Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

HTC Touch HD vs. iPhone 3G

102 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara

Omröstning: HTC Touch HD vs- iPhone 3G (144 medlem(mar) har röstat)

Vilken telefon skulle du vÀlja om du fick den gratis?

1. iPhone 3G 16GB (51 röster [35.42%])

Procent av omröstning: 35.42%

2. HTC Touch HD (93 röster [64.58%])

Procent av omröstning: 64.58%

Rösta GÀster kan inte rösta

Postad 20 January 2009 - 23:16

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
Spelen kvittar Àven om dom anvÀnds ibland.
Det som Àr intressant Àr ju surfandet och funktioner.
Stör mig lite att man inte kan Àndra teman/bakgrundsbilder och liknande enkla funktioner pÄ Iphone utan att jailbreaka den, vilket fÄr mig att tveka.

Redigerat av stoffe69, 20 January 2009 - 23:17.

Postad 20 January 2009 - 23:29

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0

Spelen kvittar Àven om dom anvÀnds ibland.
Det som Àr intressant Àr ju surfandet och funktioner.
Stör mig lite att man inte kan Àndra teman/bakgrundsbilder och liknande enkla funktioner pÄ Iphone utan att jailbreaka den, vilket fÄr mig att tveka.

Jailbreaka den det Àr vÀl inga större konstigheter, jag gjorde det med ipod touch, allt blev tillgÀngligt ju

Postad 21 January 2009 - 08:33

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
Jo men varför ska man behöva det frÄn första början?
Sen har jag ju förstÄtt det hela att om skiten gÄr sönder och man inte kommer "in" och kan göra en ÄterstÀllning sÄ Àr man vÀl torsk pÄ garantin och det Àr heller inte sÄ lockande.
Men jag kanske tÀnker fel dÀr :(

Postad 21 January 2009 - 09:29

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0
Jag kan ju hÄlla med om att det kÀnns onödigt att strypa sÄdana enkla funktioner "out-of-the-box" men nÀr man fÄr tillgÄng till dem och massvis av mer saker genom jailbreak som Àr sÄ barnsligt enkelt, dÄ Àr det ju inga problem. Att hÀnga upp sig pÄ en sÄdan petitess kan man ju göra, men den enda som förlorar pÄ det Àr anvÀndaren sjÀlv.

Vad det gÀller jailbreak sÄ losar man rent juridiskt garantin vid jailbreak, det Àr korrekt. Men, det Àr om du skulle lÀmna in en jailbreakad telefon för service av nÄgon anledning och de dÄ ser detta. Det Àr ju dÄ superenkelt att undvika och det gör du, som du sjÀlv sÀger, genom en ÄterstÀllning. Den möjligheten har du alltid och risken att inte kunna göra det Àr försumbar...inte större Àn att du inte skulle kunna starta vilken annan telefon som helst (t ex en HTC med ny ROM).

Postad 21 January 2009 - 09:49

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
DÀr sa du nÄgot iof, tÄl att tÀnkas pÄ. bÄda Àr ju faktiskt riktigt lÀckra.
Har endast pillat pÄ en Diamond pÄ elgiganten lite kort och likasÄ en Iphone.

Postad 21 January 2009 - 14:22

jouh
  • jouh
  • AnvĂ€ndare

• 165 inlĂ€gg
  • 0
Ska den anvĂ€ndas som telefon och för att surfa pĂ„ sĂ„ Ă€r det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen Ă€r helt sjukt bra och hela websidor syns pĂ„ skĂ€rmen och Ă€r fullt lĂ€sbara Ă€ndĂ„. Stereo BT ÄR anvĂ€ndbart, inget snack om saken. Att den extraknĂ€cker som fullfjĂ€drad GPS gĂ„r inte heller att blunda för. Men det Ă€r klart, vill du ha en underhĂ„llningsmaskin med mkt lull lull och spec/funktioner inte Ă€r det viktigaste för dig sĂ„ Ă€r iphone inte sĂ„ dumt kanske. Jag har sjĂ€lv en jailbreakad ipod touch som jag anvĂ€nder mindre och mindre för varje dag till förmĂ„n för HTC:n....

Postad 21 January 2009 - 14:39

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
KÀnns vÀl som att det igentligen Àr bÄda, fast mest dÄ youtube och liknande nÀr det kommer till underhÄllning. lÀr inte sitta o kolla pÄ serier och sÄ pÄ mobilen. dÄ borde ju htc:n funka minst lika bra?

Postad 21 January 2009 - 14:42

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Har haft diverse sÄ kallade smartphones sedan ett flertal Är tillbaks och likadant ett antal olika handdatorer men har slutligen tröttnat pÄ att jaga funktioner och 3:e parts program dÄ det allt som oftast slutar i besvikelse. SÄ, nu övervÀger jag starkt att skaffa en iPhone som kanske Àr mera begrÀnsad men dÀr jag fÄr intrycket att de saker som finns fungerar som de ska.

TvÄ för mig kritiska frÄgor dock:

1. iPhone som modem tilll datorn
-Finns det nÄgon bra och godkÀnd lösning för detta Ànnu eller mÄste man skaffa ett extra SIM-kort och sÀtta direkt i datorn?

2. iPhone Slingbox klient
-Har sett att Slinbox har jobbat med detta det senaste halvÄret. Hur kinkiga Àr Apple pÄ att godkÀnna program och finns det risk att de inte godkÀnner ett sÄdant hÀr program?

Postad 21 January 2009 - 15:52

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0

Ska den anvĂ€ndas som telefon och för att surfa pĂ„ sĂ„ Ă€r det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen Ă€r helt sjukt bra och hela websidor syns pĂ„ skĂ€rmen och Ă€r fullt lĂ€sbara Ă€ndĂ„. Stereo BT ÄR anvĂ€ndbart, inget snack om saken. Att den extraknĂ€cker som fullfjĂ€drad GPS gĂ„r inte heller att blunda för. Men det Ă€r klart, vill du ha en underhĂ„llningsmaskin med mkt lull lull och spec/funktioner inte Ă€r det viktigaste för dig sĂ„ Ă€r iphone inte sĂ„ dumt kanske. Jag har sjĂ€lv en jailbreakad ipod touch som jag anvĂ€nder mindre och mindre för varje dag till förmĂ„n för HTC:n....

Vad det inte rÄder nÄgon tvekan om Àr att surfingen sköts bÀst pÄ en iPhone, det Àr vida kÀnt efter diverse tester. Dock ska du nog inte ta allt till dig som du lÀser utan testa sjÀlv, det Àr ju du som ska anvÀnda den. GPS tillsammans med Google Maps fungerar enligt mig suverÀn i iPhone, att den sedan Ànnu inte stödjer turn-by-turn Àr enligt mig ingen större förlust. Den visar var du Àr, du kan lÀgga upp en rutt och markören flyttar sig lÀngs rutten allt eftersom du rör dig. Bra sÄ, enligt mig. Att sedan Google Maps spöar skiten ur de flesta vad det gÀller POI's Àr ju inte förvÄnande dÄ Google vÀxer sÄ det knakar. iPod-delen Àr ju en given vinnare ocksÄ, men det var hyfsat sjÀlvklart :)

KÀnns vÀl som att det igentligen Àr bÄda, fast mest dÄ youtube och liknande nÀr det kommer till underhÄllning. lÀr inte sitta o kolla pÄ serier och sÄ pÄ mobilen. dÄ borde ju htc:n funka minst lika bra?

YouTube-klient ligger integrerat i iPhone out-of-the-box och fungerar suverÀnt. Den anvÀnds givetvis ocksÄ nÀr man surfar och klickar pÄ nÄgon lÀnk som pekar till ett YouTube-klipp.

Har haft diverse sÄ kallade smartphones sedan ett flertal Är tillbaks och likadant ett antal olika handdatorer men har slutligen tröttnat pÄ att jaga funktioner och 3:e parts program dÄ det allt som oftast slutar i besvikelse. SÄ, nu övervÀger jag starkt att skaffa en iPhone som kanske Àr mera begrÀnsad men dÀr jag fÄr intrycket att de saker som finns fungerar som de ska.

TvÄ för mig kritiska frÄgor dock:

1. iPhone som modem tilll datorn
-Finns det nÄgon bra och godkÀnd lösning för detta Ànnu eller mÄste man skaffa ett extra SIM-kort och sÀtta direkt i datorn?

2. iPhone Slingbox klient
-Har sett att Slinbox har jobbat med detta det senaste halvÄret. Hur kinkiga Àr Apple pÄ att godkÀnna program och finns det risk att de inte godkÀnner ett sÄdant hÀr program?

1) Inte out-of-the-box Ànnu, dock finns iPhone Modem tillgÀngligt om man Jailbreakar.

Postad 21 January 2009 - 16:24

Skallaren
  • Skallaren
  • AnvĂ€ndare

• 116 inlĂ€gg
  • 0
En telefon som jag tycker verkar vÀldigt attraktiv just nu Àr Nokias nya N97 som verkar helt underbar pÄ pappret, men men man fÄr vÀl se hur det gÄr nÀr den verkligen slÀpps. men som sagt pÄ pappret ser den grym ut! :)

Redigerat av Skallaren, 21 January 2009 - 16:25.

Postad 21 January 2009 - 20:57

villeman
  • villeman
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

Ska den anvÀndas som telefon och för att surfa pÄ sÄ Àr det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen Àr helt sjukt bra och hela websidor syns pÄ skÀrmen och Àr fullt lÀsbara ÀndÄ.

Du mÄste skÀmta. Har du verkligen surfat pÄ din iPhone och jÀmfört med HTC:n? HÄller med om mycket av kritiken vad gÀller iPhone, men pÄ surfning Àr den vida överlÀgsen alla WM mobiler, enl mig (har HTC pÄ jobbet och iPhone privat).
Stora skillnaden Àr den suverÀnt responsiva skÀrmen, helt utan konkurrens vad gÀller finkÀnsla.

Postad 22 January 2009 - 00:02

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Hur stÄr sig lurarna dÄ det kommer till filmtittande? Orkar de med att visa filmer nÄgorlunda vettigt eller hackar det?

Postad 22 January 2009 - 00:34

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0

Hur stÄr sig lurarna dÄ det kommer till filmtittande? Orkar de med att visa filmer nÄgorlunda vettigt eller hackar det?

Med iphone fungerar det sÄ sjukt bra, det Àr nÀstan för bra faktiskt. men med HTC Touch pro tillexempel sÄ Àr det inte riktigt lika bra, det beror pÄ att telefonen har mindre skÀrm samt att fÀrgerna inte Àr lika tydliga som pÄ iphone

Postad 22 January 2009 - 00:37

Unregistered213ea8d0
  • Unregistered213ea8d0
  • LĂ€rjunge

• 407 inlĂ€gg
  • 0

Med iphone fungerar det sÄ sjukt bra, det Àr nÀstan för bra faktiskt. men med HTC Touch pro tillexempel sÄ Àr det inte riktigt lika bra, det beror pÄ att telefonen har mindre skÀrm samt att fÀrgerna inte Àr lika tydliga som pÄ iphone

fast nu var det ju touch HD de gÀllde.. O dÀr Àr skÀrmen bland de bÀsta som finns =)

Postad 22 January 2009 - 00:57

Unregistered45806226
  • Unregistered45806226
  • LĂ€rjunge

• 350 inlĂ€gg
  • 0

fast nu var det ju touch HD de gÀllde.. O dÀr Àr skÀrmen bland de bÀsta som finns =)

Ja förstÄr det, men det handlar ju inte bara om skÀrmen, det handlar om sjÀlva visningen och kvalitén pÄ visningen.

Detta Àr HTC Touch HD
TFT touchscreen, 65K colors
480 x 800 pixels, 3.8 inches

Detta Àr HTC Touch Pro
TFT touchscreen, 65K colors
480 x 640 pixels, 2.8 inches

Detta Àr Iphone 3G
Touchscreen, 16M colors
320 x 480 pixels, 3.5 inches

Detta Àr Nokia 5800
TFT touchscreen, 16M colors
360 x 640 pixels, 3.2 inches

Detta visar oss att HTC faktiskt har högst upplösning men det visar Àven att dem har minst fÀrger pÄ skÀrmen, det behöver inte visa att HTC Touch HD visar bÀttre video Àn Iphone eller en annan telefon bara för att det Àr högre upplösning.

Postad 22 January 2009 - 01:01

jouh
  • jouh
  • AnvĂ€ndare

• 165 inlĂ€gg
  • 0

Vad det inte rÄder nÄgon tvekan om Àr att surfingen sköts bÀst pÄ en iPhone, det Àr vida kÀnt efter diverse tester. Dock ska du nog inte ta allt till dig som du lÀser utan testa sjÀlv, det Àr ju du som ska anvÀnda den. GPS tillsammans med Google Maps fungerar enligt mig suverÀn i iPhone, att den sedan Ànnu inte stödjer turn-by-turn Àr enligt mig ingen större förlust. Den visar var du Àr, du kan lÀgga upp en rutt och markören flyttar sig lÀngs rutten allt eftersom du rör dig. Bra sÄ, enligt mig. Att sedan Google Maps spöar skiten ur de flesta vad det gÀller POI's Àr ju inte förvÄnande dÄ Google vÀxer sÄ det knakar. iPod-delen Àr ju en given vinnare ocksÄ, men det var hyfsat sjÀlvklart :)

DÄ har du verkligen inte testat att surfa pÄ Touch HD. Jag sitter hÀr med bÄda och HTC:n Àr överlÀgsen med sin skarpa skÀrm.
Google Maps finns pÄ HTC:n med, men den anvÀnde jag en gÄng första dagen. Att Google Maps Àr anvÀndbar som navigator i en bil Àr ju ett dÄligt skÀmt. Möjligen till fots, men absolut inte mer. Testa iGo8 en gÄng fÄr du se....
Ipod-delen innebÀr ocksÄ "iTunes-delen". Och den delen saknar jag verkligen inte.

Postad 22 January 2009 - 01:05

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0
Som att fÀrger spelar sÄ stor roll pÄ en sÄdan liten skÀrm.

Postad 22 January 2009 - 10:58

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med Mobilproffs att man inte ska stirra sig blind pÄ specen dÄ det finns lite "mobilkamera MP"-risk över det hela. Inte sÀkert att skÀrmen Àr bÀttre bara för att den har fler pixlar och Àven osÀkert om fler fÀrger pÄverkar pÄ en sÄ liten skÀrmyta. Det gÀller ju för CPU:n och programvaran att orka/kunna hantera det hela pÄ ett vettigt sÀtt ocksÄ.

Hursomhelst, har sett nÄgra halvtaskiga youtube videor men de sÀger inte sÄ mycket. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som har jÀmfört filmtitttande mellan iPhone och Touch HD och hur blev utfallet med optimalt nedkonverterat videomaterial till respektive lur? Flyter det pÄ som det ska eller hackar det osv.? Tacksam för svar.

Postad 23 January 2009 - 02:08

jm99
  • jm99
  • Wannabe

• 49 inlĂ€gg
  • 0
Ytterligare tvÄ frÄgor...

1 Klarar lurarna att ansluta till trÄdlösa WLAN med WPA2?

2 Vilken Àr max WiFi hastighet, 54Mbps eller 108Mbps?

Postad 23 January 2009 - 10:26

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlĂ€gg
  • 0

HÄller med Mobilproffs att man inte ska stirra sig blind pÄ specen dÄ det finns lite "mobilkamera MP"-risk över det hela. Inte sÀkert att skÀrmen Àr bÀttre bara för att den har fler pixlar och Àven osÀkert om fler fÀrger pÄverkar pÄ en sÄ liten skÀrmyta. Det gÀller ju för CPU:n och programvaran att orka/kunna hantera det hela pÄ ett vettigt sÀtt ocksÄ.

Hursomhelst, har sett nÄgra halvtaskiga youtube videor men de sÀger inte sÄ mycket. Finns det nÄgon hÀr pÄ forumet som har jÀmfört filmtitttande mellan iPhone och Touch HD och hur blev utfallet med optimalt nedkonverterat videomaterial till respektive lur? Flyter det pÄ som det ska eller hackar det osv.? Tacksam för svar.

Varför skulle det hacka? Kör rÀtt format sÄ funkar det fint.
Hackar inte ett dugg pÄ min iphone.

Postad 24 January 2009 - 00:42

stoffe69
  • stoffe69
  • LĂ€rjunge

• 376 inlĂ€gg
  • 0
Han kanske menade att htc:n hackade? lÀste nÄgot om det vill jag minnas.
Det kÀnns ju inte bra om sÄ Àr fallet.
Men att surfa pÄ sÄ Àr det ingen större skillnad antar jag?

Postad 24 January 2009 - 21:40

GĂ€st_dannywtf_*
  • GĂ€st_dannywtf_*
  • 0
Fungerar perfekt pÄ min iPhone iaf. Körde med Piratebays egen converter (Vio). Prövade först att köra med OK kvalitet, men den sög verkligen och det hackade. NÀr jag körde med optimalt sÄ var det perfekt kvalitet. Trodde inte att mobiler kunde visa sÄ bra kvalitet:)

Postad 26 January 2009 - 03:19

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0
SÄ svÄr frÄga, man tar vÀl den mobil man kÀnner bÀst för, jag skulle sjÀlv aldrig byta ut min iphone mot en htc eftersom jag gillar iphones upplÀgg med itunes, ipoden Àr bra, filmtittandet duger men det Àr inget jag anvÀnder, google maps Àr underbart, alla apps pÄ appstore gör telefonen Ànnu bÀttre...

Redigerat av simulacra, 26 January 2009 - 03:25.

Postad 28 January 2009 - 20:33

Master_Daniel
  • Master_Daniel
  • Amatör

• 68 inlĂ€gg
  • 0
http://www.youtube.c...h?v=xg2XlNNt3vE

Ett snyggt Alternativt UI.
Gör telefonen vÀldigt lÀttanvÀnd om man ska tro filmen.
Jag kommer definitivt köra detta.

NÄgon som testat?

Postad 29 January 2009 - 12:13

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0

Som att fÀrger spelar sÄ stor roll pÄ en sÄdan liten skÀrm.

Ehm, ja?

Postad 29 January 2009 - 14:31

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

Ehm, ja?

Ehm nej?
Kan du motbevisa?

Postad 29 January 2009 - 15:35

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0

Ehm nej?
Kan du motbevisa?

DÄ det i stora drag handlar om en "multimediatelefon" som anvÀnds för mer Àn att bara ringa och skicka SMS, som t ex att kolla pÄ film/spela spel etc sÄ Àr det dÄ en klar fördel om man kan göra det med 24/32-bitars fÀrgdjup (16.777.216 fÀrger) Àn att man tvingas hÄlla sig med 16-bitars (65.536 fÀrger).

Postad 29 January 2009 - 15:55

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

DÄ det i stora drag handlar om en "multimediatelefon" som anvÀnds för mer Àn att bara ringa och skicka SMS, som t ex att kolla pÄ film/spela spel etc sÄ Àr det dÄ en klar fördel om man kan göra det med 24/32-bitars fÀrgdjup (16.777.216 fÀrger) Àn att man tvingas hÄlla sig med 16-bitars (65.536 fÀrger).

Det hela handlar inte bara om skÀrmen utan det material man spelar upp och det vad telefonen tar del av och vad vi verkligen tar del av.

Testade sjÀlv med att jÀmföra den ipaq:en jag hade tidigare med 65k fÀrger mot en nokia n95.
SÄg ingen skillnad vid uppspelande av samma klipp och dÄ har ipaqen större skÀrm dÀrav att man borde se skillnaden mer.Filmen var nÄgot av en Divx-sample.

Sen har jag inte hört nÄgon klaga pÄ att Touch Hd har för "fÄ" fÀrger.
Har intill inte hört nÄgon recensent klagat alls pÄ att det skÀrmen har för lite fÀrger.(Inte sen fick mer Àn 4096 fÀrger.)
Det Àr ett bra försÀljningsknep dock och fÄr sÄdana som inte alls Àr kunniga inom omrÄdet att tro att man fÄr sÄ mycket bÀttre bild.

Sen kan skÀrmarna vara olika bra men det hela hÀnger inte pÄ fÀrgerna.
Oled ger dock bra mycket finare bild.

Redigerat av Unregistered0354d681, 29 January 2009 - 15:56.

Postad 29 January 2009 - 17:02

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlĂ€gg
  • 0
Det har du rÀtt i dÄ det handlar om vad anvÀndaren sjÀlv anser och det betyget varierar frÄn person till person, vi har ju alla olika ögon och möjlighet att uppfatta skillnader. Dock ger ju ett bÀttre fÀrgdjup en klart bÀttre bild för de som har förmÄgan att kunna avgöra den, dvs de som inte Àr halvblinda *jag bara skojade nu, kunde inte lÄta bli* :)

Redigerat av zinned78, 29 January 2009 - 17:03.

Postad 29 January 2009 - 17:50

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlĂ€gg
  • 0

Det har du rÀtt i dÄ det handlar om vad anvÀndaren sjÀlv anser och det betyget varierar frÄn person till person, vi har ju alla olika ögon och möjlighet att uppfatta skillnader. Dock ger ju ett bÀttre fÀrgdjup en klart bÀttre bild för de som har förmÄgan att kunna avgöra den, dvs de som inte Àr halvblinda *jag bara skojade nu, kunde inte lÄta bli* :)

Haha , Àr inte fÀrgblind eller nÄgot ev. liknande :) (0,1 i synfel pÄ högra ögat Àr det enda.)

Nej skÀrmarna idag Àr tillrÀckligt bra och det Àr ingen större skillnad mellan olika mÀrken.
BÀttre batteritid Àr en sak som bör förbÀttras.

Postad 15 February 2009 - 09:48

freppsta78
  • freppsta78
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Är grymt sugen pĂ„ att köpa en av dessa tvĂ„ - Touch HD eller iPhone. Lite svĂ„rt att hitta konkreta för-nackdelar i denna Mac vs PC diskussion.

Jag anvÀnder sjÀlv MacPro dagligen pÄ jobbet och hemma, men jag har Àven en PC laptop (för enklare surf). Funkar HTC'n med Mac utan problem? Jag har pillat en del med iPhone och gillar den skarpt - tycker dock riktigt illa om att den ska vara lÄst till Telia dÄ jag har annat företagsabonnemang sÄ jag slipper betala för samtalen..

Tittar dÀrför ocksÄ pÄ HTC Touch HD, som enligt den hÀr videon http://www.youtube.c...h?v=xg2XlNNt3vE ser ut att fungera typ som iPhonen. Duger för mig..

Vad har jag för krav? Den ska vara hyffsat snabb, jag vill kunna ringa och lyssna pÄ musik, maila, sms:a, kalender/att göra lista, surfa med wifi eller 3G, kanske ha nÄgot spel och lite lulllull...

Visst jag anvÀnder Mac och Àlskar Mac OS, sÄ jag skulle egentligen vilja ha en iPhone rakt av, men pga den dÄliga tillgÀngligheten och Telia sÄ Àr jag öppen för HTC'n om den fyller mina enklare krav ovan.

Postad 15 February 2009 - 10:06

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
LÄter som att du ÀndÄ skulle bli mer nöjd med en Iphone..
Men finns inte Iphone att köpa som funkar med annat Àn Telia nu ?

Postad 15 February 2009 - 13:17

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

• 3782 inlĂ€gg
  • 0
FörlÄt att jag kanske stör iPhone-stÀmningen en aning, men jag upplever ett ologiskt resonemang nÀr det gÀller den.

Först blir man undervisad om hur bra det Àr att den saknar finesser eftersom det betyder anvÀndarvÀnlighet. Sedan sÄ Àr grÀnsnitt med penna skrÀp och undermÄlig teknik. Förutom det sÄ Àr det bara sÄ bökigt med program o.dyl.

Men sÄ kommer nÄgot intressant: man rekommenderar plötsligt jailbreak av iPhone. Hm, det kÀnns som att man dÄ trÀder in pÄ det dÀr dÄliga omrÄdet som Àr sÄ dÄligt hos andra plattformar.

Jag finner det mycket ologiskt att först sÄga andra plattformar som varande krÄngliga och dÄliga för att sedan börja prata om hur bra det Àr med jailbreak hos iPhone....:)

Sedan har jag förstÄtt att Internet pÄ telefonen verkar mÀtas i grÀnsitt. Varför inte rendering av sidor och hur pass datorlik luren kan Äterge sidorna?

HTC Touch HD med sin högupplösta skÀrm klarar det bra.

iPhone kÀnner jag tyvÀrr mer och mer aversion mot. Inte produkten i sig utan fanskaran som dels kÀnner sig manade att sÄga funktioner som krÄngel, dels kÀnner sig manade att klaga pÄ alla produkter som Àr likadana (och skulle en produkt ha en pekskÀrm pÄ fronten sÄ Àr den sjÀlvfallet en kopia av iPhone)....

En sista frÄga: iPhone-föresprÄkarna kan gÀrna ta fram ett Officeprogram som motsvarar SoftMaker Office till Windows Mobile. Finns det ett sÄdant kan jag i.a.f godkÀnna den pÄ den punkten.

Och kom inte med sÄdana argument som att iPhone inte behöver ditt och datt eftersom JAG inte anvÀnder det. Inte du, nej. Men skall den tilltala andra grupper behöver den funktionalitet, allra minst via tredjepartsmjukvara.

Postad 15 February 2009 - 13:33

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Iphone Àr ju bra om du nöjer dig med vad du fÄr..

SjÀlv skulle jag aldrig köpa en..Som sÀkert de flesta pÄ det hÀr forumet vet.. :)

Till sommaren kommer det ju wm mobil med 1GHz CPU...N wlan..och en massa annat godis.
Fixar vist all flash ocksÄ..

Mer info om vad Snapdragon plattformen stöder om ni vill veta

http://htcanvandarfo...p...wtopic&t=68

Postad 15 February 2009 - 14:47

Unregistered8a254399
  • Unregistered8a254399
  • AnvĂ€ndare

• 158 inlĂ€gg
  • 0

FörlÄt att jag kanske stör iPhone-stÀmningen en aning, men jag upplever ett ologiskt resonemang nÀr det gÀller den.

VÀlkommen till internet, hÀr finns lika mÄnga olika resonemang som det finns mÀnniskor. Om du samlar alla dessa till nÄgon sorts sammanstÀllning förstÄr jag att det verkar ologiskt.

Postad 15 February 2009 - 15:10

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

• 3782 inlĂ€gg
  • 0
Som sagt, förklara finessen i att iPhone saknar funktionalitet - och hur det kan kombineras med jailbreak för att ge funktionerna som saknas som standard?

Först Àr det bra att den saknar funktioner eftersom den blir sÄ lÀttanvÀnd men sedan skall man ge den funktioner.

Postad 21 February 2009 - 15:15

Unregisteredaa73c0e8
  • Unregisteredaa73c0e8
  • ForumrĂ€v

• 911 inlĂ€gg
  • 0
iPhone Àr en designad pryl frÄn Apple som Àr hÀftig, cool och snygg men vad mer?

Touch HD har mycket bÀttre spec Àn iPhone..

Mvh

Postad 22 February 2009 - 00:27

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlĂ€gg
  • 0
Jag anser att mobilerna Àr ganska lika, som van windowsanvÀndare sedan urminnes tider sÄ fÄr HTC ett plus i kanten.

Men det som avgör Àr en liten detalj som jag behöver. NÀmligen: https://www.minhembi...howtopic=226981
Den av mobilerna HTC Tocuh HD eller iPhone3g som klarar detta kommer jag att köpa ganska omgÄende.

Postad 24 June 2009 - 15:09

Unregistered8b4a8e90
  • Unregistered8b4a8e90
  • AnvĂ€ndare

• 171 inlĂ€gg
  • 0
Hur stÄr sig Touch HD mot den nya versionen av iphone?

Postad 24 June 2009 - 16:48

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0

Jag finner det mycket ologiskt att först sÄga andra plattformar som varande krÄngliga och dÄliga för att sedan börja prata om hur bra det Àr med jailbreak hos iPhone....:lol:

Sedan har jag förstÄtt att Internet pÄ telefonen verkar mÀtas i grÀnsitt. Varför inte rendering av sidor och hur pass datorlik luren kan Äterge sidorna?

HTC Touch HD med sin högupplösta skÀrm klarar det bra.

iPhone kÀnner jag tyvÀrr mer och mer aversion mot. Inte produkten i sig utan fanskaran som dels kÀnner sig manade att sÄga funktioner som krÄngel, dels kÀnner sig manade att klaga pÄ alla produkter som Àr likadana (och skulle en produkt ha en pekskÀrm pÄ fronten sÄ Àr den sjÀlvfallet en kopia av iPhone)....

En sista frÄga: iPhone-föresprÄkarna kan gÀrna ta fram ett Officeprogram som motsvarar SoftMaker Office till Windows Mobile. Finns det ett sÄdant kan jag i.a.f godkÀnna den pÄ den punkten.

Och kom inte med sÄdana argument som att iPhone inte behöver ditt och datt eftersom JAG inte anvÀnder det. Inte du, nej. Men skall den tilltala andra grupper behöver den funktionalitet, allra minst via tredjepartsmjukvara.

Jag finner det högst otroligt att alla som köper en Touch HD kommer att göra allt som de sÀger att den kan.

Vilka kommer att byta batteri?
Vilka kommer att scripta sjÀlva?
Vilka kommer att flasha om den för att fÄ nya funktioner?

Batteriet i iphone hÄller bra i lÀngden, och hittills har jag inte lyckats fÄ slut pÄ batteri trots rÀtt stort anvÀndande av nÀtfunktioner.Och jag Àr absolut inte nÀra batteriets end of life, batterierna i dagens telefoner Àr bra nog att inte tappa kraft med tiden, och abslout inte under de 2 Är som folk Àger en och samma enhet.

Den enda riktiga fördel som inte bara Àr ngn sorts namedropping hos HTC Àr bakgrundsprocesser, resten Àr fluff som 90% av alla HTC-köpare aldrig kommer att röra, dessutom sÄ missar HTC-folk ngt som kallas "mÄlgrupp" telefonerna riktar sig mot distinkt olika mÄlgrupper, simple as that.
En linuxpillande "poweruser" har inget att hÀmta hos iphonen, ÀndÄ mÄste de konstant göra sig löjlig över den.

Jag undrar fortf om HTC-Àgarna kommer att ladda ner en miljard apps pÄ 8 mÄnader, och jag undrar definitvt om de kommer att uppleva det lika smidigt som med appstore dÀr allt Àr funktionstestat och man vet att det funkar.

Köp ert, skit i oss andra,

Redigerat av simulacra, 24 June 2009 - 16:49.

Postad 24 June 2009 - 18:01

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • MĂ€stare

• 3782 inlĂ€gg
  • 0
Den dag det stÄr klart att iPhone och HTCs modeller riktar sig till olika anvÀndargrupper - dÄ Àr allt frid och fröjd.

iPhone Àr en utmÀrkt produkt i sin kategori och Touch HD i sin. Problemet uppstÄr nÀr iPhone lyfts fram som lösningen i helt andra segment Àn sitt eget (PDA/handdator som den inte Àr).

Apple kan konkurrera med HTC som handdator den dag en "MacPocket" nÄr marknaden (enkelt beskrivet en qwerty-slider med ett grÀnsnitt som vÀxlar mellan ett datorlikt UI med tangentbordet ute, iPhone UI anvÀnds i stÀngt lÀge).

Touch HD som trÄden handlar om Àr en bÀttre handdator, iPhone Àr i jÀmförelse mer inriktad mot media/iPod/spel - och gör det bra. DÀrför bör man göra en behovsanalys före köp och fundera igenom anvÀndningsomrÄdena.

Postad 01 July 2009 - 09:53

Unregistered0fdb4256
  • Unregistered0fdb4256
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Lite sent att ge sig in i diskussionen nu kanske, men jag har haft min Iphone 3G i tvÄ mÄnader nu, efter att jag bytt ut min SE P1a med UIQ3. Efter att ha kört med WM2005 sÄ gick jag till symbian och efter det till Iphones grÀnssnitt.

Efter tvÄ mÄnaders aktiv anvÀndning sÄ upplever jag en hatkÀrlek till Apple. Den Àr lÄst, jag upplever den som "lÄst" Àven om man jailbreakar den. Spelar ingen roll hur mkt repos jag lÀgger till i cydia, eller program jag hittar sÄ finns oftast inte det jag vill ha. BÀsta programvaran jag hittat för GPS Àr Xgps, vilket fungerar nÄgorlunda. Men inte som tex TomTom.

Surf fungerar sÄdÀr, jag tycker det gÄr segt att surfa, stör mig lite pÄ grÀnssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bÀttre jobb. Segt Àr att den laddar segt..
Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igÄng, lÀser min mail och genom mailen gÄr till en lÀnk, (ipod>mailApp>Safari) sÄ stÀnger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha sÄ mkt igÄng? Riktigt störande.

Mail, ja den har en förmÄga att lÄsa Pop3-konton(jag tror inte att den stÀnger sin session), dvs om servern bara tillÄter att en inloggning sÄ blir man tvungen att vÀnta pÄ att hÀmta mail tills servern har haft sin timeout. SÄ, jag kommer till skolan eller jobbet och outlook sÀger att jag inte kan komma Ät min mail(varken pÄ datoerna eller pÄ telefonen), ibland inte pÄ flera timmar för att telefonen ligger och pushar och lÄser ingÄngen hela tiden. (ja jag har provat med andra instÀllningar och ja jag har forumat fram andra med exakt samma problem.)

Den hÀnger sig ibland, en gÄng hÀngde den sig i 40 minuter, gick inte ens att reboota den genom att hÄlla in de bÄda knapparna som man ska kunna göra. Jag kan inte ta ur batteriet sÄ det kÀndes som en evig tid att vara oantrÀffbar utan att ens kunna försöka bryta kretsen manuellt. Det Àr inte OK! Mobil Àr att vara antrÀffbar!

16 gig i fickan som jag inte göra ett piss med! Det hade jag iofs INTE trott eller tÀnkt pÄ innan jag skaffade den, trodde att man kunde flytta filer fram och tillbaka pÄ ett smidigt sÀtt. (jag det gÄr, inte iformen av ett liknande flashminne utan man fÄr ladda ned tex tredjepartsprogram och gömma saker i en mapp) Detta var ngt som bÄde WM och symbian klarade galant.

Den tappar mottagning och bryter samtal nÀr den vÀxlar mellan 3g och gsm-nÀtet. mottagningen Àr ocksÄ riktigt usel, detta verkar dock vara lite frÄn lur till lur, men jag Àr en av dem med problemet.

Om jag lyssnar pÄ musik, sÄ fÄr jag inte signaler om nÀr jag fÄr nya sms, mail etc.. utan bara om ngn ringer tonar den ned volymen sÄ jag kan svara. Om jag stÄr i tunnelbanan medför det att jag kan ha 10 nya sms och 3 viktiga mail frÄn jobbet eller skolan som jag missat för att jag inte fÄtt ngn notifikation om dem. Detta handlar bara om basic funktionalitet, inget annat.

Efter uppdateringen till 3.0 sÄ tycker jag inte mkt har förÀndrats, den kÀnns mer buggig och faktiskt slöare mÄnga ggr.

Plus(1) Àr att jag upplever ljudet som riktigt bra, bÀsta spelaren jag haft (om man byter lurar dÄ). Piskar allt annat jag lyssnat pÄ tidigare och jag lÀgger ned ofantliga mÀngder pengar pÄ just ljud dÄ jag gör musik. Det mÄste lÄta bra dÄ jag mÄnga ggr referenslyssnar utanför studion.

Plus(2) Àr eyecandy. Den ser snygg ut. Den fungerar hyffsat och den blinkar nÀr man trycker pÄ den. Alltid roligt med prylar som ser bra ut, barnslighetsfaktorn jag inte sett hos varken symbian eller wm.

Plus(3) Àr att de flesta apps finns om man jailbreakar den. SÄsom remote desktop, office etc.. och de fungerar hyffsat.

Minuslistan dÄ.
Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig tÀckning. Penna Àr ngt som jag skulle kunna tÀnka mig att ha dÄ den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. JÀvligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara pÄ utan penna sÄ man har sin funktion dÀr iaf. ska man grotta med sms eller annat sÄ blir det penna eller tvÄ hÀnder iaf och dÄ tycker jag pennan regerar. Enkelt grÀnsnitt med stora ikoner Àr inte allt.
Jag tycker efter 2 mÄnader att den kÀnns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsstÀllande, vilket mÄnga pÄ apples forum ocksÄ har rÄkat ut för.
Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. SÄ att skriva egna apps eller homecooking Àr inte direkt möjligt för alla.
Jag vill kunna anvÀnda den som usbsticka, gÄr inte. BlÄtand Àr vÀrdelöst om man inte kan anvÀnda det till ngt, ren idioti att slÀnga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rÀtt apps.

-----
Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna pĂ„ musik? DĂ„ fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?

Vill du ha funktionalitet, kunna byta ringsignaler pÄ ett enkelt sÀtt tex en mp3a, glömt det.

Kan du lÀra dig leva med begrÀnsningar, viket alla kan, sÄ visst. Jag grundar mig bara pÄ mina tidigare erfarenheter med andra OS och pÄ att jag aldrig innan min iphone anvÀnt ngn av apples produkter.

Jag finner itunes som ett ****s bök och segt program. jag vill skicka filer till min lur, inget junk med att ha dubbla bibliotek mm. Sen 3.0 kan man inte lÀngre anvÀnda sig av winamp för att skicka filer heller. NÀr du skriver till telefonen (syncar den) sÄ kan man inte anvÀnda den. kul om man skickar en 10 gig mp3er och inte vill göra det under natten utan dagtid.

Jag tycker om snygga saker, den ser rÀtt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man fÄ den att se snygg ut.
Dock inte alltid sÄ funktionell man vill, sÄ förknippa inte dessa saker.

Jag hade en gammal qtek9100 för tusen Är sedan. Den var ******** sÄ mkt bÀttre, dock fick man klocka den med Omap kommer jag ihÄg för att kunna lÀsa pdfer ordentligt. Denna gÄr inte ens att klocka med 3epartsApps..

Se för fan inte detta som ett betyg, jag vill ha för och nackdelar bara.
Jag listar mitt strul med luren och vad jag Àr missnöjd med bara. Inget annat. I mÄngt och mkt Àr jag rÀtt nöjd, men jag saknar mkt saker och framför allt sÄ Àr det OSbuggar, segt, kladdig skÀrm hela tiden, min vibrator har gett upp efter 2 mÄnader och jag orkar inte fÄ en lÄnelur i 10 dagar, samtal bryts nÀr man pratar, söker nÀt hela tiden iom att 3gtÀckningen Àr usel(se högre upp).

Skulle vara tacksam om ngn kunde skriva en lite mer utförlig recension om HD'n. GÀrna av ngn som hÀngt lite pÄ XDA-dev och kört lite andra roms etc samt hur den Àr att anvÀnda, hÀnger sig mm.. =)

Hoppas detta hjÀlpte ngn iaf!

Postad 01 July 2009 - 17:05

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlĂ€gg
  • 0

Lite sent att ge sig in i diskussionen nu kanske, men jag har haft min Iphone 3G i tvÄ mÄnader nu, efter att jag bytt ut min SE P1a med UIQ3. Efter att ha kört med WM2005 sÄ gick jag till symbian och efter det till Iphones grÀnssnitt.

Efter tvÄ mÄnaders aktiv anvÀndning sÄ upplever jag en hatkÀrlek till Apple. Den Àr lÄst, jag upplever den som "lÄst" Àven om man jailbreakar den. Spelar ingen roll hur mkt repos jag lÀgger till i cydia, eller program jag hittar sÄ finns oftast inte det jag vill ha. BÀsta programvaran jag hittat för GPS Àr Xgps, vilket fungerar nÄgorlunda. Men inte som tex TomTom.

Surf fungerar sÄdÀr, jag tycker det gÄr segt att surfa, stör mig lite pÄ grÀnssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bÀttre jobb. Segt Àr att den laddar segt..
Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igÄng, lÀser min mail och genom mailen gÄr till en lÀnk, (ipod>mailApp>Safari) sÄ stÀnger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha sÄ mkt igÄng? Riktigt störande.

Mail, ja den har en förmÄga att lÄsa Pop3-konton(jag tror inte att den stÀnger sin session), dvs om servern bara tillÄter att en inloggning sÄ blir man tvungen att vÀnta pÄ att hÀmta mail tills servern har haft sin timeout. SÄ, jag kommer till skolan eller jobbet och outlook sÀger att jag inte kan komma Ät min mail(varken pÄ datoerna eller pÄ telefonen), ibland inte pÄ flera timmar för att telefonen ligger och pushar och lÄser ingÄngen hela tiden. (ja jag har provat med andra instÀllningar och ja jag har forumat fram andra med exakt samma problem.)

Den hÀnger sig ibland, en gÄng hÀngde den sig i 40 minuter, gick inte ens att reboota den genom att hÄlla in de bÄda knapparna som man ska kunna göra. Jag kan inte ta ur batteriet sÄ det kÀndes som en evig tid att vara oantrÀffbar utan att ens kunna försöka bryta kretsen manuellt. Det Àr inte OK! Mobil Àr att vara antrÀffbar!

16 gig i fickan som jag inte göra ett piss med! Det hade jag iofs INTE trott eller tÀnkt pÄ innan jag skaffade den, trodde att man kunde flytta filer fram och tillbaka pÄ ett smidigt sÀtt. (jag det gÄr, inte iformen av ett liknande flashminne utan man fÄr ladda ned tex tredjepartsprogram och gömma saker i en mapp) Detta var ngt som bÄde WM och symbian klarade galant.

Den tappar mottagning och bryter samtal nÀr den vÀxlar mellan 3g och gsm-nÀtet. mottagningen Àr ocksÄ riktigt usel, detta verkar dock vara lite frÄn lur till lur, men jag Àr en av dem med problemet.

Om jag lyssnar pÄ musik, sÄ fÄr jag inte signaler om nÀr jag fÄr nya sms, mail etc.. utan bara om ngn ringer tonar den ned volymen sÄ jag kan svara. Om jag stÄr i tunnelbanan medför det att jag kan ha 10 nya sms och 3 viktiga mail frÄn jobbet eller skolan som jag missat för att jag inte fÄtt ngn notifikation om dem. Detta handlar bara om basic funktionalitet, inget annat.

Efter uppdateringen till 3.0 sÄ tycker jag inte mkt har förÀndrats, den kÀnns mer buggig och faktiskt slöare mÄnga ggr.

Plus(1) Àr att jag upplever ljudet som riktigt bra, bÀsta spelaren jag haft (om man byter lurar dÄ). Piskar allt annat jag lyssnat pÄ tidigare och jag lÀgger ned ofantliga mÀngder pengar pÄ just ljud dÄ jag gör musik. Det mÄste lÄta bra dÄ jag mÄnga ggr referenslyssnar utanför studion.

Plus(2) Àr eyecandy. Den ser snygg ut. Den fungerar hyffsat och den blinkar nÀr man trycker pÄ den. Alltid roligt med prylar som ser bra ut, barnslighetsfaktorn jag inte sett hos varken symbian eller wm.

Plus(3) Àr att de flesta apps finns om man jailbreakar den. SÄsom remote desktop, office etc.. och de fungerar hyffsat.

Minuslistan dÄ.
Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig tÀckning. Penna Àr ngt som jag skulle kunna tÀnka mig att ha dÄ den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. JÀvligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara pÄ utan penna sÄ man har sin funktion dÀr iaf. ska man grotta med sms eller annat sÄ blir det penna eller tvÄ hÀnder iaf och dÄ tycker jag pennan regerar. Enkelt grÀnsnitt med stora ikoner Àr inte allt.
Jag tycker efter 2 mÄnader att den kÀnns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsstÀllande, vilket mÄnga pÄ apples forum ocksÄ har rÄkat ut för.
Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. SÄ att skriva egna apps eller homecooking Àr inte direkt möjligt för alla.
Jag vill kunna anvÀnda den som usbsticka, gÄr inte. BlÄtand Àr vÀrdelöst om man inte kan anvÀnda det till ngt, ren idioti att slÀnga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rÀtt apps.

-----
Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna pĂ„ musik? DĂ„ fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?

Vill du ha funktionalitet, kunna byta ringsignaler pÄ ett enkelt sÀtt tex en mp3a, glömt det.

Kan du lÀra dig leva med begrÀnsningar, viket alla kan, sÄ visst. Jag grundar mig bara pÄ mina tidigare erfarenheter med andra OS och pÄ att jag aldrig innan min iphone anvÀnt ngn av apples produkter.

Jag finner itunes som ett ****s bök och segt program. jag vill skicka filer till min lur, inget junk med att ha dubbla bibliotek mm. Sen 3.0 kan man inte lÀngre anvÀnda sig av winamp för att skicka filer heller. NÀr du skriver till telefonen (syncar den) sÄ kan man inte anvÀnda den. kul om man skickar en 10 gig mp3er och inte vill göra det under natten utan dagtid.

Jag tycker om snygga saker, den ser rÀtt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man fÄ den att se snygg ut.

Jag hade en gammal qtek9100 för tusen Är sedan. Den var ******** sÄ mkt bÀttre, dock fick man klocka den med Omap kommer jag ihÄg för att kunna lÀsa pdfer ordentligt. Denna gÄr inte ens att klocka med 3epartsApps..

Jag listar mitt strul med luren och vad jag Àr missnöjd med bara. Inget annat. I mÄngt och mkt Àr jag rÀtt nöjd, men jag saknar mkt saker och framför allt sÄ Àr det OSbuggar, segt, kladdig skÀrm hela tiden, min vibrator har gett upp efter 2 mÄnader och jag orkar inte fÄ en lÄnelur i 10 dagar, samtal bryts nÀr man pratar, söker nÀt hela tiden iom att 3gtÀckningen Àr usel(se högre upp).

Skulle vara tacksam om ngn kunde skriva en lite mer utförlig recension om HD'n. GÀrna av ngn som hÀngt lite pÄ XDA-dev och kört lite andra roms etc samt hur den Àr att anvÀnda, hÀnger sig mm.. =)

VÀldigt bra input, stÀmmer vÀl med det jag har sett av Iphone.

Postad 04 July 2009 - 21:51

tooobe
  • tooobe
  • Amatör

• 88 inlĂ€gg
  • 0
Okej vi gÄr igenom det punkt för punkt.

Navigon finns ute och ska vad jag hört fungera utmÀrkt. TomTom kommer inom dagar-veckor. Xgps fungerade helt okej för mig.

Segt Àr vÀl en personlig uppfattning, sjÀlv tycker jag det gÄr fort med 3G. Att Safari stÀngs ner beror pÄ att minnet tar slut, vanligt nÀr man jailbreakat. Ha inte sÄ mÄnga program i bakgrunden installerade. 3.0-uppdateringen hjÀlpte ordentligt för mig hÀr. 3Gs har dubbelt sÄ mkt minne, ska uppdatera pga detta.

Det hÀr beror pÄ att POP3 Àr vÀrdelöst, inte iPhones fel. AnvÀnd IMAP!

Min har hÀngt sig en gÄng sÄ att den fick ladda ur (DÄ hade jag 2G versionen ocksÄ)

Det hÀr kan jag hÄlla med om, men samtidigt förstÄr jag varför. Om du har köpt allt ditt mediamaterial genom iTunes Àr det inget problem :D

Det hÀr finns det inget försvar för. Jag skulle krÀva en ny telefon tills det fungerar. Jag har inte det problemet. Men visst iPhone har lite sÀmre tÀckning Àn andra telefoner och problem med att vÀxla mellan nÀten, sÄ Àr det.

Jag fĂ„r dĂ„ signaler nĂ€r jag lyssnar pĂ„ musik! Stör mig faktiskt pĂ„ att musiken tonas ner vid nytt mail. Att det sker vid SMS gillar jag dock. ÅterstĂ€ll mjukvaran, elelr reklamera telefonen.

NÄt lÄter som sagt fel...

Kul, dĂ„ iPhone vĂ€l inte direkt Ă€r kĂ€nd för sin ljudkvalitet. Jag tycker den Ă€r helt ok dock. Snygg ÄR den :). Tidigare i inlĂ€gget tyckte jag du klagade pĂ„ att du inte hittade appsen du letade efter? SĂ„ bra dĂ„, dĂ„ kan vi glömma det.

Minuslistan dÄ.

Min har inte brutit mÄnga samtal, men visst hÀnder det. Inte okej. Kladdig blir den (ÄtgÀrdat i 3Gs) men det Àr ju bara att torka av. JÀvligt reptÄlig Àr den iaf (skÀrmen inte baksidan). Att den kÀnns seg o vibratorn - som sagt nÄgot lÄter fel med din telefon. Kodar gör jag inte sÄ kan inte kommentera. Verkar vÀl inte alltför svÄrt med tanke pÄ alla apps som finns? BlÄtand kommer iom 3.0, men visst dÄligt frÄn början.

Göra ringsignaler Àr hur lÀtt som helst. Fanns tom apps tidigare (jailbreak) dÀr man kunde göra det direkt pÄ mobilen.

HÅLLER MED! iTunes Ă€r vidrigt dĂ„ligt. DĂ„ har jag Ă€ndĂ„ en mac (dĂ€r jag ofta hamnar i windows pĂ„). iTunes Ă€r nĂ€stan skĂ€l i sig att avstĂ„ frĂ„n en iPhone/iPod. Men finns vĂ€l mer eller mindre bra alternativ, inget jag har koll pĂ„ dock.

Redigerat av tooobe, 04 July 2009 - 21:54.

Postad 04 July 2009 - 22:28

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlĂ€gg
  • 0
Vad igentligen Àr det som Àr sÄ dÄligt med Itunes?
FrÄn en som aldrig testat...Inte ens sett Itunes in action

Postad 05 July 2009 - 05:28

tooobe
  • tooobe
  • Amatör

• 88 inlĂ€gg
  • 0

Vad igentligen Àr det som Àr sÄ dÄligt med Itunes?
FrÄn en som aldrig testat...Inte ens sett Itunes in action

Mina största problem med det Àr att det inte övervakar en mapp efter nya filer pÄ ett bra sÀtt. Samt att det bara Àr anvÀndbart om man gör spellistor. Samt att det lÀtt blir dubletter av filer vilka Àr svÄra att identifiera (trots specifik funktion för detta). Samt att det Àr fruktansvÀrt segt, bÄde i OSX (jÀmfört med andra program) men framför allt i Windows. Att det inte sparar betygsatta lÄtar i filerna - om man vill det (som man kan aktivera i t.ex. Windows Media Player). Att allt mÄste syncas till min iPhone. Vet inter hur mÄnga gÄnger det har blivit nÄt fel och allt innehÄll pÄ telefonen raderas och mÄste syncas om igen.

Bara vad jag kommer pÄ sÄhÀr pÄ rak arm...

Redigerat av tooobe, 05 July 2009 - 05:29.

Postad 06 July 2009 - 23:43

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlĂ€gg
  • 0

Mina största problem med det Àr att det inte övervakar en mapp efter nya filer pÄ ett bra sÀtt.

om du kör Windows: googla pÄ iTunes Library Updater eller iTunes Folder Watch

Postad 07 July 2009 - 00:56

tooobe
  • tooobe
  • Amatör

• 88 inlĂ€gg
  • 0

om du kör Windows: googla pÄ iTunes Library Updater eller iTunes Folder Watch

Tack för tipset! Har dock provat dessa för lÀnge sen. Inget funkar lika bra som t.ex. Windows Media Player för detta. Att det ska vara sÄ svÄrt för Apple liksom?

Redigerat av tooobe, 07 July 2009 - 00:57.

Postad 07 July 2009 - 01:04

simulacra
  • simulacra
  • MĂ€stare

• 3147 inlĂ€gg
  • 0

Minuslistan dÄ.

-----

Hur kan man jÀmföra en jailbreakad iphone med allt annat, det Àr sÀllan jailbreaks funkar till 100%

Postad 07 July 2009 - 01:06

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlĂ€gg
  • 0

Tack för tipset! Har dock provat dessa för lÀnge sen. Inget funkar lika bra som t.ex. Windows Media Player för detta. Att det ska vara sÄ svÄrt för Apple liksom?

Personligen tycker jag om att det Àr sÄ. Skulle bli tokig om allt som hamnade i min download-mapp lades till i mitt iTunesbibliotek. Herregud, bara tanken pÄ det fÄr mig att mÄ illa :D Tycker jag att det Àr mycket bÀttre att enkelt dra det man vill ha i iTunes till iTunes-fönstret, och vips sÄ lÀggs det till i mitt bibliotek.

För övrigt, borde inte denna trÄd uppgraderas till att en jÀmförelse mellan HTC Hero och iPhone 3GS? B) KÀnns som att Hero har vÀldigt mycket mer att sÀga till om jÀmfört med Touch HD och i mitt tycke en mycket mer vÀrdig konkurrent till iPhone.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• Titan Noir Max
    Rian
    2026-09-06 21:47:55
  • Använda filter
    johan b-lund
    2026-09-02 18:54:35
  • LFE reference och Center ch
    johan b-lund
    2026-09-02 18:43:15
  • Resultat
    johan b-lund
    2026-08-29 19:05:31
  • johan b-lund
    2026-08-29 18:55:18
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.