Försök till Passiv HTPC [b(ygg)logg]
OrigenAE S10V (Svart)
(Chassi)
|
2
|
(2)
|
Inga priser |
Origen s16v (81 inlägg)
|
16 år sedan |
Problem med OrigenAE S10 (7 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 01 June 2009 - 17:53
Postad 01 June 2009 - 23:12
Tackar, den ligger runt 60C när jag har kollat på lite 1080p och haft igång den ett tag, däremot så blir Nordbryggan rätt varm så jag funderar på att byta kylaren till en Origen C10 som hjälper till att dra luft från NB. Rymmer tyvärr inte en fläkt ovanför kylaren och om jag hade gjort det så hade turbulensen med locket så nära låtit alldeles för mkt.
Lite intryck om Zotac 9300-ITX Wifi:
Märker inte någon direkt skillnad förutom att det tar mindre plats i lådan och att jag nu har Wifi som kan vara rätt smidigt. Wifi fungerar bra och jag har inte haft problem med att ansluta på flera olika platser.
Nu till ett STORT irritationsmoment: inte nog med att den saknar wake-on-usb, den hittar inte mina usb-enheter när jag väcker den ur viloläge! För att få igång dom måste jag antingen dra ur och sätta i enheterna (tgb/mus), eller starta om datorn. Ska testa lite olika drivrutiner och se om det finns någon lösning på problemet, det skumma är att fjärren och displayen fungerar och dom går på usb..
Om du använder vista eller windows 7 så gå in i power options/ change plane settings och sen change advanced power settings och leta upp USB settings i listan, prova att ändra inställning på suspend sättings. Även om det funkar sen så tar det ca 10 sek innan fjärren funkar som den ska, windows startar om drivrutinen till usb vid uppvaknande.
Postad 02 June 2009 - 13:09
Om du använder vista eller windows 7 så gå in i power options/ change plane settings och sen change advanced power settings och leta upp USB settings i listan, prova att ändra inställning på suspend sättings. Även om det funkar sen så tar det ca 10 sek innan fjärren funkar som den ska, windows startar om drivrutinen till usb vid uppvaknande.
Låter väldigt intressant! Ska testa det senare när jag har HTPC:n till hands.
Ohh - snyggt! Funkar som en klocka!
Har du ett Zotac nu?
Jag har märkt att de interna usb-portarna fungerar för det mesta och att tangentbordet inte alltid är dött, musen däremot har oftast problem med att vakna. Blir spännande att se hur Goldstars tips fungerar.
Postad 02 June 2009 - 13:41
Dock verkar det itne alltid funka som det skall - nu när han provade idag så strejkade usb efter wake... suck.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Origen s16v
10 bilder
640 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?