Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

En ny Squeezeboxmodell

94 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 17 September 2008 - 20:38

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

jag har classic v3 och den fjärrkontrollen funkar även till boomen.

Kanon ;)

Postad 17 September 2008 - 23:11

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Jag har också fått min Boom och kan bara säga att jag är kanonnöjd. Funkar superbra med musik i utdelade kataloger, uppdaterbart firmware, går att ändra till svenska menyer, det går att lyssna på P1, P2, P3 via streamning, mitt iTunesbibliotek går även att spela upp och ljudet tycker jag är otroligt bra för att vara så liten, alltså den perfekta köksstreamare.

Postad 18 September 2008 - 22:38

han med husvagnen
  • han med husvagnen
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Det följer bara med en liten fjärr vilket gör att om man inte har en fjärr från Classic, Duet eller en iPod Touch/iPhone så är Boom lite mer svåranvänd om du vill styra den på avstånd.
När du står vid Boom'en är den lättare att styra genom att den har tillräckligt med kontroller direkt på enheten till skillnad från Duet/Classic som enbart kan styras med fjärr. Boom har en rad med "favorites"(presets) som du kan programmera på framsidan, exempelvis för att spela olika playlists eller internet radio kanaler.

<snip>

Det finns en stor Snooze knapp på toppen och den har inbyggd klockfunktion vilket leder till att den kan pipa så du vaknar vid rätt tidpunkt även om den skulle tappa nätverkskontakten med SqueezeCenter/SqueezeNetwork under natten. Duet och Classic kommer inte att ge något ljud något ifrån sig vid larmtidpunkten om de tappat kontakten med SqueezeBox'en.

Detta låter ju riktigt bra - fjärren till Classic ligger ju bara sedan jag lärde upp NAD:en - även om den planerade sovrumsinstallationen av Duet + dfeldt blir snyggare, så kan detta bli mer användbart = högre WAF.

I övrigt så är alarm-hanteringen generellt byggt ut ordentligt i SqueezeCenter 7.2, men dessa funktioner kan användas från alla typer av SqueezeBox'ar och är inte specifika för just Boom.

Har inte orkat hämta hem senaste SlimNAS, verkar ha blivigt lite råddigt på FreeNAS-sidan, får väl göra slag i saken...

Postad 21 September 2008 - 20:50

rocugbg
  • rocugbg
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Engadgets recension av Boom:en, för mig som redan har den så är det skönt att läsa att det inte bara är jag som tycker den är bra: http://www.engadget....ox-boom-review/

Postad 22 September 2008 - 07:09

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Engadgets recension av Boom:en, för mig som redan har den så är det skönt att läsa att det inte bara är jag som tycker den är bra: http://www.engadget....ox-boom-review/

Ett par bilder därifrån - fjärren är inte speciellt stor :)

Postad bild

Postad bild

Postad 30 September 2008 - 18:01

-mnm-
  • -mnm-
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Tänkte tjacka en Boom, men är lite osäker på om den gör det jag vill att den ska göra.
Har en dator som är kopplad till stereon i vardagsrummet. Spelar upp musik där via Windows Media Player.

Vill ha min Boom i köket och kunna spela samma sak där som på datorn i vardagsrummet.

1. Kan man dra igång musiken i vardagsrummet och få det att låta i köket?
2. Kan man dra igång musiken i köket och få det att låta ivardagsrummet?
3. Behöver man använda en annan spelare an WMP?

Postad 01 October 2008 - 23:17

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Tänkte tjacka en Boom, men är lite osäker på om den gör det jag vill att den ska göra.
Har en dator som är kopplad till stereon i vardagsrummet. Spelar upp musik där via Windows Media Player.

Vill ha min Boom i köket och kunna spela samma sak där som på datorn i vardagsrummet.

Jag är inte 100% säker, men jag tror att du enbart kommer att få detta att fungera om du använder SoftSqueeze spelaren på datorn inne i vardagsrummet. Om du absolut vill använda WMP så är det definitivt kört att få musiken mellan kök och vardagsrum helt synkroniserad men jag tror också det är kört att få den att automatiskt starta på det andra stället.

Postad 13 October 2008 - 12:00

johanmaxe
  • johanmaxe
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

I menyerna säger du Synkronisera med "SB namnet" och det bara funkar! Om man kan sätta igång spelaren (on/off) från annat rum låter jag vara osagt.

// Maxe

Postad 18 October 2008 - 11:40

ted1001
  • ted1001
  • Lärjunge

• 307 inlägg
  • 0
Har ett problem med BOOM:en:

Om jag är connectad mot SqueezeNetwork och trycker på "Off"-knappen så visas tiden i 24h-format; tex 19.30.
Om jag däremot är connectad mot SqueezeCenter (min dator) och trycker på "Off-"-knappen så visas tiden i 12h-format: 07.30.

Grymt störande... Någon som har koll på hur jag kan fixa detta?

(Och, jo, tydligen är det en bugg att ALARM-klockan bara visas i 12h-format.)

Postad 23 October 2008 - 14:06

Zuntor
  • Zuntor
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Är också grymt nöjd med min. Det som är speciellt bra är ju att du kan anpassa alla menyer för att göra det precis så enkelt som möjligt och bara ha framme just det du använder dig av. Finns tredjepartsplugin att ladda ned som gör inställningsmöjligheterna i princip oändliga! Sen tycker jag också att ljudet är kanon för en så liten enhet - passar perfekt till köket!

Vad gäller frågan om klockan och 24/12-timmarsläget - kanske får du kontrollera inställningarna både i Squeezecenter och Squeezenetwork... tog också ett tag för mig att komma på att för att datumet ska visas var man tvungen att ändra storleken på displaytexten i inställningarna...

Redigerat av Zuntor, 23 October 2008 - 14:07.

Postad 23 October 2008 - 16:41

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hur många alarm kan man ha igång samma dag ?
Eller är det bara ett larm per dag som man kan
välja per vecka.

Med vänliga hälsningar

Magnus

Postad 23 October 2008 - 19:35

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Har inte nått övre gränsen själv men du kan ha rätt många alarm när som helst på dygnet.

Hur många alarm kan man ha igång samma dag ?
Eller är det bara ett larm per dag som man kan
välja per vecka.

Postad 25 October 2008 - 15:15

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Även jag har blivit ägare till en SBB. Klart sjysst ljud när man justerat bass/treble för att vara så liten. Prisvärd får man väl också säga att den är, ett bra köp helt enkelt :huh: Får bli en till till jobbet snart, och kanske en till köket och en till... hehe

Jag har två frågor:

1.Enligt manualen (vilket skämt!!) kan jag koppla in ett "strömförande baselement" på baksidan (head phone/sub).
Om jag kopplar in ett par
blir volymen skitlåg och ljudet i SBB:s högtalare stänggs av. Läste att avstängning av SBB:s egen högtalare inte var nått som gick att modda via FW? Nån som vet? Hade gärna haft SBB + ett par T20..

2. Hur funkar säkerheten på en SB? Jag har styrt om tcp-porten på servern (Squeeze center) från std 9000 men ser inte att man kan ändra udp-porten (3438). Hemma (NAT) connectade min SBB utan att fråga om user/pwd/port vilket kändes ok inom ett subnät, men det var likadant när jag tog med den till jobbet, ip# till servern och så pang på. Med Softsqueeze måste jag logga in eftersom jag slagit på den funktionen.
Hur ändra udp-port om jag vill ha min Squeezecenter öppen för världen men inte skylta med det på default uppsättning av portar?

EDIT: Jag hade ju tre frågor..
3. Att köra synch mellan SBB och Softsqueeze ger grymt echo/laggar hos mig. Jag hoppas det är Softsqueeze det beror på? Annars vill jag knappast ha en Boom till hemma om det blir lagg mellan rummen här hemma.... Nån som testat?

Redigerat av maxxess, 25 October 2008 - 15:20.

Postad 26 October 2008 - 08:15

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Hur ändra udp-port om jag vill ha min Squeezecenter öppen för världen men inte skylta med det på default uppsättning av portar?

Tror inte du kan ändra annat än web gränssnitt porten (9000) som du redan hittat.
Det man brukar rekommendera är att man sätter upp en SSH eller VPN server programvara hemma och en SSH eller VPN klient på jobbet och sen tunnlar trafiken genom SSH eller VPN. SSH är det klart enklaste alternativet att sätta upp. Gör du detta kan du även styra SSH eller VPN till en icke standard port.

3. Att köra synch mellan SBB och Softsqueeze ger grymt echo/laggar hos mig. Jag hoppas det är Softsqueeze det beror på? Annars vill jag knappast ha en Boom till hemma om det blir lagg mellan rummen här hemma.... Nån som testat?

Det är inga problem med riktiga hårdvaruspelare och det kommer att bli förbättrat ytterligare i SqueezeCenter 7.3 som just nu är planerad att släppas i slutet av november. Jag kör 2 Boom och en Classic och har inte upplevt några problem. SoftSqueeze vet jag dock att det är personer som haft problem med.

Postad 26 October 2008 - 17:08

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Tack för beskeden. SSH funkar ju bra för Softsqueeze, men stödjer verkligen Boomen SSH? Jag tänkte ju ställa en Boom på jobbet. Det är lite synd att man inte kan se/ändra nätverkskonfig via webinterfacet... Såg dock inte till SSH i några menyer när jag connectade på jobbet.

Sedan är frågan om Boomen trillar in automagiskt eftersom den varit hemma på mitt LAN och därmed är en känd spelare? (behövde inte ange TCP-port vid något tillfälle heller). Vore ju inte så kul om vilken SB som helst kunde bläddra i mitt arkiv hehe.

Gogglade och kollade Slimdevices forum utan att hitta något. Hade varit intressant med ett white paper om hur det hela fungerar mera exakt.

Postad 27 October 2008 - 05:34

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Tack för beskeden. SSH funkar ju bra för Softsqueeze, men stödjer verkligen Boomen SSH? Jag tänkte ju ställa en Boom på jobbet. Det är lite synd att man inte kan se/ändra nätverkskonfig via webinterfacet... Såg dock inte till SSH i några menyer när jag connectade på jobbet.

Gogglade och kollade Slimdevices forum utan att hitta något. Hade varit intressant med ett white paper om hur det hela fungerar mera exakt.

Du måste ha en dator på jobbet som du kör SSH klienten på, du konfigurerar den att tunnla alla relevanta portar och sen konfigurerar du Squeezebox'en att koppla upp sig mot IP-addressen för datorn på jobbet. Det fungerar med Boom utan problem, jag har testat det själv.

Sista delen av följande artikel beskriver hur du sätter upp det med port 9000, om du använder samma princip men även tunnlar port 3483 så skall du kunna koppla upp Squeezebox'en mot datorn på jobbet.
http://wiki.slimdevi...nectingRemotely

Principen är:
- Du har öppnat port 22 (SSH) i eventuell router/brandvägg hemma (du behöver inte öppna port 9000 och 3483)
- Datorn hemma som kör Squeezecenter kör en SSH server
- Datorn på jobbet har en SSH klient som kopplar upp sig mot datorn hemma. När du kopplar upp SSH så talar du om att du vill tunnla port 9000 och port 3483. Detta innebär att om någon kopplar upp sig mot port 9000 eller port 3483 på datorn på jobbet så kommer trafiken att skickas vidare över SSH till motsvarande portar på din server hemma.
- Squeezebox'en kopplar du nu upp mot IP-adressen som datorn på jobbet har and du kan börja spela musik. Squeezebox'en kommer inte automatiskt att hitta någon SqueezeCenter på jobbet, utan du måste manuellt specificera IP-adressen.

Exempel på SSH komando om du kör en kommandorads klient är:
ssh -g -fN -L9000:localhost:9000 -L3483:localhost:3483 myuser@hostnameofmyserverathome

Postad 27 October 2008 - 15:56

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Hejsan,

Har precis köpt en Squeezebox undrar om vad man har för fördelar
att köra programmet squeezcenter på datorn eller om det går lika
bra utan ?

Med vänliga hälsningar

Magnus

Postad 27 October 2008 - 19:14

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Har precis köpt en Squeezebox undrar om vad man har för fördelar
att köra programmet squeezcenter på datorn eller om det går lika
bra utan ?

Utan SqueezeCenter så kopplar du upp dig mot Logitech's server (SqueezeNetwork) vilket innebär att du kommer åt internet radio och egen musik som du laddat upp till mp3tunes.com. mp3tunes.com tror jag dock bara är tillgängligt under en begränsad tidsperiod om du inte betalar en månads/års avgift till dem.

Med SqueezeCenter så kan du förutom ovanstående också komma åt och spela dina egna musikfiler som du du har på din dator.

Så har man köpt Squeezebox'en för att lyssna på internet radio så fungerar den utmärkt utan SqueezeCenter, har du köpt den för att lyssna på egen musik vill du sannolikt köra SqueezeCenter.

Postad 28 October 2008 - 09:48

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Jag har kopplat in min squeezebox nu och är nöjd med ljudkvalitén.
Men det ända jag är missnöjd med nu är jag tog ner webradio stationer
på kategori stad Stockholm.
Ex:

Lugnafavoriter (Fick timeout)
Bandit (Fick timeout)
Nrj (Fick timeout)
P3 Den enda jag fick att fungera på denna kategorin

Så jag undrar vad jag gör för fel ?
Sedan hur lägger man in dessa manuellt varje gång jag klippte
in nån webradiostation så klaga den på länken.

Med vänliga hälsningar

Magnus

Postad 28 October 2008 - 19:38

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Jag har kopplat in min squeezebox nu och är nöjd med ljudkvalitén.
Men det ända jag är missnöjd med nu är jag tog ner webradio stationer
på kategori stad Stockholm.
Ex:

Lugnafavoriter (Fick timeout)
Bandit (Fick timeout)
Nrj (Fick timeout)
P3 Den enda jag fick att fungera på denna kategorin

Så jag undrar vad jag gör för fel ?

Tror inte du gör något fel utan jag tror att det är alla länkar som går via "MTG Radio" som har slutat fungera. SR's länkar verkar fungera fortfarande som du redan upptäckt.

Sedan hur lägger man in dessa manuellt varje gång jag klippte
in nån webradiostation så klaga den på länken.

Windows Media länkarna på denna sida skall fungera:
http://www.sr.se/cgi...;Artikel=787720

Postad 29 October 2008 - 10:11

Vincentboy
  • Vincentboy
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tackar för svaret Erlandi :(

Nu undrar jag bara hur jag skall göra
för att lägga upp tex radioseven och
mixmegapol ex..

Skall man gå in på deras hemsida och hur vet jag
vilken länk man skall koppla in ?

Är det någon som har fungerande länkar för svenska
webradiostationer så klipp gärna in några är ni snälla =)

En annan fråga jag hade ställt in alarm genom squeezec.
men det ringde inte på morgonen. Måste jag ställa alarmet lokalt
på boxen ?

Med vänliga hälsningar

Magnus

Postad 16 November 2008 - 23:15

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Hallå !
Har letat ett tag efter någon stereo/radio lösning till köket, som kanske kunde göra diskningen lite roligare....

Hade helt boom:at (förlåt vet att den var dålig) ;) att den här dykt upp på marknaden. Var riktigt nära att slå till på en tivoli audio i julklapp till mig själv. Men den här ser ju så mkt roligare ut. Har en sb3 sen tidigare som jag är mkt nöjd med.

Ni som haft den ett tag, är ni fortfarande nöjda ? Eller är det något ni stör er på ?

Postad 18 November 2008 - 04:48

lazpete
  • lazpete
  • Användare

• 246 inlägg
  • 0

Hallå !
Har letat ett tag efter någon stereo/radio lösning till köket, som kanske kunde göra diskningen lite roligare....

Hade helt boom:at (förlåt vet att den var dålig) :) att den här dykt upp på marknaden. Var riktigt nära att slå till på en tivoli audio i julklapp till mig själv. Men den här ser ju så mkt roligare ut. Har en sb3 sen tidigare som jag är mkt nöjd med.

Ni som haft den ett tag, är ni fortfarande nöjda ? Eller är det något ni stör er på ?

Den är riktigt charmig, både till utseende, men framförallt som ljudspelare.
Spelar man inte högt, låter det förbluffande rent o fint, och du vet ju hur härlig en vanlig box är!

Köp

Postad 18 November 2008 - 20:11

Unregisteredc2e15e02
  • Unregisteredc2e15e02
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0
Hallå, har kikat på denna som köksstereo, men har en fundering!

Går denna montera på väggen på något sätt eller vill det till en hylla att ställa den på??

Postad 19 November 2008 - 09:13

Fromberg
  • Fromberg
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

Hallå, har kikat på denna som köksstereo, men har en fundering!

Går denna montera på väggen på något sätt eller vill det till en hylla att ställa den på??

Kommer att komma ett fäste.

Squeezebox Boom Mounting Bracket
From SqueezeboxWiki

A wall and under shelf/counter mounting bracket will soon be made available as an accessory to Squeezebox Boom.

The brackets and included hardware allow you to mount a Squeezebox Boom to the wall (drywall, wood, cement) or under cabinet (through hole or solid wood shelving).

Nearly-final drafts of the instructions that will be included are available here:

Squeezebox Boom Mounting Instructions

Squeezebox Boom Mounting Template

Retrieved from "http://wiki.slimdevi...unting_Bracket"

Och här är en länk till Boom-delen på Squezzebox Community: http://forums.slimde...isplay.php?f=25

Finns lite kul att läsa

Postad 19 November 2008 - 18:49

Stenlund
  • Stenlund
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Ok tack så mkt för svaren. Blir nog att stoppa ner en sån i säcken som tomten kommer med till jul... Om man nu kan hålla sig så länge ! :)

Postad 22 November 2008 - 15:10

Unregistered634a168d
  • Unregistered634a168d
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Hej,

Jag har en fråga: Går det att spela webradio (P1,P2,P3...) utan att slå på datorn?

Jag vill inte behöva slå på datorn på morgonen för att lyssna på Ekot.

Postad 22 November 2008 - 15:30

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hej,

Jag har en fråga: Går det att spela webradio (P1,P2,P3...) utan att slå på datorn?

Jag vill inte behöva slå på datorn på morgonen för att lyssna på Ekot.

Japp

http://www.squeezenetwork.com

Postad 29 November 2008 - 09:40

Anti Turmoil
  • Anti Turmoil
  • Lärjunge

• 281 inlägg
  • 0
denna lilla leksak ska jag ge min fru i julklapp, men som andra sagt, undrar om man kan vänta så länge :)

Postad 04 December 2008 - 12:29

juanlasergun
  • juanlasergun
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Supernöjd med min Boom på nattduksbordet och ska precis köpa en till köket också.

Angående väggfäste, är det någon som har försökt få upp den på egen hand? Det "officiella" väggfästet verkar dröja och frågan är om det är värt priset och krånglet att beställa hem några skruvar och en plåtbit när det väl dyker upp.

Går det att fixa själv? Enligt forumet används skruv av typen M2,5 för att fästa i Boomen. Och sedan behövs någon form av vinkeljärn för själva väggfästet. Någon som har provat och har något tips?

Tråd om väggfästet: http://forums.slimde...ead.php?t=51630

Postad 23 January 2009 - 18:21

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Tackar för svaret Erlandi :P

Nu undrar jag bara hur jag skall göra
för att lägga upp tex radioseven och
mixmegapol ex..

Skall man gå in på deras hemsida och hur vet jag
vilken länk man skall koppla in ?

Är det någon som har fungerande länkar för svenska
webradiostationer så klipp gärna in några är ni snälla =)

En annan fråga jag hade ställt in alarm genom squeezec.
men det ringde inte på morgonen. Måste jag ställa alarmet lokalt
på boxen ?

Med vänliga hälsningar

Magnus

Lyckats få in radioseven ?

Vi kanske skulle starta en tråd där vi samlar fungerande radiokanaler ?!
Jag tycker att det ganska ofta inte fungerar. Antingen är spellistan tom (?) eller så kan den inte öppna streamen...

Redigerat av Gioacchino, 23 January 2009 - 18:22.

Postad 24 January 2009 - 11:18

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
I webgui: Internet radio -> search -> radio seven

Ger:http://opml.radiotime.com/StationPlaylist.axd?stationId=2517&username=sampletime&PartnerId=16

Ser inte vad som är problemet i detta fall?

EDIT: Jag har alla radiokanaler i favoriter och kopplar knappar 1-6 på boomen, du kanske gör annorlunda för att lyssna på radio.

Redigerat av maxxess, 24 January 2009 - 11:22.

Postad 24 January 2009 - 21:19

marang81
  • marang81
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
https://www.minhembi...p;#entry2281430

Postad 04 February 2009 - 11:12

wa.pean
  • wa.pean
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
En fråga, Boom:en har ju en line-in, kan man få den att skicka vidare signalen till att Squeezeboxar? Jag har nämligen en Bom och en Receiver. Vore grymt om jag kunde t ex koppla in datorn i line-in på Boom:en och få ut ljudet i alla Squeezeboxarna. Någon som vet hur det funkar?

Postad 04 February 2009 - 19:06

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

En fråga, Boom:en har ju en line-in, kan man få den att skicka vidare signalen till att Squeezeboxar? Jag har nämligen en Bom och en Receiver. Vore grymt om jag kunde t ex koppla in datorn i line-in på Boom:en och få ut ljudet i alla Squeezeboxarna. Någon som vet hur det funkar?

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter? Vad för signal/ljud är det som du vill skicka från datorn?

Postad 05 February 2009 - 23:35

erlandi
  • erlandi
  • Lärjunge

• 345 inlägg
  • 0

Jag tror line-in ingången bara är lokal, för att du skall kunna koppla ihop flera spelare och spela upp synkroniserat så måste de spelas via SqueezeCenter eller SqueezeNetwork och det tror jag inte den gör när du kör via line-in. Jag är inte 100% säker dock, men nästan.

Postad 15 February 2009 - 20:28

Qapi
  • Qapi
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Går det att ställa in så den spelar senaste eller förvald radiostation/spellista när man slår på den, tänkte när man startar från fjärren då.

Postad 16 February 2009 - 09:19

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0

Line-in nyttjar bara Boom:ens förstärkare.

http://wiki.slimdevi...ezebox_Boom_FAQ

Q. Can I plug my computer's line output into the Squeezebox Boom line-input and use the boom as my PC speakers, while listening to streaming music at the same time?

A. Yep, you sure can. You have the choice to use the line-in jack exclusively, or mix streaming music and line-in. The line-in level is adjustable independent of the main volume. In fact, if you have an amplified microphone, you could plug that into the Squeezebox Boom and sing along with your favorite tunes!

Postad 16 February 2009 - 09:22

anders.markstrom
  • anders.markstrom
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Någon som vet om man kan köpa lösa fjärrkontroller till Squeezebox i Sverige, eller ska man behöva beställa från USA?

https://secure.slimd...box-Boom-Remote

Postad 19 February 2009 - 04:22

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Om man t.ex ska ta med den till landet, funkar det att koppla in ipoden i line-in för att använda den där det inte finns någon router? För det finns väl inget annat alternativ om man ska ha den där det inte finns nått internet? J

Postad 21 February 2009 - 03:47

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Ingen som vet??

Postad 21 February 2009 - 07:41

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Vet inte om det lönar sig att svara då svaret på din fråga stod ovanför det inlägget du postade vid. Jag gissar att du bara skriver här och bara periodvis har Google, men jag svara ändå.

JA. (fast man får dra upp volym rätt mkt, men det går)
https://www.minhembi...s...t&p=2317882

Postad 21 February 2009 - 15:54

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Vet inte om det lönar sig att svara då svaret på din fråga stod ovanför det inlägget du postade vid. Jag gissar att du bara skriver här och bara periodvis har Google, men jag svara ändå.

JA. (fast man får dra upp volym rätt mkt, men det går)
https://www.minhembi...s...t&p=2317882

Tack, vad gullig du är.

Postad 21 February 2009 - 18:16

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1160 inlägg
  • 0
Vad gör man inte för personer med gravt synfel och trasig google-knapp? :-)

(såg att line in i sqz-settings defaultade tilll 75% vilket är lite skumt. 100 vore mer normalt och då kanske man inte behöver dra på med volymen på iPod... Vet inte om denna setting lagras i Boomen eller läses från servern, du kan ju prova när du åker bort)

Postad 22 February 2009 - 18:47

JonteS
  • JonteS
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Hehe=)

Ok cool, tack för hjälpen

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.