Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Pioneer VSX-917V?

76 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 maj 2008 - 20:57

rnrlifestyle
  • rnrlifestyle
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Två funderingar om denna receiver som någon kanske kan besvara:

1. Hur väljer man Aux med fjärren? Hittar alla andra komponenter, är jag blind? :)

2. Saknar denna receiver "function rename"? Dvs att man kan byta texten som står i displayen mot faktisk komponentbeteckning (ist för att det står DVD/LD så vore det kanon om det stod xbox360)

Redigerat av rnrlifestyle, 28 maj 2008 - 16:38.

Postad 31 maj 2008 - 11:10

joeghurt
  • joeghurt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Nu har jag haft min 917 i fyra dagar och är jätte nöjd. MCACC var bättre än förväntat!

Men nått jag inte fatta är att när ja kollar på film så basar det skit gött. då är basen på -10!!
men när ja sedan ska lyssna på Musik så vil inte basen komma igång och jag har testat att höja till +10 på basen i förstärkaren alltså. men vill inte fungera. någon som har någon aning om vad det kan vara?

Ja det finns ju fler faktorer än endast volymändringar, du har den möjligtvis inte inställd på DTS Movie eller liknande när du egentligen ska köra Stereo för musik?

Redigerat av joeghurt, 31 maj 2008 - 11:11.

Postad 15 juni 2008 - 10:31

Unregistered474c50b4
  • Unregistered474c50b4
  • Amatör

• 62 inlägg
  • 0
Verkar vara en mycket bra förstärkare till priset. Men jag vill ju ha en i svart färg!
Någon som vet om det är genomförbart att lacka om en förstärkare med ett schysst resultat?

Postad 16 juni 2008 - 00:24

joeghurt
  • joeghurt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0
Köpte denna i helgen från Voxon ca 1900 kr. Har inga hifihögtalare än så jag har bara pluggat in coax till datorn och kör med headsetet. Otroligt skönt att slippa signalstörningarna som bildas i datorn.

Nu är det så att jag är nybörjare på hifi och jag undrar bara om 4/6 ohm går bra på den här för jag såg bara siffran 8 ohm i de tekniska specifikationerna. Hade tänkt mig ett par Bronze BR2 till den här och de är på 6 ohm. Det kommer fungera bra va?

Tack för snabbt svar.

Edit: Blev lite överraskad när jag såg i specifikationerna:

Power Consumption (in use / standby) 395W / 0.5W

Kanske inte är så snällt mot föräldrarna om man förbrukar 400W bara för att lyssna i ett headset?

Edit igen. Den här förstärkaren har en 80mm-fläkt i sig av märket Nidec som låter förskräckligt jämfört med min dator som står brevid. Jag ska byta denna mot en nexus i samband med att jag byter alla chassifläktar på datorn till nexus. Tips på hur man får bort hela fronten utan risk för att paja något?

Redigerat av joeghurt, 17 juni 2008 - 21:01.

Postad 17 juni 2008 - 21:20

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Köpte denna i helgen från Voxon ca 1900 kr. Har inga hifihögtalare än så jag har bara pluggat in coax till datorn och kör med headsetet. Otroligt skönt att slippa signalstörningarna som bildas i datorn.

Nu är det så att jag är nybörjare på hifi och jag undrar bara om 4/6 ohm går bra på den här för jag såg bara siffran 8 ohm i de tekniska specifikationerna. Hade tänkt mig ett par Bronze BR2 till den här och de är på 6 ohm. Det kommer fungera bra va?

Tack för snabbt svar.

Edit: Blev lite överraskad när jag såg i specifikationerna:
Kanske inte är så snällt mot föräldrarna om man förbrukar 400W bara för att lyssna i ett headset?

Edit igen. Den här förstärkaren har en 80mm-fläkt i sig av märket Nidec som låter förskräckligt jämfört med min dator som står brevid. Jag ska byta denna mot en nexus i samband med att jag byter alla chassifläktar på datorn till nexus. Tips på hur man får bort hela fronten utan risk för att paja något?

Köpte en likadan i helgen på Voxon!

Mina Cantonhögtalare är på 4 ohm och funkar utmärkt, vet ju dock inte hur 8ohm och uppåt låter ;-) Det finns ju ett omställningsläge till 6 ohm på den så jag kör på det!

Själv tycker jag inte att den lever om speciellt mycket!

En fin stärkare fast många inställningar och rörig fjärrkontroll!

Prisvärd är väl det minsta, låter som sagt var fantastiskt bra!

Kör DVD, Digitaltvbox och Popcorn mediacenter in via komponentväxlaren och sen ut via komponent till min Panasonicplasma. Mycket smidigt!

Mvh,
Kjell

Redigerat av Brel, 17 juni 2008 - 21:23.

Postad 17 juni 2008 - 22:38

joeghurt
  • joeghurt
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Köpte en likadan i helgen på Voxon!

Mina Cantonhögtalare är på 4 ohm och funkar utmärkt, vet ju dock inte hur 8ohm och uppåt låter ;-) Det finns ju ett omställningsläge till 6 ohm på den så jag kör på det!

Själv tycker jag inte att den lever om speciellt mycket!

En fin stärkare fast många inställningar och rörig fjärrkontroll!

Prisvärd är väl det minsta, låter som sagt var fantastiskt bra!

Kör DVD, Digitaltvbox och Popcorn mediacenter in via komponentväxlaren och sen ut via komponent till min Panasonicplasma. Mycket smidigt!

Mvh,
Kjell

Du har inte lagt märke till fläkten då? Den drar ju igång när man drar på kring -30 eller närmare -25. Har man inga högtalare/hörlurar ipluggade då så hör man verkligen fläkten.

Postad 18 juni 2008 - 10:48

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Du har inte lagt märke till fläkten då? Den drar ju igång när man drar på kring -30 eller närmare -25. Har man inga högtalare/hörlurar ipluggade då så hör man verkligen fläkten.

Nix, har inte tänkt på den, ska ta och kräma på lite ikväll och kolla!

Återkommer :blink:

Kjell

Postad 19 juni 2008 - 08:05

wallmark88
  • wallmark88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Köppte denna receiver (min försrta) i veckan.. Nu kommer då en väldigt underlig fråga av en noob kan tyckas :) är det ända sättet att sätta fast kögtalarkablar att skruva upp rattten på baksidan och klämma fast kabel.. eller finns det någon snabbkoppling till denna receiver?

Postad 21 juni 2008 - 16:18

FlesHunter
  • FlesHunter
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Köppte denna receiver (min försrta) i veckan.. Nu kommer då en väldigt underlig fråga av en noob kan tyckas :) är det ända sättet att sätta fast kögtalarkablar att skruva upp rattten på baksidan och klämma fast kabel.. eller finns det någon snabbkoppling till denna receiver?

Det går lika bara med bananer ;) då slipper du att skruva och ha dig ;)

joeghurt: jag hittade felet. det var att När ja körde MCACC så tyckte antagligen förstärkaren att det blev för mycket bas så den satta bara basen på YES. så jag ändrade till PLUS. då blev det skit bra!!

Postad 23 juni 2008 - 19:16

wallmark88
  • wallmark88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen

Har nu fixat högtalarkablarna med "banan" kontakter och det vart jätte bra :blink:

Nu undrar jag hur jag får HDMI ut app fungera.. jag har kopplat in mitt wii till rgb ingångarna på stärkaren. Får dock inte ut någon bild till projjen.. är det så att man bara kan få HDMI in till HDMI ut?

Postad 24 juni 2008 - 09:41

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Hej igen

Har nu fixat högtalarkablarna med "banan" kontakter och det vart jätte bra :)

Nu undrar jag hur jag får HDMI ut app fungera.. jag har kopplat in mitt wii till rgb ingångarna på stärkaren. Får dock inte ut någon bild till projjen.. är det så att man bara kan få HDMI in till HDMI ut?

Japp!

Samma med komponent tyvärr!

Mvh,
Kjell

Postad 24 juni 2008 - 10:56

Unregistered3ad7e7ae
  • Unregistered3ad7e7ae
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Tur att jag inte köpte en sån idag då om den inte kan ta in komponent och skicka ut via hdmi.

Vad finns det i liknande prisklass om man vill att det ska fungera?

Postad 24 juni 2008 - 15:15

wallmark88
  • wallmark88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Japp!

Samma med komponent tyvärr!

Mvh,
Kjell

Tack för svaren!

Fan vat trist... så blir det ändå 2 kablar till projektorn (Optoma HD65) B) men som tur har den både komponent och HDMI ingångar så att man slipper ju en växlare iaf :)

Men det är ju grymt bra ljud i Stärkan.. är mycket nöjd i övrigt

Postad 24 juni 2008 - 16:08

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Lite OT, men det har diskuterats här om ljud via HDMI, VXS-918 har ljud via HDMI, men den är å andra sidan bara 5.1 förstärkare.

Postad 07 juli 2008 - 09:32

wallmark88
  • wallmark88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej

Har nu ägt denna ett tag och är överlag nöjd med den..

Dock så har jag väldiga problem med det analoga ljudet..jag får väldiga brus störningar när jag kopplar in min bärbara dator.. oberoende på vilken ingång jag kopplar in den.. kan det vara någon inställnings sak eller är det något annat jag bör kolla tycker ni?

Det digitala ljudet är det inga problem med, men jag har tyverr inte den möjligheten med all min media utrustning ;)

Postad 07 juli 2008 - 20:17

Unregistered3ad7e7ae
  • Unregistered3ad7e7ae
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Snabb fråga bara, kan den ta in alla format (utom hdmi) och skicka ut som komponent?

Mvh J

Postad 07 juli 2008 - 21:04

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9 561 inlägg
  • 0
Jag köpte storebror VSX-1017AV för ett par månader sen. Råkade av en händelse springa på ett infinitiy kappa system med 600-frontarna 200-satteliterna kappa-centern och subben, och jag måste nog säga att min 1017 är åt **** för klen för att driva frontarna t.o.m bi-ampat tyvärr...blev lite besviken på det... nåja.. det låter ju...

Postad 14 juli 2008 - 23:01

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Snabb fråga bara, kan den ta in alla format (utom hdmi) och skicka ut som komponent?

Mvh J

Vet inte vad du menar men....

Komponent in - Komponent ut!

Kjell

Postad 20 juli 2008 - 13:03

Unregistered3ad7e7ae
  • Unregistered3ad7e7ae
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Så scart in och komponent ut går icke?

******** va kass jag är på hemmabio, ha tålamod. :(

Postad 20 juli 2008 - 18:38

Brel
  • Brel
  • Användare

• 247 inlägg
  • 0

Så scart in och komponent ut går icke?

******** va kass jag är på hemmabio, ha tålamod. :rolleyes:

Nix pellepix!

Det finns dessutom ingen scart in!

Bilder o bruks finns på Pioneers hemsida har jag för mig!

Mvh,
Kjell

Postad 08 augusti 2008 - 14:04

Forsyth88
  • Forsyth88
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej,

Vad tror ni om att köra Pioneer VSX-917V med Harman Kardon HKTS11?
Har den tillräckligt mycket kraft för att driva dessa på ett bra sett?

Redigerat av Forsyth88, 08 augusti 2008 - 14:04.

Postad 15 augusti 2008 - 10:33

fitnessrx
  • fitnessrx
  • Lärjunge

• 402 inlägg
  • 0
Om inte denna förstärkare kan ta ljudet via HDMI, vad är då poängen med att ha HDMI...? Den skalar ju ej upp bilden

Postad 18 augusti 2008 - 19:33

iRi
  • iRi
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
har folk köpt den för 1900 kr ?!

Billigaste jag kan hitta nu är dryga 3000:- på TrustShop. Igår låg dom på 2500:- !

Va en herrans höjning på kort tid.

Postad 18 augusti 2008 - 22:22

Unregistered416bc2c0
  • Unregistered416bc2c0
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Tror att jag köpte den sista från Lars Bengtssons för 2500kr. Har gått o väntat i en månad på att jag skulle ha råd, har varit orolig för att den skulle ta slut/att priset skulle gå upp.. Snacka om tur där :D

Redigerat av Unregistered416bc2c0, 18 augusti 2008 - 22:24.

Postad 04 oktober 2008 - 22:01

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0
Hur känns det idag för er som handlat denna?
Är ni nöjda med ljudet, bilden, handhavandet?
Jag förstår att instegsmodellen knappast ger er allt, men visst får man betydligt bättre ljud än man betalar för!? =)

Finns nån att handla fortfarande?, min bror behöver nämligen en billig 917?

Postad 09 oktober 2008 - 08:34

suqyy
  • suqyy
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag stötte på lite problem med inkopplingen av min nya 917 igår.....
Följande koppling: Blu-ray > 917 hdmi ingång 1 iasat HD box > hdmi 917 ingång 2.
10m (kjell.com) kabel till Benq W500. Kör jag bara blu-rayen till projjen så har jag bild, men med 917 imellan så tappar jag bild så snart filmen drar ingång!?!?!

Funderar nu på om totala kabellängden blir för lång!?
Från blu-rayen har jag en 2m kjell.com kabel sen som sagt 10m...

Min ide nu är att flytta 917 o blu-rayen tillfälligt o koppla (kortare) temporärkablar som jag har för att kolla om det funkar med kortare kablar. :)

Tycker dock inte att en hdmi-växel oavsett var den sitter ska dämpa signalen!?!
Funkar det med tempkopplingen så är alternativet att köra 2st 5m med repeater emellan.

Vad tror ni?
Är tacksam för lite hjälp.

Har inte kollat signalen från Viasatboxen än heller...Den kanske är ännu petigare.

En nominering till veckans ilandsprblem kanske :blink:

/Kenneth

Postad 10 oktober 2008 - 16:09

Unregistered80c30475
  • Unregistered80c30475
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Har idag köpt en VSX-917V
Tvn är kopplad med HDMI kabel från VSXens HDMI out, fine jag har bild.

Hur i helskotta får jag igång ljudet från PS3an?
Har stoppat in en optisk kabel mellan dessa, bild via PS3->VSXen->TV funkar men jag får inte till ljudet.

Tidigare hade jag en gammal Dantax, så detta är en heeelt ny värld för mig.

Btw, någon som förstår mig?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.