Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung A8 LCD serie

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 12 mars 2009 - 21:53

Unregistered977152f9
  • Unregistered977152f9
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
attachment=68897:IMG_1928.JPG]

Tack, jag har faktiskt kollat på dem men jag vill även köra optiskt ljud ut från TV'n och där har jag inte hittat något direkt alternativ på en vinklad toslink..

Har också anslutit TV med optiskt kabel till min reciver och med det väggfästet som jag har så rymmer kontakten precis. Bifogar en bild så ser du hur det ser ut.
Bifogad fil  A866_optiskt_kabel.jpg   105,51K   0 Antal nerladdningar

Redigerat av Unregistered977152f9, 12 mars 2009 - 22:07.

Postad 13 mars 2009 - 13:21

sith_lord_99
  • sith_lord_99
  • Användare

• 149 inlägg
  • 0

En snabb liten recention om SAMSUNGS 46 8-Serie
Har haft min 8-Serie i ca 2veckor nu!

BRA:
Snygg Design
Tunn
Bakrundsbelyst fjärr( som tänds automatiskt när man rör den och släcks när man lagt ifrån sig den)
Bild i Bild
Klarar 1920x1080 från dator
Bilden
Roterande fot
Logiskt meny system

ANUS:
Kontakterna på baksidan pekar rakt ut( blir svårt att lägga den tight mot väggen)
Ljudet är uselt
Mycket Clouding (men om man sätter bakgrundsbelysningen i menyn till 0 så försvinner cloudingen)
Fick 52ms lag när jag kalibrera Guitar Hero! tror jag hade alla bildförbättringar på!
Seg fjärr
Den lilla extra fjärren man får med GÖM DEN och ta alldrig fram den igen....

Fläkter märker jag inte av alls

Spelade upp Batman The Dark Knight från HTPC´n i 1080p GRYM BILD! flöt så jädrans nice.... inga konstigheter...

Hade ett skit irrireande problem som jag lyckats lösa, har nämligen en Dreambox(parabol decoder) och fjärren till decodern ville helt enkelt inte lyda mina knapptryckningar längre (Blev så SEEG och hade en vilja att utföra en helt annat kommano) Efter ca 5 timmars felsökning hitta jag äntligen lösningen att det va TVn, hittade några slags IR dioder i varje hörn av TVn (4st) tog lite svart el tejp och tejpade över IR Dioderna! voila ny funkar dreambox fjärren igen som den ska.... testa detta om ni har problem med någon annan fjärr! Har inte klurat ut vad Dioderna är till för än!

E väl i stor sett nöjd med Tvn..........

Tjenare...

Du skriver det är 52ms lag i GH.
Vad får du om du slår över tv´n i game mode?
Och är det bra färger och bild i game mode..

m.v.h
Daniel

Postad 13 mars 2009 - 13:40

Tompaz
  • Tompaz
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Tänkte kolla om det är någon som kan hjälpa mig med mitt problem.

Jag har Tele2Vision och har köpt en CA-modul till TVen för at slippa extern dekoder.
Jag kan få in alla kanaler som jag betalar för, men inte samtidigt. De olika kanalerna sänder på olika frekvenser och det verkar som att jag endast kan lagra kanaler från en frekvens i taget?! När jag kör en automatisk sökning på en frekvens så får jag in alla kanaler som finns under den frekvensen, men när jag kör en ny sökning på en annan frekvens så försvinner kanalerna från min första sökning. Jag har försökt att köra manuell sökning men det lyckas jag inte fåtill alls...

Någon som har en lösning på problemet??

Prova ändra land till Finland istället, har du på Sverige så verkar det som om samsung har anpassat sökningen efter Comhem's nät, detta har iaf löst problemet på tidigare samsungmodeller.

Postad 22 mars 2009 - 21:11

Fongal
  • Fongal
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nån som provat denna med Comhems analoga grundutbud?

Tacksam för svar!

Postad 25 mars 2009 - 11:02

WFalck
  • WFalck
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej igen!

Det visade sig att signalstyrkan var för svag på Mux6.
Multiswitchen som delar upp signalen till alla lägenheterna i vårt hus är den enhet som försämrar signalen.
Periodvis är signalstyrkan 40% och då får jag in SVT HD och TV Finland.

Postad 29 mars 2009 - 22:26

Unregistered857dc85f
  • Unregistered857dc85f
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Jag som är väldigt nob. på detta med nätverk och tv. Vad i korthet kan denna tv göra via nätverk? Och jag antar att denna 866:a inte klarar iso-filer via usb på något sätt?..det vore ju en dröm!

Postad 05 april 2009 - 19:13

Unregistered08553efa
  • Unregistered08553efa
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Prova ändra land till Finland istället, har du på Sverige så verkar det som om samsung har anpassat sökningen efter Comhem's nät, detta har iaf löst problemet på tidigare samsungmodeller.

Tackar! Fungerar utmärkt. Nu fungerar guiden med, det gjorde den inte innan.

Postad 05 april 2009 - 23:16

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Intresserad av denna tv. Hur är det med input laggen? snabbare än samsung 656?

andra alternativ är 46w4500 och lg7000 (lcd) samt 46pz85/800

vad tycker ni? mycket finesser på 866 men kanske någon av alternativen ovan är bättre.

kommer använda den till 60% film och 40% spel. Vill helst kunna spela guitar hero på tv-n

Redigerat av inconsistent, 05 april 2009 - 23:26.

Postad 04 maj 2009 - 02:39

inconsistent
  • inconsistent
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Har lite clouding bleeding i kanterna på min 866. Vad ska anses som acceptabelt? är det lika på alla lcd? (bortsett från led som kanske är bättre)

finns det chans att det blir bättre efter några hundra timmars tittande? Nästan så jag tror de minskat lite, eller om det är jag som inbillar mig med önsketänkande.

tror de syns lite mindre när jag kör i läget dynamisk (finns även std och film lägen)

Postad 05 maj 2009 - 09:13

MrBoland
  • MrBoland
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
TV + fäste har jag lyckats sätta upp totalt 8cm från väggen. Det ser bra ut! Dock så blir TVn varm snabbare och nu tycker jag nog fläkten låter för mycket.

Det verkar som om bara vissa har problem med fläkten - kanske man ska ta sig en tur till sin handlare. Tyvärr är det ju så jobbigt att lämna in en 40-tummare....

Postad 16 juni 2009 - 21:06

Bamio
  • Bamio
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hallå!
Jag har en 40" 866 och den blir jäkligt varm på baksidan... framförallt på vänstersidan (sett från tv:ns baksida).

Blir dessa lätt varma?... har inte mkt att jämföra med då detta är min första LCD tv. Upplever inga konstigheter annars.

Den blir även fort varm, men känns ungefär lika varm efter 2timmars användning som efter 5.

Svar på denna fråga vore trevligt att få.

Postad 30 september 2009 - 20:18

NaChri
  • NaChri
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Hej.

Som svar på senaste inlägget kan jag informera om att ja, den här TV'n blir duktigt varm fort, men sedan händer inte så mycket mer.

Har för övrigt haft denna modell (le40a866) i snart ett halvår.
Mina tankar än så länge:

BRA:
- Bilden! I sann samsunganda är färgerna visserligen aningen överdrivna även efter kalibrering, men det är faktiskt inget som stör speciellt mycket. Jag hade tidigare en Toshiba XF355DG. Den var mycket mer naturlig i färgerna. Däremot är svärtan på den här TV'n fantastisk. Visst, det går inte stänga av den dynamiska svärtan helt och hållet, men skit samma säger jag. Det är plasma-kvalitet på svärtan här. Nästan Kuro-klass.

-Designen (Utseendemässigt). Högblank yta som kan användas som spegel när TV'n är avstängd, men den klarar sig ändå förvånansvärt bra även i dagsljus. Den lyckas i mitt vardagsrum komma undan med denna blanka panel alltså. Funkar säkert inte hos alla dock. Fördelen är att i ett mörklagt rum får man en klarhet och ett djup i bilden som man inte kan få fram med en matt skärm.

-Godkända inställningsmöjligheter.

INTE BRA:

- Man hör fläkten ganska tydligt när man har mycket låg volym på. Inget problem dock om man använder en HD-box från CanalDigital, eller en PS3a. Då överröstar fläktarna i dessa fläkten i TV'n.

- Design (Användning) Placeringen av anslutningar. Som redan påpekats; vad f*n tänkte de på när de satte anslutningarna rakt bakåt? Till och med på den gamla Toshiban var kontakterna placerade i underkant, vinklade neråt så att man kunde montera TV'n en cm från väggen. Nåja...

_________

Övriga reflektioner:

Jag har fått ett problem med att det med ojämna mellanrum uppstår ett högfrekvent elektroniskt ljud som håller i ca 5 sekunder. Detta kan återkomma under någon timma med ojämna mellanrum. Ibland försvinner det någon dag eller två och sedan kommer det tillbaka. Det kan till och med uppstå när TV'n står i standbyläge.
____

Som vanligt med Samsung så är det ofta problematiskt att få ut bilden från en DELL laptop via VGA-porten.
Både jag och min syster har Dell-laptops, och ingen av dem har fungerat med denna samsungmodell och inte heller med min fars TV som även den är en samsung.
Jag har aldrig tidigare haft problem med att koppla in min laptop till andra tv-apparater (Toshiba, Phillips, Sony) eller projektorer.

Detta problem har jag dock lyckats lösa. När jag provade min femte vga-kabel så gick det alldeles utmärkt att få bild. Tydligen så är inte alla 15-stifts VGA-kablar just 15 stifts VGA-kablar. Ofta lämnas ett eller flera stift okopplade, och på samsungapparater krävs att alla stift är aktiva.

Så om det är fler som har problem med kompabiliteten mellan Dell och Samsung via VGA; Prova nya kablar. Använd inte gamla kablar som använts till t.ex. datormonitorer etc. Även om de funkar med andra LCD-skärmar.

__

Bildmässigt är jag mycket nöjd med denna TV. I övrigt kan det mesta göras bättre. Men vad sjutton, det är ju bilden som räknas på en TV, eller hur. Blu-ray-filmer ser helt fantastiska ut. HD-sändningar är också fantastiska. Faktum är att jag tycker att vanliga lågupplösta källor ser förvånansvärt bra ut också, trots att TV'n ofta får negativ kritik för detta. Däremot krävs en hel del pillande med inställningar för att få lågupplöst material att se bra ut.

Jag har aldrig upplevt fördröjning som ett problem när jag lirat PS3-spel. Använder inte något "Game-mode", men stänger givetvis alltid av "bildförbättringsfunktioner" eftersom de undantagslöst gör bilden sämre.

Postad 30 oktober 2009 - 03:00

bgmate
  • bgmate
  • Användare

• 107 inlägg
  • 0
Köpt 46A866 nu. Nån som hittat svensk manual att ladda ner?

Postad 03 januari 2010 - 22:46

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Har det kommit någon ny firmware?

Ifall det nu har det blev det bättre?

Postad 16 januari 2010 - 22:17

djrov
  • djrov
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Min tv har fått ett konstigt hyss för sig , den kan starta om sig ibland märkte det första gångerna när jag skulle kolla på film igenom DNLA men idag hände det också precis när jag hade satt igång tv och precis när jag hade fått igång bilden så startade den om sig igen.

Nån mer som har råkat ut för det ?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.