Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Hauppauge HD PVR

153 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Hauppauge HD PVR (Videoredigering) 8 8.454544 (10) Inga priser

Postad 22 December 2008 - 09:59

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Saxat från ett engelsktalande forum:

At the default 9Mbps about 111 mins will fit onto a dual layer DVD. You need to keep the file size to no more than about 7.5 GB (as reported by windows) for it to fit the disc once you've authored it in TME. i've burned several now with DD5.1 audio and all play perfectly.

Obviously for longer movies you need to drop the bitrate - 8.5 should be OK for a 2 hour movie.

For long movies with DD 5.1 I'm burning to Blu-ray discs because i don't want to drop the bitrate too low and compromise quality.

Postad 17 January 2009 - 19:03

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Flyttar hit tråden så att det blir lite mer diskussion kring den. Den har fört en ganska tynande tillvaro borta på Digitalbox-forumet.

Postad 26 January 2009 - 14:53

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Jag har just installerat min och den fungerar bra men jag har ett problem. När jag spelar upp .m2ts-filen i WMP eller Vista Media Center hackar ljudet så mycket att det blir ospelbart (5.1-ljud via optiska utgången på HD PVR).

När jag däremot spelar upp i Arcsoft TMT är det inga problem. Jag använder bara ffdshow och Haali Media Splitter i mitt system. TMT använder ju sina egna codecs så det verkar som om det jag ser är ett ffdshow-problem.

Jag har även provat att packa om till en -mkv med hjälp av DSmuxer och det gör ingen skillnad.

Ni som har HD PVR och spelar upp i Vista Media Center, hur gör ni för att få det att fungera bäst?

/P-O

Postad 28 January 2009 - 15:32

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Jag har just installerat min och den fungerar bra men jag har ett problem. När jag spelar upp .m2ts-filen i WMP eller Vista Media Center hackar ljudet så mycket att det blir ospelbart (5.1-ljud via optiska utgången på HD PVR).

När jag däremot spelar upp i Arcsoft TMT är det inga problem. Jag använder bara ffdshow och Haali Media Splitter i mitt system. TMT använder ju sina egna codecs så det verkar som om det jag ser är ett ffdshow-problem.

Jag har även provat att packa om till en -mkv med hjälp av DSmuxer och det gör ingen skillnad.

Ni som har HD PVR och spelar upp i Vista Media Center, hur gör ni för att få det att fungera bäst?

/P-O

Jag löste problemet. Det visade sig att min version av ffdshow inte klarade av att avkoda H.264-formatet i filerna från HD PVR utan att ljudet hackade. Jag stängde av H.264-avkodningen i ffdshow och använder ny Cyberlinks codec i stället - och nu fungerar det perfekt.

Mycket imponerad av vad den här lilla burken presterar. Nu ska jag bara tömma min Sky HD-box på 750 GB film, det lär ju ta ett tag eftersom allting sker i realtid. Plus att efteråt timma bort reklam i början av slutet. Tur att Sky inte kör reklamavbrott inne i filmerna... :)

Postad 07 February 2009 - 02:27

Tompa123
  • Tompa123
  • Forumräv

• 524 inlägg
  • 0
Jag klantade till det och raderade ett privat meddelande gällande denna box. Får göra det bästa av sitruationen och svara kortfattat här.

Jo, det går även att spela in SD-program via denna apparat.

Tråkigt med misstag, men det är lätt hänt att det går lite för fort med knapptryckandet ibland - väldigt sällan gudskelov...

Postad 27 February 2009 - 15:10

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0
Denna verka ju vara bra även till att spela in SD-material? Och dessutom kunna behålla 5.1-ljudet. Stämmer detta? Helt klart en produkt för mig i så fall. Blir enklare att redigera och bränna ut på detta sättet och därtill inte bli bestulen på 5.1-ljudet. Istället som jag gör nu, spelar över till en extern DVD-brännare från digitalboxen och därifrån redigera materialet för att sedan kunna bränna ut på skiva. Jag bör väl kunna använda pinnacle studio 12 för redigeringen dessutom? Det använder jag idag för att redigera det som jag har spelat in från HD-kameran. Tänker jag rätt eller finns det andra förslag/lösningar?

Många frågor blev det...

/Fredrik

Postad 27 February 2009 - 19:33

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0

Denna verka ju vara bra även till att spela in SD-material? Och dessutom kunna behålla 5.1-ljudet. Stämmer detta? Helt klart en produkt för mig i så fall. Blir enklare att redigera och bränna ut på detta sättet och därtill inte bli bestulen på 5.1-ljudet. Istället som jag gör nu, spelar över till en extern DVD-brännare från digitalboxen och därifrån redigera materialet för att sedan kunna bränna ut på skiva. Jag bör väl kunna använda pinnacle studio 12 för redigeringen dessutom? Det använder jag idag för att redigera det som jag har spelat in från HD-kameran. Tänker jag rätt eller finns det andra förslag/lösningar?

Många frågor blev det...

/Fredrik

Denna funkar utmärkt till att spela in SD-material på oxå ja...med bibehållet 5.1-ljud.

Kan tyvärr inte något om Pinnacle Studio 12, men kolla så att 5.1-ljudet finns kvar även efter redigering. Vad jag har förstått så gör vissa redigeringsprogram om det till 2.0-ljud. JAg själv redigerar mina ts-filer som jag får från boxen med H264TS-Cutter. Funkar kanon. Det har inte så mkt finesser alls med redigerar ts-filer på ett bra sätt.

Sen fick jag tipset om följande lilla program: Handbrake Det är ett program som gör om en massa olika format till mkv-filer. Vet ej om det klarar av ts men jag tänkte prova det framöver.

Postad 01 March 2009 - 11:19

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
tsMuxeR är ett bra program för att packa om filer i olika kontainrar ts/m2ts/bluraystruktur/

multiAVCHDtillverkar AVCHD skiva med med meny

Postad 03 March 2009 - 08:14

flowr
  • flowr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Jag har nyss fått min HD PVR. Jag har problem med 5.1-ljudet från CD-boxen. Har uppdaterat drivrutinen enligt tidigare inlägg, anslutit SPDIF-kabeln till rätt uttag, kopplat bort analogkablarna, startat om mm mm. Inget ljud alls. Vad har jag missat. Ljudet är OK via analogkablarna om jag tar det den vägen.
Använder orginalprogramvarorna som levererades med HD PVR. Tips någon?

Postad 03 March 2009 - 21:23

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Jag har nyss fått min HD PVR. Jag har problem med 5.1-ljudet från CD-boxen. Har uppdaterat drivrutinen enligt tidigare inlägg, anslutit SPDIF-kabeln till rätt uttag, kopplat bort analogkablarna, startat om mm mm. Inget ljud alls. Vad har jag missat. Ljudet är OK via analogkablarna om jag tar det den vägen.
Använder orginalprogramvarorna som levererades med HD PVR. Tips någon?

Kanske ett tips du redan provat, men har du startat Total Media Extreme, valt "Record Video" och ställt in audio till S/PDIF? Du måste göra det första gången, sedan minns enheten den inställningen i fortsättningen.

/P-O

Postad 06 March 2009 - 08:22

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Har tittat på de utländska klippen via popcorn hour och dem ser ju bättre ut än vad HDTV sändningarna från CD gör direkt från sagemboxen till tv:n hmm...om det nu är popcornen som gör ett så bra jobb eller om det är nåt lurt med klippen.

Någon som kan lägga upp ett Hauppage HD pvr inspelat klipp från 1080i med högsta bitrate från exempelvis Canal Digitals DiscoveryHD .

Så jag kan se skillnad mellan inspelning via Hauppage HD pvr och visning direkt från mottagaren

http://www.wikiupload.com/index.php

Postad 06 March 2009 - 17:49

flowr
  • flowr
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Kanske ett tips du redan provat, men har du startat Total Media Extreme, valt "Record Video" och ställt in audio till S/PDIF? Du måste göra det första gången, sedan minns enheten den inställningen i fortsättningen.

/P-O

Tack P-O för svaret. Det tog ett tag innan jag hade möjlighet att läsa det bara.
Du har fångat mitt problem exakt. Jag hittar ingen drop-down med "audio in" bara "video in" när jag väljer HD PVR som källa i "Capture Module". Från den inbyggda webbkameran däremot kan jag välja "audio in". Kan det vara drivrutinen som inte är OK ändå trots att jag uppdaterat? Eller har jag missat något annat?

Postad 08 March 2009 - 17:34

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Har tittat på de utländska klippen via popcorn hour och dem ser ju bättre ut än vad HDTV sändningarna från CD gör direkt från sagemboxen till tv:n hmm...om det nu är popcornen som gör ett så bra jobb eller om det är nåt lurt med klippen.

Någon som kan lägga upp ett Hauppage HD pvr inspelat klipp från 1080i med högsta bitrate från exempelvis Canal Digitals DiscoveryHD .

Så jag kan se skillnad mellan inspelning via Hauppage HD pvr och visning direkt från mottagaren

http://www.wikiupload.com/index.php

ingen som orkar?

Postad 09 March 2009 - 20:55

Jnkn
  • Jnkn
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,
jag har nyligen köpt en HDPVR för att kunna föra över min nu fyllda CH HDPVR disk (Humax box). Allt fungerar så länge jag behåller inspelningen på datorn (och spelar upp med den medföljande programvaran "Total Media Extreme").
Däremot har jag väldiga problem med att överföra TS/M2TS filerna till DVD eller BD disk. Jag använder TsRemux för att skapa Blu-Ray strukturen att bränna. Ljudet hamnar i osynk och bilden hackar (både på min PS3 och min Sony BD spelare)
Har också försökt med TsMuxer, som jag använder om jag spelat in SVT HD via TV kort på min dator (inga problem att överföra till DVD/BD). Men denna fungerar inte med det som spelats in ifrån Hauppauge HDPVR (känner inte igen ljudfilen).
I programvaran som följer med finns en del som kan skapa DVD, men den vet jag inte riktigt vad den gör (en film på 6 GB kräver nästan 15 GB efter skapandet av DVD och datorn står och tuggar många timmar med full processor belastning).
Är det någon som vet varför det är problem med Hauppauges TS/M2TS filer eller om det finns någon annan sw än de två ovan jag nämnt som skapar Blu-Ray filstruktur (att bränna på DVD ellr BD)?

Postad 10 March 2009 - 09:16

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Hej,
jag har nyligen köpt en HDPVR för att kunna föra över min nu fyllda CH HDPVR disk (Humax box). Allt fungerar så länge jag behåller inspelningen på datorn (och spelar upp med den medföljande programvaran "Total Media Extreme").
Däremot har jag väldiga problem med att överföra TS/M2TS filerna till DVD eller BD disk. Jag använder TsRemux för att skapa Blu-Ray strukturen att bränna. Ljudet hamnar i osynk och bilden hackar (både på min PS3 och min Sony BD spelare)
Har också försökt med TsMuxer, som jag använder om jag spelat in SVT HD via TV kort på min dator (inga problem att överföra till DVD/BD). Men denna fungerar inte med det som spelats in ifrån Hauppauge HDPVR (känner inte igen ljudfilen).
I programvaran som följer med finns en del som kan skapa DVD, men den vet jag inte riktigt vad den gör (en film på 6 GB kräver nästan 15 GB efter skapandet av DVD och datorn står och tuggar många timmar med full processor belastning).
Är det någon som vet varför det är problem med Hauppauges TS/M2TS filer eller om det finns någon annan sw än de två ovan jag nämnt som skapar Blu-Ray filstruktur (att bränna på DVD ellr BD)?

AVCHDCoder
multiAVCHD
AVCHDMe

Hittas Här

Postad 15 March 2009 - 18:34

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Nu har jag lite snabbt rippat 3 klipp i 1080i med variabel peak och variabel average 13,5 och 20,5 mbit. Inte ställt in nåt alls utan bara snabbt rippat av tre olika kanaler.

http://www.wikiuploa...e.php?id=106452
http://www.wikiuploa...e.php?id=106453
http://www.wikiuploa...e.php?id=106456

Postad 16 March 2009 - 10:26

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Fläktmod

Postad 17 March 2009 - 14:27

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
M2TS är ju förvalt i capture-programmet. Om man som jag är trött på att hela tiden behöva välja TS så kan man göra följande:

Leta upp: C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Extreme\TotalMedia Studio MV/ och hitta filen CaptureModule.ini

Går ner till [LumanateDolphin]

Ändra:
LumanateDolphinRecordFormat0=6;M2TS
LumanateDolphinRecordFormat1=5;TS

till:
LumanateDolphinRecordFormat0=5;TS
LumanateDolphinRecordFormat1=6;M2TS

Då ska TS-vara förvalt.

Redigerat av Unregisteredbf364490, 17 March 2009 - 14:28.

Postad 17 March 2009 - 15:05

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
http://www.geektonic...crosoft-on.html

Verkar som om Hauppauge har startat ett samarbete med Microsoft rörande att få HD-PVRen att funka ihop med Windows7 Media Center.

Postad 20 March 2009 - 09:31

echotuva
  • echotuva
  • Lärjunge

• 287 inlägg
  • 0

http://www.geektonic...crosoft-on.html

Verkar som om Hauppauge har startat ett samarbete med Microsoft rörande att få HD-PVRen att funka ihop med Windows7 Media Center.

Det låter ju lovande inför framtiden!

/Fredrik

Postad 20 March 2009 - 13:33

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

M2TS är ju förvalt i capture-programmet. Om man som jag är trött på att hela tiden behöva välja TS så kan man göra följande:

Leta upp: C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Extreme\TotalMedia Studio MV/ och hitta filen CaptureModule.ini

Går ner till [LumanateDolphin]

Ändra:
LumanateDolphinRecordFormat0=6;M2TS
LumanateDolphinRecordFormat1=5;TS

till:
LumanateDolphinRecordFormat0=5;TS
LumanateDolphinRecordFormat1=6;M2TS

Då ska TS-vara förvalt.

Av vilken anledning vill du inte ha m2ts?

Postad 21 March 2009 - 15:21

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Nu har jag lite snabbt rippat 3 klipp i 1080i med variabel peak och variabel average 13,5 och 20,5 mbit. Inte ställt in nåt alls utan bara snabbt rippat av tre olika kanaler.

http://www.wikiuploa...e.php?id=106452
http://www.wikiuploa...e.php?id=106453
http://www.wikiuploa...e.php?id=106456

Efter att ha jämfört dessa klipp med de "utländska"klippen kan man inte annat säga än att Svensk HDTV kvalitet suger riktigt hårt.
Inspelningen från Voom kanalen är hyffsad men resten .....? suddigt,grådassigt...mm Sändningskvaliteten är dock mkt sämre på dessa så resultatet är väl väntat.

Postad 23 March 2009 - 17:54

Unregisteredbf364490
  • Unregisteredbf364490
  • Veteran

• 1887 inlägg
  • 0
Voom-klippet är ju bästa av de som jag la upp. Oftast så verkar den kanalen också väldigt mkt skarpare än tex DiscoveryHD.

En sak som är lite knepigt det är att om jag kollar på klippen på datorn så ser det grådassigt och suddigt ut men kollar jag på klippen via min TViX på projjen eller plasman ser det väldigt mkt bättre ut. Måste vara min skärm som suger (Samsung 245B)

Postad 24 March 2009 - 16:28

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Fungerar det fortfarande att spela in från CD's PVR box via komponent (efter dagens uppdatering )?

Postad 24 March 2009 - 21:01

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0

Tack P-O för svaret. Det tog ett tag innan jag hade möjlighet att läsa det bara.
Du har fångat mitt problem exakt. Jag hittar ingen drop-down med "audio in" bara "video in" när jag väljer HD PVR som källa i "Capture Module". Från den inbyggda webbkameran däremot kan jag välja "audio in". Kan det vara drivrutinen som inte är OK ändå trots att jag uppdaterat? Eller har jag missat något annat?

Sent svar, sorry.

Låter mystiskt. Har du verkligen den senaste drivrutinen och har du anslutit den optiska kabeln rätt?
Det första exet jag fick levererat hade fel på den optiska utgången så jag fick inte ut någon signal till min receiver. Man kan inte utesluta ett hårdvarufel...

Postad 25 March 2009 - 08:34

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
testade hdpvr och comhem.
bra: spelar in i hd via component mycket bra.

dåligt: medföljande komponent kablen spelar in suddigt. kopplade en high-end kablel och kavaliten blev 50% bättre. litte buggig, hänger sig men det fungeran efter omstarter av datorn.

saknar: saknar en lista på bitrates kvalitet och tid för att spela in till dvd 4.7, dvd 8,5 och bluray 25 gig. nu måster jag testa för att beräkna.

slutsats: köp

Postad 26 March 2009 - 10:38

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Hej,

har också samma problem.
jag skapar en capture in standar mode 9.5 bitrate med resultat på filen 3.7 gig ungefär 50 min video .m2ts men när jag ville skapa en dvd bluray så blev den 7.5 gig.

vad kan man göra?

Postad 27 March 2009 - 07:17

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

har också samma problem.
jag skapar en capture in standar mode 9.5 bitrate med resultat på filen 3.7 gig ungefär 50 min video .m2ts men när jag ville skapa en dvd bluray så blev den 7.5 gig.

vad kan man göra?

Det skall vara AVCHD struktur om du skall bränna på DVD.... glöm inte att ställa om bitsettings till DVD-ROM om du bränner på DVD+ skivor

Testat :
multiAVCHD

eller senaste tsMuxeR_1.8.35b och valt AVCHD

Postad 27 March 2009 - 08:51

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
detta hitta jag som löser problemet med hd pvr programmet i vista, prblemen var att det hängde sig och att filena blev för stora när man ville kopiera de till bluray, men nu är det löst. det tog tid men nu fungerar allt jätte bra. man får tacka den som postade lösningen på länken.

här kommer det:
[ftp://FAQ_guest:Lni1![email protected]/2009-02-20_TME_OEM_forHauppauge/TotalMedia Exteme_Patch_ForHauppauge.zip]

Unzip the file and overwrite to
C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Extreme

http://www.hauppauge...ead.php?t=16457

ps
tack biggles2002 för ditt svar också

:D

ibland måste man starta om hdpvr och sen datorn.
byt ut component cabeln mot en hig end
ha en ny usb kablem som inte är längre an 5 meter.
ändra inte bitrate bara ändra constant eller varible eller peak
bäst är variable för den spelar in bra med en lite mindre fil.

Redigerat av Unregistered6570d26f, 04 April 2009 - 23:03.

Postad 18 April 2009 - 03:55

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Verkarsvårt att få till inspelningmed SPDIF ingången.
Det fungerar fint att spela in med analog anslutning och rca ingången.

Men växlar man över till SPDIF ingången ställer in mottagaren (canal digitals HD-PVR box) på Hemmabioläget så hackar bild och ljud en stund och sedan blir detsvart i rutan.

Har testat senaste officiella firmwaret(HD PVR version 1.0.5.301) fungerade inte alls över SPDIF .
kör betan (HD PVR version 1.5.6 Beta) nu från amerikanska sidan och där får jag bild och ljud som hackar och sedan blir svart.

Kör windows XP och senaste Arcsoft

Postad 21 April 2009 - 08:34

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
jag vet inte om detta löse några problem men hittade det på en tråd.

Here is the fix from ArcSoft Forum:

1. Copy all codec in

"C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Extreme\Codec" to
"C:\Program Files\Common Files\ArcSoft\Mpeg Engine" folder.

2. Open
"C:\Program Files\ArcSoft\TotalMedia Extreme\TotalMedia Studio MV\CaptureModule.ini"
in Notepad, then set
"DevCount=0" in [SupportDevList] and [DefaultDevList].

Postad 25 April 2009 - 13:52

studio23
  • studio23
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
jag har en Sharp aqous 46tums tv samt en Yamaha Rx-V461 och jag undrar vart jag ska koppla sakerna? eller ja hur, jag har komponent kablar till mitt 360 det är den jag vill spela in från på pvr, inte tv,n.
Ska även köpa komponent till pss3an lite senare i veckan, lite tråkigt att det inte finns hd,m på hd pvr boxen bara,
å andra sidan räcker ju 720P jätte bra, men är det någon som vet hur jag ska koppla för att få det att funka? lägger en bild på resivern

Postad bild

Redigerat av studio23, 25 April 2009 - 14:17.

Postad 26 April 2009 - 12:44

skane
  • skane
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0
Nu blir jag bara trött.
Stämmer det att man inte kan föra över det man har spelat in med någon av alla HD pvr boxar som tex Comhem och CD erbjuder?
Utan man måste använda sig av tex denna produkt?

Jag har aldrig ägt någon box förut och jag tog för givet att det gick att föra det man hade spelat in på en PVR till något annat medium tex min dator.

Kan man inte ta ut den inbyggda hårddisken och koppla in den i datorn och kopiera över allt mtrl när disken börjar bli full?

Edit: hittade svar på frågorna i en annan tråd.....

Redigerat av skane, 26 April 2009 - 14:11.

Postad 05 May 2009 - 15:41

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Har du lyckats med dina inspelningar ännu? Alltså få in HD material på dvd med 5:1 ljud? Funderar själv på att köpa Hauppauge HD PVR:en för att kunna spara mina filmer som jag har på min Humax HDPVR.

Postad 06 May 2009 - 19:11

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Har du lyckats med dina inspelningar ännu? Alltså få in HD material på dvd med 5:1 ljud? Funderar själv på att köpa Hauppauge HD PVR:en för att kunna spara mina filmer som jag har på min Humax HDPVR.

Har din Humax optisk ut?

Hauppauge HD PVR:en har bara optisk ingång på digital sidan

Postad 07 May 2009 - 13:34

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Har din Humax optisk ut?

Hauppauge HD PVR:en har bara optisk ingång på digital sidan

Jajmen. den har optisk ut. Tänkte skaffa en bärbar dator för att skicka filerna till via Hauppaugen. Någon som har förslag på bra maskin som klarar av jobbet bra med redigering av filerna?

Postad 07 May 2009 - 14:04

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Jajmen. den har optisk ut. Tänkte skaffa en bärbar dator för att skicka filerna till via Hauppaugen. Någon som har förslag på bra maskin som klarar av jobbet bra med redigering av filerna?

Beror på om du med redigera menar omkoda eller om du bara skall ta bort reklam.

I mitt tycke:

Skall man omkoda så är så vass dator du har råd med(över min spec) att föredra (bärbar är nog inget bra alternativ här).

Skall man bara ta bort reklam (h264ts_cutter)så räcker det med en dator som har specen för att klara spela in från HDpvr:en

Postad 07 May 2009 - 17:44

Unregistered33aea5f7
  • Unregistered33aea5f7
  • Veteran

• 1610 inlägg
  • 0
Bra tips för den som är intresserad av att få Windows Media Center att se HD PVR som en tuner och göra inspelningar direkt i Media Center, med full programguide och allting:

DVBLink för HD PVR

I korthet skapar den här mjukvaran en koppling som gör att den ser ut som vilken tuner som helst i Media Center. Den skapar en virtuell satellitmottagare som Media Center tar in i TV-guiden och man kan sedan se programmen från den digitalbox som man har sin HD PVR kopplad till direkt i Media Center och även spela in.

Kanalbytena på digitalboxen styrs av antingen Hauppauges medföljande IR-blaster eller en MCE-blaster om man har en sån.

Jag har installerat det i mitt Windows 7-system och det fungerar kanonbra. Enda problemet jag har är att jag använder den till min Sky HD-box och Microsofts programguide innehåller inte information om HD-kanalerna.

Betaversion finns att ladda ned från siten jag länkade till ovan.

Postad 07 May 2009 - 22:25

it2ceda
  • it2ceda
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Skall man omkoda så är så vass dator du har råd med(över min spec) att föredra (bärbar är nog inget bra alternativ här).

Jag antar att man måste omkoda för att spela in på en dvd eller är det inte nödvändigt?

Postad 08 May 2009 - 11:30

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

Jag antar att man måste omkoda för att spela in på en dvd eller är det inte nödvändigt?

Om du menar vanlig DVD standard så är svaret ja.

AVCHD struktur på DVD skiva funkar utan omkodning om det man spelat in får plats på 4,7GB/8,5 GB skivor.
Men måste spelas upp på bluray spelare

Postad 09 May 2009 - 20:04

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Ni som nu kör med denna apparat och Canal Digitals HD utbud via Parabol vilka inställningar kör ni med kontrast ljus färg mm i Arcsoft capture och vilka bitrates har ni kompromissat er till

Postad 29 May 2009 - 10:18

Unregistered6570d26f
  • Unregistered6570d26f
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
laddade ner senaste update från power dvd 7.x och min "ts cutter version 111" slutade fungera. kunde inte klippa i ts filerna.

som tur så hadde jag laddat ner de gamla updateringarna från power dvd och kunde återställa genom att installera en gammal updatering.

nu kan jag klippa igen i mina ts filer.

Postad 30 May 2009 - 02:59

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

laddade ner senaste update från power dvd 7.x och min "ts cutter version 111" slutade fungera. kunde inte klippa i ts filerna.

som tur så hadde jag laddat ner de gamla updateringarna från power dvd och kunde återställa genom att installera en gammal updatering.

nu kan jag klippa igen i mina ts filer.

Finns ett annat program att klippa med TSSniper

Postad 02 June 2009 - 06:14

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Nåt sånt här låter ju exakt som vad jag söker inför U21EM och Confederations Cup. Men måste försäkra mig om några saker innan jag lägger en beställning. Just nu har jag Comhems HD box (Humax CXHD-1000C), dvs ingen inspelningsbar box. Går det att köra direkt från live TV? Och om ja, producerar det bra bildkvalitet?

Redigerat av xhristian, 02 June 2009 - 07:38.

Postad 04 June 2009 - 17:52

xhristian
  • xhristian
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tog risken och köpte en! Och den funkar ju perfekt till Comhems HD box iaf. Har inte lyckats få igång allt på min Vista laptop med i XP gåre med full fart. Nu ska här lekas!

Postad 27 June 2009 - 14:47

Unregistered6214acfd
  • Unregistered6214acfd
  • Lärjunge

• 440 inlägg
  • 0
Varför är priset på denna produkt så hög i Sverige? Borde ju ligga runt 1700-1800. Kommer nog ändå beställa denna fina grej snart.

Postad 01 July 2009 - 20:56

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
TS-Doctor verkar ok program

Postad 14 July 2009 - 19:23

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Lite segt är det allt att spela in i realtid !
jag brukar göra så här för att lindra eländet :( :
Om filmer/serier har samma ljud ex. 5,1 brukar jag sammanfoga dem i mottagaren till typ 7-8h speltid och sedan "spela in" dem till datorn under nattetid är då lagom klart när man vaknar. använder TSsniper för att splitta filmerna på datorn samt ta bort reklam.

Postad 16 July 2009 - 15:27

Micke-7
  • Micke-7
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej..!

Den här prylen (Hauppauge HD PVR) verkar vara precis det jag söker! :)

Tänkte använda ComHems Humax HDPVR-1000c, mest för att spela in program man annars missar men naturligtvis också sånt man vill spara. Mycket vill jag bara kunna titta på vid en annan tidpunkt än när det visas..! Men en del vill man ju spara och då kommer denna burk väl till pass eftersom Humaxen inte släpper ifrån sig det inspelade på ett sätt som går att titta på utan deras box. Ibland vill man kanske ta med materialet någon annanstans och spela upp det på en vanlig DVD-spelare, förutsatt att det är SD-material asså... :lol:

Jag undrar därför om någon har provat att spela in gammalt "hederligt" SD-material och i så fall går det att bränna det på en gammal "hederlig" DVD, alltså inte Blue-Ray..?

Om jag förstått det rätt så finns det diverse konverteringsmöjligheter i medföljande programvaror och naturligtvis ännu fler på nätet, men finns det möjlighet att konvertera till vanligt DVD-format och bränna på vanlig DVD för att visa på vanlig DVD..?? Överallt där jag har tittat står det "bara" om att bränna HD-material på Blue-Ray...

MVH
Micke

Postad 19 July 2009 - 09:15

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0
Jo det går att convertera till dvd i medföljande program

Bifogad fil  arc.JPG   28.66K   0 Antal nerladdningar

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.