Inte sett några phosphor trails eller ghosting på min heller. Mycket nöjd.
/
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Samsung PS-50A457 vs. Panasonic TH-50PX8
Startad av
syrillo
, Aug 12 2008 13:35
62 svar till detta ämne
14 relaterade trådar
Postad 07 December 2008 - 17:32
Jag ser inget flimmer på min PX8 what so ever. (Har sett butiksinställda plasmor av olika fabrikat flimra, dock).
Inte sett några phosphor trails eller ghosting på min heller. Mycket nöjd. / Postad 07 December 2008 - 22:09
har en 457 jag med, har åtskilliga gånger ställt mig med örat brevid tvn och försökt höra något surr, men aldrig hört något
har aldrig eller haft problem med inbränningar eller att tvn stänger av sig själv... Postad 08 December 2008 - 09:47
Jag har den gråimporterade 457:an som så många andra, när jag väljer "nordic" i servicemenyn för att få svenska menyer hittar den inga tv-kanaler på det analoga nätet. TV-tuner optionet försvinner lixom. Något man kan göra åt detta? Eller går det inte köra analog tv i nordic mode?
Postad 08 December 2008 - 11:56 Vilket analogt nät? Det finns ju bara analogt i kabelnäten och TV'n kan ju inte veta var kanalerna ligger i dessa så du får nog köra en manuell sökning. Postad 08 December 2008 - 13:21
Jag har Comhem, kör vanligt antennkabel. Kan köra en automatiskt sökning och den hittar alla kanaler när jag inte har nordic. Fast när jag har nordic hittar jag inga kanaler, inte ens om jag försöker ställa in dem manuellt. Postad 31 December 2008 - 16:52
Någon som vet om man kan ändra "första" val av ingång. Och om det finns sk dolda kommandon om man vill programmera en harmony one tex. Vet att det finns i toschibas tv apparater. Vill ju att harmonyn ska tala om för min F86 att använda tex hdmi 2 om jag trycker på dvd. Vore kul om någon vet. Gott slut.
Postad 19 January 2009 - 13:45
Är också lite sugen på 456 lr 457 i 42 lr 50 tum. Har inte bestämt mig ännu ang. storlek. Sitter ca. 3,5M ifrån tv.n så 50 kanske är för stort? Någon som sitter på detta avstånd och har 50 tum och kör Canal Digital via satellit. Hur uppfattar ni bilden?
Sen har jag en fråga ang. dessa apparater som säljs via Dustin o NetonNet om de vanliga marksända kanalerna som SVT1/2 o TV6 funkar att få in? Tänkte mest på att de verkar som de inte har Svenska menyer osv. Är väl modellen 466 som har det och mpeg 4 mottagare? Men Dustin o NetonNet ger juh iaf 100% pixelgaranti i 2 år. Någon som vet om dessa apparater finns på Mediamarkt? Postad 19 January 2009 - 20:33
Jag har en 50PX8 och sitter på 2,5 meters avstånd. Ser på digitaltv från Canal Digital - inga problem alls. Mycket bra bild!
Postad 27 January 2009 - 13:19 Var kollade du på dessa? En överväldigande majoritet av landets butiker går inte att använda för att avgöra olika tv-apparaters prestanda. Synd att inte alla inser detta. Som nån sa ovan, det har ingen betydelse. Undviker man att köpa en tv enkom för att den inte har specat sin HDMI-ingång till 1.3 är man rent ut sagt korkad, det är som att köpa bil enkom baserat på profilen på reservdäcket - den nivån ungefär. Låter som om du misslyckats med att ställa in din tv så frågan blir, har du gått igenom inställnings-alternativen och undersökt vad de gör? Postad 27 January 2009 - 16:13
Jag kommer själv sattsa på samsungtvn på dustin.
Behöver bara bekräfta. Är lite osäker när det kommer massor nya modeller om ett par månader Postad 03 February 2009 - 11:25
Finns 50PX8 att köpa idag? På prisjakt verkar den slutsåld nästan överallt.
Skumt med priserna också. Jag gav 10500 för min 50PX8 i somras och trodde då ändå att den skulle sjunka under hösten men nu står det ju mycket högre priser på prisjakt.se. Det kan inte varit rea på de sista exemplaren som det ser ut. Postad 14 February 2009 - 18:03
Jag hittade den i en OnOff-butik idag. 9998:- kostade den. Kommer nog bli den, efter ett par månaders velande fram och tillbaka vilken man ska köpa. Får dessutom 10% rabatt efter ett tidigare datorköp på OnOff. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |