Ghosting & Inbränning på nyare plasmor
Startad av
Rabalder
, mar 12 2008 01:21
55 svar till detta ämne
Postad 27 november 2008 - 20:17
inbränningstest där de "undersökte" hur fort inbränningar (egentligen ghosting men vad vet väl M3) uppstår och hur länge man aktivt måste använda whitewash innan de försvinner. Lite intressant ändå. Enjoy!
M3 genomförde nyligen ett
Postad 27 november 2008 - 22:38
Redigerat av -Danne-, 27 november 2008 - 22:39.
Postad 13 januari 2009 - 15:45
Inte sett nån tendens till ghostning i övrigt
Postad 13 januari 2009 - 16:30
Postad 25 januari 2009 - 16:47
jag har en Samsung 42" plasma serie 4, den har jag haft sen i november och jag tycker att man kan se ghostning varje gång man startar TV:n så ser man det senaste som var på, t.ex logga och text, men sen när TV:n gått igång så försvinner det.
Finns det nåt särskilt man ska tänka på i handhavandet av TV:n, t.ex köra screen-saver programmen 1 gång i veckan eller nåt liknande?
Jag har ställt ner kontrast & ljusstyrka under inkörningen och har inte ställt upp det ännu.
Postad 28 januari 2009 - 05:27

Loggan syns bara väldigt svagt i vissa ljusa enfärgade bilder, men det är ändå tillräckligt för att störa! Den har suttit där nu i ca: 1 veckas tid sedan jag upptäckte den. Jag har inte haft några överdrivna inställningar på tv'n heller. Visst har jag haft på VH1 under viss tid, men inte flera timmar i sträck hela dagarna! Tycker själv att jag zappat runt ofta bland kanalerna.
Pratat med både LG's support och Återförsäljaren. På LG säger han att jag ska köra whitewash, och att LG inte har garantier på inbränningar. (Nåt som han upprepade hela tiden likt en robot..) Återförsäljaren mer eller mindre dumförklarade mig och menade på att loggor i tv-sändningar är statiska bilder och jag i princip får skylla mig själv. Återförsäljaren sa även att jag kunde reklamera, men att jag nog säkert skulle få stå för alla kostnader själv då LG inte har garantier på inbränningar..
Sen så e det ju sjukt mycket "vanlig" ghosting på denna apparat.
Någon som har haft liknande problem? Kommer loggan att försvinna med tiden? Finns det nåt man kan göra?
Redigerat av Turrican, 28 januari 2009 - 05:29.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar