Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Buzz! Quiz TV

388 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Buzz! Quiz TV (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 6.5 (1) Inga priser
Buzz! Quiz TV (inkl. Buzzers) (PS3) (PlayStation 3-spel) 3 8.034482 (28) Inga priser
Sony PlayStation Wireless Buzzers (PS2/PS3) (Övriga spelkontroller) 2 8.333332 (2) Inga priser
Buzz! Quiz TV: Family Edition (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Buzz! Quiz TV: Family Edition (inkl. Buzzers) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
Buzz! Quiz TV - Special Edition (inkl. Buzzers) (PS3) (PlayStation 3-spel) 1 (0) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 02 June 2008 - 10:21

Unregistereda9c5e73e
  • Unregistereda9c5e73e
  • Användare

• 174 inlägg
  • 0

En USB hub kostar inte många kronor.

Det finns hubbar från 50 kr och uppåt :blink:

Postad 26 June 2008 - 07:49

pejkke
  • pejkke
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Finns nu i lager hos PS3Kungen inkl. frakt och postförskottsavgift för 727:- Mailade och kollade så att de verkligen hade spelet (inkl. buzzers) hemma och de fick in det igår och skulle få fler idag! Lev. tid 2-5 dagar så det finns ett litet hopp att det kommer innan helgen... ÄNTLIGEN!!!

Postad 26 June 2008 - 11:51

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Finns nu i lager hos PS3Kungen inkl. frakt och postförskottsavgift för 727:- Mailade och kollade så att de verkligen hade spelet (inkl. buzzers) hemma och de fick in det igår och skulle få fler idag! Lev. tid 2-5 dagar så det finns ett litet hopp att det kommer innan helgen... ÄNTLIGEN!!!

Det har alltså släppts nu? Det har jag ju helt missat! Finns det inga butiker som har det inne, förutom onlinebeställning? Går man in på ONOFF t.ex. så kan man boka det men det står att det släpps en bit in i juli? Eller är det för att dom är sega med att få in det? Jag vill gärna köpa i butik om det går, bor ju trots allt i centrala gbg.

Postad 26 June 2008 - 12:59

whiskas
  • whiskas
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Det här hade jag också missat! Har följt den på webhallen och där släpps den i början på juli.

Nu ligger en beställning på dustin! Hoppas den dyker upp snart. Har verkligen sett fram emot den här titeln! :)

Postad 27 June 2008 - 09:02

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Beställd mitt igår kl 15.30 och nu när man kollade på postens hemsida så såg man att det bara var att hämta ut det... ;) Älskar snabba leveranser!

Postad 27 June 2008 - 09:25

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Beställd mitt igår kl 15.30 och nu när man kollade på postens hemsida så såg man att det bara var att hämta ut det... ;) Älskar snabba leveranser!

Var beställde du ifrån?

Postad 27 June 2008 - 09:35

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0
En liten fråga bara. Nya Buzz-spelet som nu kommer, är det en svensk version med frågor, texter och röster på svenska eller är det en engelsk version ni håller på och beställer?

För om det är något spel som jag vill ha på svenska så är det just detta. Familje/sällskapsspel som både unga och gamla ska spela vore önskvärt att ha på svenska.

Postad 27 June 2008 - 11:10

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
www.ps3kungen.se, Det är den svenska versionen! Var tvungen att maila och kolla, blev lite orolig själv, hehe... ;)

Postad 27 June 2008 - 14:01

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

www.ps3kungen.se, Det är den svenska versionen! Var tvungen att maila och kolla, blev lite orolig själv, hehe... :(

Jag blev själv nämligen rätt förvånad när jag fick svar från dustinhome att det är den engelska versionen som de får in. Dessutom så visste inte supporten ens om det fanns någon svensk version av spelet.

Postad 27 June 2008 - 15:34

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Har provspelat nu, funkar kanon med dom trådlösa buzzrarna! Riktigt roligt spel, men att slippa sladdarna é det bästa!!! :(

Postad 27 June 2008 - 17:14

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

Jag blev själv nämligen rätt förvånad när jag fick svar från dustinhome att det är den engelska versionen som de får in. Dessutom så visste inte supporten ens om det fanns någon svensk version av spelet.

är de helt säkert att de är den englska var de inte bara en virrig support... förhoppningsvis för ja har bokat det och betalat med visa.. kan man upphöva köpet och få pengarna tillbaka??? man kunde inte göra de via hemsidan men man får väl kanske ringa support... SUCK??? tacksam för svar

Postad 27 June 2008 - 20:29

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

är de helt säkert att de är den englska var de inte bara en virrig support... förhoppningsvis för ja har bokat det och betalat med visa.. kan man upphöva köpet och få pengarna tillbaka??? man kunde inte göra de via hemsidan men man får väl kanske ringa support... SUCK??? tacksam för svar

Jupp, supporten svarade på mitt mail att det tyvärr är den engelska versionen de får in. Du får helt enkelt maila för att dubbelchecka detta.

Postad 27 June 2008 - 23:04

davidalex
  • davidalex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Är det inte så att den engelska versionen även innehåller svenska språket? Har bokat ett ex på http://www.amazon.co...mp;s=videogames blir billigare så men vill ju ha svenska... Nån som vet?

Postad 28 June 2008 - 06:42

Adamski
  • Adamski
  • Lärjunge

• 484 inlägg
  • 0

Är det inte så att den engelska versionen även innehåller svenska språket? Har bokat ett ex på http://www.amazon.co...mp;s=videogames blir billigare så men vill ju ha svenska... Nån som vet?

Så kanske det är. Skulle i så fall förklara förvirringen. Vi får helt enkelt vänta tills någon här som fått spelet berättar för oss exakt hur det är.

Alternativen:
1. Olika språkversioner utav spelet, precis som det var på PS2:an
2. En versionen (för region 2 = bla europa) och när man startar spelet så finns bland annat svenska att välja och när man väljer det så har man hela spelet på svenska inklusive programledarens röst.
3. Annat mysko-alternativ, tex att man laddar ner språkpaketet, kanske tom betalar för det?

Så, du som fått hem spelet, vilket alternativ är det? :(

Postad 28 June 2008 - 09:26

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Kan det vara så att det är som för Ratchet & Clank att man måste ändra till svenska i språkinställingarna PS3'an för att det ska bli svenska?!

Postad 28 June 2008 - 11:03

davidalex
  • davidalex
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
enligt en kille på loading så får man svenska i spelet om man byter i XMB.

Redigerat av davidalex, 28 June 2008 - 11:04.

Postad 28 June 2008 - 13:48

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Är det någon som vet nån affär som man kan köpa det i butik redan nu?

Postad 28 June 2008 - 14:09

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Var det jag misstänkte oxå :P

Men ändå lite störigt att behöva ändra fram och tillbaka, vill ju inte ha svenska i andra spel som tex Ratchet...

Redigerat av stifflerman, 28 June 2008 - 14:10.

Postad 28 June 2008 - 14:20

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Var det jag misstänkte oxå :P

Men ändå lite störigt att behöva ändra fram och tillbaka, vill ju inte ha svenska i andra spel som tex Ratchet...

Jag håller med, varför lägger de inte bara in alternativen i själva spelen istället för att den ska gå efter PS3-systemspråket? Lite onödigt tycker jag.

Postad 28 June 2008 - 15:02

almeland
  • almeland
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ahh.. Kunde inte hålla mig så jag drog iväg till EB games och köpte det, brukar annars beställa spel på nätet men jag ville ha det ikväll! :P

Postad 28 June 2008 - 17:43

Unregistered9a177c31
  • Unregistered9a177c31
  • Veteran

• 1716 inlägg
  • 0
Fasen, det verkar vara ett grymt roligt spel det här. :P Hur är frågorna? Är de för lätta/svåra, eller är de precis lagom?

Postad 28 June 2008 - 22:38

Unregisteredca15b0a9
  • Unregisteredca15b0a9
  • Forumräv

• 703 inlägg
  • 0

var riktigt skönt att höra att de är svenska på spelet... blir inte samma känsla med engelska om man har i sej lite öl o grejer.. =)!! då kan ja pusta ut,lade beställningen på dustin här om dan..

Postad 29 June 2008 - 14:47

davidandersson
  • davidandersson
  • Lärjunge

• 426 inlägg
  • 0
Vill helst inte ha några buzzers. Kan man spela detta med handkontrollen istället? Tappar man mycket känsla då?

Postad 29 June 2008 - 16:52

Unregistered883bce2a
  • Unregistered883bce2a
  • Forumräv

• 737 inlägg
  • 0
Hur många buzzers är det som ingår? Står bara "buzzers medföljer" men inte hur många

EDIT: såg en bild på förpackningen nu och det va 4st

Redigerat av Unregistered883bce2a, 29 June 2008 - 16:54.

Postad 29 June 2008 - 17:19

e3henri
  • e3henri
  • Mästare

• 3266 inlägg
  • 0

Var det jag misstänkte oxå B)

När man laddad hem trailern från PSN så fick man ju den på svenska direkt. Inte direkt relaterat, men men...

Postad 29 June 2008 - 17:37

Zippocage
  • Zippocage
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Hur man får tag på ett ex innan släppdatum i Lund:
Jag bor i Lund och fick tag på ett ex av detta spel genom att åka till Siba vid köpcentret Nova Lund. De hade en liten kartong ute i butiken med en liten klisterlapp som sa att spelet släpps 2:a juli. Eftersom andra lyckades att köpa spelet innan släppdatum så spelade jag okunnig och undrade om de hade spelet för jag inte kunde hitta det ute i butiken. De kollade lager och de hade 8 med buzz-kontroller på lager. En annan kollega gick då ut och hämtade ett ex. Nice B). 650:- kostade det.

Spela utan Buzz-kontroller:
Jag provade att kontrollera spelet med vanliga handkontroller och det funkade inte. Jag provade bara att trycka lite på knapparna så kan inte säga att det var ett ihärdigt försök.

Postad 29 June 2008 - 20:21

Zippocage
  • Zippocage
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Fråga: finns det något sätt att avsluta en påbörjad spelomgång? Eftersom buzzers inte har så många knappar så verkar det inte gå. Trist att spela igenom en hel omgång utan att kunna backa ur eller?

Postad 30 June 2008 - 12:16

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Lustigt... Elgiganten har tydligen haft det inne sen den 18/6 enligt hemsidan, alltså 2 veckor innan realeasen, så jag gick in och köpte det idag (Malmö) , grejen är att han som tog fram spelet sa att dom även får in exemplar till releasen den 2/7. Frågade om det var nån skillnad på dom men det kunde han inte svara på. Nån som vet om det kan vara nån skillnad?!

Har iaf testat lite nu och det funkar som det ska, och man måste ändra till svenska i XMB för att få det på svenska.

Postad 30 June 2008 - 17:05

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1125 inlägg
  • 0
beställde på cdon.se i söndags kväll och det skickades idag och jag får det imorgon, längtar längtar...

vad tycker ni om det ni som testat?

Postad 30 June 2008 - 18:12

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0

beställde på cdon.se i söndags kväll och det skickades idag och jag får det imorgon, längtar längtar...

vad tycker ni om det ni som testat?

Jag har spelat några offline-rundor mot flickvännen nyss. Hittills är det kul!

För den som har spelat Buzz! innan är det ingen större nyhet rent spelmässigt, men det funkar bra och spelet går smidigt och avbrottsfritt. Grafiken är väl ungefär samma som innan, fast med fler detaljer och högre upplösning - det ser bra ut. Och Mr. Buzz är mer oförskämd mot spelarna än någonsin! Hans kommentarer är inte nådiga. Frågorna är (hittills i alla fall) varierande i både innehåll och svårighetsgrad. Jag gillar idén med att man kan hämta hem användarskapade frågor (ska titta lite mer på det ikväll, om jag får tillfälle).

Min flickvän tycker dock att spelarkaraktärerna i spelet är lite väl "fula och dumma" (och jag håller faktiskt med - de känns ofta lite för överdrivna, men det är inget som påverkar spelet i sig).

Kortfattat: Gillar man de andra Buzz!-spelen, så lär man ju gilla det här.

Postad 30 June 2008 - 19:51

Irganox
  • Irganox
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har testspelat lite, och det som stör mig lite är;

1. Jag kommer inte åt Buzz servern - d.v.s. jag kan inte spela online.
2. Störigt att behöva ändra systemspråket till svenska.
3. Buzzrarna har lite halvdålig kontakt ibland.

Kommer ni andra åt onlineservern?

Postad 30 June 2008 - 20:08

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Jag kommer åt buzzservern och kan spela online, tyvärr var där ingen inne när jag provade i fredags. Men det kan ju inte ha varit så många som fått spelet då heller... :)
Dessutom fungerar mina buzzers perfekt än så länge, aldrig nån dålig kontakt hos mig! Roligt att prova andras quizzes, prova gärna mitt om fotbolls-em 2008!

Postad 30 June 2008 - 20:14

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Fick hem spelet idag, och det har inte funkat online för mig. Stormare11, har du testat idag? Vore skönt å veta om det är så att Buzz-servrarna ligger nere eller att vissa av oss lider av något jobbigt problem. Tror dock inte det för jag misstänkte routern, men det funkade fortfarande inte efter att jag gjort direktkoppling mellan modem->PS3.

Föresten, när man går in på inställningar så är "Buzz Quiz för vuxna" avstängt och man måste vara online för att kunna ändra det! Vad är det förnåt? Jag läste i instruktionsboken men där stod det inte... låter som nån censur-sak men vad skulle det vara lixom? Och varför måste man vara online för att ändra?? Frågorna hopar sig!

Postad 30 June 2008 - 20:40

Irganox
  • Irganox
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Fick hem spelet idag, och det har inte funkat online för mig. Stormare11, har du testat idag? Vore skönt å veta om det är så att Buzz-servrarna ligger nere eller att vissa av oss lider av något jobbigt problem. Tror dock inte det för jag misstänkte routern, men det funkade fortfarande inte efter att jag gjort direktkoppling mellan modem->PS3.

Föresten, när man går in på inställningar så är "Buzz Quiz för vuxna" avstängt och man måste vara online för att kunna ändra det! Vad är det förnåt? Jag läste i instruktionsboken men där stod det inte... låter som nån censur-sak men vad skulle det vara lixom? Och varför måste man vara online för att ändra?? Frågorna hopar sig!

Jag kommer ju som sagt inte heller in, och när jag testar på internet med www.mybuzzquiz.com för att göra lite egna frågor, så kommer jag inte in där heller. Så, jag misstänker att servrarna är nere (överbelastning?).

Hade dock varit roligt att se om fler inte kommer in. Alltid skönt att slippa vara ensam. :)

Postad 30 June 2008 - 21:00

stifflerman
  • stifflerman
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0
Kommer inte in heller...

Postad 30 June 2008 - 22:30

Unregisteredaf787032
  • Unregisteredaf787032
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Provade nu precis och det gick inte!!! Konstigt, måste vara överbelstning så att dom ligger nere...

Postad 01 July 2008 - 10:54

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Buzz för vuxna har nog med onlinefrågorna du kan ladda ner att göra, inte de som följer med spelet.

Redigerat av Unregistered50fe2819, 01 July 2008 - 17:09.

Postad 01 July 2008 - 16:51

bubu
  • bubu
  • Användare

• 204 inlägg
  • 0
Är det någon som kommer in på online delen?

Postad 01 July 2008 - 17:18

cwp
  • cwp
  • Forumräv

• 716 inlägg
  • 0

Buzz för vuxna har nog med onlinefrågorna du kan ladda ner att göra, inte de som följer med spelet.

Ja, det stämmer. När man laddar upp ett Quiz anger man om det är lämpligt för alla, eller bara vuxna. För att komma åt allt måste man aktivera vuxeninnehållet.

Postad 01 July 2008 - 17:25

alka
  • alka
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0

Är det någon som kommer in på online delen?

Har just inhandlat det men kommer inte åt online delen. Skulle tro servrarna ligger nere.

Postad 01 July 2008 - 18:49

Irganox
  • Irganox
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Servern var uppe ett par minuter, men nu verkar den ha gått ner igen. Undra om det är en enorm Buzz!-anstormning? :)

Postad 01 July 2008 - 18:49

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag kommer in nu äntligen. Testade att köra en quiz någon gjort om kända filmcitat, jag klarade alla frågorna piece of cake :).

Postad 02 July 2008 - 17:15

PureDigital
  • PureDigital
  • Beroende

• 1125 inlägg
  • 0
Jag satt hela kvällen igår med 4 kompisar men likadant för mig, kom inte åt online delen hela tiden.
Ska testa igen nu om en stund.
Kommer man kunna ladda ner nya karaktärer? hade varit svinkul.!!!
Likaså hade det varit kul att kunna välja mybuzz och sen ett fullt spel alltså inte bara det korta delen man får göra, men det kanske går på något vis?

Postad 03 July 2008 - 01:02

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Japp, då har man just spenderat fyra timmar Buzz med tjejen och två vänner. Sjukt kul!

Våra vänner ville aldrig gå och vi spelade "bara en till" "my Buzz" säkert tio gånger.

Bästa PS3-spelet hitills av de jag har (GTA4, FIFA 08, Dirt, Virtua Tennis, Tiger Woods 08)

Postad 03 July 2008 - 07:19

andyman
  • andyman
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Funkar dom gamla Buzz liren till Ps3?

Postad 03 July 2008 - 15:00

Unregistered5f833d6c
  • Unregistered5f833d6c
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja börja med att säga att DET GÅR ATT PAUSA spelet. Jag kom på det av en ren slump efter att jag hade lyckats kasta paj på mig själv och tryckte in alla färgknapparna samtidigt av irritation, det kom då fram en pause-meny. Det finns alltså inget ont som inte för nåt gott med sig :P. Man måste hålla inne alla färgknappar i en sekund ungefär tror jag.

Jag har lite funderingar kring de nya buzz add-ons:en på PSN. Är det endast frågor, alltså i princip samma sak som om man skulle köra en hemmagjord quiz någon gjort?
Eller är det även filmsekvenser/bilder/musik etc som det är på orginal-kategorierna.
Och när man tankar dessa, kommer de då att automatiskt hänga med när man kör ett game med alla kategorier eller funkar de bara enskilt?
Detta skulle jag gärna vilja veta. För är de lika kompletta som de kategorier som redan finns så är det tusen ggr mer värt än om det bara går att köra dom enskilt plus om de saknar bilder/filmsekvenser/music etc.

Någon som testat/vet?

Postad 03 July 2008 - 15:20

Unregistered51a75780
  • Unregistered51a75780
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
LÖSNING PÅ LOGINPROBLEMET:

Byt till UK's sajt, logga in där istället. Sedan byt tillbaka till Sveriges och du är fortfarande inloggad och allt är löst :P

Redigerat av Unregistered51a75780, 03 July 2008 - 15:22.

Postad 03 July 2008 - 15:21

Unregistered50fe2819
  • Unregistered50fe2819
  • Veteran

• 1833 inlägg
  • 0

Funkar dom gamla Buzz liren till Ps3?

Om du har 60gb-varianten (M.a.o. den gamla). Inte den nya 40gb.

Postad 05 July 2008 - 10:59

pryzze
  • pryzze
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Detta är ju ett givet köp. Det bästa är de trådlösa kontrollerna.
Inget kul om någon snubblar och drar med sig konsolen i golvet.
Lätt hänt om man kör ett spel med tilltugg och öl.

Någon som vet om man kan köra fler än fyra spelare.I så fall
funkar det att kombinera de trådlösa med de gamla kontrollerna.

Och priset är väl inte så mycket att snacka om. Jämför med att köpa
spelet Trivial Persiut.

//Pryzze

Postad 05 July 2008 - 11:52

gixxerpsyco
  • gixxerpsyco
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Bifogad fil  Kopia_av_Uppfixning_av_vardagsrum_juni_juli_2008_nikon_d80_116.jpg   83.02K   0 Antal nerladdningar

Sååå grymt!!! :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.