Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Ny "Blu-ray/HD-DVD"-combo spelare (SATA) från LG!

185 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 26 december 2007 - 14:58

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Det som är tråkigt, mycket tråkigt är att SVerige verkar ligga sist i näringskjedjan.

Just detta är ytterst irriterande, men pga av Sverige är en så pass liten marknad är det väl bara att gilla läget. Dock är Tyskland en av de största marknaderna i Europa vilket gör att de har ett större utbud till oftast lägre priser. Sen att den tyska momsen är 19% skadar väl inte. Nån nytta av EU ska man väl ha.

Jag ska nog importera en TV därifrån pga den mycket stora prisskillnaden mellan svenska och tyska priset. Man betalar ju inte mer än nödvändigt.

Postad 26 december 2007 - 15:50

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0
vad är skillnaden på denna och GGW-H20LRB?

Postad 26 december 2007 - 16:20

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

vad är skillnaden på denna och GGW-H20LRB?

LG GGC-H20L --> Läser och bränner DVD, läser Blu-ray, läser HD-DVD

LG GGW-H20L --> Läser och bränner DVD, läser och bränner Blu-ray, läser HD-DVD

Postad 26 december 2007 - 17:27

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Kommenterar mig själv angående om PowerDVD finns med eller inte
vid europeisk beställning. När det gäller läsaren finns här ett exempel
där man får köpa till softvaran:
http://www.amazon.de...pd_sbs_ce_img_1

Postad 27 december 2007 - 00:12

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Kommenterar mig själv angående om PowerDVD finns med eller inte
vid europeisk beställning. När det gäller läsaren finns här ett exempel
där man får köpa till softvaran:
http://www.amazon.de...pd_sbs_ce_img_1

Det der var ju billigt, synd att tyskan är lite brist fällig, "auf lager" är att den inte finns i lager va?

Men som sagt billigt, jag kommer kunna köpa den för 2300 av min leverantör ex moms och i inköpspris så detta är ju kalas, någon som kan hjälpa mig att hitta en sida från tyskland som har den i lager så ska ni får en fin resension sedan också

Postad 27 december 2007 - 03:25

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

Men som sagt billigt, jag kommer kunna köpa den för 2300 av min leverantör ex moms och i inköpspris så detta är ju kalas, någon som kan hjälpa mig att hitta en sida från tyskland som har den i lager så ska ni får en fin resension sedan också

Har du missat hela mitt tidigare inlägg angående de tyska priserna? Jag citerar mig själv:

Kunde inte sagt det bättre själv. Om man vidgar vyerna lite inser man att det finns både tid och pengar att tjäna. Tysklands absolut största prisjämförare (i klass med svenska Prisjakt) heter idealo.de. Jag brukar jämt använda dem när jag ska kolla priser. De har ett betygs- och omdömessystem ungefär som Prisjakt, där folk kan kommentera butikerna samt ge dem betyg.

På så sätt kan man lätt se vilka affärer som är populära och håller ett högt snittbetyg. Hur som helst, just comboläsaren "LG GGC-H20L" heter i Tyskland "LG GGC-H20LI". För att se lite tyska priser, se länken: http://www.idealo.de...lectronics.html

Comboläsaren finns i lager i Tyskland från 223,77 euro och uppåt, plus frakten givetvis. 223,77 euro blir cirka 2148 kr. Även om frakten tillkommer tycker jag priset är rätt okej med tanke på att den finns i lager NU.

T ex en av de större försäljarna som är rätt poppis och har högt betyg tar 223,77 euro och frakten ligger på 30 euro vilket totalt ger en kostnad på 2436 kr för att få hem den till dörren. Den finns även i lager: http://www3.hardware...J...=1074&lid=2

Redigerat av grand_master, 27 december 2007 - 03:26.

Postad 27 december 2007 - 12:15

CyberVillain
  • CyberVillain
  • Veteran

• 1 780 inlägg
  • 0

LG GGC-H20L --> Läser och bränner DVD, läser Blu-ray, läser HD-DVD

LG GGW-H20L --> Läser och bränner DVD, läser och bränner Blu-ray, läser HD-DVD

Tack!
Är 2300 + moms billigt för LG GGW-H20L? Det är vad den kostar från min leverantör...

Postad 27 december 2007 - 20:32

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0

Har du missat hela mitt tidigare inlägg angående de tyska priserna? Jag citerar mig själv:

Kunde inte sagt det bättre själv. Om man vidgar vyerna lite inser man att det finns både tid och pengar att tjäna. Tysklands absolut största prisjämförare (i klass med svenska Prisjakt) heter idealo.de. Jag brukar jämt använda dem när jag ska kolla priser. De har ett betygs- och omdömessystem ungefär som Prisjakt, där folk kan kommentera butikerna samt ge dem betyg.

På så sätt kan man lätt se vilka affärer som är populära och håller ett högt snittbetyg. Hur som helst, just comboläsaren "LG GGC-H20L" heter i Tyskland "LG GGC-H20LI". För att se lite tyska priser, se länken: http://www.idealo.de...lectronics.html

Comboläsaren finns i lager i Tyskland från 223,77 euro och uppåt, plus frakten givetvis. 223,77 euro blir cirka 2148 kr. Även om frakten tillkommer tycker jag priset är rätt okej med tanke på att den finns i lager NU.

T ex en av de större försäljarna som är rätt poppis och har högt betyg tar 223,77 euro och frakten ligger på 30 euro vilket totalt ger en kostnad på 2436 kr för att få hem den till dörren. Den finns även i lager: http://www3.hardware...J...=1074&lid=2

Tack så mycket för länkarna, förvisso hade jag missat din förra länken till "tyska prisjakt" men tyskan är dålig så gött att du slängde in två direkt länkar också, får se om jag får brottom =)

Postad 27 december 2007 - 21:30

jsl_80
  • jsl_80
  • Lärjunge

• 483 inlägg
  • 0
SVP.co.uk säljer BD-brännaren för £186 (~ 2400 SEK) och combon för £138 (~ 1780 SEK). Frakt tillkommer på £21.15 (~ 270 SEK). Båda finns i lager i skrivande stund: http://svp.co.uk/cat...dia_and_writers

Edit: Frakten på £18 var visst utan moms.

Redigerat av jsl_80, 28 december 2007 - 06:29.

Postad 27 december 2007 - 22:12

grand_master
  • grand_master
  • Användare

• 160 inlägg
  • 0

SVP.co.uk säljer BD-brännaren för £186 (~ 2400 SEK) och combon för £138 (~ 1780 SEK). Frakt tillkommer på £19.2 (~ 250 SEK). Båda finns i lager i skrivande stund: http://svp.co.uk/cat...dia_and_writers

F-n, vad bra jobbat! Dessa priser är inklusive moms. Snacka om pressade priser, och spelarna finns i lager dessutom! Totalkostnaden för läsaren är 159.14 pund (inkl moms och frakt) vilket ger 2100 kr med en kurs på 13,2 kr/ pund.

Redigerat av grand_master, 27 december 2007 - 22:18.

Postad 28 december 2007 - 14:39

Ausir
  • Ausir
  • Lärjunge

• 330 inlägg
  • 0

SVP.co.uk säljer BD-brännaren för £186 (~ 2400 SEK) och combon för £138 (~ 1780 SEK). Frakt tillkommer på £19.2 (~ 250 SEK). Båda finns i lager i skrivande stund: http://svp.co.uk/cat...dia_and_writers

F-n, vad bra jobbat! Dessa priser är inklusive moms. Snacka om pressade priser, och spelarna finns i lager dessutom! Totalkostnaden för läsaren är 159.14 pund (inkl moms och frakt) vilket ger 2100 kr med en kurs på 13,2 kr/ pund.

Den finns hos Overclockers.co.uk för 130£, men jag har riktigt dålig erfarenhet av deras support om det krånglar. Jag beställde datordelar därifrån som försvann i frakten och det tog månader av envetet tjatande och vädjande innan jag fick kompensation för de förlorade grejerna. Hade det inte varit för min sambos envishet hade jag stått tomhänt.

Man får med PowerDVD också, trevligt.

Redigerat av Ausir, 28 december 2007 - 14:41.

Postad 02 januari 2008 - 07:36

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Någon som köpt från någon av dessa ställen på denna sida? http://www.idealo.de...lectronics.html
217 euro blir ju typ bara 2000kr sen frakten högst 200 eller? Är verkligen intresserad av att köpa denna!

Postad 03 januari 2008 - 12:51

Unregistered29199
  • Unregistered29199
  • Användare

• 214 inlägg
  • 0
hur är det med regiosnkodningen, går det att få regfritt dvd och BD?

Postad 04 januari 2008 - 14:23

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Japp, inga problem. Bara skaffa Slysofts Anydvd HD som fixar regionsfrihet på samtliga format.

Ser att GGC-H20L landar under 2000 kr från Tyskland nu. Nån som kan tipsa om butik som har den i lager och säljer till Sverige??

Postad 04 januari 2008 - 18:27

h05mikos
  • h05mikos
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
hur tycker ni att den klarar att spela upp blu-ray/hd-dvd filmer?
skiljer det mycket i kvalitet om man jämför med standalone spelare?
vilka är argumenten till att köpa denna istället för standalone spelare? (bortsett från att det blir billigare)

övriga intryck är givetvis väldigt välkomna... :unsure:

Postad 08 januari 2008 - 19:10

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0
Bra tysk sida med priser (scrolla ner)

http://www.hardwares...L Blu-Ray Combo

Postad 08 januari 2008 - 23:33

dealerovski
  • dealerovski
  • Forumräv

• 883 inlägg
  • 0
någon som provat bränna med den här i 6x BD-R ?

Postad 09 januari 2008 - 21:25

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Japp, inga problem. Bara skaffa Slysofts Anydvd HD som fixar regionsfrihet på samtliga format.

Jag kan alltså köpa den ifrån t.ex. Tyskland, och sedan köpa Blu-Ray filmer ifrån USA och titta på de med Anydvd HD utan att den säger klagar på att det är Region A/B osv? Ingen som kan verifiera detta och bekräfta att det fungerar?

Såg att man kunde ändra BD regionen i PowerDVD så bara att sätta den på A och tuta och köra då, frågan är hur det är med HDCP kompatiblitetn, såg igår när jag testade att köra med Xbox HD-DVD add-onet via PowerDVD på datorn att visa filmer inte fungerade när man hade AnyDVD HD på som då tar bort HDCP skyddet, tänkte dra Dator(HDMI)-Reciver - Projje(HDMI).

Redigerat av Fredrik HL, 11 januari 2008 - 10:27.

Postad 15 januari 2008 - 18:13

Unregistered80d04991
  • Unregistered80d04991
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Beställde min idag, 2149 kr ink frakt. exkl moms (vilken jag inte betalar iof).

Återkommer med resultat

Edit: Min leverantör har 2300 på lager :)

Redigerat av Unregistered80d04991, 15 januari 2008 - 18:14.

Postad 15 januari 2008 - 23:16

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Har combi spelaren med blueraybrännan kan bara säga hur bra som helst och det där med regionskodningen är inga problem!

Postad 16 januari 2008 - 09:10

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

hur tycker ni att den klarar att spela upp blu-ray/hd-dvd filmer?
skiljer det mycket i kvalitet om man jämför med standalone spelare?
vilka är argumenten till att köpa denna istället för standalone spelare? (bortsett från att det blir billigare)

övriga intryck är givetvis väldigt välkomna... :)

Hänger inte på läsaren utan vad du har för hårdvara i burken. Standalone spelare är också htpcs men med mer integrerad hårdvara. varför tror du de tar en minut på sig för att starta en film?? ;)

En HTPC klarar dessutom så mycket mer. Musik (hela skivsamlingen på hdd t.ex), fotoalbum, digitaltv mottagare osv. till priset av en av produkterna standalone i stort sett.

Jag skall bygga min i slutet av denna månaden, kommer lägga upp bilder och lite info i mitt galleri. Jag var själv tidigare skeptisk till HTPC tidigare men tekniken går framåt.

Vad gäller denna spelare så verkar den nu bli onödig då formatkriget är så gott som över. Jag kommer bygga min burk i slutet av månaden och slänga in en dvd brännare sålänge. Sony, Pioneer m.m. kommer med bluray läsare/dvd brännar kombos under tusenlappen första kvartalet 08 enligt uppgift.

Redigerat av Unregistereda33d64e8, 16 januari 2008 - 09:12.

Postad 16 januari 2008 - 09:14

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Såg att det gick ju att fixa oändligt med regions-byte i PowerDVD så då behöver man inte oroa sig för BD regionerna, men hade endå bara tänka köpa filmer ifrån USA så hade inte spelat någon roll iaf. Blir nog ett köp i Feb/Mar, testade Xbox-360 addonet med datorn och såg att jag måste uppgradera liiite saker så blir väll ett 9600GT , chassi och denna spelare sen :)

Postad 16 januari 2008 - 10:35

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Vad gäller denna spelare så verkar den nu bli onödig då formatkriget är så gott som över. ..

Njo, kan så bli, dock för oss som inte har någon HD-DVD-läsare är detta ett bra val eftersom
det finns en hel del titlar som enbart finns just på HD-DVD. Om sedan BD vinner kriget skall
alla titlar som enbart finns på HD-DVD tryckas om på BD vilket kommer ta sin tid...

mvh

Postad 16 januari 2008 - 12:54

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Såg att det gick ju att fixa oändligt med regions-byte i PowerDVD så då behöver man inte oroa sig för BD regionerna, men hade endå bara tänka köpa filmer ifrån USA så hade inte spelat någon roll iaf. Blir nog ett köp i Feb/Mar, testade Xbox-360 addonet med datorn och såg att jag måste uppgradera liiite saker så blir väll ett 9600GT , chassi och denna spelare sen :)

Eller så skaffar du Anydvd hd - www.slysoft.com så har du en helt regionfri läsare för alla format inkl vanlig DVD.
Jo, 9600GT verkar bli en kul grafikkort om man gillar spel. Till en HTPC gör det dock ingen nytta.

Vad gäller denna spelare så verkar den nu bli onödig då formatkriget är så gott som över. ..

Njo, kan så bli, dock för oss som inte har någon HD-DVD-läsare är detta ett bra val eftersom
det finns en hel del titlar som enbart finns just på HD-DVD. Om sedan BD vinner kriget skall
alla titlar som enbart finns på HD-DVD tryckas om på BD vilket kommer ta sin tid...

mvh

Absolut, det är helt sant. Men hoppas, hoppas att bluray lägret lyckas med sista knocken nu så att filmbolagen kan lägga allt krut på att få ut de titlar vi alla väntar på i HD. Star Wars, Indiana Jones, ET, Back to the future, LOTR-trilogy osv.. osv osv

Postad 16 januari 2008 - 12:57

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Eller så skaffar du Anydvd hd - www.slysoft.com så har du en helt regionfri läsare för alla format inkl vanlig DVD.

MM testade, men vissa av mina HD-DVD filmer vägrade fungera med AnyDVD HD igång, bla TopGun. Och eftersom HD-DVD endå är regionsfritt samt att jag bara har R2 DVD filmer så behöver jag iaf inte det :)

Postad 16 januari 2008 - 13:10

Civpol
  • Civpol
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Hej. Jag är ny här på tråden men tar del med stort intresse.
Jag undrar om någon testat att bränna film från HD-videokamera, tex Canon HV20? Intresset från min sida ligger i om det funkar att köra in filmen från kameran, redigera i tex pinnacle och sedan bränna ut den i blue-ray eller HD DVD format och visa den på en spelare för respektive format? Om någon testat detta får ni gärna dela med er av resultatet.......
Vad jag hört så tar inte HD DVD spelare brända skivor och då faller hela mitt upplägg. Kan detta stämma??

Postad 16 januari 2008 - 15:37

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Hej. Jag är ny här på tråden men tar del med stort intresse.
Jag undrar om någon testat att bränna film från HD-videokamera, tex Canon HV20? Intresset från min sida ligger i om det funkar att köra in filmen från kameran, redigera i tex pinnacle och sedan bränna ut den i blue-ray eller HD DVD format och visa den på en spelare för respektive format? Om någon testat detta får ni gärna dela med er av resultatet.......
Vad jag hört så tar inte HD DVD spelare brända skivor och då faller hela mitt upplägg. Kan detta stämma??

hddvd är jag dålig på men bränna den på blu-ray funkar väl bra vad jag har hört. behövs nåt mastering program som klarar blu-ray.

anydvd hd skall funka med hddvd och bluray samt vanlig dvd utan att behöva stängas ner för hddvd. kolla senaste uppdateringen av programmet.

Postad 16 januari 2008 - 18:09

DeBoDi
  • DeBoDi
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0
Ni som byggt en HTPC i syfte att köra denna HDDVD/Blu-ray kombi vad behöver man för specs på datorn? Jag tror nämligen att jag kan slänga ihop en av lite delar jag har här liggandes hemma. Hur mycket RAM och vilken CPU behövs är min största fråga? Det enda jag behöver köpa är ett duglit grafikkort med HDMI ut, något som kan rekommenderas?

-Peppe

Postad 16 januari 2008 - 18:42

snesteg
  • snesteg
  • Lärjunge

• 384 inlägg
  • 0

och sedan bränna ut den i blue-ray eller HD DVD format

Tänk på att LG endast bränner Blu-Ray...

Postad 16 januari 2008 - 23:21

Civpol
  • Civpol
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Tackar för all info.... För min del blir det nog Blue-ray. Läste idag att Microsoft eventuellt drar sig ur "kriget" . Kanske dumt att satsa på HD DVD om det inte är framtidssäkert.
AnyDVD? Är det ett redigeringsprogg?? Kollar nätet... Återigen, Tack

Postad 17 januari 2008 - 09:53

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Det enda jag behöver köpa är ett duglit grafikkort med HDMI ut, något som kan rekommenderas?

Går att klocka upp till 710Mhz på kärnan, och det är det spelar störst roll när du ska se på 1080p BD/HD-DVD.
Annars kan du alltid vänta till sen 14 Feb då 9600GT kommer och köper en sån om den går att få tag på med HDMI och sen klocka den.
Men det är mest nödvändigt om du ska spela på datorn då ett 9600GT är som dagens 8800GS.
Annars räcker det gott och väll med den som jag länkade för att se på film.

Redigerat av Fredrik HL, 17 januari 2008 - 10:00.

Postad 17 januari 2008 - 11:06

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

och sedan bränna ut den i blue-ray eller HD DVD format

Tänk på att LG endast bränner Blu-Ray...

Ja, givetvis. Tipsade bara om allmänna möjligheter att föra över sin heminspelade film (hd kamera) till hd format.

Tackar för all info.... För min del blir det nog Blue-ray. Läste idag att Microsoft eventuellt drar sig ur "kriget" . Kanske dumt att satsa på HD DVD om det inte är framtidssäkert.
AnyDVD? Är det ett redigeringsprogg?? Kollar nätet... Återigen, Tack

Microsoft har ju redan ställt in sin planerade XBOX 360 ultimate med inbyggd HDDVD och har redan spridit rykten om en kommande blu-ray drive... vilket ju säger det mesta!

Det enda jag behöver köpa är ett duglit grafikkort med HDMI ut, något som kan rekommenderas?

Något med hårdvaruaccelereration, t.ex ATI Radeon HD2600XT som även finns passivt (ultimate) är vettigt. Har avivo hd hårdvarustöd för h264, vc1 m.m. Dock inte HDMI direkt på kortet men med adapter DVI>HDMI.

Går att klocka upp till 710Mhz på kärnan, och det är det spelar störst roll när du ska se på 1080p BD/HD-DVD.
Annars kan du alltid vänta till sen 14 Feb då 9600GT kommer och köper en sån om den går att få tag på med HDMI och sen klocka den.
Men det är mest nödvändigt om du ska spela på datorn då ett 9600GT är som dagens 8800GS.
Annars räcker det gott och väll med den som jag länkade för att se på film.

Varför skulle 710mhz på kärnan göra någon skillnad vid 1080p uppspelning? Har grafikkortet ATI's avivo HD eller Nvidias Purevideo HD så spelar det väl mindre roll? Ett ATI Radeon HD2400XT eller 2600XT gör ju jobbet bra enligt de flesta tester. Dessutom rekommenderar jag passivt kylt grafikkort eller inget integrerad grafiks+snabbare CPU i HTPC då man ju vill ha den så tyst som möjligt, och separat grafikkort utvecklar värme och ger i vissa fall en extra fläkt som låter.. Lägga 1099 kr extra på CPU'n istället?? En Intel E8400 på 3.0 ghz kostar 1700 spänn med HD Boost...

Redigerat av Unregistereda33d64e8, 17 januari 2008 - 11:08.

Postad 17 januari 2008 - 12:03

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Varför skulle 710mhz på kärnan göra någon skillnad vid 1080p uppspelning?

Högre klock på kärnan ger bättre prestanda när du ska decoda BD/HD-DVD formaten.

Postad 17 januari 2008 - 15:43

Unregisteredd3ee4850
  • Unregisteredd3ee4850
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Låter GGW-H20L mycket eller lite när den läser skivorna ?
Om jag skall ha den i min HTPC under TV:n så vill jag ju inte att den skall höras allt för mycket.... :)

Postad 17 januari 2008 - 16:01

tollen88
  • tollen88
  • Forumräv

• 824 inlägg
  • 0
Den låter inte alls mycket!! Mindre än än min förra dvd brännare som är en lite on. Den startar blue ray skivorna på typ 7 sec också!

Postad 17 januari 2008 - 22:01

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Högre klock på kärnan ger bättre prestanda när du ska decoda BD/HD-DVD formaten.

Är detta kort knäpptyst? Var från början inne på att jag skulle ha ett grafikkort med hårdvaruacc och sen integrerad grafik och snabbare cpu.. nu börjar luta tillbaka igen. Vilken CPU behöver man för att vara frmatidssäker med detta grafikkort?? Vill kunna spela rubbet. Blu-ray med hög bitrate, ta emot hd tv sat sändningarna med mitt dvbs2 kort osv osv.

Postad 17 januari 2008 - 22:42

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Är detta kort knäpptyst? Var från början inne på att jag skulle ha ett grafikkort med hårdvaruacc och sen integrerad grafik och snabbare cpu.. nu börjar luta tillbaka igen. Vilken CPU behöver man för att vara frmatidssäker med detta grafikkort?? Vill kunna spela rubbet. Blu-ray med hög bitrate, ta emot hd tv sat sändningarna med mitt dvbs2 kort osv osv.

Tja.
Har själv inte kommit till köknappen med GGC-men snart.
Dock kör jag sedan 1,5 år HDTV med en E6600 & ett 7600GS
Funkar bra för dom 1080i-kanaler jag kollar på idag mot plasma och dom andra 100 tummen.
ligger på Canal+ HD på ca 60-65% av propparna vilket kommer ner en bra bit med ett 8600GT/GTS

Redigerat av The Real Mr x, 17 januari 2008 - 22:43.

Postad 18 januari 2008 - 08:05

Unregistereda33d64e8
  • Unregistereda33d64e8
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Tja.
Funkar bra för dom 1080i-kanaler jag kollar på idag mot plasma och dom andra 100 tummen.
ligger på Canal+ HD på ca 60-65% av propparna vilket kommer ner en bra bit med ett 8600GT/GTS

Ok. Vilket codec kör du? 60-65% på Canal+ HD är ju ganska mycket på en Q6600... Är det en av kärnorna eller alla fyra?? Har 7600GS någon accelerering för video??

Hade i stort sett bestämt mig för min setup men nu får jag griler i huvudet. Vill inte tappa kvalitet för att jag är för snål med CPU osv men heller inte gå overkill och slösa pengar på HTPC då jag itne kommer spela på den, enbart använda den till hddvd/bluray/dvd samt backuper från hårddisk som x264/h264 i 1080p och HDTV från DVB-S2. Men nu får jag griller i skallen igen... :)

Postad 18 januari 2008 - 08:40

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Tja.

Ok. Vilket codec kör du? 60-65% på Canal+ HD är ju ganska mycket på en Q6600... Är det en av kärnorna eller alla fyra?? Har 7600GS någon accelerering för video??

Hade i stort sett bestämt mig för min setup men nu får jag griler i huvudet. Vill inte tappa kvalitet för att jag är för snål med CPU osv men heller inte gå overkill och slösa pengar på HTPC då jag itne kommer spela på den, enbart använda den till hddvd/bluray/dvd samt backuper från hårddisk som x264/h264 i 1080p och HDTV från DVB-S2. Men nu får jag griller i skallen igen... :)

Nja. E6600 är ingen 'Q' , 2 kärnor
Sedan varierat % på sändning och kanal. Discovery HD + dom andra kan ligga i medel på 45-55%
Jag kör Cyberlink och jag har INTE full accelerering med mitt gamla 7600GS. Skall du köpa nytt
skall du köpa ett 8600GT/GTS med HDCP för hårdvaruavcodningen. Kommer själv köpa nytt när jag beställer
LG Combon eftersom mitt gamla 7600GS inte har HDCP. Just nu spelar jag inget heller så ett 8600GT/GTS med HDCP är väl valet för mig också. Alt. ett 8800GT så man har för framtida bruk också.

Postad 01 februari 2008 - 21:00

Unregisteredb1bc3531
  • Unregisteredb1bc3531
  • Forumräv

• 860 inlägg
  • 0
Jag funderar på att skaffa en HD-DVD-spelare för att komplettera min PS3:a men eftersom jag också har en HTPC så skulle det ju kunna vara väldigt intressant att skaffa denna kombo-enhet istället. Problemet är bara att jag inte kan montera in den i min HTPC-låda (HFX Mini). Är det någon som känner till en lämplig extern låda (USB eller FireWire) som man kan använda? Alla jag hittar tar bara IDE- eller ATA-enheter, inte SATA.

Postad 02 februari 2008 - 09:07

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Jag funderar på att skaffa en HD-DVD-spelare för att komplettera min PS3:a men eftersom jag också har en HTPC så skulle det ju kunna vara väldigt intressant att skaffa denna kombo-enhet istället. Problemet är bara att jag inte kan montera in den i min HTPC-låda (HFX Mini). Är det någon som känner till en lämplig extern låda (USB eller FireWire) som man kan använda? Alla jag hittar tar bara IDE- eller ATA-enheter, inte SATA.

Eftersom det finns olika längder på SATA-sladdar kan det väl inte vara något problem¨
att bygga denna lilla låda själv? Skall själv ha denna 'kombo' i en möbel senare vilket
göra att det skall vara 'inbyggd' i möbeln och det enda jag behöver är att förlänga
ström&SATA.

Postad 06 februari 2008 - 13:58

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
Någon som vet om det finns något erbjudande att man köper denna modell ( bränner eller läsare spelar ingen roll ) och får gratis Blu-Ray filmer?

Postad 19 februari 2008 - 15:28

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

Någon som vet om det finns något erbjudande att man köper denna modell ( bränner eller läsare spelar ingen roll ) och får gratis Blu-Ray filmer?

Såg just ett på Dustin.
Du får med Simpson
http://www.dustin.se...odID=5010130130

Även jag har fått 'ändan' ur nu när slaget är avgjort.
Finns på Komplett för ca 2700 sek.
Återkommer när jag får hem den och förhoppningsvis får igång det hela :)

Redigerat av The Real Mr x, 19 februari 2008 - 15:31.

Postad 19 februari 2008 - 15:30

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0
"Levereras nu även ihop med Simpson the Movie (DVD)." Bara DVD-versionen :´(

Redigerat av Fredrik HL, 19 februari 2008 - 15:31.

Postad 19 februari 2008 - 15:33

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

"Levereras nu även ihop med Simpson the Movie (DVD)." Bara DVD-versionen :´(

Opps...tog för givet att det var en HD-film till denna maskin dom skickade med.

Redigerat av The Real Mr x, 19 februari 2008 - 15:39.

Postad 19 februari 2008 - 16:40

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24 891 inlägg
  • 0
Väntar tills skivorna är nere i 10 spänn styck.

Postad 19 februari 2008 - 18:20

weine
  • weine
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Bättre att satsa på en ren Blu-ray nu när HD-DVD läggs ner totalt:

HD DVD Dead – Blu-ray Wins

Postad 19 februari 2008 - 18:27

The Real Mr x
  • The Real Mr x
  • Forumräv

• 638 inlägg
  • 0

HD DVD Dead – Blu-ray Wins

Nja...finns en idé varför man just köper denna.
Blir ju rea på HDDVD filmer...

Postad 19 februari 2008 - 18:33

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2 387 inlägg
  • 0

Varför skulle du satsa på något som spelar upp färre format en denna spelare gör ?

Ursäkta mig, men en del lägger alltför stor vikt på nyheten att Toshiba slutar tillverka HD DVD - det betyder knappast att man inte kan spela upp befintliga HD DVD-titlar - eller hur ?

Postad 19 februari 2008 - 18:36

Fredrik HL
  • Fredrik HL
  • Forumräv

• 980 inlägg
  • 0

Nja...finns en idé varför man just köper denna.
Blir ju rea på HDDVD filmer...

Plus att jag som exempel redan har 30+ HD-DVD filmer som jag gärna vill fortsätta titta på :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.