Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Iphone 3G *

4925 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vilka kommer köpa en Iphone 3g (767 medlem(mar) har röstat)

Kommer du köpa dig en iphone 3g?

1. Självklart (233 röster [30.18%])

Procent av omröstning: 30.18%

2. Nej tack (190 röster [24.61%])

Procent av omröstning: 24.61%

3. Jag väntar och ser (349 röster [45.21%])

Procent av omröstning: 45.21%

Hur har Telias prissättning påverkat dig?

1. Lite,jag är lika säker som innan (114 röster [20.69%])

Procent av omröstning: 20.69%

2. Lite,jag är lika osäker som innan (37 röster [6.72%])

Procent av omröstning: 6.72%

3. Mycket, har fått mig att tänka att jag ska köpa en iphone (39 röster [7.08%])

Procent av omröstning: 7.08%

4. Mycket, har fått mig att fundera över om jag ska låta bli att köpa en iphone (271 röster [49.18%])

Procent av omröstning: 49.18%

5. Delat, varken lite eller mycket (90 röster [16.33%])

Procent av omröstning: 16.33%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 10 juni 2008 - 15:35

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

har en polare som ska till usa den 12 och är där fram till 25. Ska be honom köpa en Iphone Min fråga är: Hur lång tid tror ni att det tar tills man kommer på hur man hackar den?

Av erfarenhet så tror jag att det kommer ta ett par veckor. Det hela beror lite på hur mycket Apple har ändrat på. Om de inte har ändrat så mycket utan det påminner om betan som finns ute så tar det nog inte många dagar, men har de uppdaterat alla bootloaders osv så kan det nog ta ett tag innan vi får se ett hack till iPhone 3G. Men jag kan har fel ;).

Ok..Tack för svaren...Då var det ju inte så farligt :)

Men jag håller med dig, iTunes till widows suger. Det finns många bättre alternativ.

Postad 10 juni 2008 - 16:15

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Nu är jag totalt oinsatt i Iphone men ni verkar ju ha koll så ja slänger iväg en fråga till :)

Hur ligger det igentligen till med program till Iphone?
Är det så stängt som man hör talas om ? Alltså kan "vanliga" personer knåpa ihop program för allmänheten gratis tex? Finns det mycket program om man jämför WM å Symbian ?

Läste inatt när ögonen var små att personer som kan göra program kan lägga upp det på Itunes mot att en summa betalas till Apple och sen får Apple 30% och upphovsmannen 70% ...Låter ju som ett ganska bra sätt att få ut mer program..Finns det redan nu ? eller kommer det ? eller har jag drömt ;)

Postad 10 juni 2008 - 16:22

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nu är jag totalt oinsatt i Iphone men ni verkar ju ha koll så ja slänger iväg en fråga till :)

Hur ligger det igentligen till med program till Iphone?
Är det så stängt som man hör talas om ? Alltså kan "vanliga" personer knåpa ihop program för allmänheten gratis tex? Finns det mycket program om man jämför WM å Symbian ?

Läste inatt när ögonen var små att personer som kan göra program kan lägga upp det på Itunes mot att en summa betalas till Apple och sen får Apple 30% och upphovsmannen 70% ...Låter ju som ett ganska bra sätt att få ut mer program..Finns det redan nu ? eller kommer det ? eller har jag drömt ;)

Om vi säger att du inte hackar den så måste du gå vägen via iTunes eller AppStore som privatperson för att installera program. Utvecklare köper en licens av Apple för att få göra program ($99 engångsavgift) sedan kan de lägga upp dem på AppStore och ta vilket pris de vill. Väljer de gratis så är det gratis och Apple står för distributionen, väljer de att ta betalt så tar Apple 30%.

Postad 10 juni 2008 - 16:27

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tackar :)

Då var jag inte helt fel ute då... ;)

Lite surt att måsta gå genom iTunes eller AppStore men...

Hur ser det ut på hacking fronten då?
Är det många som tar fram nya program å tweaks ?

Finns det nån grym sida för sånt ?
Typ som xda-developers.com för WM..

Postad 10 juni 2008 - 16:53

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0
Nu har operatören O2 i UK lagt upp priser. Kanske kan vara lite riktmärke på vad priserna blir här.

Redigerat av Caveo, 10 juni 2008 - 16:53.

Postad 10 juni 2008 - 16:59

Caveo
  • Caveo
  • Lärjunge

• 395 inlägg
  • 0

har en polare som ska till usa den 12 och är där fram till 25. Ska be honom köpa en Iphone Min fråga är: Hur lång tid tror ni att det tar tills man kommer på hur man hackar den?

Från den 11 juli när 3G-Iphone släpps i USA kommer kunderna vara tvungna att teckna abonnemang och aktivera telefonen direkt i butiken, något som kommer att ta 10 till 12 minuter.

Länk

Postad 10 juni 2008 - 17:54

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
45£

8Gig Iphone:Free
Minuter:1200
Texts:500
Unlimited data and wifi:yes
Visual voicemail:yes
Reduced roaming rates:yes
Minimum contract length 18 months

Låter juh helt ok....kanske lite snålt med sms å minuter men iaf

Postad 10 juni 2008 - 18:00

Unregisteredb616f598
  • Unregisteredb616f598
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kommer tydligen med kontantkort i UK

Saxxat från O2:

iPhone is coming soon for Pay & Go

Customers will soon be able to enjoy all the great features of iPhone without a monthly contract with the iPhone for Pay & Go.

Just register your interest opposite and we'll drop you a line in early July to tell you what you need to do to be one of the first to get your hands on the new 3G iPhone.

More information on the new iPhone will be available shortly so come back in a few days or visit www.apple.com

Postad 10 juni 2008 - 18:14

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
hur funkar OS ? Är det folk som hackar det och släpper egna versioner som är snabbare utan massa onödiga program man inte vill ha eller fullmatade OS om man hellre gillar det ?

Postad 10 juni 2008 - 18:15

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

45£

Och det är i svenska kronor/mån? :)
Kanske blir lite intressant nu iaf.
Lite snålt med sms och minuter som du sa men om vi får fri datamängd här med så gör det upp för det hela.

Postad 10 juni 2008 - 19:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
523,58 kronor/mån x 18 =9424,44 kronor totalt för Iphone 8gig+abb..

Skulle inte bli förvånad om det kommer att bli liknande i sverige

Edit

Min tytn II som kostade ca 7000 ny betalar jag 580/mån med 3000sms/mms...3000 min samtal utan uppkopplingsavgift....Ingen data.

Redigerat av moparman, 10 juni 2008 - 19:39.

Postad 10 juni 2008 - 19:52

Vounce
  • Vounce
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Alla som har mega mycket frågor skulle jag rekommendera läsa igenom orginal Iphone tråden då i princip varje fråga som kommit upp nu har besvarats där. 3g varianten och 2g skiljer inte så mycket förutom 3g och gps förstås.

Postad 10 juni 2008 - 20:12

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Snålt med sms och minuter?
De där mängderna lyckas inte jag sms:a eller ringa upp på ens ett år...

Postad 10 juni 2008 - 20:14

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0
Tycker det verkar lite oklart hur snabbt man kommer att kunna surfa på den. Visst den har HSDPA, men när den demonstrerades var det ju inga 7.2Mbit precis.

523,58 kronor/mån x 18 =9424,44 kronor totalt för Iphone 8gig+abb..

Skulle inte bli förvånad om det kommer att bli liknande i sverige

Edit

Min tytn II som kostade ca 7000 ny betalar jag 580/mån med 3000sms/mms...3000 min samtal utan uppkopplingsavgift....Ingen data.

Får ju hoppas att det blir lite bättre alternativ här. Ringer kanske 20 min/mån och skickar 30 sms. Surfar gör jag dock en hel del.

Postad 10 juni 2008 - 20:31

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Varför räknar folk sådär för iphonen bara för att visa hur mkt den eg. kostar? ingen ylar om totalpris för alla andra telefoner med bundet abb.

Postad 10 juni 2008 - 20:40

Unregistered853d8d2b
  • Unregistered853d8d2b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Varför räknar folk sådär för iphonen bara för att visa hur mkt den eg. kostar? ingen ylar om totalpris för alla andra telefoner med bundet abb.

Antagligen därför att alla(?) andra tillverkare av telefoner även säljer sina lurar obundet.

Tänker man som du så har det ju funnits telefoner för 1 spänn hur länge som helst...

Postad 10 juni 2008 - 20:47

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Det totala priset är ju lika relevant för en ericsson k750 som det är för en iphone, det är ju nästan bara applehatarna som prompt måste skjuta ner apples produkter som kommer med såna uttalanden.
10k utslaget på 18 månader är ingen stor summa, det är mindre än jag lägger på nöjen. (totalt uppskattat på tvspel, biobiljetter, blurayfilmer mm mm).
Uträknat på den sorts telefon du får så är 10k inte så mkt att hymla om, speciellt inte över 18 månader...

Postad 10 juni 2008 - 20:47

Unregistered7da62804
  • Unregistered7da62804
  • Forumräv

• 858 inlägg
  • 0

Antagligen därför att alla(?) andra tillverkare av telefoner även säljer sina lurar obundet.

Tänker man som du så har det ju funnits telefoner för 1 spänn hur länge som helst...

men vad kostar en av deras telefoner i obundet skick? dom är ju inte billiga iaf!

kommer det runt 200/mån, med fri data och några minuter och sms är jag nöjd!

Postad 10 juni 2008 - 21:05

Unregistered853d8d2b
  • Unregistered853d8d2b
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Det totala priset är ju lika relevant för en ericsson k750 som det är för en iphone, det är ju nästan bara applehatarna som prompt måste skjuta ner apples produkter som kommer med såna uttalanden.
10k utslaget på 18 månader är ingen stor summa, det är mindre än jag lägger på nöjen. (totalt uppskattat på tvspel, biobiljetter, blurayfilmer mm mm).
Uträknat på den sorts telefon du får så är 10k inte så mkt att hymla om, speciellt inte över 18 månader...

Precis som du säger är priset lika relevant för en k750 som en iphone. Förmodligen därför folk här försöker gissa sig fram till ett totalpris för iphone 3g.

men vad kostar en av deras telefoner i obundet skick? dom är ju inte billiga iaf!

kommer det runt 200/mån, med fri data och några minuter och sms är jag nöjd!

Standard brukar väl vara 99-199 extra i månaden plus abbonemangskostnaden för något av telias abb, t ex telia vänner för 69kr/mån.

Då kommer man ju fram till en mer normal kostnad för iphone. Jag tycker absolut det skulle kännas rimligt för en så pass avancerad lur.

Tycker bara att det är fel att säga att den är mycket billigare än sina konkurrenter för det tror jag inte den kommer bli.

Postad 10 juni 2008 - 21:07

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag tror inte att månadspriset för iphone kommer att bli under 300 i månaden, men jag är helt ok med det...

Postad 10 juni 2008 - 21:21

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Precis det jag ville ha sagt...Att den förmodligen i slutet inte är billigare än nån annan..
Vad jag tror/hoppas är att den även i sverige kommer med nån sorts fri data..
Även därför jag gissar att den lär hamna på ca 400-500 spänn/mån med abb..

Ska bli kul att se hur det blir :)

Postad 10 juni 2008 - 22:51

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0
Jag tror att en riktlinje för månadskostnaden för iPhone 3G i sverige kommer vara priserna för N95+abb. Jag tror att telia kommer klassa iPhone i samma prissegment, och sen lägga på lite extra pga all hype. Fri data tror jag inte att den kommer kunna få, dvs data-abbet kommer nog ha ett maxtak på några gb.

Kort och gott så tror inte jag att telia kommer att ändra på sina prisplaner och tilläggstjänster pga iphone :)
Fast pris abb kommer nog fortfarande kosta 599kr, och mobilt bredband 199kr (maxtak 5GB)... Det enda som är intressant att veta egentligen är nog hur pass hög den förhöjda månadsavgiften blir och hur lång bidningstid det kommer bli. Någon som håller med? Eller tror annorlunda?

Postad 10 juni 2008 - 23:00

Asmedia
  • Asmedia
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Otroligt bra marknadsföring..

Anledning till lågpris är som ni säkert vet. Att alla ska kunna ha råd med en iPhone.
Frågan är kommer det verkligen vara så?
Bra marknadsföring anyway!

Postad 10 juni 2008 - 23:14

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

Jag tror att en riktlinje för månadskostnaden för iPhone 3G i sverige kommer vara priserna för N95+abb. Jag tror att telia kommer klassa iPhone i samma prissegment, och sen lägga på lite extra pga all hype. Fri data tror jag inte att den kommer kunna få, dvs data-abbet kommer nog ha ett maxtak på några gb.

Kort och gott så tror inte jag att telia kommer att ändra på sina prisplaner och tilläggstjänster pga iphone :)
Fast pris abb kommer nog fortfarande kosta 599kr, och mobilt bredband 199kr (maxtak 5GB)... Det enda som är intressant att veta egentligen är nog hur pass hög den förhöjda månadsavgiften blir och hur lång bidningstid det kommer bli. Någon som håller med? Eller tror annorlunda?

Ja, fri data är lixom det viktigaste och orsaken till de tidigare höga månadspriserna för abonnemanget, utan fri data är iphone realtivt värdelös, inte ens "ett par gig" räcker för en iphone om man ska kunna använda alla synkfunktioner mm.

Postad 10 juni 2008 - 23:23

Asmedia
  • Asmedia
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
För att skaffa iphone, ska det bli 2010, och mitt abb ska gå ut. Samt att jag ska kunna ha frisurf.

Som du säger Simulacra.
iPhone är bara värt något ifall man har frisurf....

Postad 10 juni 2008 - 23:31

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

iPhone är bara värt något ifall man har frisurf....

Det där vill jag absolut inte hålla med om, iPhone är den bästa lur jag någonsin haft, sett och använt. Även om det inte kommer komma något frisurfpaket så räcker 5GB ganska långt ändå faktiskt. Att "surfa" bort 5GB på en månad är nog svårare än vad man tror!

Synka musik osv. kan man göra hemma, eller på jobbet, eller på stan med wifi-uppkoppling.

Postad 10 juni 2008 - 23:33

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
Jag surfade bort c:a 5 gig på mitt mobila bredband under en långhelg i åre för 2 månader sen, och det var inget speciellt, mest surf, och irc, saker jag förväntar mig kunna köra på iphonen...

Och wifi är bara vettigt att ha hemma eller hos polaren, jag har tillgång till telias surfzoner genom mitt mobila bredband, men eftersom koden är så koplicerad och touchen inte stöder copy/paste så är det ett **** att skriva in koden.

Redigerat av simulacra, 10 juni 2008 - 23:36.

Postad 10 juni 2008 - 23:40

Ybo
  • Ybo
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Väldigt lågt av apple att säga att Iphonen blivit 200 dollar billigare i usa när de höjt månadsavgiften för det billigaste AT&T alternativet 10 dollar / månad. Hur som helst, även fast den inte är billigare än förut är den ett givet köp.

I england kommer den släppas utan ab (kontantkort) även med ab såklart. - dock inte sagt hur mycket den kostar då, antagligen händer samma sak i Sverige. Europas mobilmarknad ser lite annorlunda ut jämfört med Usa's så det är inte konstigt att de använder andra lösningar här.

Hur som helst, såhär tror jag: iPhone med ab: 1899:- / 199kr i månaden (tak på 1 eller 5GB/månad -vilket är nog om man endast surfar, men använder man youtube så laddar man ju några mb per klipp och då drar det ju iväg. För min del kommer det räcka.) som billigaste alternativ och sen en utan ab där 8Gb versionen kostar 2899:- och 16GB 3899:-. Högre billigaste alternativ är inte vanligt i Sverige och jag tror telia har rätt bra koll på marknaden.

Redigerat av Ybo, 10 juni 2008 - 23:43.

Postad 10 juni 2008 - 23:41

Asmedia
  • Asmedia
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Att iPhone inte stödjer Copy/paste är ju rena skämtet.. Hur kan man missa en sådan funktion?

Postad 10 juni 2008 - 23:47

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Jag surfade bort c:a 5 gig på mitt mobila bredband under en långhelg i åre för 2 månader sen, och det var inget speciellt, mest surf, och irc, saker jag förväntar mig kunna köra på iphonen...

Fast då satt du med en laptop antar jag? iPhone är ju inget substitut för din laptop, utan som ett komplement till den.. Självklart går det snabbare att surfa bort 5GB på en laptop än på en mobiltelefon... Men jag måste ändå säga att du verkligen måste ha legat i för att bränna de 5GB på en helg...

Och wifi är bara vettigt att ha hemma eller hos polaren, jag har tillgång till telias surfzoner genom mitt mobila bredband, men eftersom koden är så koplicerad och touchen inte stöder copy/paste så är det ett **** att skriva in koden.

WEP/WPA nyckel till wifi-nät skriver man i EN gång, sen så behöver man aldrig mer göra det eftersom iPhone sparar lösenorden. Såvitt jag vet så gör iPod Touch det också. Så, så länge dina homerun-spots inte har olika lösenord/spot så är det ju inga problem?

Postad 10 juni 2008 - 23:50

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1 446 inlägg
  • 0

Väldigt lågt av apple att säga att Iphonen blivit 200 dollar billigare i usa när de höjt månadsavgiften för det billigaste AT&T alternativet 10 dollar / månad. Hur som helst, även fast den inte är billigare än förut är den ett givet köp.

Fast anledningen till höjningen av månadsavgiften för AT&T har jag uppfattat det är pga just 3G-stödet? Högre hastigheter = högre kostnad..tyvärr.. Sen så behöver väl pengar till att bygga ut 3G nätet i USA som inte är så värst utbrett ;P

Postad 11 juni 2008 - 00:51

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

WEP/WPA nyckel till wifi-nät skriver man i EN gång, sen så behöver man aldrig mer göra det eftersom iPhone sparar lösenorden. Såvitt jag vet så gör iPod Touch det också. Så, så länge dina homerun-spots inte har olika lösenord/spot så är det ju inga problem?

Nej, lixom de flesta andra wifiabonnemang så skriver man in koden via en website, ananrs skulle varenda hotspot behöva ha allas lösenord...

Redigerat av simulacra, 11 juni 2008 - 00:57.

Postad 11 juni 2008 - 06:21

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Bra om man kan köpa med kontantkort.Sedan låsa upp den och pilla i ett 3 mobilt bredband :) Tror inte man märker någon vidare skillnad på om man har 4mbit eller "7,2". Om man inte har den som modem. Men man kommer i princip inte upp i 7,2 någonstanns iaf. Så det går nog jämt ut i slutändan.

Redigerat av bekkman, 11 juni 2008 - 06:26.

Postad 11 juni 2008 - 07:48

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Nej, lixom de flesta andra wifiabonnemang så skriver man in koden via en website, ananrs skulle varenda hotspot behöva ha allas lösenord...

Kör med 1Password.

Bra om man kan köpa med kontantkort.Sedan låsa upp den och pilla i ett 3 mobilt bredband :) Tror inte man märker någon vidare skillnad på om man har 4mbit eller "7,2". Om man inte har den som modem. Men man kommer i princip inte upp i 7,2 någonstanns iaf. Så det går nog jämt ut i slutändan.

Min erfarenhet är att det är browsern som är flaskhalsen. Även när man nu kör WiFi så är det inte lika snabbt som på en laptop.

Postad 11 juni 2008 - 09:18

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0
Intressant läsning, med tanke på all mediahysteri man ser annars angående Apple.
http://www.informati...reasons_no.html

Nu så har ju andra telefoner fel också, men vill bara påpeka att iPhone är inte på något sett perfekt.

Min erfarenhet är att det är browsern som är flaskhalsen. Även när man nu kör WiFi så är det inte lika snabbt som på en laptop.

Det är för att processorn i telefonen inte är tillräckligt snabb för att bearbeta datan den tar hem och rita upp den osv.

Postad 11 juni 2008 - 09:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Är du säker på det ?
Nog borde väl 400mgz cpu räcka för att surfa som jag har i min telefon tex?

Skulle också gissa att det är browsern som är den stora boven i dramat...
Så mycket cpu kan de väl inte ta?kan man se film utan ett ryck ska den väl klara att ladda websidor fort

Postad 11 juni 2008 - 09:33

daevilb
  • daevilb
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

45£

Jag blir ju mörkrädd hur fan folk tänker, hur kan detta vara Helt ok?.

45.00 GBP = 531.350 SEK x 18 månader = 9558:-

Postad 11 juni 2008 - 09:40

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Tja ringer, surfar och smsar du mycket så kan det ju vara bra.

Postad 11 juni 2008 - 09:43

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

Är du säker på det ?
Nog borde väl 400mgz cpu räcka för att surfa som jag har i min telefon tex?

Skulle också gissa att det är browsern som är den stora boven i dramat...
Så mycket cpu kan de väl inte ta?kan man se film utan ett ryck ska den väl klara att ladda websidor fort

Du har hårdvaruacceleration för film i iPhonen, annars hade den nog inte klarat av h.264. Att surfa på iPhonen är lite annorlunda än att surfa på de flesta andra mobiler, iom att du får en "semi-full-browser-upplevelse". En mobilplattform idag är nog inte helt optimerad för dagens webbsidpr då det är mycket bilder och liknande som skall renderas. Sedan är det sedan inte en 600MHz ARM som sitter i iPhonen?

Postad 11 juni 2008 - 11:36

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Tex .Om fri data ingår i abb är det ju värt massor...Istället som det är nu betala mellan 10-15spänn/meg..
Samma gäller ju om du får massor med sms och taltid...Är du en sån som använder telefonen mycket blir det ju väldigt billigt men det är ju klart att skickar du 10 sms och ringer 20min/månad så är det inte bra..

Har 50timmar samtal utan uppkopplingsavgift till alla operatörer..mobil och vanlig telefon så ja klarar mig lätt utan hemtelefon ..

Jag skrev Nog borde väl 400mgz cpu räcka för att surfa som jag har i min telefon
Eftersom det är det enda jag har att jämföra med...Tycker ändå att det borde räcka för att öppna sidor snabbt

Postad 11 juni 2008 - 12:38

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0

För att över 18 månader är det inte alls mkt?
Sen glömmer folk en sak, apple har en viss målgrupp, god inkomst är vanligt, likaså med urbanisering, jag stämmer in på båda typerna och jag har inga problem med 10k över 18 månader...

Postad 11 juni 2008 - 12:49

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2 854 inlägg
  • 0

För att över 18 månader är det inte alls mkt?
Sen glömmer folk en sak, apple har en viss målgrupp, god inkomst är vanligt, likaså med urbanisering, jag stämmer in på båda typerna och jag har inga problem med 10k över 18 månader...

Fast 10000:- är mycket pengar även om man har god inkomst om man inte ringer mer än 30 min per mån. iPhone är ju så mycket mer än bara en telefon så jag tycker det är konstigt att enbart inrikta sig på de som ringer så sjukt mycket. Men det verkar ju iaf som om telefonbolagen får mer att säga till om denna rundan. Så frågan är väl mer hur mycket Telia vill mjölka ut sina kunder. Apple verkar ju vilja nå ut till så många kunder som möjligt och inte bara det lilla segmentet som traditionellt varit deras målgrupp.

Postad 11 juni 2008 - 13:01

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
Hoppas det kommer alternativ för dom som ringer/sms mindre men då lär väl kontant insatsen öka

Postad 11 juni 2008 - 13:23

bekkman
  • bekkman
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Jag tror inte iphone kommer blli operatörslåst! Jag menar telia får sina pengar apple sina. Och det är ju olika op runtom i europa. Kommer de verkligen orka låsa den?

Postad 11 juni 2008 - 15:28

ColinZeal
  • ColinZeal
  • Veteran

• 1 509 inlägg
  • 0
10000 är fortfarande billigt. Jag surfar på min mobil (gsm, comviq) och bara där har jag dataräkningar på 500-700kr per månad. Så unlimited vore ju guld!
Men det ska man inte förvänta sig av telia.. :)

Postad 11 juni 2008 - 15:50

ZoomAir
  • ZoomAir
  • Veteran

• 2 138 inlägg
  • 0

45£

Bra enligt mig, gratis telefon sedan ca 500kr i månaden med fria samtal och sms (20h/500 räcker för mig per månad) och på detta fri data, kalas IMO.

Kollar man på en likvärdig telefon idag HTC touch diamond så kostar den ca 5000, och ringer och smsar för bara 200 i månaden så är man uppe i ca 9000 totalt efter 18 månader, så erbjudandet ovan tycker jag är bra.

Blir det något liknande i Sverige så hoppar jag nog på, har länge letat efter en telefon och det skall alltid vara nått som fattas, men nu har iPhone 3G samt GPS, enda jag kan klaga på är kameran, inte för att jag kommer använda men bara för att man tycker dom borde petat i nått lite bättre.

iPhone 3G uppfyller i stort allt jag vill ha från en telefon, nu längtar man bara till priserna blir klara i Sverige så man vet hur det blir.

Redigerat av ZoomAir, 11 juni 2008 - 15:54.

Postad 11 juni 2008 - 16:09

T.P.
  • T.P.
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

10000 är fortfarande billigt. Jag surfar på min mobil (gsm, comviq) och bara där har jag dataräkningar på 500-700kr per månad. Så unlimited vore ju guld!
Men det ska man inte förvänta sig av telia.. :)

Lite OT, men betalar du 700kr per månad för att surfa med din mobil? ;)
Har du aldrig funderat på att titta på tilläggstjänsten Datapaket?
För 700kr surfar du ca 50MB månad (50*15=750kr) medans för 39kr/månad kan du surfa 1000MB ;)

Postad 11 juni 2008 - 16:16

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3 147 inlägg
  • 0
OBS, Rykte så det står härliga till, men saxade detta från ett annat forum:

"Svenska priserna blir:

8Gb 1999
16Gb 2999

3 olika abb att välja på med månadskostnad 499, 599 och 699kr

För det får man 3000, 4000 eller 5000 fria minuter och lika många SMS samt 5, 10 eller 25 Gb fri data.

Telia hade möte igår för att informera personalen."

Hoppas verkligen inte att datamängderna stämmer...

Postad 11 juni 2008 - 16:19

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2 184 inlägg
  • 0

OBS, Rykte så det står härliga till, men saxade detta från ett annat forum:

"Svenska priserna blir:

8Gb 1999
16Gb 2999

3 olika abb att välja på med månadskostnad 499, 599 och 699kr

För det får man 3000, 4000 eller 5000 fria minuter och lika många SMS samt 5, 10 eller 25 Gb fri data.

Telia hade möte igår för att informera personalen."

Hoppas verkligen inte att datamängderna stämmer...

Du hittade inget om Pay'n'Go i Sverige? :/

Postad 11 juni 2008 - 16:29

benteboy
  • benteboy
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
kommer man kunna köpa den "löst" fast den e låst till telia?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.