Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Pioneer LX51,71,81 *

326 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 oktober 2008 - 09:40

7.1
  • 7.1
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Är det några som skulle vara intreserade att vara med i ett gruppköp av Pioneer's nya förstärkare och/eller nya BluRay spelare. Jag är i tagen att dels införskaffa ny platt 50:a och även en ny stärkare och BR-spelare, så jag hänger gärna på om någon tar befälet alt kan jag hålla i det också.

Höll själv i ett gruppköp häromåret när projje införskaffades, så jag vet att det finns bra priser att få vid den här typen av köp. Jag bor i NV-skåne om vi gör det lokalt, men vi kan även köra på postordervarianten.

Postad 06 oktober 2008 - 09:52

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
jag är väl egentligen intresserad men har redan 2000 kr rabatt, kan det bli mer så är jag intresserad dock!

Postad 06 oktober 2008 - 11:40

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag bor i NÖ Skåne och är intresserad av BDP-71 som jag iofs redan beställt men kan avbeställa lite snabbt om jag får ett bättre pris. Sen skulle jag byta förstärkare också och då velar jag mellan 71 och 81. Hur mycket pengar kan man spara på gruppköp?

Postad 09 oktober 2008 - 14:31

Unregisteredaae0ed5a
  • Unregisteredaae0ed5a
  • Användare

• 218 inlägg
  • 0
Hur många är intresserade av ett gruppköp? Kan kolla mina kontakter och se vad för rabatt man kan vänta sig men då måste jag veta ungefär hur många stärkare det handlar om.

Mvh
David

Postad 09 oktober 2008 - 16:07

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
jag är på!

Postad 09 oktober 2008 - 18:35

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Jag är eventuellt intresserad av en LX81:a.

Postad 12 oktober 2008 - 16:31

HkanW
  • HkanW
  • Veteran

• 2 153 inlägg
  • 0
Jag funderar på att byta ut min Yamaha RX-V1400RDS mot en SC-LX71.

Postad 15 oktober 2008 - 15:17

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Då har man en LX 81 i hyllan :)
LX 71 BD spelaren kommer imorrn

Postad 15 oktober 2008 - 15:24

Unregistered68f66983
  • Unregistered68f66983
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Åh vad härligt! :)

Du måste givetvis ta ett par kort på förstärkaren och spelaren när du fått igång dom!

Gärna lite intryck med för den delen.

Mvh

Henget

Postad 15 oktober 2008 - 19:46

thedarkone
  • thedarkone
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Begäret är stort efter en LX71... risken är stor att jag beställer en imorgon :) Ska bli skönt att ha en Pioneer igen efter en kort tid med en Onkyo 606 som jag panikköpte i sommras för att få en hdmi kapabel reciver då min Pioneer 2011 inte ens visste vad hdmi var..hehe den fick alternativ tjänst som dator stereo förstärkare. :rolleyes:

Postad 15 oktober 2008 - 19:46

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Vilka RÖSTER! Är så nöjd med Lx 81 fast den inte har gått mer än någon timma! Sounds good!

Postad 15 oktober 2008 - 22:42

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0
Framför allt låter pioneer äntligen bra i 2-kanal...! Det känns helrätt!

Postad 15 oktober 2008 - 23:54

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Någon som faktiskt har jämfört ljudet mellan 71/81?
Vad är det som skilljer i praktiken ljudmässigt mellan dessa? 10w per kanal samt andra dac'ar om jag inte tar fel eller?
Kommer dessa dacar konstant påverka ljudet eller är det bara då vi pratar om 2-kanal?

71 är ju ganska ok prissatt om den låter så bra som det verkar. 81 är ju lite mer svidande, även om man är sugen.. :)

Någon som vet om det kommer gå att få dessa demade i sundsvall någonstans? Förutom på mediamarkt där dom förhoppningsvis får in dom..

Postad 16 oktober 2008 - 06:08

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Någon som faktiskt har jämfört ljudet mellan 71/81?
Vad är det som skilljer i praktiken ljudmässigt mellan dessa? 10w per kanal samt andra dac'ar om jag inte tar fel eller?
Kommer dessa dacar konstant påverka ljudet eller är det bara då vi pratar om 2-kanal?

71 är ju ganska ok prissatt om den låter så bra som det verkar. 81 är ju lite mer svidande, även om man är sugen.. :)

Någon som vet om det kommer gå att få dessa demade i sundsvall någonstans? Förutom på mediamarkt där dom förhoppningsvis får in dom..

LX 81:an har ju också THX Ultra 2 Plus mot LX 71:ans THX Select 2 Plus tror det gör en del också utan att vara för insatt :rolleyes:

Postad 16 oktober 2008 - 16:21

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Jag håller också på och velar mellan 81 och 71. tycker de är för stor skillnad i pris. Men skulle vilja höra jämförelse mellan 71 och 81 ljudmässigt. Gjorde också ett panik köp med min denon som jag inte alls gillar. Är ju gött och höra att pioneer fixar 2 kanals bra då det är de jag saknar mest på min denon.

Postad 16 oktober 2008 - 16:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12 561 inlägg
  • 0
Min första receiver var en Pioneer, 3 x 55 watt + 2 x 20 watt Dolby Pro-logic :)

Man kan lungt påstå att tekniken har på 15 år gått framåt :)

Postad 16 oktober 2008 - 17:19

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Min första receiver var en Pioneer, 3 x 55 watt + 2 x 20 watt Dolby Pro-logic :)

Man kan lungt påstå att tekniken har på 15 år gått framåt :)

Har du några mer kommentar angående 81:an. Är så ###### sugen på och beställa. Får min Bdp lx 71 i nästa vecka
hade varit nice med den till

Postad 16 oktober 2008 - 17:25

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Har du några mer kommentar angående 81:an. Är så ###### sugen på och beställa. Får min Bdp lx 71 i nästa vecka
hade varit nice med den till

jag skall hämta upp min imorgon då jag inte fick min bluray 71:a idag så sket jag i hämta upp min förstärkare men imorgon skall det komma.. är sååå nyfiken på skillnaden mellan den LX 70 man har nu!

Postad 16 oktober 2008 - 18:23

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

jag skall hämta upp min imorgon då jag inte fick min bluray 71:a idag så sket jag i hämta upp min förstärkare men imorgon skall det komma.. är sååå nyfiken på skillnaden mellan den LX 70 man har nu!

återkom gärna med kommentarer
Har lyssnat rätt mycket på 70 modellen då jag nästan köpte den

Postad 17 oktober 2008 - 18:44

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Ok var och hämtade denna pjäs idag.. förvirrad över om jag skulle ta 71:an eller 81:an behöver ju inte 2 HMDI utgångar men efter lite kaffe och funderingar samt lite snack med proffsen så blev det ändå 81:an del p.ga att man kan aldrig ha för lite effekt sedan är den THX Ulta klassifierad vilket borgar för att man kan flytta till ett större rum i framtiden och ändå spela skiten med bibehållen kvalité!

Det första jag la märke till var Wow vilket snyggt och lättanvändt gränsnitt för alla inställningar.
Efter det var gjort lyssnade jag på musik från min Apple TV och jag skojar inte musik jag aldrig ens klarat av att lyssna på innan lät så bra att det vore som man var på konsert för varje låt man avlyssnade vilken skillnad!

Filmtittande vill jag spara tills min LX 71 BD spelare kommer på Måndag, har ju LX 70 BD hemma men de filmer jag har liggande som jag inte sett ännu får spara sig till detta :(
Skall kolla en film via LX 50 idag i alla fall

Än så länge mkt nöjd!
Fjärrkontrollen kunde ju haft upplysta ingångsväljare också Tv, DVD, BD, VID1,2,3 osv detta saknas och man får tända lampan likt förbannat.. men men man kan väl inte få allt

Postad 18 oktober 2008 - 16:22

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Komma gärna med lite mer intryck Motif, har själv nästan samma apparater som du har, är sugen på att skaffa en LX71 bluray vad det lider oxå..

Har en Onkyo 905.a idag men vill byta till en Pioneer LX81 så man får samma look på alla apparaterna, Onkyon är förövrigt till salu.

Postad 18 oktober 2008 - 17:55

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Komma gärna med lite mer intryck Motif, har själv nästan samma apparater som du har, är sugen på att skaffa en LX71 bluray vad det lider oxå..

Har en Onkyo 905.a idag men vill byta till en Pioneer LX81 så man får samma look på alla apparaterna, Onkyon är förövrigt till salu.

Ja jo jag skall försöka vill bara få min BD spelare också men än så länge så njuter jag bara av 81:ans underbara ljud :(

En sak jag dock inte tycker lirar bra är HDMI Kurolink BD spelaren låster sig automatiskt till en Hdmi ingång så då har man 3 kvar men DVD:n går inte att välja att den skall ha HDMI som ingång den är gråmarkerad, man får slå av HDMI Control då kan man själv välja fritt dock får man inte då den jitterfria överföringen då blir den gråmarkerad.

Får väl försöka läsa lite om detta!

Ingen som vet om det finns ngn bruksanvisning på nätet för 81:an ? eller 71
Min är i förrådet längst in trodde inte jag skulle behöva den hehe

Postad 18 oktober 2008 - 21:54

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0
Liten uppdatering angående LX 81 nu när den gått sig riktigt varm sedan i onsdags! I dag som först gjorde jag en autokalibrering MCACC och jag som tyckte det lät väldigt bra utan att ha gjort den! Men efter autokalibreringen
MCACC blev allt så mycket bättre allt satt liksom på sin plats allt blev alldeles perfekt från lägsta till högsta tonen!
Spelar i en helt annan liga än min gamla AX 4 ASi!

Känns som den börjat släppa i ljudet rejält nu och hoppas det ytterligare kan bli bättre. Inte för att det behöver bli mycke bättre för det är ju redan kanonbra! Men lite till skadar aldrig!

Postad 19 oktober 2008 - 08:22

Unregistered07ea6e16
  • Unregistered07ea6e16
  • Forumräv

• 546 inlägg
  • 0
Låter ju hur trevligt som helst. Jag har alltid tyckt att Pioneers rums EQ fungerat bra (har en AX10i som inte används för tillfället) men min Onkyo med Audyssey är jag inte så nöjd med, kör utan EQ då jag tycker den försämrar ljudet i min anläggning. Ja man blev ju inte mindre sugen på att bli av med Onkyon så att man kan beställa en LX81:a.

Postad 19 oktober 2008 - 08:58

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Får det inte att fungera med SR+ antar att jag har fel kabel men jag får ju upp Vol osv på skärmen men väldigt segt

Vad jag förstod skall man ju kunna trycka TV på förstärkaren och den slår om ingångsväljaren på TVn till DTV när man vill se BD trycker man BD och den slår över till vald ingång för HDMI

Är jag helt fel ute eller skall det fungera ?

HDMI Control suger ju så det går inte använda.. den känner inte ens igen sin egen DVD spelare LX 50 så man kan inte styra till att välja ingång DVD på förstärkaren och tro att DVD spelaren känner av rätt HDMI ingång.. däremot fungerar det med BD men det är ju bara för den är dedikerad till Ingång HDMI 1 på förstärkaren från fabrik

Snurrig är bara förnamnet man vill ju helst kunna använda en fjärr till allt utan behöva stega genom alla 5 ingångar för att se på TV och stega lika många ggr igen för se på HDMI ingången

Allt är ju kopplat till förstärkarens HDMI ingångar
BD - HDMI 1
DVD - HDMI 2
APTV - HDMI 3
PS3 - HDMI 4

SC LX 81 - TV - HDMI Out 1 till HDMI Input 4

SR+ påslaget vald som utgång 4
BD, DVD, APTV, PS3 är alla SR+ vald att slå på ingång 4 på TV
TV är vald att slå på ingång TV

men nope fungerar inte som det ska

Postad 19 oktober 2008 - 11:00

bjorn_m_eriksson
  • bjorn_m_eriksson
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Någon som vet om det går att spela musik utan att behöva använda tv'n? Dvs att det räcker med den information som får plats på displayen?

Kanske är standard, men jag sitter själv på en reciver från forntiden, så jag är inte helt hemma här... :)

Postad 20 oktober 2008 - 20:15

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
SÅ nu la jag in en beställning på 81. Tror jag kommer bli jävligt nöjd med den. Har en instående order på bdp 71 så hade varit en kanon vecka om man kunde få allt denna vecka så har man lite och leka med. Jag har velat rätt länge mellan 71 och 81 och beslutat mig till sist för 81 då jag tror att jag snart kommer skaffa en proj

Postad 21 oktober 2008 - 17:36

thedarkone
  • thedarkone
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Fick min LX71:a igår, och ujuj vilket lyft från både min Pioneer 2011 och Onkyo 606 :)

Första intryck efter en dags användande:
Den är lite bökig i början tycker jag, och manualen är lite rörig... men det klarnar efter en stund och sen är det logiskt och enkelt att använda den bara man får in flytet så att säga :(

Det är den första reciver jag testat där jag tycker att autokalibreringens equlizer är användbar till fullo för att fixa till mina högtalares brister... de är lite ljusa (NHT SuperTwo, SuperOne) men med korringeringen på lät de häpnandsväckande bra.

Autosetupen funkade bra, dock inte utan vissa manuella korringeringar av högtalar storleken. Dock så blev subbasen något låg samma som på min gamla 2011. 606:an fick till basen lite bättre känndes det som.

Fjärrkontrollen funkar bra, dock hade det inte skadat med upplysta funktionsknappar...

Hittils är jag supernöjd!!! :)

Postad 21 oktober 2008 - 18:21

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Fick min LX71:a igår, och ujuj vilket lyft från både min Pioneer 2011 och Onkyo 606 :)

Första intryck efter en dags användande:
Den är lite bökig i början tycker jag, och manualen är lite rörig... men det klarnar efter en stund och sen är det logiskt och enkelt att använda den bara man får in flytet så att säga :(

Det är den första reciver jag testat där jag tycker att autokalibreringens equlizer är användbar till fullo för att fixa till mina högtalares brister... de är lite ljusa (NHT SuperTwo, SuperOne) men med korringeringen på lät de häpnandsväckande bra.

Autosetupen funkade bra, dock inte utan vissa manuella korringeringar av högtalar storleken. Dock så blev subbasen något låg samma som på min gamla 2011. 606:an fick till basen lite bättre känndes det som.

Fjärrkontrollen funkar bra, dock hade det inte skadat med upplysta funktionsknappar...

Hittils är jag supernöjd!!! :)

Härligt grattis!
En sak jag märkt är att min fjärr skramlar av den översta knappen man ställer Zone är det ngt du märkt av ?

Postad 22 oktober 2008 - 00:16

thedarkone
  • thedarkone
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Härligt grattis!
En sak jag märkt är att min fjärr skramlar av den översta knappen man ställer Zone är det ngt du märkt av ?

Nej, inget skrammel på min fjärr. Bara mina trumhinnor som skrammlar efter att ha spelat lite favorit cd:s och dvd:s :blink:

Förövrigt efter mera testande så e nog basnivån riktigt bra iaf för musik, ska testa lite actionfilm sen och kolla hur det blir då... kanske läge att skaffa en ny sub dock... Yamahan e ju 9 år gammal nu.

Redigerat av thedarkone, 22 oktober 2008 - 00:19.

Postad 22 oktober 2008 - 00:20

Unregisteredb38af287
  • Unregisteredb38af287
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Jag skulle gå på en lx-60 av de två du nämnde.

Vad är egentligen nytt om man jämför LX70 med LX71?
Jag ser ingen skillnad förutom "ICEpower technology".

Det är nog ingen liten skillnad.

Postad 22 oktober 2008 - 07:39

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0
Äntligen har jag fått allt att fungera som jag vill, det var kabeln för SR+ som var fel går helt enkelt inte köra en vanlig mono el stereo plugg utan måste vara 3 ringar på den.

Nu väljer jag BD, DVD eller ngt så sätts TVn på rätt ingångskanal och all info kommer upp på rutan om surroundläge och vol mm.
När man vill se på TV så slår TVn om automatiskt och rätt ljud på förstärkaren mm..

HEJDÅ min gamla Multifjärr :blink:

Postad 22 oktober 2008 - 13:31

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Äntligen har jag fått allt att fungera som jag vill, det var kabeln för SR+ som var fel går helt enkelt inte köra en vanlig mono el stereo plugg utan måste vara 3 ringar på den.

Nu väljer jag BD, DVD eller ngt så sätts TVn på rätt ingångskanal och all info kommer upp på rutan om surroundläge och vol mm.
När man vill se på TV så slår TVn om automatiskt och rätt ljud på förstärkaren mm..

HEJDÅ min gamla Multifjärr :blink:

Vad är de för kabel. SItter själv på en pioneer plasma och de verkar smidigt så som du har de kopplat

Postad 22 oktober 2008 - 16:05

Audio One
  • Audio One
  • Forumräv

• 832 inlägg
  • 0

Härligt grattis!

Samma problem här! Men jag trodde att det var någonting i den!! Va bra eller dåligt kanske!

Postad 22 oktober 2008 - 16:38

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Vad är de för kabel. SItter själv på en pioneer plasma och de verkar smidigt så som du har de kopplat

SR+ finns hos återförsäljare för Pioneer tror jag går beställa annars!

smidigt är bara förnamnet ;) värt mkt för mig

Postad 22 oktober 2008 - 17:29

Peligroso
  • Peligroso
  • Användare

• 229 inlägg
  • 0
Har planer på att köpa mig en förstärkare och har hittils kollat mest på Onkyo-876 men har nu börjat fundera på en LX81:a istället. Blir ju en viss prisskillnad dock och frågan är hur stor skillnaden är. Är det någon som har lyssnat på båda så skulle jag verkligen uppskatta en jämförelse. Har även några andra snabba frågor.

1. Hur är uppskalningen? Har hört mycket gott om 876:ans uppskalning och undrar om denna är i samma liga.
2. Kör LX81:an HDMI 1.3a?
3. Vad är nätverksporten och USB-porten till för?
4. Har LX81 något liknande Audyssey som Onkyon har (som ska göra ljudet bra även på lägre volym)?
5. Jag gick in på produkthemsidan och såg något om iPodstöd. Har den en inbyggd docka eller något liknande?

Postad 22 oktober 2008 - 17:55

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

1. Hur är uppskalningen? Har hört mycket gott om 876:ans uppskalning och undrar om denna är i samma liga.

Utan att veta 876:ans uppskalning så vet jag att LX 81:an gör ett förbannat bra jobb i alla fall, lär inte bli besviken

2. Kör LX81:an HDMI 1.3a?

Svar: Ja

3. Vad är nätverksporten och USB-porten till för?

Nätverksporten går att använda för att på så sätt streama mediafiler från din dator

4. Har LX81 något liknande Audyssey som Onkyon har (som ska göra ljudet bra även på lägre volym)?

THX Ultra är ju en standard som skall ge kontrollerad och anpassad återgivning oavsett volym

5. Jag gick in på produkthemsidan och såg något om iPodstöd. Har den en inbyggd docka eller något liknande?

Du kan docka en iPod med iPod sladden du får med en iPod och det som skiljer denna mot vanliga iPodconnection är att den hämtar ut musiken digitalt via dockan och gör avspelningen med LX 81:ans egna ljudprocessor.
Har provat med iPod Touch och iPhone lirar riktigt bra!

Redigerat av motif, 22 oktober 2008 - 17:55.

Postad 22 oktober 2008 - 20:21

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2 498 inlägg
  • 0

THX Ultra är ju en standard som skall ge kontrollerad och anpassad återgivning oavsett volym

Njae, det är inget som motsvararar Audysseys funktioner.

MVH
/Chuck

Postad 22 oktober 2008 - 22:09

Skrulf
  • Skrulf
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Fick min LX71:a idag och håller på att koppla in för fullt. Köpte den på hemmabiobutiken och fick med instruktionsböcker på massa språk, saknade dock svenska. Brukar inte det vara standard när man beställer från Sverige? ;)

Postad 23 oktober 2008 - 03:56

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Fick min LX71:a idag och håller på att koppla in för fullt. Köpte den på hemmabiobutiken och fick med instruktionsböcker på massa språk, saknade dock svenska. Brukar inte det vara standard när man beställer från Sverige? ;)

Är den sv såld ?

Postad 23 oktober 2008 - 08:15

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Min LX81 var det inte heller med någon svensk intruktionsbok till, och min är sv såld.

Har för mig att det var så även vid tidigare köp av både Plasma & Förstärkare.
Då kunnde man efter ett tag ladda med dem på svenska.

Postad 23 oktober 2008 - 17:53

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Min BDP-71 ligger på posten och min SC LX-81 kommer imorn. Så de kommer bli en höjdar helg. Tyvärr så har man lovat far att hjälpa han och snickra på huset. Men lite tid över ska de väl finnas så man kan leka lite med dom nya leksakerna

Postad 24 oktober 2008 - 14:18

Unregisterede647f0fe
  • Unregisterede647f0fe
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Så nu har jag fått min lx-81 och bdp lx-71 och kan bara säga att jag älskar dom alla redan. Ljudet på 81:an är perfekt och den har de som jag har saknat på min denon. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva ljudet. Är lite köttigare och rappare än vad jag hade på min denon. Har bara kört bluray filmer. Ska testa 2 kanals och lite musik dvd filmer. En sak till: ******** vilka stora pjäser det är. Kommer lägga upp lite bilder sen.

Postad 24 oktober 2008 - 16:08

Taxman
  • Taxman
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om man kan köra FLAC via DNLA till till förstäkaren, och vad skall man ha för
server som supportar FLAC.

Postad 25 oktober 2008 - 16:10

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0
Förstår inte varför de har bara 1 st HDMI utgång på Pioneer LX71 när resten utav tillverkarna i denna prisklass har 2 st HDMI utgångar.
För att få 2 st HDMI utgångar så måste man hosta upp 6000kr extra !!!

Mvh

Postad 25 oktober 2008 - 17:05

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Förstår inte varför de har bara 1 st HDMI utgång på Pioneer LX71 när resten utav tillverkarna i denna prisklass har 2 st HDMI utgångar.
För att få 2 st HDMI utgångar så måste man hosta upp 6000kr extra !!!

Mvh

kostar att ligga på topp :huh:
81:an har ju mer kräm + THX Ultra så det är inte bara HDMI du betalar för, du kan ju köpa en HDMI switch för 200 kr annars

Postad 25 oktober 2008 - 17:43

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

kostar att ligga på topp :huh:
81:an har ju mer kräm + THX Ultra så det är inte bara HDMI du betalar för, du kan ju köpa en HDMI switch för 200 kr annars

Att det kostar att ligga på topp det har väl inget med detta att göra! Att andra tillverkar har fattat att 2 st HDMI utgångar "borde" vara standard på en receiver för 15,000kr men inte Pioneer!

Sorligt !

Mvh

Postad 25 oktober 2008 - 18:06

motif
  • motif
  • Lärjunge

• 461 inlägg
  • 0

Att det kostar att ligga på topp det har väl inget med detta att göra! Att andra tillverkar har fattat att 2 st HDMI utgångar "borde" vara standard på en receiver för 15,000kr men inte Pioneer!

Sorligt !

Mvh

Vet inte om 2 HDMI ut är så efterfrågat, kanske kommer framöver men idag nja.
Ser hellre att det fanns fler HDMI ingångar än 4st för 22000 kr
Däremot har väl de flesta 2-4 ingångar på en TV också men om man nu vill köra BILD o LJUD blir det ju problem.

Postad 25 oktober 2008 - 19:34

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • Forumräv

• 911 inlägg
  • 0

Vet inte om 2 HDMI ut är så efterfrågat, kanske kommer framöver men idag nja.
Ser hellre att det fanns fler HDMI ingångar än 4st för 22000 kr
Däremot har väl de flesta 2-4 ingångar på en TV också men om man nu vill köra BILD o LJUD blir det ju problem.

Om jag inte missminner mig helt så vara väl Marantz SR7002/8002 först ut med 2 HDMI Out och redan då så var det väldigt många här som längtade efter 2 HDMI Out. Nu är det slutet på 2008 och Pioneer lanserar LX71 pris ca 16,000 kr som bara har 1 HDMI Out. Fast det är vanligt med dessa tillverkar att de skall suga ur marknaden innan de kan levera de "riktiga" maskinerna och nu är det Pioneer som suger ur marknaden fast att konkurrenter som Onkyo och Marantz har haft maskiner sedan 2007 med 2 HDMI Out med andra ord så finns det en efterfrågan på 2 HDMI Out men det verkar inte Pioneer insett!

Synd på en annars fin maskin!

Mvh

Postad 26 oktober 2008 - 00:17

da.king
  • da.king
  • Lärjunge

• 317 inlägg
  • 0

SR+ finns hos återförsäljare för Pioneer tror jag går beställa annars!

smidigt är bara förnamnet :huh: värt mkt för mig

Hur många Pioneer produkter kan man koppla ihop via SR+ sladden? Det finns ju bara två kontakter på förstärkarna (och en på TV & BluRay/DVD).
Eller går det via HDMI om det finns ?

/N

Redigerat av da.king, 26 oktober 2008 - 00:22.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.