* Officiell Tråd - HTC Touch Diamond *
3968 svar till detta ämne
Postad 14 maj 2008 - 23:41
rickardf
-
rickardf
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Intressant kommentar från någon som testat telefonen: "I love my windows mobile phone that’s why you can’t peg me for being an iPhone lover, however, the way that HTC is trying to hard to copy everything on the iPhone can sometimes get irritating. I mean, one good thing about having a windows mobile phone is the ability to brag about it, not to mention that most windows mobile phone have a hefty price tag, specially the ones from HTC (if bought without a contract). However, if they keep trying to copy the iPhone—well, there’s no sense showing off a product that looks like a rip-off of an original one, right?
However if you look beyond the too many iPhone rip-off features of the HTC Touch Diamond, this looks like one promising device. If they are able to go beyond the issues such as the scroll wheel not responding or sluggish performance (check video), it may even surpass the iPhone. For those looking for a QWERTY keyboard, I suggest that, like me, you just wait for the Sony Ericsson Xperia X1. It basically has the same features (processor, RAM, WiFi, GPS, etc) but with the added slide-out QWERTY."
Postad 15 maj 2008 - 08:56
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
rickardf: Det är ju det som står i recensionen lite längre upp. Sedan tycker jag denna verkar mycket lovande, du har ju väldigt mycket flexibitet med en windows mobile telefon, sedan skulle jag (som inte skriver vansinnigt mycket sms och mail) inte välja en telefon med qwerty då storleken har en tendens att växa. Jag skaffar hellre denna än en iPhone, dels pga. just storleken och för att slippa iTunes. Sedan på xda-developers finns det hur mycket som helst att läsa om varje modell med tweaks osv. Bara hoppas den inte blir alltför mycket försenad
Postad 15 maj 2008 - 09:59
losdrivare
-
losdrivare
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Undra om dom har förbättrat funktionen att skriva text (sms osv), någon som vet? Jag hade Touch Dual och gav upp efter ett par veckor även om det fanns utskjutbar knappsats (vanlig t9). Verkar dock inte som dom gjort någon förbättring eftersom det aldrig framgår i varken youtube videos eller i spec.
Edit: Hittade tamigtusan en blid som visar att dom faktiskt har förbättrat genom att lägga till en ordentligt qwerty-layout...gott att se!
Klicka här!
Dessutom verkar det finnas qwerty i landscape, förhoppningsvis går det att använda med tummarna. Då borde man få bra fart på sms-skrivandet! =) http://www.sprintuse...d.php?p=1805324Jag läste i en preview (hittar den inte nu) att HTC verkligen hade ansträngt sig för att göra det lättare att mata in text i Diamond, det brukar ju annars vara nackdelen om man bara har touchscreen utan hårdvarutangentbord. Ser verkligen fram emot Diamond. Har alltid velat ha en smartphone med hög upplösning för att kunna surfa smidigare, men samtidigt velat ha en telefon som man orkar bära med sig jämt. Diamond verkar ha allt detta, xperia tycker jag verkar för stor, även om jag gillar tangentbordet och den ännu högre skärmupplösningen.
Postad 18 maj 2008 - 01:15
lindros
-
lindros
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon som vet vad det är för en mottagare till gps'en. sirfstar III eller? Hittar ingenstans.
Postad 18 maj 2008 - 16:48
Kazutoyo
-
Kazutoyo
-
Forumräv
-
-
733 inlägg
Nu börjar mobil tillverkarna närma sig den telefon jag väntat på i 2-3 års tid.
Heh, samma här. Läste en artikel om framtida telefoner våren 2005, och då gjorde jag en lista över vad jag vill att min framtida telefon ska klara av, och nu är de nästan där. Touch Diamond är ruskigt nära min "perfekta" telefon, men når inte riktigt fram till mållinjen. Verkar som om jag får vänta till nästa år.
Postad 18 maj 2008 - 19:58
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Är det någon som vet vad det är för en mottagare till gps'en. sirfstar III eller? Hittar ingenstans.
Jag kan ha fel men har för mej enligt mobilereviews artikel att GPS är ett tillval. Kan dock ha läst fel. /W
Postad 19 maj 2008 - 00:10
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Inbyggd GPS...Du kan välja vad du vill..TomTom..IGO..osv
Funkar klockrent på min TyTn II
Får låsning på 10-20 sek
Postad 19 maj 2008 - 00:23
lindros
-
lindros
-
Rookie
-
5 inlägg
Det fattar man väl!! Men vad är det för en inbyggt mottagare
Postad 19 maj 2008 - 06:19
srg
-
srg
-
Amatör
-
-
72 inlägg
blabla, jag skrev fel
Redigerat av srg, 19 maj 2008 - 06:22.
Postad 19 maj 2008 - 08:54
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Det enda jag hittat om det är för gps är att det ska vara NMEA 0183 men det säger inte mig ett dugg....
Samma som i min TyTn II
Från www.pdadb.net
Redigerat av moparman, 19 maj 2008 - 08:55.
Postad 19 maj 2008 - 20:19
lindros
-
lindros
-
Rookie
-
5 inlägg
Nää inte mig heller. Men tack för svaret ändå
Postad 19 maj 2008 - 22:22
martin636
-
martin636
-
Användare
-
-
152 inlägg
Postad 20 maj 2008 - 08:28
Unregisteredf4b4ed01
-
Unregisteredf4b4ed01
-
Rookie
-
9 inlägg
??? Visar telefonboken ett enda nummer... Hoppas att jag har fel men med den stora skärmen så borde den kunna visa många kontakter och nummer samtidigt?
Redigerat av Unregisteredf4b4ed01, 20 maj 2008 - 08:29.
Postad 20 maj 2008 - 09:46
Miisen
-
Miisen
-
Rookie
-
5 inlägg
Jag har undrat ett tag över hur skraptålig Diamond är. Jag var väldigt sugen på LG Secret för att den skulle kunna motstå alla typer av repor som en del andra telefoner i nuläget, men hittar ingen info om detta angående Diamond. Är det någon som vet?
Postad 20 maj 2008 - 11:31
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Någon som får videon på mobil.se att fungera?
Postad 20 maj 2008 - 18:57
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
ang. GPSen Saxat från mobile-review.com The situation with the Diamond’s navigation abilities is somewhat vague. While it comes installed with a GPS chipset and support for A-GPS, it will ship only with Google Maps for navigation in Russia. I suppose there is no need to add that it’s not a full-fledged navigation app.
Of course, Google Maps can calculate routes too, but it will barely do if you are planning to use the Diamond as your pocket navigation system. We’ll expand on its navigation department some time later, but for now let us note that navigation here is more of an option that was tacked on as a tribute to the ongoing trend. The lack of navigation-savvy software in the box is also very easy to explain, especially in Russian and CIS countries, where HTC’s navigation-centric flagship, the Touch Cruise, has just launched and is gathering pace.
/W
Postad 20 maj 2008 - 21:07
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Jag tror att det blir TomTom med karta över ett mindre område.. Funkar så med tytn II och Cruise om ja inte kommer ihåg fel.
Postad 21 maj 2008 - 20:27
hobs0n
-
hobs0n
-
Användare
-
-
109 inlägg
Den är ju jävligt snygg men ack så meningslöst med en sådan liten skärm, speciellt med den trevliga upplösningen.. :/
Postad 26 maj 2008 - 08:44
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Enligt mina observationer.
Bra:
1. Snygg (både in- och utvändigt)
2. Liten och smidig
3. Relativt snabb GPS
4. Kamera (om än bara 3.2mpx, utan blixt och IS)
5. Turbo 3G,
6. Wlan
7. Touch.
Dåligt:
1. Batteritiden verkar värdelös med en taltid på bara 4 timmar.
2. Kameran saknar blixt och IS.
3. Den saknar 3.5" stereoplugg.
4. Den har "bara" 4gb integrerat minne och det går inte att utöka med extra.
I jämförelse med..
Nokia N96 har allt men jag hatar plastigheten i min n95:a, den är också för stor, och är rädd att n96:an är lika "slö" när man bläddrar bland bilder etc.. Dessutom är gps:en så sjuuukt långsam och blir galen på att man kan slidea upp musiknavigationen (helt onödig i min mening, gör bara att jag stup i kvarten råkar öppna den åt fel håll med dröjesmål till följd). Hade den inte varit så dyr så hade jag slängt den i asfalten för längesen. SE har 1000apor gånger bättre menysystem och användarvänlighet..
Over and out!
Postad 26 maj 2008 - 11:36
JimmyG
-
JimmyG
-
Amatör
-
-
67 inlägg
Om det står mellan en HTC Touch Diamond och nya Iphone, är det smaksak/marginell skillnad mellan de båda eller är den ena bättre än den andra? Är främst ute efter bra surfmöjligheter.
Redigerat av JimmyG, 26 maj 2008 - 11:37.
Postad 26 maj 2008 - 18:24
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Dåligt: 1. Batteritiden verkar värdelös med en taltid på bara 4 timmar. 2. Kameran saknar blixt och IS. 3. Den saknar 3.5" stereoplugg. 4. Den har "bara" 4gb integrerat minne och det går inte att utöka med extra.
I jämförelse med.. Nokia N96 har allt men jag hatar plastigheten i min n95:a, den är också för stor, och är rädd att n96:an är lika "slö" när man bläddrar bland bilder etc.. Dessutom är gps:en så sjuuukt långsam och blir galen på att man kan slidea upp musiknavigationen (helt onödig i min mening, gör bara att jag stup i kvarten råkar öppna den åt fel håll med dröjesmål till följd). Hade den inte varit så dyr så hade jag slängt den i asfalten för längesen. SE har 1000apor gånger bättre menysystem och användarvänlighet..
Over and out!
1. Sony ericsson w890i har 4 ½ timme Saxxat nokia.se Nokia N95 Samtalstid: upp till 3,5 timmar (WCDMA), upp till 5 timmar (GSM)* (din mobil) Nokia N96 Taltid: upp till 150/220 minuter (WCDMA/GSM) Så den är nog inte sämst ändå... /W
Postad 26 maj 2008 - 19:18
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Om det står mellan en HTC Touch Diamond och nya Iphone, är det smaksak/marginell skillnad mellan de båda eller är den ena bättre än den andra?
Är främst ute efter bra surfmöjligheter.
4 vs 16 gb tycker jag gör en stor skillnad. Båda har wlan och turbo 3g när nya iphone kommer? Webbläsare går ju att välja själv vilken man vill änvända.
Postad 26 maj 2008 - 19:39
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nå som är grymt skoj med WM är att man kan göra så mycket med en sån telefon...
Just nu kör jag en L26 Kaiser Diamond Version 2 ROM på min TyTn II
Postad 27 maj 2008 - 09:12
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
1. Sony ericsson w890i har 4 ½ timme Saxxat nokia.se Nokia N95 Samtalstid: upp till 3,5 timmar (WCDMA), upp till 5 timmar (GSM)* (din mobil) Nokia N96 Taltid: upp till 150/220 minuter (WCDMA/GSM)
Så den är nog inte sämst ändå...
/W
Ajfan, missade faktiskt att det var så illa med batteritiden. Men jag tycker Diamond verkar grym och än så länge bästa alternativet. För mig är det viktigt med balansen mellan storlek/design och tekniska finesser. Tycker HTC har lyckats rätt bra där. Lite trist att inte kameran är bättre och missen att man inte kan utöka minnet, men som sagt.. man kan inte både äta kakan och ha kakan kvar  .. Jag har faktiskt beställt en htc touch diamond och väntar med spänning! simma lugnt!
Postad 27 maj 2008 - 09:19
simsthlm
-
simsthlm
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
4 vs 16 gb tycker jag gör en stor skillnad. Båda har wlan och turbo 3g när nya iphone kommer? Webbläsare går ju att välja själv vilken man vill änvända.
Iphone har ingen GPS, en värdelös kamera, saknar predictive text och har ingen fm-radio. Förutom detta så är den på tok för stor! Jag väljer hellre HTC Touch Diamond alla dar i veckan före en Iphone.
Postad 27 maj 2008 - 18:56
Wilgot
-
Wilgot
-
Lärjunge
-
-
475 inlägg
Iphone har ingen GPS, en värdelös kamera, saknar predictive text och har ingen fm-radio. Förutom detta så är den på tok för stor! Jag väljer hellre HTC Touch Diamond alla dar i veckan före en Iphone.
Instämmer. iphone har även ingen möjlighet att skicka mms. För mej är 4GB helt ok. Tänker inte lägga in för mycke kartor, har redan mp3 spelare så jag tar endast bilder osv. Vet redan från min Ipod att mpeg4 filmer osv. ej brukas dagligen då batteriet tar slut ganska kvickt. dock synd med avsaknad minneskortplats. Men de kommer säkert en ny version senare = ). Frågan är bara om man vågar ha den på krogen eller likande illasinta platser. reptålig? kan bli ful direkt. Någon som har kommentarer allmänt om HTC? Har aldrig provat och behöver lite kvalite, support och garanti tips. Finns svenskt qwerty eller T9 stöd? /W
Postad 27 maj 2008 - 23:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Har haft en TyTn II i ganska många månader och jag är fakriskt grymt imponerad av kvaliten på telefonen..
Känns som ny...Nu vet jag inte hur Cruise eller diamond är men jag tror inte de är nån fara.
Finns så grymt mycket kul till WM telefoner också..
Hur mycket program som helst....
Lite avis på Diamond....Kör ju en 6.1 rom baserad på diamond
Postad 28 maj 2008 - 06:44
awewa
-
awewa
-
Rookie
-
9 inlägg
"4 gigabyte flashminne som är tillgängligt för användaren. Lagringskapaciteten kan utökas ytterligare med micro SD-kort. " Källa: http://www.netonnet....sp?iid=se115899
Postad 28 maj 2008 - 06:51
bbb
-
bbb
-
Lärjunge
-
-
253 inlägg
"4 gigabyte flashminne som är tillgängligt för användaren. Lagringskapaciteten kan utökas ytterligare med micro SD-kort. "
Källa: http://www.netonnet....sp?iid=se115899
Tyvärr, tror att det är fel! Det var många sidor som påstod det i början men på de förserieexemplar som cirkulerar finns ingen minneskortplats och de flesta sidor anger numera att det saknas. Se tex länkarna i första inlägget. /Oscar
Postad 30 maj 2008 - 16:09
hottuna
-
hottuna
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hittar inge info/bilder om varken tangentbordet eller typ av ordbok för sms. För mig är sms-skrivandet viktigt. Är det enkelt på denna telefon?
Postad 30 maj 2008 - 20:43
pettat
-
pettat
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Hittar inge info/bilder om varken tangentbordet eller typ av ordbok för sms. För mig är sms-skrivandet viktigt. Är det enkelt på denna telefon?
Inget tangentbord på denna. T9 på skärmen som funkar bra på tidigare modeller.
Postad 30 maj 2008 - 23:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ska du skriva mcket så tipsar jag om en lur med qwerty tangentbord
Postad 31 maj 2008 - 13:49
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Ska du skriva mcket så tipsar jag om en lur med qwerty tangentbord 
va? nu blir jag förvirrad, här står det att det finns QWERTY -tangentbord, https://www.prisjakt...kt.php?e=304423kan någon förklara?
Postad 31 maj 2008 - 15:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Skulle kanske skrivit fysiskt qwerty tangentbord
Postad 31 maj 2008 - 17:16
Big_Fred
-
Big_Fred
-
Rookie
-
8 inlägg
Är det någon som vet något om de sjukt snygga tillbehören som finns på bild på HTC´s hemsida? Är det en dockningsstation/laddare man ser så är ju telefonen värd att köpa bara därför.
Postad 01 juni 2008 - 15:11
Unregistered9e3a8129
-
Unregistered9e3a8129
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Hum... Sitter här och funderar... Htc, Sonyericsson, Apple... Är en gammal Sonyericsson torsk och har i princip aldrig haft något annat. Just nu sitter jag med en P1i och är väldigt nöjd med den. Innan den hade jag en P990i men som jag ganska snabbt bytte då den var ruskigt seg. Började kolla runt på lite nya modeller nu för några veckor sedan och fastnade direkt för Sonyericssons nya X1. Dock läste jag att denna modell skulle släppas i det fjärde kvartalet detta året och så länge vill jag inte vänta. Så hittade jag den här och den verkar ju vara i princip identisk med X1 om man bortser från det fysiska Qwerty tangentbordet. Kan ju till lägga att jag sällan sms:ar och använder den till att ringa flera timmar om dagen. Funderar på att köpa denna men jag har dock aldrig haft en HTC mobil innan och jag har ingenaning om hur de är i kvalité m.m. Är det stor skillnad att gå över från ett symbian OS till ett windows os ? (Sonyericsson till HTC) Enligt specifikationerna skall det ju vara bra fart på denna modell också. Titta lite på en film på ett visningsex från en mässa och det verkade som den inte var helt 100 i snabbhet (kanske bara är en ung mjukvara med lite barnsjukdommar). http://www.youtube.c...h?v=CoaXA9un7YESjälvklart finns ju Iphone med på listan önskelistan men det nya Windows 6.1 operativsystemet verkar riktigt lockande... Någon som har testat ? Värt att vänta till jul på X1 eller skall man slå till på en Diamond? Många frågor på en gång men är det någon som har lite hjälpande tankar och funderingar?
Postad 01 juni 2008 - 18:35
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Hade själv en SE P990 tidigare å maken till skräp får man leta efter :-)
Men det tog inte så länge att vänja sig med WM..Tycker det mesta är logiskt uppbygt..
ingen större skillnad mellan WM 6 och 6.1
I 6.1 får du trådad sms...Sen finns det säkert andra smågrejor
Brutalt stabil telefon TyTn II...Man kan ha igång massor med program samtidigt utan att den sloknar..
Aldrig fått den att starta om sig själv fast jag haft igång sms...kontakt listan..Gps.wlan..Explorer..musik samtidigt..
Lite mer bök att ringa med en touchtelefon helst om man ringer många nummer man inte har i call history eller kontakter....Det som jag gillade bäst med P990,att med luckan stängd så funkar den som vilken SE som helst.
Sen finns det ju massor me program till WM motför till Sony..
Som natt å dag..
Största skillnaden är att WM är så pass öppet...Har man problem med att dioden blinkar grönt å man vill att missade samtal ska blinka grönt å olästa sms blinka blått för att det är snyggt så kan du ge dig tusan på att nån gjort ett sånt program..Sen att man kan flasha telefonen å prova andra ROM är ju inte tråkigt.
Sist fick jag inte vädret att funka..Då fixade en vänlig själ en fil över alla orter som är inlagda å la till min ¨så nu har även jag väder
Eller som när jag flashat min telefon med en engelsk ROO och upptäcker att Å.Ä.Ö och alla tecken på mitt tangentbord helt plötsligt var på fel plats....
Då hittade jag ett litet fint program som gjorde att allt hamnade på rätt plats + lite meckande i registret
Postad 01 juni 2008 - 21:48
Ralle1
-
Ralle1
-
Forumräv
-
-
941 inlägg
moparman.
Vet du om det går att använda Wayfinder i den?
Postad 01 juni 2008 - 22:18
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Ska gå med vilken gps som helst vad jag då vet..Aldrig testat wayfinder själv..
De allra flesta verkar köra med TomTom eller IGO
Postad 02 juni 2008 - 15:38
rickardf
-
rickardf
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Orkar man vänta ett litet litet tag till så kommer i stort sett samma modell med utskjutbart t-bord...det blir pricken över i:et för min del iaf. http://www.intomobil...rove-to-be.html
Postad 02 juni 2008 - 21:51
Mr_Empa
-
Mr_Empa
-
Veteran
-
-
1 742 inlägg
Fast den ser mer ut att vara efterföljare till TyTn II, eller är jag helt ute och snurrar?
Postad 02 juni 2008 - 22:09
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Japp...
Stör mig som f*n att man drar ut tangentbordet åt "fel" håll
Postad 02 juni 2008 - 23:46
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Orkar man vänta ett litet litet tag till så kommer i stort sett samma modell med utskjutbart t-bord...det blir pricken över i:et för min del iaf.
http://www.intomobil...rove-to-be.html
Kommer inte priset på den ligger runt 7000kr? och dessutom kommer den vara rätt så tjock/bred/lång? Japp... Stör mig som f*n att man drar ut tangentbordet åt "fel" håll
Vilket håll ska det vara för rätt håll?  Angånende GPSen, det står det att det är A GPS? Vad menas? Kan man få sin vägbeskrivning uppläst?
Redigerat av Unregistered5cab8372, 02 juni 2008 - 23:48.
Postad 03 juni 2008 - 05:46
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Styrgrunkan å knapparna ska va på vänster sida av skärmen som på min TyTn II
GPS is a satellite based positioning system. Assisted GPS, or A-GPS was introduced to enhance performance. The development of A-GPS was accelerated by the U.S. FCC's E911 mandate making the position of a cell phone available to emergency call dispatchers. [1]
Conventional GPS then had difficulty providing reliable positions in poor signal conditions. For example when surrounded by tall buildings (as a result of multipath), or when the satellite signals are weakened by being indoors or under trees. Some newer receivers are far better.
In addition, when first turned on in these conditions, some non-A-GPS units may not be able to download the almanac and ephemeris information from the GPS satellites, rendering them unable to function until a clear signal can be received continuously for up to one minute.
An A-GPS receiver can address these problems in several ways, using an Assistance Server:
Gps funkar precis som en "vanlig" gps
The Assistance Server can locate the phone roughly by what cell site it is connected to on the cellular network.
The Assistance Server has a good satellite signal, and lots of computation power, so it can compare fragmentary signals relayed to it by cell phones, with the satellite signal it receives directly, and then inform the cell phone or emergency services of the cell phone's position.
It can supply orbital data for the GPS satellites to the cell phone, enabling the cell phone to lock to the satellites when it otherwise could not, and autonomously calculate its position.
It can have better knowledge of ionospheric conditions and other errors affecting the GPS signal than the cell phone alone, enabling more precise calculation of position. (See also Wide Area Augmentation System)
Some A-GPS solutions require an active connection to a cell phone (or other data) network to function, in others [2] [3] it simply makes positioning faster and more accurate, but is not required.
As an additional benefit, it can reduce both the amount of CPU and programming required for a GPS Phone by offloading most of the work onto the assistance server. (This is not a large amount for a basic GPS - many early GPSs ran on 386/16 or similar hardware).
High Sensitivity GPS is an allied technology, that addresses some of the same issues in a way that does not require additional infrastructure. It notably cannot provide instant fixes when the phone has been off for some time, that some forms of A-GPS can
Redigerat av moparman, 03 juni 2008 - 05:50.
Postad 03 juni 2008 - 10:55
Unregistered5cab8372
-
Unregistered5cab8372
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Frågan som kvarstår klarar den av att läsa upp en vägbeskrivning? Kan vara smidigt när man kör..
Så som jag har förstått texten, behöver man internetuppkoppling för att använda a gps? Kostar det inte en massa pengar?
Postad 03 juni 2008 - 11:42
BalleX
-
BalleX
-
Amatör
-
-
60 inlägg
När släpps htc diamond i Sverige?
Postad 03 juni 2008 - 13:00
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Den uppdaterar din position 1ggr/vecka via gprs/wlan/activesync...Bara nåra bytes...
Annars funkar den som vilken gps som helst med rösrguidning
Så det behöver inte kosta en enda krona....Man lägger ju in kartor på minneskort så inget strömmas via nätet
Postad 04 juni 2008 - 09:37
LinusNilsson
-
LinusNilsson
-
Användare
-
-
115 inlägg
Den uppdaterar din position 1ggr/vecka via gprs/wlan/activesync...Bara nåra bytes... Annars funkar den som vilken gps som helst med rösrguidning
Så det behöver inte kosta en enda krona....Man lägger ju in kartor på minneskort så inget strömmas via nätet
Låter fint, för jag har fått för mig att man betalar datatrafik när man använder GPS'en. Men du menar att det bara kostar för att t.ex uppgradera kartorna, och när man just kopplar upp den eller vad man ska säga? Är inte helt hundra på hur dessa GPS-funktioner fungerar i telefonerna.
Postad 04 juni 2008 - 09:48
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Nu är jag inte 100% säker hur det funkar på Diamond men jag har en HTC TyTn II med inbyggd gps så det bör vara precis samma sak..
Där installerar du kartor du vill ha på minneskortet...Och gps programet på telefonen...Till TyTn II följer TomTom med..
Sen kommer ett meddelande att den vill uppdatera gps 1ggr/vecka...Du behöver inte uppdatera om du inte vill...Kan trycka påminn mig om en dag...1 timma...Aldrig osv.Jag har valt att den bara ska uppdatera när jag syncar med datorn så då kostar det ingenting..
Så länge du "hittat" eller köpt kartorna så och uppdaterar via active sync kostar det inget...
Postad 04 juni 2008 - 12:56
elmtek
-
elmtek
-
Rookie
-
4 inlägg
När släpps htc diamond i Sverige?
I början på juli.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|