Panasonic TH-50PX8
918 svar till detta ämne
Postad 29 april 2008 - 21:23
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Gratulerar till ditt köp!
Hur är menyerna är dom lika som px80 och det sitter väl igen sd-läsare under luckan på px8 som det gör på
px80.Har du hunnit att köra dvd via hdmi eller har du en PS3 och kan köra Blue Ray.
Men du upplever den som minst lika bra som px80 när det gäller bild + svärtan och toligtvis ingen Ghosting
som LG och Samsung lider av? Väntar med stort intresse hur du upplever px8 när du använt den några timmar!
Änu en gång grattis till din nya px8 (NR:1 OF Entertainment) Ser du någon skillnad på kontrasten !
//Bikermice
Redigerat av Bikermice, 29 april 2008 - 21:26.
Postad 29 april 2008 - 21:45
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Hej igen Fangface det vore skitroligt om du kunde ta lite bilder på skönheten
Redigerat av Bikermice, 29 april 2008 - 21:52.
Postad 29 april 2008 - 22:03
EVOVII
-
EVOVII
-
Veteran
-
-
1 892 inlägg
Tycker oxå att 42" är litet på 3m. Synd bara att jag inte kom på det INNAN jag köpte 42PX80:an.... Min 50PX8 skulle komma idag eller imorrn. 42:an hänger fortfarande på väggen, så jag antar att det blir imorrn... 
Fangface, du har Pm
Postad 29 april 2008 - 23:54
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Gratulerar till ditt köp! Hur är menyerna är dom lika som px80 och det sitter väl igen sd-läsare under luckan på px8 som det gör på px80.Har du hunnit att köra dvd via hdmi eller har du en PS3 och kan köra Blue Ray. Men du upplever den som minst lika bra som px80 när det gäller bild + svärtan och toligtvis ingen Ghosting som LG och Samsung lider av? Väntar med stort intresse hur du upplever px8 när du använt den några timmar! Änu en gång grattis till din nya px8 (NR:1 OF Entertainment) Ser du någon skillnad på kontrasten !
//Bikermice
Tackar tackar  Menyerna är exakt likadana som PX80. Bio-läget "out of the box" ser riktigt bra ut. Kör in den nu (lika bra det....), men kan knappt bärga mig när jag ser hur bra det kommer att bli sen  Har kört DVD (Denon 1930), TViX (720p), och Canal Digital. Samtliga genom HDMI. Allt ser mycket bra ut. Canal Digital varierar givetvis beroende på kanal. Har tyvärr inte möjlighet att köra BD än, men en PS3:a står på inköpslistan så fort jag sålt PX80:an. Ingen ghosting eller andra missbildningar. Är lika imponerad av denna som jag var när jag först drog igång PX80:an. Ser ingen som helst skillnad bildmässigt, för mig är det en 50PX80...(bortsett ifrån nedskärningarna på ingångarna då). Kanske är lite svårt att avgöra då jag inte har sett de sida vid sida, men det är ingenting jag reagerat på iaf. Sitter lite drygt 3m ifrån. Fjärrisen är ändrad till det bättre: Samma design men ca 5cm kortare och mer användarvänlig layout. Nu behöver man inte ändra grepp för att komma åt samtliga (viktiga) knappar. Min kamera+min fotokompetens= Inget bra resultat. Och då det inte skulle göra tv:n rättvisa väljer jag att avstå. Postar måtten på kartongen oxå innan den flyttar in i källarförrådet (lär väl vara folk som undrar med tiden): LxHxB 133x91x33Jag blev inte besviken, och jag skulle bli förvånad om någon blir det.
Postad 30 april 2008 - 07:19
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Tackar tackar 
Menyerna är exakt likadana som PX80. Bio-läget "out of the box" ser riktigt bra ut. Kör in den nu (lika bra det....), men kan knappt bärga mig när jag ser hur bra det kommer att bli sen  Har kört DVD (Denon 1930), TViX (720p), och Canal Digital. Samtliga genom HDMI. Allt ser mycket bra ut. Canal Digital varierar givetvis beroende på kanal. Har tyvärr inte möjlighet att köra BD än, men en PS3:a står på inköpslistan så fort jag sålt PX80:an. Ingen ghosting eller andra missbildningar. Är lika imponerad av denna som jag var när jag först drog igång PX80:an. Ser ingen som helst skillnad bildmässigt, för mig är det en 50PX80...(bortsett ifrån nedskärningarna på ingångarna då). Kanske är lite svårt att avgöra då jag inte har sett de sida vid sida, men det är ingenting jag reagerat på iaf. Sitter lite drygt 3m ifrån. Fjärrisen är ändrad till det bättre: Samma design men ca 5cm kortare och mer användarvänlig layout. Nu behöver man inte ändra grepp för att komma åt samtliga (viktiga) knappar.
Min kamera+min fotokompetens= Inget bra resultat. Och då det inte skulle göra tv:n rättvisa väljer jag att avstå.
Postar måtten på kartongen oxå innan den flyttar in i källarförrådet (lär väl vara folk som undrar med tiden): LxHxB 133x91x33
Jag blev inte besviken, och jag skulle bli förvånad om någon blir det.
En fråga, hur mycket låter tvn om man siter i ett helt tyst rum? Läste nånstans att den skulle vara fläktlös, stämmer det?
Postad 30 april 2008 - 10:27
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Tackar för info .En önskan är att du håller dig kvar här på forumet och berättar vidare om tips o dyl.
 //Bikermice
Postad 30 april 2008 - 10:34
nallepuff
-
nallepuff
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Försvinner du, letar vi upp dej å matar dej med vatten å bröd tills du kräks...
Å inge brännvin heller -p
trevlig valborgs på er alla
Postad 01 maj 2008 - 02:01
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Passade på att kolla efter ghosting på NHL-matchen Philadelphia-Montreal. Philly i svarta kläder, och som de flesta vet är isen vit, och kameran flänger fram o tillbaks hela tiden. Bra förutsättningar m.a.o.
Och visst, det existerar även på denna tv (mörkgrön). Om det är mer eller mindre än på andra plasmor kan jag inte svara på då jag inte sett fenomenet live innan. Nu fäste jag hela tiden blicken på Phillys spelare, men följde jag spelet/pucken försvann det med rätt många procent. Ingenting JAG kommer att störa mig på (till skillnad från RBE...).
Såg inget igår i matchen mellan Colorado-Detroit (samma förutsättningar). Har dock läst lite om fenomenet idag och kollat endel klipp (extrema). Så nu ser jag det givetvis....
Hepp, nu har 3:e börjat. Ska kolla matchen (inte ghostingen).
Edit: Verkar som om alla inte är överens om vad ghosting är för något. Hursomhelst; det jag menar är "gröna ormar" -fenomenet. Sökte efter ghosting på youtube och fick då upp detta fenomen, så jag antog att det hette så...
Jag snackar alltså INTE om kvarliggande loggor/textremsor/ o.d.
Lirade lite brum-brum i form av NFS Underground på kuben i förmiddags, samt kollade på Star Wars VI, 720p. Såg inget där iaf (letade).
Redigerat av Fangface, 01 maj 2008 - 14:04.
Postad 01 maj 2008 - 17:31
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej Fangface!  Jag undrar om du har sett lila eller gröna ormar på skärmen när du har spelat upp DVD eller Dvix.
För på min Panasonic PV60 så har jag två problem och dom är lila ormar på lågupplöst men jag orkade inte lämna in den för och garantin har gått ut.Sedan har problemet att svärtan blinkar till med jämna mellanrum det blir lite ljusare för sedan gå till baka till svart inga stora grejer att tala om men lite irreterande är det.
Var köpte du din px8 var det på Dustin.
Postad 01 maj 2008 - 17:46
Maagz
-
Maagz
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Panasonic TH-50PX8 eller LG 50PG6000?
Någon som har några tankar eller rekommendationer?
Film och spel mest men även tv-tittande.
H d gott
Postad 01 maj 2008 - 18:01
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Hej ! Jag har själv varit inne på båda modellerna men som sagt att jag tycker att PX8 är den mest prisvärda
50 tummaren på marknaden i förhållande pris , prestandard och kvalitet!
Redigerat av Bikermice, 01 maj 2008 - 18:05.
Postad 01 maj 2008 - 18:18
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Hej Fangface! Jag undrar om du har sett lila eller gröna ormar på skärmen när du har spelat upp DVD eller Dvix. För på min Panasonic PV60 så har jag två problem och dom är lila ormar på lågupplöst men jag orkade inte lämna in den för och garantin har gått ut.Sedan har problemet att svärtan blinkar till med jämna mellanrum det blir lite ljusare för sedan gå till baka till svart inga stora grejer att tala om men lite irreterande är det. Var köpte du din px8 var det på Dustin.
Nej, har bara sett det på hockeyn igår. Har inte hunnit kolla så mycket olika format, men DVD, Canal Digital HD, .mkv, och Gamecube. Kunde ana lite efter ett tags snurrande i Metroid Prime, inget man kommer att störas av när man spelar. Enda färgen jag sett är grönt än så länge. Och hockey är ju ganska optimala förhållanden....  Köpte den på Euronics, 14990:- + 7% rabatt genom jobbet
Postad 01 maj 2008 - 18:24
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Ja ska åka kolla px8 på Euronics i morgon och se om jag kan få en demo av den!
Redigerat av Bikermice, 01 maj 2008 - 18:25.
Postad 02 maj 2008 - 13:36
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Har nu både PX8 och PX80 inkopplade samtidigt. PX80 genom vanlig antenn genom väggen (analogt) och PX8 genom satellit (har inte möjlighet att koppla in de samtidigt med samma källa...)
PX8 ser bättre ut, kanske inte så konstigt iofs. Men det kan kanske vara intressant i sammanhanget...med tanke på PX8:ans sämre specar, och större storlek.
Kollade på Colorado-Detroit inatt; kollade alltså på matchen och inte efter de gröna ormarna. Och jag såg de inte heller, inte förräns jag kom på det.
Postad 02 maj 2008 - 17:21
Maagz
-
Maagz
-
Amatör
-
-
57 inlägg
LGPG6000 eller Panasonic 50PX8?
Båda är väl mottagliga för 1080p/24 och har 100 hertz?
Bestämt mig för LG'n men inläggen om fördröjning är ju väldigt avskräckande.
Har inte kollat på PX80 i butik men enligt mig har LG'n asgrym bild även på TV sändning.
Men vilken passar sig bäst till Xbox360 spelande, DVD-film och vanligt TV-tittande?
De ligger ju på ungerfär samma pris.
Någon som vet eller har jämfört?
Ha d gott
Postad 02 maj 2008 - 19:41
zobar
-
zobar
-
Användare
-
-
136 inlägg
Men hur är det med upplösningen då, 1366x768 pixlar? Är det så bra att köpa en sån tv? Får man verkligen ut det optimal bild på det?
Postad 02 maj 2008 - 19:47
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Men hur är det med upplösningen då, 1366x768 pixlar? Är det så bra att köpa en sån tv? Får man verkligen ut det optimal bild på det?
Den ständigt återkommande frågan... flera tester visar att man inte kan se skillnad på hd-ready och full-hd på 50 tum eller mindre vid normalt tittavstånd. Så ifall du planerar att sitta närmare än 2m, go for full-hd. Betydligt viktigare är färgåtergivning, svärta etc...
Redigerat av Unregistered951ada42, 02 maj 2008 - 19:48.
Postad 02 maj 2008 - 19:59
zobar
-
zobar
-
Användare
-
-
136 inlägg
Tänkte mest på det som digitaltvexperten skriver om: http://www.digitaltv...e/page.php?p=89sen väntar man nog med full-hd ett tag tror jag, känns inte som ngn brådska precis blir inte klok på allt detta...*gaaah*
Postad 02 maj 2008 - 22:21
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Tänkte mest på det som digitaltvexperten skriver om: http://www.digitaltv...e/page.php?p=89
sen väntar man nog med full-hd ett tag tror jag, känns inte som ngn brådska precis
blir inte klok på allt detta...*gaaah*
Hmm, EXAKT den där artikeln var upplagt som artikel på minhembios förstasida för ett tag sedan, men nu är den borttagen ser jag. Det blev ett jäkla hola-baloa för att den är full med halvsanningar och info som inte ger hela bilden. Tag tex pioneers 8G hd-ready 50 tummare, de har fortfarande den bästa bild man kan få under 35000 och de har upplösningen 1366*768. Hmm, konstigt, jag hittar inte igen artikeln men den fanns där. Förmodligen borttagen pga kvaliten på den.
Redigerat av Unregistered951ada42, 02 maj 2008 - 22:21.
Postad 03 maj 2008 - 15:17
_Pinhead_
-
_Pinhead_
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hur är det med pixelmappning på den här tvn?
Är det någon som vet något om hdmi och vga ingångarna är pixelmappade?
Postad 06 maj 2008 - 19:55
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hej nu är jag tillbaka efter tjänste resa!Svar på Pinheads fråga är att denna tv sakna vga ingång och jag personligen har ingen erfarenhet av pixelmappning .Den här tv-n är nog tillverkad först och främst för att se på film via DVD ,BlueRay,(PS3) att koppla in en dataor till denna tv skulle jag nog inte förorda.
Det finns LCD TV För det!.
Men nu har jag sett tv-n live och som jag misstänkte så är bildkvaliten helt outstanding för det här priset så
jag köper en efter semestern. (JAG HAR BESTÄMT MIG ATT BLI FET!!!!!!!!!)
//Bikermice B
Ps.Fangface är du fortfarande nöjd med px8-an .Ds
Redigerat av Bikermice, 06 maj 2008 - 20:21.
Postad 06 maj 2008 - 20:30
CeEss
-
CeEss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag var väldigt inne på att köpa just denna TV nu tills jag såg din kommentar Bikermice, detta är alltså inget kanonköp för mig som kollar på nästan allt via datorn? (just nu på min sanyo z5, spelar även en hel del xbox360)
Postad 06 maj 2008 - 20:33
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
VGA är ju ingenting man använder ifall man har DVI/HDMI utgångar på sin dator...
Postad 07 maj 2008 - 21:08
Adampe
-
Adampe
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Jag har läst manualerna till både PX8 och PX80 och den enda skillnaden jag hittade är att X8:an har en V-Real 2-processor, 3D Colour Management, 1:10 000 kontrast och 2 st HDMI samt kortare fjärrkontroll och mattfärgad ram. X80 har en V-Real 3-processor. kontrast 1:15 000, ingång för dator (vga) och sd-kort och 3 st HDMI och längre fjärrkontroll och klarfärgad ram. Bägge modellerna använder G11-panelen. Jag gjorde jämförelsen med 42"-modellerna eftersom PX80 inte finns som 50". Det enda jag undrar över är hur stor skillnaden mellan processorerna är. Har någon sett bägge modellerna bredvid varandra och jämfört kvaliteten? Jag vill ju ha en 50" men har ännu bara lyckats se PX80 av 42", men hoppas att PX8 levererar en lika fantastisk bild!
Postad 08 maj 2008 - 20:00
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Adampe! Fangface har en PX80 och en 50" PX8 och han säger att det är lika bra bild på båda skärmarna!
Så han har betygsatt dem båda med 10p på prisjakt!
//Bikermice
Redigerat av Bikermice, 08 maj 2008 - 20:00.
Postad 08 maj 2008 - 21:50
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Japp, jag märkte ingen skillnad på 80 och 8. Är lika nöjd bildmässigt med min 50PX8 som jag var med 42PX80. Tycker det är bättre med matt ram än med pianolack som med 42:an. Behöver man inte irritera sig på att ljuskällor återspeglas i ramen.
Inhandlade en PS3:a igår och var tvungen att inhandla en BD-film. POTC: Curse of the Black Pearl.
Mummaaaaaa!
Du KAN inte bli besviken. Blir du det så lämna tillbaka och köp en Pioneer.
Postad 08 maj 2008 - 22:08
aysen
-
aysen
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Om någon får tillfälle o prova köra lite spel o film via dator och rapporterar in hur det gick vore det kanon
Även fotbollstest är av intresse!
Tack på förhand
Aysen
Postad 09 maj 2008 - 20:44
Peavy
-
Peavy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Jo ett litet fotbolls test hade varit nice
Fangface du kan väl be någon polare fota TV åt dig så vi kan få lite bilder snälla.
Postad 09 maj 2008 - 23:40
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Jo ett litet fotbolls test hade varit nice 
Fangface du kan väl be någon polare fota TV åt dig så vi kan få lite bilder snälla.
Fotbollssändningar i SD ser allt ifrån bra till odugligt ut. Helt beroende på sändning... Canal Plus HD och TV4 HD:s sändningar ser mycket bra ut. Kollade på en hel Allsvensk match förra veckan eller nåt (HIF-MFF), kollar aldrig på Allsvenskan i vanliga fall, men blev impad av kvaliten (även matchen) så jag blev kvar i soffan....  Ang. bilder så har jag varken utrustning eller kompetens (känner heller ingen som har det) att ge TV:n rättvisa. Provade lite ikväll igen (känner STOR press  ), men det blev inge bra... Men men.....lägger väl upp ett par ändå. Finns i mitt galleri.
Postad 10 maj 2008 - 00:12
CeEss
-
CeEss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Finfina bilder  Dawn of the dead i 720p, spelar du upp den via en dator? Är nämligen mycket benägen att få veta hur bra denna tv funkar kopplad till en dator  Tack på förhand /Christoffer
Postad 10 maj 2008 - 00:19
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Finfina bilder Dawn of the dead i 720p, spelar du upp den via en dator? Är nämligen mycket benägen att få veta hur bra denna tv funkar kopplad till en dator Tack på förhand /Christoffer
Nope, spelar den genom TViX. Hur den funkar som datorskärm har jag ingen koll på, men bildmässigt, DVI-HDMI Lost 720p, ser jag ingen skillnad mot Tvixen....
Postad 10 maj 2008 - 01:15
Peavy
-
Peavy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Blev ju schyssta bilder iaf.  Låter bra det där med fotbollen.
Nu ska man bara komma på hur man ska lyckas skrapa ihop tillräckligt med pengar...
Postad 10 maj 2008 - 10:43
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Om någon har specifika önskemål på bilder/bildkälla så hojta till så ska jag se vad jag kan bidra med.
Blir dock senare ikväll/eftermiddag isåfall. Nu ska jag fiska o dricka pilsner
Redigerat av Fangface, 10 maj 2008 - 10:46.
Postad 11 maj 2008 - 14:55
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Hej Fangface! Du ska ett stort tack för att du fixade bilder på px8 + all matnyttig info.
Jag längtar tills jag köper min px8.Jag vill inte köpa den på krita så jag får spara lite till.
//Bikermice
Postad 11 maj 2008 - 18:56
boriZ
-
boriZ
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Efter många turer i butiker och läsande på forum som föll lotten på en 50" Px8:a. Har inte så mycket erfarenhet om platt tv men lärt mig en del genom allt surfande. Att läsa ihjäl sig här och allt jämförande i butiker har inte gjort saken lättare. Kan bara säga att jag är hur nöjd som helst med bilden kontra priset, köpte den på Dustin Home med studentrabatt för 13.297:- hemkört till dörren
Har dock bara hunnit titta på en DVD och spelat litet Wii samt tittat på TV via canal digital parabol utan HD. Resultatet är tillfreds. Mycket bra bild. Kommer dela med mig allt efter som jag hunnit testa.
Upptäckte en sak när jag tittade på DVD. En nedtankad bränd film med dålig kvalité så upptäkte jag röda blinkad streck i ansiktet i vissa sener. Även vid sener med mycket himmel så var det större områden med blå blinkade partier. Ser nästan ut som det blixtrar i rött och blått. Testade att köra igång sagan om ringen, orginal (super bra bild) så upptäckte jag samma fenomen när jag drog upp kontrasten till max. Än så länge testar jag en del inställningar. Vad kan det vara?
Som sagt, mycket TV för pangarna. Sedan kan jag tillägga att den är tyst, ingen fläkt som surrar.
//boriZ
Postad 11 maj 2008 - 18:56
Unregistered335d203b
-
Unregistered335d203b
-
Rookie
-
6 inlägg
Tja...
Det lutar åt att jag ska inhandla en 50px8a från dustin för 13200:-, men har lite funderingar...
nr1. Låter den mkt?(surr,buzz,pip m.m) är livrädd för sånt, har en Lgpc1r  som låter som ett mindre ställverk...
nr2. Har den frontglaset som px80 har?
Mattias
Postad 11 maj 2008 - 20:16
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Tja...
Det lutar åt att jag ska inhandla en 50px8a från dustin för 13200:-, men har lite funderingar...
nr1. Låter den mkt?(surr,buzz,pip m.m) är livrädd för sånt, har en Lgpc1r som låter som ett mindre ställverk... nr2. Har den frontglaset som px80 har?
Mattias
1: Om jag ställer mig bakom den och lyssnar så hör jag lite. Annars nada. 2. Japp. boriZ Ingen aning vad det kan vara. Inget som jag har sett på min iaf...
Redigerat av Fangface, 11 maj 2008 - 20:18.
Postad 11 maj 2008 - 21:33
boriZ
-
boriZ
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Kan kanske vara en inställnings grej.... såg nyss på "den gyllene blommans förbannelse" med läget BIO, vilken bild  otroligt flyt i svärdscenerna m.m. Men vilken seg film, usch!
//boriZ
Postad 12 maj 2008 - 15:31
Unregistered58e1bdab
-
Unregistered58e1bdab
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Varför går det inte att hitta någon expert review på den här burken någonstans? Knappt omnämd på forumet heller om man jämför med andra burkar. Det är som att den inte existerar, trots att det är en stor fin 50" plasma....(?)
Postad 12 maj 2008 - 18:26
CeEss
-
CeEss
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Har också letat som en galning efter en riktig review. Antar väl att det är för att den fortfarande är så pass "ny".
Redigerat av CeEss, 12 maj 2008 - 20:06.
Postad 12 maj 2008 - 20:43
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Grattis boriZ för din nya px8!
Jag tror att det inte finns någon review på px8 pga den inte har samma status som px80 men panasonic
sverige ville inte ta in px80 i 50 tum till sverige och jag tror att det är därför det inte finns någon expert review
på px8!
Den kanske finns med i stor-Testet av 50" i Hemmabiotidningen som kommer ut i den 3 juni !
Redigerat av Bikermice, 12 maj 2008 - 21:02.
Postad 13 maj 2008 - 14:51
Unregistered335d203b
-
Unregistered335d203b
-
Rookie
-
6 inlägg
Såja, nu är den på väg...
Tur att kärringen är student 13297:- direkt till dörren plus 172:- för ett väggfäste...
Så snart kan jag vara med och utvärdera TV:n.
\\Mattias
Postad 13 maj 2008 - 18:50
boriZ
-
boriZ
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Bikermice: Tack Mattepojka: Grattis !!! Du kommer inte bli missnöjd, tro mig! Jag har gått igenom hela segmentet mellan alla burkar i detta prissegment +- 3000:- och kommit fram till att detta är mest bild för pengarna. Men det är min åsikt... alla ögon är inte likadana  Skall spela lite Mario kart på Wii:t via component för att utvärdera bilden. Återkommer! //boriZ
Postad 13 maj 2008 - 20:34
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
 Hej till alla på tråden! Är någon mer än jag som tycker att det är irreterande att PX8 bara säljs på Dustin,OnOff online och på Euronics.Den enda fyska butik än så länge är Euronics.
Jag skulle gärna vilja se den på tex Elgiganten ,Siba ,Expert Onoff butik!
Är det någon som håller med mig!!!!!
Jag tror att priset kommer att gå ner om px8 kommer ut till dom fysiska butikerna och vill inte köpa min tve online!!!!
Postad 13 maj 2008 - 21:22
Manzzon
-
Manzzon
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Vilket fästa valde du? Såja, nu är den på väg... Tur att kärringen är student 13297:- direkt till dörren plus 172:- för ett väggfäste... Så snart kan jag vara med och utvärdera TV:n.
\\Mattias
Postad 14 maj 2008 - 11:05
Unregistered951ada42
-
Unregistered951ada42
-
Lärjunge
-
-
439 inlägg
Grattis boriZ för din nya px8! Jag tror att det inte finns någon review på px8 pga den inte har samma status som px80 men panasonic sverige ville inte ta in px80 i 50 tum till sverige och jag tror att det är därför det inte finns någon expert review på px8!
Den kanske finns med i stor-Testet av 50" i Hemmabiotidningen som kommer ut i den 3 juni !
Jag mejlade med hemmabiotidningen och tyvärr finns inte 50px8 med. Skärmarna som skall recenseras är: Andersson A470FD JVC HD-58S80DDU LG 50PG6000 Panasonic TH-46PZ85 Philips 52PFL9632D/10 Samsung 50P96FD Sharp LC-52XL2
Postad 14 maj 2008 - 20:52
Bikermice
-
Bikermice
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Åååååaaahhh!!!!! Typiskt att px8 inte skulle vara med i Testet.Då får vi hoppas att Prylportalen eller smartson och hdtvtest kanske har den i sina kommande tester
Postad 14 maj 2008 - 22:50
Fangface
-
Fangface
-
Lärjunge
-
-
309 inlägg
Utgå ifråpn 42PX80-testet. Jag är rätt kräsen när det gäller bild (framförallt defekter/artefakter i bilden), poch jag ser ingen skillnad mellan PX8 och PX80.
Postad 15 maj 2008 - 07:23
Unregistered335d203b
-
Unregistered335d203b
-
Rookie
-
6 inlägg
Vilket fästa valde du?
Jag tog det tunna som byggde ut 3 cm... Blev kankse lite tight till väggen. Angående Tv:n annars så är det mest positiva saker... + Man ser inget av skuggbilderna (det extra frontglaset) jag sitter 3.5 meter från tvn lite snett framför... + Den är Knäppttyst, det är grymt skönt (Har en LgPC1r med)... + Kolla på hockey igår och såg inga defekter i bilden alls, flöt på bra... + Den Tvn jag kan jämnföra med är pc1r och då är bilden bra mkt bättre på PX8, jag såg tydligt skillnaden i kvaliten. - Tycker det var lite väl lite inställlnigsmöjligheter, men vad gör det när man kan göra bilden mkt bra med dem som finns. - Ljudet var väl inte det bästa heller, lite burkigt. \\Mattias
Redigerat av Unregistered335d203b, 15 maj 2008 - 07:33.
Postad 17 maj 2008 - 14:31
zobar
-
zobar
-
Användare
-
-
136 inlägg
För var dag som går och varje nytt inlägg (lite glest emellan dock) blir jag mer och mer sugen på denna tv!Dock är jag lite tveksam till avståndet, har 3,40 m från soffa till vägg i dagsläget och kan inte göra så mkt annat åt det. Är även medveten om att det finns olika svar ang. avståndet, men tänkte höra vad ni har generellt för avstånd? Sedan vill jag gärna ser lite mer bilder på den IRL så att säga+lite mer omdömen! Har "kontakter" och får köpa tvn för
13 271:- och väggfäste för 179:- (ord 399.- ). , tycker ni man skall slå till lr?
Om jag nu skall skaffa denna måste jag skaffa parabol då lägenheten bara är comhem analog, surt jag vet men min snåla hyresvärd har inte uppgraderat=( Hur funkar denna med CanalDigitals utbud, tror ni det kommer bli en bra kombination?
Åter till min fråga om 1366x768. 720 och 1080 är ju "standardformaten" på hd men om man nu smäller på en dvdfilm och kollar, blir det inte sämre bild om tvn ska fixa 1366x768? "Förlorar" man inte x antal pixlar då? Nån som förstår detta och är villig att reda ut detta, fangface kanske? *blink*
Övertyga mig varför jag skall köpa denna tc!!!=)
Redigerat av zobar, 17 maj 2008 - 14:55.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
-
Ny surround JTR Noesis 110HT
mange87a
2025-05-14 12:44:27
-
Nya versionen av bion med nya surroundhögtalare och akustik från vicoustic
mange87a
2025-05-14 12:39:27
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|