Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Frontar med rejält tryck?!

171 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 May 2008 - 19:06

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

tror inte dina kort slagiga basar orkar med en nad 208 med lite pulver men tyvär så gör plast basarna det då dom har större x-max än cervin 15

haha,du är riktigt rolig du,fn så märkligt då att när vi testat här uppnått helt andra resultat,rcl är en bra högtalare helt klart,mkt välbyggd ock med separat filter till basen,ca innervolym på 60 liter för basarna ,stagad ock byggd i plywood.Låter det som jag har skruvat i sär en?Ock som sagt haft dom här ock pressat dom duktigt också,välkommen hit med dina så blir det respass det lovar jag.

Postad 09 May 2008 - 19:08

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

ja du är lika dan som vanligt,satt bara ock väntade på dig,ska vi träffas nångång ock spela lite få se va dina plastbasar går för?

Ger mig inte in i er diskussion, men...

Plastmembran är något styvare än papp, dvs inte dåligt. Typen av plast som brukar användas kallas cobex, men det
finns säkert andra sorter som används till högtalarelement också.

Ino Pi60 har också "plastbas".

Postad 09 May 2008 - 19:12

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Ger mig inte in i er diskussion, men...

Plastmembran är något styvare än papp, dvs inte dåligt. Typen av plast som brukar användas kallas cobex, men det
finns säkert andra sorter som används till högtalarelement också.

Ino Pi60 har också "plastbas".

hej,jag menade inte konen utan chassit.Han jag hjälpte att besälla nya cantonbasar hade tappat ena lådan vid flytt så jag hittade magneterna ock det mesta av chassit längst ner i lådan.

Redigerat av sollerön, 09 May 2008 - 19:15.

Postad 09 May 2008 - 19:23

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

hej,jag menade inte konen utan chassit.Han jag hjälpte att besälla nya cantonbasar hade tappat ena lådan vid flytt så jag hittade magneterna ock det mesta av chassit längst ner i lådan.

Hehe, var hela korgen i plast?

Isåfall är det sunkigt.

Postad 09 May 2008 - 19:27

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

haha,du är riktigt rolig du,fn så märkligt då att när vi testat här uppnått helt andra resultat,rcl är en bra högtalare helt klart,mkt välbyggd ock med separat filter till basen,ca innervolym på 60 liter för basarna ,stagad ock byggd i plywood.Låter det som jag har skruvat i sär en?Ock som sagt haft dom här ock pressat dom duktigt också,välkommen hit med dina så blir det respass det lovar jag.

vist får jag bara adressen så kommer jag men jag tar med mig en av 208 också så skall vi testa dina cv ordentligt och se vad dom tål med riktig effekt

Isåfall är det sunkigt.

japp dom är gjorda i något plast matrial men det är 5 år garanti på att dom skall hålla det finns andra märken med plast chassie och skulle tro att det är någon typ av nylon matrial i dom

Postad 09 May 2008 - 19:28

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Isåfall är det sunkigt.

Hej,ja hela korgen va plast,fattade inget först när jag tog ur basarna som inte lät nåt,bara konen ock ringen runt följde med,resten låg längst ner i lådan.

Postad 09 May 2008 - 19:36

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hej,ja hela korgen va plast,fattade inget först när jag tog ur basarna som inte lät nåt,bara konen ock ringen runt följde med,resten låg längst ner i lådan.

Var det RC-L? :)

Av alla bilder i "bilder innuti högtalare" tråden tror jag bara det fanns en med plastelement. Det var en högtalare
i 1000kr klassen (Proson, Dynavoice eller något, kommer inte ihåg exakt).

Postad 09 May 2008 - 19:41

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Av alla bilder i "bilder innuti högtalare" tråden tror jag bara det fanns en med plastelement. Det var en högtalare

japp men det finns flera med plast chassie

Postad 09 May 2008 - 19:50

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

vist får jag bara adressen så kommer jag men jag tar med mig en av 208 också så skall vi testa dina cv ordentligt och se vad dom tål med riktig effekt

japp dom är gjorda i något plast matrial men det är 5 år garanti på att dom skall hålla det finns andra märken med plast chassie och skulle tro att det är någon typ av nylon matrial i dom

Är det 5 års garanti på att chassit ska hålla?ja det va ju imponerande,dom tål då upperbarligen inte att välta i alla fall,plastchassi har jag enbart sett i ett fåtal fall,blanannat vissa av fyndas mellanregister,men det är förlåtligt för dom kostar ju inte speciellt mycket.

hej,ja det var canton rcl.

Postad 09 May 2008 - 19:51

Unregistered1412
  • Unregistered1412
  • Forumräv

• 579 inlägg
  • 0
RC-L är helt klart en högtalare som ger tryck, om man söker det. En kompis ägde ett par i några år. Dock så har jag reservationer över basen, den känns inte speciellt definerad och detaljerad, men kanske inget man kan kräva för golvare i den prisklassen.
Har tyvärr inte hört CV 15, så vet inte hur den låter.

Mvh
Ljudkvalite

Postad 09 May 2008 - 20:00

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

RC-L är helt klart en högtalare som ger tryck, om man söker det. En kompis ägde ett par i några år. Dock så har jag reservationer över basen, den känns inte speciellt definerad och detaljerad, men kanske inget man kan kräva för golvare i den prisklassen.
Har tyvärr inte hört CV 15, så vet inte hur den låter.

Mvh
Ljudkvalite

nä,du gör alldeles rätt,man ska inte uttala sig om nåt man inte hört eller vet.Mvh

Postad 09 May 2008 - 20:06

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Är det 5 års garanti på att chassit ska hålla?ja det va ju imponerande,dom tål då upperbarligen inte att välta i alla fall

har vält en magnat med plastchassie och den höll

Postad 09 May 2008 - 20:07

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

japp men det finns flera med plast chassie

Kan du nämna en seriös tillverkare som använder element med plastkorg?

En av grundförutsättningarna för att bygga ett bra, lågdistande element är en korg som är så stum det går, utan att
den tar upp för mycket utrymme bakom membranet (dvs stoppar den bakåtriktade energin).

Plast ger resonanser och måste vara tjockt för att det ska bli någon stadga att tala om. Det vore intressant att
se hur Canon har löst detta.

Det finns bara en anledning till att använda plastkorg, och det är priset. Min personliga reflektion är att det är
riktigt snikigt av Canton i en såpass dyr högtalare.

Redigerat av Ageve, 09 May 2008 - 20:22.

Postad 09 May 2008 - 20:09

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Kan du nämna en seriös tillverkare som använder element med plastkorg?

En av grundförutsättningarna för att bygga ett bra, lågdistande element är en korg som så stum det går, utan att
den tar upp för mycket utrymme bakom membranet (dvs stoppar den bakåtriktade energin).

Plast ger resonanser och måste vara tjockt för att det ska bli någon stadga att tala om. Det vore intressant att
se hur Canon har löst detta.

Det finns bara en anledning till att använda plastkorg, och det är priset. Min personliga reflektion är att det är
riktigt snikigt av Canton i en såpass dyr högtalare.

det har jag gjort alleredan magnat

Postad 09 May 2008 - 20:13

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

det har jag gjort alleredan magnat

Jag har en Magnatbas i bilen. Den har korg i aluminium.

Postad 09 May 2008 - 20:16

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
inga kommentarer då x-12? du brukar ju va snabb annars om det är nåt du inte gillar.

Postad 09 May 2008 - 20:18

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Jag har en Magnatbas i bilen. Den har korg i aluminium.

har också en magnat bas men det är hemma serien det gäller inte en bil serie

Postad 09 May 2008 - 20:19

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Sollerön!

Jag tar dig seriöst när du lärt dig stava till OCH!!! Sluta skriva ock nu tack :) blir tokig på dig människa!

Postad 09 May 2008 - 20:23

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Sollerön!

Jag tar dig seriöst när du lärt dig stava till OCH!!! Sluta skriva ock nu tack :) blir tokig på dig människa!

av vilken andledning?har jag sagt nåt förolämpande åt dig?eller är det plastbasarna som upprör?

Redigerat av sollerön, 09 May 2008 - 20:24.

Postad 09 May 2008 - 20:25

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Nej hehe! Bara allmän inkompetens :)

Har sagt mitt här och till dig... Ha en trevlig helg

Postad 09 May 2008 - 20:32

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Nej hehe! Bara allmän inkompetens :)

Har sagt mitt här och till dig... Ha en trevlig helg

inkompetens?skruva isär dina högtalare så får vi se vem som har rätt.ha en trevlig helg själv.

Redigerat av sollerön, 09 May 2008 - 20:33.

Postad 09 May 2008 - 20:42

Unregistered1836450d
  • Unregistered1836450d
  • Användare

• 205 inlägg
  • 0
Jag betvivlar inte dina färdigheter att skruva upp skruvar min vän!
Det var inte inkompetens inom det svenska språket jag påpekade, och förhoppningsvis tog du lärdom! :)

FÖ: Canton är ett oerhört väl ansett företag som har enormt mycket mer erfarenhet än dig och mig när det gäller högtalare! :P

Om de nu fann detta materialet lämpligt så bekommer det mig inte det minsta, för det låter alldeles förträffligt bra om högtalaren och de har väldigt stor koll på vad de håller på med.
De har nog testat sig fram ganska så noga till vad som slutligen hamnade i upphängningen. Förmodligen var det ingen hörbar skillnad utan endast en extra kostnad.

Over & Out

Redigerat av Unregistered1836450d, 09 May 2008 - 20:48.

Postad 09 May 2008 - 20:51

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

Jag betvivlar inte dina färdigheter att skruva upp skruvar min vän!
Det var inte inkompetens inom det svenska språket jag påpekade, och förhoppningsvis tog du lärdom! :)

FÖ: Canton är ett oerhört väl ansett företag som har enormt mycket mer erfarenhet än dig och mig när det gäller högtalare! :P

Om de nu fann detta materialet lämpligt så bekommer det mig inte det mesta, för det låter alldeles förträffligt bra om högtalaren och de har väldigt stor koll på vad de håller på med.
De har nog testat sig fram ganska så noga till vad som slutligen hamnade i upphängningen. Förmodligen var det ingen hörbar skillnad utan endast en extra kostnad.

Over & Out

Hej, du tror inte att alla tillverkare snålar på nåt sätt då?jag menar,detta handlar ju inte om b&w 802 för 80 000 i alla fall,canton vet nog mer än väl att ett gjutet chassi är långt bättre än ett av plast ock även dyrare ,allt måste hållas inom kostnadsramarna för en specifik modell.

Postad 09 May 2008 - 20:59

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0

Hej, du tror inte att alla tillverkare snålar på nåt sätt då?jag menar,detta handlar ju inte om b&w 802 för 80 000 i alla fall,canton vet nog mer än väl att ett gjutet chassi är långt bättre än ett av plast ock även dyrare ,allt måste hållas inom kostnadsramarna för en specifik modell.

För övrigt behöver så har Canton ingen anledning att snåla på ett par högtalare som kostade 25000:- när det begav sig.

Roliga också att detta påstående kommer från dig, verkar mer som du vill smutskasta andra märken bara för att framhäva dina partyhögtalare.

Postad 09 May 2008 - 21:00

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
Canton RC-A

Postad 09 May 2008 - 21:15

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

För övrigt behöver så har Canton ingen anledning att snåla på ett par högtalare som kostade 25000:- när det begav sig.

Roliga också att detta påstående kommer från dig, verkar mer som du vill smutskasta andra märken bara för att framhäva dina partyhögtalare.

Hej,vet du nånting om högtalarelement ock delningsfilter överhuvudtaget så tycker jag inte att du ska kalla mina högtalare för det,party visst,men filter ock elementuppsättning borgar för nåt annat också,rcl du också med plastbasar? tur man har ett fint gjutet aluminiumchassi till basen.

Postad 09 May 2008 - 21:21

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Hej,vet du nånting om högtalarelement ock delningsfilter överhuvudtaget så tycker jag inte att du ska kalla mina högtalare för det,party visst,men filter ock elementuppsättning borgar för nåt annat också,rcl du också med plastbasar? tur man har ett fint gjutet aluminiumchassi till basen.

skulle vara roligt att göra en dist mätning mellan cv och canton tror nästan canton vinner

Postad 09 May 2008 - 21:26

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

22:21 ' post='1907241']
skulle vara roligt att göra en dist mätning mellan cv och canton tror nästan canton vinner

,jasså ja det är nog inte omöjligt men med en förstärkare på 2x160w så är dom chanslösa i alla fall i fråga om ljudtyck.

Redigerat av sollerön, 09 May 2008 - 21:28.

Postad 09 May 2008 - 21:47

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Chitt villka på-hopp det blev här då ?! :lol:

Inte helt väntat senast jag besökte tråden i alla fall ;)

Tycker att vi ska ta och lugna oss lite nu va ?! och skippa alla ###### påhopp för det är bara onödigt och jäkligt..... onödigt kanske?! , NeZlin, X-12 och sollerön. Varför hålla på och gräla om detta ?!
Är ni ihopp med era högtalare eller !?

- Mina CV-123214 spelar högst utav alla och har messt bas också !
- men mina Sony XC-243V har 2x 90" basar och spöar dina så du kan inte spela högre hur du än vill så jag tycker att du ska ta dina högtalare och köra upp dom någonstans !!! :) ( eller ?! :D )
- jo men.. men jag har ju ellement med alu-korg, dom måsste ju bli bättre...
- HAHA, jo men mina har mer X-max och dom spöar dina i ljudtryck, serrru !
- jaha, är det en diskution... då måsste ja vara med och börja bråka också :) .. jag tycker att dina högtalare med Alu-korg är sämmre än dom med plast bara för att du vet inget om något och Canton vet vad dom gör ! ( och dom kan alldrig snåla, eller ?! ;) )
Patetiskt... :D och jag tycker att nivån borde vara lite högre än så, har läst alla nya inläggen och tycker att påhoppen är helt onödiga och att tråden kommer att totallt dö av detta.

Lugna er nu och... Fan ta det lungt !!!!! ingen jäkla tävling det här om vem som spelar högst, finast, mest bas eller vad det nu än är ni tävlar om ?! i sådanna fall, skaffa er en egen tråd där ni kan diskutena detta och inte i denna tråd som va tängt att hjälpa till med en fråga :P

Är trött och sur, och pallar inte sådant här skit jusst nu, ville ha lite lugn läsning men när jag såg era inläggså blev jag fan förbannad på nytt.. så ska ni fortsätta på detta sätt så gör det i en annan tråd som är menad för det, för det är ju alltid samma sak och det blir alltid diskution om samma saker och gång, efter gång, efter gång.........

Edit: varning för stavfel !

//DVD-ai

Redigerat av DVD-ai, 09 May 2008 - 21:51.

Postad 09 May 2008 - 21:50

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

,jasså ja det är nog inte omöjligt men med en förstärkare på 2x160w så är dom chanslösa i alla fall i fråga om ljudtyck.

bra tryck i 4 ohm ftc skall du fisa med det steget nu tycker jag att du yrar som om du inte vet ett skvatt om vad du pratar om du verkar inte förstå vad nad 208 kan prestera har spelat en bra bit över halv volym och plast basarna har hållit .

Postad 09 May 2008 - 21:58

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Chitt villka på-hopp det blev här då ?! :lol:

Inte helt väntat senast jag besökte tråden i alla fall ;)

Tycker att vi ska ta och lugna oss lite nu va ?! och skippa alla ###### påhopp för det är bara onödigt och jäkligt..... onödigt kanske?! , NeZlin, X-12 och sollerön. Varför hålla på och gräla om detta ?!
Är ni ihopp med era högtalare eller !?

- Mina CV-123214 spelar högst utav alla och har messt bas också !
- men mina Sony XC-243V har 2x 90" basar och spöar dina så du kan inte spela högre hur du än vill så jag tycker att du ska ta dina högtalare och köra upp dom någonstans !!! :) ( eller ?! :D )
- jo men.. men jag har ju ellement med alu-korg, dom måsste ju bli bättre...
- HAHA, jo men mina har mer X-max och dom spöar dina i ljudtryck, serrru !
- jaha, är det en diskution... då måsste ja vara med och börja bråka också :) .. jag tycker att dina högtalare med Alu-korg är sämmre än dom med plast bara för att du vet inget om något och Canton vet vad dom gör ! ( och dom kan alldrig snåla, eller ?! ;) )
Patetiskt... :D och jag tycker att nivån borde vara lite högre än så, har läst alla nya inläggen och tycker att påhoppen är helt onödiga och att tråden kommer att totallt dö av detta.

Lugna er nu och... Fan ta det lungt !!!!! ingen jäkla tävling det här om vem som spelar högst, finast, mest bas eller vad det nu än är ni tävlar om ?! i sådanna fall, skaffa er en egen tråd där ni kan diskutena detta och inte i denna tråd som va tängt att hjälpa till med en fråga :P

Är trött och sur, och pallar inte sådant här skit jusst nu, ville ha lite lugn läsning men när jag såg era inläggså blev jag fan förbannad på nytt.. så ska ni fortsätta på detta sätt så gör det i en annan tråd som är menad för det, för det är ju alltid samma sak och det blir alltid diskution om samma saker och gång, efter gång, efter gång.........

Edit: varning för stavfel !

//DVD-ai

tyvär så blir det i bland

Postad 09 May 2008 - 21:59

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

bra tryck i 4 ohm ftc skall du fisa med det steget nu tycker jag att du yrar som om du inte vet ett skvatt om vad du pratar om du verkar inte förstå vad nad 208 kan prestera har spelat en bra bit över halv volym och plast basarna har hållit .

Men vilket gläfsande om effekt,är det inte va vi själva trivs med,canton rcl har en känslighet på 88db ock mina på 100db,alltså behöver du en förstärkare på 2x640w rms för att spela lika högt som jag gör med min på 2x160w,fiksar dina canton det?nädu då blir det nog en plastpannkaka.

Redigerat av sollerön, 09 May 2008 - 22:01.

Postad 09 May 2008 - 22:03

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

...

Bra sammanfattning :P

x-12 och sollerön gillar inte varandras högtalare, den saken är säker iaf (inte första tråden som de hamnar i luven
på varandra av den anledningen).

Hursomhelst är det lite kul att x-12 sitter och försvarar Cantons val av plast till korgen. Inte för att det måste
betyda att högtalarna är dåliga, men de flesta kan nog räkna ut vad han hade skrivit om det hade handlat om någon
annan tillverkare. Motorsågen framme direkt? :)

Sen kan man ju såklart ifrågasätta solleröns motiv med plast-analysen med.

Postad 09 May 2008 - 22:03

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Men vilket gläfsande om effekt,är det inte va vi själva trivs med,canton rcl har en känslighet på 88db ock mina på 100db,alltså behöver du en förstärkare på 2x640w rms för att spela lika högt som jag gör med min på 2x160w,fiksar dina canton det?nädu då blir det nog en plastpannkaka.

och som vanligt har du FEL dom ligger på 89db

Postad 09 May 2008 - 22:10

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Är man nöjd och upplever sina högtalare som det bässta så är det så, i alla fall för en själv och det är det som betyder något i huvudtaget. Är sollerön nöjd med sina CV så är det jätte bra och om X-12 är det med sina Canton så är det också jätte bra, och båda får tycka att det är världens bässta högtalare. men att bråka om detta hela tiden är bara jätte larvigt och inget som jag sätter stor respekt till...
Jag till exempel tycker att mina Seas Thor har ett ljud som starkt tilltaler mig och jag skulle inte byta dom mot många andra för under 50000 kr faktiskt.. Men det betyder inte att inte någon annan skulle kunna tycka att det finns högtalare som är Mycket ! bättre på allt än vad mina är i alla fall.
Om det är något som vi borde ha kommit fram till på detta forum i alla fall ( om något ) så är det ju hur olika vi uppfattar ljud och att vi alla har otroligt olika ljudideal och det är bara att acceptera.

//DVD-ai

Postad 09 May 2008 - 22:11

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Bra sammanfattning :P

x-12 och sollerön gillar inte varandras högtalare, den saken är säker iaf (inte första tråden som de hamnar i luven
på varandra av den anledningen).

Hursomhelst är det lite kul att x-12 sitter och försvarar Cantons val av plast till korgen. Inte för att det måste
betyda att högtalarna är dåliga, men de flesta kan nog räkna ut vad han hade skrivit om det hade handlat om någon
annan tillverkare. Motorsågen framme direkt? :)

Sen kan man ju såklart ifrågasätta solleröns motiv med plast-analysen med.

magnat har även plast chassi i sina högtalare och då pratar man om högtalare som kostar runt 26k och jag skulle inte bli förvånad om det finns i heco också sen är det tydligen abs plast i chassina.

Postad 09 May 2008 - 22:18

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0

magnat har även plast chassi i sina högtalare och då pratar man om högtalare som kostar runt 26k och jag skulle inte bli förvånad om det finns i heco också sen är det tydligen abs plast i chassina.

spelar väl ignen roll va det är för sorts plast i dom,plast är plast,skulle vilja se ex b&w göra basar i plast,får vi nog aldrig se pga att dom är rädd om sitt anseende,dom gör inte plastbasar som ser ut som gjutna(precis va canton gjort i rcl)

Postad 09 May 2008 - 22:23

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Skit i villket material, bara det låter bra tycker jag i alla fall :)

Postad 09 May 2008 - 22:25

sossen
  • sossen
  • Forumräv

• 718 inlägg
  • 0
Någon som har bilder på dessa "plast" basar?

Postad 09 May 2008 - 22:31

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

spelar väl ignen roll va det är för sorts plast i dom,plast är plast,skulle vilja se ex b&w göra basar i plast,får vi nog aldrig se pga att dom är rädd om sitt anseende,dom gör inte plastbasar som ser ut som gjutna(precis va canton gjort i rcl)

nu är du ute med din o kunskap när det gäller plast vad tillverkas t.e.x en f1 bil av

Postad 09 May 2008 - 22:41

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Plast kan nog va nog så starkt,men aldrig lika stumt som ett gjutet aluminiumchassi ock framförallt inte med samma värmeavledande egenskaper.

Postad 09 May 2008 - 22:48

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Plast kan nog va nog så starkt,men aldrig lika stumt som ett gjutet aluminiumchassi ock framförallt inte med samma värmeavledande egenskaper.

värme av ledande har för mig att det finns i ventilerade polstycken på basar och vissa mellanreg varför skall då chassit ta hand om värmen att det är aluminium är nog mera att få ett lätt chassie och ett mera vridstyvt mot vad ett pressat plåt chassie är men att den leder bort värme nä det tror jag inte på för då skulle upphängningen till slut kapitulera

Postad 09 May 2008 - 23:26

NAD2700THX
  • NAD2700THX
  • Beroende

• 1364 inlägg
  • 0
På A svarar jag: Kolfiber och på B svarar jag: Cerwin Vega AT-100...

:)

/Johan

Postad 10 May 2008 - 08:21

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
Oavsett om de använder plast eller inte så tror jag de har full koll på vad de gör. RC-L är ju inte några dåliga högtalare direkt, dessutom så ligger det nog ett antal fler timmar i utveckling på nämda Canton jämfört med vilken CV-högtalare som helst. CV är ju egentligen bara en hafsigt ihopsatt garderob med stora basar och hög känslighet. Men jag är en CV-älskare för det :) . Jag har haft riktigt kul med mina AT-100. Vad gäller ljudtryck så har jag aldrig fått det trycket varken med RC-L eller mina JBL, som jag fick med mina AT-100. Men man ska inte glömma att man kan spela oerhört högt med ett par RC-L och då går de ändå DJUPT ner i frekvens.
Nä, man behöver inte vara raketforskare för att inse att RC-L är en MYCKET bättre högtalare än CV.

RC-L slår nog CV på alla punkter förutom ljudtryck.

Postad 10 May 2008 - 12:19

Packetloss
  • Packetloss
  • Veteran

• 1886 inlägg
  • 0
Om man bara vill ha ljudtryck så köp CV.

Postad 10 May 2008 - 17:37

sollerön
  • sollerön
  • Veteran

• 1644 inlägg
  • 0
Hej,håller med vissa här att det blivit väl mkt gräl i vissa trådar jag varit med i(ska skärpa mig),andledningen till det är ju att ingen vill väl att nån ska kasta skit på grejor man har.Men så är det ju tyvärr när man har ett par cerwin vega högtalare,har tom gjort ett eget album i mitt galleri för dessa dc-15,där kan man kolla på elementen ,filter,lådor ock läsa text.Tycker jag gjort va jag kunnat för att förklara att dessa är lite speciella vegor.2 st jag känner mkt väl har ino grejer,vi brukar prata nästan dagligen ock lyssna på högtalare tillsammans osv,dom förstår inte att folk kan skriva att dessa enbart duger till disco dunk,ock dessa herrar är riktigt kräsna ska ni veta. Dom skulle inte vilja byta sina högtalare mot mina men dom säger att dom är helt ok ock roliga att gasa på med ,dom är även kunnliga angående element ock filter också ock dom säger att dessa har väl alla förutsättningar för att låta bra(fina element ock filter).Ock varför skulle jag som är över 40år ock lyssnat till en massa högtalare genom åren behålla dom om dom nu låter så dåligt? Innan man bedömer ett par högtalare ska man lyssna på dom i en bra miljö ock med bra kringutrustning,allt kan låta skit om detta inte uppfylls.trevlig lördagkväll på er.heja team cans

Postad 10 May 2008 - 17:55

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
Inge fler som bygger egna fronta.
Här är mina nya på provspelning JBL 2" + 12" Eton.
Hyfsat tryck i dem!

MVH
ssoep

Bifogad fil(er)

• Bifogad fil  JBL.jpg   142.48K   0 Antal nerladdningar

Postad 10 May 2008 - 21:21

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Där har vi prylar...., högtalarporr enligt mig :)

Postad 11 May 2008 - 00:36

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Här e ett exempel på riktigt sjuka prylar :)

Kanske kan vara något för trådskaparen att investera i om denne vill ja tryck hemma ! B)

Bifogad fil(er)

Postad 11 May 2008 - 00:55

Triton242
  • Triton242
  • Lärjunge

• 355 inlägg
  • 0
Portljud vid lägre frekvenser och vid "lite" högre volymer på RC-L någon som får?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.