* Officiell Tråd - Nokia 6220 *
408 svar till detta ämne
Postad 15 juli 2008 - 22:09
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Förstår inte gnälletTycker inte bilderna med denna telefon är kassa. Jämför man med EricssonTelefonen på bordet ger denna mobil fantastiska bilder. Två urklipp från samma bild + bifogad haka som jag inte lyckas ta bort från bifogade bilder:
nokia.JPG 50,38K
1 Antal nerladdningar
bnokia.JPG 24,25K
1 Antal nerladdningarAtt jämföra med ett klipp från en bild taget med en 4 år gammal Cannon som var bland de bästa på sin tid. Har man en gammal digitalkamera är det faktist ett lyft att köpa denna kameramobil.
canon.jpg 33,07K
1 Antal nerladdningar
Redigerat av ruva, 15 juli 2008 - 22:36.
Postad 15 juli 2008 - 22:16
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Inget gnäll från min sida utan bara visade verkligheten jämfört med en vanlig digicam
Mobilkameramässigt så är N82 och 6220 classic nog bland det bästa man kan hitta..
Och för att gnälla lite också då så är ju din bild Ruva helt ur fokus
Postad 15 juli 2008 - 22:22
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2 789 inlägg
Är inte lätt att få fokus på en fyllehund
Postad 15 juli 2008 - 22:38
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Håller med det folk skrivit om att batteriet inte håller speciellt länge, sepciellt när man kör GPS, kör den i 3G när där mottagningen är dålig, kör mycket datatrafik, spelar MP3 och när man filmar. Har därför införskaffat en USB laddare från kjell&co (ej nokia orginal) som till min besvikelse EJ funkar som den ska. Pluggar du i den i datorn så visar den "laddar", för direkt sedan visa "laddar ej". Samma fel i en 12v tändare-usb adapter. Bara fått den att funka i en av 3st 12v-usb adapter. Verkar vara för klen spänning i ett vanligt usb-uttag i en pc (5.0V) då 230v orginalladdaren levererar 6.5V obelastat. Den 12v-usb adapter som funkade levereade förresten 5.5V vilket tydligen räcker? Men finns ju ingen dator som har den utspänningen.
Nån fler som testat usb laddaren? Nån som testat nokias usb-orginalladdare(ca-100)?
Är förresten pinsamt dåligt att man inte kan ladda direkt med den medföjande micro-usb kabeln. Förövrigt grym telefon!
Jag har original usb laddaren från Nokia CA-100 och den funkar klockrent.. liten o lätt att ta med dig.. funkar med alla dom senaste nokia lurarna. DU kan se i min gallerie när ja laddar min E90 med den.. Ja personligen rek den starkt.. klart värt köp för min del.. Alla har datorer, har fått batteri torsk ibland på min E90 efter för mycket gps o mailande så har ja bara gått in på ett internet cafe o ladda den hur lätt som helst.. Här ser ni min Ny inköpta E71 som laddar med nokias original usb laddare CA-100..
Postad 16 juli 2008 - 00:22
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Menar du att du tycker t ex huset ser lite konstigt ut? Det är tyvärr så mobilkamerabilder blir. Det är den så kallade "noice reduction"en som stäler till det.
Ja det är nog inget fel med den bilden, alla mobilbilder ser lite skumma ut när man zoomar dom 100%
Testa att fota i landskapsläget, jag fick MKT bättre bilder i de flesta situationer när jag körde landskapsläge med min N82. Skärpan är ställd till "hård" normalt i det läget men det kan du ju ändra också.
Min N82 hade lite svårt att fokusera ibland och då var det kalas i landskapsläget för då har man ju helskärmsfokus (infinite)
Ok. Inte det svaren jag helst ville ha, men tack hur som helst.  Ska testa landskapsläget som jag redan tänkte.
Redigerat av Kanelen, 16 juli 2008 - 00:23.
Postad 16 juli 2008 - 07:13
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tack för alla bilder
Postad 16 juli 2008 - 09:53
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Lungt, bara be om mer. När det gäller mobilkameran så är det den bästa på marknaden för mobiler just nu
(vet inte mycket om SE 8mp lur) så bilderna duger bra. Men i jämförelse med en riktig digitalkamera så håller den sej inte. Bilderna blir bra om man inte zoomar in för mycket eller ser bilderna i högsta upplösning. Det är nog likadant på alla mobiler. Även SE nya 8mp lur. Tror inte bilderna kommer bli mycket bättre där eller skilja sej från 6220 Classic.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 09:55.
Postad 16 juli 2008 - 10:10
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Lungt, bara be om mer.
Skulle väl vara lite "festbilder" då. Alltså bilder tagna inomhus på mäniskor på kvällen när det inte är så ljust ute. En annan fråga, hur lång tid tar det från att man har tagit en bild med blixt tills man kan ta nästa bild med blixt?
Postad 16 juli 2008 - 10:29
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har inte tagit många bilder med blixt. Har blivit några utomhus då det varit mörkt. Men inomhus, nej tror inte det. Tyävrr kan jag inte lägga upp bilder på personer då jag inte har deras tillåtelse. Men för att svara på din fråga. Efter jag tagit en bild med blixt kan jag ta en ny efter ca 2-3 sekunder. Duger detta svar?
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 10:29.
Postad 16 juli 2008 - 10:59
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
2-3sek låter riktigt bra
Om du slänger på en svart fyrkant över deras ansikten då? Eller tar kort på ett djur i stället? Är nyfiken på kvällsinnhomhusbilder då jag vet att sådana bilder kan vara lite svåra för en kamera och för att en mobil kan vara den perfekta festkameran
Postad 16 juli 2008 - 11:47
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hittade faktiskt en bild jag tagit utomhus med blixt på min hund. Så ingen redigering behövde göras. Men imed sommarhalvåret så blir det inte så mörk ute ännu får vänta till vintern för att testa på riktigt. Tyvärr har jag ingen innebild som är tagen med blixt imed att det inte har varit så mörkt ute eller inne nu. Hoppas detta duger så länge. En annan fråga som jag känner hör hemma på detta forum ifall vi går från bilder till ljud. Jag är intresserad av högtalare till min mobil. Det finns Nokia Minihögtalare & så finns den Nokia Bluetooth-Högtalare. Tänkte på om nån av er har nåt sånt tillbehör till er Nokia 6220 Classic eller vet om det är kompatibelt. Jag har köpt Nokia bilsats till min mobil (hållare med fäste & billaddare) så jag kan ha GPS navigering med mobilen i bilen. Vill bara koppla detta till ett par Nokia högtalare så ljuden går ut i dom istället för mobilen för att få bättre ljud i röstinstruktionerna. Hoppas ni förstår vad jag menar. Dom jag tittar på är: Nokia Minihögtalare MD-6 (Högst intressant men ej bluetooth, vet ej om den är kompatibel) http://www.katshing....d.asp?aid=15208 Nokia Bluetooth högtalare MD-7W (Högst intressant men enligt Nokia är den ej kompatibel med 6220 Classic) http://www.katshing....d.asp?aid=15353Finns även 3 andra som jag tittat på, men inte finner så intresssant. Men jag får ta vad som är kompatibelt. Nokia Mini Speakers MD-4 + AD-15 http://www.katshing....d.asp?aid=12298Nokia Speakers MD-5W http://www.katshing....d.asp?aid=13471Nokia Music Speakers MD-3 inkl. AD-15 + AD-50 http://www.katshing....d.asp?aid=12608Hjälp skulle uppskattas, har ni några frågor så reder jag gärna ut om jag förklarat otydligt.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 11:53.
Postad 16 juli 2008 - 12:34
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Imponerande bild! Tack för den.
Nokia har inte alls många tillbehör listade till 6220c på deras hemsida. Nästan så jag tror att de bara inte har uppdaterat hemsidan och/eller helt enkelt inte testat med så många saker som säkert fungerar.
Postad 16 juli 2008 - 12:57
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Imponerande bild! Tack för den.
Nokia har inte alls många tillbehör listade till 6220c på deras hemsida. Nästan så jag tror att de bara inte har uppdaterat hemsidan och/eller helt enkelt inte testat med så många saker som säkert fungerar.
Problemet är att jag via mail & telefon pratat/haft kontakt med Nokia & fått veta att vissa inte är kompatibla med Nokia 6220 Classic. Konstigt tycker jag. Har man en bluetooth telefon borde den funka med bluetooth högtalare. Ska kolla upp den andra också för att se om den är kompatibel. Jag tar emot hjälp & tips, allt för att få veta.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 12:57.
Postad 16 juli 2008 - 13:08
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag snackade precis med Tre för att höra när de skulle få in telefonen. Han jag pratade med sa att telefonen är försenad till dem. De skulle ha haft den för två veckor sedan, men har den alltså inte än. Han kunde inte säga när de skulle få in telefonen, eller vad den skulle kosta
Postad 16 juli 2008 - 13:15
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Otur. Varför köper du den inte hos nån annan operatör eller operatörsfri då? Den finns ju på svenska marknaden. Jag tror att 6220 Classic är så ny så att dom har inte hunnit uppdatera den & sätta den som kompatibel i alla tillbehör som finns på nokias hemsida. Så förmodligen är den kompatibel till dessa tillbehör. Han på nokia läste bara på deras hemsida & såg att den inte fanns där bland kompatibla modeller, precis som jag. Han tog nog det säkra före det osäkra.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 13:17.
Postad 16 juli 2008 - 13:58
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Otur. Varför köper du den inte hos nån annan operatör eller operatörsfri då? Den finns ju på svenska marknaden.
Tre är de enda som låter mig prata och surfa för samma pris i Danmark som i Sverige. Detta är viktigt för mig då jag pendlar mellan Sverige och Danmark. Jag tror att 6220 Classic är så ny så att dom har inte hunnit uppdatera den & sätta den som kompatibel i alla tillbehör som finns på nokias hemsida. Så förmodligen är den kompatibel till dessa tillbehör. Han på nokia läste bara på deras hemsida & såg att den inte fanns där bland kompatibla modeller, precis som jag. Han tog nog det säkra före det osäkra.
Precis! Det var det jag menade med mitt förra inlägg
Postad 16 juli 2008 - 14:21
Aroskillen
-
Aroskillen
-
Forumräv
-
-
591 inlägg
Hur är ljudkvalitén när man lyssnar på musik? Är radiomottagningen bra? 6220 är ju ingen riktig musikmobil, utan spretar åt alla möjliga håll. Det är väl lite av en allroundmobil, med mest dragning åt kameramobil.
Postad 16 juli 2008 - 14:37
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Hur är ljudkvalitén när man lyssnar på musik? Är radiomottagningen bra? 6220 är ju ingen riktig musikmobil, utan spretar åt alla möjliga håll. Det är väl lite av en allroundmobil, med mest dragning åt kameramobil.
Musik funkar jättebra att lyssna på. Har testat några låtar. Låter precis lika bra som min mp3 (ipod mini 6gb). Funktionen spela i bakgrunden är bra då du kan göra annat & slå på knapplås ifall du vill ha den i fickan. Radion funkar också bra, kan pendla i mottagning & det kan vara en del brus. För mej så var det svårt att få bra mottagning med den i fickan då jag gick runt & testade, men jag bor på landet, kanske är anorlunda i Stockholm. Men på tåg, buss & tunnelbana vet jag inte hur den funkar. Tyvärr så funkar den bara med sladdar (inte med bluetooth) då en använder sladden till hörlurana som antenn. Dock drar detta en del batteri. Hoppas detta svar duger. Jag ska ner till några butiker (siba, elgiganten, onoff, pccity, expert m.m.) i Barkarby handelsplats & kolla om högtalarna funkar till 6220 Classic. Kanske köper 1 par idag om jag får bra köpråd & information. Dom borde veta, kanske får jag testa i butiken. TobbeSwe: Köp mobilen operatörsfritt från en butik & skaffa bara ett abonnemang från 3 då, då får du din mobil & ditt abonnemang. Det låter annars som du redan har 3 så köp mobilen & använd ditt nuvarande nummer. För att snabba på det hela.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 14:53.
Postad 16 juli 2008 - 21:06
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Fick min idag och det är verkligen en snygg lur. Som sagts tidigare så är den ju väldigt plastig och lite knarrig i chassiet men det är nog det enda negativa jag kan komma på.
Vid lite snabbtester så känns den mkt rappare än min förra N82, detta kan ju hänga ihop med ett mindre minneskort i den här men jag upplever den som riktigt kvick.
Knappsatsen blev jag positivt överraskad av, mkt bra "klick-känsla" i knapparna och ganska stora och sköna.
Bra ljud m.m så inget alls att klaga på där.
Kameran verkar funka mkt bättre direkt i autoläget än vad min N82 gjorde. Var lite svårare att få till skarpa bilder i autoläget på den så jag fick alltid gå in och fibbla över till "Landskapsläget" när jag fotade utomhus. 6220 verkar vara tvärtom och det är en stor befrielse, man vill ju helst att kameran skall funka hyfsat direkt i auto eftersom det läget alltid aktiveras när man startar kameran. Ett stort + med för att man kan ställa in själv vilka "verktyg" man vill ha framme i kameraläget. Från början syns inte justeringarna för exponering eller vitbalans och man kan inte heller justera dom förräns man ändrat detta i inställningarna. Nog många som kanske missar detta, man har ju mkt att vinna med lite justeringar ibland också.
Jag är änsålänge väldigt nöjd med luren iaf
Jämför man den rakt av med N82 så ger jag den följande +/-
+Utseendet, men det är ju upp till var och en
+Smidigare men ändå skön att hålla i.
+Kameran verkar funka bättre än min N82 direkt i autoläget
+Knappsatsen
+Snabbare
+Statuslampan ( runt mittknappen ) bra funktion för o se på håll om man missat samtal eller fått sms
-Plastig, lite knarrig
-Jäkla högt kameraljud som man inte kan stänga av ( man får dämpa det genom att hålla fingret på sidan över högtalaren när man fotar, då går det bra) N82 blev iaf tyst om man satte den i "ljudlös" profil. Blir lite bättre med ljud nr 4 som inte är ett mastodontiskt "KAAAAAAAAAAA-KLICK" ljud
-saknar wifi
-Linsskyddet inte alls samma härliga känsla som på N82. Ljusår bättre än inget alls dock.
Och så några bilder med...
Redigerat av Micke prylgalen, 16 juli 2008 - 23:21.
Postad 16 juli 2008 - 21:32
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag var nere i butikerna vid Barkarbys handelsplats idag för att fråga om högtalarna. Då visade det sej att Onoff hade fått in några Nokia Bluetooth högtalare MD-7W & hade dessutom ett testexemplar. Säljan sa där att har man bara bluetooth så ska högtalarna funka med mobilen oavsätt om det är nokia eller inte. Testade att söka efter den via bluetooth & det gick bra, dessvärre kunde jag inte connecta då säljaren inte visste koden för testexemplaret. Tydligen på vissa så måste man använda kod för att verifiera anslutningen eller nåt. Men hittils verkar allt funka så jag ska köpa en imorn. Det var en 1gångs grej med begränsat antal som Onoff fått in. Verkar som om Nokia har fel.
Förresten, Tack för recensionen Micke. hur får du dom bifogade filerna så små?
Är det i mobilen du ändrar upplösning eller när du laddar upp?
Här kommer 2 bilder på 1 bil jag finner snygg.
Redigerat av Yobo1987, 16 juli 2008 - 21:33.
Postad 16 juli 2008 - 23:26
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Uppladdningen här funkade inte för tillfället så jag använde http://www.imagethru...m/upload_images Ändrade igen nu så man får fullstora bilder direkt i tråden.. Finns väl ingen som använder modem idag
Postad 17 juli 2008 - 10:21
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Ok. Nej tror inte nån använder modem idag.
Är det nån som vet var man kan köpa "Bluetooth Handsfree". Där det är en sladd mellan bluetooth enheten & öronsnäckan men det är bluetooth mellan mobilen & enheten. Så man kan fästa den på skortan & ha sladd upp till örat för att slippa ha bluetooth enheten i örat. Ni ser på bilden nedan vad jag menar. Jag finner det skitsvårt att hitta nåt. Den där bilden var typ det jag fått fram efter all min sökning. Kom gärna med förslag & tips. Hjälp behövs.
Redigerat av Yobo1987, 17 juli 2008 - 10:22.
Postad 17 juli 2008 - 10:41
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Här är en variant. Stereoheadset där mottagaren hänger i ett snöre runt halsen: http://www.expansys.se/p.aspx?i=156325Precis ett sånt du har på bild: http://www.katshing....d.asp?aid=15425Stereo med klämma: http://www.dialect.s...p;prodid=271566
Postad 17 juli 2008 - 13:34
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Varit ute i solen lite idag och testat mer och jag kan bara konstatera att den fungerar fantastiskt fint i autoläget. Mina "landskapsbilder" blir kassa istället men det gör mig ju inte ett dugg eftersom de blir kalas i auto
Det här var precis tvärtom på min N82, då blev mina bilder ofta kassa i auto medans de var kanon i landskapsläget
Så superskönt när man hittar en mobil man kan lita på i autoläget, man bara knäpper en bild och slipper in i en massa menyer o grejer och fibbla med inställningar..
3 bilder, först visar jag skillnaden mellan "landskapsläget" och "auto" och sist en bild till tagen i auto..
Jag är skitglad för det här även om det egentligen är "fel" på luren. Den skall ju ta mkt bättre bilder än såhär i landskapsläge men iom att auto funkar superbra så är man ju glad för det
Redigerat av Micke prylgalen, 17 juli 2008 - 14:12.
Postad 17 juli 2008 - 13:38
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Tack för tipsen. Ska kolla in dom där...
(den nedersta länken gick inte att öppna)
Jag har nu köpt bluetooth högtalarna & dom funkar klockrent med musik & gps (röstinstruktioner). Tyvärr funkar dom inte med radion men det är bara för att radion kräver sladd som antenn när man ska lyssna, allt annat går trådlöst. Jag rekomenderar dessa högtalare starkt (Nokia Bluetooth Högtalare MD-W7). Jag betalade 995:- för mina på Onoff.
Snygga bilder Micke, posta gärna fler. Men vad menar du med full auto? Du säger att du visar 3 bilder du tagit i landskap, auto & full auto. Är det inte reda full auto på kameran? Hur ställer man in det?
Redigerat av Yobo1987, 17 juli 2008 - 13:44.
Postad 17 juli 2008 - 13:45
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag snackade precis med Tre för att höra när de skulle få in telefonen. Han jag pratade med sa att telefonen är försenad till dem. De skulle ha haft den för två veckor sedan, men har den alltså inte än. Han kunde inte säga när de skulle få in telefonen, eller vad den skulle kosta 
Har du kollat in på thephonehouse? Min Kombo som ja delar lägenhet med köpte en 6220 classic där förr igår. 0kr med tre, ink 8gb minne.. Kika där om du inte redan har gjort det..
Postad 17 juli 2008 - 13:53
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
(den nedersta länken gick inte att öppna)
Skumt! Den funkar inte för mig heller, men när jag går via deras menyer funkar det bra och hamnar på exakt den adressen tillslut... Jaja. Om du vill kolla kan du gå till www.dialect.se -> Webbshop -> Mobiltelefoni -> Headset Bluetooth -> Sony Ericsson. Finns några stycken där. Antar att det funkar med Nokia också eftersom det är bluetooth... Har du kollat in på thephonehouse? Min Kombo som ja delar lägenhet med köpte en 6220 classic där förr igår. 0kr med tre, ink 8gb minne..
Kika där om du inte redan har gjort det.. 
Tack för tipset, ska kolla upp det
Postad 17 juli 2008 - 14:04
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Skumt! Den funkar inte för mig heller, men när jag går via deras menyer funkar det bra och hamnar på exakt den adressen tillslut... Jaja. Om du vill kolla kan du gå till www.dialect.se -> Webbshop -> Mobiltelefoni -> Headset Bluetooth -> Sony Ericsson. Finns några stycken där. Antar att det funkar med Nokia också eftersom det är bluetooth...
Tack för tipset, ska kolla upp det
Kollade upp ifall dom hade samma erbjudande på hemsidan som min polare köpte.. men de hade dom inte så ja knäppte kort på Juli/Augusti utskick från The Phone House.. Nu vet inte jag om jag får göra så här.. Ifall jag inte får.. så kan ja ta bort det.. Men här har du så du kan se erbjudandet jag pratade om.. Grymt bra erbjudande om du frågar mig..
Redigerat av embu, 18 juli 2008 - 09:13.
Postad 17 juli 2008 - 14:14
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Snygga bilder Micke, posta gärna fler. Men vad menar du med full auto? Du säger att du visar 3 bilder du tagit i landskap, auto & full auto. Är det inte reda full auto på kameran? Hur ställer man in det?
Ja du har helt rätt, auto=full auto, finns ju bara ett autoläge  Lite luddigt skrivet av mig bara de 2 skarpa bilderna är auto och den suddiga landskapsläge
Postad 17 juli 2008 - 17:25
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Ok.
2 snabba.
Nån som vet eller har en bilsats (hållare, fäste & laddare) som passar nokia 6220 classic?
Nån som vet eller har en hållare med passande fäste som passa nokia 6220 classic?
Isåfall skulle tips & svar vara till stor hjälp, om var man kan köpa & för hur mycket samt vad som passar.
Redigerat av Yobo1987, 17 juli 2008 - 19:06.
Postad 17 juli 2008 - 22:10
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1 524 inlägg
Ok. 2 snabba. Nån som vet eller har en bilsats (hållare, fäste & laddare) som passar nokia 6220 classic? Nån som vet eller har en hållare med passande fäste som passa nokia 6220 classic? Isåfall skulle tips & svar vara till stor hjälp, om var man kan köpa & för hur mycket samt vad som passar.
köpte precies mina från cdon.com. en orginal nokia cigkabel 89 kr och en MTU - Bilhållare universal komplett, 37-67 mm, kostar 199 kronor. den var billigare än andra ställen. de kör lite rea. fungerar finfint.
Postad 18 juli 2008 - 16:50
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Lite mer bilder från idag.. Såg en sjukt rolig husbil som var mer lik en husvagn med motor som jag var tvungen att ta en bild på
Kommer på mig själv med att sakna wlan lite ibland så jag tror det lutar åt en N82 igen sen för min del även att den är klumpigare. Synd man förlorar så mkt pengar bara på att knappra lite på prylarna men så är det ju när man är prylidiot
Postad 18 juli 2008 - 23:53
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
Jag har ett litet problem när jag vill köra andra teman... tex http://dailymobile.s...s-28/#more-8212 Temat heter rain drops, är inget prb att installera eller nåt utan det fungerar bra förutom att när man ska ringa ett nr och slår det manuellt, så får jag vita siffror på en nästan vit/ljusblå bakgrund. Man ser knappt vad man skriver mao. Detta fenomen får jag på ca 90% av de "nya" temorna jag testat. Om man kollar på screenshoten av temat så det det ju bra ut. Bild 2 http://dailymobile.f...s_phones_2_.jpgBtw.. det var en j*vla ful husbil på sista bilden...
Redigerat av Unregisteredc0be16a0, 18 juli 2008 - 23:54.
Postad 19 juli 2008 - 19:30
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Ännu mer bilder.......
Postad 19 juli 2008 - 20:09
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Jag har ett litet problem när jag vill köra andra teman... tex http://dailymobile.s...s-28/#more-8212 Temat heter rain drops, är inget prb att installera eller nåt utan det fungerar bra förutom att när man ska ringa ett nr och slår det manuellt, så får jag vita siffror på en nästan vit/ljusblå bakgrund. Man ser knappt vad man skriver mao. Detta fenomen får jag på ca 90% av de "nya" temorna jag testat. Om man kollar på screenshoten av temat så det det ju bra ut. Bild 2 http://dailymobile.f...s_phones_2_.jpg
Btw.. det var en j*vla ful husbil på sista bilden... 
Jag har samma problem med ett nytt tema jag installerat & använder nu. Får vita siffror på en turkos bakgrund både när det ringer & när jag ringer. Man kan ju ställa in valfri bakgrundsbild, men kan man ställa in teckenfärgen? Annars prova byta samtalsbild då du ringer eller blir uppringd. Ok, snygga bilder Micke, äger du allt de där? Erkänn, husbilen är ditt hem!!!
Redigerat av Yobo1987, 19 juli 2008 - 20:11.
Postad 19 juli 2008 - 20:35
Micke prylgalen
-
Micke prylgalen
-
Forumräv
-
-
538 inlägg
Tack, ja ruskigt rapp kamera för att vara en mobil tycker jag..
Nej nej, inte mina prylar. Jag bränner pengarna på att byta mobiler ofta istället  Det är några kompisars leksaker, ja förutom husbilen då
Postad 19 juli 2008 - 21:55
Unregisteredc0be16a0
-
Unregisteredc0be16a0
-
Användare
-
-
120 inlägg
"ja förutom husbilen då"
precis, där du bor.........
Postad 20 juli 2008 - 15:57
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har köpt telefonen nu
Så nu har jag ett par frågor 
På min gamla telefon (Nokia 6288) kunde jag skriva saker på väntelägessidan. Perfekt för kom-i-håg grejer!
Jag hade även en "Gå till" meny på den vänstra softkeyn. Nu har jag i stället något some kallas 3eXplore där. Kan jag få en "Gå till"-meny istället? Gå till menyn gav mig t ex snabb åtkomst till att sätta på och stänga av bluetoothen vilket jag uppskattade.
Postad 21 juli 2008 - 19:22
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Jag har köpt telefonen nu 
Så nu har jag ett par frågor  På min gamla telefon (Nokia 6288) kunde jag skriva saker på väntelägessidan. Perfekt för kom-i-håg grejer! Jag hade även en "Gå till" meny på den vänstra softkeyn. Nu har jag i stället något some kallas 3eXplore där. Kan jag få en "Gå till"-meny istället? Gå till menyn gav mig t ex snabb åtkomst till att sätta på och stänga av bluetoothen vilket jag uppskattade.
Så vart blev de köp då??
Postad 21 juli 2008 - 19:52
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Nån av er som vet om det finns flygplansläge på mobilen?
Jag har inte hittat de, men kan ha missat (om man inte vet var man ska leta)
Postad 21 juli 2008 - 19:54
Kanelen
-
Kanelen
-
Lärjunge
-
-
395 inlägg
Nån av er som vet om det finns flygplansläge på mobilen? Jag har inte hittat de, men kan ha missat (om man inte vet var man ska leta)
(Tryck lätt på on/off-knappen), välj profil "Offline".
Postad 22 juli 2008 - 06:29
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Så vart blev de köp då?? 
The PhoneHouse i Växjö
Postad 22 juli 2008 - 09:33
roathan
-
roathan
-
Användare
-
-
168 inlägg
Ber om ursäkt om denna fråga ställts tidigare. Blev panik nu på morgonen med ny mobil.
Funkar den inbyggda GPS med t ex Garmin? Dvs lika bra som på N95.
Tacksam för snabbt svar.
Ber än en gång om ursäkt om frågan ställts tidigare.
Postad 22 juli 2008 - 12:54
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
The PhoneHouse i Växjö 
Körde du på den dealen jag visade dig? För personligen så tycker ja de är en j*vligt bra affär
Postad 22 juli 2008 - 13:27
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
ja visst gjorde jag det!  jag håller med!
Postad 22 juli 2008 - 13:31
embu
-
embu
-
Amatör
-
-
82 inlägg
ja visst gjorde jag det! jag håller med!
Hahaha härligt.. hoppas du är nöjd
Postad 22 juli 2008 - 20:39
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
(Tryck lätt på on/off-knappen), välj profil "Offline".
Tack, nu till nästa fråga. Nån som vet om GPS`en & Radion funkar ifall mobilen är i profilläget "OFFLINE" (flygplansläge)? Eller kan den inte ta emot via GSM/3G Nätet då? Tror flygplansläge betyder att den inte skickar nåt men vet inte riktigt. Tacksamm för snabbt svar.
Postad 22 juli 2008 - 20:47
Jacksson
-
Jacksson
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jag är ny i denna tråd men har läst den med spänning för idag har jag beställt denna till synes fantastiska lur.
Nu till min fråga som jag hoppas nån av er kan svara på: Hur pass bra är bilden när man kollar på t ex en divx rulle?
Postad 23 juli 2008 - 10:44
TobbeSwe
-
TobbeSwe
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tack, nu till nästa fråga. Nån som vet om GPS`en & Radion funkar ifall mobilen är i profilläget "OFFLINE" (flygplansläge)? Eller kan den inte ta emot via GSM/3G Nätet då? Tror flygplansläge betyder att den inte skickar nåt men vet inte riktigt. Tacksamm för snabbt svar.
GPSen hade ju kanske kunnat vara kul att ha igång i ett flygplan, men radion? Jag tror inte några radiovågor når upp dit... Eller har jag fel?
Postad 23 juli 2008 - 11:41
Yobo1987
-
Yobo1987
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
GPSen hade ju kanske kunnat vara kul att ha igång i ett flygplan, men radion? Jag tror inte några radiovågor når upp dit... Eller har jag fel?
Nej, jag tänkte inte använda den i ett flygplan. Men det generella begreppet är "flygplansläge" eller i detta fall "offline". Jag vill bara veta om jag sätter den i "offline" (för att inte kunna ta emot samtal/bli störd) kan jag då använda GPS´en & Radion. Tänkte använda mobilen i tjänsten som GPS bland annat men vill inte att nån ska kunna ringa eller skicka sms under tiden. Förstår ni vad jag menar? I gentligen få jag inte ha mobil i tjänsten. Men kan ingen ringa, smsa eller störa mej via mobilen ska det gå bra att få använda den. Så jag försöker gå runt regeln.
Redigerat av Yobo1987, 23 juli 2008 - 11:45.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|