Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

mitsubishi hc 5500

68 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 23 January 2009 - 12:14

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Är det någon som har gjort några inställningar för bilden som man skulle kunna få som grund. Mycket beror säkert på omgivningen men det kan vara bra att ha något att utgå ifrån.

Postad 23 January 2009 - 12:50

Lusen
  • Lusen
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Det finns inställningar lite högre upp på denna sidan som "Hd-ready" lagt ut testa dessa o se vad du tycker, DVE är en bra skiva att börja med.

Postad 12 March 2009 - 16:35

mikeyy
  • mikeyy
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Har snöat in på denna projektor nu, ni som haft den ett tag nu, är ni fortfarande lika nöjda med ert köp.
Eller ångrar ni något ?

Postad 12 March 2009 - 17:07

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Har haft min i 5-6 månader och är fortfarande lika nöjd.
Det enda negativa är ju att den är lite begränsad vad det gäller placering.
Men har du kollat så det inte är nått problem så är den ju helt suverän.

Postad 12 March 2009 - 17:26

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Kan bli så att jag införskaffar denna med. Sitter du med svart eller vit duk?
Beroende vad du sitter med hur tycker du svärta mm är? :D

Postad 12 March 2009 - 17:42

mikeyy
  • mikeyy
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0
Ja precis, en bra duk till den hade varit roligt att veta.

Postad 12 March 2009 - 18:26

alienrebel
  • alienrebel
  • Veteran

• 1556 inlägg
  • 0
Idag har jag en Vit Projecta homescreen 90" duk.
Har ju inte direkt nått optimalt biorum utan helt vanligt vardagsrum med vita väggar och tak.
Har Ikea Tupplur som mörkläggning och det funkar bra. blir ju ltie blaskigare bild på dagen när solen ligger på.
På kvällen funkar det kanon.
Tycker svärta och allt är bra men det går ju att få ännu mer svärta om man vill med en gråduk.
Är själv lite på jakt på en ny duk och var intresserad av en Euroscreen ReAct duk men den upplever jag nån konstig hinna på i ljusa scener så den går bort. Annars gav ju den svärtan och så ett rejält lyft.

Men själva projjen tycker jag är kanon.
Men val av duk det är lite svårare. Tror dom flesta vita funkar bra men gråduk verkar va svårare att veta vad som är bra.
Stewart Firehawk kostar ju runt 28 000kr

Redigerat av alienrebel, 12 March 2009 - 20:39.

Postad 12 March 2009 - 18:48

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Fasen svårare att välja duk än det är att välja projektor :D

Postad 17 March 2009 - 15:39

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Köpte denna projektor för knappt en vecka sedan och är grymt nöjd. Ljudnivån på 'Low' är så låg att man inte stör sig på den även om det är knäpptyst i rummet, riktigt bra. Det som folk verkar klaga på är placeringssvårigheter men jag tycker då inte det blev några problem alls. Har den längst bak i mitt vardagsrum (ca 3.4m från väggen som jag projicerar mot) och får en bild på mellan 88" och 105".

Jag har för tillfället en vit tapet som jag projicerar på och det ser riktigt bra ut även om det inte är optimalt. Rummet är i allmänhet ganska vitt så det är inte mkt ljus som absorberas. Detta gör att scener som till viss del är vita får lite dålig svärta eftersom rummet blir så ljust. Detta beror ju inte på projektorn dock, och snart blir det en vettig ramspänd duk och lite mörkare gardiner i rummet. Skärpan i bilden är nog det som imponerar mest. Även färgerna känns bra, även om det krävdes lite pyssel i mitt rum, det hänger ju trots allt rätt mkt på omgivande färger i rummet också.

Jag gav strax över 14k för ett demo ex som gått 200h vilket jag tycker var ett vettigt pris. För den prislappen tycker jag denna projektor är ett riktigt prisvärt 1080p alternativ.

Var först inne på Sanyo PLV-Z700 men blev avskräckt av den organiska panelen. Hursomhelst är jag otroligt nöjd med denna.

Postad 17 March 2009 - 22:45

mikeyy
  • mikeyy
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Köpte denna projektor för knappt en vecka sedan och är grymt nöjd. Ljudnivån på 'Low' är så låg att man inte stör sig på den även om det är knäpptyst i rummet, riktigt bra. Det som folk verkar klaga på är placeringssvårigheter men jag tycker då inte det blev några problem alls. Har den längst bak i mitt vardagsrum (ca 3.4m från väggen som jag projicerar mot) och får en bild på mellan 88" och 105".

Jag har för tillfället en vit tapet som jag projicerar på och det ser riktigt bra ut även om det inte är optimalt. Rummet är i allmänhet ganska vitt så det är inte mkt ljus som absorberas. Detta gör att scener som till viss del är vita får lite dålig svärta eftersom rummet blir så ljust. Detta beror ju inte på projektorn dock, och snart blir det en vettig ramspänd duk och lite mörkare gardiner i rummet. Skärpan i bilden är nog det som imponerar mest. Även färgerna känns bra, även om det krävdes lite pyssel i mitt rum, det hänger ju trots allt rätt mkt på omgivande färger i rummet också.

Jag gav strax över 14k för ett demo ex som gått 200h vilket jag tycker var ett vettigt pris. För den prislappen tycker jag denna projektor är ett riktigt prisvärt 1080p alternativ.

Var först inne på Sanyo PLV-Z700 men blev avskräckt av den organiska panelen. Hursomhelst är jag otroligt nöjd med denna.

Tack för recensionen, det får fan bli en sån här. Verkar lite bättre än BENQ, bara att vänta på ett erbjudande på den så slår ja till.

Postad 18 March 2009 - 09:21

Subs2000
  • Subs2000
  • Användare

• 171 inlägg
  • 0
Sitter och väntar på ett erbjudande jag med :) Känner inget jätte sug efter en projektor men kommer denna ner lite i ett pris så kan jag nog inte hålla mig ;)

Postad 20 March 2009 - 08:35

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Om intresse finns så kan jag lägga upp lite bilder på den och fjärren, mm.

Postad 20 March 2009 - 14:42

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Klart det finns intresse, gå och plåta med dig :D

Postad 20 March 2009 - 15:51

mikeyy
  • mikeyy
  • Amatör

• 76 inlägg
  • 0

Om intresse finns så kan jag lägga upp lite bilder på den och fjärren, mm.

Ja för fan, upp med dom.

Postad 24 March 2009 - 16:15

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Okej här kommer lite bilder då!

- Första bilden är ett lite slarvigt ihopsatt panorama över mitt vardagsrum med projektorn igång. Bilden är exponerad efter rumsbelysningen och inte efter den projicerade bilden så därför blev denna lite överexponerad.

- Bilder på fjärren med och utan bakgrundsbelysning (denna aktiveras vid knapptryckning)

- Bilder på takmonterade projektorn med och utan linslock

Och givetvis en bild på kartongen :)

Om det är någon speciell detalj ni vill se närmare så kan jag nog fota dem med, men jag orkar inte plocka ned projektorn :) Säg bara till isf.

Bifogad fil(er)

Postad 24 March 2009 - 16:32

dorner
  • dorner
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Vad har du för fäste? Jag har ett SMS men har svårt att få den i balans känns som bilden lutar något. Någon som har ett förslag på hur man ordnar det?
Det går att skuta på fästet det vet jag men hålen i projen sitter så att det inte går att centrera. Annars är jag mycket nöjd måste bara få tid att sitta ner och ställa in allt så blir det säkert ännu bättre.

/Joakim

Postad 24 March 2009 - 16:39

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hade samma problem med att inte fästet gick att sätta över tyngpunkten på projektorn så man fick en liten brytning i det. I mitt fall blev den ett par grader fel vilket syntes tydligt på bilden. jag löste det genom att sätta dit längre skruvar och muttrar så att jag kunde justera avståndet från fästet till projektorn vid varje skruvhål. På så sätt skruvade jag bara tills jag hade kompenserat för brytningen som blev och tills bilden blev rak. Ingen jättebra lösning direkt, men det får duga tillsvidare. Så går det när man köper ett för billigt takfäste!!

(Jag har det billigaste från Kjell & Co som går att justera längden på, 399:-)

Edit:
http://www.kjell.com...00000,677000000

OBS, jag rekommenderar inte detta fäste

Redigerat av cheeze, 24 March 2009 - 16:45.

Postad 24 March 2009 - 17:50

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Ser ju bra ut, dock kanske du ska förminska bilderna litegrann :)
Det fästet ser ut som det de säljer på BRL också, inget jag heller rekommenderar :)

Postad 08 April 2009 - 18:39

cheeze
  • cheeze
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Har nu satt upp en 104" ramspänd kingpin duk, blev otroligt bra!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.