Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Zepto Pantheon A42

175 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 11 September 2008 - 23:14

Radaghast
  • Radaghast
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Vore grymt om någon gjorde ett input lag test på på denna tv. Skulle uppskattas mycket.

Postad 12 September 2008 - 15:40

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Vore grymt om någon gjorde ett input lag test på på denna tv. Skulle uppskattas mycket.

Har verkligen inte för fem öre fått ordning på varken kablar eller tapetsering...men iaf, jag lovade mer eller mindre att jag skulle göra ett försök att mäta input lag så jag får väl ta och göra det då.
Dock har jag varken crt-skärm eller klump-tv att tillgå. Har förutom Zepto Pantheon en MIRAI DML-419W210 med 2ms responstid samt en Sharp LC-20S5E TV med 6ms som responstid. Antar att Mirai monitorn då är att föredra om jag ska mäta?

Men hur gör jag då? Bara ställer upp de två bredvid varandra..kör samma bild på båda och sätter igång testet du länkade till, sedan ta ett kort? Thats it?

Tosse82: Nu vet jag inte ifall vi bedömmer utifrån helt olika skalor, men jag har vekrligen inget att klaga på över svärtan med TV:n. Har nu testat se både film på 1080p och spelat bland annat COD4 på 1920x1080 (helt klart maffigt!) och är riktigt riktigt nöjd över bildkvaliteten. Har inte pillat med inställningarna så mycket heller egentligen. Visst, självklart är det bättre bild på en mkt dyrare TV, men att ens göra en sådan jämförelse känns fullständigt omotiverat. Hitills är jag SJUKT NÖJD med denna tv. Allt har bara fungerat perfekt mellan dator och tv, samt mellan tv och boxer. Klockrent köp för 6990kr om någon frågar mig :)

Redigerat av Marmeladov, 12 September 2008 - 16:57.

Postad 12 September 2008 - 19:42

feffe85
  • feffe85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
nu kanske jag går lite OT här, men e nyfiken på vart ni som köpt era Zepto:s senaste veckorna fått tag på dom? Verkar ju heldött överallt :)

tacksam för hjälp! vill själv ha en B)

Postad 12 September 2008 - 20:10

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

nu kanske jag går lite OT här, men e nyfiken på vart ni som köpt era Zepto:s senaste veckorna fått tag på dom? Verkar ju heldött överallt :)

tacksam för hjälp! vill själv ha en :)

Jag, samt några andra i denna tråd, köpte den via Dustinhome.se De hade den inte i lager heller då jag beställde, utan jag fick vänta ca 1,5v på min leverans. Jag gjorde så att jag ringde och frågade dem när nästa leverans skulle komma, fick veta att det var ca en vecka bort. Då beställde jag och sen väl när Dustin fick en leverans så hade jag min hemma vid dörren under 2 dygn senare. Mycket stiligt av dem tycker jag.
Så det tips jag kan ge är att ring och fråga när nästa leverans kommer B)

Postad 12 September 2008 - 20:51

rauk84
  • rauk84
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Verkar ju heldött överallt :)

fråga när nästa leverans kommer B)

Har just beställt från dustinhome med beräknad leverans den 18e :)

Postad 13 September 2008 - 16:14

feffe85
  • feffe85
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Har just beställt från dustinhome med beräknad leverans den 18e :)

Okej gjorde du som föreg. talare sa? att du ringde dom? för jag slängde iväg ett mail igår till dustin o frågade just när dom skulle få in nästa leverans..

Hoppas det löser sig, tydligen många som har problem med serviceärenden hos dom oxå...

tack för svaret btw :)

Postad 13 September 2008 - 16:55

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Den kostar just nu 5899 kr på Zeptos svenska hemsida. Fast eftersom frakten är rätt så dyr så hamnar slutpriset på 6500 kr. Fortfarande jäkligt billigt men leveransen kan ta upp till 27 dagar enligt hemsidan.

http://www.zepto.se/...amp;lcdtvid=742

Så om man vill ha den rimligt snabbt så kanske det är bäst att beställa från Dustin då dom får in nya i slutet av nästa vecka.

Redigerat av tank77, 13 September 2008 - 16:57.

Postad 13 September 2008 - 18:00

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

För att komma till service menyn tryck meny och därefter snabbt 1461 på fjärrkontrollen så kommer ni komma till service menyn automatiskt.

Funkar inte på min tv?

Postad 13 September 2008 - 21:44

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Vad i helsicke, nu ser jag att ZeptoExperten har den för 6240 kr inklusive frakt (30 dagar).

Vad är förresten skillnaden på Zepto.se och Zeptoexperten.se?

Postad 14 September 2008 - 08:37

candyraver
  • candyraver
  • Användare

• 224 inlägg
  • 0

Vad i helsicke, nu ser jag att ZeptoExperten har den för 6240 kr inklusive frakt (30 dagar).

Vad är förresten skillnaden på Zepto.se och Zeptoexperten.se?

5.601,79 kr nu...... MYCKET tv för pengarna.

Postad 14 September 2008 - 09:52

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

5.601,79 kr nu...... MYCKET tv för pengarna.

Sedan tillkommer 600 kr för frakt!

Postad 14 September 2008 - 11:36

Unregistered457e76fb
  • Unregistered457e76fb
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Hur bra eller dålig är denna tv? Om man får den för ca 6200 med frakt och väggfäste är det en ganska bra deal. Funderar på en PX80 men eftersom jag är jävligt snål så lockar ju denna tv. Kommer ändå åka in i sovrummet efter ett tag. Har ingen platt-tv idag. Hur prisvärd är denna apparat?

Postad 14 September 2008 - 12:55

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hur bra eller dålig är denna tv? Om man får den för ca 6200 med frakt och väggfäste är det en ganska bra deal. Funderar på en PX80 men eftersom jag är jävligt snål så lockar ju denna tv. Kommer ändå åka in i sovrummet efter ett tag. Har ingen platt-tv idag. Hur prisvärd är denna apparat?

Jag var i exakt samma situation som du är. Var i stort sett helt inställt på en PX80 med tanke på att bror min har föregångaren till den modellen och han är mycket nöjd. PX80 är väl en erkänt bra och prisvärd TV. Sen snubblade jag över den här Pantheon och kollade runt lite, kikade tester, recensioner osv...jämförde det ena med det andra. Slutade med att jag gjorde ett chansköp och beställde en från dustin för 6990:-

Nu i efterhand då den står i vardagsrummet ångrar jag inte köpet en sekund. Visst, nog kanske PX80 spöar Pantheon i åtskilliga kategorier, men jag vägde det faktum att det jag uteslutande kommer se film via dvi-hdmi från dator till tvn och därmed får fullhd-upplösning som en ytterst tung faktor. Det får man såklart tycka vad vill om, men jag är grymt nöjd med resultatet iaf. Samt spelade såklart prisskillnaden en roll, jag är student och har ingen lust att bränna massa tusenlappar i onödan av sparpengarna på en TV.

En kompis har en föregångare till px80 och han har just med tanke på den tvn:s begränsade upplösning, haft en jäkla massa strul då han kopplar till sin pc. Massa skit med upplösningar hit och dit med en jäkla massa trixande fram och tillbaka. Men i övrigt fugnerar den såklart helt klanderfritt. Det med upplösningsproblemet för honom kan ju såklart bero på handhavandefel också, det utesluter jag inte.

Men iaf...summa sumarum, jag kan varmt rekomendera denna TV. Kikade på Blade Runner i full hd (Blade.Runner.The.Final.Cut.1982.1080p.BluRay.x264-CULTHD) i fredags och det var en MYCKET angenäm upplevelse. S*tan i gatan så maffiga vissa scener blev :huh:

Redigerat av Marmeladov, 14 September 2008 - 12:57.

Postad 14 September 2008 - 14:32

fusion_400
  • fusion_400
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hur fungerar Zepton Pantheon A42 går det att enkelt välja 24hz kommer den uppdateringsfrekvensen upp på Nvidia kort eller får man tvinga fram den? Eller får man en 72hz uppdateringsfrekvens och fungerar 24hz läget bra så att det inte är nån grej med att den accepterar 24hz men igentligen kör 60hz internt så att det endå blir ryckigt?

Låter skärmen mycket alltså surrar det mycket i nätagget och slutar ljudet helt när man är på full ljusstyrka många skärmar verkar ha detta problem och är backlighten justerbar så att man kan justera så att den inte matar på med full ljusstyrka hela tiden?

Nån som kollat hur mycket ström den drar i det lägsta backlight läget om ett sådant existerar?

Postad 14 September 2008 - 20:44

introstand
  • introstand
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Stämmer priser på Prisjakt? 5897kr. Följer man länken till Zepto får man upp att den kostar 8599.

Postad 14 September 2008 - 20:52

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Stämmer priser på Prisjakt? 5897kr. Följer man länken till Zepto får man upp att den kostar 8599.

Det var visst tors-lör som det var rabatt, nu är det ordinarie pris igen. Tänkte köpa en men tyckte leveranstiden på upp till 30 dagar var för saftig så det blir ett köp hos Dustin istället.

Redigerat av tank77, 14 September 2008 - 20:54.

Postad 14 September 2008 - 21:40

Mr.Kräsen
  • Mr.Kräsen
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
shit de va ju synd..hoppas denna rabatt återkommer :)

Postad 15 September 2008 - 10:32

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Låter skärmen mycket alltså surrar det mycket i nätagget och slutar ljudet helt när man är på full ljusstyrka många skärmar verkar ha detta problem och är backlighten justerbar så att man kan justera så att den inte matar på med full ljusstyrka hela tiden?

Jag vet bara att tvn är knäpptyst, inte hört nånting från den även om man så lutar örat mot den så är den knäpptyst. Kan tänka mig att den drar en del ström för den allstrar rätt mycket värme.

Postad 15 September 2008 - 16:12

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hur fungerar Zepton Pantheon A42 går det att enkelt välja 24hz kommer den uppdateringsfrekvensen upp på Nvidia kort eller får man tvinga fram den? Eller får man en 72hz uppdateringsfrekvens och fungerar 24hz läget bra så att det inte är nån grej med att den accepterar 24hz men igentligen kör 60hz internt så att det endå blir ryckigt?

Nån som kollat hur mycket ström den drar i det lägsta backlight läget om ett sådant existerar?

Det om 24Hz får nog en mer tekniskt orienterad forumanvändare upplysa dig om, det vet jag inte var man ställer in. har inte pillat så mycket i inställningarna ännu.
Däremot kan jag bekräfta vad Fajjer före mig skrev att TV:n är i princip ljudlös. Testade slå av ALLA ljud i lägenheten och stod med örat tryckt mot TVns övre del, då kunde jag ana ett ytterst ytterst svagt "elektronik-ljud" om jag koncenterade mig. Men utöver det helt ljudlös, så inga problem där.

Ja, backlighten går att justera via servicemenyn men jag hör varken något ljud från tv:n oavsett ljusstyrka.
Har inte möjlighet att kolla strömförbrukningen eftersom jag inte har någon mätgrunka här.

Redigerat av Marmeladov, 15 September 2008 - 16:13.

Postad 15 September 2008 - 17:27

Lezlow
  • Lezlow
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
frågan e om dustin kommer få in fler eller om de bara ska fortsätta skjuta upp lev.datumet.....

Postad 15 September 2008 - 18:45

Winnerback
  • Winnerback
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Tjenare!

Beställde denna igår, 14 sept och blev genast lite nervös om jag hade gjort rätt val även om jag va bra påläst om allt som går att läsa om den. Har funderat på LC46X8 från Sharp men hittar inte många pålitliga källor om den. Det jag känner va störst chansning med Zepto'n va om den kommer att pixelmappa från datorn. Det brukar vara problem även på full-hd där priset sjunker lägre än många andra t ex samsung.

När man kommer in på hemsidan så står det att det är 29 dagars leveranstid, iaf när jag kollade och beställde. Lite senare när jag skrivit i mina uppgifter så stod det frakt-tid 1-3 dagar. Det återstår att se vad som stämmer men då jag inte har bråttom med att få hem den (eftersom jag letat tv i ett år nu och väntat) så får det ta den tid det tar. Jag tycker många verkar nöjda så jag tror att det blir grymt bra. För 5600 så vet jag att jag kommer störa mig på ngt, frågan är bara på vad. Någon hade jämfört den med 42LC51 som är LG's budget-modell, ej full-hd, och de tyckte att Zepto'n slog den med råge. Jag vet nu att om du kopplar ett ps3 eller xbox till LC51 så är det grymt bra bild. (Ni får kalla mig okunnig men jag har svårt att se hur ngn kan kräva bättre bild) Du måste sätta dem bredvid varandra för att du ska se skillnaden och då anser jag att det kan spela kvitta. Du ska leva med denna TV'n några år och man lär sig dess små egenheter.

Som sagt, hoppas bara att mappningen funkar bra. Då vet jag att jag kommer bli supernöjd. Hoppas den är lika snygg i verkligheten som den är på bild.... :)

P.S. Om ni inte ha en platt-tv i sovrummet än så kan ni ju köpa denna och kasta in den i sängkammaren om några månader och köpa en LE46M86 eller nått istället... :blink:

Postad 15 September 2008 - 19:45

mailmaster
  • mailmaster
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

frågan e om dustin kommer få in fler eller om de bara ska fortsätta skjuta upp lev.datumet.....

Jag beställde min i helgen från Dustin och fick mail idag att lev är uppskjuten till 24/9

Postad 15 September 2008 - 19:55

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
är detta en plasma Tv som drar så jäkla mkt ström, hela 270 W !!!
saftig elräkning och verkligen energimiljögodkänd...

jag vet att den är en LCD

Redigerat av ajrop52, 15 September 2008 - 20:01.

Postad 15 September 2008 - 20:00

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

Jag var i exakt samma situation som du är. Var i stort sett helt inställt på en PX80 med tanke på att bror min har föregångaren till den modellen och han är mycket nöjd. PX80 är väl en erkänt bra och prisvärd TV. Sen snubblade jag över den här Pantheon och kollade runt lite, kikade tester, recensioner osv...jämförde det ena med det andra. Slutade med att jag gjorde ett chansköp och beställde en från dustin för 6990:-

Nu i efterhand då den står i vardagsrummet ångrar jag inte köpet en sekund. Visst, nog kanske PX80 spöar Pantheon i åtskilliga kategorier, men jag vägde det faktum att det jag uteslutande kommer se film via dvi-hdmi från dator till tvn och därmed får fullhd-upplösning som en ytterst tung faktor. Det får man såklart tycka vad vill om, men jag är grymt nöjd med resultatet iaf. Samt spelade såklart prisskillnaden en roll, jag är student och har ingen lust att bränna massa tusenlappar i onödan av sparpengarna på en TV.

En kompis har en föregångare till px80 och han har just med tanke på den tvn:s begränsade upplösning, haft en jäkla massa strul då han kopplar till sin pc. Massa skit med upplösningar hit och dit med en jäkla massa trixande fram och tillbaka. Men i övrigt fugnerar den såklart helt klanderfritt. Det med upplösningsproblemet för honom kan ju såklart bero på handhavandefel också, det utesluter jag inte.

Men iaf...summa sumarum, jag kan varmt rekomendera denna TV. Kikade på Blade Runner i full hd (Blade.Runner.The.Final.Cut.1982.1080p.BluRay.x264-CULTHD) i fredags och det var en MYCKET angenäm upplevelse. S*tan i gatan så maffiga vissa scener blev :)

Kanske inte så begåvat att berätta att du kollat en illegalt nerladdad film på din fina tv?

Vilken del av LCD var oklar...?

Postad 15 September 2008 - 21:29

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Hur kommer man in i servicemenyn? Har provat det som Tosse82 skrev att man skulle trycka 1461 på fjärren när man kom in menyn men det funkar inte för mig. Jag trycker på "M" på fjärren för de är väl menyknappen?

Postad 16 September 2008 - 07:06

rodman45
  • rodman45
  • Lärjunge

• 431 inlägg
  • 0

jag vet att den är en LCD

Hur kan du veta att det är en LCD, när du skriker om att det är en plasma....?

Postad 16 September 2008 - 08:44

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag var nog en av de första att beställa denna TV när rabatten på dustin börja och i dagsläget kan jag bara säga att jag fortfarande är grymt nöjd med mitt köp. Jag tycker att bilden är riktigt bra spec. vid hd material, använder mig utav PS3 och Dator(HDMI-HDMI) för att spela upp media. Ang. tv-kanaler vet jag inget om då jag inte ens kopplat in den i tv-uttaget.

Hursomhelst ser att folk snackar om den klarar 24hz i 1920x1080? Ehm ja det gör den men varför vill man köra det när den klarar 60hz lika bra? När jag väljer 24hz så hackar ju musen fram, inte bra... därför kör jag med 60hz, det lär ju även vara bättre för film?

Väggfästet som följer med är mycket bra och enkelt att montera, det är även väldigt dolt så du ser det inte ifrån sidan etc.. Jag sitter kanske 2.5-3m ifrån TVn och jag hör inga brusljud eller nått och då är jag petig vad det gäller ljud.

Förstår inte riktigt hur folk kan vara så oroliga över den här TVn jag menar köper man en TV för 7000kr så har man uppenbart en dålig budget och varför ska man då förvänta sig mirakel? Folk verkar inte tänka typ "ja den är ju bra för slanten" med den här TVn. Det enda jag kan säga är att jag som inte hade några förväntningar alls av den förutom att stödja 1080p via datorn, så är jag hur grymt nöjd som helst. Tycker att färginställningarna är såpass bra att med lite pill så får man riktigt fin bild. Det enda jag ibland kan störa mig på är att det delvis hackar pga. att den saknar 100hz och jag var så dum och jämförde med Samsungs nya serie... så jag får skylla mig själv, men det är faktiskt endast "flytet" jag märkte stor skillnad på mellan dessa 2 apparater.

Sen får man snygg design på köpet(snyggare än vilken sony som helst om du frågar mig, liknar Pioneer lite grann)

KÖP HELT ENKELT!

Postad 16 September 2008 - 09:34

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Jag var nog en av de första att beställa denna TV när rabatten på dustin börja och i dagsläget kan jag bara säga att jag fortfarande är grymt nöjd med mitt köp. Jag tycker att bilden är riktigt bra spec. vid hd material, använder mig utav PS3 och Dator(HDMI-HDMI) för att spela upp media. Ang. tv-kanaler vet jag inget om då jag inte ens kopplat in den i tv-uttaget.

Hursomhelst ser att folk snackar om den klarar 24hz i 1920x1080? Ehm ja det gör den men varför vill man köra det när den klarar 60hz lika bra? När jag väljer 24hz så hackar ju musen fram, inte bra... därför kör jag med 60hz, det lär ju även vara bättre för film?

Väggfästet som följer med är mycket bra och enkelt att montera, det är även väldigt dolt så du ser det inte ifrån sidan etc.. Jag sitter kanske 2.5-3m ifrån TVn och jag hör inga brusljud eller nått och då är jag petig vad det gäller ljud.

Förstår inte riktigt hur folk kan vara så oroliga över den här TVn jag menar köper man en TV för 7000kr så har man uppenbart en dålig budget och varför ska man då förvänta sig mirakel? Folk verkar inte tänka typ "ja den är ju bra för slanten" med den här TVn. Det enda jag kan säga är att jag som inte hade några förväntningar alls av den förutom att stödja 1080p via datorn, så är jag hur grymt nöjd som helst. Tycker att färginställningarna är såpass bra att med lite pill så får man riktigt fin bild. Det enda jag ibland kan störa mig på är att det delvis hackar pga. att den saknar 100hz och jag var så dum och jämförde med Samsungs nya serie... så jag får skylla mig själv, men det är faktiskt endast "flytet" jag märkte stor skillnad på mellan dessa 2 apparater.

Sen får man snygg design på köpet(snyggare än vilken sony som helst om du frågar mig, liknar Pioneer lite grann)

KÖP HELT ENKELT!

Håller med till 110% skogsturken. Det här måste va den bästa av alla "lågbudget" märken ute på marknaden, den går till och med jämföra med dyrare märken. Ett kap helt enkelt.

Postad 16 September 2008 - 15:24

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Kanske inte så begåvat att berätta att du kollat en illegalt nerladdad film på din fina tv?

Lite OT här nu... Men om du bara hade haft ett uns juridisk skolning så hade du ganska snart insett att det faktum att jag via ett internetforum skriver att jag sett en "pirat-film" på min tv, inte direkt är att betrakta som skäl att inleda en brottsutredning. Att sedan polis skulle ta upp spåret, ansöka om husrannsakan (vilket f.ö. ALDRIG skulle godkännas) är ännu mindre troligt förstår du nog. Så frågan är vem som är mer "begåvad" i det här fallet, du eller jag? :D

Hur kommer man in i servicemenyn? Har provat det som Tosse82 skrev att man skulle trycka 1461 på fjärren när man kom in menyn men det funkar inte för mig. Jag trycker på "M" på fjärren för de är väl menyknappen?

Jag hade inga som helst problem att komma in i servicemenyn. Gör bara som Tosse82 skrev, Meny-knappen (M) och så 1461 efteråt. Men du måste göra det i ganska snabb följd. Alltså M, sen snabbt 1461 så borde du komma dit. Lycka till :)

Redigerat av Marmeladov, 16 September 2008 - 15:40.

Postad 16 September 2008 - 15:27

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0
Va?! Sysslar folk på detta forum med illegala nedladdningar? Hur vågar ni? Jag kan inte tro att det är sant...

:)

Postad 16 September 2008 - 16:40

Unregistereda3125593
  • Unregistereda3125593
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hoppsan* nu har zepto höjd priset till denna över 11100 kr på hemsidan...
Märklig höjdning.

Redigerat av Unregistereda3125593, 16 September 2008 - 21:44.

Postad 16 September 2008 - 18:56

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Hoppas nu har zepto höjd priset till denna över 11100 kr på hemsidan...
Märklig höjdning.

Jäkligt skumt, alltså, först kostade den 8000 kr sedan 5800 kr med online-rabatten. Sedan höjde dom tillbaka till 8000 kr och nu idag kostar den 11000 kr, helkonstigt.

Postad 16 September 2008 - 19:33

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
nu vill Zepto tjäna pengar efter de hyfsade recensionerna. Men elförbrukningen suger totalt.

Postad 16 September 2008 - 20:07

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

nu vill Zepto tjäna pengar efter de hyfsade recensionerna. Men elförbrukningen suger totalt.

Ibland så kan nätbutikerna höja priserna onormalt mycket för att de ligger efter med beställningarna, för att på så sätt komma ikapp. Kan vara något sådant, för elva papp är den definitivt inte värd. Ja och visst suger elförbrukningen på den, man riktigt känner värmen från den när man sitter nära.

Redigerat av Unregistered31511, 16 September 2008 - 20:08.

Postad 16 September 2008 - 20:38

skogsturken
  • skogsturken
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
sant, perfekt nu när vintertid börjar närma sig, har gratis el i min hyresrätt och därför är dom snåla med elementen, så jag får se på lite mer tv helt enkelt så det jämnar ut sig

Postad 16 September 2008 - 20:54

ajrop52
  • ajrop52
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0

sant, perfekt nu när vintertid börjar närma sig, har gratis el i min hyresrätt och därför är dom snåla med elementen, så jag får se på lite mer tv helt enkelt så det jämnar ut sig

ja visst, perfekt för vintertid. och mysigt med extra värme ;)

Postad 16 September 2008 - 21:36

Unregistereda3125593
  • Unregistereda3125593
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Hur många watt drar en Lcd normalt runt 200-220 eller vad är det?

Postad 16 September 2008 - 21:58

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Hur många watt drar en Lcd normalt runt 200-220 eller vad är det?

Philips 42" LCD ligger väl kring 170 -200W ungefär.

Postad 17 September 2008 - 22:04

hanjou
  • hanjou
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Jag beställde min från dustinhome, torsdag den 7, kommer förhoppningsvis få den på fredag hoppas jag.

Postad 17 September 2008 - 22:11

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Är det någon som hittat en komponent ingångs knapp på någon fjärr?

Jag kör HTPC:n via VGA och allt annat via komponent från recievern.
Det finns en knapp för PC (VGA) men jag hittar ingen för komponent.

I Logitech Harmony databasen hittar jag bara Zepto Zview TV:n och där stämmer inte knapparna, bara on/off , input next och PC ingången funkar där.

Jag söker alltså en knapp som direkt bytar till komponent så jag slipper trycka på input next 4 gånger för att komma från PC bild till komponent bild.

Någon som har nåra förslag/idéer?

Postad 17 September 2008 - 22:26

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Är det någon som hittat en komponent ingångs knapp på någon fjärr?

Jag kör HTPC:n via VGA och allt annat via komponent från recievern.
Det finns en knapp för PC (VGA) men jag hittar ingen för komponent.

I Logitech Harmony databasen hittar jag bara Zepto Zview TV:n och där stämmer inte knapparna, bara on/off , input next och PC ingången funkar där.

Jag söker alltså en knapp som direkt bytar till komponent så jag slipper trycka på input next 4 gånger för att komma från PC bild till komponent bild.

Någon som har nåra förslag/idéer?

Nu har jag inte TV:n tillgänglig i skrivande stund, men har för mig att man via service-menyn som omnämns tidigare i tråden, ska kunna välja vilka källor som ska vara "aktiva" och valbara. Där borde man kanske kunna inaktivera ett antal källor man inte använder och på så sätt minimera antalet knapptryckningar. Annars kan du ju alltid välja via meny-knappen, så gör jag. Någon direkt-knapp har jag inte hittat, heller inte sökt iofs.
Hoppas jag förstod dig rätt nu bara.

Postad 18 September 2008 - 20:30

Nahaz
  • Nahaz
  • Beroende

• 1349 inlägg
  • 0
Tackar, det fungerade utmärkt.

Jag stängde av alla andra ingångar i service menyn. Nu kommer jag till tv bild (komponent) direkt från htpc bild och tvärt om.

Mycket bra tips.

Postad 19 September 2008 - 06:57

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Som det har nämnts tidigare i den här tråden, är de inga som vill dela med sig av sina inställningar på tv:n när de gäller färg, backlight osv? :)

Jag tänkte skriva upp mina inställningar så fort jag kommer hem från jobbet.

Postad 19 September 2008 - 15:26

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Nu är priset sänkt på http://www.zeptoexpe...spx?lcdtvid=742 men inte lika mycket denna gång, 7600 kr med frakt och leverans i mitten utav oktober.

Postad 19 September 2008 - 15:32

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Nu är priset sänkt på http://www.zeptoexpe...spx?lcdtvid=742 men inte lika mycket denna gång, 7600 kr med frakt och leverans i mitten utav oktober.

Det är ju lika mycket som en px80 kostar. Är den lika bra?

Postad 19 September 2008 - 16:27

tank77
  • tank77
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Läs inläggen i tråden är ett tips :rolleyes:

Den är förresten lite billigare på Dustin.se, 6990 kr exklusive frakt!

Redigerat av tank77, 19 September 2008 - 16:29.

Postad 19 September 2008 - 16:36

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Rättelse; PX80 kostar 8775:- och Pantheon 6995:- (gratis frakt med studentrabatt)
För övrigt läs tråden.

Fajjer: Lysande idé att dela med sig av inställningar! Så kan man få tips av varandra! Jag är komplett newbie på det här så tar gärna tips på inställningar av andra. Kan dock inte dela med mig av mina inställningar förrän tidigast söndag, är inte hemma innan dess.

Redigerat av Marmeladov, 19 September 2008 - 17:03.

Postad 19 September 2008 - 17:02

Marmeladov
  • Marmeladov
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
felpost...

Redigerat av Marmeladov, 19 September 2008 - 17:03.

Postad 19 September 2008 - 17:36

Fajjer
  • Fajjer
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Här är mina inställningar just nu iaf, fast pillar med dom nästan hela tiden :rolleyes:

Läge: Naturlig
Kontrast: 47
Ljusstyrka: 32
Skärpa: 20
Färg: 38
Färgtemeratur: Normal
Backlight: 0

Om de är någon som tycker att det är något mer som man borde ta upp det så skriv, desto fler inställningar desto bättre :P

Postad 19 September 2008 - 18:06

mannealm
  • mannealm
  • Beroende

• 1488 inlägg
  • 0

Rättelse; PX80 kostar 8775:- och Pantheon 6995:- (gratis frakt med studentrabatt)
För övrigt läs tråden.

Kostar inte px80 7600 med studentrabatt? Läste i tråden att: Nu är priset sänkt på http://www.zeptoexpe...spx?lcdtvid=742 men inte lika mycket denna gång, 7600 kr med frakt och leverans i mitten utav oktober.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.