Gericom GTA32HD - 3990:- på Dustin Home
189 svar till detta ämne
Postad 29 November 2007 - 15:13
glemmy
-
glemmy
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
seeker, tack så mycket för informationen! Jag ska testa allt du nämnt så fort jag kommer hem. 
Jag lyckas dock inte med custom-upplösningar när jag kör HDMI, är låst till 1280x720 och någon custom går inte ens att köra "Test" på i nVidia-drivarna.
Hur gör djur?
Du kan göra en custom upplösning med Powerstrip (länkade till det lite högre upp i tråden). På sidan i samma inlägg finns även en liten guide hur man ställer in detta. Gör sen som seeker skrev i sitt inlägg. Jag uppskattar det du gör väldigt mycket  Lycka till! edit: Länken igen: http://pixelmapping....ide to 1366x768Powerstrip: http://www.entechtai...om/util/ps.shtm
Redigerat av glemmy, 29 November 2007 - 15:36.
Postad 29 November 2007 - 15:55
scritz
-
scritz
-
Rookie
-
2 inlägg
Studentpris  3 874 kr inkl. moms samt gratis frakt.
Edit: Den kanske inte kör någon vanlig VESA standard men borde finnas några slags hål på baksidan så man kan slänga ihopp en hemma fixat ställning på väggen.
Hur gick du tillväga för att få det priset? Jag hittar inte något ställe där man kan fylla i att man är student osv.
Provat denna?
http://www.dustinhom...aspx?PageID=262
Tackar =)!
Postad 29 November 2007 - 17:07
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
De två toppskruvarna ser precis ut som de som satt på baksidan av min Myrica-27. Får man igång pixelmappning på hdmi så är det ett solklart köp för min del.
Postad 29 November 2007 - 17:37
jgrund
-
jgrund
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Sitter och donar nu. Inga framsteg med pixelmappning med HDMI. Jag kan dock inte byta hertz med customupplösningarna. (Fast på 60)
Har testat 1360x768 samt 1366x768 med HDMI (60hz).
Några tips?
Testar VGA strax, vore skönast om man kunde labba klart med hdmi först dock.. Jobbigt att krypa. ;]
Postad 29 November 2007 - 18:03
jgrund
-
jgrund
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Testat VGA nu. Samma resultat som tidigare, i vågor kan man se att det är 1:1, men i här och var är det en bredd på två pixlar istället. I övrigt är det fint. All bild är i rutan och så.
Det man hittar i inställningsmenyerna är följande:
PICT0847.JPG 583.16K
0 Antal nerladdningar
PICT0848.JPG 680.29K
0 Antal nerladdningar
Postad 29 November 2007 - 19:07
seeker
-
seeker
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Testat VGA nu. Samma resultat som tidigare, i vågor kan man se att det är 1:1, men i här och var är det en bredd på två pixlar istället. I övrigt är det fint. All bild är i rutan och så. 
mm det är alltså tyvärr inte pixelmappat då, iaf inte på bilderna :/ Det verkade vara fattigt med inställningar i menyerna också. Du kan ju ändra Phase bland annat, men så länge som det inte finns nått alternativ att stänga av utdragning (stretch) av bilden (från 1360 till 1366 i bredd) så blir det aldrig helt perfekt tyvärr. Och det är mycket möjligt att det är just detta som inte går att göra på den här TV'n som ju faktiskt är riktigt billig när allt kommer omkring. Nu är den ju bra ändå, men perfekt verkar bli svårt. Tack så jättemycket för dina tester iaf jgrund! Säg till om du kommer på nått mer, det kanske går att knåpa ihop 1366x768 i powerstrip över VGA, fast ärligt talat tror jag inte det. Även om man kan ställa in det i powerstrip blir det nog 1360x768 som grafikkortet skickar ut ändå (vilka kort kan skicka ut 1366x768 egentligen om något?). Synd att det inte gick att köra annat än 720p via hdmi också.
Postad 30 November 2007 - 02:28
ereg
-
ereg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
EDIT: *ändrat mig*
Redigerat av ereg, 30 November 2007 - 02:31.
Postad 30 November 2007 - 11:26
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Någon som är missnöjd med contrast ration på 800:1 ?
Blir det bra ändå?
Postad 30 November 2007 - 18:43
fredl
-
fredl
-
Forumräv
-
-
762 inlägg
Nu har Gericom svarat, men de ville ha ett mer exakt artikelnr. Mailade det som Dustin har angivet som tillverkarens artikelnummer så får vi se om jag får svar på måndag.
Postad 30 November 2007 - 18:54
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har Gericom svarat, men de ville ha ett mer exakt artikelnr. Mailade det som Dustin har angivet som tillverkarens artikelnummer så får vi se om jag får svar på måndag.
Hur var din fråga till dem?
Postad 30 November 2007 - 22:25
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jag har också köpt denna tv  Är glatt överraskad faktiskt. För de som undrat över rgb så är det (iaf enligt manualen) en halv scart och en full scart med RGB på. Hehe. Jag har en Pioneer med DVI utgång så jag matar ut videosignalen genom den ist, och omg vilken skillnad det är mellan rgb och dvi. Även om det bara är vanlig DVD. TV mässigt så är bilden faktiskt över förväntan bra.
Postad 01 December 2007 - 00:24
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag har också köpt denna tv Är glatt överraskad faktiskt. För de som undrat över rgb så är det (iaf enligt manualen) en halv scart och en full scart med RGB på. Hehe. Jag har en Pioneer med DVI utgång så jag matar ut videosignalen genom den ist, och omg vilken skillnad det är mellan rgb och dvi. Även om det bara är vanlig DVD. TV mässigt så är bilden faktiskt över förväntan bra.
Trevligt, hur upplever du svärtan i bilden? Kontrastförhållandet är ju "bara" 800:1
Postad 01 December 2007 - 09:05
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Ska återkomma med mer info om det under helgen, ska "tyvärr" ut idag
Postad 01 December 2007 - 18:04
glemmy
-
glemmy
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Har nu lagt en beställning hos Dustin Home på TVn. Hoppas den kommer i början av nästa vecka och då ska jag pilla med den så mycket jag hinner.
Postad 01 December 2007 - 18:31
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Tänk bara på att den är för stor (och tung) för att skicka till närmaste postkontor. De kommer att skicka den med pall hem till dig, om du nu inte redan har valt det alternativet.
Postad 01 December 2007 - 20:10
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Ska återkomma med mer info om det under helgen, ska "tyvärr" ut idag 
Har du någon mer info? Foton?
Postad 01 December 2007 - 20:32
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Jepp. Såg gamla goda Twister precis. Med lite ökad kontrast och mer skärpa. *wow*. Svärtan är faktiskt rätt ok ändå. Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sådana här apparater. Men jag är som jag skrev tidigare riktigt positivt överraskad. Svärtan är ok, inga blödningar eller så i bilden som man kanske skulle kunna tro. Bara klockren bild rakt igenom hela filmen. Tyvärr inga bilder. Varför Twister? Heehe, special edition för 59:-
Postad 01 December 2007 - 21:47
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jepp. Såg gamla goda Twister precis. Med lite ökad kontrast och mer skärpa. *wow*. Svärtan är faktiskt rätt ok ändå. Jag har tyvärr inte så mycket erfarenhet av sådana här apparater. Men jag är som jag skrev tidigare riktigt positivt överraskad. Svärtan är ok, inga blödningar eller så i bilden som man kanske skulle kunna tro. Bara klockren bild rakt igenom hela filmen. Tyvärr inga bilder. Varför Twister? Heehe, special edition för 59:- 
Hur är den i dagsljus? Lätt att titta på?
Postad 02 December 2007 - 09:35
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Japp. Inga som helst problem.
Postad 02 December 2007 - 11:27
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Japp. Inga som helst problem.
Är bakgrundsbelysningen ställbar?
Postad 02 December 2007 - 12:52
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Postad 03 December 2007 - 13:17
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Nu har jag fått hem tvn. Jag är helnöjd!! Vilken tv, vilket pris. Jag som är fotbolls-fjant blir klart impad av bilden. Inga eftersläp alls.
Den här kommer ja ställa inne i sovrummet. Jag rekkar den här tvn i väntan på våran perfekta tv!
Redigerat av Slakthus13, 03 December 2007 - 13:18.
Postad 03 December 2007 - 13:32
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Läste någonstans att svärtan skulle vara "som ett skämt". Någon som kan ge sin syn på det? Förstår ju att den inte går att jämföra med mycket dyrare tv-apparater men är det verkligen så illa? Vill ju inte gärna slänga bort 4k på någonting som knappat duger till att titta på film och spela tv-spel med. Vad tror ni?
Funderar annars på Samsung 32S8-serien, som kostar runt 6k och uppåt. Frågan är ju hur mycket bättre den är...
Postad 03 December 2007 - 13:55
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
ehm. "som ett skämt" kan jag nog inte riktigt hålla med om. Jag har som sagt ingen större erfarenhet av sådana här apparater, men i mina ögon så är bilden riktigt bra. Inkl svärtan. Till stor del hänger nog sånt här på vad man har erfarenhet av...
Postad 03 December 2007 - 13:59
henrik_gustavson
-
henrik_gustavson
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Har beställt en tv oxå! Förhoppningsvis kommer den idag annars imorrn. Har någon lyckats hänga upp den på väggen? De stora skruvarna baktill, dessa borde väl gå att använda?! Jag ska försöka tillverka ett fäste sen, lägger upp en ritning på fästet ifall det funkar!
Vore kul o höra vad ni kör med för bildinställningar!
Återkommer med mitt utlåtande ang tvn! Nyfiken som fasen!
//Henke
Postad 03 December 2007 - 14:02
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Läste någonstans att svärtan skulle vara "som ett skämt". Någon som kan ge sin syn på det? Förstår ju att den inte går att jämföra med mycket dyrare tv-apparater men är det verkligen så illa? Vill ju inte gärna slänga bort 4k på någonting som knappat duger till att titta på film och spela tv-spel med. Vad tror ni? Funderar annars på Samsung 32S8-serien, som kostar runt 6k och uppåt. Frågan är ju hur mycket bättre den är...
Vem har sagt det? Komplett.se ? Jag tycker svärtan är förvånansvärt bra för det priset. Det skriver jag inte heller för att jag köpt tvn...Sånt gör man på pricerunner. För er som gillar sport kan jag säga att det inte är några släp alls! Men den här tvn röjer ju om man kollar filmer med HD-kvalité  dator->tv Därimot är det ett skämt att man inte kan hänga upp den på väggen. Men jag har en snygg tv-bänk i sovrummet så jag bryr mig inte
Postad 03 December 2007 - 16:20
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Kan inte riktigt bestämma om jag ska köpa en sån här, det är ju riktigt billigt.
Väger mellan den här och en Samsung 32S81B som ju har mycket högre kontrast och så går den ju att hänga på väggen. Men skulle vara skönt att komma undan med 4000 kr, tänkte köpa en PS3 snart också och budgeten är väl inte direkt på topp.
Tänkte först att nya tv:n skulle bli sovrums-tv istället för den 25" jag har nu, vilket också är den enda tv:n jag har hemma. Men vid närmare eftertanke hamnar den nog i vardagsrummet så jag kan ha PS3:n inkopplad så jag kan sitta skönt och spela.
Kollar inte speciellt mycket på tv hemma och har en projektor inkopplad i datorn som jag kan köra upp till 720p på.
Så nu får ni övertyga mig att jag ska köpa den här
Postad 03 December 2007 - 17:53
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Finns det ingen möjlighet att ansluta hörlurar till TVn? Riktigt illa i så fall. Brukar vara ett måste för att inte väcka flickvänen nattetid...
Postad 03 December 2007 - 18:00
seeker
-
seeker
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Kan inte riktigt bestämma om jag ska köpa en sån här, det är ju riktigt billigt. Väger mellan den här och en Samsung 32S81B som ju har mycket högre kontrast och så går den ju att hänga på väggen. Men skulle vara skönt att komma undan med 4000 kr, tänkte köpa en PS3 snart också och budgeten är väl inte direkt på topp. Tänkte först att nya tv:n skulle bli sovrums-tv istället för den 25" jag har nu, vilket också är den enda tv:n jag har hemma. Men vid närmare eftertanke hamnar den nog i vardagsrummet så jag kan ha PS3:n inkopplad så jag kan sitta skönt och spela. Kollar inte speciellt mycket på tv hemma och har en projektor inkopplad i datorn som jag kan köra upp till 720p på.
Så nu får ni övertyga mig att jag ska köpa den här 
Du får ju tänka på att samsung kör med dynamisk kontrast, den är därför den är mycket högre, i verkligheten är det inte sån enorm skillnad. Däremot kanske samsungen klarar av pixelmappat med mera så man får det där sista lilla extra som saknas på den här TV'n, men för det här priset är detta fortfarande en riktigt bra TV.
Postad 03 December 2007 - 18:59
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Oki så det är inte så stor skillnad på kontrasten mellan dom två. Man har ju ingen aning hur dom räknar kontrasten nu för tiden.
Fungerade lite på det där med pixelmappning och visst det skulle väl kanske vara bra att ha men eftersom jag har projektorn inkopplad med 1280x720 pixelmappat känns det inte jättenödvändigt, för det är väl bara om man matar med datorn man har nytta av pixelmappat?
Tror jag drar iväg en beställning under kvällen
Postad 03 December 2007 - 19:00
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Såg att det var två års garanti på Tvn. Någon som har koll på om det gäller minsta lilla pixelfel? Skickar man iväg datorn till Dustin i så fall om något går snett?
Postad 03 December 2007 - 19:35
Scaleo C
-
Scaleo C
-
Rookie
-
4 inlägg
Borde vara Dustin, återförsäljaren som står för garantin, men jag undrar (oteknisk brud):
Finns det ngn vänlig teknisk själ som kan förklara hur jag kopplar in den billiga Gericomen från Dustin till min Scaleo C, som saknar HDMI utgång? Dvi kontakt finns, s video(?) likaså, hur göra?
Postad 03 December 2007 - 19:52
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Borde vara Dustin, återförsäljaren som står för garantin, men jag undrar (oteknisk brud): Finns det ngn vänlig teknisk själ som kan förklara hur jag kopplar in den billiga Gericomen från Dustin till min Scaleo C, som saknar HDMI utgång? Dvi kontakt finns, s video(?) likaså, hur göra?
Du kan koppla via DVI-utgången till HDMI, antingen med en DVI<->HDMI-kabel eller med en DVI eller HDMI-kabel + adapter. Men du får inget ljud ur DVI hur du än gör, du får dra en separat kabel om det behövs.
Postad 03 December 2007 - 20:06
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Till er som ska köpa en så skynda er. Dustin har säkert inte många i lager kvar...
Det här kommer bli/är en storsäljare. Jag vet iaf 1 som ska köpa på vår lilla gård efter att ha sett min
Men som sagt... Till er som letat tv i 1år och fortfarande inte hittat någon borde slå till i väntan på bättre tv.
Den här kommer ju duga i minst 2år till första tv, sen när inköp av den perfekta tvn så platsar denna enkelt i sovrum
Redigerat av Slakthus13, 03 December 2007 - 20:11.
Postad 03 December 2007 - 20:15
fanimej
-
fanimej
-
Användare
-
-
103 inlägg
Någon vänlig själ som kan svara på det där om hörlursuttag? Det går alltså inte att koppla in hörlurar? Måste man i så fall skaffa någon adapter och koppla in bak på tv:n?
Postad 03 December 2007 - 20:22
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Någon vänlig själ som kan svara på det där om hörlursuttag? Det går alltså inte att koppla in hörlurar? Måste man i så fall skaffa någon adapter och koppla in bak på tv:n?
Inge vad jag har sett iaf. Kan kolla när jag kommer hem... Om det inte finns så förstår jag ditt problem. Men personligen kollar jag sällan på vanlig tv utan mest film från datorn. Går iof att lösa ganska enkelt om du har biosystem? Då kan du ju koppla in lurarna via den
Postad 03 December 2007 - 21:22
memphisblues
-
memphisblues
-
Rookie
-
1 inlägg
Beställde precis en från Dustin.
Hur lång var leveranstiden på era?
Postad 03 December 2007 - 22:08
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Beställde precis en från Dustin. Hur lång var leveranstiden på era?
Jag fick den dagen efter. Sinnesjukt snabbt. Men då gjorde jag beställningen på morgonen... Sen bor jag inte så långt ifrån lagret heller.. bara några mil
Postad 04 December 2007 - 00:02
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Såg att det var två års garanti på Tvn. Någon som har koll på om det gäller minsta lilla pixelfel? Skickar man iväg datorn till Dustin i så fall om något går snett?
Följande gäller hos Dustin "Pixelgarantin för Gericoms LCD-TV följer ISO standarden 13406-2 Klass II. Det innebär att det är tillåtet med max två ständigt ljusa pixlar, max två ständigt mörka pixlar och max fem defekta subpixlar, antingen ständigt ljusa eller ständigt mörka." Överskriver antalet pixelfel det i pixelgarantin så är det väl bara att returnera den till Dustin.
Postad 04 December 2007 - 00:29
Tharosdragon
-
Tharosdragon
-
Rookie
-
1 inlägg
Angående väggfästen. Skulle ett universal fäste typ http://www.misco.se/...SectionId=21193fungera? Eller någon annan typ av "universal fästen"?
Postad 04 December 2007 - 08:48
Slakthus13
-
Slakthus13
-
Wannabe
-
-
42 inlägg
Angående väggfästen. Skulle ett universal fäste typ http://www.misco.se/...SectionId=21193 fungera? Eller någon annan typ av "universal fästen"?
Intressant... Någon som vet?
Postad 04 December 2007 - 09:43
Mathiasll
-
Mathiasll
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Angående lev. tid så beror det nog ganska mycket på var man bor. Mig tog det + 1 dag för och då skickade de den direkt hem. Men fortfarande sjukt snabbt.
Postad 04 December 2007 - 10:35
ime95mos
-
ime95mos
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Nu har jag också beställt :-)
Det där väggfästet på Misco verkar ju inte helt fel.
Postad 04 December 2007 - 16:55
stefango
-
stefango
-
Rookie
-
8 inlägg
Så, hur ska vi sammanfatta den samlade erfarenheten från bristen av pixelmappning på denna TV. Skulle den samlade kompetensen avråda från att köpa en dylik för anslutning till en Mac Mini för att titta på lite (legitima) tv-serier från nätet och Boxer via EyeTV?
Blir det väldigt illa eller helt ok så länge man nöjer sig med att titta på film och inte försöka redigera officedokument på tvn?
Postad 04 December 2007 - 17:05
ereg
-
ereg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Nu har jag också fått min. Jag går från en Sony 32" tjock-tv 100hz som kostade 14000.- för 4 år sedan. Har hunnit testa den mot Comhem Kabel-tv analogt, Onkyo SP-502E Dvd-spelare (scart RGB och komponent), och PC (VGA och komponent). Skulle kunna sammafatta det så här, lite skit in = mycket skit ut. Det verkar som om signalbehandlingen inte alls är på topp... kanske går det att trimma in inställningarna, men ComHems kabeltv ser inte alls bra ut. Färgpalleten ser ut att sakna många nyanser, vit är jättestarkt som standard. Och upp-skalningen är inte heller något vidare. Men mycket beror nog på att Comhem överdriver kontrasten + skalar ner bilden på en del kanaler för att passa Widescreen-TV. Testar vidare med DVD-spelaren (Night at the Museum), upplever färgerna som mycket bättre, dock är den fortfarande lika kass på uppskalningen. Samma problem, vare sig jag använder RGB-scart eller komponent 540i och 540p. Antar att bildkvaliten blir lika med Digital-box. Kopplar upp PC'n med VGA, och datorn känner av skärmen själv och lägger upp 1360x768. Nu är bilden knivskarp, och jag tror nästan den är pixelmappad, men inser snart att bilden är utdragen 6 pixlar på bredden. Dock inget jag stör mig på, och i princip bara synligt om man tittar på testbilder gjorda för att visa detta. Har testat lite med 1368x768, men det blev sämre. Spelar upp några 1080p-klipp och bilden är bra, inte några problem med färger heller. Testar med samma film i PC'n, och nu är bilden skarp å fin även på denna. Alltså skalar PC'n bilden mycket bättre än TV'n.Provar komponent PC till TV. 720p och TV'n overscannar. DVD-filmen ser dock ok ut. Jag rekommenderar denna TV till de som ska ansluta den till HD-matrial, så som PC, TV-spel eller uppskalande DVD-spelare. Att bara ha den som sovrums-tv ansluten till den analoga kabel-tv blir inget bra. Ska man använda Digitalbox så är det nog bättre att lägga några extra slantar till en dyrare med inbyggd DVB-T/C och bättre uppskalning / färghantering. Fjärren är väl sådär, det känns som över hälften av knapparna ej har någon funktion, då dom hör till PIP-funktionen som ej finns. Sen saknar jag att man inte kan höja/sänka bilden för att visa textning mm i zoom- och 14:9-läge. Något som jag saknar från Sony'n. Själv ska jag använda den som sovrums-tv, bygga eget väggfäste, koppla den mot HTPC med dubbla FireDTV-T (som även är kopplad till Projektor i bio-rummet). Någon som vet om det går att få 1360x768 via DVI-HDMI? Slipper helst att köpa en kabel bara för att testa.
Redigerat av ereg, 04 December 2007 - 17:23.
Postad 04 December 2007 - 17:23
glemmy
-
glemmy
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Jag ska testa DVI-HDMI imorgon då jag förhoppningsvis får TVn.
Gissar att jag borde fått den idag egentligen men missade ett samtal från dolt nummer i förmiddags.
Postad 04 December 2007 - 17:41
ereg
-
ereg
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kan tilllägga att den Pixelmappat 1024x768 VGA i 4:3-läge (med breda svarta kanter på sidorna)... men hur ofta kör man det? Skulle kanske vara något gammalt spel kanske.
Postad 04 December 2007 - 18:23
kokkelimokk
-
kokkelimokk
-
Lärjunge
-
-
410 inlägg
Är det någon som har möjlighet att kolla måtten på kartongen den levereras i? Kan vara bra att veta om den går in i bilen.
Postad 04 December 2007 - 20:21
dj_henke
-
dj_henke
-
Rookie
-
4 inlägg
Själv ska jag använda den som sovrums-tv, bygga eget väggfäste, koppla den mot HTPC med dubbla FireDTV-T (som även är kopplad till Projektor i bio-rummet). Någon som vet om det går att få 1360x768 via DVI-HDMI? Slipper helst att köpa en kabel bara för att testa.
Toppen! Har du/någon annan haft möjlighet att uppskatta om de två övre skruvarna på baksidan har tillräckligt med bärkraft för ett hemmabyggt väggfäste? Jag tänkte bygga ett fäste med ELFA/Sparring som beskrivs här: https://www.minhembio.com/TWB/51874/Så har jag hängt upp min Myrica V32-1, och enda skillnanden verkar vara att den har 4 kraftiga hål med skruvar, mot 2 på Gericom, eller? Tänkte också bara mata TVn med en HTPC, min Myrica funkar väldigt bra på det sättet. :-) Folk tror min Myrica är pixelmappad, men gissar att det är 1360x768 (kör dock bara VGA). Henrik
Postad 04 December 2007 - 20:53
Unregisteredd461263c
-
Unregisteredd461263c
-
Amatör
-
-
92 inlägg
Fick min idag, rätt nöjd faktiskt..
Kör DVD:er som uppskalas i min Philips DVDR 7310H och tykerdet ser bra ut.
Det som är mindre bra är dock att hälften av knapparna på fjärrkontrollen inte fungerar alls, tex. powerknappen och höger/vänster knapparna, lite jobbigt...
Sen när jag kör min Xbox med XBMC så blir texten suddig när jag bläddrar bland mapparna, jag kör nu via Scart, tror ni det blir bättre om jag köper en Componentkabel och kör på det viset?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|