Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 9703/9603D

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Philips 42PFL9603D (TV) 1 8.6 (4) Inga priser
Philips 42PFL9703D (TV) 1 8.75 (3) Inga priser
Philips 47PFL9603D (TV) 1 (0) Inga priser
Philips 47PFL9703H (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
Philips 47PFL9603H (TV) 4 8.75 (3) Inga priser
Philips 42PFL9703H (TV) 1 7.5 (1) Inga priser
Philips 42PFL9603H (TV) 1 8.75 (3) Inga priser
Philips 47PFL9703D (TV) 1 (0) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 24 May 2008 - 12:29

millstream
  • millstream
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag tror de kostade 23 998 SEK på MediaMarkt. Priset tog jag från Prisjakt. Så totalt hänger det med MediaMarkt-pris (56 st) 1 343 888 kronor där.
/Anders

Postad 27 May 2008 - 06:58

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Här va de dött...

Ingen som ska köpa eller har köpt 9603/9703??

Dela gärna med er... :)

Postad 27 May 2008 - 09:21

fillee88
  • fillee88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Här va de dött...

Ingen som ska köpa eller har köpt 9603/9703??

Dela gärna med er... :P

Det var riktigt dött hära :) Man får köpa den och testa den, bara pengarna inte hade varit ett problem. Om någon överhuvudtaget köpt den så verkar dom inte vela dela med sig av det goda :)

Postad 27 May 2008 - 17:31

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Någon som åtminstone har sett den i butik och kan säga något om den?
(Vet att man absolut inte ska bedöma en TV efter hur den ser ut i butik...men ändå) :P

Postad 27 May 2008 - 17:57

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Var o kolla på 9603 nu på SIBA. Den verkade helt ok. Först tittade jag på vanlig SD digital-tv TV4 och det såg bra ut. Inte sämre än nån annan tv bredvid.

Sen såg jag lite Eurosport HD. Där tyckte jag att bilden flöt på bättre än konkurrenterna som var uppsatta bredvid (kommer inte riktigt ihåg vilka märken, men en var samsung). Jag märkte också att bilden kom efter de andra (inputlag). Ändrade då bildinställning till "spel" så var det borta.

När jag ställde mig vi sidan om bilden så blev den lite mörk.. Det såg jag inte på samsungen bredvid.. Detta är ändå inget jag bryr mig om för jag sitter inte och tittar på tv i den vinkeln.

I övrigt tyckte jag färgerna var riktigt bra... svart var svart..

Lutar åt ett köp snart... fortfarande inte bestämt mig för ambilight 2 eller 3 än bara.. :P

19000:- eller 21000:-

Redigerat av Roger Moore, 27 May 2008 - 18:09.

Postad 27 May 2008 - 19:44

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Låter gött :P
Ser fram emot att själv åka och kolla in den!

Postad 28 May 2008 - 11:40

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Såg att förutom ambilight 3 så har 9703 även "Wide color gamut" som inte 9603 har...

Någon som vet om det är nåt att ha??

Postad 28 May 2008 - 13:32

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Såg att förutom ambilight 3 så har 9703 även "Wide color gamut" som inte 9603 har...

Någon som vet om det är nåt att ha??

Nää, jag undrar också. Låter bra dock ^^

Postad 28 May 2008 - 13:49

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
jag har varit i kontackt med philips själv och kan jue viderebefodra mailet som jag fick :)

WCG handlar om att själva panelen kan visa fler färgnyanser än vanliga LCD paneler. Generellt kan man säga att elektroniken kan hantera fler färger än panelen. Med WCG kan vi ta ut mer "ös".

Det finns en del demo material där en vanlig panel inte visar några eller små nyansskillnader. Med en WCG-panel syns alla färger.

Sony och Samsung har också WCG paneler. Ett kul trick är att trycka lite hårt på en av deras skärmar. Det blir en mörk fläck I flera sekunder. Så blir inte vår!

hoppas att det hjälpte något iaf ;)

kommer att få hem min 47PFL9703 runt den 20e juni, så då blir det bilder och utlåtande om den är värda pengarna :D

Postad 28 May 2008 - 14:39

morton
  • morton
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Har forskat lite mer om 47PFL9603H å fått fram 2 olika riktpriser 29995 på BRL å 27995 på OnOff... samt att de är inne för test hos comhem mot kabelnätet för Mpeg2 å Mpeg4 (HD) å v23 skulle de vara ute i Sverige

Jag ringde till Philips kundtjänst...

Fråga: När kommer 9603/9703H ut i butik? Svar: Vet ej. :)
Fråga: Vad är riktpriset på dessa? Svar: Ingen aning. :D
Fråga: Kommer de att funka med Comhem HD? Svar: Vet tyvärr inte detta heller. ;)

Butikerna vet tydligen mer än Philips själva...

Postad 30 May 2008 - 08:35

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Nu har jag köpt 9703!!

Den e helt grym hittils! Ambilight 3 är sjukt snyggt och kan nog aldrig byta ner mig igen...

Inte hunnit testa så mycket än.. men det jag sett är perfekt..

Postad 30 May 2008 - 13:09

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Grymt! Grattis! ;) Vart köpte du den och för hur mycket?

Nu är jag väldigt nyfiken på vad du har provat och vad den då presterar!
Svärta? Judderfritt 24p? SD kvalitet? Laggfritt spelande med konsol (om du har^^) ?? Vill veta! :P

Sry för frågebombningen i denna din glädjens stund men ja måste ;)

Postad 30 May 2008 - 13:59

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Grymt! Grattis! :D Vart köpte du den och för hur mycket?

Nu är jag väldigt nyfiken på vad du har provat och vad den då presterar!
Svärta? Judderfritt 24p? SD kvalitet? Laggfritt spelande med konsol (om du har^^) ?? Vill veta! ;)

Sry för frågebombningen i denna din glädjens stund men ja måste :P

Köpte den på dyra netonnet för 23800:- orkade inte vänta tills hallbäcks skulle få in den... blev ändå sponsrad hälften av min flickvän ;)

Det jag hann testa igår var SD digital tv och lite GTA4 på PS3. Och idag måste jag vänta tills senare ikväll för att testa mer..

SD tv är helt underbar! Ser ibland ut som HD och det flyter på otroligt bra speciellt på SVT och TV4. (Jämför med min mycket billigare Sony 32u3000 som inte var kass den heller, men Philipsen är mycket bättre.)

Svärtan är jag lite osäker på... Direkt framifrån ser det bra ut.. fast jag märkte lite gråtoner när man gick omkring i rummet.. Kan kanske ställas in? Känns inte så farligt dock.

GTA4 såg också mycket bra ut. Ställde in TV:n på "Spel" och märke inget inputlag. En sak jag stör mig på är att man inte kan köra 5.1 ljud från PS3 genom TV:n till receivern(blir bara analogt). Måste fortfarande köra ljudet från PS3 direkt till receivern.

Ge mig förslag hur jag kan testa "judderfritt 24p" så kan jag försöka göra det. Inte riktigt hemma på det där..

Postad 30 May 2008 - 17:04

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Låter grymt ;) Sugen på lite bilder :P
Jag har sett på filmer att det finns en lysande "remsa" längst ner i mitten på ramen, kan den stängas av?
Och om du hunnit kolla på sport, märker du av eftersläpningar i t ex fotboll eller hockey?
Tack för att du tar dej tid!

Här förklaras 24p: 1080p/24
Det innebär alltså att få uppspelningshastigheten så verklig som möjligt, som filmen spelades in från början.
Om inte TV:n hanterar signalen på rätt sätt kan man märka av ryckningar i bilden (judder).

Postad 07 June 2008 - 10:54

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
och nu var tråden död igen :D vafan :P vi vill ha bilder och tester från den som har köpt den jue :)

Postad 07 June 2008 - 13:21

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Spontant känns ju 23800:- som väldigt mycket pengar för en 42'' Philips LCD. Hur kommer det sig att dessa skärmar ligger så högt i pris?

Redigerat av belzebubb, 07 June 2008 - 13:25.

Postad 08 June 2008 - 11:19

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Hej!

Den lysande remsan nere under tv:n går att stänga av..

Tittade på fotboll igår, märkte av att det hackade till ibland precis som om processorn inte orkade me riktigt men detta var bara tillfälligt..

En kompis med en ny Sony TV var hemma hos mig och sa att han får samma effekt på den när han tittar på fotboll.. Är det detta som kallas judder?

För övrigt är jag fortfarande supernöjd!

Orkar inte ta bilder.. Den ser ut som på bild :( På youtube finns den med...

Priset är så högt på grund av ambilight 3... Med ambilight 2 får du den för 19000:-

Postad 08 June 2008 - 23:07

FyrkantigaÖgon
  • FyrkantigaÖgon
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0
Tittade på en 9603 32" idag, digital standardtv. Matchen tyskland-polen. Ibland fick fotbollen två kompisar när den flög över gräsmattan, en suddig boll före och en suddig boll efter. Det såg ju inte så bra ut direkt, samtidigt försvann skärpan när kameran panorerade. Tvn var inte kalibrerad ordentligt så färgerna var helt hysteriska. Svårt att säga något om svärtan, rummet var väl upplyst.

Snygg apparat med bra tryck i bilden, kan säkert bli bättre med mer sansade inställningar. Lite tveksam till hanteringen av rörlig bild bara.

Postad 09 June 2008 - 08:54

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Tittade på en 9603 32" idag, digital standardtv. Matchen tyskland-polen. Ibland fick fotbollen två kompisar när den flög över gräsmattan, en suddig boll före och en suddig boll efter. Det såg ju inte så bra ut direkt, samtidigt försvann skärpan när kameran panorerade. Tvn var inte kalibrerad ordentligt så färgerna var helt hysteriska. Svårt att säga något om svärtan, rummet var väl upplyst.

Snygg apparat med bra tryck i bilden, kan säkert bli bättre med mer sansade inställningar. Lite tveksam till hanteringen av rörlig bild bara.

Märkte ju också detta fenomen... Stängde av HD Natural Motion, så var det problemet borta! :)

Postad 09 June 2008 - 19:18

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Vad är HD Natural Motion bra för över huvud taget? :)

Postad 10 June 2008 - 07:39

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Vad är HD Natural Motion bra för över huvud taget? :)

Ur Broschyren:

Perfect Natural Motion
Philips utvecklade Perfect Natural Motion för att undvika ojämna rörelser som uppkommer i rörliga bilder. Perfect Natural Motion beräknar rörelsen i bilden och korrigerar den i både TV- och filmmaterial (t.ex. DVD och Blu-ray Disc). Resultatet blir ännu jämnare och mjukare rörelser och utmärkt skärpa. Perfect Natural Motion eliminerar ojämna rörelser från SD- och HD-bilder, inklusive 1080p-filmer och 24p True Cinema, för en bildupplevelse som överträffar biografvisning!

Postad 11 June 2008 - 07:47

Hedar
  • Hedar
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Philips PFL9603D finns att köpa nu. Jag gjorde det igår på Telemekano i Göteborg. Skall hämta skönhetn i eftermiddag.

Postad 11 June 2008 - 13:15

Unregistered4ec7cf2f
  • Unregistered4ec7cf2f
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Ingen som har koll på när 9703 kommer till butikerna..? Har sett 9603 lite på elgiganten men ingenstans finns 9703. :)

Postad 11 June 2008 - 15:41

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ingen som har koll på när 9703 kommer till butikerna..? Har sett 9603 lite på elgiganten men ingenstans finns 9703. :)

Ring Hallbäcks och kolla... när jag ringde dem för 2 veckor sedan så sa de att de skulle få in många 9703 veckan efter (förra veckan)... även om deras lagersaldo på nätet inte visar någonting..

Postad 18 June 2008 - 16:02

Unregistered67364f47
  • Unregistered67364f47
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Jag köpte 9603 för nån dag sen och tycker att svärtan när jag spelar Resident Evil 4 som ni kanske vet är ett mörkt spel, att det blev kolsvart om jag jämför med min CRT. Drog upp kontrasten från typ 60, till 90 för att få det normalt och då ser man på ryggen att det är rutigt...svårt att förklara.. har även likadant i kanalerna...
Funderar på att byta till en pioneer kuro istället :)

Postad 24 June 2008 - 23:25

Ekström
  • Ekström
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Halloy , sitter nu å funderar så det knakar om jag ska beställa en 9703:a . (lönen trillade in för en kvart sen :) )
Är ju dock en del pengar det handlar om så tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg här å kolla läget först .
Har surfat runt forumet fram och tillbax nu ett par varv och försökt bli lite klokare men utan resultat :D

var först inne på en sony för 10k . sen vart det en samsung för 13k Osv Osv . till slut kom jag på att min bror köpte en sånn här philips , en av dom första modellerna me Ambilight å att jag tyckte den var fin som attan . Å det är den nu oxå , Ambilight är helt klart nått jag har fastnat för . Men det väger ju inte upp en skit TV hur som hällst . och det kostar ju en aningens mer ..

Så , tänkte ha den till å se lite film å en gnutta TV . samt att jag förmodligen kommer jacka in datorn emellan åt för å lira nått spel å så .

Nån som har några invändningar ? . hurvida det är ett bra / dåligt köp eller om det finns nått annat man som är betydligt bättre ? .

Var även inne på en LG6000 Scarlet när jag såg att philipsen inte lämpade sej så väl att knyta ihop me datorn . (pga deelay Etc) men som jag förstått det nu så är det på 9x32:an mm some hade det problemet å att det ska vara kraftigt reducerat till den här modellen ?

Väldigt tacksam för svar , tips å trix .

Mvh.

Redigerat av Ekström, 24 June 2008 - 23:28.

Postad 25 June 2008 - 06:30

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Halloy , sitter nu å funderar så det knakar om jag ska beställa en 9703:a . (lönen trillade in för en kvart sen :D )
Är ju dock en del pengar det handlar om så tänkte jag skulle skriva ett litet inlägg här å kolla läget först .
Har surfat runt forumet fram och tillbax nu ett par varv och försökt bli lite klokare men utan resultat :D

var först inne på en sony för 10k . sen vart det en samsung för 13k Osv Osv . till slut kom jag på att min bror köpte en sånn här philips , en av dom första modellerna me Ambilight å att jag tyckte den var fin som attan . Å det är den nu oxå , Ambilight är helt klart nått jag har fastnat för . Men det väger ju inte upp en skit TV hur som hällst . och det kostar ju en aningens mer ..

Så , tänkte ha den till å se lite film å en gnutta TV . samt att jag förmodligen kommer jacka in datorn emellan åt för å lira nått spel å så .

Nån som har några invändningar ? . hurvida det är ett bra / dåligt köp eller om det finns nått annat man som är betydligt bättre ? .

Var även inne på en LG6000 Scarlet när jag såg att philipsen inte lämpade sej så väl att knyta ihop me datorn . (pga deelay Etc) men som jag förstått det nu så är det på 9x32:an mm some hade det problemet å att det ska vara kraftigt reducerat till den här modellen ?

Väldigt tacksam för svar , tips å trix .

Mvh.

Tror inte du kommer bli besviken på 9703. Jag är fortfarande helnöjd.. väldigt enkel att uppgradera tv:n också.

Sätter man TV:n i "film" eller "spel" läget så slipper du delay problemet. Den har väldigt mycket inställningsmöjligheter ifall du inte är nöjd med de 5 olika förinställda lägena.

Sen är den såklart dyr, men ambilight är väldigt snyggt också :)

9703 verkar väl bäst på pappret?
Och efter några år när den inte är det, så har du i alla fall ambilight!

Postad 10 July 2008 - 11:49

NirreFirre
  • NirreFirre
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ni som har en hemma, går det att spara inställningar för Perfect Motion/Pixel/osv och kontrast/färg/ljud/ per ingång? Eller måste man klicka runt beroende på TV/DVD/PC/PS3a..?

Postad 10 July 2008 - 16:16

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Ni som har en hemma, går det att spara inställningar för Perfect Motion/Pixel/osv och kontrast/färg/ljud/ per ingång? Eller måste man klicka runt beroende på TV/DVD/PC/PS3a..?

Inställningarna sparas på varje ingång om det är det du menar. (en inställning per ingång)

Postad 19 July 2008 - 22:08

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jaaaaaaaaaaaa!!!! :( ja har en 47PFL9703H som står hemma och väntar, kommer dock inte kunna kolla på den föräns på måndag :/ men ######r va ja ska testa då!!! är det någon som vill ha en grundlig testning av denna TV ? ;)

Hade bra alla

Postad 20 July 2008 - 19:43

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Jaaaaaaaaaaaa!!!! :rolleyes: ja har en 47PFL9703H som står hemma och väntar, kommer dock inte kunna kolla på den föräns på måndag :/ men ######r va ja ska testa då!!! är det någon som vill ha en grundlig testning av denna TV ? ^_^

Hade bra alla

Va kul! Glöm inte att uppgradera till senaste programvaran!

Postad 22 July 2008 - 21:03

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
faaaan va underbar TVn är :D och grymmt stor :P vad gör det för skillnad igentligen med att uppdatera mjukvaran? har någon merkt någon skilnad?

Postad 23 July 2008 - 12:27

Roger Moore
  • Roger Moore
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

faaaan va underbar TVn är :D och grymmt stor :P vad gör det för skillnad igentligen med att uppdatera mjukvaran? har någon merkt någon skilnad?

Det är små förbättringar rent allmänt... Det är väldigt lätt att uppdatera med usbminne.. följ bara instr..

Changelog has been updated for 000.058.005.000:

Software history
Main modifications
Each release contains:
All solutions identified in earlier versions
Improved connectivity to improve compatibility with other external devices

Q591E_0.58.5.0
• Improvement of the connection via HDMI with Bose system.
• Improvement of standby behaviour.
• Improvements for EPG behaviour in UK.
• Functionality added for Australie and Finland.
• Improvement scroll behaviour remote control.

Q591E_0.25.26.1
• Improved channel reception in Spain.

Q591E_0.25.24.1
• Improved black impression.

Q591E_0.25.21.0
• A 1080p 60Hz type of input signal does no longer show flashes on screen
with this software upgrade.
• The Common Interface functionality is now enabled for the UK with this
software upgrade.
• Possible picture judder with MPEG4 signals is solved with this software
upgrade.
• While the TV relaunches its software during normal use, strange picture
and sound artefacts no longer appear, with this software upgrade.

Postad 27 July 2008 - 16:08

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Okej.. vad har man för nytta av H modellen? Går det att fixa så man får in comhems hd kanaler via den? hade varit skönt att slippa en hd-box under tvn...

Postad 02 August 2008 - 17:25

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
ahaaa titta det var endel som uppdateringen gjorde men inte så mycke som rörde sverige ;)

nej det funkar bara till boxer tyvär har snackat med philips folk och dom sa att det bara skulle funka till boxer.
men kööööp denna TV ändå ^_^ den är helt sjuk!! har alldrig sätt en så bra bild. alla animeringar blir overkligt verkliga, och "laggningar" när det är stora panoreringar finns typ inte, detta har varit ett problem med vissa andra 100Hz modeller men det funkar fint på min 47a :D om någon har några frågor om min lilla TV så är det bara att skicka ett pm eller skriva här så svarar ja så fort jag ser det :(

Postad 03 August 2008 - 23:43

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
mjoo men då är det ju inte lönt att köpa H modellen för mig som bor i comhem hus.. annars hade det varit sjukt smidigt att slippa en ful hd-box..

Då blir det D modellen när man kommer tillbaks från sommarstället. Slipper man lägga ut dem extra lapparna :)

Postad 08 August 2008 - 08:30

Some__One
  • Some__One
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
mjo lite dumt att betala mer för det då :P villken storlek ska du ha ? har du några frågor angåände TVn? de vore bra om filk frågade mig en massa så att ja kan ta reda på grejerna för då lär jag jue mig själv med :)

Postad 17 August 2008 - 11:30

iken
  • iken
  • Amatör

• 95 inlägg
  • 0
Spännande tråd,

Min familj skall köpa ny TV och vill ha TV som funkar med Comhem utan att man behöver köpa till en extra digitalbox. Funkar H modellen för detta?

Postad 24 August 2008 - 14:31

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Ännu en medlem i klubben! Min CRT stendog igår så det var bara att bestämma sig och åka iväg.

Det blev en 42" 9703H samt en conax modul från netonnet. Om någon undrar så är kartongen 32x82x116, och det fanns plats över i min Peugeot 307 (inte kombi). Nu ska den bara packas upp och ställas in... I'll be back :)

Postad 24 August 2008 - 18:08

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

Spännande tråd,

Min familj skall köpa ny TV och vill ha TV som funkar med Comhem utan att man behöver köpa till en extra digitalbox. Funkar H modellen för detta?

Svar ja, för vanliga kanaler. HD kanaler däremot verkar ingen TV på marknaden klara.
edit: du behöver köpa till en conax modul förstås

Fast jag tyckte jag zappade förbi SVT HD... hmm får kolla det.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 24 August 2008 - 18:13.

Postad 24 August 2008 - 23:22

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
7Hues återkom gärna... jätteintresserad...

har Comhem och vill ha nån av 9603/9703. Men varför köpa H modellen och inte D modellen om det inte gör någon skillnad? :S
för du borde kunna sätta in conax modulen i D versionen med och få in dem digitala kanalerna?

Postad 25 August 2008 - 00:00

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

7Hues återkom gärna... jätteintresserad...

har Comhem och vill ha nån av 9603/9703. Men varför köpa H modellen och inte D modellen om det inte gör någon skillnad? :S
för du borde kunna sätta in conax modulen i D versionen med och få in dem digitala kanalerna?

D-modellen har bara stöd för DVB-T (digital-TV via vanlig antenn) och dessutom bara MPEG2. H-modellen har samma stöd men klarar även av både DVB-C (digital-TV via kabel) och MPEG4 som dom nya kanalerna kommer sändas med.
Man kan alltså skaffa H-modellen både om man vill få tillgång till dom nya MPEG4-kanalerna eller om vill kunna använda den till DVB-C i sitt kabelnät.

Kort och gott så kan man inte använda sin D-modell i sitt kabelnät till mer än att ta emot analoga kanalerna.

Redigerat av SwiftingSpeed, 25 August 2008 - 00:01.

Postad 25 August 2008 - 11:20

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Tack SwiftingSpeed.. då är H modellen kanske att föredra trots allt..

Någon som vet om det är någon märkbar skillnad på att köra med den inbyggda DVB-C istället för en seperat digitalbox?
För- och nackdelar? Vore ju skönt att slippa boxen.. dock vill man ha HD så blir det ju ändå en box under tvn :)

Postad 27 August 2008 - 16:19

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Okej på fredag ska TVn införskaffas.. nu står jag i valet o kvalet mellan 9603 elelr 9703...

Som jag kan se det är det bara två skillnader, dels ambilighten där uppe och "wide color gamut-display".

Vad innebär med det? Hitta ingen info om det...

För enbart ambilighten är det ju svårt att motivera 4000 extra :s

Postad 27 August 2008 - 16:40

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Förövrigt är jag nyfiken på om det räcker med en CA-modul för att ta in HD-kanalerna?

Enligt 7Hues fick han ju in SVT HD och på Comhems sida står det: Ingår automatiskt i alla digitala abonnemang. *Kräver en HDTV-box och en HD-ready tv.

Så med tanke på att 7Hues fått in den med bara CA-modul tyder det ju på att den klarar av HD-kanalerna med... eller? :/

Swiftingspeed du som verkar ha koll.. några funderingar?

Postad 27 August 2008 - 17:43

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Som jag svarade på PM så får jag in SVT HD ja, men är lite tveksam ang. HD kanaler pga ComHems pairing av programkort och box. Har inget HD abb. ännu men det kommer. Har inte grävt i "cardsplitter" fenomenet ännu, undrar om det finns en lösning där?

Vad gäller Ambilight så tycker jag det är ett mycket bättre drag i min med 3 sidor än morsans med 2 sidor (9632?), men om det är 4000kr bättre är nog tveksamt. Hade inte riktigt koll på att det var så stor prisskillnad mellan modellerna...

Postad 27 August 2008 - 21:37

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Okej på fredag ska TVn införskaffas.. nu står jag i valet o kvalet mellan 9603 elelr 9703...

Som jag kan se det är det bara två skillnader, dels ambilighten där uppe och "wide color gamut-display".

Vad innebär med det? Hitta ingen info om det...

För enbart ambilighten är det ju svårt att motivera 4000 extra :s

wide color gamut innebär att TV:n kan visa fler färger men det kräver också att din källa kan skicka fler färger. Har du ingen källa som stödjer det som också kallas deep color får du inte ut nått av det i TV:n.

Nämnas bör dock att ambilighten där uppe inte är som på tidigare modeller utan nu är den uppdelad i tre olika färger. Det innebär då alltså att du får totalt sju olika färgfält istället för fyra som på 9603:an.

Redigerat av SwiftingSpeed, 27 August 2008 - 21:38.

Postad 27 August 2008 - 22:52

oscy
  • oscy
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
känns ändå svårt att motivera 4200 kr som just nu är priskillnaden då det i övrigt är samma tv.. men tack för svaren uppskattas jättemkt ;)

Postad 27 August 2008 - 23:14

Svärta
  • Svärta
  • Forumräv

• 848 inlägg
  • 0
Vi satte upp en 9603 på TV-väggen häromdagen och alla tre kollegor skakade unisont på sina huvuden. Är det fel på vår apparat, eller ska det vara så här usel bild!? Dov, matt, konstrastlös och riktigt usel betraktningsvinkel!

I helgen ska jag mer noggrant jämföra den mot de runtomkring (A656, W4220, PX80 och PS42-A457) för så här illa får det väl inte se ut!? Visar era exemplar också lila i stället för svart då ni tar ett par steg åt sidan?

Postad 28 August 2008 - 05:39

Unregistered1f5de008
  • Unregistered1f5de008
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Min gör det inte.

Redigerat av Unregistered1f5de008, 05 September 2008 - 11:16.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.