Ledsen, men jag hoppar av. jag har för lite tålamod för den befarade väntetiden. Hoppas ni har respekt för det./kjellaGSå för att uppdatera intresset:
Ja, jösses vad gött, jag vill ha (eller är rejält sugen och hoppas det blir av)
BennyTheCat - svart
ChoAtic - svart
Doxie - svart
Epos14 - svart
HelGo - svart
Jens K - svart
KjellaG - svart (svensk manual medföljer även från Tyskland)
KN - svart / silver
Quattro79 - svart
Reyhn - svart
Speffy - svart
Stefsson - svart
Sundius - silver
13 st
Sugen sugen, men då bara från Sverige
Chris Ya
Schumi
2 st
Hmm, alla dessa val för min aldrig sinande plånbok
Dreadlock
1 st
Någon jag missat eller missförstått?
Imponerande antal att få ihop på fem dygn om man betänker att det trots allt är tredje beställningsomgången. Nackdelen är väl att just svart har längst leveranstid och vi tycks ha en tydlig trend.
Denon AVR-3808
(Förstärkare)
|
1
|
(26)
|
Inga priser |
Postad 12 February 2008 - 22:33
Postad 13 February 2008 - 08:59
Dumt? Tvärt om, hur kan det vara mer motivation?
![]()
Kan Hifi Klubben tänka sig att komma ner till 12' skulle jag tycka att de voro det givna valet. Just som du säger att de gått miste om en halv miljon i order, men om ni säljer för 12' så är det ni som gäller i framtiden borde vara ett bitande argument.
Tycker HIF-klubben har fått sin chans! En butik som är så stelbent som de när det gäller prisdiskussioner även i stora mängder förtjänar inte ens att nämnas!
Postad 13 February 2008 - 09:40
Tycker HIF-klubben har fått sin chans! En butik som är så stelbent som de när det gäller prisdiskussioner även i stora mängder förtjänar inte ens att nämnas!
Med risk för att få mobben efter mig så måste jag ändå säga att det var ett långt och seriöst svar Hifi-klubben skickade, till skillnad från en del andra prylkrängare (heder åt dem). De har ju en del bra argument, även om jag personligen anser att marginalerna borde ha ökat nu med den låga dollarkursen (det är väl därför de i alla fall har sänkt priset med en tusing).
Please do not avrätta mig offentligt, tänk på att det snart är alla hjärtans dag!
Postad 13 February 2008 - 11:07
Med risk för att få mobben efter mig så måste jag ändå säga att det var ett långt och seriöst svar Hifi-klubben skickade, till skillnad från en del andra prylkrängare (heder åt dem). De har ju en del bra argument, även om jag personligen anser att marginalerna borde ha ökat nu med den låga dollarkursen (det är väl därför de i alla fall har sänkt priset med en tusing).
Please do not avrätta mig offentligt, tänk på att det snart är alla hjärtans dag!
Det var ett seriöst och genomtänkt svar, dock lämnar det en del luckor:
- Skrämmande marknadsföringsiffror som nämns, Företagen som nämns är dock inga småföretag
Elgiganten omstätter dock 17 Miljarder, De lägger alltså 2% på marknadsföring.
Hifi-klubben omsätter endast 190miljoner kronor, vilket innebär att de lägger HELA 8% på marknadsföring!!.
Alltså är 6% mer av priset marknadsföring hos HIFI-klubben än elgiganten.
- Hög skandinavisk hyresnivå?? Hyresnivån i Tyskland är betydligt högre än i Sverige!
-Hifi-klubben hintar också om att deras inköpspris ligger betydligt under 11 500 kr då de räknar in frakt, hantering och service i sin argumentation. Vad Hifi-klubben borde lära sig är att frakt, hantering och Service minskar avsevärt per enhet vid större försäljning!
- Hifi-klubben har svårt att förstå att de ger 20% rabatt när man köper för en halmiljon svenska kronor??
Valet är kanske att tjäna 20 000 kr eller inget alls, För hifi-klubben verkar det viktigaste vara att de inte skall få något rykte om att det ens är möjligt att pruta så de kan hålla sina höga marginaler.
- Att de nu sänker priset med 1000 kr på reciever vid styckköp tyder också på att Hifi-klubben ligger med höga marginaler
Jag vill inte ge Hifi-klubben för mycket skit men de beter sig klantigt!
Jag var förra året inne och köpte produkter för 60 000 kr, jag försökte pruta lite och bed dem skicka med 10 meter högtalarkabel (deras pris 200 kr). De vägrade göra detta. Det slutade med att jag inte köpte något och de valde istället att strunta i mig och har hellre en förbannad potentiell kund som inte kommer köpa av dem i fortsättningen!
De har på något sätt lyckats få monopol på Denon i sverige, Som tur är har vi hittat en väg runt det nu med EU (vilket ledde till att de sänkte priset med 1000 kr). Jag hoppas att Denon så småningom inser att det inte är bra att endast ha en leverantör av sina produkter i Sverige
Säljer hifi-klubben mer är det fler som delar på kostnaderna och priserna kan vara lite lägre och vi slipper betala 8% för deras marknadsföring!
Butiker som Hifi-klubben är självklart viktiga, Jag betalar gärna mer för att köpa på en "expert"-butik men det måste finnas någon rim o reson, Jag är inte beredd att betala hur mycket extra som helst. 40% mer är ganska mycket och så mycket mervärde anser jag inte att Hifi-klubben ger.
nä, de borde tänka om lite om de skall finnas kvar i fortsättningen... Konkurrensen ökar och det gäller att anpassa sig!
Postad 13 February 2008 - 12:32
Postad 13 February 2008 - 12:49
Mina kusiners far prutade till sig ~10% hos Hifi-klubben rätt upp och ner i butik, och hans köp var inte mer än vad vårat är var för sig, så det verkar snarare hänga på vem man råkar prata med. Dessutom borde Hifi-klubben inte vara allt för ledsen även om de förlorar dessa köpen, om nu marginalerna på 3808:an är så låg som antyds, då de pengar vi spar in här nog sällan hamnar på ett sparkonto, utan på kringutrustning från just sådana som Hifi-klubben, och kringutrustning har hög marginal, så deras vinst kanske likväl blir plus minus noll.
Min tanke...
Dom kanske inte går plus på att sälja dom billigt till oss, men med denna inställning så kanske man söker vidare när det gäller kringutrusning, och av alla som importerat receivers, så är det säkert ett par som ska köpa högtalare.
Som nu utnytjar HiFi klubbens fina demo rum och sen istället beställer dom över nätet.
Jag tror aldrig man skulle kunna förvänta sig att dom sänker priserna ner i klass med det vi får från tyskland, men dom skulle åtminstonde kunna göra en plus minus noll affär, för att öka sin kundkrets och få resultat på merköp.
Jag tror att det här kommer vara ett växande problem för affärer så som HiFi klubben, detta är på gott och ont inget som bara kommer och går. Utan dom kommer många gånger framöver stå inför samma sak, vare det rör sig om förstärkare eller dyrare högtalare.
Tycker att dom kan hålla sig till sina riktpriser när dom säljer till enskild konsument, men ifall det kommer en beställning på 20+ maskiner, så bör man tänka om. Vad jag menar är, att ifall inte 19 andra hade varit intresserad av att köpa denna maskin, så hade det inte varit helt omöjligt för mig att jag vänt mig till HiFi klubben och köpt den ändå. Men är vi pratar om så stor skillnad som det är i detta fall så är det en helt annan sak.
Postad 13 February 2008 - 14:08
Postad 13 February 2008 - 21:16
Mina kusiners far prutade till sig ~10% hos Hifi-klubben rätt upp och ner i butik, och hans köp var inte mer än vad vårat är var för sig, så det verkar snarare hänga på vem man råkar prata med. Dessutom borde Hifi-klubben inte vara allt för ledsen även om de förlorar dessa köpen, om nu marginalerna på 3808:an är så låg som antyds, då de pengar vi spar in här nog sällan hamnar på ett sparkonto, utan på kringutrustning från just sådana som Hifi-klubben, och kringutrustning har hög marginal, så deras vinst kanske likväl blir plus minus noll.
Var handlade han och hur såg säljaren ut? ;-)
Redigerat av Unregistered4fa1df97, 13 February 2008 - 21:18.
Postad 13 February 2008 - 21:52
Vill ni ha hjälp med köp från HIFI-Regler, skicka mig ett Pm ...
Är just nu på uppdrag i Irak, men kollar lite då och då.
För er info så har HIFIklubben 100% påslag på sina produkter ....
Ps. Tror inte jag kan gå in i en HIFI klubben butik mer ....
Hälsningar Torim
Postad 13 February 2008 - 22:37
Postad 15 February 2008 - 11:07
Postad 15 February 2008 - 17:08
BennyTheCat - svart
ChoAtic - svart
Doxie - svart
Epos14 - svart
Jonhand - ?
KN - svart / silver
Oskarnord - silver
Quattro79 - svart
Reyhn - svart
Speffy - svart
Stefsson - svart
Sundius - silver
12 st
Bara från Sverige
Chris Ya
Schumi
2 st
Möjligen
Dreadlock
1 st
Redigerat av Jens K, 20 February 2008 - 16:29.
Postad 15 February 2008 - 20:00
För min del inget mer hifiklubb iallafall.
Något nytt om denons br spelare från tyskland?
Postad 17 February 2008 - 00:08
Utan att ha frågat antar jag att vi borde få samma upplägg som de tidigare beställningarna. Om Torim dessutom vill hjälpa till med att kontakta dem så ser jag sannolikheten som ännu större. Dessutom närmar sig kvartalsslut
Postad 17 February 2008 - 13:49
Jag tycker att ni borde välja annan leverantör eftersom HiFi Regler inte kan leverera. Många i första köpet har inte fått sina förstärkare ännu. Att lägga ytterliggare en order verkar inte så smart i detta läge.Jag har visserligen redan köpt en från hifiregler, men jag kan inte låta bli att ändå tycka att ni borde välja därifrån istället för netonnet eller annat ställe. Dels för att visa att vi uppskattat det dom erbjuder och dels för att ett byte efter 2 lyckade (?) gruppköp i mitt tycke känns sniket.
För min del inget mer hifiklubb iallafall.
Något nytt om denons br spelare från tyskland?
Jag börjar misstänka att Denon prioriterar andra handlare, typ HiFi-klubben.
Postad 17 February 2008 - 16:34
Postad 17 February 2008 - 18:08
Postad 18 February 2008 - 16:36
http://www.preisrobo...nis5906841.html
Sofort lieferbar=Kan levereras genast
Tycker bara att det tar j*kligt lång tid och börjar tröttna på att väääääääääänta.
Postad 18 February 2008 - 16:41
Postad 18 February 2008 - 17:12
Postad 18 February 2008 - 18:19
Att Hifi Klubben skulle lyckas få Denon att sluta leverera till Hifi Regler för att de säljer till svenskar ser jag inte som överdrivet troligt. Denon ser nog hellre att vi köper Denon av någon, än att vi tycker det är för dyrt och köper något annat istället om vi förvägras köp av vårat favoritmärke.
Postad 20 February 2008 - 16:29
Postad 25 February 2008 - 08:35
Hur många är vi nu? Måste vi vara minst 20st för att det ska bli något?
Postad 25 February 2008 - 10:39
Jag har haft en veckas semester i alperna, så jag har inte kunant följa detta,
men jag ska börja kolla in på det igen.
Vi kanske ska kontakta HiFi Regel och säga att en till beställning är på gång,
så att dom får en chans att redan nu börja beställa hem mer svarta.
Torim, har du någon bra kontakt där hos dom?
Postad 26 February 2008 - 16:42
Själv hakar jag gärna på om man skulle få ett bra pris på en AVP-A1HD.
Mvh Birdie
Postad 26 February 2008 - 22:05
Så här svara hifiklubben på min förfrågan, var väl väntat men jag köper mycket av det dom säger.
Själv kommer jag att köpa en Marantz SR7002 för 10.500:-, då överpriset på Denon inte känns motiverat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Tack för ditt mail angående köp av Denon AVR-3808.
Vi har diskuterat ärendet ingående internt i Hi-Fi Klubben, både tidigare och nu efter ditt mail. Självklart har vi följt denna utveckling kring gruppköp från starten.
* bla, bla, bla, blaha...*
xxxxxx xxxxxxxxxxx
Aldrig har jag väl hört så många dåliga skit-ursäkter inlindade i bommul!
Vad är syftet med texten?
Att berätta att Hifiklubben är dyrare än i stort sett alla andra? (och bedriver kartelliknande verksamhet med monopol och påtryckningar på andra som verktyg, vilket är potentiellt olagligt?)
Att berätta att Tyskarna inte har några omkostnader alls?
Att Tyskarna är bedrägliga när det gäller service och garantier? (dom jag handlat med i Tyskland, speciellt, är ljusår bättre än hifiklubben och alla andra Svernska ockerhandlare jag haft att göra med, ett gäng är det, och Hifiklubben bedriver ful verksamhet och går i täten för lemmeltåget)
(Betänk även att det är smidigare, enklare och snabbare samt billigare att sköta ett garantiärende med en Tysk firma jämfört med NetOnNet, och att produkterna lika gärna kan vara just Tyska eller Europeiska ändå. I Det fallet... fraktat till dörren oftast, dessutom)
Att Sverige är ett skitland att bedriva verksamhet i, och att det är kunden som ska betala för det?... (tycker jag det låter som)
Att tillockmed VDn för Hifiklubben köper hifi-elektronik via import? (!)
Lägg ner, antingen grinolle-bortförklaringarna och kartellverksamheten, eller lägg ner företagen helt...
ps: Några av dessa nya Denons vore absolut de mest heta alternativen till surroundreceiver om jag hade haft pengarna för att betala ungefär dubbla priset (jämfört med det jag istället inhandlade) för lite extra begåvning, men Hifiklubben gör att jag helt sonika struntar i Denon . slut
Detta skriver jag för att jag inte tycker att det går att motivera något av priserna eller skitsnacket med annat än ren girighet.
Redigerat av Unregisteredb38af287, 26 February 2008 - 22:07.
Postad 27 February 2008 - 02:40
Jag hakar gärna på detta gruppköp om prislappen hamnar <12000. Svart eller silver spelar mindre roll, priset är huvudsaken.
/dala
Postad 04 March 2008 - 21:26
Jag måste dra mig ur, snart dags för mig att åka till staterna i 18 månader. Vi får se om det blir något där eller om det finns något annat "hett" när jag kommer tillbaka.
/Sundius
Postad 10 March 2008 - 09:45
PS hur ofta brukar Denon komma med nya modeller? 3808 verkar ju ha kommit för ca 7 månader sedan
Redigerat av sman, 10 March 2008 - 09:48.
Postad 11 March 2008 - 18:38
Denon told us that the next import to
Germany comes at the end of march, but t's still not sure that how many
(or even if) we will receive :-(
Ovanstående svar finns i annan tråd. Vid senaste leveransen i februari fick HiFi Regler inga svarta 3808. I bästa fall kan dom få något i slutet av mars men det är inte säkert.
Jag tror dom hamnat på Denons skitlista för att dom sålt för billigt.
Postad 12 March 2008 - 08:19
Att Hifi-regler skulle vara svartlistade för att de säljer dem med mindre vinst än nån annan tror jag bara är rent sk*tsnack. Vinstförlusten får ju Hifi-regler stå för. Allt Denon bryr sig om är att växa som varumärke och få ut sina produkter på marknade.
Det verkar finnas indikationer på att nya leveranser kommer kring början av april. Det är ett gott tecken! Tyvärr är det ju oftast så att när det måste nyproduceras hårdvara (förstärkare, högtalare, TV m.m.) så tar det lång tid, vilket innebär flera månaders väntan. I synnerhet som det mesta produceras i Asien och måste gå genom flera led för att komma hit.
Jag tycker vi håller ut och ser vad som händer i april. Jag är definitivt fortfarande intresserad av en svart 3808. Den får enbart bra kritik överallt ju!
Postad 31 March 2008 - 06:28
Postad 31 March 2008 - 16:39
Postad 10 April 2008 - 22:47
Den är FIN kan jag säga, specielt tillsammans med en DVD3930
Postad 11 April 2008 - 16:24
Har hört att alla som beställt sina stärkare nu fått dom levererade utan några problem så nu undrar jag oxå om detta gruppköp kommer att bli av. Om så är fallet vill jag skriva upp mig på en Svart Denon AVR-3808.
Postad 11 April 2008 - 20:15
Redigerat av Nasra, 13 April 2008 - 07:18.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Trasig kanal på denon avr-3808
8 bilder
207 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?