Mitsubishi HC5500
(Projektorer)
|
2
|
(8)
|
Inga priser |
Kan inte välja proj, BLIR GALEN! (92 inlägg)
|
15 år sedan |
Roxcore takfäste till Mitsubishi HC5500 (2 inlägg)
|
16 år sedan |
Bäst "input-lag" på projektorer (för spel) (11 inlägg)
|
16 år sedan |
HC 5500 - kalibrering (8 inlägg)
|
16 år sedan |
Recension av Mitsubishi HC5500 (42 inlägg)
|
17 år sedan |
Postad 23 January 2009 - 12:14
Postad 23 January 2009 - 12:50
Postad 12 March 2009 - 16:35
Eller ångrar ni något ?
Postad 12 March 2009 - 17:07
Det enda negativa är ju att den är lite begränsad vad det gäller placering.
Men har du kollat så det inte är nått problem så är den ju helt suverän.
Postad 12 March 2009 - 17:26
Beroende vad du sitter med hur tycker du svärta mm är?
Postad 12 March 2009 - 18:26
Har ju inte direkt nått optimalt biorum utan helt vanligt vardagsrum med vita väggar och tak.
Har Ikea Tupplur som mörkläggning och det funkar bra. blir ju ltie blaskigare bild på dagen när solen ligger på.
På kvällen funkar det kanon.
Tycker svärta och allt är bra men det går ju att få ännu mer svärta om man vill med en gråduk.
Är själv lite på jakt på en ny duk och var intresserad av en Euroscreen ReAct duk men den upplever jag nån konstig hinna på i ljusa scener så den går bort. Annars gav ju den svärtan och så ett rejält lyft.
Men själva projjen tycker jag är kanon.
Men val av duk det är lite svårare. Tror dom flesta vita funkar bra men gråduk verkar va svårare att veta vad som är bra.
Stewart Firehawk kostar ju runt 28 000kr
Redigerat av alienrebel, 12 March 2009 - 20:39.
Postad 17 March 2009 - 15:39
Jag har för tillfället en vit tapet som jag projicerar på och det ser riktigt bra ut även om det inte är optimalt. Rummet är i allmänhet ganska vitt så det är inte mkt ljus som absorberas. Detta gör att scener som till viss del är vita får lite dålig svärta eftersom rummet blir så ljust. Detta beror ju inte på projektorn dock, och snart blir det en vettig ramspänd duk och lite mörkare gardiner i rummet. Skärpan i bilden är nog det som imponerar mest. Även färgerna känns bra, även om det krävdes lite pyssel i mitt rum, det hänger ju trots allt rätt mkt på omgivande färger i rummet också.
Jag gav strax över 14k för ett demo ex som gått 200h vilket jag tycker var ett vettigt pris. För den prislappen tycker jag denna projektor är ett riktigt prisvärt 1080p alternativ.
Var först inne på Sanyo PLV-Z700 men blev avskräckt av den organiska panelen. Hursomhelst är jag otroligt nöjd med denna.
Postad 17 March 2009 - 22:45
Köpte denna projektor för knappt en vecka sedan och är grymt nöjd. Ljudnivån på 'Low' är så låg att man inte stör sig på den även om det är knäpptyst i rummet, riktigt bra. Det som folk verkar klaga på är placeringssvårigheter men jag tycker då inte det blev några problem alls. Har den längst bak i mitt vardagsrum (ca 3.4m från väggen som jag projicerar mot) och får en bild på mellan 88" och 105".
Jag har för tillfället en vit tapet som jag projicerar på och det ser riktigt bra ut även om det inte är optimalt. Rummet är i allmänhet ganska vitt så det är inte mkt ljus som absorberas. Detta gör att scener som till viss del är vita får lite dålig svärta eftersom rummet blir så ljust. Detta beror ju inte på projektorn dock, och snart blir det en vettig ramspänd duk och lite mörkare gardiner i rummet. Skärpan i bilden är nog det som imponerar mest. Även färgerna känns bra, även om det krävdes lite pyssel i mitt rum, det hänger ju trots allt rätt mkt på omgivande färger i rummet också.
Jag gav strax över 14k för ett demo ex som gått 200h vilket jag tycker var ett vettigt pris. För den prislappen tycker jag denna projektor är ett riktigt prisvärt 1080p alternativ.
Var först inne på Sanyo PLV-Z700 men blev avskräckt av den organiska panelen. Hursomhelst är jag otroligt nöjd med denna.
Tack för recensionen, det får fan bli en sån här. Verkar lite bättre än BENQ, bara att vänta på ett erbjudande på den så slår ja till.
Postad 18 March 2009 - 09:21
Postad 20 March 2009 - 08:35
Postad 20 March 2009 - 15:51
Om intresse finns så kan jag lägga upp lite bilder på den och fjärren, mm.
Ja för fan, upp med dom.
Postad 24 March 2009 - 16:15
- Första bilden är ett lite slarvigt ihopsatt panorama över mitt vardagsrum med projektorn igång. Bilden är exponerad efter rumsbelysningen och inte efter den projicerade bilden så därför blev denna lite överexponerad.
- Bilder på fjärren med och utan bakgrundsbelysning (denna aktiveras vid knapptryckning)
- Bilder på takmonterade projektorn med och utan linslock
Och givetvis en bild på kartongen
Om det är någon speciell detalj ni vill se närmare så kan jag nog fota dem med, men jag orkar inte plocka ned projektorn
Bifogad fil(er)
Postad 24 March 2009 - 16:32
Det går att skuta på fästet det vet jag men hålen i projen sitter så att det inte går att centrera. Annars är jag mycket nöjd måste bara få tid att sitta ner och ställa in allt så blir det säkert ännu bättre.
/Joakim
Postad 24 March 2009 - 16:39
(Jag har det billigaste från Kjell & Co som går att justera längden på, 399:-)
Edit:
http://www.kjell.com...00000,677000000
OBS, jag rekommenderar inte detta fäste
Redigerat av cheeze, 24 March 2009 - 16:45.
Postad 24 March 2009 - 17:50
Det fästet ser ut som det de säljer på BRL också, inget jag heller rekommenderar
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Kan inte välja proj, BLIR GALEN!
2 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?