DTS HD-Master för PS3 nu verklighet
116 svar till detta ämne
Postad 15 april 2008 - 19:36
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Teoretiskt sett så borde inte ett DTS-HD MA spår vara bättre/annorlunda än ett TrueHD då bägge är bit för bit lossless. Eller?
Nej, det är varken bättre eller sämre, det är samma sak som att lyssna på PCM-mastern i båda fallen. Filmen du skrev om, kan man som kuriosa nämna att den har en PCM-master som är på 16 bitar... MVH /Chuck
Postad 15 april 2008 - 20:57
Motin
-
Motin
-
Beroende
-
-
1 021 inlägg
lyssnade precis på isen braka lös i början på Day after Tomorrow... Wooohooo vilket ljuuuud  . Kändes som att man var där på plats. Nu ska här lyssnas mer  . DTS HD MA var verkligen mäktigt !
Postad 18 april 2008 - 18:08
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Jag får inte True HD och DTS Master HD att synas på displayen, jag har en pioneer LX60 så den ska ju klara det.
Jag kör ut ljudet som bitstream med HDMI från Ps3.
Vad kan detta bero på?
Tacksam för all hjälp.
Postad 18 april 2008 - 18:56
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Jag får inte True HD och DTS Master HD att synas på displayen, jag har en pioneer LX60 så den ska ju klara det. Jag kör ut ljudet som bitstream med HDMI från Ps3.
Vad kan detta bero på?
Tacksam för all hjälp.
PS3 kan inte skicka bitstream via HDMI så du kan inte se True HD mm på displayen från PS3. Den skickar allt som LPCM efter avkodning. Ljudet blir ändå lika bra så deppa inte för det.
Postad 18 april 2008 - 19:06
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
PS3 kan inte skicka bitstream via HDMI så du kan inte se True HD mm på displayen från PS3. Den skickar allt som LPCM efter avkodning. Ljudet blir ändå lika bra så deppa inte för det.
Men enligt de val i inställningar jag gjort så kan man det. Man kan välja mellan linjär PCM och bitstream.
Postad 18 april 2008 - 19:19
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Men enligt de val i inställningar jag gjort så kan man det. Man kan välja mellan linjär PCM och bitstream.
Ja, men PS3 kan inte skicka True HD och DTS-HD MA som bitstream. Punkt slut. Du har alltså ingen som helst nytta av att din receiver kan avkoda dessa format. Kan tänka mig att vanlig DD och DTS går att skicka som bitstream.
Postad 18 april 2008 - 20:01
Unregistered6f585bed
-
Unregistered6f585bed
-
Användare
-
-
164 inlägg
Ja, men PS3 kan inte skicka True HD och DTS-HD MA som bitstream. Punkt slut. Du har alltså ingen som helst nytta av att din receiver kan avkoda dessa format.
Kan tänka mig att vanlig DD och DTS går att skicka som bitstream.
Så jag måste välja Linjär PCM för att få hd formaten?
Postad 18 april 2008 - 20:35
Wachtel
-
Wachtel
-
Lärjunge
-
-
294 inlägg
Postad 20 april 2008 - 15:54
TaubermaN
-
TaubermaN
-
Användare
-
-
134 inlägg
Behöver man några speciella högtalare för att spela upp DTS HD-Master? Kommer det bli någon skillnad om man kör 2.1 system?
Postad 20 april 2008 - 16:17
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Behöver man några speciella högtalare för att spela upp DTS HD-Master? Kommer det bli någon skillnad om man kör 2.1 system?
Nej, det behöver man inte. Skillnaden är att kvalitén per kanal blir bättre. MVH /Chuck
Postad 13 juli 2008 - 04:09
dunderolga
-
dunderolga
-
Användare
-
-
121 inlägg
Jag är förvirrad nu. Vad är egentligen nackdelen med PS3 kontra en riktigt Bluray-spelare som t.ex. Samsung 1500, Panasonic BD30 osv.?
Har läst att ljudnivån är ganska hög på en ps3.
Ni menar alltså att den inte kan skicka de nya ljudformaten som bitstream, men kan ändå få exakt lika bra kvalité på ljudet? Det spelar alltså ingen roll att min Denon 2808 klarar av att avkoda dessa nya ljudformat? Menar ni då att PS3 avkodar ljudformaten internt? :S
Eller menar ni bara att texten på receivern, dvs t.ex. DTS hd MA inte syns på displayen, men med lika bra ljud ändå?
Vore ju trevligt med lite spel också även om jag aldrig spelar.
Postad 13 juli 2008 - 07:43
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Jag är förvirrad nu. Vad är egentligen nackdelen med PS3 kontra en riktigt Bluray-spelare som t.ex. Samsung 1500, Panasonic BD30 osv.?
Har läst att ljudnivån är ganska hög på en ps3.
Ni menar alltså att den inte kan skicka de nya ljudformaten som bitstream, men kan ändå få exakt lika bra kvalité på ljudet? Det spelar alltså ingen roll att min Denon 2808 klarar av att avkoda dessa nya ljudformat? Menar ni då att PS3 avkodar ljudformaten internt? :S
Eller menar ni bara att texten på receivern, dvs t.ex. DTS hd MA inte syns på displayen, men med lika bra ljud ändå?
Vore ju trevligt med lite spel också även om jag aldrig spelar. 
Ljudnivån och till viss del användarvänligheten är sämre med PS3. PS3 kan inte skicka ljud som bitstream. Det kommer altså inte såt DTS HD MA eller True HD på din receiver. Ljudet avkodas internt i PS3:an och skickas som PCM-format via hdmi. Och ljudet är lika bra ändå.
Postad 30 juli 2008 - 22:39
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
väcker en gammal tråd.
Jag sitter på en onkyo nr905, vad ska jag då ha för "Surroundläge" för att det ska bli DTS-HD MA?
Är det All-channal eller finns det något annat?
Postad 30 juli 2008 - 22:49
thetias
-
thetias
-
Mästare
-
-
2 965 inlägg
Postad 31 juli 2008 - 18:30
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Synd att min PS3:a surrar så mycket att jag inte riktigt kan njuta av HD-ljuden. Man funderar ju på trådlös överföring av HDMI så att man kan placera PS3:an i ett annat rum. För det finns väl inga fläktlösa BR-spelare ännu?
Postad 31 juli 2008 - 21:01
sebastianboos
-
sebastianboos
-
Användare
-
-
141 inlägg
Synd att min PS3:a surrar så mycket att jag inte riktigt kan njuta av HD-ljuden. Man funderar ju på trådlös överföring av HDMI så att man kan placera PS3:an i ett annat rum. För det finns väl inga fläktlösa BR-spelare ännu? du kan ju testa & köpa en sådan här.. jag testade för att se om det fungerade och jag blev positivt överaskad. har ps3:an igång i flera timmar och den är ej varm.. fläktarna låter inget och eftersom de kyler ps3:an så går de inbyggda fläktarna på lågvarv= tyst kostade 95kr + frakt. fläkt på deltaco
Postad 03 augusti 2008 - 23:35
Unregistered4ec7cf2f
-
Unregistered4ec7cf2f
-
Användare
-
-
113 inlägg
Nu får ni hjälpa mig, är helt grön på alla olika ljudformat osv. som finns där ute ^^
Vad för skillnad gör egentligen True-HD ljud (t ex jämfört med vanligt surround) och vad måste man ha för att kunna utnyttja det/höra skillnaden?
Postad 04 augusti 2008 - 08:37
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Nu får ni hjälpa mig, är helt grön på alla olika ljudformat osv. som finns där ute ^^
Vad för skillnad gör egentligen True-HD ljud (t ex jämfört med vanligt surround) och vad måste man ha för att kunna utnyttja det/höra skillnaden?
Skillnaden mellan Dolby True-HD och DTS-HD Master Audio jämfört med vanlig Dolby Digital eller DTS är att de inte är komprimerade. Alltså samma skillnad som mellan CD och mp3. Ljudet blir alltså renare och bättre. Det finns lite olika sätt att få ut dessa nya ljudformat. Det enklaste är en receiver som själv kan avkoda dessa och skicka ljudet som "bitstream" via hdmi. Då krävs det att receivern kan avkoda formaten samt att din Blu-ray-spelare kan skicka samtliga ljudformat som "bitstream". Detta går inte med PS3. Nästa alternativ är att låta spelaren avkoda formaten själv och skicka dessa som flerkanaligt PCM-ljud via hdmi. Då krävs det att din receiver kan ta emot flerkanaligt PCM-ljud och att din Blu-ray-spelare själv kan avkoda de nya ljudformaten. Detta är det enda sättet att få ut de nya ljudformaten ur PS3. Det sista alternativet är att som ovan låta spelaren avkoda själv och sedan skicka ljuden analogt med fem separata rca-kablar. Då kräävs det förutom att spelaren kan koda av de nya ljudformaten att spelaren och receivern har analoga flerkanals-ut/ingångar.
Postad 04 augusti 2008 - 09:13
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
Men PS kan väl även skicka PCM via Optiska utgången, jag menar Skicka öven ljudet med Hdmi är ju inte optimalt ljudmässigt!
Ha de
Postad 04 augusti 2008 - 09:21
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Men PS kan väl även skicka PCM via Optiska utgången, jag menar Skicka öven ljudet med Hdmi är ju inte optimalt ljudmässigt!
Ha de
Endast 2-kanligt stereoljud via optiska utgången om jag inte minns helt fel. Varför är det inte optimalt att skicka över HDMI för?
Postad 04 augusti 2008 - 09:28
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
jag menar Skicka öven ljudet med Hdmi är ju inte optimalt ljudmässigt!
Detta var något nytt för mig. Varför skall man inte skicka ljudet via HDMI?
Postad 04 augusti 2008 - 09:33
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Ha de
Som sagt, enbart tvåkanaligt PCM via optisk. På vilket sätt skulle hdmi inte vara optimalt för att skicka ljud?
Postad 04 augusti 2008 - 11:42
Johan78
-
Johan78
-
Beroende
-
-
1 419 inlägg
Ha de
Ljud via optiskt som hdmi är ju digitalt båda två. Optisk har begränsad bandbredd vilket omöjliggör mer än 2-kanaler PCM. HDMI å andra sidan klarar mer bandbredd och PCM 7.1 är inga problem.
Postad 04 augusti 2008 - 18:48
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Skillnaden mellan Dolby True-HD och DTS-HD Master Audio jämfört med vanlig Dolby Digital eller DTS är att de inte är komprimerade. Alltså samma skillnad som mellan CD och mp3. Ljudet blir alltså renare och bättre.
det må vara en petitess, men visst är de komprimerade. annars skulle de ju vara LPCM (om än ofta med större bitdjup än vad som används för LPCM - 24 mot 16). däremot är komprimeringen lossless, dvs den återskapade dataströmmen är bit-för-bit identisk med originalmastern.
Postad 05 augusti 2008 - 10:02
PureDigital
-
PureDigital
-
Beroende
-
-
1 125 inlägg
Ljud via optiskt som hdmi är ju digitalt båda två. Optisk har begränsad bandbredd vilket omöjliggör mer än 2-kanaler PCM. HDMI å andra sidan klarar mer bandbredd och PCM 7.1 är inga problem.
Oj, då fick man lära sig något nytt, jag har alltid fått för mig att man ska vända HDMI till bild, koax eller optiskt till ljud. Av den anledningen att du inte kan få den bandbredden på ljudet i en HDMI kabel, men det var ju fint att jag fick lära mig det idag då. Då blir nästa projekt att slita bort den optiska kabeln och ställa om förstärkaren att jag även ska ljudet via HDMI. Tackar tackar.
Postad 05 augusti 2008 - 10:24
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Finns det någon förklaring varför man inte kan skicka allt som bitstream?
Det torde ju utgöra den absolut minsta belastningen för maskinen.
Postad 05 augusti 2008 - 12:28
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Finns det någon förklaring varför man inte kan skicka allt som bitstream? Det torde ju utgöra den absolut minsta belastningen för maskinen.
om jag fattat rätt beror det på en begränsning i chipet som sköter HDMI-omvandlingen. inga fakta, men gott om läsning via: http://www.google.se...tream hdmi chip
Postad 05 augusti 2008 - 16:51
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Finns det någon förklaring varför man inte kan skicka allt som bitstream? Det torde ju utgöra den absolut minsta belastningen för maskinen.
Det är en hårdvarubegränsning och inget som man kan göra åt, hur mycket kraft man än har. MVH /Chuck
Postad 05 augusti 2008 - 19:02
Max_Power
-
Max_Power
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
det må vara en petitess, men visst är de komprimerade. annars skulle de ju vara LPCM (om än ofta med större bitdjup än vad som används för LPCM - 24 mot 16). däremot är komprimeringen lossless, dvs den återskapade dataströmmen är bit-för-bit identisk med originalmastern.
Ja, Dolby True HD och DTS HD MA är komprimerade men helt förlustfria. Tex som zip-filer.
Postad 06 september 2008 - 21:26
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Hej
Jag måste säga att jag blev lurad, för jag trodde att dts hd-ma hade 7.1 ljud men så är tydligen inte fallet utan det finns dts hd-ma med 5.1, 6.1 och 7.1.
Synd bara att det finns för få bra filmer med 7.1 ljud.
Vet någon här om ps3:an klarar att spela bd filmer från andra regioner??? dom har fetare ljud i usa....
Mvh
/P
Postad 06 september 2008 - 21:39
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
Hej
Jag måste säga att jag blev lurad, för jag trodde att dts hd-ma hade 7.1 ljud men så är tydligen inte fallet utan det finns dts hd-ma med 5.1, 6.1 och 7.1. Synd bara att det finns för få bra filmer med 7.1 ljud.
Din Onkyo kan applicera PLIIx på surroundkanalerna och få ut 7.1 på det sättet. Skillnaden mot diskreta kanaler är marginell på sin höjd. Det kommer dock mer och mer diskret 7.1 på både TrueHD och Master Audio. Vet någon här om ps3:an klarar att spela bd filmer från andra regioner??? dom har fetare ljud i usa....
Njae, på se stora filmerna är det samma ljudspår, samma master som sedan går in i olika enkoders. Men nej, PS3 kan inte spela andra regioner, vilket få eller inga andra spelare heller klarar av. MVH /Chuck
Postad 06 september 2008 - 21:39
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Hej
Jag måste säga att jag blev lurad, för jag trodde att dts hd-ma hade 7.1 ljud men så är tydligen inte fallet utan det finns dts hd-ma med 5.1, 6.1 och 7.1. Synd bara att det finns för få bra filmer med 7.1 ljud.
Vet någon här om ps3:an klarar att spela bd filmer från andra regioner??? dom har fetare ljud i usa....
Mvh /P
För min del tycker jag att 5.1 duger väldigt bra. Dom har inte fetare ljud i usa (ett par titlar är det dock bättre ljud på i us jämfört med europa). De flesta bd-filmer som släpps i usa är regionsfria.
Postad 06 september 2008 - 21:46
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
För min del tycker jag att 5.1 duger väldigt bra. Dom har inte fetare ljud i usa (ett par titlar är det dock bättre ljud på i us jämfört med europa). De flesta bd-filmer som släpps i usa är regionsfria.
Tackar för det. Mvh /P
Redigerat av PontiacMan, 08 september 2008 - 16:41.
Postad 06 september 2008 - 22:01
joakim99
-
joakim99
-
Mästare
-
-
3 433 inlägg
Kollade du inte upp vilken region det var innan du köpte filmerna?
Postad 06 september 2008 - 23:57
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Men nej, PS3 kan inte spela andra regioner, vilket få eller inga andra spelare heller klarar av.
min lg bh200 är då jätteenkelt att byta region på direkt från fabrik =) fattar inte att inte fler fallit för den.
Postad 07 september 2008 - 00:13
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Kollade du inte upp vilken region det var innan du köpte filmerna?
nope tänkte mig inte för. /P
Redigerat av PontiacMan, 08 september 2008 - 16:41.
Postad 09 september 2008 - 08:07
FreelancerALPHA
-
FreelancerALPHA
-
Rookie
-
0 inlägg
kommer jag att kunna få ut dts master hd och dlby true hd på detta system LG HT-953TV. kopplar hdmi från ps3 till min samsung le46m87 sedan hdmi till hemmbiosystemet(allt hdmi).???? tänkte också på bland annat samsungs hemmabiosystem som har hdmi ingån och undrar om man kan spela upp dts master hd och dolby true hd på dessa system (kopplar lika dant)????
Redigerat av FreelancerALPHA, 09 september 2008 - 08:10.
Postad 09 september 2008 - 08:13
Chuck
-
Chuck
-
Veteran
-
-
2 498 inlägg
kommer jag att kunna få ut dts master hd och dlby true hd på detta system LG HT-953TV. kopplar hdmi från ps3 till min samsung le46m87 sedan hdmi till hemmbiosystemet(allt hdmi).???? tänkte också på bland annat samsungs hemmabiosystem som har hdmi ingån och undrar om man kan spela upp dts master hd och dolby true hd på dessa system (kopplar lika dant)????
Du får undersöka om LG-systemet kan ta emot LPCM via HDMI-ingången, jag är tveksam men det går att kolla upp. MVH /Chuck
Postad 13 september 2008 - 09:57
FreelancerALPHA
-
FreelancerALPHA
-
Rookie
-
0 inlägg
Hej igen! tack för svaret senast Chuck.. dock fick man ingen större hjälp när man ringde till lg..
Nu undrar jag om denna receiver Yamaha RX-V663 kalarar av att lever dts master HD och Dolby true hd via PCM. hdmi från receivern till tvn och hdmi från tvn till ps3?? tänkte köpa detta paket Yamaha RX-V663 EF-Series Large..
någon annan som har något bättre/prisvärdare förslag(givetvis ska man kunna få dts master HD och Dolby true HD på det via PCM från ps3)? vilka kablar ska jag koppa från receivern till högtalarna?? är väldigt grön så förklara som för ett barn.. Har en Technics SA - DX 940 receiver omöjligt att få dts master hd på den?
Många frågor.. men finns inte många andra att fråga:(
Jätte tacksam för svar!
MVH /FreelancerALPHA
Redigerat av FreelancerALPHA, 13 september 2008 - 10:17.
Postad 14 september 2008 - 11:08
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hej igen! tack för svaret senast Chuck.. dock fick man ingen större hjälp när man ringde till lg.. Nu undrar jag om denna receiver Yamaha RX-V663 kalarar av att lever dts master HD och Dolby true hd via PCM. hdmi från receivern till tvn och hdmi från tvn till ps3?? tänkte köpa detta paket Yamaha RX-V663 EF-Series Large.. någon annan som har något bättre/prisvärdare förslag(givetvis ska man kunna få dts master HD och Dolby true HD på det via PCM från ps3)? vilka kablar ska jag koppa från receivern till högtalarna?? är väldigt grön så förklara som för ett barn.. Har en Technics SA - DX 940 receiver omöjligt att få dts master hd på den? Många frågor.. men finns inte många andra att fråga:( Jätte tacksam för svar!
MVH /FreelancerALPHA eopinionEnligt den här personen verkar den klara det.
Postad 14 september 2008 - 19:04
Megaman1
-
Megaman1
-
Beroende
-
-
1 193 inlägg
Ljudnivån och till viss del användarvänligheten är sämre med PS3.
PS3 kan inte skicka ljud som bitstream. Det kommer altså inte såt DTS HD MA eller True HD på din receiver.
Ljudet avkodas internt i PS3:an och skickas som PCM-format via hdmi. Och ljudet är lika bra ändå.
Enligt vad jag läste, (inte insatt själv för 5 öre) i den senaste hemmabio tidningen så ska PCM ljudet vara sämre kvalite än att skicka bitstream och låta förstärkaren sköta avkodningen. I testet av blurayspelare står citat: " Helt klart får vi ett annat tryck och rumsnärvaro när vi låter förstärkaren Pioneer VSX-LX70 ta hand om det bitströmmande ljudet än att låta Samsung BD-P1500 själv omvandla det till PCM." Själv ska jag skaffa en stand alone blurayspelare när dom går ner lite i pris och mer kvalitè och finesser kommer. Tills dess duger PS3an fint för mig. Tycker ljudet via PCM är grymt! ;-)
Postad 14 september 2008 - 20:11
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Rumsnärvaro, den var ny.
Det blir samma ljud. De hade väl bara olika volym, andra inställningar eller så fantiserade de.
Tyvärr är det mycket tyckande och lite tekniskt kunnande i de där tidningarna...
De får sån bånge när de ser DTS HD MA i förstärkarfönstret att blodet försvinner från hjärnan och ljudintrycket förändras.
Postad 14 september 2008 - 21:30
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Rumsnärvaro, den var ny. Det blir samma ljud. De hade väl bara olika volym, andra inställningar eller så fantiserade de. Tyvärr är det mycket tyckande och lite tekniskt kunnande i de där tidningarna... De får sån bånge när de ser DTS HD MA i förstärkarfönstret att blodet försvinner från hjärnan och ljudintrycket förändras. 
Haha...den var bra!  Just att ljudvolymen blir lägre när förstärkaren får signalen som PCM har ju konstaterats flera gånger om. I och med detta så tror ju folk direkt att ljudet är bättre vilket är fel. Sen får man inte glömma att placeboeffekten har enorm betydelse inom detta område. Och att "stora" skillnader från en expert inte ens märks av en "normalanvändare".
Postad 18 juni 2009 - 10:29
eztoril
-
eztoril
-
Lärjunge
-
-
354 inlägg
Hej!
Jag har läst i några forumtrådar kring detta med DTS-HD samt DD True-HD för PS3 och förstått att PS3-an inte kan skicka ut dessa oavkodade till någon förstärkare. Däremot kan den avkoda formaten och skicka ut via PCM. Detta betyder att ens gamla förstärkare (eller ny för den delen) inte behöver ha stöd för formaten.
Dock, jag hittar ingenting i min PS3-manual ang. dessa nya DTS-HD/Dolby Digital TrueHD-format över huvudtaget. Det borde ju stå någonting om att PS3:an är kapabel att avkoda formaten, eller?
Detta sår ett tvivel....
Tack på förhand!
/M
Ps. jag har en PS3:a med serial som slutar på CECHK03. Ds.
Postad 18 juni 2009 - 11:16
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Hej!
Jag har läst i några forumtrådar kring detta med DTS-HD samt DD True-HD för PS3 och förstått att PS3-an inte kan skicka ut dessa oavkodade till någon förstärkare. Däremot kan den avkoda formaten och skicka ut via PCM. Detta betyder att ens gamla förstärkare (eller ny för den delen) inte behöver ha stöd för formaten.
Dock, jag hittar ingenting i min PS3-manual ang. dessa nya DTS-HD/Dolby Digital TrueHD-format över huvudtaget. Det borde ju stå någonting om att PS3:an är kapabel att avkoda formaten, eller? Detta sår ett tvivel....
Tack på förhand!
/M
Vad vill du veta? Varför det inte stå i manualen? Ring Sony och fråga.
Postad 18 juni 2009 - 11:31
Jallixx
-
Jallixx
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Anledningen till att det inte står något i manualen om HD-ljudformaten, är ju för att de kom i en senare uppdatering. Då var ju redan manualerna färdiga och tryckta.
Postad 01 augusti 2009 - 22:17
Arvin
-
Arvin
-
Användare
-
-
106 inlägg
Pcm genom hdmi funkar makalöst bra (satte filmen ARN) för mig nu när jag tänkt köpa en standalone bara för dts hd master. Men nu behöver jag inte det och kan avnjuuta den rena ljudet som kommer ut till mina 77000 hz högtalarna. Nöjd som bara den!
Postad 06 augusti 2009 - 11:34
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Hej!
Dock, jag hittar ingenting i min PS3-manual ang. dessa nya DTS-HD/Dolby Digital TrueHD-format över huvudtaget. Det borde ju stå någonting om att PS3:an är kapabel att avkoda formaten, eller? Detta sår ett tvivel....
Tack på förhand!
/M
Ett av "problemen" med att maskinerna uppdateras automatiskt över nätet  Mjukvaran utveklas ständigt och manualerna är "out of date" väldigt snabbt. Ta Tex Windows XP...det har hänt en hel del sedan den släpptes..manualen man fick med stämmer knappast med den versionen som är i datorn idag. Samma gäller firmwaren i PS3, den har bytts ut flera gånger sen release.
Postad 20 augusti 2009 - 20:49
Hinken74
-
Hinken74
-
Veteran
-
-
2 346 inlägg
Försökte hjälpa min kusin med installation av Infinity Phi 51 och en Onkyo 607, dock så lyckas jag inte få ut dts hd via PS3.
Den är inställd på att skicka ut PCM, eller rättare sagt den står på auto.
Den visar PCM i Onkyon men när jag väljder DTS HD så förvinner ljudet i alla högtalare utan frontarna.
Filmen är The Mist.
Postad 20 augusti 2009 - 22:03
sebastianboos
-
sebastianboos
-
Användare
-
-
141 inlägg
tjenare, med risk för att låta upprepande eftersom det står ca 15 ggr (inget illa ment), ps3:an kan inte skicka ut dts.ma signalen via hdm, utan den kodar om den till pcm, dvs att det var rätt inställt i förstärkaren när det stod pcm i displayen, den får du ju välja dts i filmen med annars kansek det blir ett annat format...
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|