HTC Touch HD vs. iPhone 3G
102 svar till detta ämne
Postad 20 januari 2009 - 23:16
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Spelen kvittar även om dom används ibland.
Det som är intressant är ju surfandet och funktioner.
Stör mig lite att man inte kan ändra teman/bakgrundsbilder och liknande enkla funktioner på Iphone utan att jailbreaka den, vilket får mig att tveka.
Redigerat av stoffe69, 20 januari 2009 - 23:17.
Postad 20 januari 2009 - 23:29
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Spelen kvittar även om dom används ibland. Det som är intressant är ju surfandet och funktioner. Stör mig lite att man inte kan ändra teman/bakgrundsbilder och liknande enkla funktioner på Iphone utan att jailbreaka den, vilket får mig att tveka.
Jailbreaka den det är väl inga större konstigheter, jag gjorde det med ipod touch, allt blev tillgängligt ju
Postad 21 januari 2009 - 08:33
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Jo men varför ska man behöva det från första början?
Sen har jag ju förstått det hela att om skiten går sönder och man inte kommer "in" och kan göra en återställning så är man väl torsk på garantin och det är heller inte så lockande.
Men jag kanske tänker fel där
Postad 21 januari 2009 - 09:29
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Jag kan ju hålla med om att det känns onödigt att strypa sådana enkla funktioner "out-of-the-box" men när man får tillgång till dem och massvis av mer saker genom jailbreak som är så barnsligt enkelt, då är det ju inga problem. Att hänga upp sig på en sådan petitess kan man ju göra, men den enda som förlorar på det är användaren själv.
Vad det gäller jailbreak så losar man rent juridiskt garantin vid jailbreak, det är korrekt. Men, det är om du skulle lämna in en jailbreakad telefon för service av någon anledning och de då ser detta. Det är ju då superenkelt att undvika och det gör du, som du själv säger, genom en återställning. Den möjligheten har du alltid och risken att inte kunna göra det är försumbar...inte större än att du inte skulle kunna starta vilken annan telefon som helst (t ex en HTC med ny ROM).
Postad 21 januari 2009 - 09:49
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Där sa du något iof, tål att tänkas på. båda är ju faktiskt riktigt läckra.
Har endast pillat på en Diamond på elgiganten lite kort och likaså en Iphone.
Postad 21 januari 2009 - 14:22
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Ska den användas som telefon och för att surfa på så är det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen är helt sjukt bra och hela websidor syns på skärmen och är fullt läsbara ändå. Stereo BT ÄR användbart, inget snack om saken. Att den extraknäcker som fullfjädrad GPS går inte heller att blunda för. Men det är klart, vill du ha en underhållningsmaskin med mkt lull lull och spec/funktioner inte är det viktigaste för dig så är iphone inte så dumt kanske. Jag har själv en jailbreakad ipod touch som jag använder mindre och mindre för varje dag till förmån för HTC:n....
Postad 21 januari 2009 - 14:39
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Känns väl som att det igentligen är båda, fast mest då youtube och liknande när det kommer till underhållning. lär inte sitta o kolla på serier och så på mobilen. då borde ju htc:n funka minst lika bra?
Postad 21 januari 2009 - 14:42
jm99
-
jm99
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Har haft diverse så kallade smartphones sedan ett flertal år tillbaks och likadant ett antal olika handdatorer men har slutligen tröttnat på att jaga funktioner och 3:e parts program då det allt som oftast slutar i besvikelse. Så, nu överväger jag starkt att skaffa en iPhone som kanske är mera begränsad men där jag får intrycket att de saker som finns fungerar som de ska.
Två för mig kritiska frågor dock:
1. iPhone som modem tilll datorn
-Finns det någon bra och godkänd lösning för detta ännu eller måste man skaffa ett extra SIM-kort och sätta direkt i datorn?
2. iPhone Slingbox klient
-Har sett att Slinbox har jobbat med detta det senaste halvåret. Hur kinkiga är Apple på att godkänna program och finns det risk att de inte godkänner ett sådant här program?
Postad 21 januari 2009 - 15:52
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Ska den användas som telefon och för att surfa på så är det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen är helt sjukt bra och hela websidor syns på skärmen och är fullt läsbara ändå. Stereo BT ÄR användbart, inget snack om saken. Att den extraknäcker som fullfjädrad GPS går inte heller att blunda för. Men det är klart, vill du ha en underhållningsmaskin med mkt lull lull och spec/funktioner inte är det viktigaste för dig så är iphone inte så dumt kanske. Jag har själv en jailbreakad ipod touch som jag använder mindre och mindre för varje dag till förmån för HTC:n....
Vad det inte råder någon tvekan om är att surfingen sköts bäst på en iPhone, det är vida känt efter diverse tester. Dock ska du nog inte ta allt till dig som du läser utan testa själv, det är ju du som ska använda den. GPS tillsammans med Google Maps fungerar enligt mig suverän i iPhone, att den sedan ännu inte stödjer turn-by-turn är enligt mig ingen större förlust. Den visar var du är, du kan lägga upp en rutt och markören flyttar sig längs rutten allt eftersom du rör dig. Bra så, enligt mig. Att sedan Google Maps spöar skiten ur de flesta vad det gäller POI's är ju inte förvånande då Google växer så det knakar. iPod-delen är ju en given vinnare också, men det var hyfsat självklart  Känns väl som att det igentligen är båda, fast mest då youtube och liknande när det kommer till underhållning. lär inte sitta o kolla på serier och så på mobilen. då borde ju htc:n funka minst lika bra?
YouTube-klient ligger integrerat i iPhone out-of-the-box och fungerar suveränt. Den används givetvis också när man surfar och klickar på någon länk som pekar till ett YouTube-klipp. Har haft diverse så kallade smartphones sedan ett flertal år tillbaks och likadant ett antal olika handdatorer men har slutligen tröttnat på att jaga funktioner och 3:e parts program då det allt som oftast slutar i besvikelse. Så, nu överväger jag starkt att skaffa en iPhone som kanske är mera begränsad men där jag får intrycket att de saker som finns fungerar som de ska.
Två för mig kritiska frågor dock:
1. iPhone som modem tilll datorn -Finns det någon bra och godkänd lösning för detta ännu eller måste man skaffa ett extra SIM-kort och sätta direkt i datorn?
2. iPhone Slingbox klient -Har sett att Slinbox har jobbat med detta det senaste halvåret. Hur kinkiga är Apple på att godkänna program och finns det risk att de inte godkänner ett sådant här program? 1) Inte out-of-the-box ännu, dock finns iPhone Modem tillgängligt om man Jailbreakar.
Postad 21 januari 2009 - 16:24
Skallaren
-
Skallaren
-
Användare
-
-
116 inlägg
En telefon som jag tycker verkar väldigt attraktiv just nu är Nokias nya N97 som verkar helt underbar på pappret, men men man får väl se hur det går när den verkligen släpps. men som sagt på pappret ser den grym ut!
Redigerat av Skallaren, 21 januari 2009 - 16:25.
Postad 21 januari 2009 - 20:57
villeman
-
villeman
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ska den användas som telefon och för att surfa på så är det utan tvekan HTC:n du ska ha. Upplösningen är helt sjukt bra och hela websidor syns på skärmen och är fullt läsbara ändå.
Du måste skämta. Har du verkligen surfat på din iPhone och jämfört med HTC:n? Håller med om mycket av kritiken vad gäller iPhone, men på surfning är den vida överlägsen alla WM mobiler, enl mig (har HTC på jobbet och iPhone privat). Stora skillnaden är den suveränt responsiva skärmen, helt utan konkurrens vad gäller finkänsla.
Postad 22 januari 2009 - 00:02
jm99
-
jm99
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Hur står sig lurarna då det kommer till filmtittande? Orkar de med att visa filmer någorlunda vettigt eller hackar det?
Postad 22 januari 2009 - 00:34
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
Hur står sig lurarna då det kommer till filmtittande? Orkar de med att visa filmer någorlunda vettigt eller hackar det?
Med iphone fungerar det så sjukt bra, det är nästan för bra faktiskt. men med HTC Touch pro tillexempel så är det inte riktigt lika bra, det beror på att telefonen har mindre skärm samt att färgerna inte är lika tydliga som på iphone
Postad 22 januari 2009 - 00:37
Unregistered213ea8d0
-
Unregistered213ea8d0
-
Lärjunge
-
-
407 inlägg
Med iphone fungerar det så sjukt bra, det är nästan för bra faktiskt. men med HTC Touch pro tillexempel så är det inte riktigt lika bra, det beror på att telefonen har mindre skärm samt att färgerna inte är lika tydliga som på iphone
fast nu var det ju touch HD de gällde.. O där är skärmen bland de bästa som finns =)
Postad 22 januari 2009 - 00:57
Unregistered45806226
-
Unregistered45806226
-
Lärjunge
-
-
350 inlägg
fast nu var det ju touch HD de gällde.. O där är skärmen bland de bästa som finns =)
Ja förstår det, men det handlar ju inte bara om skärmen, det handlar om själva visningen och kvalitén på visningen. Detta är HTC Touch HD TFT touchscreen, 65K colors 480 x 800 pixels, 3.8 inches Detta är HTC Touch Pro TFT touchscreen, 65K colors 480 x 640 pixels, 2.8 inches Detta är Iphone 3G Touchscreen, 16M colors 320 x 480 pixels, 3.5 inches Detta är Nokia 5800 TFT touchscreen, 16M colors 360 x 640 pixels, 3.2 inches Detta visar oss att HTC faktiskt har högst upplösning men det visar även att dem har minst färger på skärmen, det behöver inte visa att HTC Touch HD visar bättre video än Iphone eller en annan telefon bara för att det är högre upplösning.
Postad 22 januari 2009 - 01:01
jouh
-
jouh
-
Användare
-
-
165 inlägg
Vad det inte råder någon tvekan om är att surfingen sköts bäst på en iPhone, det är vida känt efter diverse tester. Dock ska du nog inte ta allt till dig som du läser utan testa själv, det är ju du som ska använda den. GPS tillsammans med Google Maps fungerar enligt mig suverän i iPhone, att den sedan ännu inte stödjer turn-by-turn är enligt mig ingen större förlust. Den visar var du är, du kan lägga upp en rutt och markören flyttar sig längs rutten allt eftersom du rör dig. Bra så, enligt mig. Att sedan Google Maps spöar skiten ur de flesta vad det gäller POI's är ju inte förvånande då Google växer så det knakar. iPod-delen är ju en given vinnare också, men det var hyfsat självklart 
Då har du verkligen inte testat att surfa på Touch HD. Jag sitter här med båda och HTC:n är överlägsen med sin skarpa skärm. Google Maps finns på HTC:n med, men den använde jag en gång första dagen. Att Google Maps är användbar som navigator i en bil är ju ett dåligt skämt. Möjligen till fots, men absolut inte mer. Testa iGo8 en gång får du se.... Ipod-delen innebär också "iTunes-delen". Och den delen saknar jag verkligen inte.
Postad 22 januari 2009 - 01:05
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Som att färger spelar så stor roll på en sådan liten skärm.
Postad 22 januari 2009 - 10:58
jm99
-
jm99
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Håller med Mobilproffs att man inte ska stirra sig blind på specen då det finns lite "mobilkamera MP"-risk över det hela. Inte säkert att skärmen är bättre bara för att den har fler pixlar och även osäkert om fler färger påverkar på en så liten skärmyta. Det gäller ju för CPU:n och programvaran att orka/kunna hantera det hela på ett vettigt sätt också.
Hursomhelst, har sett några halvtaskiga youtube videor men de säger inte så mycket. Finns det någon här på forumet som har jämfört filmtitttande mellan iPhone och Touch HD och hur blev utfallet med optimalt nedkonverterat videomaterial till respektive lur? Flyter det på som det ska eller hackar det osv.? Tacksam för svar.
Postad 23 januari 2009 - 02:08
jm99
-
jm99
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Ytterligare två frågor...
1 Klarar lurarna att ansluta till trådlösa WLAN med WPA2?
2 Vilken är max WiFi hastighet, 54Mbps eller 108Mbps?
Postad 23 januari 2009 - 10:26
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24 891 inlägg
Håller med Mobilproffs att man inte ska stirra sig blind på specen då det finns lite "mobilkamera MP"-risk över det hela. Inte säkert att skärmen är bättre bara för att den har fler pixlar och även osäkert om fler färger påverkar på en så liten skärmyta. Det gäller ju för CPU:n och programvaran att orka/kunna hantera det hela på ett vettigt sätt också.
Hursomhelst, har sett några halvtaskiga youtube videor men de säger inte så mycket. Finns det någon här på forumet som har jämfört filmtitttande mellan iPhone och Touch HD och hur blev utfallet med optimalt nedkonverterat videomaterial till respektive lur? Flyter det på som det ska eller hackar det osv.? Tacksam för svar.
Varför skulle det hacka? Kör rätt format så funkar det fint. Hackar inte ett dugg på min iphone.
Postad 24 januari 2009 - 00:42
stoffe69
-
stoffe69
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Han kanske menade att htc:n hackade? läste något om det vill jag minnas.
Det känns ju inte bra om så är fallet.
Men att surfa på så är det ingen större skillnad antar jag?
Postad 24 januari 2009 - 21:40
Fungerar perfekt på min iPhone iaf. Körde med Piratebays egen converter (Vio). Prövade först att köra med OK kvalitet, men den sög verkligen och det hackade. När jag körde med optimalt så var det perfekt kvalitet. Trodde inte att mobiler kunde visa så bra kvalitet:)
Postad 26 januari 2009 - 03:19
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Så svår fråga, man tar väl den mobil man känner bäst för, jag skulle själv aldrig byta ut min iphone mot en htc eftersom jag gillar iphones upplägg med itunes, ipoden är bra, filmtittandet duger men det är inget jag använder, google maps är underbart, alla apps på appstore gör telefonen ännu bättre...
Redigerat av simulacra, 26 januari 2009 - 03:25.
Postad 28 januari 2009 - 20:33
Master_Daniel
-
Master_Daniel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
http://www.youtube.c...h?v=xg2XlNNt3vEEtt snyggt Alternativt UI. Gör telefonen väldigt lättanvänd om man ska tro filmen. Jag kommer definitivt köra detta. Någon som testat?
Postad 29 januari 2009 - 12:13
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Som att färger spelar så stor roll på en sådan liten skärm.
Ehm, ja?
Postad 29 januari 2009 - 14:31
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Ehm, ja?
Ehm nej? Kan du motbevisa?
Postad 29 januari 2009 - 15:35
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Ehm nej? Kan du motbevisa?
Då det i stora drag handlar om en "multimediatelefon" som används för mer än att bara ringa och skicka SMS, som t ex att kolla på film/spela spel etc så är det då en klar fördel om man kan göra det med 24/32-bitars färgdjup (16.777.216 färger) än att man tvingas hålla sig med 16-bitars (65.536 färger).
Postad 29 januari 2009 - 15:55
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Då det i stora drag handlar om en "multimediatelefon" som används för mer än att bara ringa och skicka SMS, som t ex att kolla på film/spela spel etc så är det då en klar fördel om man kan göra det med 24/32-bitars färgdjup (16.777.216 färger) än att man tvingas hålla sig med 16-bitars (65.536 färger).
Det hela handlar inte bara om skärmen utan det material man spelar upp och det vad telefonen tar del av och vad vi verkligen tar del av. Testade själv med att jämföra den ipaq:en jag hade tidigare med 65k färger mot en nokia n95. Såg ingen skillnad vid uppspelande av samma klipp och då har ipaqen större skärm därav att man borde se skillnaden mer.Filmen var något av en Divx-sample. Sen har jag inte hört någon klaga på att Touch Hd har för "få" färger. Har intill inte hört någon recensent klagat alls på att det skärmen har för lite färger.(Inte sen fick mer än 4096 färger.) Det är ett bra försäljningsknep dock och får sådana som inte alls är kunniga inom området att tro att man får så mycket bättre bild. Sen kan skärmarna vara olika bra men det hela hänger inte på färgerna. Oled ger dock bra mycket finare bild.
Redigerat av Unregistered0354d681, 29 januari 2009 - 15:56.
Postad 29 januari 2009 - 17:02
zinned78
-
zinned78
-
Beroende
-
-
1 235 inlägg
Det har du rätt i då det handlar om vad användaren själv anser och det betyget varierar från person till person, vi har ju alla olika ögon och möjlighet att uppfatta skillnader. Dock ger ju ett bättre färgdjup en klart bättre bild för de som har förmågan att kunna avgöra den, dvs de som inte är halvblinda *jag bara skojade nu, kunde inte låta bli*
Redigerat av zinned78, 29 januari 2009 - 17:03.
Postad 29 januari 2009 - 17:50
Unregistered0354d681
-
Unregistered0354d681
-
Veteran
-
-
2 184 inlägg
Det har du rätt i då det handlar om vad användaren själv anser och det betyget varierar från person till person, vi har ju alla olika ögon och möjlighet att uppfatta skillnader. Dock ger ju ett bättre färgdjup en klart bättre bild för de som har förmågan att kunna avgöra den, dvs de som inte är halvblinda *jag bara skojade nu, kunde inte låta bli* 
Haha , är inte färgblind eller något ev. liknande  (0,1 i synfel på högra ögat är det enda.) Nej skärmarna idag är tillräckligt bra och det är ingen större skillnad mellan olika märken. Bättre batteritid är en sak som bör förbättras.
Postad 15 februari 2009 - 09:48
freppsta78
-
freppsta78
-
Rookie
-
1 inlägg
Är grymt sugen på att köpa en av dessa två - Touch HD eller iPhone. Lite svårt att hitta konkreta för-nackdelar i denna Mac vs PC diskussion. Jag använder själv MacPro dagligen på jobbet och hemma, men jag har även en PC laptop (för enklare surf). Funkar HTC'n med Mac utan problem? Jag har pillat en del med iPhone och gillar den skarpt - tycker dock riktigt illa om att den ska vara låst till Telia då jag har annat företagsabonnemang så jag slipper betala för samtalen.. Tittar därför också på HTC Touch HD, som enligt den här videon http://www.youtube.c...h?v=xg2XlNNt3vE ser ut att fungera typ som iPhonen. Duger för mig.. Vad har jag för krav? Den ska vara hyffsat snabb, jag vill kunna ringa och lyssna på musik, maila, sms:a, kalender/att göra lista, surfa med wifi eller 3G, kanske ha något spel och lite lulllull... Visst jag använder Mac och älskar Mac OS, så jag skulle egentligen vilja ha en iPhone rakt av, men pga den dåliga tillgängligheten och Telia så är jag öppen för HTC'n om den fyller mina enklare krav ovan.
Postad 15 februari 2009 - 10:06
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Låter som att du ändå skulle bli mer nöjd med en Iphone..
Men finns inte Iphone att köpa som funkar med annat än Telia nu ?
Postad 15 februari 2009 - 13:17
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Förlåt att jag kanske stör iPhone-stämningen en aning, men jag upplever ett ologiskt resonemang när det gäller den.
Först blir man undervisad om hur bra det är att den saknar finesser eftersom det betyder användarvänlighet. Sedan så är gränsnitt med penna skräp och undermålig teknik. Förutom det så är det bara så bökigt med program o.dyl.
Men så kommer något intressant: man rekommenderar plötsligt jailbreak av iPhone. Hm, det känns som att man då träder in på det där dåliga området som är så dåligt hos andra plattformar.
Jag finner det mycket ologiskt att först såga andra plattformar som varande krångliga och dåliga för att sedan börja prata om hur bra det är med jailbreak hos iPhone....
Sedan har jag förstått att Internet på telefonen verkar mätas i gränsitt. Varför inte rendering av sidor och hur pass datorlik luren kan återge sidorna?
HTC Touch HD med sin högupplösta skärm klarar det bra.
iPhone känner jag tyvärr mer och mer aversion mot. Inte produkten i sig utan fanskaran som dels känner sig manade att såga funktioner som krångel, dels känner sig manade att klaga på alla produkter som är likadana (och skulle en produkt ha en pekskärm på fronten så är den självfallet en kopia av iPhone)....
En sista fråga: iPhone-förespråkarna kan gärna ta fram ett Officeprogram som motsvarar SoftMaker Office till Windows Mobile. Finns det ett sådant kan jag i.a.f godkänna den på den punkten.
Och kom inte med sådana argument som att iPhone inte behöver ditt och datt eftersom JAG inte använder det. Inte du, nej. Men skall den tilltala andra grupper behöver den funktionalitet, allra minst via tredjepartsmjukvara.
Postad 15 februari 2009 - 13:33
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Iphone är ju bra om du nöjer dig med vad du får.. Själv skulle jag aldrig köpa en..Som säkert de flesta på det här forumet vet.. Till sommaren kommer det ju wm mobil med 1GHz CPU...N wlan..och en massa annat godis. Fixar vist all flash också.. Mer info om vad Snapdragon plattformen stöder om ni vill veta http://htcanvandarfo...p...wtopic&t=68
Postad 15 februari 2009 - 14:47
Unregistered8a254399
-
Unregistered8a254399
-
Användare
-
-
158 inlägg
Förlåt att jag kanske stör iPhone-stämningen en aning, men jag upplever ett ologiskt resonemang när det gäller den.
Välkommen till internet, här finns lika många olika resonemang som det finns människor. Om du samlar alla dessa till någon sorts sammanställning förstår jag att det verkar ologiskt.
Postad 15 februari 2009 - 15:10
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Som sagt, förklara finessen i att iPhone saknar funktionalitet - och hur det kan kombineras med jailbreak för att ge funktionerna som saknas som standard?
Först är det bra att den saknar funktioner eftersom den blir så lättanvänd men sedan skall man ge den funktioner.
Postad 21 februari 2009 - 15:15
Unregisteredaa73c0e8
-
Unregisteredaa73c0e8
-
Forumräv
-
-
911 inlägg
iPhone är en designad pryl från Apple som är häftig, cool och snygg men vad mer?
Touch HD har mycket bättre spec än iPhone..
Mvh
Postad 22 februari 2009 - 00:27
Expandy
-
Expandy
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag anser att mobilerna är ganska lika, som van windowsanvändare sedan urminnes tider så får HTC ett plus i kanten. Men det som avgör är en liten detalj som jag behöver. Nämligen: https://www.minhembi...howtopic=226981Den av mobilerna HTC Tocuh HD eller iPhone3g som klarar detta kommer jag att köpa ganska omgående.
Postad 24 juni 2009 - 15:09
Unregistered8b4a8e90
-
Unregistered8b4a8e90
-
Användare
-
-
171 inlägg
Hur står sig Touch HD mot den nya versionen av iphone?
Postad 24 juni 2009 - 16:48
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Jag finner det mycket ologiskt att först såga andra plattformar som varande krångliga och dåliga för att sedan börja prata om hur bra det är med jailbreak hos iPhone....
Sedan har jag förstått att Internet på telefonen verkar mätas i gränsitt. Varför inte rendering av sidor och hur pass datorlik luren kan återge sidorna?
HTC Touch HD med sin högupplösta skärm klarar det bra.
iPhone känner jag tyvärr mer och mer aversion mot. Inte produkten i sig utan fanskaran som dels känner sig manade att såga funktioner som krångel, dels känner sig manade att klaga på alla produkter som är likadana (och skulle en produkt ha en pekskärm på fronten så är den självfallet en kopia av iPhone)....
En sista fråga: iPhone-förespråkarna kan gärna ta fram ett Officeprogram som motsvarar SoftMaker Office till Windows Mobile. Finns det ett sådant kan jag i.a.f godkänna den på den punkten.
Och kom inte med sådana argument som att iPhone inte behöver ditt och datt eftersom JAG inte använder det. Inte du, nej. Men skall den tilltala andra grupper behöver den funktionalitet, allra minst via tredjepartsmjukvara.
Jag finner det högst otroligt att alla som köper en Touch HD kommer att göra allt som de säger att den kan. Vilka kommer att byta batteri? Vilka kommer att scripta själva? Vilka kommer att flasha om den för att få nya funktioner? Batteriet i iphone håller bra i längden, och hittills har jag inte lyckats få slut på batteri trots rätt stort användande av nätfunktioner.Och jag är absolut inte nära batteriets end of life, batterierna i dagens telefoner är bra nog att inte tappa kraft med tiden, och abslout inte under de 2 år som folk äger en och samma enhet. Den enda riktiga fördel som inte bara är ngn sorts namedropping hos HTC är bakgrundsprocesser, resten är fluff som 90% av alla HTC-köpare aldrig kommer att röra, dessutom så missar HTC-folk ngt som kallas "målgrupp" telefonerna riktar sig mot distinkt olika målgrupper, simple as that. En linuxpillande "poweruser" har inget att hämta hos iphonen, ändå måste de konstant göra sig löjlig över den. Jag undrar fortf om HTC-ägarna kommer att ladda ner en miljard apps på 8 månader, och jag undrar definitvt om de kommer att uppleva det lika smidigt som med appstore där allt är funktionstestat och man vet att det funkar. Köp ert, skit i oss andra,
Redigerat av simulacra, 24 juni 2009 - 16:49.
Postad 24 juni 2009 - 18:01
Unregistered43b822d3
-
Unregistered43b822d3
-
Mästare
-
-
3 782 inlägg
Den dag det står klart att iPhone och HTCs modeller riktar sig till olika användargrupper - då är allt frid och fröjd.
iPhone är en utmärkt produkt i sin kategori och Touch HD i sin. Problemet uppstår när iPhone lyfts fram som lösningen i helt andra segment än sitt eget (PDA/handdator som den inte är).
Apple kan konkurrera med HTC som handdator den dag en "MacPocket" når marknaden (enkelt beskrivet en qwerty-slider med ett gränsnitt som växlar mellan ett datorlikt UI med tangentbordet ute, iPhone UI används i stängt läge).
Touch HD som tråden handlar om är en bättre handdator, iPhone är i jämförelse mer inriktad mot media/iPod/spel - och gör det bra. Därför bör man göra en behovsanalys före köp och fundera igenom användningsområdena.
Postad 01 juli 2009 - 09:53
Unregistered0fdb4256
-
Unregistered0fdb4256
-
Rookie
-
5 inlägg
Lite sent att ge sig in i diskussionen nu kanske, men jag har haft min Iphone 3G i två månader nu, efter att jag bytt ut min SE P1a med UIQ3. Efter att ha kört med WM2005 så gick jag till symbian och efter det till Iphones gränssnitt.
Efter två månaders aktiv användning så upplever jag en hatkärlek till Apple. Den är låst, jag upplever den som "låst" även om man jailbreakar den. Spelar ingen roll hur mkt repos jag lägger till i cydia, eller program jag hittar så finns oftast inte det jag vill ha. Bästa programvaran jag hittat för GPS är Xgps, vilket fungerar någorlunda. Men inte som tex TomTom.
Surf fungerar sådär, jag tycker det går segt att surfa, stör mig lite på gränssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bättre jobb. Segt är att den laddar segt..
Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igång, läser min mail och genom mailen går till en länk, (ipod>mailApp>Safari) så stänger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha så mkt igång? Riktigt störande.
Mail, ja den har en förmåga att låsa Pop3-konton(jag tror inte att den stänger sin session), dvs om servern bara tillåter att en inloggning så blir man tvungen att vänta på att hämta mail tills servern har haft sin timeout. Så, jag kommer till skolan eller jobbet och outlook säger att jag inte kan komma åt min mail(varken på datoerna eller på telefonen), ibland inte på flera timmar för att telefonen ligger och pushar och låser ingången hela tiden. (ja jag har provat med andra inställningar och ja jag har forumat fram andra med exakt samma problem.)
Den hänger sig ibland, en gång hängde den sig i 40 minuter, gick inte ens att reboota den genom att hålla in de båda knapparna som man ska kunna göra. Jag kan inte ta ur batteriet så det kändes som en evig tid att vara oanträffbar utan att ens kunna försöka bryta kretsen manuellt. Det är inte OK! Mobil är att vara anträffbar!
16 gig i fickan som jag inte göra ett piss med! Det hade jag iofs INTE trott eller tänkt på innan jag skaffade den, trodde att man kunde flytta filer fram och tillbaka på ett smidigt sätt. (jag det går, inte iformen av ett liknande flashminne utan man får ladda ned tex tredjepartsprogram och gömma saker i en mapp) Detta var ngt som både WM och symbian klarade galant.
Den tappar mottagning och bryter samtal när den växlar mellan 3g och gsm-nätet. mottagningen är också riktigt usel, detta verkar dock vara lite från lur till lur, men jag är en av dem med problemet.
Om jag lyssnar på musik, så får jag inte signaler om när jag får nya sms, mail etc.. utan bara om ngn ringer tonar den ned volymen så jag kan svara. Om jag står i tunnelbanan medför det att jag kan ha 10 nya sms och 3 viktiga mail från jobbet eller skolan som jag missat för att jag inte fått ngn notifikation om dem. Detta handlar bara om basic funktionalitet, inget annat.
Efter uppdateringen till 3.0 så tycker jag inte mkt har förändrats, den känns mer buggig och faktiskt slöare många ggr.
Plus(1) är att jag upplever ljudet som riktigt bra, bästa spelaren jag haft (om man byter lurar då). Piskar allt annat jag lyssnat på tidigare och jag lägger ned ofantliga mängder pengar på just ljud då jag gör musik. Det måste låta bra då jag många ggr referenslyssnar utanför studion.
Plus(2) är eyecandy. Den ser snygg ut. Den fungerar hyffsat och den blinkar när man trycker på den. Alltid roligt med prylar som ser bra ut, barnslighetsfaktorn jag inte sett hos varken symbian eller wm.
Plus(3) är att de flesta apps finns om man jailbreakar den. Såsom remote desktop, office etc.. och de fungerar hyffsat.
Minuslistan då.
Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig täckning. Penna är ngt som jag skulle kunna tänka mig att ha då den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. Jävligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara på utan penna så man har sin funktion där iaf. ska man grotta med sms eller annat så blir det penna eller två händer iaf och då tycker jag pennan regerar. Enkelt gränsnitt med stora ikoner är inte allt.
Jag tycker efter 2 månader att den känns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsställande, vilket många på apples forum också har råkat ut för.
Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. Så att skriva egna apps eller homecooking är inte direkt möjligt för alla.
Jag vill kunna använda den som usbsticka, går inte. Blåtand är värdelöst om man inte kan använda det till ngt, ren idioti att slänga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rätt apps.
-----
Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna på musik? Då fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?
Vill du ha funktionalitet, kunna byta ringsignaler på ett enkelt sätt tex en mp3a, glömt det.
Kan du lära dig leva med begränsningar, viket alla kan, så visst. Jag grundar mig bara på mina tidigare erfarenheter med andra OS och på att jag aldrig innan min iphone använt ngn av apples produkter.
Jag finner itunes som ett ****s bök och segt program. jag vill skicka filer till min lur, inget junk med att ha dubbla bibliotek mm. Sen 3.0 kan man inte längre använda sig av winamp för att skicka filer heller. När du skriver till telefonen (syncar den) så kan man inte använda den. kul om man skickar en 10 gig mp3er och inte vill göra det under natten utan dagtid.
Jag tycker om snygga saker, den ser rätt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man få den att se snygg ut.
Dock inte alltid så funktionell man vill, så förknippa inte dessa saker.
Jag hade en gammal qtek9100 för tusen år sedan. Den var ******** så mkt bättre, dock fick man klocka den med Omap kommer jag ihåg för att kunna läsa pdfer ordentligt. Denna går inte ens att klocka med 3epartsApps..
Se för fan inte detta som ett betyg, jag vill ha för och nackdelar bara.
Jag listar mitt strul med luren och vad jag är missnöjd med bara. Inget annat. I mångt och mkt är jag rätt nöjd, men jag saknar mkt saker och framför allt så är det OSbuggar, segt, kladdig skärm hela tiden, min vibrator har gett upp efter 2 månader och jag orkar inte få en lånelur i 10 dagar, samtal bryts när man pratar, söker nät hela tiden iom att 3gtäckningen är usel(se högre upp).
Skulle vara tacksam om ngn kunde skriva en lite mer utförlig recension om HD'n. Gärna av ngn som hängt lite på XDA-dev och kört lite andra roms etc samt hur den är att använda, hänger sig mm.. =)
Hoppas detta hjälpte ngn iaf!
Postad 01 juli 2009 - 17:05
NisseGurra
-
NisseGurra
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Lite sent att ge sig in i diskussionen nu kanske, men jag har haft min Iphone 3G i två månader nu, efter att jag bytt ut min SE P1a med UIQ3. Efter att ha kört med WM2005 så gick jag till symbian och efter det till Iphones gränssnitt.
Efter två månaders aktiv användning så upplever jag en hatkärlek till Apple. Den är låst, jag upplever den som "låst" även om man jailbreakar den. Spelar ingen roll hur mkt repos jag lägger till i cydia, eller program jag hittar så finns oftast inte det jag vill ha. Bästa programvaran jag hittat för GPS är Xgps, vilket fungerar någorlunda. Men inte som tex TomTom.
Surf fungerar sådär, jag tycker det går segt att surfa, stör mig lite på gränssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bättre jobb. Segt är att den laddar segt.. Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igång, läser min mail och genom mailen går till en länk, (ipod>mailApp>Safari) så stänger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha så mkt igång? Riktigt störande.
Mail, ja den har en förmåga att låsa Pop3-konton(jag tror inte att den stänger sin session), dvs om servern bara tillåter att en inloggning så blir man tvungen att vänta på att hämta mail tills servern har haft sin timeout. Så, jag kommer till skolan eller jobbet och outlook säger att jag inte kan komma åt min mail(varken på datoerna eller på telefonen), ibland inte på flera timmar för att telefonen ligger och pushar och låser ingången hela tiden. (ja jag har provat med andra inställningar och ja jag har forumat fram andra med exakt samma problem.)
Den hänger sig ibland, en gång hängde den sig i 40 minuter, gick inte ens att reboota den genom att hålla in de båda knapparna som man ska kunna göra. Jag kan inte ta ur batteriet så det kändes som en evig tid att vara oanträffbar utan att ens kunna försöka bryta kretsen manuellt. Det är inte OK! Mobil är att vara anträffbar!
16 gig i fickan som jag inte göra ett piss med! Det hade jag iofs INTE trott eller tänkt på innan jag skaffade den, trodde att man kunde flytta filer fram och tillbaka på ett smidigt sätt. (jag det går, inte iformen av ett liknande flashminne utan man får ladda ned tex tredjepartsprogram och gömma saker i en mapp) Detta var ngt som både WM och symbian klarade galant.
Den tappar mottagning och bryter samtal när den växlar mellan 3g och gsm-nätet. mottagningen är också riktigt usel, detta verkar dock vara lite från lur till lur, men jag är en av dem med problemet.
Om jag lyssnar på musik, så får jag inte signaler om när jag får nya sms, mail etc.. utan bara om ngn ringer tonar den ned volymen så jag kan svara. Om jag står i tunnelbanan medför det att jag kan ha 10 nya sms och 3 viktiga mail från jobbet eller skolan som jag missat för att jag inte fått ngn notifikation om dem. Detta handlar bara om basic funktionalitet, inget annat.
Efter uppdateringen till 3.0 så tycker jag inte mkt har förändrats, den känns mer buggig och faktiskt slöare många ggr.
Plus(1) är att jag upplever ljudet som riktigt bra, bästa spelaren jag haft (om man byter lurar då). Piskar allt annat jag lyssnat på tidigare och jag lägger ned ofantliga mängder pengar på just ljud då jag gör musik. Det måste låta bra då jag många ggr referenslyssnar utanför studion.
Plus(2) är eyecandy. Den ser snygg ut. Den fungerar hyffsat och den blinkar när man trycker på den. Alltid roligt med prylar som ser bra ut, barnslighetsfaktorn jag inte sett hos varken symbian eller wm.
Plus(3) är att de flesta apps finns om man jailbreakar den. Såsom remote desktop, office etc.. och de fungerar hyffsat.
Minuslistan då. Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig täckning. Penna är ngt som jag skulle kunna tänka mig att ha då den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. Jävligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara på utan penna så man har sin funktion där iaf. ska man grotta med sms eller annat så blir det penna eller två händer iaf och då tycker jag pennan regerar. Enkelt gränsnitt med stora ikoner är inte allt. Jag tycker efter 2 månader att den känns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsställande, vilket många på apples forum också har råkat ut för. Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. Så att skriva egna apps eller homecooking är inte direkt möjligt för alla. Jag vill kunna använda den som usbsticka, går inte. Blåtand är värdelöst om man inte kan använda det till ngt, ren idioti att slänga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rätt apps.
----- Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna på musik? Då fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?
Vill du ha funktionalitet, kunna byta ringsignaler på ett enkelt sätt tex en mp3a, glömt det.
Kan du lära dig leva med begränsningar, viket alla kan, så visst. Jag grundar mig bara på mina tidigare erfarenheter med andra OS och på att jag aldrig innan min iphone använt ngn av apples produkter.
Jag finner itunes som ett ****s bök och segt program. jag vill skicka filer till min lur, inget junk med att ha dubbla bibliotek mm. Sen 3.0 kan man inte längre använda sig av winamp för att skicka filer heller. När du skriver till telefonen (syncar den) så kan man inte använda den. kul om man skickar en 10 gig mp3er och inte vill göra det under natten utan dagtid.
Jag tycker om snygga saker, den ser rätt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man få den att se snygg ut. Dock inte alltid så funktionell man vill, så förknippa inte dessa saker.
Jag hade en gammal qtek9100 för tusen år sedan. Den var ******** så mkt bättre, dock fick man klocka den med Omap kommer jag ihåg för att kunna läsa pdfer ordentligt. Denna går inte ens att klocka med 3epartsApps..
Se för fan inte detta som ett betyg, jag vill ha för och nackdelar bara. Jag listar mitt strul med luren och vad jag är missnöjd med bara. Inget annat. I mångt och mkt är jag rätt nöjd, men jag saknar mkt saker och framför allt så är det OSbuggar, segt, kladdig skärm hela tiden, min vibrator har gett upp efter 2 månader och jag orkar inte få en lånelur i 10 dagar, samtal bryts när man pratar, söker nät hela tiden iom att 3gtäckningen är usel(se högre upp).
Skulle vara tacksam om ngn kunde skriva en lite mer utförlig recension om HD'n. Gärna av ngn som hängt lite på XDA-dev och kört lite andra roms etc samt hur den är att använda, hänger sig mm.. =)
Väldigt bra input, stämmer väl med det jag har sett av Iphone.
Postad 04 juli 2009 - 21:51
tooobe
-
tooobe
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Okej vi går igenom det punkt för punkt. Lite sent att ge sig in i diskussionen nu kanske, men jag har haft min Iphone 3G i två månader nu, efter att jag bytt ut min SE P1a med UIQ3. Efter att ha kört med WM2005 så gick jag till symbian och efter det till Iphones gränssnitt.
Navigon finns ute och ska vad jag hört fungera utmärkt. TomTom kommer inom dagar-veckor. Xgps fungerade helt okej för mig. Surf fungerar sådär, jag tycker det går segt att surfa, stör mig lite på gränssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bättre jobb. Segt är att den laddar segt.. Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igång, läser min mail och genom mailen går till en länk, (ipod>mailApp>Safari) så stänger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha så mkt igång? Riktigt störande.
Segt är väl en personlig uppfattning, själv tycker jag det går fort med 3G. Att Safari stängs ner beror på att minnet tar slut, vanligt när man jailbreakat. Ha inte så många program i bakgrunden installerade. 3.0-uppdateringen hjälpte ordentligt för mig här. 3Gs har dubbelt så mkt minne, ska uppdatera pga detta. Mail, ja den har en förmåga att låsa Pop3-konton(jag tror inte att den stänger sin session), dvs om servern bara tillåter att en inloggning så blir man tvungen att vänta på att hämta mail tills servern har haft sin timeout. Så, jag kommer till skolan eller jobbet och outlook säger att jag inte kan komma åt min mail(varken på datoerna eller på telefonen), ibland inte på flera timmar för att telefonen ligger och pushar och låser ingången hela tiden. (ja jag har provat med andra inställningar och ja jag har forumat fram andra med exakt samma problem.)
Det här beror på att POP3 är värdelöst, inte iPhones fel. Använd IMAP! Den hänger sig ibland, en gång hängde den sig i 40 minuter, gick inte ens att reboota den genom att hålla in de båda knapparna som man ska kunna göra. Jag kan inte ta ur batteriet så det kändes som en evig tid att vara oanträffbar utan att ens kunna försöka bryta kretsen manuellt. Det är inte OK! Mobil är att vara anträffbar!
Min har hängt sig en gång så att den fick ladda ur (Då hade jag 2G versionen också) 16 gig i fickan som jag inte göra ett piss med! Det hade jag iofs INTE trott eller tänkt på innan jag skaffade den, trodde att man kunde flytta filer fram och tillbaka på ett smidigt sätt. (jag det går, inte iformen av ett liknande flashminne utan man får ladda ned tex tredjepartsprogram och gömma saker i en mapp) Detta var ngt som både WM och symbian klarade galant.
Det här kan jag hålla med om, men samtidigt förstår jag varför. Om du har köpt allt ditt mediamaterial genom iTunes är det inget problem  Den tappar mottagning och bryter samtal när den växlar mellan 3g och gsm-nätet. mottagningen är också riktigt usel, detta verkar dock vara lite från lur till lur, men jag är en av dem med problemet.
Det här finns det inget försvar för. Jag skulle kräva en ny telefon tills det fungerar. Jag har inte det problemet. Men visst iPhone har lite sämre täckning än andra telefoner och problem med att växla mellan näten, så är det. Om jag lyssnar på musik, så får jag inte signaler om när jag får nya sms, mail etc.. utan bara om ngn ringer tonar den ned volymen så jag kan svara. Om jag står i tunnelbanan medför det att jag kan ha 10 nya sms och 3 viktiga mail från jobbet eller skolan som jag missat för att jag inte fått ngn notifikation om dem. Detta handlar bara om basic funktionalitet, inget annat.
Jag får då signaler när jag lyssnar på musik! Stör mig faktiskt på att musiken tonas ner vid nytt mail. Att det sker vid SMS gillar jag dock. Återställ mjukvaran, elelr reklamera telefonen. Efter uppdateringen till 3.0 så tycker jag inte mkt har förändrats, den känns mer buggig och faktiskt slöare många ggr.
Nåt låter som sagt fel... Plus(1) är att jag upplever ljudet som riktigt bra, bästa spelaren jag haft (om man byter lurar då). Piskar allt annat jag lyssnat på tidigare och jag lägger ned ofantliga mängder pengar på just ljud då jag gör musik. Det måste låta bra då jag många ggr referenslyssnar utanför studion.
Kul, då iPhone väl inte direkt är känd för sin ljudkvalitet. Jag tycker den är helt ok dock. Snygg ÄR den  . Tidigare i inlägget tyckte jag du klagade på att du inte hittade appsen du letade efter? Så bra då, då kan vi glömma det. Minuslistan då. Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig täckning. Penna är ngt som jag skulle kunna tänka mig att ha då den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. Jävligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara på utan penna så man har sin funktion där iaf. ska man grotta med sms eller annat så blir det penna eller två händer iaf och då tycker jag pennan regerar. Enkelt gränsnitt med stora ikoner är inte allt. Jag tycker efter 2 månader att den känns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsställande, vilket många på apples forum också har råkat ut för. Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. Så att skriva egna apps eller homecooking är inte direkt möjligt för alla. Jag vill kunna använda den som usbsticka, går inte. Blåtand är värdelöst om man inte kan använda det till ngt, ren idioti att slänga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rätt apps.
Min har inte brutit många samtal, men visst händer det. Inte okej. Kladdig blir den (åtgärdat i 3Gs) men det är ju bara att torka av. Jävligt reptålig är den iaf (skärmen inte baksidan). Att den känns seg o vibratorn - som sagt något låter fel med din telefon. Kodar gör jag inte så kan inte kommentera. Verkar väl inte alltför svårt med tanke på alla apps som finns? Blåtand kommer iom 3.0, men visst dåligt från början. Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna på musik? Då fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?
Göra ringsignaler är hur lätt som helst. Fanns tom apps tidigare (jailbreak) där man kunde göra det direkt på mobilen. Jag finner itunes som ett ****s bök och segt program. jag vill skicka filer till min lur, inget junk med att ha dubbla bibliotek mm. Sen 3.0 kan man inte längre använda sig av winamp för att skicka filer heller. När du skriver till telefonen (syncar den) så kan man inte använda den. kul om man skickar en 10 gig mp3er och inte vill göra det under natten utan dagtid.
HÅLLER MED! iTunes är vidrigt dåligt. Då har jag ändå en mac (där jag ofta hamnar i windows på). iTunes är nästan skäl i sig att avstå från en iPhone/iPod. Men finns väl mer eller mindre bra alternativ, inget jag har koll på dock. Jag tycker om snygga saker, den ser rätt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man få den att se snygg ut. Dock inte alltid så funktionell man vill, så förknippa inte dessa saker.
Se för fan inte detta som ett betyg, jag vill ha för och nackdelar bara. Jag listar mitt strul med luren och vad jag är missnöjd med bara. Inget annat. I mångt och mkt är jag rätt nöjd, men jag saknar mkt saker och framför allt så är det OSbuggar, segt, kladdig skärm hela tiden, min vibrator har gett upp efter 2 månader och jag orkar inte få en lånelur i 10 dagar, samtal bryts när man pratar, söker nät hela tiden iom att 3gtäckningen är usel(se högre upp).
Redigerat av tooobe, 04 juli 2009 - 21:54.
Postad 04 juli 2009 - 22:28
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11 727 inlägg
Vad igentligen är det som är så dåligt med Itunes?
Från en som aldrig testat...Inte ens sett Itunes in action
Postad 05 juli 2009 - 05:28
tooobe
-
tooobe
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Vad igentligen är det som är så dåligt med Itunes? Från en som aldrig testat...Inte ens sett Itunes in action
Mina största problem med det är att det inte övervakar en mapp efter nya filer på ett bra sätt. Samt att det bara är användbart om man gör spellistor. Samt att det lätt blir dubletter av filer vilka är svåra att identifiera (trots specifik funktion för detta). Samt att det är fruktansvärt segt, både i OSX (jämfört med andra program) men framför allt i Windows. Att det inte sparar betygsatta låtar i filerna - om man vill det (som man kan aktivera i t.ex. Windows Media Player). Att allt måste syncas till min iPhone. Vet inter hur många gånger det har blivit nåt fel och allt innehåll på telefonen raderas och måste syncas om igen. Bara vad jag kommer på såhär på rak arm...
Redigerat av tooobe, 05 juli 2009 - 05:29.
Postad 06 juli 2009 - 23:43
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Mina största problem med det är att det inte övervakar en mapp efter nya filer på ett bra sätt.
om du kör Windows: googla på iTunes Library Updater eller iTunes Folder Watch
Postad 07 juli 2009 - 00:56
tooobe
-
tooobe
-
Amatör
-
-
88 inlägg
om du kör Windows: googla på iTunes Library Updater eller iTunes Folder Watch
Tack för tipset! Har dock provat dessa för länge sen. Inget funkar lika bra som t.ex. Windows Media Player för detta. Att det ska vara så svårt för Apple liksom?
Redigerat av tooobe, 07 juli 2009 - 00:57.
Postad 07 juli 2009 - 01:04
simulacra
-
simulacra
-
Mästare
-
-
3 147 inlägg
Surf fungerar sådär, jag tycker det går segt att surfa, stör mig lite på gränssnittet att zooma in och ut som en galning. Opera mini gjorde ett bättre jobb. Segt är att den laddar segt.. Surf med "multitaskning" existerar inte, om jag har Ipoden igång, läser min mail och genom mailen går till en länk, (ipod>mailApp>Safari) så stänger den oftast ned Safari, troligtvis för att den inte klarar att ha så mkt igång? Riktigt störande.
Minuslistan då. Jag vill ha en lur som inte bryter samtal för att den har taskig täckning. Penna är ngt som jag skulle kunna tänka mig att ha då den faktiskt blir kladdig vare sig man har skydd eller inte. Jävligt irriterande, de flesta lurar kan man faktiskt svara på utan penna så man har sin funktion där iaf. ska man grotta med sms eller annat så blir det penna eller två händer iaf och då tycker jag pennan regerar. Enkelt gränsnitt med stora ikoner är inte allt. Jag tycker efter 2 månader att den känns seg, vibratorn har slutat fungera tillfredsställande, vilket många på apples forum också har råkat ut för. Kul att man kan koda i java, om man har en mac. jag har pc och visual studio samt pluggar och jobbar med .net. Visst, det finns hackintosh, men orka. Så att skriva egna apps eller homecooking är inte direkt möjligt för alla. Jag vill kunna använda den som usbsticka, går inte. Blåtand är värdelöst om man inte kan använda det till ngt, ren idioti att slänga in iom att det inte har ngn funktion om man inte jailbreakar den och hittar rätt apps.
----- Kort, ska du ringa och skicka sms/mms surfa lite, maila lite kanske och lyssna på musik? Då fungerar den bra. Är du som mig audiofil och letar rent ljud, kanske en lösning?
Jag tycker om snygga saker, den ser rätt söt ut. Med jailbreak, widgets och lite google och pill med winterboard kan man få den att se snygg ut. Dock inte alltid så funktionell man vill, så förknippa inte dessa saker.
Hur kan man jämföra en jailbreakad iphone med allt annat, det är sällan jailbreaks funkar till 100%
Postad 07 juli 2009 - 01:06
shapic
-
shapic
-
Beroende
-
-
1 446 inlägg
Tack för tipset! Har dock provat dessa för länge sen. Inget funkar lika bra som t.ex. Windows Media Player för detta. Att det ska vara så svårt för Apple liksom?
Personligen tycker jag om att det är så. Skulle bli tokig om allt som hamnade i min download-mapp lades till i mitt iTunesbibliotek. Herregud, bara tanken på det får mig att må illa  Tycker jag att det är mycket bättre att enkelt dra det man vill ha i iTunes till iTunes-fönstret, och vips så läggs det till i mitt bibliotek. För övrigt, borde inte denna tråd uppgraderas till att en jämförelse mellan HTC Hero och iPhone 3GS?  Känns som att Hero har väldigt mycket mer att säga till om jämfört med Touch HD och i mitt tycke en mycket mer värdig konkurrent till iPhone.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|