Provar att bifoga en bild här, resten hamnar i mitt galleri om nån minut
Logitech Harmony 1100, fakta eller rykte
Logitech Harmony 1100
(Fjärrkontroller)
|
7
|
(50)
|
Inga priser |
* Officiell tråd - Logitech Harmony * (4565 inlägg)
|
5 mån sedan |
RF extender till Logitech Harmony 1100 (6 inlägg)
|
12 år sedan |
Styra NEXA med Harmony 1000 (187 inlägg)
|
13 år sedan |
Söker en supermultifjärr (5 inlägg)
|
14 år sedan |
Förläng IR signalen i ett stängt skåp (8 inlägg)
|
15 år sedan |
Harmony One, 900 eller 1100? (19 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 24 March 2009 - 21:54
Provar att bifoga en bild här, resten hamnar i mitt galleri om nån minut
Postad 23 May 2009 - 19:11
Helsing Norrbagge'n :-)
Postad 26 May 2009 - 09:36
Noen som vet hvor mange "channel icons" du kan ha på H1100? På H1000 var det opp til 18 icons. Er det plass til flere på H1100?
Helsing Norrbagge'n :-)
4 sidor med 6 kanaler per sida dvs totalt 24 stycken.
Postad 26 May 2009 - 23:11
- Finns det specifika ikoner för Blu-Ray, HD-DVD nu som man kan använda för en aktivitet?
- Är det bara förprogrammerade ikoner som gäller fortfarande för aktiviteter eller har man lagt till möjligheten att lägga till custom ikoner?
Postad 21 June 2009 - 15:26
Är den mycket bättre än föregångaren ? då priset skiljer sig rätt mycket .
Postad 26 June 2009 - 19:07
Postad 02 July 2009 - 09:50
Ännu märkligare är att Logitech inte utökat de tillgängliga ikonerna med åtminstone en Blu-Ray ikon som en aktivitet. Hur kul är det att tvingas använda en gammal sliten DVD logga som ikon för en aktivitet när jag kör en Blu-Ray skiva?
Postad 02 July 2009 - 19:06
Hade faktiskt inge aning om detta med Blu-ray hmmm det är riktigt dåligt anser jag med var tvungen att kika i programmet och fanns inte ens med där .Hmm, Logitech har fortfarande inte lagt till möjligheten att använda custom ikoner för aktiviteter (custom ikoner finns bara för TV kanaler) trots att den funktionen varit efterfrågad länge bland Harmony användare
![]()
Ännu märkligare är att Logitech inte utökat de tillgängliga ikonerna med åtminstone en Blu-Ray ikon som en aktivitet. Hur kul är det att tvingas använda en gammal sliten DVD logga som ikon för en aktivitet när jag kör en Blu-Ray skiva?
Borde väl komma någon uppdatering tycker man ..Eller så kommer det en ny modell snart som är dyrare än denna .
Postad 17 July 2009 - 20:59
Så till min fråga: Är det verklien så att sekvenser är helt borttaget från 1100? Hål i huvudet ju, det är ju en avanledningarna att ha en multifjärr. Nummer två: RF-styrning, är det tillbehör som du måste köpa eller ingår det som i 895ans fall?
Hoppas att ngn kan bringa klarhet i detta
Postad 19 July 2009 - 19:44
RF styrningen måste man köpa till tycker för det priset man ger så borde den ju ingå ..Jag har en 895 och är supernöjd. Framförallt som jag har allt i ett inbyggt skåp med glasdörr och styr därmed allt md rf (även spottar).
Så till min fråga: Är det verklien så att sekvenser är helt borttaget från 1100? Hål i huvudet ju, det är ju en avanledningarna att ha en multifjärr. Nummer två: RF-styrning, är det tillbehör som du måste köpa eller ingår det som i 895ans fall?
Hoppas att ngn kan bringa klarhet i detta
Postad 29 July 2009 - 08:56
Att inte sekvenser (makro) finns längre är ju egentligen inget problem. Du kan ju addera till de funktioner du vill steg för steg om du customiserar en aktivitet. Inga problem. Nu har jag nte vråltestat, emn jag hade min uppe på 20 min och allt verkar fungera. Nu är det pilleriet med hur de olika menyerna skall se ut kvar.
Jag upplever ingen egentlig uppgradering från 895, ungefär samma funktionalitet, men betydligt bättre användbarhet med större skärm, får plats med mer menyknappar på skärmen osv. Skall nu försöka hitta lite kanalloggor också. Finns ju gott om dem, dock inte så många svenska kanaler. Får kanske fixa själv!
Jag kan iaf rekommendera ett köp!
Postad 03 August 2009 - 20:08
Postad 03 August 2009 - 23:16
Kan du inte lägga ut dom här *L*Jag gör mina egna. Lite pill att få till en mall att utgå ifrån, men nu är det gjort
-
La in loggor på min men dom fungerar inte bara typ ena hörnet som kom med .
Postad 04 August 2009 - 02:18
Kunde inte hålla mig, det blev en 1100 för mig. Mkt trevlig bekantskap. Tog upp min 895 till kök/vardagsrum och kommer styra hembion med 1100 och den RF jag hade till 895.
Att inte sekvenser (makro) finns längre är ju egentligen inget problem. Du kan ju addera till de funktioner du vill steg för steg om du customiserar en aktivitet. Inga problem. Nu har jag nte vråltestat, emn jag hade min uppe på 20 min och allt verkar fungera. Nu är det pilleriet med hur de olika menyerna skall se ut kvar.
Jag upplever ingen egentlig uppgradering från 895, ungefär samma funktionalitet, men betydligt bättre användbarhet med större skärm, får plats med mer menyknappar på skärmen osv. Skall nu försöka hitta lite kanalloggor också. Finns ju gott om dem, dock inte så många svenska kanaler. Får kanske fixa själv!
Jag kan iaf rekommendera ett köp!
Så man kan alltså göra så att en ikon startar upp tv'n och stereon samtidigt + specifika ingångar?
Z
Postad 04 August 2009 - 05:37
Postad 04 August 2009 - 17:43
Harmony är skit. Det är fjärrkontrollernas motsvarighet till Windows Mobile. Jag sålde precis mina. Usch.
Håller jag inte med om, Nöjd med min gamla 895 och även nu 1100. Men det gäller ju att veta vilka begränsningar de har och inte för vänta sig mer såklart.
Postad 04 August 2009 - 22:07
Jag gör mina egna. Lite pill att få till en mall att utgå ifrån, men nu är det gjort
-
Vill ha
Postad 06 August 2009 - 00:18
Jo det kan du göra fast har problem att få till rätt kanal och så men det skall nog lösa sig det med ..Så man kan alltså göra så att en ikon startar upp tv'n och stereon samtidigt + specifika ingångar?
Z
Men att starta sakerna är inga problem ..Du kan även starta dom i olika tider eller sekvenser typ har jag för mig .
Har inte haft så mycket tid till att sätta mig in i allt än .
Eller tid och tid *S* tycker bara det är så ###### tråkigt att hålla på men det får ta en tid det tar .
Postad 06 August 2009 - 00:31
Skall nu försöka hitta lite kanalloggor också. Finns ju gott om dem, dock inte så många svenska kanaler. Får kanske fixa själv!
Har du hitta några kanalloggor än? Jag har bara hittat 1-5.
Kan du inte lägga ut dom här *L*
La in loggor på min men dom fungerar inte bara typ ena hörnet som kom med .
Vill ha
http://www.iconharmo...ory=harmony1100 Sen söker ni på Sweden eller kanalnamn så ska ni se att ni hittar loggor minsann
Postad 06 August 2009 - 20:41
Tackar dom funka och snyggt vart det ..http://www.iconharmo...ory=harmony1100 Sen söker ni på Sweden eller kanalnamn så ska ni se att ni hittar loggor minsann
Alla finns inte men dom vanligaste iaf.
Postad 14 August 2009 - 14:58
Postad 14 August 2009 - 15:17
Postad 14 August 2009 - 16:52
Postad 17 August 2009 - 17:06
Kör med RF och behöver således inte peka mot ngt vilket är bra, styra hela bion inkl lampor. Nöjd.
Nästa fjärrbyte blir till ngt mer avancerat i stil med pronto. Harmony är lättanvända och lättinstallerade men är lite för enkla. Skulle vilja kunna styra utseende mer och inte vara så styrd av hur Harmony vill att jag skall använda kontrollen. Men att klaga är dumt, jag visste vad jag köpte.
Postad 20 August 2009 - 20:07
Som ny till det här med fjärrkontroller och funderar på att skaffa "en" så jag slipper "alla" verkar Harmony vara ett bra alternativ trots priset.
Några frågor till er som kan detta bättre:
1. Är den värt den drygt extra 1000-lapp som 1100 kostar jmf med 1000?
2. JAg som är helt ny, är Harmony 1000/1100 en bra start?
3. Vad är allt detta med RF? Vad är det bra för?
Tack!
Postad 06 October 2009 - 23:29
3. Vad är allt detta med RF? Vad är det bra för?
Man kan styra både "IR-apparater" och "RF-apparater" exempel på det senare är NEXA's fjärrströmbrytare/dimmers.
Man kan även förlänga räckvidden och få signalen att gå genom väggar/dörrar samt bli mindre riktningskänslig vilket IR inte klarar.
Det senare fungerar som så att fjärren sänder RF till en mottagare som skickar signalen (via sladd) till ett eller flera "IR-ögon" som man sätter nära apparaterna.
Postad 30 October 2009 - 21:02
Postad 06 December 2009 - 02:45
Postad 21 September 2010 - 14:52
Bra folk är på att svara! Hur som helst har jag köpt en 1100 och den laddar nu så skall jag fixa med allt imorgon, skall sedan skriva lite. Till er andra som undrar om det är något problem med att köpa den i USA så är det inget, bara att köpa en omvandlare till den så att det blir rätt kontakt.
Jo, du hade köpt din fjärr i USA nu..jag undrar hur och var du köpt omvandlaren, hur ser den ut? Finns det svenska på fjärren?
Postad 25 September 2010 - 12:31
Det här med makron som har tagits bort, men som fanns på H1000.. e de någon som kan förklara vad detta egentligen innebär?
Kan man styra belysning i tv-rummet med fjärren? Läste att man kunde köpa nån fjärrströmbytare från NEXA? Behöver man en IR-sändare till H1100 då?
Tack på förhand!
Postad 20 September 2011 - 17:44
Annars verkar allt vara bra.
Men det enda jag hittar som är lite dåligt är att man inte kan designa egna knappar och utformning som man tex kan i Marantz/pronto det är lite synd. Men då kostade visseligen marantzen/pronton en aning mer då det bagav sig... Men utan färgskärm får man skämmas i sovrummet...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
7
* Officiell tråd - Logitech Harmony *
64 bilder
74 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?