LG 60" TV - 60PG7000
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
LG PG7000 50"
(TV)
|
1
|
(4)
|
Inga priser |
Postad 21 September 2008 - 14:18
Postad 23 September 2008 - 21:58
Ingen som hittat en?
Postad 24 September 2008 - 16:19
Jo i senaste M3 som kom ut idag.... "världens bästa TV" löd rubriken.
Brutal svärta var en av kommentarerna.
Synd den är så ful... plastramen är säker dubbelt så bred som på alla andra 42-tummare. Men det är inget bra bryr sig om om man värdesätter en bra bild iofs.
M
Irriterande. Jag är sugen på denna burk, och är slutligen i köpatagen. Men så kommer inte tidningen ut här i Gävle förrän imorgon. Om det är gott betyg då så *tjing tjing*.
Postad 24 September 2008 - 18:31
Det kliar i 60"-fingrarna. Hoppas på en vettig recension snart!
Ja visst när man kan köpa en full hd för 27 000:- i tyskland så är det väl värd resan ned man kan ju handla andra
saker i tyskland för c:a 8 000:- som det skiljer i pris mot butiker i sverige
Model : 60PG7000
Kraftfull Full HD-plasma med Bluetooth
Vår största plasma i den exklusiva ramlösa Edge-serien. Serien har förutom den nya Full HD-panelen försetts med Bluetooth. Det går alltså att trådlöst ansluta tv:n med hörlurarna, kameran, mobiltelefonen eller andra enheter som använder Bluetooth. Likt sina syskon (PG6000-serien) utgörs tv:ns framsida av ett enda glasstycke och kröns av en tidlös design. De osynliga högtalarna är dolda i ett stilrent kabinett som bara är 8 cm tunt.
Under skalet finns vår bästa plasmapanel någonsin med Full HD-upplösning och 500:1 i ANSI-kontrast (50 000:1 i dynamisk) samt vår beprövade 100Hz-teknik (dubblering av bilden). På sidan av tv:n har vi placerat en USB-anslutning (stödjer både musik och bilder) samt en HDMI. TV:n har totalt 4 HDMI-källor av den senaste versionen (1.3).

Redigerat av Zapp, 24 September 2008 - 18:40.
Postad 24 September 2008 - 19:02
Jo i senaste M3 som kom ut idag.... "världens bästa TV" löd rubriken.
Brutal svärta var en av kommentarerna.
Synd den är så ful... plastramen är säker dubbelt så bred som på alla andra 42-tummare. Men det är inget bra bryr sig om om man värdesätter en bra bild iofs.
M
Jovisst har jag M3, men i min M3 är "Världens bästa TV" en 40" Samsung LCD....helt ointressant i mina ögon.
Postad 24 September 2008 - 19:32
Är bra sugen på 60" versionen...
Postad 24 September 2008 - 19:46
Nån som har läst recensionen om PG7000 i M3 om det nu var den dom testat...?
Är bra sugen på 60" versionen...
Det var inte PG7000 de testade utan Samsungs nya 7 serie LCD i 40"!!!!!!!!!!
Jag skickade dock ett önskemål till M3 för ca 2 veckoer sedan om ett test av PG7000 men det händer väl inget.
Redigerat av Jonte666, 24 September 2008 - 19:48.
Postad 24 September 2008 - 22:47
Ja visst när man kan köpa en full hd för 27 000:- i tyskland så är det väl värd resan ned man kan ju handla andra
saker i tyskland för c:a 8 000:- som det skiljer i pris mot butiker i sverige
Absolut, men att kallt utgå från att alla betalar butikspris är lite naivt. Listpris innan priskonkurrensen ens börjat är 35', med lite rabatter kostar den drygt 31' inklusive frakt (just nu 31666kr, de drillade vet vart man letar först...). Har man på det lite andra förmåner så är Tyskland inte längre billigast.
Ser bra ut på bilderna sett till designen, de verkar ha haft ett litet extra öga för detaljer som sig bör på en lite exklusivare modell. Väntar fortfarande tålmodigt på de första recensionerna
Postad 25 September 2008 - 17:38
Absolut, men att kallt utgå från att alla betalar butikspris är lite naivt. Listpris innan priskonkurrensen ens börjat är 35', med lite rabatter kostar den drygt 31' inklusive frakt (just nu 31666kr, de drillade vet vart man letar först...). Har man på det lite andra förmåner så är Tyskland inte längre billigast.
Ser bra ut på bilderna sett till designen, de verkar ha haft ett litet extra öga för detaljer som sig bör på en lite exklusivare modell. Väntar fortfarande tålmodigt på de första recensionerna
Du får gärna berätta om du vill var du hittar den för det suveräna priset
Postad 30 September 2008 - 21:17
Johan Ö skrev att dom börjat skeppa dom och det var i början av september.
Om någon sett den i Karlstad så hojta till.
Vill gärna se den "live" innan jag avfärdar den från köplistan.
Postad 30 September 2008 - 21:23
Redigerat av Fribbs, 30 September 2008 - 21:25.
Postad 30 September 2008 - 23:51
Annars kollade du in den nåt speciellt för egen del? Om så var fallet, Vad tyckte du om prestandan gentemot - PRISET
Verkade den prisvärd i ditt tycke? Jag vet alla har en personlig smak, men som sagt intressant att höra.
Postad 02 October 2008 - 19:41
50" finns på Mediamarkt i Lund för beskådning, 60" beställd på väg in.
Va fan, jag som var där i lördags utan att hitta den
Postad 03 October 2008 - 08:27
Postad 03 October 2008 - 16:38
Men bäst av allt är att DU kan vinna teven i en tävling på Hembiokoll.se längre fram i oktober.
Nog med reklam, vad ska jag köra för tester för att ger er besked om den där "absoluta svärtan" ni så efterlängtar?
PS. Invigningen blir kvällens Doobidoo i SVT HD (förhoppningsvis). Nu gråter ni va?
Vänligen,
Gunnar Lindberg Årneby
Bloggverket.se
Postad 04 October 2008 - 20:46
boxer, vi testade blueray och båda såg identiska ut!! Jag var skeptisk innan men nu har jag själv sett detta så nu VET JAG ÄNTLIGEN!!! Tur jag inte hann köpa Pioneeren! Kom inte och ljug att Pioneer ger bäst bild längre däremot antar jag att det är ett
"FINARE" märke! Yippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 30000kr på nätet för 60 tum!!!!!!!!!!!!!! Vad säger man!! Svärtan är ingen skillnad för ögat jag lovar!!!! Nu blir det ett köp!! Grattis alla som kan tänka sig ett lågbudgetmärke som blivit PREMIUM !!
Postad 04 October 2008 - 20:54
Har precis varit på Media Markt och testat både 50 och 60 tummarna! Måste ärligt säga att den var PRECIS lika bra som Pioneer 5090 på 60 tum!!!!!! Såg i princip ingen som helst skillnad och då micklade vi med båda två! Vi testade HD via parabol, vi testade
boxer, vi testade blueray och båda såg identiska ut!! Jag var skeptisk innan men nu har jag själv sett detta så nu VET JAG ÄNTLIGEN!!! Tur jag inte hann köpa Pioneeren! Kom inte och ljug att Pioneer ger bäst bild längre däremot antar jag att det är ett
"FINARE" märke! Yippie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 30000kr på nätet för 60 tum!!!!!!!!!!!!!! Vad säger man!! Svärtan är ingen skillnad för ögat jag lovar!!!! Nu blir det ett köp!! Grattis alla som kan tänka sig ett lågbudgetmärke som blivit PREMIUM !!
Var det kolmörkt inne på mediamarket?
Om inte så vet du fortfarande inget om svärtan tyvärr......
Postad 04 October 2008 - 20:54
Har precis varit på Media Markt och testat både 50 och 60 tummarna! Måste ärligt säga att den var PRECIS lika bra som Pioneer 5090 på 60 tum!!!!!! Såg i princip ingen som helst skillnad och då micklade vi med båda två! Vi testade HD via parabol, vi testade
Det här låter verkligen bra,ska åka och titta på plasmorna när dom kommer in i butikerna
Postad 04 October 2008 - 20:57
Var det kolmörkt inne på mediamarket?
Om inte så vet du fortfarande inget om svärtan tyvärr......
Varför skulle det behöva vara "kolmörkt"? Själv har jag alltid ljuset på då jag ser på TV.
Postad 04 October 2008 - 21:08
Postad 04 October 2008 - 21:30
Det kan nog vara svårt att urskilja bättre eller sämre svärta i butik när det är i den klassen, men g9 har vassare svärta
Men det känns som Lg har gjort samma framsteg som pioneer gjorde mellan G7 och G8 riktigt stora helt enkelt!
Postad 05 October 2008 - 01:22
Wow! Jag vågar knappt tro att det är sant! Hoppas ghostingen inte är något problem bara, och att plasmateknikens suddighet (från dithering) inte är så påtaglig. Låter som en given kandidat i hösten/vinterns tvinköp! Tänk om hdtvtest.co.uk ville testa den innan den blivit omodern...
Postad 05 October 2008 - 08:49
Skall man ta detta med en nypa salt?
Varför är det alltid folk med 1-10 inlägg som skriver dessa inlägg?
Mvh
Postad 05 October 2008 - 09:38
sen en tid tillbaka men går inte att jämföra med plasma vad gäller lite sämre signal! Alla lcd inklusive EISA-award Philips 2008 är näst intill kass på dålig tv-signal, däremot grymma för spel och blueray. På SD TV1 och TV2 var LG PG7000 totalt överlägsen samtliga LCD i butiken! Man kunde gå ända fram mot glaset på LG:n 60" och så även på Pioneeren 60" och fortfarande var bilden skitbra! Angående mörkret i butiken så var det ganska mörkt när vi testade Pioneer 60" mot LG 60", de stod precis bredvid varandra, med en Samsung 70" emellan, för 399.000 kronor och klart sämre svärta! Möjligt att det skiljer i svärta i totalt nedsläckt rum men jag har alltid lampor på hemma när jag tittar! Pioneer har säkert bättre kvalitet vad gäller komponenter och konsten att undvika inbränningar men vad jag testade så är LG PG7000 klart prisvärd och har faktiskt betydligt snyggare design.
M3 eller andra proffs kommer säkert att dissa den gentemot Pioneer men det beror nog på oviljan att LG har kommit upp sig! Vi får se men jag är helt övertygad nu, det räcker för mig! Hoppas jag har varit till någon hjälp på forumet!
ROB
Postad 05 October 2008 - 11:44
I need a 42 tum
kanske PG8000 eller pg9000 på G?
Postad 05 October 2008 - 13:33
...Har själv en samsung lcd
sen en tid tillbaka men går inte att jämföra med plasma vad gäller lite sämre signal! Alla lcd inklusive EISA-award Philips 2008 är näst intill kass på dålig tv-signal, däremot grymma för spel och blueray. På SD TV1 och TV2 var LG PG7000 totalt överlägsen samtliga LCD i butiken! ROB
Skall jag tolka det som att lcd, t.ex. 52" Sony W4500, är ett bättre val än PG7000 om man skall titta mest på HD och full-HD material?
Postad 05 October 2008 - 13:47
nu är ju inte eftertexter det viktigaste momentet direkt men ändå
Postad 07 October 2008 - 02:12
Gemensamt för dessa trådar är att det förekommer ett närmast hysteriskt gnällande från Pioneer-lägret om hur mycket bättre deras skärmar är när det gäller svärta.
Det vanligaste argumentet är att om man ställer skärmarna bredvid varandra så ser man minsann hur mycket bättre svärta det är i Kuro modellen.
Jahaja... Så det innebär alltså att utan den jämförelsen är det ingen skillnad rent subjektivt om man ser skärmarna var för sig?
Frågan blir då plötsligt rent akademisk och handlar inte längre om den upplevda bildkvalitén utan om prestige eller "eftersom jag har köpt en så här dyr skärm, som du inte har råd med, så är jag en mycket bättre och mycket mer potent människa än vad du är."
Orsaken till det hysteriska gnällandet ligger alltså i att dessa människor känner sig hotade i sin självutnämnda plasma-kunglighet och förlöjligade över sin ekonomiska fartblindhet.
Skall själv köpa en 50PG7000 i slutet på månaden och kommer då tillbaka med en rapport.
Redigerat av perri, 07 October 2008 - 02:19.
Postad 07 October 2008 - 08:25
Det ser ut som att det blir en 50PG7000 i december när jag kommer hem från Costa Rica. Med lite tur har den droppaat 500:- till i pris då
Postad 07 October 2008 - 09:31
Att betala dubbla pengarna för en Kuro som ev har 15% bättre svärta känns som hål i huvudet.
Om nu bara Popcorn Hour G2 kan dyka upp snart så blir det Matroska för hela slanten sen.
--Gunnar
PS. Jag äger alltså inte någon PG7000 utan har den i Bloggverkets Testlabb. Du kan läsa testet och vinna teven på Hembiokoll.se i slutet på oktober. DS
Postad 07 October 2008 - 14:18
finns på fyndbörsen nu också ....
verkar inte som att den har 24p Real Cinema (120hz)
Redigerat av Tigerofsweden, 07 October 2008 - 19:26.
Postad 07 October 2008 - 19:35
Har följt diverse trådar om PG7000 både här i Svedala och utomlands.
Gemensamt för dessa trådar är att det förekommer ett närmast hysteriskt gnällande från Pioneer-lägret om hur mycket bättre deras skärmar är när det gäller svärta.
Det vanligaste argumentet är att om man ställer skärmarna bredvid varandra så ser man minsann hur mycket bättre svärta det är i Kuro modellen.
Jahaja... Så det innebär alltså att utan den jämförelsen är det ingen skillnad rent subjektivt om man ser skärmarna var för sig?
Frågan blir då plötsligt rent akademisk och handlar inte längre om den upplevda bildkvalitén utan om prestige eller "eftersom jag har köpt en så här dyr skärm, som du inte har råd med, så är jag en mycket bättre och mycket mer potent människa än vad du är."
Orsaken till det hysteriska gnällandet ligger alltså i att dessa människor känner sig hotade i sin självutnämnda plasma-kunglighet och förlöjligade över sin ekonomiska fartblindhet.
Skall själv köpa en 50PG7000 i slutet på månaden och kommer då tillbaka med en rapport.
Well said!!
Postad 07 October 2008 - 19:54
"HCC News Team - 7 October 2008 - 7:17am
LG will need to go back to the drawing board after problems with its new Bluetooth enabled TV sets, announced at the recent IFA tech show, surfaced.
Both its PG7000 plasma and LG 7000 LCD TVs allow users to listen via synced-up Bluetooth headphones using a clever slice of technology called A2DP (Advanced Audio Distribution Profile).
This compresses two channel stereo into the bandwidth normally used for one mono channel.
Unfortunately as part of the process, a rather unpleasant time-delay is added, rendering the audio out of sync with the picture.
LG has conceded that the process creates a ‘slight delay’. There's no news yet on a fix."
Postad 08 October 2008 - 01:12
Jag vill kunna koppla in datorn på ett vettigt sätt.
Postad 08 October 2008 - 10:57
Jag kan egentligen bara jämföra PG7000 med den Samsung 32" LCD av typisk lagom-modell jag har sedan 18 månader tillbaka. Helt subjektivt känns PG7000 bättre på allt - inklusive hur menyer och fjärrkontroll är upplagda. Hela 4 HDMI-ingångar är verkligen inte fel heller.
Att betala dubbla pengarna för en Kuro som ev har 15% bättre svärta känns som hål i huvudet.
Om nu bara Popcorn Hour G2 kan dyka upp snart så blir det Matroska för hela slanten sen.
--Gunnar
PS. Jag äger alltså inte någon PG7000 utan har den i Bloggverkets Testlabb. Du kan läsa testet och vinna teven på Hembiokoll.se i slutet på oktober. DS
Inga spontana kommentarer runt bildkvalitet, ghosting, judder och allt annat som är relevant?
Postad 08 October 2008 - 11:40
Redigerat av Joesely, 08 October 2008 - 11:56.
Postad 08 October 2008 - 16:30
Har jämfört PG7000 50 mot PG6000 50 och det är ganska stor skillnad! PG6000 är pixlig om du går närmare vilket inte PG7000 var! Full-HD är ändå Full-HD! Syncproblem med Bluetooth-lurar fixas genom en uppdatering!Var på MediaMarkt i Malmö igår och där stod 50 tummarna intill varandra, PG6000 & PG7000. De visade nån trist SD-källa, men det är ju oftast det man ser, som det är nu. Bilden var i mina ögon identisk. Måste säga att PG6000 känns mest prisvärd just nu, IMHO...PG7000 har ju dessutom ett sync-problem när man använder BT-lurar.
Dessutom klart bättre svärta i PG7000!
Postad 08 October 2008 - 16:45
Har jämfört PG7000 50 mot PG6000 50 och det är ganska stor skillnad! PG6000 är pixlig om du går närmare vilket inte PG7000 var! Full-HD är ändå Full-HD! Syncproblem med Bluetooth-lurar fixas genom en uppdatering!
Dessutom klart bättre svärta i PG7000!
Nix, det är inte stor skillnad...att PG6000 skulle vara pixlig jämfört med PG7000 stämmer säkert...när man står en halv meter ifrån tv:n och tittar på Ice Age på BD...
Visst fixas syncproblemen genom en update..
Klart bättre svärta...? 0.3 vs. 0.1...jag ser ingen skillnad.
Men, du har kanske gjort en betydligt mer ingående analys än vad jag har gjort.
Postad 08 October 2008 - 17:01
svärtan kan väl inte skilja enormt mkt ?
ghostingen kanske dom fixat ?
Postad 08 October 2008 - 17:19
sen sitter folk oftast inte så nära heller ... hur e dom på tex 2-3-4m håll ...
svärtan kan väl inte skilja enormt mkt ?
ghostingen kanske dom fixat ?
Man kan ju konstatera att de inte är Pioneer...men de är betydligt bättre än vad många vill erkänna.
Svärtan skiljer naturligtvis inte enormt mellan 6000 & 7000, även om det nu säkert är en viss om inte annat så mätbar skillnad i svärta.
Ghostingen kanske har åtgärdats...även om jag personligen tycker att den inte alls är så stor.
En bra TV...med betoning på TV.
Postad 08 October 2008 - 17:23
Redigerat av ted1001, 08 October 2008 - 17:23.
Postad 08 October 2008 - 17:30
Postad 08 October 2008 - 17:33
Det skulle vara isåfall roligt med en liten ( stor ) recension.
Postad 08 October 2008 - 17:37
tänkte på att man kan väl inte se tex att 6000 e mkt pixligare på normalt avstånd än 7000...
Helt riktigt...sitter du däremot på låt oss säga 2 meters avstånd ifrån en 50" och ser en animerad BluRay, så kan du säkert se skillnad..en liten skillnad.
Postad 08 October 2008 - 17:37
tänkte på att man kan väl inte se tex att 6000 e mkt pixligare på normalt avstånd än 7000...
Postad 08 October 2008 - 17:41
pioneer förstår jag inte varför alla tar upp , den e helt olika prisklass , typ som att jämföra bmw335 och ford ka.
ni förstår va jag menar ...
Att folk tar upp och jämför LG me Pio är pga att Pio är en referens-tv bortsett från priset.
Postad 08 October 2008 - 17:43
Så trodde jag tidigare enligt alla forumtrådar. Sedan var jag på Expert och kollade 50PX8, 46PZ85, PDP5090. Jag tror nu att det beror på hur bra form dina ögon är. Jag har bättre detaljsyn än många andra och ser pixeltäthet skillnad på HDready och FullHD på 3 meter.
Det samma här därför kan jag inte tänka mig satsa på en 50" hd-ready.
Postad 08 October 2008 - 17:49
Att folk tar upp och jämför LG me Pio är pga att Pio är en referens-tv bortsett från priset.
Precis !
Sen snackas det bara om svart som svart. Där e ju pio kungar som alla vet. Men även om kanske nu pg7000 har en skaplig svärta så måste man ju ändå tänka på att man även ska kunna se detaljer i svart oxå.
Allt handlar ju heller inte bara om svärta utan en massa andra saker oxå, och där har ju inte LG varit så mycket att hänga i julgranen. Färgerna tex har väl varit helt åt skogen jämt med lg om jag inte minns fel.
Har inte set pg7000 så vet inte va den går för. Men hittills har iaf LG bara släppt en massa skit, men hoppas detta har ändrats för er som vill köpa denna tv
Men det största problemet som lg har är väl ghosting problemen, detta var ju återigen en katastrof på pg6000.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ?
19 bilder
104 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?