Kan jag inte ändra alla settings för tv:n om jag är kopplad till datorn?
kan bara ändra kontrast och brightness och någon mer tror jag....
Varför är det så?
6 relaterade trådar
Postad 06 maj 2008 - 18:28 Kan jag inte ändra alla settings för tv:n om jag är kopplad till datorn? kan bara ändra kontrast och brightness och någon mer tror jag.... Varför är det så? Postad 06 maj 2008 - 18:38 Förresten vad kör ni på för inställningar på bilden? Redigerat av Unregistered95f0390c, 06 maj 2008 - 18:56. Postad 06 maj 2008 - 19:44 Postad 06 maj 2008 - 20:12 Postad 07 maj 2008 - 09:00 EDIT: DVI-HDMI gav visserligen bättre svärta då man kunde köra i 1280x720@50hz, men VGA gick att pixelmappa istället (1360x768@60Hz) vilket gav en mycket skarpare bild om man som jag använder skärmen till surf emellanåt. Redigerat av Daniel Nord, 12 maj 2008 - 15:35. Postad 07 maj 2008 - 09:18
Nu är ju bildkvaliten på 6:ans sändningar från hockey vm under all kritik... det finns en tråd om just detta...! Postad 09 maj 2008 - 17:27 Har nu kommit på ett par saker som verkar väldigt konstiga: 1: Kartongen stod på en pall, men de svarta "banden" som brukar hålla kartongen på pallen fanns inte. Kartongen stod alltså bara löst på pallen. 2: Sedan brukar väl kartongen i sig ha vita ihopsmälta band som förseglar kartongen? Såg en bild Såna fanns inte. 3: De vita plastplupparna som är inkörda i kartongen på sidorna hängde väldigt löst. 4: Det vita plastöverdraget på TV:n omslöt inte hela TV:n, utan det såg ut som om man stoppat ner apparaten i frigolitbitarna och sedan trätt överdraget så det hänge en ca 15 cm tom del av överdraget längst upp. Såg att det var en lapp påklistrad att man stoppat in en ny strömkabel, men har svårt att tänka mig att den skickats tvärs över landet utan att vara fastsatt i pallen. Är det här något som andra känner igen? Det skulle ju vara trist om folk på posten öppnat massa apparater och plockat de bästa åt sig själva. ![]() Postad 10 maj 2008 - 17:11 ![]() Postad 10 maj 2008 - 17:34 ![]() Redigerat av belzebubb, 10 maj 2008 - 17:39. Postad 10 maj 2008 - 18:02 "Värre" scenario är väl att detta är returexemplar som de skickar ut igen till kunder (kunder som returnerat TVs). Tror inte posten öppnat dem! Det som händer då är att saker försvinner eller "kasseras pga fraktskada" ![]() Postad 11 maj 2008 - 13:36
Antagligen är detta den Svenska strömkabeln - det satt en lapp på kortongen att de stoppat in en sån. Så Poståkeriet är nog oskyldiga - sorry alla anställda ![]() För min del hade de dock gärna fått skicka den separat. Verkar ju vansinne att ha kartongen bara balanserande på högkant på pallen - den måste ju ha vält ett antal gånger under transport. Jaja, TV:n verkar funka klockrent. Tittade på hockeyn igår med vanlig analog signal och blev positivt överraskad. Nu är det bara att vänta in att hdtv-boxen kommer från Comhem så kommer det nog att bli kalas. Postad 11 maj 2008 - 14:24 jämfört med 15 papp för Samsungen. En sak är säker, kommer aldrig köpa en Pioneer iaf. mvh Postad 11 maj 2008 - 17:45 Svärtan är inte i klass med Pioneer men det är bara något man lägger märke till om man sitter och tänker på det. Ungefär en sekund efter att jag tänkt tanken att Pioneer har bättre svärta dyker tanken på att jag sparat 13-14000kr upp. I nästa stund sitter jag återigen med ett leende på läpparna och njuter av vad som visas på skärmen. Vad jag menar är att när man är inne i programmet/filmen/sportsändningen så är man inte lika kritisk i sitt tittande, man har fullt upp med handlingen istället för att leta fel och brister. Redigerat av Reckie, 11 maj 2008 - 17:48. Postad 12 maj 2008 - 11:27
Min kom också med dom vita ihopsmälta banden. Svärtan var ju rätt kass men fin bild i övrigt. Såg dock ränderna som fan också. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |