Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung 50" PS50Q97HDX

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 maj 2008 - 18:28

saku
  • saku
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Alltså jag har min tv kopplad till datorn, vga port än så länge.

Kan jag inte ändra alla settings för tv:n om jag är kopplad till datorn?

kan bara ändra kontrast och brightness och någon mer tror jag....

Varför är det så?

Postad 06 maj 2008 - 18:38

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Fick ni svensk manual? fick bara engelsk. gör mig inte så mycke men är ändå gött med svensk.
Förresten vad kör ni på för inställningar på bilden?

Redigerat av Unregistered95f0390c, 06 maj 2008 - 18:56.

Postad 06 maj 2008 - 19:44

Unregisteredaa36c725
  • Unregisteredaa36c725
  • Användare

• 129 inlägg
  • 0
Jag får upp en ruta som säger att det inte finns någon signal när jag väljer DTV. Går det att se signalstyrka/kvalité i någon meny? Antar att jag måste flytta runt antennen eller?

Postad 06 maj 2008 - 20:12

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu har jag inte någon erfarenhet av plasma men när jag kollar på hockey vm nu så hänger inte bilden med. när det kommer en hård passning eller skott hänger inte bilden med alls. Pucken laggar nåt fruktansvärt.brukar det vara så?

Postad 06 maj 2008 - 20:22

Unregistered31c970fc
  • Unregistered31c970fc
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
En plasama lider inte av de problemen....

Postad 07 maj 2008 - 09:00

Daniel Nord
  • Daniel Nord
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Även jag har nu hunnit få mitt ex. DVI till HDMI ville sig inte, men däremot VGA. Startade upp med en vanlig skärm, ställde in 1360x768@60Hz i Catalyst. Stängde av datorn, switchade kabel: och vips en supertydlig bild! Annars nöjd, men den är väl egentligen några tum för stor för normalsvensson...

EDIT: DVI-HDMI gav visserligen bättre svärta då man kunde köra i 1280x720@50hz, men VGA gick att pixelmappa istället (1360x768@60Hz) vilket gav en mycket skarpare bild om man som jag använder skärmen till surf emellanåt.

Redigerat av Daniel Nord, 12 maj 2008 - 15:35.

Postad 07 maj 2008 - 09:18

Unregistered36883
  • Unregistered36883
  • Mästare

• 3 680 inlägg
  • 0

Nu har jag inte någon erfarenhet av plasma men när jag kollar på hockey vm nu så hänger inte bilden med. när det kommer en hård passning eller skott hänger inte bilden med alls. Pucken laggar nåt fruktansvärt.brukar det vara så?

Nu är ju bildkvaliten på 6:ans sändningar från hockey vm under all kritik... det finns en tråd om just detta...!

Postad 09 maj 2008 - 17:27

Unregistered1da74417
  • Unregistered1da74417
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Var idag och hämtade ut den på Poståkeriet under lunchen.
Har nu kommit på ett par saker som verkar väldigt konstiga:

1: Kartongen stod på en pall, men de svarta "banden" som brukar hålla kartongen på pallen fanns inte. Kartongen stod alltså bara löst på pallen.

2: Sedan brukar väl kartongen i sig ha vita ihopsmälta band som förseglar kartongen? Såg en bild Såna fanns inte.

3: De vita plastplupparna som är inkörda i kartongen på sidorna hängde väldigt löst.

4: Det vita plastöverdraget på TV:n omslöt inte hela TV:n, utan det såg ut som om man stoppat ner apparaten i frigolitbitarna och sedan trätt överdraget så det hänge en ca 15 cm tom del av överdraget längst upp.

Såg att det var en lapp påklistrad att man stoppat in en ny strömkabel, men har svårt att tänka mig att den skickats tvärs över landet utan att vara fastsatt i pallen.

Är det här något som andra känner igen?

Det skulle ju vara trist om folk på posten öppnat massa apparater och plockat de bästa åt sig själva. :)

Postad 10 maj 2008 - 17:11

Unregistered8df80717
  • Unregistered8df80717
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
jobbar själv på poståkeriet, och vi fick in 3-4 stycken under kampanjen. kan säga att ingen av dom hade varken svarta eller vita band runt sig. och dom var till och med staplade ovanpå varann på en och samma pall, alla fyra. tyckte det verkade lite konstigt iom att det inte är någon bra idé att låta en plasma ligga ned. men det är kompletts problem :)

Postad 10 maj 2008 - 17:34

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Jag jobbar också på poståkeriet och jag kan instämma med vad pfredrik säger. Vi fick också in 2-3 stycken under kampanjen och dessa hade inte heller några band. Och visst finns det en hel del rötägg på poståkeriet men jag tror inte att någon har öppnat kartongerna och rotat runt :)

Redigerat av belzebubb, 10 maj 2008 - 17:39.

Postad 10 maj 2008 - 18:02

Unregistered9b54f378
  • Unregistered9b54f378
  • Forumräv

• 721 inlägg
  • 0
Om något så känns det som att de har öppnat dem för att komplettera med något (Komplett är inte svensksålda TVs..).

"Värre" scenario är väl att detta är returexemplar som de skickar ut igen till kunder (kunder som returnerat TVs).

Tror inte posten öppnat dem! Det som händer då är att saker försvinner eller "kasseras pga fraktskada" :)

Postad 11 maj 2008 - 13:36

Unregistered1da74417
  • Unregistered1da74417
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Om något så känns det som att de har öppnat dem för att komplettera med något (Komplett är inte svensksålda TVs..).

Antagligen är detta den Svenska strömkabeln - det satt en lapp på kortongen att de stoppat in en sån. Så Poståkeriet är nog oskyldiga - sorry alla anställda :unsure:

För min del hade de dock gärna fått skicka den separat. Verkar ju vansinne att ha kartongen bara balanserande på högkant på pallen - den måste ju ha vält ett antal gånger under transport.

Jaja, TV:n verkar funka klockrent. Tittade på hockeyn igår med vanlig analog signal och blev positivt överraskad. Nu är det bara att vänta in att hdtv-boxen kommer från Comhem så kommer det nog att bli kalas.

Postad 11 maj 2008 - 14:24

Soundstage
  • Soundstage
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
För andra gången såg jag denna plasma "head to head" mot en Pioneer med högupplöst material och den har spöat Pioneeren båda gångerna. Tycker det verkar vara en fruktansvärt prisvärd tv, för inte kan det vara så att man i båda fallen misslyckats med att ställa in Pioneeren så att resultatet blir sämre? Skillnaden var gigantisk, Pioneeren såg ut att vara helt ofokuserad samt mycket mörkare i bilden. Visst, fint med bra svärta men vad spelar det för roll om bilden är alldeles för mörk?! Detta gällde då 42 tum för Pioneeren. Frågade för skojs skull vad dom tog för 50 tummaren, svaret blev då.. 35 000:- !

jämfört med 15 papp för Samsungen.

En sak är säker, kommer aldrig köpa en Pioneer iaf.

mvh

Postad 11 maj 2008 - 17:45

Reckie
  • Reckie
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Min kom med alla packband runt kartongen. Är kanonnöjd med bilden, kör bara SDTV via parabol och till och med fotbollen känns hyfsad jämfört med när jag såg den i butik. Formula 1 idag, så skoj med stoooor TV. Tänkte att det var bäst att skriva hur nöjd man är eftersom det allt som oftast bara dyker upp postningar om problem.

Svärtan är inte i klass med Pioneer men det är bara något man lägger märke till om man sitter och tänker på det. Ungefär en sekund efter att jag tänkt tanken att Pioneer har bättre svärta dyker tanken på att jag sparat 13-14000kr upp. I nästa stund sitter jag återigen med ett leende på läpparna och njuter av vad som visas på skärmen.

Vad jag menar är att när man är inne i programmet/filmen/sportsändningen så är man inte lika kritisk i sitt tittande, man har fullt upp med handlingen istället för att leta fel och brister.

Redigerat av Reckie, 11 maj 2008 - 17:48.

Postad 12 maj 2008 - 11:27

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Min kom med alla packband runt kartongen. Är kanonnöjd med bilden, kör bara SDTV via parabol och till och med fotbollen känns hyfsad jämfört med när jag såg den i butik. Formula 1 idag, så skoj med stoooor TV. Tänkte att det var bäst att skriva hur nöjd man är eftersom det allt som oftast bara dyker upp postningar om problem.

Svärtan är inte i klass med Pioneer men det är bara något man lägger märke till om man sitter och tänker på det. Ungefär en sekund efter att jag tänkt tanken att Pioneer har bättre svärta dyker tanken på att jag sparat 13-14000kr upp. I nästa stund sitter jag återigen med ett leende på läpparna och njuter av vad som visas på skärmen.

Vad jag menar är att när man är inne i programmet/filmen/sportsändningen så är man inte lika kritisk i sitt tittande, man har fullt upp med handlingen istället för att leta fel och brister.

Min kom också med dom vita ihopsmälta banden. Svärtan var ju rätt kass men fin bild i övrigt. Såg dock ränderna som fan också.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.