Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Speciell signal/vibration från vissa kontaker, hur?

6 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Nokia 6288 (Mobiltelefoner) 1 8 (2) Inga priser
Sony Ericsson K550i (Mobiltelefoner) 5 8,83 (34) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 18 februari 2009 - 16:10

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag har en Sony Ericsson K550i samt en Nokia 6288 och har möjlighet att använda speciella ringsignaler för olika kontakter men inte vid SMS. Jag är i stort behov av speciella inställingar när jag får SMS från en viss kontakter. Dvs antingen en speciell signal eller t.ex konstant vibrerande tills jag läser sms'et.

Kan jag få detta på någon av mina mobiler? Kanske fungerar med någon speciell mjukvara eller tredjeparts program?

Om det inte fungerar så är jag på jakt efter en mobil med funktionen. En mobil liknande P1i, xperia, blackberry, iphone mm.

Anledningen till detta är att jag är timanställd och "får jobb" genom mobilen. Tyvärr missar jag för många erbjudanden och måste göra något åt saken.

Postad 22 februari 2009 - 00:33

fredde_
  • fredde_
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0
Med detta program och en S60 3rd-telefon så har du funktionaliteten.

http://my-symbian.co...amp;fldAuto=321

Postad 22 februari 2009 - 08:57

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11 727 inlägg
  • 0
WM
The device only supports wav files for sms alerts. Drop the wav file into the Windows folder on your device and it should then be available for selection.

Whenever my text message tone goes off, it won't stop until the entire song is done playing. Even when I'm on the phone my text tone will go off and continue playing until the song is complete. I try to press buttons to stop the song but nothing works.

that is how it is designed; you need to cut the tone down.

Om det är individuella ljud för olika sms finns

InboxTones Email/SMS Contact Ringtones WM SP/STD

Summary: Adds new notification features to WM. Assign WAV/MP3/MID sounds to specific Contacts & accounts for Email and SMS. Identify important messages with custom sounds. Ringtones for email & SMS messages!

http://www.mobiletop...s-wm-spstd.html

Postad 22 februari 2009 - 14:21

molenda
  • molenda
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Telefonbok - välj kontakt - alt- redigera kontakt och välj ringsignal. Går väl på typ alla lite nyare SE..
Osäker på nokian, men kollat ordentligt? tycker de borde finnas där med.

Redigerat av molenda, 22 februari 2009 - 14:25.

Postad 23 februari 2009 - 16:53

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

WM
The device only supports wav files for sms alerts. Drop the wav file into the Windows folder on your device and it should then be available for selection.

Whenever my text message tone goes off, it won't stop until the entire song is done playing. Even when I'm on the phone my text tone will go off and continue playing until the song is complete. I try to press buttons to stop the song but nothing works.

that is how it is designed; you need to cut the tone down.

Om det är individuella ljud för olika sms finns

InboxTones Email/SMS Contact Ringtones WM SP/STD

Summary: Adds new notification features to WM. Assign WAV/MP3/MID sounds to specific Contacts & accounts for Email and SMS. Identify important messages with custom sounds. Ringtones for email & SMS messages!

http://www.mobiletop...s-wm-spstd.html

Det ser ganska bra ut. Tackar så mycket för länken!

Telefonbok - välj kontakt - alt- redigera kontakt och välj ringsignal. Går väl på typ alla lite nyare SE..
Osäker på nokian, men kollat ordentligt? tycker de borde finnas där med.

Tyvärr ingen funktion för SMS med det. Eller?
Kanske inte framgick fullt ut att det handlar om SMS :|

Postad 24 februari 2009 - 02:35

Expandy
  • Expandy
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hittade ett program som verkar inneha exakt vad jag behöver.

http://pocketmax.net/phoneAlarm.html

Mvh

Postad 26 augusti 2009 - 12:17

pjotor
  • pjotor
  • Användare

• 238 inlägg
  • 0

Jag har en Sony Ericsson K550i samt en Nokia 6288 och har möjlighet att använda speciella ringsignaler för olika kontakter men inte vid SMS. Jag är i stort behov av speciella inställingar när jag får SMS från en viss kontakter. Dvs antingen en speciell signal eller t.ex konstant vibrerande tills jag läser sms'et.

Kan jag få detta på någon av mina mobiler? Kanske fungerar med någon speciell mjukvara eller tredjeparts program?

Om det inte fungerar så är jag på jakt efter en mobil med funktionen. En mobil liknande P1i, xperia, blackberry, iphone mm.

Anledningen till detta är att jag är timanställd och "får jobb" genom mobilen. Tyvärr missar jag för många erbjudanden och måste göra något åt saken.

Jag vill också ha denna funktionen, har en Sony Ericsson Z610i. Är det helt omöjligt att fixa, eller är det nån som vet hur det går till?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.