...Orimligheten i den linje som bland annat förespråkas av sb22ew visas inte minst av hans galleri. Det är inte många som är beredda att limma upp knallblå skumgummipaneler på väggarna i vardagsrummet eller att täcka golvet med filtar och handdukar....
Vad som är orimligt avgör var och en. Du polariserar ofta och kritiserar sedan något fenomen utifrån dina självpåhittade poler. Finns förmodligen lika många olika uppställningar som det finns forummedlemmar. Jag har själv absorbenter inklädda i ett tunt tyg o med en liten ram. Har en tjock mellanstor matta och har provat använda ytterligare mattor, filtar och dylikt och insett att det ger tiofalt/hundrafalt mer vad gäller återgivningskvalitet jämfört med de dyrkablar som diverse bondfångare som säljer. Av estetiska skäl så har jag dock valt en kompromiss med mindre matta och lite för kalt för att återgivningen ska bli optimal. Har kompisar som är mer kompromisslösa vad gäller återgivning och de har också klart bättre återgivning. Finns inget orimligt i deras val, bara roligt med folk som tar ut svängarna lite mer. Är själv i färd med att flytta o kan tänka mig heltäckningsmatta + inklädda absorbenter. Inskränkta människor kommer inte vara välkomna dit, så de kommer slippa bli störda av att jag inte delar deras värderingar vad gäller vad som är rimligt, he he. Snackas mycket om skillnader mellan diverse kablar men så fort det görs seriösa blindtester så blir det det av någon outgrundlig anledning plötsligt så himla svårt att skilja dom åt
Bananas, kan du inte prova med en stor tjock matta o andra lite mindre akustiska åtgärder innan du börjar spendera stora pengar p ånågot som i slutändan kanske visar sig vara bortkastat? Min erfarenhet av byteskaruseller där vasshet ska trollas bort med luddiga rörstärkare o elektronik etc (där man försöker lösa ett problem genom att introducera ytterligare problem) är att ljudet på kuppen blir tråkigt, skärpan försvinner o bomullen att det hela lite för mycket pensionärs-mässigt...
Redigerat av pelar, 06 March 2008 - 11:34.
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
ARCAM-klubben
277 bilder
43 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?