Centrum 42Q1 FHD
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 13 April 2008 - 23:17
Postad 18 April 2008 - 10:58
Har hittat en lösning på problemet med att bilden försvinner vid omstart av tv:n. Lämna VLC med ett filmklipp spelandes, detta förhindrar tydligen grafikkortet att säga upp "kontakten" med tv och resultatet blir att bilden fortfarande finns kvar när man sätter på tvn igen.
Jag använde samma workaround, men tröttnade på att behöva ha skärmen på om jag spelade musik.
Det som hände när jag spelade musik och stängde av skärmen var att 3 sekunder senare tystnade musiken, grafikkortet känner alltså av skärmsignalen och talar om för PC'n att den kan upphöra med all aktivitet och gå in i något slags tomgångsläge.
Det var helt enkelt irriterande att alltid behöva tänka på att lämna bild på.
Det är inte särskilt barn och hustru vänligt.
Postad 01 June 2008 - 10:06
Den skalar upp som den ska med hdmi-anslutningen men några zoomlägen finns inte med hdmi-anslutning till tv:n. Bara Full1 resp Full2 är tillgängliga vilket bara ökar/minskar en cm i kanterna. Allt blir alltså 16:9. Jag som hatar utdragen bild blir ju tokig med en 4:3-sändning! En 4:3-sändning ska vara 4:3 tycker jag och då sitter jag här med skägget i brevlådan med hdmi-anslutning
Nåja, får väl använda scart istället men det är ju lite surt tycker jag då bilden på tv verkar än bättre med hdmi-anslutning. Är det någon annan som kopplat digitalbox med hdmi till en platt-tv som saknar möjligheten att zooma eller är det kanske specifikt för denna tv:n.
Som i övrigt gillas skarpt av undertecknad!
Edit: Med scartanslutning med den nya boxen är bilden dålig trots alla inställningar. (RGB är det ända man ställer in). Boxen (som dessutom är den fulaste lådan jag sett på länge) ställer jag i garderoben och använder scart med den gamla men designmässigt snygga och fullt fungerande motorolaboxen.
Bosse
Redigerat av Bosse-i-skogen, 01 June 2008 - 10:42.
Postad 07 July 2008 - 12:31
Postad 16 December 2008 - 05:57
jag e lite sugen på denna tv då den e extremt billig.
ska använda den till.
Xbox - hdmi
PS3 - hdmi
Blueray via ps3
och till datorn hdmi eller dvi
passar denna bra då till mig?
ingen ghostning? det e det jag e mest rädd för
sen e det skärpan.
kör atm med centrums tjock tv. är inte speciellt nöjd. den e fruktansvärd just i mörka filmer. då e det som om den ghostar
Redigerat av Dragonage, 16 December 2008 - 06:01.
Postad 24 June 2010 - 21:43
Nu kör jag tv via Telias ADSL och hd-signal har jag inte så jag vet inte om bilden skulle bli ännu bättre med en dylik signal.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 24 June 2010 - 21:45.
Postad 06 August 2010 - 13:29
Kör med HTPC så det är 1080P signal in och det ser väldigt bra ut, har Blu-Ray spelare i HTPC samt matar också HDMI från ett PS3, båda ger bra bild på Blu-Ray filmer, klar skillnad mot DVD.
Så, precis som Bosse i skogen är jag helnöjd, nästa TV blir med Internet, 3D och allt annat skoj, men först om något år eller så.
Postad 07 August 2010 - 20:08
Jag har kvar min och är fortsatt väldigt nöjd.
Kör med HTPC så det är 1080P signal in och det ser väldigt bra ut, har Blu-Ray spelare i HTPC samt matar också HDMI från ett PS3, båda ger bra bild på Blu-Ray filmer, klar skillnad mot DVD.
Så, precis som Bosse i skogen är jag helnöjd, nästa TV blir med Internet, 3D och allt annat skoj, men först om något år eller så.
Synd att jag inte kan utnyttja tv:n kvaliteter fullt ut. Det hade varit intressant. Är inte intresserad av bluray eller spelkonsoler. Riktig hdsignal hade varit kul att studera på tv:n. Jag kör dock tv:n som tredje skärm från datorn när jag kollar Svt Play och då kan jag inte klaga.
Ps: vissa trådar dör aldrig.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 07 August 2010 - 20:10.
Postad 01 September 2010 - 11:53
Postad 04 September 2011 - 15:55
Jag är på jakt efter en fjärrkontrollkod, hittar inte min manual :-(
Psamuels
Postad 13 October 2011 - 02:06
Bosse i skogen, har Du kvar bruksanvisningen i pdf?
Jag är på jakt efter en fjärrkontrollkod, hittar inte min manual :-(
Psamuels
Hade slutat prenumerera på denna tråden. Nä tyvärr hittar jag inte den pdf:n. Den har nog åkt när jag formaterat datorn någon gång. Originalbruksanvisningen har jag dock kvar om det kan hjälpa dig med någon kod. PM:a mig i så fall.
Vad gäller tv:n ifråga så har jag den än. Nu har jag HD-signal via Telias digital-tv och skillnaden mot t ex Svt:s Sd-signal är enorm. Knivskarpt och fint. Ångrar inte för ett ögonblick att jag köpte denna tv:n då för många år sedan som grisen i säcken till ett billigt pris. Såg till de tekniska specen bara och fick vad jag förväntade mig. Aningen släpighet är det i snabba rörelser men det var förväntat för man får inte allt när man betalar minst.
Redigerat av Bosse-i-skogen, 13 October 2011 - 02:08.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
5 bilder
6 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?