Postad 06 november 2008 - 21:39
Kan skicka den vidare efter jag är klar, plus en till som är på ingång från xbox supporten men det kunde ta 2 veckor. Man är ju lite het på att komma igång

Postad 21 november 2008 - 14:18

Edit: Den ligger på posten nu...
Redigerat av Unregistered6810b893, 22 november 2008 - 16:21.
Postad 21 november 2008 - 22:03
Säger inte att jag skulle göra det

För övrigt har jag fotat alla mina serial numbers då jag hatar att slita ur alla kablar och riva ut sk.iten ur skåpet för att ta reda på vad det är för 197-siffrig kod när jag talar med supportmänniskor.
Suck, pratade med supporten, men det var ju i stort sett omöjligt att de skulle skicka en kabel utan två serienummer..... Om någon vänlig själ kan låna ut denna kabel innan helgen skulle jag vara evigt tacksam!
Postad 21 november 2008 - 22:09
Jag har en liggande hemma efter att bytt upp mig. 30 SEK för portot och jag skickar den vartsomhelst i sverige.
Postad 22 november 2008 - 16:14
Man är ju sugen på att uppgradera hårddisken nu efter NXE...
Har dock en fråga, hur fungerar det egentligen när man överför från ena till andra hårddisken?
Det jag skulle vilja göra är att först ta ut alla sparade saker från min 20-gigare, modda om den till en 120gb hdd och sedan flytta tillbaka sparfilerna till den nya hårddisken.. Med andra ord, båda hårddiskarna behöver inte vara inkopplade samtidigt eller har någon tidsbegränsning för omkopplingen eller dylikt?
Postad 08 december 2008 - 21:17
Har äntligen hittat köpare till min gamla 360, så nu kan jag också handla en elite

Postad 09 december 2008 - 20:22
Använd de två serienummerna och beställ en gratis från MS...
Joo då jag känner till det, men att fråga här och i fall nån har som man kan låna så går det nog lite fortare än att skicka brev till England å sitta vänta

Postad 09 december 2008 - 20:35
Postad 09 december 2008 - 20:39
Om du inte hittar någon: http://www.tradera.c...uktion-79601155 (inte min annons).
Ahh tackar, ska hålla koll på den !
Postad 19 december 2008 - 00:36
Edit: Ingen?
Redigerat av Majorglenn, 19 december 2008 - 15:36.
Postad 19 december 2008 - 16:27
Jesus vilka idioter det finns på tradera...
Nästan lika illa som de som skickar de gratis till folk på forumet.

Postad 29 maj 2009 - 14:27
Men vilket trams med att skicka formulär till England och fan och hans moster...
Är det någon som fortfarande har ett överföringskit som ligger och dammar i något hörn?
I så fall kan jag med glädje bekosta frakt och till och med ge lite dricks till eventuell räddare i nöden.

Postad 29 maj 2009 - 15:10
Skaffade en 60-giggare idag och vill ju naturligtvis föra över från den gamla 20-giggaren.
Men vilket trams med att skicka formulär till England och fan och hans moster...
Är det någon som fortfarande har ett överföringskit som ligger och dammar i något hörn?
I så fall kan jag med glädje bekosta frakt och till och med ge lite dricks till eventuell räddare i nöden.
Jag kan skicka mitt överföringskit till dig men på ett villkor! OM du skickar tillbaka den till mig i samma skick.
Jag är schysst idag eftersom Barca vann ligan, copa och CL

Postad 29 maj 2009 - 15:48
Jag kan skicka mitt överföringskit till dig men på ett villkor! OM du skickar tillbaka den till mig i samma skick.
Jag är schysst idag eftersom Barca vann ligan, copa och CL
Låter som en utmärkt deal, jag PM:ar dig...

Postad 29 maj 2009 - 16:09
Såg ditt PM. Skickar kablen på måndag.Låter som en utmärkt deal, jag PM:ar dig...
Postad 30 maj 2009 - 11:31
Postad 10 juni 2009 - 09:54
Postad 10 juni 2009 - 10:05
TVÅHUNDRAFEM SPÄNN?!??
Jesus vilka idioter det finns på tradera...
Nästan lika illa som de som skickar de gratis till folk på forumet.
Men, det är ju solidaritet!

Minns tyvärr inte vem det var jag skickade till?
Postad 10 juni 2009 - 10:09
Men, det är ju solidaritet!
Minns tyvärr inte vem det var jag skickade till?
Precis

Jag skickade/lånade till {OLD}Reaper
Postad 10 juni 2009 - 11:53
Precis
Jag skickade/lånade till {OLD}Reaper
Skulle jag kunna låna den av dig när han e klar med den?
mvh
Anders
Postad 10 juni 2009 - 12:00
Skulle jag kunna låna den av dig när han e klar med den?
mvh
Anders
Han är klar och skickade den tillbaka efter 2-3 dagar. Nu är den hos en polare i Göteborg, tycker synd om kabeln den har sett nästan hela Sverige..hehe
Googla, det finns massor på nätet till salu för en liten summa peng. Bra att ha hemma.
Postad 10 juni 2009 - 13:29
Han är klar och skickade den tillbaka efter 2-3 dagar. Nu är den hos en polare i Göteborg, tycker synd om kabeln den har sett nästan hela Sverige..hehe
Googla, det finns massor på nätet till salu för en liten summa peng. Bra att ha hemma.
Hittar tyvärr inte den ngnstans att köpa...
När din polare i Gbg e färdig med den så skulle jag väldigt gärna vilja låna den.
mvh
Anders
Postad 10 juni 2009 - 13:31
Hittar tyvärr inte den ngnstans att köpa...
När din polare i Gbg e färdig med den så skulle jag väldigt gärna vilja låna den.
mvh
Anders
Ja, vi löser det när jag får hem kabeln.
Postad 10 juni 2009 - 13:43
Ja, vi löser det när jag får hem kabeln.
Det tackar vi för.
Jag kan fortfarande inte skicka PM, så om du lägger till mig på msn, så kan ju du bara skicka ett meddelande när du får hem den.
mvh
[email protected]
Postad 10 juni 2009 - 13:46
Det tackar vi för.
Jag kan fortfarande inte skicka PM, så om du lägger till mig på msn, så kan ju du bara skicka ett meddelande när du får hem den.
mvh
[email protected]
Ok

Edit, verkar vara nåt fel på msn eftersom jag kommer inte in! Lägger till dig när när allt fungerar igen.
Redigerat av Lias08, 10 juni 2009 - 13:50.
Postad 22 juni 2009 - 15:06
Skicka pm eller ring 0704-15 09 01
Postad 22 juni 2009 - 23:18
Mvh
Martin
Redigerat av TkkN, 22 juni 2009 - 23:25.
Postad 23 juni 2009 - 22:45
Beställde precis en 120 gb hd från Hongkong via tradera.
Fick ett juste pris vill jag inbilla mig. Dock tror jag inte att en transferkabel följer med, så nu vet ni säkert vad som kommer härnäst...
Någon som kan tipsa om var man kan köpa ett sådant kit (hittade inget på svenska Google) eller om det finns en vänlig själ som vill låna ut sitt kit?
Givetvis betalar jag frakt och garanterar att den återkommer i befintligt skick.
MVH Andreas, Skara
Redigerat av Qwaint, 24 juni 2009 - 06:45.
Postad 24 juni 2009 - 13:59

Skickar helst inte den.
Skicka ett PM om ni vill mötas upp någonstans.
Edit: Utlånad!
Redigerat av Bergan, 25 juni 2009 - 09:47.
Postad 29 juni 2009 - 00:23

Postad 28 juli 2009 - 14:15
//Peter
Postad 29 juli 2009 - 19:55
Så om någon vid det tillfället kan vara snäll att låna ut en då (blir förmodligen senare i höst) så vore jag evigt tacksam.
Givetvis så betalar jag portot och skickar tillbaka den i samma skick som jag fick den.
Mvh.
Postad 30 juli 2009 - 18:32
Har ringt supporten, hamnade hos någon dam som inte verkade veta vad hon/jag snackade om..
Om det finns någon kabel någonstans skulle jag bli oerhört tacksam!
Ger gärna en 50lapp plus skickar tillbaka om ni vill ha kvar den.
Tack
/Douglas
Postad 30 juli 2009 - 19:11
Jag skulle också vilja låna transferkittet.
Någon som har och vill låna ut?
Mvh Peter
Postad 09 augusti 2009 - 14:31
Tja!
Jag skulle också vilja låna transferkittet.
Någon som har och vill låna ut?
Mvh Peter
Min är på väg tillbaka nu... är det aktuellt fortfarande???
//Peter W
Postad 12 augusti 2009 - 08:14
Mycket aktuellt om Du har din hemma nu? (från 20gb > 120gb Tradera 680:-). Jag står för dina omkostnader plus en slant till!Min är på väg tillbaka nu... är det aktuellt fortfarande???
//Peter W
Postad 17 augusti 2009 - 15:12
Jag skulle gärna vilja låna någons transfer kit om någon har lust att göra sig besväret att skicka det?
Har köpt en ny HDD och skulle jättegärna vilja föra över mina sparfiler m.m.
Jag står självfallet för frakt, fram och tillbaka eller vidare till någon annan direkt om så önskas?
Tycker att det är utomordentligt snällt utav er som lånar ut kablar och jag vore väldigt tacksam om
även jag kunde få tänkas låna en.
Johan "Fo0 PLUS"
Postad 18 augusti 2009 - 17:44
Hej hej,
Jag skulle gärna vilja låna någons transfer kit om någon har lust att göra sig besväret att skicka det?
Har köpt en ny HDD och skulle jättegärna vilja föra över mina sparfiler m.m.
Jag står självfallet för frakt, fram och tillbaka eller vidare till någon annan direkt om så önskas?
Tycker att det är utomordentligt snällt utav er som lånar ut kablar och jag vore väldigt tacksam om
även jag kunde få tänkas låna en.
Johan "Fo0 PLUS"
Pm:a mig min är på väg tillbaka....

//Peter
Postad 19 augusti 2009 - 01:31
så står det här kvar, så har jag det kvar. Frakten vill jag gärna ha betalt för, men det behövs inte skickas tillbaka.
Postad 29 augusti 2009 - 21:51
Postad 29 augusti 2009 - 22:50
Har du två konsoller (serienr) så kan du ju alltid beställa ett gratis kit direkt från MS. Tror inte folk har fått vänta så länge på dom, några dagar sen har de kommit.Tar upp denna tråd och kollar om någon har lust att skänka/låna ut/sälja ett transferkit? Väntar på en ny Elite och vill föra över det jag har på nuvarande Premium.
Postad 30 augusti 2009 - 07:38
Har du två konsoller (serienr) så kan du ju alltid beställa ett gratis kit direkt från MS. Tror inte folk har fått vänta så länge på dom, några dagar sen har de kommit.
Jo, men jag kan inte beställa kabeln innan jag fått den nya boxen, och det är vore helt klart trevligt att kunna få hem kabeln innan/samtidigt så jag kan börja föra över direkt när jag får den nya. Kabeln är väl i princip en engångsartikel för de flesta, så det borde ju finnas några som kan tänka sig att "skicka vidare"...
Postad 30 augusti 2009 - 07:42
Postad 30 augusti 2009 - 10:35
Sir Anselm -> Jo jag förstod nästan det

Postad 01 september 2009 - 13:46
Har man mycket nerladdat material så är det ju meckigt med minneskort då man måste ladda ner allt igen, då är det nästan ett måste med ett transferkit.
Sir Anselm -> Jo jag förstod nästan detOch jag håller med, det borde vara mer ruljans på kablarna än det tycks vara. Vart riktigt bra ibörjan ett tag strax efter NXE då många köpte diskar för att installera sina spel, men känns som det tunnat av nu. Men kablarna borde ju dock finnas kvar...
Det är väl för mycket att hoppas på att det fungerar med ett USB-minne? Har inte riktigt koll på om jag har så mycket nedladdat faktiskt... Jaja, det löser sig väl på något sätt...
Postad 01 september 2009 - 14:10
Det är väl för mycket att hoppas på att det fungerar med ett USB-minne? Har inte riktigt koll på om jag har så mycket nedladdat faktiskt... Jaja, det löser sig väl på något sätt...
Vart bor du?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar