Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Fotbolls EM 2008 ... Vem vinner ?

225 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vem vinner Fotbolls EM 2008 (110 medlem(mar) har röstat)

Jag tror på ...

1. Spanien (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

2. Holland (52 röster [47.27%])

Procent av omröstning: 47.27%

3. Portugal (10 röster [9.09%])

Procent av omröstning: 9.09%

4. Sverige (3 röster [2.73%])

Procent av omröstning: 2.73%

5. Tyskland (12 röster [10.91%])

Procent av omröstning: 10.91%

6. Turkiet (0 röster [0.00%])

Procent av omröstning: 0.00%

7. Kroatien (7 röster [6.36%])

Procent av omröstning: 6.36%

8. Något annat lag fattar du väl ! (14 röster [12.73%])

Procent av omröstning: 12.73%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 15 June 2008 - 14:32

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Lite tragiskt läsa alla klagomål på domarna i media, hade det varit tvärtom så hade vi varit galna över att inte fått en straff eller två. Särskilt den med handen är ju solklar. Rosenberg borde lära sig att stå upp också, sista minuten och så lägger han sig ner som en klubbad säl. Till och med erkänt i intervju att han la sig för att va säker på att det skulle bli frispark, hur dum får man va, kan inte chansa i sista sekunderna.

Det blir inte lätt mot ryssarna heller, blir att be nu för att ibra ska hålla hela matchen. Annars är det nog tyvärr kört.

Samtidigt blir man så förbannad när spanjorerna ska klaga hos domarn så fort någon fiser nära dom, borde bli gult kort så fort man ifrågasätter domarns beslut. Va jag själv domare så skulle kortet va uppe i stort sett hela tiden, man skulle ju bli galen av att höra allt tjat.

Postad 15 June 2008 - 14:38

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Det är ju det som är grejen, han hänger ju med bättre än många andra. Han har en otrolig fysik för att vara så "gammal". Vare sig du gillar eller ogillar honom så sprang han mycket mer än Zlatan i denna match och definitivt mer än dagarna när Zlatan var slö och oinresserad. Han sprang mer än Zlatan, han sprang mer än Elmander, han sprang mer än Rosenberg och är äldre än alla. Och det är ju knappast för att han inte "hänger med" utan det är ju ett medvetet strategiskt drag för att hindra och störa uppspelen.

Ja, men det är ju en typisk mittfältsroll som du beskriver, inte en forward.

Jämför med hans senaste EM-comeback 2004 då han gjorde två rejäla mål mot Bulgarien.

På den tiden var Henke till och med mer fruktad av motståndarna än Zlatan.

Sedan var det en miss att inte spela Allbäck mot Spanien. Eftersom han gjorde mål på dem i kvalet, så hade han säkert dragit på sig lite markeringar.

Henkes berömda fysik är nog inte längre vad den har varit och jag tror att han skulle kunna vara lite effektiv om han byts in mot slutet av en match när alla andra är trötta.

Om han hade matchats på det sättet hade han kunnat behålla sin mysitik och skapa oro hos motståndarna.

Redigerat av Unregistered1197, 15 June 2008 - 16:34.

Postad 15 June 2008 - 17:12

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ja, men det är ju en typisk mittfältsroll som du beskriver, inte en forward.

Ja, han fungerar nästan som en defensiv mittfältare när motståndarna har bollen och som en offensiv mittfältare (spelfördelare) när vi har bollen. Samtidigt är han bra på att göra anfallslöpningar och skarva vidare bollar + farlig i luften. Henke är typ en släpande forward i landslaget som jobbar som tusan.

Jag läste GPs betyg. Han fick tre av fem fyrar och man beskrev honom "så nära en femte mittfältare som man kan komma. En enorm arbetsinsats, oskärpa vid avslutet".

Inte direkt trött och loj iaf :P . Springer som en mittfältare, precis.

Om han sedan gör målen eller spelar fram dem tycker jag spelar mindre roll.

Sedan var det en miss att inte spela Allbäck mot Spanien. Eftersom han gjorde mål på dem i kvalet, så hade han säkert dragit på sig lite markeringar.

Elmander fick ju spela och gjorde mål mot Spanien.. var inte så lyckad igår dock. Fast hans form har dalat spikrakt sedan dess. Jag tycker man skulle satt in Mackan i paus istället för Rosenberg. Tycker alltid han ska vara tredje eller fjärde alternativ och Rosenberg ska vara glad att han är med i truppen.

Henkes berömda fysik är nog inte längre vad den har varit och jag tror att han skulle kunna vara lite effektiv om han byts in mot slutet av en match när alla andra är trötta.

Han är effektiv.. bara inte på att göra mål. Och hans fysik räcker mer än väl.

Det är som Zlatan i landslaget förut, han skapade flera mål åt andra men fick kritik för att han inte gjorde dem själv. Jag har aldrig förstått en sån mentalitet.. bara man är med i själva skapandet av målet så kvittar det väl vem som får sista foten på bollen?

Postad 15 June 2008 - 17:38

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Sveriges problem är ju annars att vi har gott om folk som ska vara duktiga på att passa fram till mål, men ytterst få som kan göra dem på det sätt som Zlatan gör nu och Henke gjorde tidigare.

Alright, jag tror vi får lämna Henke för den här gången. Som en opartisk beundrare så tycker jag bara att det är trist att se att han inte har den riktiga skärpan kvar.

Postad 15 June 2008 - 18:40

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Henke sätter 2 mot Ryssland .. var så säker ..
Sedan gör han 2 mot Holland i Kvarten

Henke är Henke och är bäst när det gäller mest

Han skall bara inte behöva göra mittfältarnas roll som han fick göra mot spanien

Maveric :P

Redigerat av Unregistered1103, 15 June 2008 - 18:40.

Postad 15 June 2008 - 21:22

Picorna
  • Picorna
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Angående Henke, eftersom jag är helsingborgare och följer samtliga matcher i Allsvenskan känner jag Henke väl.
Han är som många sagt inte den målgörare han har varit, men han ligger bakom alla målchanser Sverige skapat i EM på ett eller annat sätt. Zlatans mål mot Ryssland var väll det han hade minst delaktighet i ( ledde bort 2 försvare mot närmsta stolpen).
Han läser spelet på ett sätt ingen annan i VM kan göra i och med hans enorma rutin och smartness.
Men han är inte ung längre och håller bara i ca 70 min mot så hårt motstånd som Spanien.
Jag tycker att han ska starta mot Ryssland, men han måste nog bytas ut när han blir trött för då kommer misstagen naturligtvis.

En annan fråga, varför fick inte Källström mer speltid, Andersson och Svensson gick ju på knäna i andra halvlek?

Zlatan behövs mot Holland, med honom på planen kan vi nog ge dom en fight även denna gång.

Redigerat av Picorna, 15 June 2008 - 21:24.

Postad 16 June 2008 - 02:35

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0
Och i Champ League-finalen när Barca vann var det Henke som spelade fram till båda målen... Hyllad i hela fotbollseuropa för den insatsen. Håller med Zoiler om det han skrev. Men visst är det ett problem för Sverige att varken Ljungberg eller Henke kan göra mål. Rosenberg och Elmander ser ju inte direkt sylvassa ut heller i anfallet även om de båda har en enorm potential.

Postad 16 June 2008 - 07:14

JeppeN
  • JeppeN
  • Lärjunge

• 300 inlägg
  • 0
Äntligen den EM-tråd jag själv aldrig fick tid (tummen ur) att skapa! :P

Tycker att Henkes offensiv blir lidande av den försiktiga uppställningen. Med Andersson och Svensson som extra mittbackar är det ganska naturligt att den mest spelintelligente och prestigelöse anfallaren även tar på sig jobbet som central mittfältare, vilket får konsekvensen att han blir för trött för fort.

Håller med alla som förespråkar Allbäck, dock inte från start utan som avbytare för Zlatan eller Henke som jag tycker ska starta. Men Rosenberg lyckas inte i landslaget helt enkelt. Byt ut honom till nästa trupp snälla Lagerbäck! Han kanske kan få en ny chans senare, men har han inte tagit den än så finns det väl fler anfallare som kan få lite erfarenhet när Rosenberg inte funkar?!?!
Hoppas för övrigt att Linderoth blir fit till Rysslandsmatchen så att Lagerbäck vågar nöja sig med EN defensiv mittfältare!

Intressant att se skillnaden på både Sveriges och Spaniens spel beroende på om Zlatan var på plan eller inte. När han byttes ut så började Spanien spela som Spanien, och Sverige som gamla tråkiga Sverige. Han har nog ännu mer respekt hos motståndarna än jag trodde. Och så länge som vi spelar med två defensiva mittfältare verkar vi vara beroende av honom för att att ha ett anfallsspel så vi får hoppas att hans knä håller hela turneringen.

Och angående vem som vinner så får jag hålla fast vid mitt tips sen innan em började, Spanien slår Tyskland i finalen. Spanien är värda att lyckas nån gång tycker jag, och tyskland har väl inte spelat så bra hittills, men lyckas alltid grisa sig långt på något sätt.
Fast Holland har sett otroligt starka ut, och kan mycket väl bli de som spräcker mitt tips, men jag är för tjurig för att ändra mig! B)

Postad 16 June 2008 - 12:44

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Zlatans mål mot Ryssland var väll det han hade minst delaktighet i ( ledde bort 2 försvare mot närmsta stolpen).

Du menar mot Spanien :(

Jag tycker det är surt att man inte tog med M.Berg istället för Rosenberg. Klart större potential. Skulle vara trevligt om man hade en frisk Linderoth också men äh, vi är inte de enda som har stjärnor borta (Cannavaro, Eduardo...). Mer speltid för Källström tack.

Och som sagt, det känns som S.Larsson kommer få spela mot Ryssland. Han vilades nog mot Spanien.. samtidigt är Elmander lite småskadad.

Såg ni Turkiets match igår? Otroligt :( . Jag hoppades på straffar vid 2-2 men Nihat var tvungen att sätta ett helt perfekt skott när han kom fri =/. Turkarna klamrar sig kvar men nu utan förstemålvakten mot Kroaterna blir det nog så tufft. Snyggt av Chech för övrigt, stackare.

Postad 16 June 2008 - 13:33

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0

Du menar mot Spanien :(

Jag tycker det är surt att man inte tog med M.Berg istället för Rosenberg. Klart större potential. Skulle vara trevligt om man hade en frisk Linderoth också men äh, vi är inte de enda som har stjärnor borta (Cannavaro, Eduardo...). Mer speltid för Källström tack.

Och som sagt, det känns som S.Larsson kommer få spela mot Ryssland. Han vilades nog mot Spanien.. samtidigt är Elmander lite småskadad.

Såg ni Turkiets match igår? Otroligt :( . Jag hoppades på straffar vid 2-2 men Nihat var tvungen att sätta ett helt perfekt skott när han kom fri =/. Turkarna klamrar sig kvar men nu utan förstemålvakten mot Kroaterna blir det nog så tufft. Snyggt av Chech för övrigt, stackare.

Turkarnas match var heeelt sjuk, ja! :wacko:
Tråkigt för tjeckerna som gjorde en riktigt bra match ända till slutet.

Angående vilka jag tror vinner så tippar jag Tyskland!
Visst, Holland ser otrolig starka ut, men när/om de möter den tyska maskinen så tar det stopp.

Postad 17 June 2008 - 15:42

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Jag tror att det blir Portugal-Holland i finalen.

Jo en annan sak,ska ett landslag stå och falla på en spelare ?!

Postad 17 June 2008 - 15:56

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Jo en annan sak,ska ett landslag stå och falla på en spelare ?!

Tydligen. Iallafall på så här hög nivå, det gick bra i kvalet.

Kolla Cannavaros betydelse för Italien eller Ronaldos betydelse för Brasilen när man förlorade med 3-0 mot Frankrike i finalen 98. Eller varför inte C.Ronaldos betydelse för Portugal. De lär falla ganska platt utan honom. Tyskland utan Mario Gomez och Klose i form är riktigt dåligt.

Det är nog en hel del lag som faller utan sin bästa.

Postad 17 June 2008 - 16:05

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Tydligen. Iallafall på så här hög nivå, det gick bra i kvalet.

Kolla Cannavaros betydelse för Italien eller Ronaldos betydelse för Brasilen när man förlorade med 3-0 mot Frankrike i finalen 98. Eller varför inte C.Ronaldos betydelse för Portugal. De lär falla ganska platt utan honom. Tyskland utan Mario Gomez och Klose i form är riktigt dåligt.

Det är nog en hel del lag som faller utan sin bästa.

Sverige utan Zlatan :P

Postad 17 June 2008 - 16:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Ja, det är ju antagligen det som Jonasprivate menar och som jag syftar på i första meningen :P

Postad 17 June 2008 - 16:17

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Ikväll spelas ju för övrigt en av de mest svårtippade matcherna jag kan minnas. ITA - FRA.

HUr tror ni det går? Både måste ju för vinst om de vill gå vidare!

Postad 17 June 2008 - 16:22

dj_komodo
  • dj_komodo
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Ja, det är ju antagligen det som Jonasprivate menar och som jag syftar på i första meningen :P

Så mkt hänger jag me ;)

Postad 17 June 2008 - 16:50

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ikväll spelas ju för övrigt en av de mest svårtippade matcherna jag kan minnas. ITA - FRA.

Jag tror på Frankrike.. men tror Rumänien tar sig vidare ändå. Finns ju ingen anledning för Holland att ställa upp med ett slagkraftigt lag för att få eventuellt svårare motstånd i en semifinal. Dessutom är rumänerna ganska bra, skulle faktiskt ha vunnit över Italien om de inte missade straffen i slutet.

Postad 17 June 2008 - 16:52

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0

Svårt, men Italien brukar klara biffen mot alla odds.

Rumänerna kommer naturligtvis också spela för att gå vidare mot ett bantat Holland så det blir en spännande kväll.

Redigerat av Unregistered1197, 17 June 2008 - 17:12.

Postad 17 June 2008 - 18:23

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Jag tror på Frankrike.. men tror Rumänien tar sig vidare ändå. Finns ju ingen anledning för Holland att ställa upp med ett slagkraftigt lag för att få eventuellt svårare motstånd i en semifinal. Dessutom är rumänerna ganska bra, skulle faktiskt ha vunnit över Italien om de inte missade straffen i slutet.

Holland bänker 9 spelare från de tidigare startelvorna :P Inte ens Van der Saar är med ;)

De möter visst tvåan i en ev semi och där är det lite lättare motstånd med Rumänien!!! Hoppas de inte fegar ur i alla fall.

Jag hoppas på Italien, inte minst då jag lirat plats på dem ;) Annars brukar Italien alltid våndas i gruppspelet. Bari sonen Cassano skall komma in för Del Piero sägs det och då har man Ribery och Cassano att skåda. Vilken match det blir.

Postad 17 June 2008 - 18:33

Picorna
  • Picorna
  • Rookie

• 0 inlägg
  • 0
Tror och hoppas på Frankrike ikväll.
Vet inte varför de har så lite stöd i Sverige, har alltid spelat teknisk och anfallsrik fotboll vad jag vet (utom i Japan / Sydkorea).
Italien har alltid varit duktiga och taktiska, men jag tycker inte att de spelar så rolig fotboll.
Därför hoppas jag på Frankrike.
Ribery är en fantastisk spelare, hoppas han får göra ett par proppar så han inte lessnar.

Postad 17 June 2008 - 20:42

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ribery är en fantastisk spelare, hoppas han får göra ett par proppar så han inte lessnar.

Ser inte ut som det. Taskigt för Frankrike att deras formbästa spelare inte får vara med längre än så. Och varför ingen Thuram?

Jag trodde för övrigt Toni var stabil.. snacka om att missa chanser.

Postad 17 June 2008 - 21:45

Unregistered74d4d0b1
  • Unregistered74d4d0b1
  • Veteran

• 2219 inlägg
  • 0

Ser inte ut som det. Taskigt för Frankrike att deras formbästa spelare inte får vara med längre än så. Och varför ingen Thuram?

Jag trodde för övrigt Toni var stabil.. snacka om att missa chanser.

Tråkig match som aldrig blev spännande. Ribery skadad direkt och sedan straff + utvisning. (kass regel!!!) Ridå Frankrike. Resten av matchen blev en enda lång parad av Toni-missar.

Postad 17 June 2008 - 21:58

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Italien gick välförtjänt vidare, dock dock väldigt synd om Ribery! Nu väntar Spanien.
Men HOLLAND!!!!!!!!!!!!!! 2-0 Mot Rumänien med nio spelare utbytta haha, vem tar Holland nu??? Sverige får verkligen se upp om vi går vidare.

Postad 17 June 2008 - 22:42

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Man har ju inte glömt kvarten i EM 2004 då vi spelade mycket jämnt med Holland och i princip kunde ha vunnit matchen.

Eftersom många av spelarna var med då kan de säkert sporras att ge det lilla extra i en revanschmatch

Holland verkar ha ett sagolikt flyt men å andra sidan är det mycket sällan laget som ser starkast ut i gruppspelet som vinner turneringen.

Postad 18 June 2008 - 03:33

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Man har ju inte glömt kvarten i EM 2004 då vi spelade mycket jämnt med Holland och i princip kunde ha vunnit matchen.

Eftersom många av spelarna var med då kan de säkert sporras att ge det lilla extra i en revanschmatch

Holland verkar ha ett sagolikt flyt men å andra sidan är det mycket sällan laget som ser starkast ut i gruppspelet som vinner turneringen.

Det är riktigt ang starkast i gruppspelet. Nu mötte dock Holland världsmästarna, ett Frankrike med världsstjärnor på varje position och ett Rumänien som vann kvalgruppen före dem, det med 9 spelare utbytta från de första två matcherna. 9 Mål gjorda och 1 insläppt mot det motståndet. Sagolikt...

För Sveriges del gäller det att man-markera flertalet spelare i ett landslag som inte bara imponerat offensivt utan även defensivt. Holland behöver egentligen bara fokusera det arbetet på en man (vi vet vem) och det kanske inte mer än i 60 minuter. Innan matchen mot Rumänien trodde jag att det fanns en möjlig chans för Sverige att slå Holland men efter den matchen så vetekatten.

Jag tänker även tillbaka på sista halvleken mot Spanien där vi inte fick en syl i vädret. I det läget hade man önskat sig en Jan Koller eller Luca Toni i truppen, de anfallare vi har väger för lätt och kan neutraliseras relativt lätt.

Nu ska man inte gå händelserna i förväg för Sverige är ju faktiskt inte vidare till kvartis ännu. Blir spännande att se hur vi tar oss an Ryssarna.

Redigerat av Unregistered76636631, 18 June 2008 - 03:34.

Postad 18 June 2008 - 05:52

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Nej så kan det vara. Jag minns fortfarande med sorg då Brasilien åkte ut ur Spanien-VM 1982.
I år tror och hoppas jag dock på Holland. De utklassade ett hungrigt Rumänien med rena rama reservlaget!

Postad 18 June 2008 - 12:39

Warlokk
  • Warlokk
  • Veteran

• 2160 inlägg
  • 0
Sveriges startelva mot Ryssland:

Andreas Isaksson

Fredrik Stoor - Petter Hansson - Olof Mellberg - Mikael Nilsson

Johan Elmander - Daniel Andersson - Anders Svensson - Fredrik Ljungberg

Henrik Larsson - Zlatan Ibrahimovic

Enligt Aftonbladet...

Ingen Sebastian Larsson eller Kim Källström från start idag heller då :blink:

Redigerat av Warlokk, 18 June 2008 - 12:39.

Postad 18 June 2008 - 12:53

Unregisteredb42c7e80
  • Unregisteredb42c7e80
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0
Hoppas Allbäck får hoppa in idag. Rosenberg gjorde inte mycket nytta sist.

Postad 18 June 2008 - 13:00

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Vilken tur att Aftonbladet inte tar ut laget :blink:

Idag behövs det folk som vågar .. Sebbe är en och Allbäck är en annan.

Maveric :(

Redigerat av Unregistered1103, 18 June 2008 - 13:05.

Postad 18 June 2008 - 14:04

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Nu ska man inte gå händelserna i förväg för Sverige är ju faktiskt inte vidare till kvartis ännu. Blir spännande att se hur vi tar oss an Ryssarna.

Det ska vi verkligen inte göra. Jinxa oss inte nu :blink: . Ryssland är en tuff uppgift tack vare Hiddink.

Postad 18 June 2008 - 16:10

Unregistered973
  • Unregistered973
  • Veteran

• 2349 inlägg
  • 0
slutresultat idag tror jag blir antingen 0-0 eller 2-1 till Ryssland tyvärr...

Postad 18 June 2008 - 16:18

Unregisteredbae06969
  • Unregisteredbae06969
  • Veteran

• 1862 inlägg
  • 0
Portugal :)

Postad 18 June 2008 - 17:08

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Märkligt att inte Berg finns chansen istället för Rosenberg

Rosenberg måste ju vara årets mest överskattade spelare.
Tror nog Marta skulle göra bättre ifrån sig än han.

Men idag är det bara att hålla alla tummar och tår för att zlatan inte går sönder före han har gjort mål, då är risken stor att det är kört.

Tråkigt att italienarna skulle lyckas igen, fattar inte hur dom bär sig åt, jämt ska det se tvärkört ut och så fipplar dom sig vidare i sista sekunden. Måste vara nån sorts förbannelse dom kastar på motståndarna.

Postad 18 June 2008 - 17:30

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0
Fast italienarna klarade sig inte vidare från gruppen i varken förra eller förrförra EM. I förra fick de ge sig mot övermakten (Sve/Dan) :)

Postad 18 June 2008 - 20:43

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0

Det ska vi verkligen inte göra. Jinxa oss inte nu ;) . Ryssland är en tuff uppgift tack vare Hiddink.

Tyvärr ser det så ut nu i halvtid :) Kom igen nu Sverige för i h--vete!

Postad 18 June 2008 - 20:46

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0
Nu är det halvlek mellan Sverige-Ryssland. JAG SKÄMS över svensk fotboll. Inte för att Sverige ligger under med 1-0, utan för den låga nivå svenskarnas spelkvalité befinner sig på... :)

Postad 18 June 2008 - 20:50

Tomas_D700
  • Tomas_D700
  • Rådgivare

• 5023 inlägg
  • 0

"Borta bra men hemma bäst"

~ Svenska spelarna om sin planhalva - Fotbolls-EM 2008 ~

:)

Postad 18 June 2008 - 20:55

jonsod76
  • jonsod76
  • Beroende

• 1105 inlägg
  • 0

"Borta bra men hemma bäst"

~ Svenska spelarna om sin planhalva - Fotbolls-EM 2008 ~

:)

Ska man skratta eller gråta ;) ;)

Postad 18 June 2008 - 20:57

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Himla risigt. Bra spelare och i teorin ett bra lag. Men otroligt fegt och risigt spel.

Man lever bara en gång och jag undrar om de svenska spelarna är rädda för att någon om tvåhundra år kommer att kritisera dem för att de ansträngde sig och vågade lire grann?

Lagerbäcks laguppställning och taktik gör svenske män till fjollor. Spöa ryssen för faen!

Postad 18 June 2008 - 20:58

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lagerbeck har gjort sitt sista mästerskap .. det räcker inte att ta sig dit varje gång
man måste lyckas någon gång.. Han använder inte de spelare som finns att tillgå.

Kan inte fatta hur man kan undvika Kim och Sebbe ..

Ellmander har för dålig bollkänsla för att spela på ett mittfält

Nää nu är det slut för denna gången OCKSÅ !

Maveric

Postad 18 June 2008 - 21:00

khalnur
  • khalnur
  • Veteran

• 1668 inlägg
  • 0
Det ser riktigt, riktigt tafatt ut för svenskarna. 2-0 är illa, frågan är om vi orkar kvittera nu. :)

Postad 18 June 2008 - 21:01

Unregistered1197
  • Unregistered1197
  • Guru

• 4219 inlägg
  • 0
Sverige var denna turnerings Grekland, bortsett från att vi inte vann. Man får ju skämmas.

Postad 18 June 2008 - 21:32

New Player
  • New Player
  • Veteran

• 1586 inlägg
  • 0
Fan va värdelöst.

Postad 18 June 2008 - 21:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Lagerbeck

Tack och Hejdå !

Postad 18 June 2008 - 21:36

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Ja, helt rättvist 2-0 till Ryssland. Skönt att alla får se att Zlatan inte gör laget.

Postad 18 June 2008 - 21:38

Unregistered76636631
  • Unregistered76636631
  • Beroende

• 1029 inlägg
  • 0
Ja, nu slipper man ju spekulera om hur vi skulle ha slagit Holland....

Postad 18 June 2008 - 21:40

tomtefiluren
  • tomtefiluren
  • Forumräv

• 658 inlägg
  • 0
Nu tycker jag det är dags för Lagerbäck att lämna över till nån ny. Det är bara att inse att vi kommer aldrig ta oss längre än att som bäst grisspela sig till en kvartsfinal så länge han tränar.
Och jag vill inte se Henke och Ljungberg ska sitta i rullstol och lira nästa vm.

Postad 18 June 2008 - 21:47

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38133 inlägg
  • 0

Ellmander har för dålig bollkänsla för att spela på ett mittfält

Det kan man ju lugnt säga. Alltså.. jag fattar inte hur den s k förbundskaptenen tänker. Varför... VARFÖR.. sätter han in en enkelspårig rushande anfallare med noll bollkänsla på högermittfältet? Vad är det tänkt att han ska göra när han får bollen? Han kan ju f-n inte ens slå inlägg utan det blir skott istället. Och passningarna är alldeles för hårda, saknar känsla. Så VARFÖR inte S.Larsson, Birminghams bästa spelare?

Och bytena? Han fullföljer två byten.. sätter in Källström när vi ligger under med 2-0 och Allbäck med 12 minuter kvar ;) . Det sista bytet sparar han eftersom han gillar att förlora? Eller så hatar han bara S.Larsson.

Sen fattar jag inte vad som hände med Zlatan. Hans sämsta insats i landslaget, jag tror han var riktigt hämmad av skadan. Tappade boll hela tiden och såg loj och försiktig ut, precis som resten av laget.

Försvaret... pinsamt. Micke Nilsson tillbaka till forna glansdagar, P Hansson är för ojämn.

Vi ska vara glada att det inte blev 10-0 med Rysslands chanser både i första och andra halvlek. Man ska också notera att Arshavin inte var med i de två första matcherna och ja.. han var ju hyfsad. Deras bäste spelare. Det är synd, men ärligt talat så hade vi inte slagit Holland ändå. Kvartsfinal eller gruppspel... känns hugget som stucket.

Jag skulle vilja se Guus Hiddink coacha Sverige :) . Eller varför inte Strömberg. Nåja, nu ska det ändå bli kul att se hur det går mellan Holl-Ryss och Ita-Spa. Även Por-Tys kan bli en intressant match.

Edit: Just det ja, jag måste ju ranta om Ljungberg också. Glömde det. Har ni sett en mer försiktig fotbollsspelare så upplys Lagerbäck om det så han kan ta in honom i landslaget. Han vågar inte ta några chanser. Någon gång. Avslutar istället för att spela Zlatan i ett gyllene läge när han vet att han inte kan göra mål, och sedan klagar han på Källström för att han skjuter från distans. Suck.

Redigerat av Zoiler, 18 June 2008 - 21:49.

Postad 18 June 2008 - 21:59

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2709 inlägg
  • 0
De här var faan bland det sämsta jag sett i hela mitt liv. Vi blev TOTALT utspelade, vi ska vara glada att det inte blev MINST 6-0.
Nää tack och hej då lagerbäck. Så jäävla feg och ynklig. Våga förnya !

Jag e just nu så himmla sne att jag knappt får fram några ord.

katastrofalt dålig insatts av laget idag. Zlatan såg ju ut att oroa sig för sitt knä hela tiden och ljungberg och elmander ska vi inte tala om. Nu går jag och lägger mig :)

Redigerat av Unregistereda8d246d3, 18 June 2008 - 21:59.

Postad 18 June 2008 - 22:31

Celing
  • Celing
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Patriotism i all ära men dagar som denna skämms jag f*n över att vara svensk.
Vad fan i helvette höll de på med? Hälften av laget ansträngde ju sig inte ens?

Sen var zlatan bara ett stort j*vla skämt. Han rörde ju sig inte en centimeter? Måste han få bollen finputsad och perfekt upplagd framför sig för att ens kunna anstränga sig? Överskattad är vad han är. En spelare som tjänar 20 miljoner om året ska fan i mig kunna kämpa lite för sitt land.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.