Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Golvare/Stativare till Onkyo 606, max 10 000:-

87 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 20 December 2008 - 20:03

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Alltså jag vill inte vara sån egentligen. Men, är det bara jag som tror att det finns en person/personer här inne med anknytning till xtz/fyndbörsen och som mer än gärna vill lyfta fram dessa högtalare? Man har ju läst om att detta har förekommit tidigare. Hur mycket sanning det är i det vet jag inte.

Jag påpekar inte att man jobbar med xtz bara för att man rekommenderar dessa högtalare. Men helheten här inne av det jag har läst gör att jag får kalla vibbar.

Vill absolut inte peka ut någon, men visst känns det så ibland - det kan jag absolut hålla med om. Hoppas dock inte så är fallet utan att deras högtalare säljer pga kvaliteten/prisvärdigheten istället..
Gäller att vara lite källkritisk - har själv alltid varit B&W fantast/drömmare och nu när man äntligen fått råd + har höjt budgeten rejält så finns det inte längre någon tvekan. Love B&W kevlar:)

Postad 20 December 2008 - 20:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Jo, längtan är minst sagt stor :rolleyes:
Måste vara så, men kan de vara så svårsålda att de sänks med c:a 4000:- ? En jäkla sänkning. Och kan isf svart ask och övriga färger ligga kvar på 12 996:- ? Inte många dagar kvar nu innan man får svaret (och får se om jag kan lita på min "källa") :)

Du är fortf lika nöjd med dina stativare eller?

Jo snart får vi veta vilka färger som sänks.
Jag är riktigt nöjd med mina stativare,men känner att det vore schyst med ett par bra golvare.
Kommer bli ett par 683or men när vet jag inte riktigt.

Postad 20 December 2008 - 20:43

theoak
  • theoak
  • Forumräv

• 514 inlägg
  • 0

Jonas: 876an är beställd och kommer väl på fredag, annandag jul hoppas jag. B&W avvaktar jag lite med eftersom jag hört att 683an kommer sänkas till ca 8500-9000:- till mellandagarna, dock enbart i körsbär (och sambon vägrar sätta in en högtalare som inte är helsvart) så får se.. Vore ju konstigt om de bara satte ner priset på 1 färg och fortsätter med 12996:- för övriga. Eller har de ett så pass stort överlager på den färgen, om det stämmer?

Inga dåliga krav, först vill hon inte ha stativaren men golvaren som ser exakt likadan går bra och sen vill hon absolut inte ha ngt annat än svart. Låter jobbigt att göra några inköp i det hemmet :rolleyes:

Grattis till din nya anläggning dock=)

Postad 20 December 2008 - 21:39

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Haha, det är sannerligen inte lätt att vara sambo ibland. Hade hon fått välja fullt ut hade det förmodligen blivit ett fruktansvärt fult pianolack-hemmabio från Samsung/LG, alternativt ett Bose Lifestyle-system.. men någonstans måste även jag sätta gränsen :rolleyes:

Postad 20 December 2008 - 22:27

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Alltså jag vill inte vara sån egentligen. Men, är det bara jag som tror att det finns en person/personer här inne med anknytning till xtz/fyndbörsen och som mer än gärna vill lyfta fram dessa högtalare? Man har ju läst om att detta har förekommit tidigare. Hur mycket sanning det är i det vet jag inte.

Nej, det är inte bara du.

Att de som lovordar XTZ oftast har skrivit max 10 inlägg på forumet är intressant. Precis som du skriver så är det
självklart att de som verkligen äger ett par och inte har någon koppling till fyndbörsen ska få ge rekommendationer,
men jag tror inte att det alltid går till så...

Postad 21 December 2008 - 01:37

polite
  • polite
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0

Att de som lovordar XTZ oftast har skrivit max 10 inlägg på forumet är intressant. Precis som du skriver så är det
självklart att de som verkligen äger ett par och inte har någon koppling till fyndbörsen ska få ge rekommendationer,

Hehe! fear the darknes, jag är inte anställd av XTZ, hur ska jag bevisa det?

De låter bara bra helt enkelt, så är det...!

Redigerat av polite, 21 December 2008 - 01:39.

Postad 21 December 2008 - 01:49

polite
  • polite
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Om ni läser mina för övrigt novisa inlägg kommer ni inse att jag är en prövande och mycket novis <HIFI-entusiast.

Ärligt talat vad är ni rädda för......bra ljud?

Jag ger min högst personliga erfarenhet jämför de staviare jag hitintills lyssnat på.

Eller är ni rädda för att bli lurade på ett en leveranskostnad på 300:- , det tjänar inte fyndbörsen et dyft på, ;=))

Tänk! det måste vara en konspiration som går upp till regeringsnivå....HaHa.

Jag säger inte att det inte finns bättre högtalare, för det finns det säkert, men dessa passar mig i alla fall, ge mig ett tipps när ni lyssnat på båda och säg mig då att B&W i samma prisklass låter bättre (I don't think so).

Nåväl, måste nog be om ursäkt, visst är de B&W en bra referenspunkt och visst är de vackra att se (HIFI-porr) är ni nöjda med vad B&W presterar för den summa ni tänkt lägga, lyssna inte på mig utan gå vidare det skulle jag gjort (annars skulle jag inte suttit med det väljud jag har i dag ), HIFI är personlig uppfattning, kör på din egen intuition!

Redigerat av polite, 21 December 2008 - 02:03.

Postad 21 December 2008 - 11:56

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Hehe! fear the darknes, jag är inte anställd av XTZ, hur ska jag bevisa det?

Det har hänt förut på forumet, därav misstanken :rolleyes:

Postad 21 December 2008 - 15:10

polite
  • polite
  • Användare

• 126 inlägg
  • 0
Jupp Jag vet att det förekommit, fast även då i form av en öppen diskution där XTZ inte försökt att dölja sig bakom ett alias.

Men visst, att utge sig för att vara en nöjd konsument i förhoppning om att vinna kunder är lågt.

Men jag känner mig inte lurad i alla fall, sedan finns det ju en uppsjö med HIFI-produkter som garanterat låter både bättre och sämre och det vore tråkigt om det inte vore så.

Får väll erkänna att om jag fick möjlighet att bli ägare till ett par högtalare ur B&W 801-802 serien skulle jag nog lätt byta ut mina XTZ 99.26:or ;=))

(Drömma går ju alltid)

Postad 24 December 2008 - 20:59

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Min källa hade alldeles rätt när han berättade priset för mig på DM683.

Den har nu sänkts till 8496:- och precis som jag befarade och nämnde för ett tag sedan så är det enbart körsbär som gäller för det priset, övriga färger har istället HÖJTS till 14996:- !! Men jäkligt kul att min källa hade rätt iaf :)

Och jag som bara kan ha den i svart ask:(

Redigerat av Martin83, 24 December 2008 - 21:00.

Postad 24 December 2008 - 21:19

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ok då va det som vi trodde,du får köpa körsbär o fixa dom svarta. :)

Redigerat av jonasprivate, 24 December 2008 - 21:20.

Postad 24 December 2008 - 21:22

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
606:an är lite klen till 99.26/36. VÄlja något lättare i högtalarväg, eller uppgradera onkyon en nivå :)

DM683 är en bättre match. Särskilt för det priset om det finns kvar...

Postad 24 December 2008 - 22:10

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

Ok då va det som vi trodde,du får köpa körsbär o fixa dom svarta. ;)

Är ju mäkta sugen :) Men det lär väl aldrig bli bra hehe.. får se vad jag tar mig till. Undrar om de sänker svart till 12996:- efter mellandagarna igen och enbart vill ha en större prisskillnad för att sälja mer av körsbär, lockar med den stora prisskillnaden som råder nu(alldeles för stor)

Postad 24 December 2008 - 23:58

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ja det verkar märkligt vi får vänta o se hur det utvecklar sig.

Postad 25 December 2008 - 00:35

Unregistered6fc638ca
  • Unregistered6fc638ca
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
Kommer den 26e gå och köpa mig ett par 683or i körsbärsutförande... :) såvida dom inte tagit slut, då jag kommer gå hem o vara riktigt besviken/arg....

För visst har inte hifiklubben öppet den 25e? ;)

Postad 25 December 2008 - 11:43

Unregisteredeb3c7ba8
  • Unregisteredeb3c7ba8
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0

Slänger in en liten notice i detta sidoämne i tråden.
Undertecknad är gammal men sedan tidigare passiv medlem men med nyfunnet intresse och nyinhandlad anläggning och vill gärna dela med mig av mina erfarenheter. Jo jag är väldigt positiv till XTZ, dock ej avlönad av dem :-)
Den som tvivlar är välkommen hem och provlyssna :)

Jag förstår mångas misstanke om hur så många nya kan vara så lyriska på så kort tid. Som tidigare skribent noterat så buy and try = 0:- för XTZas del och man kan prova deras produkter hemma i rätt miljö med rätt utrustning. Vilka andra ger den dealen? Många tröga hifibutiker ger inte ens möjlighet till hemlåning.

Tänk om det faktiskt är så att XTZ gör något bra och inte är en drös med konstgjorda användare i maskopi som gör en reproduktion av kejsarens nya kläder ;-)

Att många är nya användare som skriver gott om xtz är kanske inte så konstigt.
Hur många tar sitt första steg in i hifibranchen via ett par B&W 802:or med Krell eller Classé-saker? Inte så logiskt. Där emot en 2-kanalsanläggning för 10kkr - 15kkr? Klart man vill dela med sig av sina åsikter.

Som avslutning: Om XTZ t.ex. hade släppt t.ex. 99.36 till ett pris av 25kkr så hade förmodligen ingen här inne höjt ett ögonbryn över användares åsikter om dessa högtalare. Jag tror personligen att väldigt många lyssnar med plånboken...

Postad 25 December 2008 - 12:27

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0

Kommer den 26e gå och köpa mig ett par 683or i körsbärsutförande... :) såvida dom inte tagit slut, då jag kommer gå hem o vara riktigt besviken/arg....

För visst har inte hifiklubben öppet den 25e? ;)

Kommer bli schyst, jupp dom öppnar imorgon.

Postad 25 December 2008 - 12:43

Unregistered6fc638ca
  • Unregistered6fc638ca
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0

Kommer bli schyst, jupp dom öppnar imorgon.

Ber till gudarna att dom inte är slut, men sådan köphysteri bör det inte vara då det är relativt "speciella" grejer, som inte de som inte har ett intresse för sakerna köper...
Nu ska jag bara komma under full med hur jag ska köra med hemmabioreceiver etc, men det är ett problem någon annan dag... Vore korkat att inte slå till på sina drömhögtalare när de finns till ett så bra pris :)

Postad 25 December 2008 - 13:11

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Tror inte dom kommer ta slut så fort. :)

Postad 26 December 2008 - 10:12

sAKEn
  • sAKEn
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0

Slänger in en liten notice i detta sidoämne i tråden.
Undertecknad är gammal men sedan tidigare passiv medlem men med nyfunnet intresse och nyinhandlad anläggning och vill gärna dela med mig av mina erfarenheter. Jo jag är väldigt positiv till XTZ, dock ej avlönad av dem :-)
Den som tvivlar är välkommen hem och provlyssna :wub:

Jag förstår mångas misstanke om hur så många nya kan vara så lyriska på så kort tid. Som tidigare skribent noterat så buy and try = 0:- för XTZas del och man kan prova deras produkter hemma i rätt miljö med rätt utrustning. Vilka andra ger den dealen? Många tröga hifibutiker ger inte ens möjlighet till hemlåning.

Tänk om det faktiskt är så att XTZ gör något bra och inte är en drös med konstgjorda användare i maskopi som gör en reproduktion av kejsarens nya kläder ;-)

Att många är nya användare som skriver gott om xtz är kanske inte så konstigt.
Hur många tar sitt första steg in i hifibranchen via ett par B&W 802:or med Krell eller Classé-saker? Inte så logiskt. Där emot en 2-kanalsanläggning för 10kkr - 15kkr? Klart man vill dela med sig av sina åsikter.

Som avslutning: Om XTZ t.ex. hade släppt t.ex. 99.36 till ett pris av 25kkr så hade förmodligen ingen här inne höjt ett ögonbryn över användares åsikter om dessa högtalare. Jag tror personligen att väldigt många lyssnar med plånboken...

Men av att bedömma i detta forum så finns det ca 4-5 personer som talar emot xtz utan nån som helst anledning. Jag menar för att dom bygger produkter som vinner tester så är allt ungefär fake. Men jag kan intyga som en gammal B&W ägare ( 9 år) har haft B&W 802,803 och jag vill påstå att mina xtz spelar på en helt annan nivå än va mina B&W gjorde. Sen har jag inte heller gjort så mycke inlägg i detta forum, men det är ju för att jag inte har vart nöjd med mina saker. nu är jag förbannat nöjd och vill påstå att man kan köpa nåt som är billigt men som ser bra ut och låter sjukt bra med.

Postad 26 December 2008 - 16:22

Unregistered6fc638ca
  • Unregistered6fc638ca
  • Amatör

• 75 inlägg
  • 0
då va ett par 683or inhandlade... tyvärr har jag bara haft tid att ställa upp dem än så länge, inkoppling får ske när man kommer hem från den sista julträffen med släkten :D

Känner mig som ett barn på julafton... :wub::):lol:

Postad 26 December 2008 - 19:25

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
GRATTIS. :wub:

Postad 26 December 2008 - 21:35

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Jag förstår mångas misstanke om hur så många nya kan vara så lyriska på så kort tid.

Nja, det är väl inget konstigt med det om man nyss har upptäckt Hifi, dvs skillnaden mellan någorlunda bra högtalare och en Siba-stereo.

Men nu var det ju inte så det gick till. Det dök upp flera nya medlemmar vars inlägg bara handlade om en sak - att marknadsföra XTZ. Det finns ju ingenting som säger att de har slutat med det, och det är självklart att man ska få vara skeptisk/misstänksam även i fortsättningen.

Som tidigare skribent noterat så buy and try = 0:- för XTZas del och man kan prova deras produkter hemma i rätt miljö med rätt utrustning. Vilka andra ger den dealen? Många tröga hifibutiker ger inte ens möjlighet till hemlåning.

Ett klassiskt marknadsföringstrick. Den som får låna hem högtalarna känner sig nästan lite skyldig om han/hon inte köper de sen.

Det mest anmärkningsvärda med XTZ tycker inte jag är "Try and buy", utan snarare det faktum att du inte kan gå in i en lokal butik och lyssna.

Jag tror nog att deras modeller med Seas Excel element är vettiga. Problemet är ju att det inte finns någonstans att lyssna, Folk verkar ju köpa de som en ren gissning, och då är det klart att man vill försvara sitt köp.

Håller inte med. Med en prislapp på 25k från en tillverkare som tidigare har byggt högtalare med tveksam kvalitet, så hade det krävts mycket för att övertyga mig iaf. Det hade iaf varit en absolut självklarhet att få lyssna på de i butik innan köp, även om de så bara hade kostat 3000kr.

Men jag kan intyga som en gammal B&W ägare ( 9 år) har haft B&W 802,803 och jag vill påstå att mina xtz spelar på en helt annan nivå än va mina B&W gjorde

Hm. Du hade väl de 20-25 år gamla 803 Matrix? De var utmärkta studiomonitorer på sin tid, på gott och ont. Ljudet är analytiskt och kan lätt uppfattas som tråkigt. Jag föredrar utan tvekan ljudet i den nya 800D-serien, tycker att de lirar på en klart högre nivå när det kommer till storlek på ljudbilden, framförallt i djupled. Och diskanten är mycket bättre.

Fast jag har fortfarande svårt att tro att XTZ skulle låta bättre än 803 Matrix. Men visst, allt beror ju på vilken typ av ljud man föredrar.

Redigerat av Ageve, 26 December 2008 - 22:04.

Postad 26 December 2008 - 22:59

spacebot
  • spacebot
  • Beroende

• 1411 inlägg
  • 0
Nu finns ju iofs alltid möjligheten att provlyssna andra högtalare hemma samtidigt som man gör buy-n-try. Eller lyssna hemma hos någon vanlig och julvänlig medlem på detta eller andra forum, inget konstigt med det, bättre än att lyssna i butiksförhållanden eller i speciella lyssningsrum imo.

Gissningen lär ju upphöra det ögonblick man hör ljudet, inte sant? Själv tycker jag att det är kul med svenska företag som vågar satsa inom hifi, särskilt när en de lämnar hemmasnickrarstadiet och gör välbygda saker.Har dom återförsäljare i Luleå, Örebro och Torup ?

Trovärdighet är alltid problematiskt i forum, har bara träffat ett fåtal av er här- skall jag då lita på dom jag inte träffat ? det är alltid en bedömningsfråga, men det finns ett gott gäng entusiaster vartfall. Jag vet dock att jag inte bryr mig nåt om åsikter om ljud från folk som tycker till om saker dom inte testat själva.

God fortsättning på helgen,

/Martin

Postad 27 December 2008 - 11:59

Da-Mastah
  • Da-Mastah
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej alla ljudälskare. Jag tänkte låna tråden till en fråga.

Det är dax för mig att skaffa ordentligt ljud hemma. Jag bor i en lägenhet med ett rum på 20kvm och därför tänkte jag hålla mig till ett ljudsystem i mellanklassen. Min budget till allt går nog på ca 18 000 (studenter idag :/). Jag hade tänkt köpa onkyos 606a och funderar på vilka golvare och sub jag ska skaffa till. Center o bak har jag inte hunnit kolla på än, men tänkte köpa några som passar till golvarna. De jag läst om och funderar mest på just nu är:

Frontar:
Canton GLE 490
B&W DM 683
Center:
Canton GLE 455 CM
Surround:
Canton GLE 420
Canton GLE 430
Sub:
Velodyne MiniVee SPL-800i
SVS PB10-NSD
BK Monolith

Jag lyssnar mycket på musik, men ser även en hel del film och HD-serier så systemet ska ju hellst klara båda.
Angående subbarna så undrar jag ifall det skulle vara bättre med SVS PB10-NSD (deras budgetvariant) eller BK Monolith (vilken är deras bästa)? För mig känns det som att dom har tagit bort ett par funktioner på SVS sub för att kunna ställa in den rätt, men å andra sidan verkar det som att SVS är en grymt genomtänkt produkt. Problemet med dessa två är att jag inte kan lyssna på dom själv så om någon har dessa vill jag gärna höra era åsikter.
Jag är öppen för förslag på andra högtalare eller subbar.

Ska ner till the rock i Lund nu och lyssna lite på cantons högtalare, kanske tittar förbi på hifi-klubben också.
Edit: Var nere o pratade med dom på the rock, men kunde inte lyssna för det var kö där. Det får bli nytt försök på måndag. Kom fram till vilken center och vilka surroundhögtalare som passade till frontarna och har lagt till dom ovan. Någon större skillnad på 430an från 420an. Om det bara är lite större baselement så kör jag nog på de mindre.

Mvh Peter

Redigerat av Da-Mastah, 27 December 2008 - 15:17.

Postad 27 December 2008 - 16:54

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Ihop med din Onkyo 606 så tycker ja du ska köra på Canton högtalarna.
606 kommer inte orka med B&W 683 tyvärr.

Canton och Onkyo passar även riktigt bra ihop.

Postad 30 December 2008 - 13:59

Da-Mastah
  • Da-Mastah
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Det blir cantonhögtalarna och velodynesubben. De lät riktigt bra nere i stan :)
Vilka kablar borde jag köpa till högtalarna? vill ju inte köpa några för billiga så ljudet blir kass där heller.

Postad 30 December 2008 - 15:07

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Kommer bli riktigt bra. :P

Van Den Hul gör bra kablar finns på hifi-klubben.
Även Audioquest Type 4 är också ett tips.

Postad 30 December 2008 - 16:00

Lomas
  • Lomas
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Det mest anmärkningsvärda med XTZ tycker inte jag är "Try and buy", utan snarare det faktum att du inte kan gå in i en lokal butik och lyssna.

Finns ett antal olika XTZ-högtalare hos Luleå Hifi och Hemmabio till exempel. Själv varit och provlyssnat bland annat på dom en gång och skall tillbaka någon gång nu efter nyår för att försöka bestämma mig :P

Postad 30 December 2008 - 21:46

Unregistered32263a93
  • Unregistered32263a93
  • Forumräv

• 649 inlägg
  • 0
"Det mest anmärkningsvärda med XTZ tycker inte jag är "Try and buy", utan snarare det faktum att du inte kan gå in i en lokal butik och lyssna."

Jag kan inte gå in i en lokal butik och lyssna på B&W heller.

Postad 30 December 2008 - 22:30

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
Det finns 22st hifi-klubbar,XTZ finns på 1 ställe.

Postad 31 December 2008 - 00:13

monsj
  • monsj
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

Det finns 22st hifi-klubbar,XTZ finns på 1 ställe.

Verkar faktiskt finnas 3 ställen där man kan lyssna, tyvärr inget i Stockholm för då hade jag gjort det.

Går lite i inköpstankar jag med och var och provlyssnade Elac 310.2 Jet igår. Vore kul att jämföra dem med XTZ 99.25.

Postad 31 December 2008 - 14:11

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Återkom till tråden efter ett tag och jag måste erkänna att jag blir en del förbannad när man återigen läser om fyndbörsens konspirationer...och jag känner mig träffad! Sanningen är dock den att jag faktiskt inte hittat bättre än xtz i deras respektive prisklasser! Men för all del.. känner någon på fyndbörsen att jag, då jag rekommenderar deras högtalare, är värd en dusör är ni välkomna (ett par 99.38 vore nice..) men no such luck så här långt...
Märkligt dock...de högtalare som oftast rekommenderas i detta forum verkar vara B&W och Canton men jag ser aldrig att de som favoriserar dessa fabrikat anklagas för att vara anställda av Hifiklubben respektive Canseda...
Nåväl, min ståndpunkt är den att frågar någon om min åsikt så kommer jag fortsätta att lämna den, men lägg ner grundlösa anklagelser! Hade prylarna varit kass och ändå promotats hade man kanske undrat, men då måånga här, otaliga hifirecensenter osv kunnat konstatera att xtz faktiskt kan bygga högtalare så fattar jag inte att det kan upplevas som märkligt, skumt nästan, att de rekommenderas! Märkligt fenomen detta..

Postad 04 January 2009 - 18:44

creev80
  • creev80
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0
Tja

Gör ett litet inlägg här. Onkyo 606 är en riktig bra förstärkare, särskilt till det priset? Eller hur? Min fråga är om denna förstärkare passar till KEF 3005SE?

Postad 04 January 2009 - 19:54

Unregistered7d520276
  • Unregistered7d520276
  • Lärjunge

• 407 inlägg
  • 0
Absolut! 606 ÄR en mycket trevlig maskin för pengarna och jag har visserligen inte hört kombinationen men väl kef:arna och 606:an separat och tror att det kunde bli ett trevligt system! Har aldrig varit helt inne på sub/satellit-iden men är det den vägen man vill vandra (man kanske behöver väggplacera, gillar inredning lika mycket som ljud, finns mängder med anledningar) så har jag aldrig hört bättre än kef 3005 för rimliga pengar.
Kan rent av bli ett MYCKET trevligt system...

Postad 04 January 2009 - 21:27

creev80
  • creev80
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Absolut! 606 ÄR en mycket trevlig maskin för pengarna och jag har visserligen inte hört kombinationen men väl kef:arna och 606:an separat och tror att det kunde bli ett trevligt system! Har aldrig varit helt inne på sub/satellit-iden men är det den vägen man vill vandra (man kanske behöver väggplacera, gillar inredning lika mycket som ljud, finns mängder med anledningar) så har jag aldrig hört bättre än kef 3005 för rimliga pengar.
Kan rent av bli ett MYCKET trevligt system...

Trevligt! Tror du att KEF KHT5005.2 är så pass bättre att dom kanske är mer värd att satsa på? Dom kostar ju ca 3500 kr mer. I och för sig slipper du köpa stativ för 2000 spänn. Eller det är kanske bättre att satsa på en ännu bättre förstärkare istället. Är lite kluven :)

Postad 12 January 2009 - 18:13

Martin83
  • Martin83
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Om någon undrar vad det blev för inköp för min del så ligger det nu bilder under galleriet.

Som golvare blev det B&W DM683, som center B&W HTM62 (väntar på nästa lön då det blir surroundhögtalare i form av B&W DM685 eller 686), receivern blev faktiskt Onkyo TX-SR876 istället eftersom jag fick den för ett kanonpris och sen blev det även lite annat smått och gott som en Panasonic blu-ray spelare och Tvix mediaspelare, samtidigt som jag uppgraderade från Boxer till Canal Digital och deras HD-box :)

Jo, jag är medveten om att jag sprängde min budget med ett par hundra procent, minst.. Vad gör man inte för att bli ljud :wub:

Nästa inköp blir som sagt surroundhögtalare, samt förhoppningsvis en Pioneer tv som får ersätta min tre år gamla LG 42PM1MA plasma.

Tack för all hjälp och alla råd i tråden!

Postad 12 January 2009 - 18:36

jonasprivate
  • jonasprivate
  • Über-Guru

• 11286 inlägg
  • 0
GRATTIS till de nya prylarna. :)

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.