Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Tappar signal kodade kanaler (boxer + ca-modul strul?)

260 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 13 February 2008 - 15:50

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

De borde ju ha koll om de gjorde några uppdateringar i hård- eller mjukvara i slutet på förra arbetsveckan. Om det nu inte är en trasig modul nånstans.
Hursomhelst är jag övertygad om att det förr eller senare börjar funka igen.

Hur är den geografiska spridningen på oss som har problem? Jag kör på Lillhäradsmasten utanför Västerås.

V-ås här med!!

Postad 13 February 2008 - 16:27

Unregistered2a53b113
  • Unregistered2a53b113
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Min sony hxd 870 låste sig fredag-lördag och slutade fungera korrekt efter det.
Se Annan forumpost

Diolgen fungerade med en gång iaf, karlskronasändaren här

Postad 13 February 2008 - 19:09

subplus
  • subplus
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kör över Hörby sändaren så något lokalt problem är det inte.

Gå och handla ny CA modul gör jag absolut inte i detta läge, Boxer måste kunna fixa det då det fungerat felfritt fram tills tor-fre förra vecka.

//Sub

Postad 13 February 2008 - 19:31

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Fick detta svar från Boxer:

"Hej och tack för ert mail.

Vi känner till det här problemet och håller på för fullt för att hitta
en lösningar. Finns tyvärr inte så mycket att göra annat än att
avvakta.

Med vänliga hälsningar Boxer."

Har haft mina problem i snart en vecka !!!

Om ni inte visste det så har vi rätt att kräva att de återbetalar pengarna för abbonemanget denna månad.

Detta är från deras villkor:

"Kund som tecknat abonnemang har rätt till återbetalning eller avdrag på abonnemangsavgift
vid hinder eller väsentlig störning som begränsar möjligheten att
behörigen ta del av Tjänster som ingår i abonnemanget. Återbetalning eller avdrag
skall dock endast ske om hindret eller störningen varat under en sammanhängande
period av minst 48 timmar och endast om mottagningsproblemen kan
hänföras till utsändningen av Tjänster eller fel i Programkort, som inte beror på
att Kunden hanterat detta felaktigt. Det belopp som skall återbetalas eller dras av
beräknas från den tid Kunden anmälde felet och utgår endast om beloppet totalt
överstiger 50 kronor per kalendermånad."

Gör som jag KRÄV PENGERNA ÅTER FÖR ATT DET INTE FUNGERAR.

Blir GAAAAAAALEN på dem!!!

Bor i Sundsvall btw..

/Hans

Ps.En alternativ lösning: Ta bort kodningen temporärt tills de fixat felet!

Redigerat av DiSNEY, 13 February 2008 - 19:47.

Postad 13 February 2008 - 19:47

jlagerq1
  • jlagerq1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej,

Har nu testat ca modulen DILOG 99020 och det funkar inte alls. Denna gången så får jag överhuvudtaget inte in de kodade kanalerna. Åkte och bytte tillbaka till den förra som i alla fall gav bild. Känns surt just nu och rätt så frustrerande. Skandal att man som kund är tvungen att fara runt som en galning för att försöka få det att fungera. Så nu får man väl hoppas att version 3 på Boxerkortet löser problemet. Boxers kundtjänst hävdar det när jag pratade med dem för en stund sedan.

Jag bor strax söder om Göteborg och även där finns problemet vad det verkar.

Postad 13 February 2008 - 19:53

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Det intressanta är om man kollar på frågor o svar på boxer:

"Har ni några driftstörningar just nu?
Svar: Vid akuta driftstörningar meddelas detta på startsidan på www.boxer.se."

Det är trist att de inte kan informera om detta då det verkar som om MÅNGA har problem.

Frågan är om detta bara gäller oss med CA-Moduler? Eller har någon här en "vanlig" box utan extern ca-modul?
Har ni samma problem?

/H

Postad 13 February 2008 - 19:56

Stubborn
  • Stubborn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Dilog 99020 till er den inte funkar för

Om du kör SmartWi måste du uppgradera till senaste mjukvaran.
Om du har Andersson TV så klarar den inte att leverera tillräckligt med ström till CA-modulen

Redigerat av Stubborn, 13 February 2008 - 19:57.

Postad 13 February 2008 - 20:04

Stubborn
  • Stubborn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Undrar när piratkorten tar över igen......

Postad 13 February 2008 - 20:41

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Kvittar tydligen var vi bor för det fungerar lika dåligt via Skellefteå sändaren

Postad 14 February 2008 - 09:07

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0
Ringde nyss till Boxer precis samma svar som alltid "Bara att avvakta", upplyste henne att jag enligt avtalet har rätt till att få kompensation för detta så hon la utan tjafs in en gratis månad precis som det står i avtalet.

Slutsats: RING IN OCH KLAGA OCH KRÄV ATT FÅ FRI MÅNAD PGA STRULET. DET HAR VI ALLA RÄTT TILL ENLIGT AVTALET.
(Inte så mycket tröst kanske men alltid något?).

/Hans

Postad 14 February 2008 - 09:58

Muggesand
  • Muggesand
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Ringde oxå in igår.. fick till svar att jag skulle få nytt kort.. få väl se om det funkar

Postad 14 February 2008 - 11:31

DiSNEY
  • DiSNEY
  • Forumräv

• 879 inlägg
  • 0

Ringde oxå in igår.. fick till svar att jag skulle få nytt kort.. få väl se om det funkar

Glöm inte att upplysa dem om att du skall ha kompensation i form av en fri månad!

Postad 14 February 2008 - 13:45

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Till er som har SCM Microsystem (den röda med PCMCIA, Viaccess, DVB loggan). Jag har provat båda revisionerna Rev 1.0 och Rev 1.1 (Rev 1.0 är den som är godkänd av Boxer). Rev 1.0 fungerar - men Rev 1.1 fungerar INTE på min Panasonic PZ70.

//

Postad 14 February 2008 - 15:08

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Till er som har SCM Microsystem (den röda med PCMCIA, Viaccess, DVB loggan). Jag har provat båda revisionerna Rev 1.0 och Rev 1.1 (Rev 1.0 är den som är godkänd av Boxer). Rev 1.0 fungerar - men Rev 1.1 fungerar INTE på min Panasonic PZ70.

//

Hmmm, surt om de gjort en uppdatering så att inte nyare versioner fungerar helt plötsligt, normalt sett brukar ju uppdateringar leda till att äldre komponenter inte är kompatibla, vilket ju iofs är lika illa det. Men det är ju folk med olika (godkända) moduler här som inte fungerar så de lär ju få lov att fixa det.

Postad 14 February 2008 - 16:48

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

//

Även Rev 1.1 säljs med Boxers logga!!!
Köpte en sådan på elgiganten i söndags.
Funkar dock ej.
Tjatade på Robert idag då jag ännu ej fått något nytt kort.
Blev lovat ett i måndags. Vet dock inte om det hjälper.
Upplyste dessutom om avtalet och blev lovad 1 månad.
Hur många kan det vara som har problem????

Postad 14 February 2008 - 16:55

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

//

Även Rev 1.1 säljs med Boxers logga!!!
Köpte en sådan på elgiganten i söndags.
Funkar dock ej.
Tjatade på Robert idag då jag ännu ej fått något nytt kort.
Blev lovat ett i måndags. Vet dock inte om det hjälper.
Upplyste dessutom om avtalet och blev lovad 1 månad.
Hur många kan det vara som har problem????

Rev 1.1 stöds ej av Boxer och fungerar inte. Att Dilog klämmer dit en Boxer-logga kan nog inte Boxer lastas för. Boxer skriver på sin hemsida vilka CA-moduler som är testade och godkända. Det är inte kortet som det är fel på.

Så - ska ni ha Dilogs (som är gjord av SCM Microsystem) CA-modul ska ni ha Rev 1.0

//

//

Hmmm, surt om de gjort en uppdatering så att inte nyare versioner fungerar helt plötsligt, normalt sett brukar ju uppdateringar leda till att äldre komponenter inte är kompatibla, vilket ju iofs är lika illa det. Men det är ju folk med olika (godkända) moduler här som inte fungerar så de lär ju få lov att fixa det.

Att nyare versioner har buggar i sig är ett välkänt fenomen inom all utveckling.... Jag köper hellre en beprövad produkt än en splitter ny... Men - surt är det, helt klart. Vi pratar inte raketforskning här...

//

Postad 14 February 2008 - 17:10

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Men den fungerade i 2 månader?????

Postad 14 February 2008 - 17:42

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Vilken då? Den modulen som du köpte i söndags? Den har du ju haft i tre dagar - eller vad är det som jag missar?

//

Postad 14 February 2008 - 18:52

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Min har fungerat drygt en månad, så klart är ju att en förändring skett från boxers sida, och även om nu inte rev 1.1 står som godkänd modul tror jag att det även ligger i Boxers intresse att få igång det igen.
Testade just med en maximum-modul, och den fungerade bra...

Hmmm, lutar åt att åka tillbaka med modulen då...

Postad 14 February 2008 - 18:58

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Vilken då? Den modulen som du köpte i söndags? Den har du ju haft i tre dagar - eller vad är det som jag missar?

//

Du missa följande:
Modul ett inköptes i samband med TV-köp i december. V1.1 fungerad etill och med torsdag kväll.
Trodde då till helgen att CA-modulen strulade så köpre en ny på Elgiganten tyvärr exakt samma sånär som på serienummer ;-)
Lämnade tillbaka den idag och hörde om de har andra versioner, det skule komma nya imorgon. kanske köper en ny i morgon alltså, dock ingen 1,1 .
Vad grundar du ditt påstående på om att inte Rev 1,1 skall fungera?

Redigerat av Bumpa Berra, 14 February 2008 - 19:07.

Postad 14 February 2008 - 18:59

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Min har fungerat drygt en månad, så klart är ju att en förändring skett från boxers sida, och även om nu inte rev 1.1 står som godkänd modul tror jag att det även ligger i Boxers intresse att få igång det igen.
Testade just med en maximum-modul, och den fungerade bra...

Hmmm, lutar åt att åka tillbaka med modulen då...

Det låter onekligen som en förändring skett ja. Men det märkliga är ju att just den CA-modulen (SCM Microsystems) har ett "OBS! Kolla HW - version!" på sig i listningen på Boxers hemsida. Ingen annan modul har en sån not på sig. Vad är det som skiljer Rev 1.1 mot Rev 1.0 till en sån grad att de måste sätta en sån "varning" på hemsidan?

//

Postad 14 February 2008 - 19:04

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

//

Du missa följande:
Modul ett inköptes i samband med TV-köp i december. V1.1 fungerad etill och med torsdag kväll.
Trodde då till helgen att CA-modulen strulade så köpre en ny på Elgiganten tyvärr exakt samma sånär som på serienummer ;-)
Lämnade tillbaka den idag och hörde om de har andra versioner, det skule komma nya imorgon. kanske köper en ny i morgon alltså, dock ingen 1,1 .
Vad grundar du ditt påstående om att inte Rev 1,1 skall fungera?

OK, sorry.

De två grunderna för mitt påstående är dels att jag har provat själv (1.0 fungerar, 1.1 gör det inte) - och att Boxer på sin hemsida specifikt anger SCM Microsystems med Rev 1.0 och INTE Rev 1.1. Att det tidigare har fungerat tar jag inte som en garanti för att den ska fortsätta fungera - då den inte är godkänd av Boxer...

//

Postad 14 February 2008 - 20:19

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Jag har också rev 1.1 och det har fungerat sen jag köpte tv n o modulen i mitten av december fram till i fredags,så någonting gjorde Boxer som nog inte blev som de tänkte...

Postad 14 February 2008 - 20:37

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har också rev 1.1 och det har fungerat sen jag köpte tv n o modulen i mitten av december fram till i fredags,så någonting gjorde Boxer som nog inte blev som de tänkte...

Eller så blev det som de tänkte - eftersom av någon anledning så har de inte godkänt Rev 1.1 och har en speciell not på hemsidan om just revisionsläget på denna CA-modul...

Postad 14 February 2008 - 20:56

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Då skulle de ju inte säga att de har problem o att de försöker lösa dem,ni måste ju inse att det inte är modulernas fel

Postad 14 February 2008 - 21:19

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Då skulle de ju inte säga att de har problem o att de försöker lösa dem,ni måste ju inse att det inte är modulernas fel

Jag säger ingenting om vems "fel" det är - men är det inte lite märkligt att endast för SCM Microsystems CA-modul så står det specifikt på hemsidan "Observera hårdvaruversion!" ?

Att de försöker hitta en lösning för sina kunder är väl inte förvånande. Frågan vad som är billigare för Boxer - att ge alla med HW-version 1.1 en ny CA-modul, att hitta en "patch" till sin utsändning (som skapar problemen hos vissa CA-moduler" eller att backa tillbaka till tidigare version av sin utsändning?

Även mobiltelefonoperatörer har problem med olika telefoner i sina nät. Alla tillverkare tolkar inte specifikationer på samma sätt...

//

Postad 14 February 2008 - 21:28

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Nu är det ju inte bara de med version 1.1 som har problem eller hur!!!

Postad 14 February 2008 - 21:44

subplus
  • subplus
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ja hur är det med versionerna, finns det övriga som oxå har problem?

Själv har jag det "berömda" SCM Microsystem 1.1 som konstigt nog levererades i förpackning där det står 3son på baksidan?
Boxer logga på framsidan och "Välkommen till valet av Boxer digital tv" på baksidan!

//Sub

Postad 14 February 2008 - 22:18

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nu är det ju inte bara de med version 1.1 som har problem eller hur!!!

Ingen aning. Eftersom jag själv har en 1.1 hemma och en 1.0 så kan jag se att 1.1 har problem.
Men är det någon annan med en Boxergodkänd modul som har problem?

//

Postad 15 February 2008 - 09:21

jlagerq1
  • jlagerq1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Jag har testat 3 olika moduler med samma resultat på en LG TV.

Röd-vit modul: Fungerar ej. Kodade kanaler blir svarta efter ett tag.

Dilog: Fungerar inte alls. Överhuvudtaget ingen bild på de kodade kanalerna

3son: Samma som den röd-vita.

Nu har jag kvar 3son modulen tills jag fått det nya kortet från Boxer och ser om det då funkar. Är riktigt less på detta nu. Har jagat runt halva Göteborg efter olika moduler vilket ändå inte hjälper så jag antar att det är Boxer nu som måste lösa problemen för oss annars vet i sjutton vad man skall göra. Man har ju trots allt valt en TV med inbyggd box och då vill man ju inte gärna köra med en extern.

Postad 15 February 2008 - 10:19

X-IL
  • X-IL
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Ännu mer mystiskt blev det igår, jag stoppade i min 1.1-modul i kompisens DVB- S-T box, och där funkade den. Så numer har jag hans maximum-modul och han min SCM 1.1 . Förhoppningsvis var det inte bara tillfälligt, det var skönt att kunna se på TV med nya lådan igår igen.

Postad 15 February 2008 - 11:30

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Ännu mer mystiskt blev det igår, jag stoppade i min 1.1-modul i kompisens DVB- S-T box, och där funkade den. Så numer har jag hans maximum-modul och han min SCM 1.1 . Förhoppningsvis var det inte bara tillfälligt, det var skönt att kunna se på TV med nya lådan igår igen.

Det var riktigt mystiskt. Alla mina teorier rasade.... För Boxer har väl inte fixat det?
//

Postad 15 February 2008 - 11:33

kipner
  • kipner
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Jag har testat 3 olika moduler med samma resultat på en LG TV.

Röd-vit modul: Fungerar ej. Kodade kanaler blir svarta efter ett tag.

Dilog: Fungerar inte alls. Överhuvudtaget ingen bild på de kodade kanalerna

3son: Samma som den röd-vita.

Nu har jag kvar 3son modulen tills jag fått det nya kortet från Boxer och ser om det då funkar. Är riktigt less på detta nu. Har jagat runt halva Göteborg efter olika moduler vilket ändå inte hjälper så jag antar att det är Boxer nu som måste lösa problemen för oss annars vet i sjutton vad man skall göra. Man har ju trots allt valt en TV med inbyggd box och då vill man ju inte gärna köra med en extern.

Jag vill inte låta som någon representant för Boxer - men på mig så låter det som om det är fel på TVn. Är det helt uteslutet?

//

Postad 15 February 2008 - 12:42

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Någon som fått version 3 av boxerkortet o fått det att fungera i modulerna?

Postad 15 February 2008 - 15:04

subplus
  • subplus
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Pratade precis med Boxer kundtjänst och som tidigare sagts de är medvetna om problemet och jobbar på att hitta lösning, inget ljus i tunneln än vad det verkar dock. Krävde ersättning och fick en månadskostnad tillbaka för både grund-abbonemang samt Canal+ paket.
Eloge till Boxer för att de inte strular med detta iaf.

//Sub

Postad 15 February 2008 - 18:50

jlagerq1
  • jlagerq1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Jag vill inte låta som någon representant för Boxer - men på mig så låter det som om det är fel på TVn. Är det helt uteslutet?

Var min tanke först också. Men jag har bytt TV:n en gång så det är nog inte det som är felet utan allt tyder på att det är Boxer somär felet.

Postad 15 February 2008 - 19:54

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Var min tanke först också. Men jag har bytt TV:n en gång så det är nog inte det som är felet utan allt tyder på att det är Boxer somär felet.

Det är viktigt att trycka in CA-modulen i botten långt in. Min är med röda sidan upp.
Sedan måste Boxer-kortet tryckas in djupt. Ska monteras upp-och-ned med Boxer-loggan nedåt och guld-kontakten uppåt längst in (se pilen på kortet).

Annars bör du prova din CA-modul och Boxer-kort i någon kompis box eller TV.

Redigerat av sven99, 15 February 2008 - 19:55.

Postad 15 February 2008 - 20:46

Unregistered04095c57
  • Unregistered04095c57
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Har hittat en lösning på detta problem (i alla fall för mig)! :)

Har en tv (Philips) och en HD/DVD inspelare (Panasonic) båda med rev 1.1 CI-moduler som har fungerat klockrent från mitten av november tom den 8/2.

Har försökt angripa problemet med logisk felsökning och efter att ha testat nästan allt så hade jag ett test-scenario kvar då jag misstänkte att detta beror på någon form av uppdateringsproblem.

Testade följande:
- Rotade fram en gammal box ur garderoben (Thompson) och installerade denna med mitt Boxer-kort (som är v 2.0). Valde sedan en krypterad kanal och lämnade Boxen igång.
- Ringer Boxer och bad dem skicka ut en uppdatering omgående.
- Väntade en timme och testade sedan kortet i min TV med CI-modulen och då fungerade det igen!!!
- Testade i HD/DVD-inspelaren och den fungerade också igen!!!

Jag misstänker att rev 1.1 version inte kan kommunicera med korten på ett helt korrekt sett (möjligen kanske bara i vissa kombinationer av CI-moduler och mottagare). Detta styrks av att jag testat uppdatera kortet 1 gång då det satt i TV:ens CI-modul utan resultat.

Frågan är om Boxer kommer att fixa detta eller om man måste köra kortet i en gammal box med jämna mellanrum för att det skall funka! ;)

Postad 15 February 2008 - 22:29

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Har hittat en lösning på detta problem (i alla fall för mig)! :wub:

Har en tv (Philips) och en HD/DVD inspelare (Panasonic) båda med rev 1.1 CI-moduler som har fungerat klockrent från mitten av november tom den 8/2.

Har försökt angripa problemet med logisk felsökning och efter att ha testat nästan allt så hade jag ett test-scenario kvar då jag misstänkte att detta beror på någon form av uppdateringsproblem.

Testade följande:
- Rotade fram en gammal box ur garderoben (Thompson) och installerade denna med mitt Boxer-kort (som är v 2.0). Valde sedan en krypterad kanal och lämnade Boxen igång.
- Väntade en timme och testade sedan kortet i min TV med CI-modulen och då fungerade det igen!!!

Jag misstänker att rev 1.1 version inte kan kommunicera med korten på ett helt korrekt sett (möjligen kanske bara i vissa kombinationer av CI-moduler och mottagare). Detta styrks av att jag testat uppdatera kortet 1 gång då det satt i TV:ens CI-modul utan resultat.

Frågan är om Boxer kommer att fixa detta eller om man måste köra kortet i en gammal box med jämna mellanrum för att det skall funka! :)

Tack för tippset!
Skall gensat prova på TV:n på övervåningen där Nokian står.
Men Boxer har väl helgstängt.................tvi!!!!

Postad 16 February 2008 - 09:20

marikard
  • marikard
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
jaha då fick man svar på sina problem.
vi har en panasonic px70 tycer att problemen kom för ca 1 vecka sen.
då får man väl ringa till boxer för uppdatering och en gratismånad.

/Rikard

Postad 16 February 2008 - 15:38

Stubborn
  • Stubborn
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Ringde Boxer idag, dom sa jag skulle byta kortet hos närmaste återförsäljare, gjorde det hos OnOff idag så nu funkar den röda modulen :-)

Hade version 2.2 fick version 3.5 kör Dilog modul och Boxers röda, en samsung box och en sagem 6280 allt detta funkar nu med SmartWi

Redigerat av Stubborn, 16 February 2008 - 15:46.

Postad 16 February 2008 - 19:10

Bumpa Berra
  • Bumpa Berra
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0

Har hittat en lösning på detta problem (i alla fall för mig)! :D

Testade följande:

Frågan är om Boxer kommer att fixa detta eller om man måste köra kortet i en gammal box med jämna mellanrum för att det skall funka! :P

Gjorde som du tippsade om idag lördag.
Boxer skickade snällt en signal till kortet när det satt i Nokian.
Sedan ned i CA-modulen och tänka sig klarade ett helt prigram på TV3 utan att zappa!!!!!!!!!!
Vet ju inte 100 ännu och inte heller om det fortfarande är problem i dag lördag för andra användare.
Skrämmande av Boxer att inte skriva ett dugg om strulet på hemsidan, det är ju näst intill skandal!!

Postad 16 February 2008 - 19:27

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Pratade med "Boxer" idag och personen i fråga visste inget om något problem. De skulle skicka ett nytt kort eftersom rev 2.0 på kortet som jag har inte "kommunicerar lika bra med CA-moduler som nyare versioner". Konstigt tyckte jag eftersom jag har haft modulen sedan början januari och felet uppstod först förra fredan, men så var det. Får väl se om det funkar när nya kortet kommer, slipper i varje fall betala en månad.

Har den "röda" modulen rev. 1.1 som var boxergodkänd enligt säljaren på Mediamarkt men inte enligt boxers hemsida. :P

/Olle

Postad 16 February 2008 - 19:40

Pentagon
  • Pentagon
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Pratade med "Boxer" idag och personen i fråga visste inget om något problem. De skulle skicka ett nytt kort eftersom rev 2.0 på kortet som jag har inte "kommunicerar lika bra med CA-moduler som nyare versioner". Konstigt tyckte jag eftersom jag har haft modulen sedan början januari och felet uppstod först förra fredan, men så var det. Får väl se om det funkar när nya kortet kommer, slipper i varje fall betala en månad.

Har den "röda" modulen rev. 1.1 som var boxergodkänd enligt säljaren på Mediamarkt men inte enligt boxers hemsida. :P

/Olle

Vad använde du innan? Om rev.2.0 är så gammalt, att dom har kommit med nyare varianter, så kan det ju vara så att det fungerade bra i någon annan mottagare, tills dom bytte nycklar vid månadsskiftet. (Jo, dom byter fortfarande varje månad.) Om abonnemanget var nytt, så är kortet förprogrammerat att vara öppet en månad.

Problemet som flesta verkar ha, kan helt enkelt vara att kortet och CA-modulen snackar inte riktigt med varandra, så att uppdatering av nycklar ballar ur. (Bara en fundering på problemet, inte ett påstående)

Postad 16 February 2008 - 21:13

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0

/Olle

Vad använde du innan? Om rev.2.0 är så gammalt, att dom har kommit med nyare varianter, så kan det ju vara så att det fungerade bra i någon annan mottagare, tills dom bytte nycklar vid månadsskiftet. (Jo, dom byter fortfarande varje månad.) Om abonnemanget var nytt, så är kortet förprogrammerat att vara öppet en månad.

Problemet som flesta verkar ha, kan helt enkelt vara att kortet och CA-modulen snackar inte riktigt med varandra, så att uppdatering av nycklar ballar ur. (Bara en fundering på problemet, inte ett påstående)

Har en gammal sagem box. Tror det var den första boxen som fanns tillgänglig för boxer. Kortet är ca fem år gammalt. Sagemboxen har jag fortfarande kopplad för att kunna se de fria kanalerna när jag spelar in på SONY:n som har CA-modulen.
Har inte testat kortet i boxen, kanske skulle göra det och se om det funkar.

/Olle

Postad 17 February 2008 - 01:55

Pentagon
  • Pentagon
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

/Olle

Har en gammal sagem box. Tror det var den första boxen som fanns tillgänglig för boxer. Kortet är ca fem år gammalt. Sagemboxen har jag fortfarande kopplad för att kunna se de fria kanalerna när jag spelar in på SONY:n som har CA-modulen.
Har inte testat kortet i boxen, kanske skulle göra det och se om det funkar.

/Olle

Ska bli intressant att se vad som händer. Stoppa in det i Sagem boxen, och be Boxer att skicka ut ny info till kortet. Om det fungerar ok i TV'n efter det, så tror jag att vi är problemet på spåret.

Postad 17 February 2008 - 10:37

jlagerq1
  • jlagerq1
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Verkar ju bra ifall det funkar om man ber Boxer skicka en ny signal. Jag har den gamla versionen(2).
Vet någon ifall man måste vänta tills det nya Boxerkortet (ver.3) har kommit innan man ber dem skicka signalen eller får man det att fungera även med ver.2?

Samtidigt känns det som om Boxer inte har direkt koll på sina grejer. Om man ser till vad ni andra skriver så när man når kundtjänts så hävdar vissa att de inte känner till problemen, några säger att det skall lösa sig med ny version av kortet medan en annan säger att det inte skall vara det som är problemet.(Det sistnämnda har jag varit med om. 2 st har sagt att det kommer att fungera med nytt kort medan en annan säger att det inte är det som är problemet)

Postad 17 February 2008 - 22:41

acerix
  • acerix
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0
Jag har vissa problem med SCM P7N:904240 Rev:1.0 (dvs den godkända varianten)
Boxerkort ver.2.2

Frysningar lite då och då, och tappad kontakt men bilde kommer åter efter 30 sek, händer några gånger per dag, bara krypterade kanaler (har väl hänt någon gång på fria? osäker), Box Topfield TF5700 och godkänd CA modul.
Problemen började strax före nyår tror jag (inte helt säker dock), boxen och CA modulen har fungerat perfekt 1 år innan dessa problem uppstod!

Har några andra boxar utan ca modul, de fungerar perfekt med kortet och de fria kanalerna, mottagningskvaliten är perfekt, typ 100% 100%

Redigerat av acerix, 17 February 2008 - 22:42.

Postad 18 February 2008 - 10:21

Haen
  • Haen
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tur att jag såg den här tråden. Trodde det var fel på min nya Sony. Min gamla CA-modul (1.0) fungerar perfekt medan den nya (1.1) som leverades med TV:n fungerar lika dåligt som för er andra. Tur att jag har 1.0:an så länge.

/Haen

Postad 18 February 2008 - 20:42

salora
  • salora
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Hej igen,är det någon som hunnit få version 3 av boxerkortet o hur fungerar det isåfall? Själv har jag inte hunnit få det,pratade med Boxer Ons eller Tors förra veckan så det borde ju komma snart...

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.