Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

High end

124 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Martin Logan Vantage (Golvhögtalare) 1 9.375 (7) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 27 March 2008 - 13:50

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0
Med den budgeten så finns det oändligt mycket att lyssna på...

Sedan finns det ju märken såsom Aurum Cantus och Mark & Daniel plus många mer som kan vara värda en utvärdering...

Stackars dig vilken beslutsångest du måste ha... :D

Postad 27 March 2008 - 14:04

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Warlokk: Bor du i Gbg så tycker jag du ska ta kontakt med Merkurius på faktiskt.se...

Han har ett par Ino Audio pi60signatur till salu som han säljer för att han skaffat ett större topp- sidosystem från
Ino Audio.

Åk dit och i alla fall provlyssna ett par pi60s, tror knappast du blir besviken.

Annonsen finns på hifimagasinet.com (sök på Ino Audio)

P.S. Kolla om du inte kan få lyssna på hans i32s och prof. Y-2 om du åker dit. Det är trevliga grejjer det... Fast ett
sådant system ligger en bit över din budget på 80k D.S.

Hejsan. Vad jag förstår så är dessa pi60s sålda eller på väg att säljas. Synd eftersom dom är överlägset dom bästa högtalarna jag hört i denna tråden.

Mvh
Mattias

Postad 27 March 2008 - 14:43

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Warlokk: Bor du i Gbg så tycker jag du ska ta kontakt med Merkurius på faktiskt.se...

Han har ett par Ino Audio pi60signatur till salu som han säljer för att han skaffat ett större topp- sidosystem från
Ino Audio.

Åk dit och i alla fall provlyssna ett par pi60s, tror knappast du blir besviken.

P.S. Kolla om du inte kan få lyssna på hans i32s och prof. Y-2 om du åker dit. Det är trevliga grejjer det... Fast ett

Hejsan. Vad jag förstår så är dessa pi60s sålda eller på väg att säljas. Synd eftersom dom är överlägset dom bästa högtalarna jag hört i denna tråden.

Mvh
Mattias

Pi60 är mycket bra, men jag kan inte hålla med om att dom skulle var bättre än QRS Supernova som anligt mig smiskar pi60 på alla punter och sedutom är mycket snyggare.

Warlokk Postat Idag, 13:16
Okej, det låter trevligt smile.gif

Har lyssnat på ett par QRS i Varberg (minns dock inte vilken modell men de kostade runt 35 tror jag) och de hade väldigt fin spelglädje som du påpekar. Får ta och åka dit och kolla om de har Supernova också smile.gif

Kom på en annan sak med. Står sig en Pioneer AX10 sig bra i konkurrens med lite dyrare stereoförstärkare, som till exempel krell som jag frågade om tidigare i tråden?

Vore trevligt, för 5.1 vore roligt i framtiden smile.gif

Det va säkerligen Merkurius 2 som du lyssnade på, även dom är mycket bra och ligger i toppen av sin prisklass :D

Grupp foto !

Merkusius 2, Supernova och nova :D

Bifogad fil(er)

Redigerat av DVD-ai, 27 March 2008 - 14:45.

Postad 27 March 2008 - 15:34

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Precis, Merkurius 2 var det :D

Supernova ser ju faktiskt riktigt trevliga ut. Får hoppas dom har supernova i butiken där i Varberg.

Postad 27 March 2008 - 16:37

Matsen
  • Matsen
  • Mästare

• 2792 inlägg
  • 0

Supernova ser ju faktiskt riktigt trevliga ut. Får hoppas dom har supernova i butiken där i Varberg.

Angående Supernova.... Begagnatlänk!

Postad 27 March 2008 - 16:42

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Angående Supernova.... Begagnatlänk!

Riktigt trevligt pris på dom ! ( för att vara Supernovor :D )

Postad 27 March 2008 - 17:37

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Vill tipsa dig om fattigmans-Krellen Hegel H200. Liksom Kav-400án driver den
det mesta. Och kanske aningen varmare i mellanregister/diskant.

Annars får jag önska lycka till i sökandet av högtalare!! Dom dära
QRS är nog inte så dumma...Och håller med om en tidigare skribent;
det finns en värld utanför HiFiklubben. Köp nåt udda begagnat och gör fynd :D

Postad 27 March 2008 - 21:49

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Vill tipsa dig om fattigmans-Krellen Hegel H200. Liksom Kav-400án driver den
det mesta. Och kanske aningen varmare i mellanregister/diskant.

Annars får jag önska lycka till i sökandet av högtalare!! Dom dära
QRS är nog inte så dumma...Och håller med om en tidigare skribent;
det finns en värld utanför HiFiklubben. Köp nåt udda begagnat och gör fynd :P

Yes, jag har kollat in den faktiskt. Har läst oändligt med tester på olika förstärkare och högtalare, men det hjälper ju föga eftersom det måste passa mig också, inte bara skribenterna <_<

Dom där supernova fanns i Västerås såg jag, det är ju tyvärr en bit att åka :D

Postad 27 March 2008 - 23:40

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0

Pi60 är mycket bra, men jag kan inte hålla med om att dom skulle var bättre än QRS Supernova som anligt mig smiskar pi60 på alla punter och sedutom är mycket snyggare.

Hejsan DVD-ai. Håller inte med alls, Supernova är nog sämre på allt, riktigt mycket sämre på vissa punkter enligt mig. Så jag hade absolut inte valt dom före pi60s

Mvh
Ljudkvalite

Postad 28 March 2008 - 08:55

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

Personlig favorit över 40k.. Martin Logan Vantage och Summit.. :D

Sen kan Monitor Audio PL300 alltid vara trevlig att lyssna på.. :P

Från onsdag nästa kompletterar vi upp med PL-300 så vi kan erbjuda lyssning på alla dina favoriter! :-)

/Erik

Postad 28 March 2008 - 09:23

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Och om Reference har kvar sina Pioneer S1-Ex i källaren, så är dom
en obligatorisk lyssning. Men häng på bra elektronik.

Vill tacka Refernece för demon av dom i höstas. Så nära att jag slog
till. Men jag lyssnade på JBL Array 1400 i Oslo. Då var det kört.....

Postad 28 March 2008 - 09:28

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Ino Audio.

Mvh
Mattias

Precis, dom är sålda och precis dom är överlägset bäst allt i denna tråd :P

Postad 28 March 2008 - 09:48

Unregistered1064
  • Unregistered1064
  • Forumräv

• 756 inlägg
  • 0
Ett riktigt hästjobb att ha lyssnat på alla högtalare i tråden sb22ew. Full
cred för det :P

Postad 28 March 2008 - 10:10

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0
sb22ew:

Du kanske ska tillägga att det är i dina öron det gäller, för vad är "bäst" egentligen? Är väl personligt vad som är bäst och inte, eller?

Postad 28 March 2008 - 11:23

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Ino Audio.

Mvh
Mattias

Precis, dom är sålda och precis dom är överlägset bäst allt i denna tråd ;)

Hehe, fast alla har väl olika smak.
Fast jag skulle nog kunna påstå att pi60s är de mest korrekta återgivarna bland de som raddats upp i denna
tråden.
Skoj förresten Stefan att du fått dem sålda :huh:

Warlokk, om jag var du skulle jag ändå försöka få till en provlyssning hos sb22ew för att höra i32s... De går inte av
för hackor och visar nog rätt väl hur pi60s låter. Dvs om sb22ew vill ha besök, det vet jag ju inte förstås :lol:
Har du vägarna förbi Värmland är du välkommen över o höra ett par Ino i28:or med ett Prof. X-4 bassystem i ett
ordentligt akustikreglerat rum.

Postad 28 March 2008 - 11:28

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

sb22ew:

Du kanske ska tillägga att det är i dina öron det gäller, för vad är "bäst" egentligen? Är väl personligt vad som är bäst och inte, eller?

Det beror ju på vad man har för mål när det gäller musiklyssningen. Om det är korrekt återgivning man är ute efter så är det ju irrelevanta att prata om vad man tycker om ljudet. Men om man subjektivt är ute efter ett så bra ljud som möjligt är det "personligt", hänger du me? :huh:

Postad 28 March 2008 - 11:33

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Fast jag skulle nog kunna påstå att pi60s är de mest korrekta återgivarna bland de som raddats upp i denna
tråden.
Skoj förresten Stefan att du fått dem sålda :huh:

Warlokk, om jag var du skulle jag ändå försöka få till en provlyssning hos sb22ew för att höra i32s... De går inte av
för hackor och visar nog rätt väl hur pi60s låter. Dvs om sb22ew vill ha besök, det vet jag ju inte förstås :lol:
Har du vägarna förbi Värmland är du välkommen över o höra ett par Ino i28:or med ett Prof. X-4 bassystem i ett

Tack Niklas!

Mjo, till skillnad från andra så tar jag emot hembesök ;) Så Warlokk... är du intresserad av att lyssna på ino och bor i göteborg är du välkommen förbi. Jag är inte ens hälften så farlig som jag verkar B) :lol:

Postad 28 March 2008 - 11:36

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

sb22ew:

Han menade nog att de lät bäst enligt honom :huh:

Iallafall jag tolkar alltid inlägg på forum som högst individuella tankar tills de skriver något annat.

tråden.
Skoj förresten Stefan att du fått dem sålda :lol:

för hackor och visar nog rätt väl hur pi60s låter. Dvs om sb22ew vill ha besök, det vet jag ju inte förstås ;)

Tack Niklas!

Mjo, till skillnad från andra så tar jag emot hembesök B) Så Warlokk... är du intresserad av att lyssna på ino och bor i göteborg är du välkommen förbi. Jag är inte ens hälften så farlig som jag verkar B) ;)

Jag tror säkert att Ino är bland de bättre högtalarna, problemet är designen med dom som jag inte gillar så där värst mycket :lol:

Postad 28 March 2008 - 11:47

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

Jag tror säkert att Ino är bland de bättre högtalarna, problemet är designen med dom som jag inte gillar så där värst mycket :huh:

Hur ska jag tolka detta? Du är alltså inte intresserad av att lyssna på Ino pga. designen? :lol:

Postad 28 March 2008 - 12:42

Unregistered9d54ba4f
  • Unregistered9d54ba4f
  • Forumräv

• 928 inlägg
  • 0

sb22ew:

Det beror ju på vad man har för mål när det gäller musiklyssningen. Om det är korrekt återgivning man är ute efter så är det ju irrelevanta att prata om vad man tycker om ljudet. Men om man subjektivt är ute efter ett så bra ljud som möjligt är det "personligt", hänger du me? :huh:

Och hur vet du att du har mest korrekt återgivning även om högtalarna är korrekta? Pi60s kanske är dom frekvensrakaste högtalarna, men dom spelar väl i ett rum som påverkar "korrektheten" mycket mer än nån högtalare kan. Så i slutändan om man sitter i ett knepigt rum så kanske återgivningen som når örat ändå inte är så mycket korrektare bara för att man har pi60s. Sen kan man ju diskutera om vad som är korrekt, att det återger källmaterialet så neutralt som möjligt gör ju bara just det. Att sen källmaterialet i sig kanske är inspelat efter öron/korrekthet som inte upplever "naturtroget" på samma sätt som mina, gör också att jag tycker att korrekt/naturtroget är vad JAG själv upplever som bäst/korrekt/naturtroget.

Postad 28 March 2008 - 12:44

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Kraven.. jadu..
Jag vill ha ett stort ljud som sträcker sig långt ut i vardagsrummet och basen ska vara snabb och konturrik :huh:
Högtalare som är allt för kalla i karaktären gillar jag inte jättemycket kan jag påpeka med.

Hej Warlokk

Med denna definition måste jag faktiskt rekommendera dig att lyssna på Final Sounds paneler 600i, med lämplig sub.

Ljudet fyller verkligen ut hela rummet och det fina är att ljudstyrkan är densamma i hela rummet, nära eller långt ifrån. Panelerna kan faktiskt spela lågt av sig själva men en snabb sub ger dig det sista i basen.

Jag tycker att du ska våga lyssna för man kommer mycket närmare musiken med dessa paneler än med traditionella elementbestyckade lådor. Det är ett annat slags ljud, mer äkta och precist.

De ser grymma ut i vardagsrummet också, förutom att de låter grymt.

P.S. Vore det inte skönt att slippa en alltför omfattande Ino-diskussion? Högtalarna är sålda och trådskaparen ville ändå inte ha dem.

Redigerat av Unregistered1197, 28 March 2008 - 12:46.

Postad 28 March 2008 - 13:46

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Jag tror säkert att Ino är bland de bättre högtalarna, problemet är designen med dom som jag inte gillar så där värst mycket :huh:

Hur ska jag tolka detta? Du är alltså inte intresserad av att lyssna på Ino pga. designen? :lol:

Tolka det som så att jag gärna skulle lyssna på ett par ino nån gång men de går bort pga designen.

Postad 28 March 2008 - 13:52

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Kraven.. jadu..
Jag vill ha ett stort ljud som sträcker sig långt ut i vardagsrummet och basen ska vara snabb och konturrik :huh:
Högtalare som är allt för kalla i karaktären gillar jag inte jättemycket kan jag påpeka med.

Hej Warlokk

Med denna definition måste jag faktiskt rekommendera dig att lyssna på Final Sounds paneler 600i, med lämplig sub.

Ljudet fyller verkligen ut hela rummet och det fina är att ljudstyrkan är densamma i hela rummet, nära eller långt ifrån. Panelerna kan faktiskt spela lågt av sig själva men en snabb sub ger dig det sista i basen.

Jag tycker att du ska våga lyssna för man kommer mycket närmare musiken med dessa paneler än med traditionella elementbestyckade lådor. Det är ett annat slags ljud, mer äkta och precist.

De ser grymma ut i vardagsrummet också, förutom att de låter grymt.

P.S. Vore det inte skönt att slippa en alltför omfattande Ino-diskussion? Högtalarna är sålda och trådskaparen ville ändå inte ha dem.

Final Sound såg rätt fräcka ut, har aldrig sett dom innan faktiskt. Enligt ditt omdöme så verkar de ju passa in på mig rätt bra.
Jag ska ge mig iväg och lyssna på lite fler högtalare imorgon faktiskt, bland annat ska jag lyssna på Canton Vento Reference 5 DC och Pioneer S-1EX.

Sedan ska jag nog försöka ge mig iväg till göteborg igen nästa helg och åka till ljudkällan och hembioconsult där de säljer Final Sound :lol:
Och sen måste jag åka till reference audio någon dag med där de har många intressanta högtalare, men det är ju så långt dit ;)

EDIT: Ni får ursäkta, jag har inte förstått hur man citerar flera på ett smidigt sätt ännu, därav 2 poster på raken :lol:

Redigerat av Warlokk, 28 March 2008 - 13:56.

Postad 28 March 2008 - 23:44

TMC
  • TMC
  • Lärjunge

• 303 inlägg
  • 0
Hmm...Wilson Audio Tiny Tots kanske...? Eller varför inte Cabasse Artis Baltic II / Artis Thor II...? Inte några jämlikar men två bra exempel kanske som skiljer sig från ovan rekommendationer... men vad har du för preferenser kompis som du vill har råd utifrån?

Mvh

TMC

Postad 29 March 2008 - 15:57

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Warlokk> Du måste verkligen lyssna på Martin Logan Vantage, de är överlägsna Final i djup, värme och kontroll. De seperata basarna till Final spelar inte ihop med panelen på ett bra sätt (enligt mig). I Vantage har du 2st aktiva 8" basar som synkas med panelen på ett riktigt bra sätt.

Här har du några recensioner:

Bild och Ljud: http://www.bildochlj...amp;testid=2278

Hifi News: http://www.ua.martin..._hifi_news.html

Bilder finns i mitt galleri.

Sen tycker jag du gör bra i att skippa Ino :)

Postad 30 March 2008 - 00:25

Unregistered9f8385c8
  • Unregistered9f8385c8
  • Användare

• 248 inlägg
  • 0
Mark&Daniel Maximus Monitor. Den bästa högtalaren jag hört på denna sidan 50.000 kronorsstrecket.

Postad 30 March 2008 - 16:31

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Nu har jag bestämt mig för förstärkare, det blir en AVI Laboratory.

Ska åka till reference audio nästa helg och se om något där passar till den :)

Redigerat av Warlokk, 30 March 2008 - 16:32.

Postad 30 March 2008 - 16:37

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Man matchar ju förstärkare och högtalare.

För egen del tycker jag att det är bättre att välja högtalare först eftersom de har störst inverkan på ljudkaraktären.

Därefter väljer man ut den förstärkare som driver just favorithögtalaren bäst.

Postad 30 March 2008 - 16:47

joakim99
  • joakim99
  • Mästare

• 3433 inlägg
  • 0

Nu har jag bestämt mig för förstärkare, det blir en AVI Laboratory.

Ska åka till reference audio nästa helg och se om något där passar till den :)

Vad använde du för högtalare när du bestämde dig för förstärkare? Det naturliga valet borde väl vara att köpa ett par sådana högtalare.

Postad 30 March 2008 - 17:53

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Hejsan DVD-ai. Håller inte med alls, Supernova är nog sämre på allt, riktigt mycket sämre på vissa punkter enligt mig. Så jag hade absolut inte valt dom före pi60s

Mvh
Ljudkvalite

Men då är också frågan vad har du lyssnat med för grejer till och i vilket rum och alla de där ständigt återkommande frågorna som måsste tas med i beräkningarna.
Men känner inte för någon Ino vs QRS diskution i den här tråden ( inte riktat till dig Ljudkvalitet, utan bara allmänt) och vi kan i stället konstatera att vi förmodligen har lite olika smak, då jag gjort en direkt jämnförelse mellan dom båda och kommit fram till villken som jag tycker passar mitt ljud ideal bässt.

Men jag tycker fortfarande att Pi60 är Mycket bra högtalare för priset :)

Edit: jämnförelsen gjordes i ett mycket bra akustiskt rum och med classe elektronik av bässta snitt.

Redigerat av DVD-ai, 30 March 2008 - 17:59.

Postad 30 March 2008 - 19:46

Unregistered1320
  • Unregistered1320
  • Lärjunge

• 404 inlägg
  • 0

Dynaudio, Focal JM Lab har modeller i den prisklassen. Dynaudio Contour och Confidence serien är mina favoriter.

Skräp.

Postad 30 March 2008 - 21:52

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Dynaudio, Focal JM Lab har modeller i den prisklassen. Dynaudio Contour och Confidence serien är mina favoriter.

Skräp.

OK...?

För att ?! :)

Postad 31 March 2008 - 08:19

sb22ew
  • sb22ew
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0

[...]
För egen del tycker jag att det är bättre att välja högtalare först eftersom de har störst inverkan på ljudkaraktären.
[...]

Se där, det vettigaste du skrivit på år och dar :)

joakim123: Varför gör han bra i att välja bort Ino?

Postad 31 March 2008 - 08:40

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Man matchar ju förstärkare och högtalare.

Därefter väljer man ut den förstärkare som driver just favorithögtalaren bäst.

Jag har inte beställt förstärkaren ännu så det är ju inte försent än och det där lät ju rätt rimligt faktiskt.
Tur att du skrev det där fort, jag är nämligen expert på att göra impulsköp :)

dell4: Vill du utveckla det där lite?

Redigerat av Warlokk, 31 March 2008 - 09:38.

Postad 31 March 2008 - 11:05

Unregisteredff90150f
  • Unregisteredff90150f
  • Forumräv

• 935 inlägg
  • 0

Skräp.

OK...?

För att ?! :D

De låter illa? :)

Håller i och för sig med dell4. Tycker inte varken JM Lab (inte ens Utopia serien) eller Dynaudio Contour eller
Confidence låter något vidare. Men smaken är som baken, delad (och/eller full i skit?) ;)

Postad 31 March 2008 - 17:32

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Skräp.

OK...?

För att ?! ;)

De låter illa? :)

Håller i och för sig med dell4. Tycker inte varken JM Lab (inte ens Utopia serien) eller Dynaudio Contour eller
Confidence låter något vidare. Men smaken är som baken, delad (och/eller full i skit?) :lol:

Hahaha, är det så ?! :lol:

Jo, ok, jag kan inte påstå att Focal eller Dynaudio är några favoriter hoss mig heller, men det har ett ljud som tydligen tilltalar vissa, av nämda orsaker B)
Därimot så gillar jag Focal skarpt när det gäller deras Biljuds sattsning, riktigt bra högtalares system som låter helt galet bra ( lite märkligt ) :blush:
Dynaudio hadde bra basar att köpa förut, men dom har slutet att sälja lösa ellement och deras egna konstruktioner tycker jag inte är annat än väldigt snygga möbler :D

Ville bara veta lite mer ingående vad det va som va så dåligt med dom, inte bara att: "det är skit" !

Postad 01 April 2008 - 19:14

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Kan bara håll amed om att pioneer EX1;orna låter fruktansvärt trevligt. Vi kör de på jobb tillsammans med Yamaha 2000 serien (cd & förstärkare), Totalpris ca 95 000:-

Postad 01 April 2008 - 19:35

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Kan bara håll amed om att pioneer EX1;orna låter fruktansvärt trevligt. Vi kör de på jobb tillsammans med Yamaha 2000 serien (cd & förstärkare), Totalpris ca 95 000:-

Ex1 orna är mycket trevliga, men deras bas är lite för, man kan inte säga "tunn" men det fattas någonting tycker jag ?!
;)

Postad 01 April 2008 - 19:50

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0
Basen är allt annat än tun idessa högtalare... fel elektronik bakom kanske på de du lyssnat på. tycker de låter helt underbart med riktigt bra botten...

Postad 01 April 2008 - 21:30

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0

Basen är allt annat än tun idessa högtalare... fel elektronik bakom kanske på de du lyssnat på. tycker de låter helt underbart med riktigt bra botten...

Jo, tycker inte heller att bsen är tun på det sättet.
men tyckte att det fattades någonting, men det beror nog till 100% på elektroniken då dom är mycket kräsna för att få ut allt !

Postad 05 April 2008 - 19:15

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Nu är det förmodligen klart!

Det blir ett par Martin Logan Vantage. De hade det absolut bästa ljudet jag har hört (förutom Martin Logan Summit som jag även lyssnade på samma dag :)).

Jag har aldrig hört maken till så neutralt ljud förut, blev helt förälskad. B&W som jag var inne på lite först har inte en chans för att vara helt ärlig.

Postad 05 April 2008 - 19:19

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Det glädjer mig!

Välkommen till elektrostahimmeln.

Postad 05 April 2008 - 20:38

Darth Tojayz
  • Darth Tojayz
  • Den Lurvige!

• 2944 inlägg
  • 0
Kan bara säga grattis Warlokk.. Mina personliga favoriter i prisklassen.. :)
Logan är kanon..
Summit är fortfarande den enda talare som jag fått ståpäls av.. Grymt underbara..

Enda nackdelen är ju placeringen.. Men vilket ljud.. :D

Redigerat av Darth Tojayz, 05 April 2008 - 20:40.

Postad 05 April 2008 - 22:02

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

[...]
[...]

Se där, det vettigaste du skrivit på år och dar :P

joakim123: Varför gör han bra i att välja bort Ino?

För att de är så extremt fula designmässigt.

Nu är det förmodligen klart!

Det blir ett par Martin Logan Vantage. De hade det absolut bästa ljudet jag har hört (förutom Martin Logan Summit som jag även lyssnade på samma dag ;)).

Jag har aldrig hört maken till så neutralt ljud förut, blev helt förälskad. B&W som jag var inne på lite först har inte en chans för att vara helt ärlig.

Grattis!
De är helt otroliga.. Summit är ju steget värre, de får det bli nästa gång :)
Det roliga var att sedan jag köpte mina Vantage så har inte mycket låtit bra på mässorna jag har varit på. Vantage är så perfekta för mig och mina ljudideal, och alla som varit hemma och lyssnat hos mig :D

Jag ser fram emot snygga foton sen!

Postad 06 April 2008 - 00:02

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Är martin logan något man bör se som ett alternativ om man lyssnar på mycket musik åt hårdrock/metal hållet?

Postad 06 April 2008 - 12:23

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Är martin logan något man bör se som ett alternativ om man lyssnar på mycket musik åt hårdrock/metal hållet?

Ja, de var riktigt bra rockburkar :)

Jag lyssnar med på metal och de passade mig alldeles utmärkt, så jag tycker absolut att du borde kolla in Martin Logan!

EDIT: Yes, bilder kommer upp sen :D

Redigerat av Warlokk, 06 April 2008 - 12:25.

Postad 06 April 2008 - 13:59

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Ni som jämfört: Hur står sig Magnepans dipoler mot Martin Logan?
Det bästa ljud jag hört var ett par stora Megnepanpaneler - ett oerhört levande och engagerande ljud.
Jag har nu Dynaudio Contour 1.3 sedan mitten av 90-talet och har varit nöjd med dessa men har hela tiden haft i bakhuvudet en uppgradering till paneler.
...och har nu i och med denna tråd fått upp ögonen för ML:s elektrostater.
Den 15000:- billigare ML Vista kan ju också vara ett alternativ - något svagare i basen men samma elektrostatpaneler som Vantage, vad jag förstår.

HS

Postad 06 April 2008 - 15:57

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Jag lyssnar med på metal och de passade mig alldeles utmärkt, så jag tycker absolut att du borde kolla in Martin Logan!

EDIT: Yes, bilder kommer upp sen :D

Det låter intressant! Har du provat att lyssna på något i stil med Dimmu borgir, där sången är väldigt ljus? Blir väldigt lätt jobbigt att lyssna på om det låter för ljust.

Var någonstans hittar man martin logan att provlyssna, närmast örebro?

Edit: Eftersom högtalarna har en aktiv bas i sig, är det då en strömkabel till varje högtalare? (kört att importera från usa).

Redigerat av spuj, 06 April 2008 - 16:39.

Postad 06 April 2008 - 20:18

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

EDIT: Yes, bilder kommer upp sen :)

Det låter intressant! Har du provat att lyssna på något i stil med Dimmu borgir, där sången är väldigt ljus? Blir väldigt lätt jobbigt att lyssna på om det låter för ljust.

Var någonstans hittar man martin logan att provlyssna, närmast örebro?

Edit: Eftersom högtalarna har en aktiv bas i sig, är det då en strömkabel till varje högtalare? (kört att importera från usa).

Nej, jag lyssnade inte på Dimmu Borgir tyvärr. Hörde på Rammstein och lite annat blandat och det lät fruktansvärt bra iaf, de hade inget jätteutbud på skivor helt enkelt :P

Ja, det är strömkablar till båda basarna.

Redigerat av Warlokk, 06 April 2008 - 20:20.

Postad 07 April 2008 - 11:14

joakim123
  • joakim123
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Jag lyssnar på Dimmu, min uppsättning låter klockrent. Mycket dynamiskt och tungt :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.