Bland annat Dark City och ovan nämnda Escape from New York. Men även den gamla Stallone-rullen Cliffhanger.
Jag har både Dark City och Escape from New York på väg hem
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 03 August 2008 - 11:52
Släpps en näve schysta rullar i England nu i dagarna.
Bland annat Dark City och ovan nämnda Escape from New York. Men även den gamla Stallone-rullen Cliffhanger. Jag har både Dark City och Escape from New York på väg hem Postad 03 August 2008 - 11:56
Själv ska jag se Dark Knight på Bergakungen idag hoppas på maxad upplevelse!!
Har också besställt Escape frpm NY och dessutom Cliffhanger . T2 har ja redan 2 utgåvor på HD haha!! Läste på AVS att Kickboxer var på g till BD från Tyskland Postad 03 August 2008 - 12:33
Lyllos LITE avundsjuk att man inte har en sån maffig bio i närheten som FÖRHOPPNINGSVIS vet hur dom ställer in skärpan Kan bara säga att "YOU´RE IN FOR A HELL OF A RIDE!"
Jepp DEN ska införskaffas Bara att hoppas på Bloodsport här näst! Postad 03 August 2008 - 16:06
valde julklappsalternativet ja, men vete sjutton när det blir BD för mig.
saknar HD kriget litegrann, hände ju saker hela tiden o man brydde sig vad som faktiskt kom ut, nu har det tyvärr blivit tråkigt igen. men vi får väl se vad hösten har att ge. har ju alltid föredragit AVC och BDs högre kapacitet och blåa fodral är snyggare än HD-DVDs röda. så blått blir det väl när jag har råd framöver... Postad 04 August 2008 - 17:39
Att smocka in Blu-ray/HD-dvd-brännaren i min HTPC är nog det goaste jag gjort på länge.
Min frun som tycker en tv-ripp av Desperate Housewifes är tillräklig kvalité ägnade en dag åt Planet Earth och var efter det såld på hd-formatet. En viss sharm i att se henne rota runt bland Bluray-filmerna när vi är ute och handlar :-) Postad 06 August 2008 - 09:22
Now that´s what I call REAL woman Postad 07 August 2008 - 11:22
Det stora problemet är att textremsan och filmen visas av samma projektor. Maskinisten försöker då få en hyfsad skärpa på både bild och text vilket oftast resulterar i att allt ligger ur fokus. Hade de haft en extra projektor som visade texten hade de kunnat ha både filmen och texten skarp. Postad 07 August 2008 - 11:59
Har fortfarande ett ton HD-DVDs som ligger osedda och hemmabion är nedpackad iom lägenhetsbyte så det blev "nästa år" för min del. Såg annars Samsung 1400 säljas ut för 1990:- på elgiganten och måste erkänna att det kliade lite i avtryckarfingrarna. Lär dock byta reciever till något med två hdmi ut före jag tar klivet in i BD-världen.
Postad 07 August 2008 - 12:03 Men hur fasen kan det vara samma projektor? Ofta är ju texten skarp och bilden suddig (och tvärtom?) Postad 07 August 2008 - 14:53
Jepp. Textningen är tryck på filmremsan efteråt. och den microskopiska djupskillnaden som blir av detta gör att det inte går att ställa skärpan med textningen för då blir själva filmen ur fokus istället. Detta fattar tyvärr inte 95 procent av maskinisterna som gör vår bioupplevelse till ett **** Därför blir Blu-Ray versionen av samma film som en jämförelse med VHS skärpemässigt Film är bäst hemma Redigerat av Svante Skoog, 07 August 2008 - 14:54. Postad 07 August 2008 - 15:10
Än så länge har jag bara en Blu-ray spelare i datorn och en 24" wide skärm till den. Så jag kunde komma igång medans jag väntar på de rätta grejjerna till vardagsrummet. Måste säga att jag sitter hellre framför datorn och ser en Blu-ray än jag ligger på soffan och ser en DVD på TV:n. Har man sett Blu-ray så finns det ingen väg tillbaka.
Redigerat av Unregistered50ff1e23, 07 August 2008 - 15:12. Postad 07 August 2008 - 18:08 Det där stämmer inte alls med dom betraktelser jag gjort på SF-biografer under åren. Har vid flera tillfällen noterat att maskinisten flyttar texten i höjd och sidled i början av filmen. Alltså att bilden är kvar men texten förflyttas oberoende av bilden. Har heller inte lagt märke till att skärpan försämras på filmen när maskinisten justerat text-skärpan. Är rätt säker på att jag varit med om att texten varit helt felsynkad också. Redigerat av Bertilsson, 07 August 2008 - 18:08. Postad 07 August 2008 - 19:35
Av mina 57 senaste inköp är 56 st HD rullar, dvd`n jag köpte var I Am Legend för 99 spänn.
Jag har nog inte tängt helt sluta med dvd men några 189 kr köp blir det inte,har förmånen att köpa hyr filmer tidigt efter premiär så i väntan på blålaser spelaren hinner det nog bli några dvd`s till är jag rädd Men det kanske blir som med dvd när det kom,jag hade många filmer innan jag köpte spelaren Postad 07 August 2008 - 22:26
(Off topic) Bertilsson: Det är nog skillnader i registering mellan filmoriginalet och den efteråt inetsade textningen på filmkopian du märkt av. Precis som filmbilden i sig gungar runt lite så gungar textningen också lite i förhållande till bilden. Det går förvisso att projicera textning separat, men problemet då är att man inte kan få någon skuggning runt textningen, så man har fortsatt etsa in textningen direkt på filmkopiorna. (|Off topic)
Redigerat av Zacabeb, 07 August 2008 - 22:28. Postad 07 August 2008 - 22:39
Det kan inte vara så enkelt att det man ändrat på hur textningen hanteras på senare år och att jag lever i det förgångna? Jag tittar extremt sällan på bio så dom fall jag tänker på kan vid närmare eftertanke eventuellt vara uppåt 10-15 år gamla.
Postad 12 August 2008 - 07:39
Döm om min förvåning. Tom Maxi hade en HEL dedikerad hylla med BD-filmer
Postad 12 August 2008 - 08:42
Nice!
Kan man snart även hoppas på att det dyker upp lådor med "två för 199" snart i matbutikerna? Redigerat av Svante Skoog, 12 August 2008 - 08:43. Postad 14 August 2008 - 19:33
Som ni säkert sett så är US utgåvan av "Prison Break säsong 3" regionsfri.
Kan detta vara ett tecken på att även FOX inser att regionskyddet är lönlöst och börjar avveckla det? Om FOX ger sig med regionsskyddet, då dom är det sista bolaget som kört STENHÅRT med det, så lär nog regionskodning snart vara ett minne blott för formatet Redigerat av Svante Skoog, 14 August 2008 - 19:35. Postad 14 August 2008 - 20:45
Även deras nyligen släppta Stargate: Continuum är ju regionsfri på Blu-ray, så det bådar ju gott i alla fall. Postad 19 August 2008 - 12:58
Men var fan är LOTR och bourne då?
Jag har inte köpt Filmer på länge förutom lite strötitlar till ps3an som jag verkligen gillar, men jag har en större beställning hos HDMR som snart ska skickas... Postad 20 August 2008 - 16:10
Har ingen Blue-Ray spelare men har ett Playstation 3 med Blueray läsare.
Detta har antagligen kommit på tal tidigare MEN =) Mellan tummen & pekfingre, vad kommer en Blue-ray nyhet ( film ) kosta om ca 1 år tror ni? Postad 20 August 2008 - 17:13
Nyhet svensk utgåva? skulle nog gissa på runt 199 spänn.
Iofs så börjar priserna närma sig det redan nu. ligger väl i snitt runt 219-229:- nu. (om man inte handlar på discshop Så det är inte så mycket dyrare än en ny dvd. Klart värt de 20-30 spänn extra för högupplöst Redigerat av Svante Skoog, 20 August 2008 - 17:16. Postad 23 August 2008 - 01:18 Axel Music har runt 200 Blu Ray filmer som är regionfria och funkar i alla spelare. Jag har i sommar köpt Terminator 2, kostade under 100:- Alla Rambo filmerna kostade 146:-/st Sedan har de blivit jakten på röd oktober för 156:- och nu senast Dirty Haryy boxen för 656:- och the punicher för 111:- De finns massor med billiga Blu Ray filmer hos Axel, man kan alltid fynda. Dirty Harry Boxen är dyrare på dvd hos Discshop en vad de är på BluRay hos Axel, kul. Postad 23 August 2008 - 12:16
Jepp Axelmusic är en höjdare. Men jag har mer gått över till HDmoviesource nu som har ännu lägre priser och skitsnabb leverans från usa. Tar typ 2-3 dagar Dom rekommenderas verkligen som komplement till Axelmusic Postad 24 August 2008 - 09:06
Kan också verkligen rekommendera HDMoviesource. Som Svante skriver mkt snabba leveranser från USA. Beställning o beralning har alltid fungerat bra. I stort sett hela min samling av BD är inköpt från dem.
Ja, ser själv fram emot klassikerna som Gudfadern-samlingen, Poltergeist, Gostbusters, Shawshank Redemption o Dr Strangelove. De o några mer är väl de jag kommer o köpa, av alla de titlar som ändå släpps nu under hösten. Hoppas även på att Criterion skall komma igång med nyutgivningar av sina titlar på BD. Postad 24 August 2008 - 09:14
Lägre priser? Jag tycker dom blivit dyra. Postad 24 August 2008 - 09:31
HDMS har fortfarande lägre priser än Axelmusic.Det som dock kostar är frakten från HDMS som drar upp priset.
Postad 24 August 2008 - 09:49
Ja HDMS har iofs lite dyrare frakt, men jag betalar gärna lite extra för att ha filmerna i brevlådan två dar efter beställningen
Postad 25 August 2008 - 11:10
Jag köper mina filmer i butiker och på nätet (webhallen o dyl.). Vill stödja de lokala handlarna så att de får in litet nya filmer.
Sist jag var inne och köpte en BD-film (Jumper) frågade de mig i kassan: "Du vet om att det är en Blu-ray skiva?". Tydligen kommer folk tillbaks med filmerna då de inte kan spela upp dem på DVD-spelarna. Mycket okunskap. Postad 25 August 2008 - 11:13
Japp instämmer med HDMS får bli en order på katalogtitlar nu ex Eraser, Pale Rider, Outbreak, Kill Bill 1 & 2 mfl
Postad 25 August 2008 - 12:04
Jo det har hänt mig också Postad 25 August 2008 - 20:58
Standardfrågan i videobutiken också, "Har du en bluray-dvd?"
Men man får ju vara glad att de tar in nyheterna på BD! Postad 30 August 2008 - 00:00
Köpte mig PS3:an nu idagarna. Hyrde min första bluray film som blev RAMBO. Men fy fan vad jag e besviken på bildkvalite. Både jag och polarna som tittade märkte då fan inte mycket skillnad jäfört med motsvarnade film på dvd.
Jag kör Plasma Pana PV70. Jag har även Humax HD box för comhem. Jag trodde bluray kunde jämföras lite med hd kvalite. Men jag kan då säga mina hd kanaler slår filmen Rambo på bluray vilken dag som helst. Nä fy fan va besviken jag är på bluray! Postad 30 August 2008 - 00:13
Ja den svenska utgåvan av Rambo är riktigt kass,då ska du skaffa amerikanska utgåvan. Den är regfri och riktigt bra både bild och ljud. Du kunde hyrt vilken annan film,utom just Rambo finns en tråd om vad dom missat i den svenska utgåvan. Redigerat av jonasprivate, 30 August 2008 - 00:15. Postad 30 August 2008 - 00:15
Åh du har sett en Bluray och är missnöjd. Sälj skiten och köp en radio är mitt tips!
Postad 30 August 2008 - 07:26
Har du ett förslag på en bra radio som kan spela upp DVD? Postad 30 August 2008 - 08:38
Kanske inte skulle ha valt den sämsta BD skivan på marknaden Och hur kan du döma hela formatet på EN usel utgåva? Redigerat av Svante Skoog, 30 August 2008 - 10:12. Postad 30 August 2008 - 08:59
T.o.m jag "Pro HD DVD " känner ödmjukhet för blu-ray, visst har en del funktioner för BD släpat efter det andra men vad gör det då de kommer nu 2-3 år senare
Branshen har erkänt BD och det är så det kommer att förbli. Priserna på spelarna har sjunkit avsevärt, t.o.m fortare än vad det tog för dvd spelarna att göra, även en del filmer letar sig nedåt i pris vilket är uppmuntrande. Postad 30 August 2008 - 09:44
Denna kanske http://www.clasohlso...spx?id=40459077 Postad 31 August 2008 - 06:02 Det var inte illa. Perfekt i sommarstugan, där jag inte har el. Redigerat av Unregisteredc4a90337, 31 August 2008 - 06:02. Postad 31 August 2008 - 16:47
Nej Svante jag får nog också döma ut HD/BD efter en sådär 250 visningar, USCH Postad 31 August 2008 - 20:53
Ja usch BD är ju värre än VHS Postad 31 August 2008 - 21:03
Mycket kan ju bero på film, tv, sladdar, m m. Det jag har sett av BD har varit sjukt snyggt. Så fort min ekonomi hämtat sig efter semestrar och ny tv så blir det en PS3
Postad 01 September 2008 - 20:45
Oh whow har du sett 250 filmer på bluray. Lägg ner o tracka. Såg igår även Filmen Iskariot på bluray och jag kanju säga att det var inte ett dug skillnad på DVD och Bluray på den filmen heller. Ser jag bara filmer som är kassa på bluray eller vad e det frågan om. HD kanalerna jag har är nått sjukt mycket bättre än filmerna jag har sett på bluray. Postad 01 September 2008 - 22:31
Ja du har VERKLIGEN råkat ut för kassa utgåvor hittils då "Iskariot" inte heller är en höjdare. Den filmen såg ut som skit även på DVD Se en film som I am Legend, 30 days of night, Cloverfield, Batman Begins, den AMERIKANSKA utgåvan av RAMBO 4 m.m.m.m.m.m. m.m. Istortsett vilken film som helst utom taffliga B utgåvor från Scanbox och just den svenska Rambo 4 HDTV ser ut som DIVX i jämförelse med en bra Blu-Ray. Redigerat av Svante Skoog, 01 September 2008 - 22:39. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |