Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 40" LCD-TV LE40R81B - 7995:-

77 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 March 2008 - 00:05

palle-man
  • palle-man
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
I see.. nu är den beställd i alla fall så då får vi hoppas att det blir en S-panel. :)

..nu gäller det bara att fixa en bra leverantör av tv-tjänsten också, nya huset kör tydligen bara analog Tele2. :blink:

Postad 10 March 2008 - 15:07

PeZ68
  • PeZ68
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Tjena.
Fick hem min i fredags. Dock tog jag min från inwarehouse 8995. Beställde den på torsdagen. fraktfritt så jagf tänkte 7995 plus frakt så hamna den på drygt 8400 rfån komplett. Då är det 1 års garanti plus standard EU pixelgaranti. För 600 extra får man 2 års garanti samt 3 års pixel garanti (Samma som om den vore köpt från samsung norden)från inwarehouse

Har inte hunnit pillat så mycket ännu men är grymt nöjd ändå. Kam man då slipa kvailten ytterligare så får man en fantastisk bar tv

Postad 10 March 2008 - 18:17

Unregisteredaeedf1bf
  • Unregisteredaeedf1bf
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Jag är lite orolig över att min beställning kom in för sent. Den har stått som "Skickad" sedan igår, men enligt kollid-nummret så har Posten endast mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren.

Lagerstatus just nu är Inte i lager. 46 st. 2008-03-16 (Preliminärt)

Postad 10 March 2008 - 21:00

hpb
  • hpb
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick min idag och den stod som skickad i torsdags så ingen ide att få panik riktigt än SAlbinsson ;)

Hur som helst så har jag också lite flimmer från HTPC'n, men den kör med svideo så kanske det är problemet. Ska införskaffa dvikabel att använda.

När jag ser på dvd så är bilden kanon till och från sen känns det som att bilden "hoppar" fram.
Även detaljer försvinner när det rör på sig men det kanske är vanligt?

Kör DVD'n med scart

Postad 10 March 2008 - 21:46

Unregistered6180568d
  • Unregistered6180568d
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Jag fick hem min R81 för ett par timmar sen. S-panel och inga döda pixlar ;)

Har bara stängt av dynamic mode och bilden är väldigt bra redan. Ska sätta mig imorrn och pilla på inställningarna för att se om det blir ännu bättre.

Postad 10 March 2008 - 21:59

Johnnyboy
  • Johnnyboy
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Fick min idag och är GRYMT imponerad! S-panel här också, kollade i servicemenyn. Inga inställningar gjorda mer än att ställa in den i filmläge, kollade på sista avsnittet av Kungamordet på SVT via Comhem (digitalbox) och det såg fantastiskt bra ut! En annan fördel är att det går att styra digitalboxen (som också är Samsung) via tv:ns fjärrkontroll.

Kort sagt, supernöjd! Det är en imponerande pjäs, påslagen såväl som avstängd, och det är svårt att tro att den inte kostar mer än 8000 kr. Stort tack för tipset!

Postad 10 March 2008 - 22:48

palle-man
  • palle-man
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Enligt posten är min TV just nu i Norge, hehe. Hoppas dom tar väl hand om den. ;)

Pratade med Komplett och dom kunde inte garantera att det var en S-panel, men det "borde" vara det sa dom.
Var det inte det så gick det bra att nyttja ångerrätten, så fingers crossed.

Postad 11 March 2008 - 08:36

Ivestor
  • Ivestor
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Fick hem R81:an igårkväll, det var med en liten tår i ögat (och begynnande ryggskott) som min gamla Sony FQ70 CRT fick lämna tronen för Samsungen...
Kollade först så att panelen var av S-typ och att inga pixlar var döda, helt ok!
Kopplade in Boxer osv, bilden såg gräslig ut vid det dynamiska läget, gjorde en snabbinställning med standard som förval och justerade ner nivåerna lite, smarrigt! nu börjar det likna något!

Nu blir det att komplettera upp med lite nya kablar och annan kringutrustning..

Postad 11 March 2008 - 10:21

Davie
  • Davie
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Förstår inte hur alla kan tycka att movie plus är så grymt? Tycker att filmkänslan försvinenr när man har på det. Ingen annan som har samma åsikter?

Postad 12 March 2008 - 08:16

Renegader
  • Renegader
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej alla!

Igår fick jag min TV och hade möjligheten att leka lite med den under kvällen.

Även min panel var av S-typ... puh. Min intryck av kvalitet är lite mixade.

TV:n är utan tvekan grymt prisvärd. Jättesnygg och en d###### massainställningsmöjligheter. Kopplad till datorn förmedlar den en utmärkt kvalitet och det är jag helnöjd med.

Däremot trodde jag faktiskt på bättre bild via Comhems digital-TV (har ju t o m en Samsung-box med inbyggd hårddisk). Antar att det är Comhems utsändningar som är lite taskiga eftersom TVn producerar så bra bild via datorn? Eller är det inställningar man bör göra?

Jag tycker nästan bilden var bättre på gamla tjock-tvn vilket känns rätt fel. 1an och 2an ger rätt bra bild.. så även femman. 4an något sämre och Champions League-fotboll på 6:an var rätt anskrämligt. I alla fall när distanskameran filmade. Planen såg flimrig ut och de vita strecken pixliga.

Är det någon som har Comhem Digital-tv som kan rekommendera lite inställningar? Eller är det för att man kör scart?

Missförstå mig inte, det är en klar köprekommendation på TVn till det här priset och bilden är bra på vissa kanaler men det känns lite sådär när tjockt-tv gav bättre bild på vissa kanaler. Tjock-tv är kanske mer förlåtande mot dåliga utsändningar.

//.

Postad 12 March 2008 - 14:27

Unregistered8dd04876
  • Unregistered8dd04876
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har lite problem med min nya R81:a.

Jag har kopplat min dator till tvn med dvi till hdmi2 på tvn. kör dubbla skärmar. har nvidia 7600gt som grafikkort. Bilden är kristallklar det är inte det. Juxet är att det är många av bildinställniningsmöjligheterna som är "greyed out" på tvn. jag kan inte ändra färg t ex. varför är det så? Kan inte heller välja PC-mode.

Postad 13 March 2008 - 19:07

palle-man
  • palle-man
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaha, då står TVn på sin plats även här, med S-panel och allt, och inga döda pixlar än iaf. *phu* :)
Har inte hunnit testa den så mycket än och den ska brukas ordentligt först om 2 veckor när vi flyttat.

Trist att betala för "Hempaket" när posten inte kan leverera, fick glatt hämta ut den på posten iaf.. men men.

Postad 13 March 2008 - 22:07

Unregisteredbe71b83e
  • Unregisteredbe71b83e
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Nice, fick hem min tv från komplett idag :) Riktigt läcker med det blåa skenet under Samsung loggan när tv:n är påslagen..

Verkar vara en S-panel för mig också =)
Står ett "S" en bit efter modellnumret på baksidan, då är det S panel eller?

Hur ser man om man har några döda pixlar?

Postad 13 March 2008 - 22:40

myrek
  • myrek
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hur ser man om man har några döda pixlar?

Bäst att inte leta efter dem, när man väl vet var de finns är ju risken stor att man irriterar sig på dem :)

Om man nu promt vill leta så brukar det vara smidigt att koppla tvn till datorn och sen ändra skrivbordsunderlägget till någon fäg och därefter inspektera:) lycka till.

Postad 14 March 2008 - 18:22

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag har haft min 40R81 i en vecka nu, och har upptäckt att det finns svaga mörka ränder vertikalt utspridda på mitt exemplar. Än så länge har jag bara 3 st, väldigt svaga.
Men det oroar mig med tanke på att det från början bara var en, mycket mycket svag, som jag knappt brydde mig om.
Jag lägger inte märke till dom rent spontant, men dom blir tydliga vid panoreringar med en klar bakrund.

Någon mer som upplevt detta?
Jag har haft kontakt med komplett och funderar på att byta den, men jag vet inte, jag kanske bara får en med samma problem igen.
Kanske tom nåt som finns mer eller mindre på alla LCD?

Postad 15 March 2008 - 08:56

Ivestor
  • Ivestor
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jag vet inte om detta är en vanlig åkomma på LCD apparater, men en kollega till mig inköpte en Philips 42PFL7962D, för ca 2 månader sen och upplevde samma problem med först 2 och sen 3 svaga vertikala ränder.
Han ringde då till Philips och dem sa att dessa fenomen kan uppkomma dem första veckorna och försvinner efterhand.
Så han väntade ytterligare någon vecka och ränderna tonades ut och försvann av sig självt.

Men ring till Samsung och kolla med dem vad dem säger om det.

Redigerat av Ivestor, 15 March 2008 - 08:57.

Postad 15 March 2008 - 15:05

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Jag ska kolla närmare med både komplett och samsung.
Men jag ska nog avakta med att skicka iväg TVn.
Man har ju ändå ett års garanti, och blir det inte värre så kan jag leva med det.
TVn för övrigt är liksom perfekt då den klarat sig från clouding, backligt bleeding osv, sånt som är oerhört vanligt bland LCD paneler.

Postad 16 March 2008 - 20:17

tooobe
  • tooobe
  • Amatör

• 88 inlägg
  • 0
Hmm. På min modellbeteckning står det: LE40R81BX/XEC (ser ut som en C-panel va?)
Men i servicemenyn står det AMLCD_INT
Samsung S-panel eller inte?

Bilden ser fin ut så byter den nog inte även om det inte är samsung s-panel men vore kul att veta att man för en gångs skull inte har dragit en förlustlott...

EDIT: Nevermind jag är stupid, såg inte S:et som stod efter modellbeteckningen.
Hittade den här bilden som hjälpte mig hitta rätt :lol:
Postad bild

Någon som vet om det är lugnt att sätta på Nordic i service menyn? Antar att det möjliggör nordiska språk i menyer osv? Påverkar garantin negativt? Borde väl bara vara att ställa tillbaka om den ska skickas på garanti?

/Tobbe

Redigerat av tooobe, 16 March 2008 - 20:58.

Postad 17 March 2008 - 02:01

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu har ju Komplett släppt ett nytt erbjudande fast LE40R87BD ist för LE40R81B ...
Vad är de för skillnad? :lol:

Redigerat av embu, 17 March 2008 - 02:01.

Postad 17 March 2008 - 11:00

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Nu har ju Komplett släppt ett nytt erbjudande fast LE40R87BD ist för LE40R81B ...
Vad är de för skillnad? :P

Det är samma paneler i dessa båda modeller, i stort sett samma TV.
Det som skiljer dem åt är utseendet och vart respektive modell säljs.
Samsung säljer till exempel R81 modellen på vissa ställen i europa men främst i asien och afrika.
I sverige så tar Samsung in R86/7 modeller främst, vilket gör det mycket enklare vid service behov, åtminstone att få viss hlälp via svensk support.
När det gäller R81 så vill dom inte svara på en enda fråga!
Så som svensk skulle jag föredra R87.

Postad 22 March 2008 - 21:05

phatboy
  • phatboy
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
ingen som stör sig på att R87an kom ut för 1 år sedan, har samsung nån ny panel på gång i den här prisklassen?

Postad 22 March 2008 - 21:19

Danne2k7
  • Danne2k7
  • Lärjunge

• 312 inlägg
  • 0

Vad är de för skillnad? :)

Det är samma paneler i dessa båda modeller, i stort sett samma TV.
Det som skiljer dem åt är utseendet och vart respektive modell säljs.
Samsung säljer till exempel R81 modellen på vissa ställen i europa men främst i asien och afrika.
I sverige så tar Samsung in R86/7 modeller främst, vilket gör det mycket enklare vid service behov, åtminstone att få viss hlälp via svensk support.
När det gäller R81 så vill dom inte svara på en enda fråga!
Så som svensk skulle jag föredra R87.

Fel, R81an har ju ingen inbyggd digitalbox som R86/87an har.
Annars har du rätt.

Postad 26 March 2008 - 13:20

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Sant! Vet inte varför jag inte skrev med det?! :)

Postad 30 March 2008 - 13:00

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Jag är sugen på att beställa en 40" r81 jag med, men är lite rädd för att få fel panel, köpte mig en 32" s71 från komplett för ett år se [qn o fick en c panel, vet inte om den var sämre än s panelerna på den generationen men man undrar ju :) :) ..

Bor inte så långt ifrån Göteborg (skövde) så man skulle ju kunna åka dit o hämta den o kolla direkt på plats eller lämna tillbaks den om man får den hemkörd av posten.. Men är det någon som är sugen på att åka / sambeställa så pm.a eller slå en pling, jag har en v50 så det får nog plats med 2 om man fäller sätena! Beställer nog en idag, det verkar ju troligast att man får en s-panel ändå om man läser forumet här, 5 av 5 hittills. 0734-441009 om nån mer e sugen, verkar inte vara så livat i tråden ioförsig!! :ph34r: :ph34r: :ph34r:

Postad 30 March 2008 - 22:57

embu
  • embu
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Hahaha nee livat var det inte.. Jag undrar om alla är lika nöjda som jag över sin fina tv? :)
Jag är skit nöjd iaf men undrar en sak.. varför är det vara en HDMI ingång som automatiskt går igång med den kanalen som de ska vara när man använder den och inte alla ??

Någon som vet? :)

Postad 01 April 2008 - 08:12

LightsOut
  • LightsOut
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Sådärja, nu var min första platt-tv beställd. En LE40R81 från komplett. Var först inne på en Sony S3000 eftersom jag gillar designen bättre, men till det här priset var det inget snack. Nu håller jag bara tummarna för att det är en S-panel och inga döda pixlar.

Hade varit oändligt gött om den kom idag.. hämtar i butiken i Malmö så ingen frakt heller, sweet. Återkommer med vad det är för panel.

Postad 01 April 2008 - 20:59

LightsOut
  • LightsOut
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
hoho, verkar som jag beställde i sista sekund. Nu kostar den plötsligt 10.495
http://www.komplett....aspx?sku=333301

Fortfarande inte fått den dock.. otålig!

Nu har de istället S81 för 7990
http://www.komplett....aspx?sku=333300

Vet inte vad skillnaden är mellan dem dock? Enda av intresse jag hittade var lite bättre kontrast på R-modellen.

Postad 02 April 2008 - 06:38

rosenlorden
  • rosenlorden
  • Forumräv

• 598 inlägg
  • 0
Där hade du flyt då ;) ;) Tänkte också beställa men så gjorde jag misstaget att gå in på lokala hifi butiken o prov tittade sanyo-s z2000 projektor på 120" duk.. Det var himmelskt med Hd material + att den var nästintill knäpptyst.. Sambon däremot är inte lika sugen på det dock (inte estetiskt tilltalande). Suck .......... :blush: :lol: :P :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.