Media Markt Malmö
135 svar till detta ämne
Postad 21 January 2009 - 08:23
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1195 inlägg
Så jag hade skyndat mig att köpa HS 200 för 7990:- då det egentligen skall kosta 8990:-.
MM i Malmö säljer på 6990:-
Ursäkta om jag blir lite förvirrad, i en annan tråd om HS 200 kunde jag läsa att ni säljer den för 6 990:- när den egentligen skall kosta 8 990:-!? EK
Redigerat av Unregisteredcec18524, 21 January 2009 - 08:23.
Postad 21 January 2009 - 10:44
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Ursäkta om jag blir lite förvirrad, i en annan tråd om HS 200 kunde jag läsa att ni säljer den för 6 990:- när den egentligen skall kosta 8 990:-!?
EK
Stämmer. Men efter årsskiftet så har många av produkterna höjts begrund av det dåliga värdet på kronan. Sedan när NetONet hade den hemma så matchade vi deras priser. Men det har dom inte längre, Så nu kommer den upp till ordinarie pris. Brukar vara 7990 eller 8990:- beroende på vilken butik. Då vi tog 6990:- för den så hade vi den på annons också. Mvh Andreas
Redigerat av Media Markt Malmö, 21 January 2009 - 11:13.
Postad 06 February 2009 - 02:25
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Säljer ni på MM tillbehör till Pioneers plasmaskärmar? Tänker främst på om ni har dom separata sidohögtalarna i erat sortiment som man kan montera på.
Tack på förhand.
Postad 06 February 2009 - 13:21
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Finns det någon möjlighet att få provlyssna Sennheiser HD650 med sin egen spelare?
Som det är nu så sitter dom fast i en vägg som spelar hemsk musik i hemsk kvalité utan möjlighet att byta låt eller ändra volym.
Hade varit mycket trevligt.
Postad 13 February 2009 - 13:06
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Säljer ni på MM tillbehör till Pioneers plasmaskärmar? Tänker främst på om ni har dom separata sidohögtalarna i erat sortiment som man kan montera på.
Tack på förhand.
Hej. Det har vi, inga problem att hämta hem till er. Välkommen in och ta kontakt med en av våra säljare på TV. Mvh Andreas Finns det någon möjlighet att få provlyssna Sennheiser HD650 med sin egen spelare? Som det är nu så sitter dom fast i en vägg som spelar hemsk musik i hemsk kvalité utan möjlighet att byta låt eller ändra volym.
Hade varit mycket trevligt.
Hejsan Inga som helst problem. Bara att ta med den så fixar vi det. Ta kontakt med Niklas på HiFi så hjälper han dig. Mvh Andreas
Postad 25 February 2009 - 16:21
alexander_e_b
-
alexander_e_b
-
Beroende
-
-
1006 inlägg
Någon som vet om MM i malmö har Nokia 5800 (blå) ???
Och kanske ett pris ???
Postad 25 February 2009 - 18:14
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Någon som vet om MM i malmö har Nokia 5800 (blå) ??? Och kanske ett pris ??? 
Kan tyvärr inte ge dig lagersaldot då jag är ledig idag o imorgon. Men troligtviss så ligger priset på 3490:- kanske en hundra lapp dyrare. Men kan kolla upp det tills på fredag till dig. Mvh Andreas
Postad 25 February 2009 - 22:00
metaxa
-
metaxa
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Vet du om ni har/kommer få några schysta erbjudanden på blue ray-filmer? Då menar jag priser under 149 kr..
Har Malmö- och Lund-butiken alltid samma erbjudanden?
Postad 26 February 2009 - 16:05
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
tjena
Eftersom jag har en bit att åka till er så undrar jag om ni har någon yamaha RXV-1900 att lyssna på?
Postad 26 February 2009 - 17:39
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
och z tjena Eftersom jag har en bit att åka till er så undrar jag om ni har någon yamaha RXV-1900 att lyssna på?
Hej Ja, det har vi:) Har även beställt hem 3900 och Z7:an Välkommen hit. Mvh Andreas Vet du om ni har/kommer få några schysta erbjudanden på blue ray-filmer? Då menar jag priser under 149 kr..
Har Malmö- och Lund-butiken alltid samma erbjudanden?
Hej Får återkomma med Blue-Ray filmerna. Men Lund och Malmö kör sama erbjudanden. Mvh Andreas
Postad 26 February 2009 - 17:59
Supen
-
Supen
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Hej
Ja, det har vi:)
Har även beställt hem 3900 och Z7:an
Välkommen hit.
Mvh
Andreas
Trevligt, då kommer jag i helgen
Redigerat av Supen, 26 February 2009 - 18:00.
Postad 28 February 2009 - 11:29
Selme
-
Selme
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Någon som vet om MM i malmö har Nokia 5800 (blå) ??? Och kanske ett pris ??? 
Dom tar 3689:- vilket är det billigaste priset om du jämnför fysiska butiker med varan i lager....
Postad 03 March 2009 - 16:19
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
upplevelse från Mediamarkt malmö som inte är så bra.
Jag skulle köpa en displayport till Dvi till min macbook.
kolla pris 189kr tänkte fint pris den tar vi, kommer till kassan då kostar de helt plötsligt 290kr
Då bad hon i kassar att jag skulle gå till baka och dubbelkolla. Visst går tillbaka pratar med en tjej som tar ner prislappen
och skriver ett kvitto som man tar till kassan. Samtidigt kommer de en kille rätt irriterad och börjar kefta emot att nä priset i kassan är de som du ska betala du ska följa de, samtidigt plockar han ner alla prislappar på Mac tillbehören. Men hon tjejen va shyst och sa att priset som är satt när du tog varan är de som gäller + hon hade själv sätt att de va 189kr hon höll prislappen.
Det gick bra för mig men den killen va väldigt otrevlig mot mig som kund.
En annan grej, bara en kvart innan.
Kolla min pappa på en EOS 1000, det va erbjudande 2 objektiv & kamerahus. STOR röd lapp stog de på! (erbjudande)
Detta va mitt i veckan har jag för mig.
Kommer inte ihåg priset, men min pappa pratar med säljaren om kameran. bara helt plötsligt får han ett ryck och säger nä detta är inte rätt pris tar skylten säger till min pappa att han ska kolla upp rätt pris och går iväg. Min pappa står kvar och väntar...
... Men inte kommer han tillbaka och berättar något pris, 2m från kamera till den datorn han kolla pris.
Sen bara går han till en annan kund som kollar på kamera och börjar snacka... Dissa min pappa totalt. Dålig stil.
Väldigt irriterande, så kan man väl inte hålla på.
Det är typ, jag säljer bilar säger vi.
Står en prislapp på bilen kommer en person som är intresserad och vill köpa den.
Jag börjar prata med han om olika saker, försöker sälja den till han. Helt plötsligt säger jag: Nej fan detta är ju inte rätt pris och går iväg med prislappen.
Helt enkelt mediamark malmö, ni borde kolla era priser och erbjudande på era olika stationer i affären så det inte händer fler!
INTE speciellt skoj ska jag säga.
Postad 04 March 2009 - 14:49
godissugen
-
godissugen
-
Användare
-
-
190 inlägg
Jag skulle köpa en displayport till Dvi till min macbook. kolla pris 189kr tänkte fint pris den tar vi, kommer till kassan då kostar de helt plötsligt 290kr Då bad hon i kassar att jag skulle gå till baka och dubbelkolla. Visst går tillbaka pratar med en tjej som tar ner prislappen och skriver ett kvitto som man tar till kassan. Samtidigt kommer de en kille rätt irriterad och börjar kefta emot att nä priset i kassan är de som du ska betala du ska följa de, samtidigt plockar han ner alla prislappar på Mac tillbehören. Men hon tjejen va shyst och sa att priset som är satt när du tog varan är de som gäller + hon hade själv sätt att de va 189kr hon höll prislappen. Det gick bra för mig men den killen va väldigt otrevlig mot mig som kund.
En annan grej, bara en kvart innan. Kolla min pappa på en EOS 1000, det va erbjudande 2 objektiv & kamerahus. STOR röd lapp stog de på! (erbjudande) Detta va mitt i veckan har jag för mig. Kommer inte ihåg priset, men min pappa pratar med säljaren om kameran. bara helt plötsligt får han ett ryck och säger nä detta är inte rätt pris tar skylten säger till min pappa att han ska kolla upp rätt pris och går iväg. Min pappa står kvar och väntar... ... Men inte kommer han tillbaka och berättar något pris, 2m från kamera till den datorn han kolla pris. Sen bara går han till en annan kund som kollar på kamera och börjar snacka... Dissa min pappa totalt. Dålig stil.
hade det hänt mig så hade de fått veta hur man beter sig mot kunder. samt krävt få prata med butikschefen. media markt har inget bra rykte om sig och de verkar inte jobba för att få ett heller! de funkar hyfsat tills de har fått sålt sina vara men sedan tar det slut!!!
Postad 04 March 2009 - 19:45
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag skulle köpa en displayport till Dvi till min macbook. kolla pris 189kr tänkte fint pris den tar vi, kommer till kassan då kostar de helt plötsligt 290kr Då bad hon i kassar att jag skulle gå till baka och dubbelkolla. Visst går tillbaka pratar med en tjej som tar ner prislappen och skriver ett kvitto som man tar till kassan. Samtidigt kommer de en kille rätt irriterad och börjar kefta emot att nä priset i kassan är de som du ska betala du ska följa de, samtidigt plockar han ner alla prislappar på Mac tillbehören. Men hon tjejen va shyst och sa att priset som är satt när du tog varan är de som gäller + hon hade själv sätt att de va 189kr hon höll prislappen. Det gick bra för mig men den killen va väldigt otrevlig mot mig som kund.
En annan grej, bara en kvart innan. Kolla min pappa på en EOS 1000, det va erbjudande 2 objektiv & kamerahus. STOR röd lapp stog de på! (erbjudande) Detta va mitt i veckan har jag för mig. Kommer inte ihåg priset, men min pappa pratar med säljaren om kameran. bara helt plötsligt får han ett ryck och säger nä detta är inte rätt pris tar skylten säger till min pappa att han ska kolla upp rätt pris och går iväg. Min pappa står kvar och väntar... ... Men inte kommer han tillbaka och berättar något pris, 2m från kamera till den datorn han kolla pris. Sen bara går han till en annan kund som kollar på kamera och börjar snacka... Dissa min pappa totalt. Dålig stil.
Väldigt irriterande, så kan man väl inte hålla på.
Det är typ, jag säljer bilar säger vi. Står en prislapp på bilen kommer en person som är intresserad och vill köpa den. Jag börjar prata med han om olika saker, försöker sälja den till han. Helt plötsligt säger jag: Nej fan detta är ju inte rätt pris och går iväg med prislappen.
Helt enkelt mediamark malmö, ni borde kolla era priser och erbjudande på era olika stationer i affären så det inte händer fler! INTE speciellt skoj ska jag säga.
Hej Ber om ursäkt för bemötande och detta kommer jag ta vidare med Varuhuschefen. För såhära skall det inte gå till. Så klart skall du ha det priset som står på prisskylten om vi har satt fel pris. Detta skall inte upprepas, om det skulle göra det så ta kontakt med mig i varuhuset. Fråga efter Andreas på HiFi. Ber om ursäkt än en gång. Mvh Andreas
Postad 04 March 2009 - 20:02
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
Hej Ber om ursäkt för bemötande och detta kommer jag ta vidare med Varuhuschefen. För såhära skall det inte gå till. Så klart skall du ha det priset som står på prisskylten om vi har satt fel pris. Detta skall inte upprepas, om det skulle göra det så ta kontakt med mig i varuhuset. Fråga efter Andreas på HiFi. Ber om ursäkt än en gång.
Mvh Andreas
Det är okej, det blev rätt till slut. Men det va inget trevligt bemötande, lika bra att upplysa om det så ni kan förbättra  Adaptern blev köpt till priset som va på prislappen. Men kameran hoppade vi över skulle varit en 20års present. Har för mig ni hade något erbjudande där i veckorna på den kameran med 2 objektiv men den säljaren tyckte inte de eller så hade han glömt skylten i 4 dagar  Mvh, Tobias
Postad 05 March 2009 - 18:52
Chrillo84
-
Chrillo84
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Hej
Vad ligger priset för PS3 på Media Markt i Malmö just nu? Ska köpa i början av nästa vecka och letar efter lägsta pris i fysisk butik i Malmö
Postad 06 March 2009 - 04:33
Unregistered1115
-
Unregistered1115
-
Användare
-
-
183 inlägg
Hej Ber om ursäkt för bemötande och detta kommer jag ta vidare med Varuhuschefen. För såhära skall det inte gå till. Så klart skall du ha det priset som står på prisskylten om vi har satt fel pris. Detta skall inte upprepas, om det skulle göra det så ta kontakt med mig i varuhuset. Fråga efter Andreas på HiFi. Ber om ursäkt än en gång.
Mvh Andreas
Tråkgt när sånt här händer. Men rent konsumenträttsligt så är det faktiskt så att det är priset i kassan som gäller för det är där "avtalet" mellan säljare och köpare upprättas. Jämför med en webshop så står det ett pris på produktsidan, sedan när produkten läggs i kundkorgen hoppar ett annat pris fram, trycker du då godkänn köp så har avtalet upprättats. Dessutom är det så att om butiken tar för lite betalt så kan dom inte komma och kräva dig på mellanskillnaden efteråt om det inte är ett uppenbart oskäligt pris som du som kund borde förstå är fel.
Postad 06 March 2009 - 09:11
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
Tråkgt när sånt här händer. Men rent konsumenträttsligt så är det faktiskt så att det är priset i kassan som gäller för det är där "avtalet" mellan säljare och köpare upprättas.
Jämför med en webshop så står det ett pris på produktsidan, sedan när produkten läggs i kundkorgen hoppar ett annat pris fram, trycker du då godkänn köp så har avtalet upprättats. Dessutom är det så att om butiken tar för lite betalt så kan dom inte komma och kräva dig på mellanskillnaden efteråt om det inte är ett uppenbart oskäligt pris som du som kund borde förstå är fel.
Därför jag bad de att ha rutin koll på sina avdelningar. Man hänger väl inte upp varor utan att kolla priset där de hänger de. Samma med kamera erbjudandet, man låter väl inte skylten sitta kvar 3-4 dagar efter att erbjudandet är slut? Man vilse leder kunden totalt. Attityden på dem var ju inte precis de bästa heller, en som är uppkäftig och pratar imun på en när man försöker förklara. Den andra bara ignorera en och går vidare.
Postad 06 March 2009 - 10:13
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Därför jag bad de att ha rutin koll på sina avdelningar. Man hänger väl inte upp varor utan att kolla priset där de hänger de. Samma med kamera erbjudandet, man låter väl inte skylten sitta kvar 3-4 dagar efter att erbjudandet är slut? Man vilse leder kunden totalt. Attityden på dem var ju inte precis de bästa heller, en som är uppkäftig och pratar imun på en när man försöker förklara. Den andra bara ignorera en och går vidare.
Hej Som sagt. Jag har tagit upp detta med högre folk och detta kommer att tas upp på ett möte med dom berörande. Enligt vår filosofi så är det vi som gjort fel och det ber jag om ursäkt för. Och detta skall vi vara mer uppmärksam över i fortsättningen. Mvh Andreas
Postad 06 March 2009 - 15:27
Woodlander
-
Woodlander
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Jag vill bara framföra ett stort tack till Andreas som tar sig tid att vara aktiv för Media Markt på Prisjakt/MinHembio. Hade nyligen en dialog med honom angående där han har medgivit mig en prisgaranti på en kamera som jag först blev nekad till i av en säljare i butik. Det kallar jag verkligen bra service och har gett mig ett stort förtroende för Media Markt.
Postad 06 March 2009 - 21:33
skane
-
skane
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Jag vill bara framföra ett stort tack till Andreas som tar sig tid att vara aktiv för Media Markt på Prisjakt/MinHembio. Hade nyligen en dialog med honom angående där han har medgivit mig en prisgaranti på en kamera som jag först blev nekad till i av en säljare i butik. Det kallar jag verkligen bra service och har gett mig ett stort förtroende för Media Markt.

Bara det att någon från MM är här och besvarar våra frågor är
Postad 06 March 2009 - 21:58
KeeKe
-
KeeKe
-
Användare
-
-
180 inlägg
Det är jätte bra att någon från mediamarkt finns här 
Ville bara säga ifrån så man kan göra något åt det.
hehe, kommer inte precis sluta handla där
Postad 07 March 2009 - 00:25
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Jag är jätte glada för dom positiva svaren jag får av er.
Och fortsätt gärna med dom 
Jag började detta som en kul grej, och det blev väldigt stort.
Det uppskattas. Och jag måste ju tacka Minhembio för stödet.
Fortsätt bara med frågor, jag är här för att stanna.
Mvh
Andreas
Postad 07 March 2009 - 11:16
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Det hade ju varit jättebra om alla butiker kunde ta sig tid och bemöta kundernas åsikter, kritik och frågor.
Självklart har inte alla butiker resurser för att kunna göra detta men att Andreas tar sig tid är helt klart värt beröm.
Andreas jag hoppas du kan skriva upp goodwill jobbet på forumet som arbetstid?
Såg inlägg sent inatt så jag vet att det inte bara är på arbetstid du sitter på forumet : )
Postad 07 March 2009 - 14:07
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Det hade ju varit jättebra om alla butiker kunde ta sig tid och bemöta kundernas åsikter, kritik och frågor. Självklart har inte alla butiker resurser för att kunna göra detta men att Andreas tar sig tid är helt klart värt beröm.
Andreas jag hoppas du kan skriva upp goodwill jobbet på forumet som arbetstid? Såg inlägg sent inatt så jag vet att det inte bara är på arbetstid du sitter på forumet : )
Tack för dom varma orden. Hehe.. Våra butiker brukar ha öppet mellan 10-20. Men denna butiken är öppet 24h om dygnet. Och jag älskar mitt jobb och elektronik,så att få umgås med kunder som har sama intresse kan ju inte bli bättre:) Samt att jag tycker själv det är väldigt viktigt med bra service och att kunna ge det via detta forumet på detta sättet är ju bara helt underbart. Mvh Andreas Media Markt Malmö
Postad 07 March 2009 - 14:12
Se_BBB_e
-
Se_BBB_e
-
Beroende
-
-
1417 inlägg
Fler butiker borde göra såhär. Eftersom att alla som söker på google eller liknande kommer att kunna hitta inläggen och hundratals, om inte fler, kommer att läsa dem, borde det vara mycket effektiv och relativt billig marknadsföring. Att det inger känslan att företaget i fråga hänger med i tiden och känner sin målgrupp är ju såklart ingen nackdel heller..
Postad 07 March 2009 - 14:21
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Fler butiker borde göra såhär. Eftersom att alla som söker på google eller liknande kommer att kunna hitta inläggen och hundratals, om inte fler, kommer att läsa dem, borde det vara mycket effektiv och relativt billig marknadsföring. Att det inger känslan att företaget i fråga hänger med i tiden och känner sin målgrupp är ju såklart ingen nackdel heller..
Jo. Håller med dig. Vi får ju tänka 2009  Allt är ju nästan datoriserat och alla har ju tillgång till internet. Så man når nästan ut till fler folk här igenom än vad man gör med reklam utskick. Sedan är det ju personlig service också. Mvh Andreas P.s Kan ingen Moderator göra om denna tråden så den heter bara Media Markt om det går  D.s
Redigerat av Media Markt Malmö, 07 March 2009 - 14:37.
Postad 07 March 2009 - 19:30
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Jag är inte moderator för detta forum men det skall väl gå att lösa.
Redigerat av Nahaz, 07 March 2009 - 19:31.
Postad 07 March 2009 - 22:11
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Tyckte jag läste att alla MM hade egna regler och egen prissättning, så jag tycker den kan fortsätta heta Media Mark Malmö, då det är där "Andreas" jobbar. Men det är bara vad jag tycker.
Och cred till Andreas för att han sitter här. Det fick upp mina ögon för Media Markt i alla fall. Aldrig varit så impad av stora kedjor då det känns så opersonligt och.. ja.. något, vet inte hur jag ska förklara. Men MM Malmö känns just nu mer professionellt och lockande för min del.
Postad 08 March 2009 - 01:14
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Tyckte jag läste att alla MM hade egna regler och egen prissättning, så jag tycker den kan fortsätta heta Media Mark Malmö, då det är där "Andreas" jobbar. Men det är bara vad jag tycker.
Och cred till Andreas för att han sitter här. Det fick upp mina ögon för Media Markt i alla fall. Aldrig varit så impad av stora kedjor då det känns så opersonligt och.. ja.. något, vet inte hur jag ska förklara. Men MM Malmö känns just nu mer professionellt och lockande för min del.
Okej då.. om du vill det så kör vi så. Tråden heter fortfarande Media Markt Malmö moderator:) Tack så mycket för dom vänliga orden. Då jag representerar hela Media Markt numera, så kan man ju säga att alla butiker är lika proffsiga. För det tycker jag iallafall:) Mvh Andreas
Redigerat av Media Markt Malmö, 08 March 2009 - 01:17.
Postad 09 March 2009 - 22:14
Jokkocze
-
Jokkocze
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Lånar tråden lite för att säga att MM i Malmö är det mest underbara elektronikvaruhus jag någonsin varit på. Fastnar där minst ett par timmar varje gång jag är där för att köpa någon liten sak. Åk dit och kolla hifi-rummen! Helt geniala
Postad 09 March 2009 - 22:40
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Lånar tråden lite för att säga att MM i Malmö är det mest underbara elektronikvaruhus jag någonsin varit på. Fastnar där minst ett par timmar varje gång jag är där för att köpa någon liten sak. Åk dit och kolla hifi-rummen! Helt geniala 
Tack så mycket. Helt underbar arbetsplats att jobba på också kan jag säga:) Kom förbi och ta kontakt med mig någon dag så skall du få lyssna på Canton Vento R1:orna som du aldrig hört dom förr;) Mvh Andreas
Postad 11 March 2009 - 23:55
oscarstegland
-
oscarstegland
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej allihopa,
Jag jobbar på Hifi avdelningen i Media Markt Högsbo (Göteborg) och såg den här tråden av en ren slump. Tyckte det var ett väldigt bra initiativ (bra gjort Andreas!) och skall prata med mina chefer om man inte kan dra igång något liknande för Högsbo butiken också. Som sagt, trots att det är en stor kedja så värdesätter vi personlig service lika mycket som kunderna gör.
Väldigt kul tråd, där kunder kan få just lite mer personlig service och även att Media Markt kan få lite kritik efter dåliga erfarenheter i någon av butikerna, och på så sätt kan vi försöka bättra oss.
Stort tack till både Andreas och alla medverkande i tråden
MvH
Oscar
PS. Orättvist att ni har en High-End studio nere i Malmö
Redigerat av oscarstegland, 12 March 2009 - 09:24.
Postad 15 March 2009 - 14:21
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Sådär, nu har jag också varit där och kollat läget  Alltid roligt att spana efter nya leksaker.
Postad 15 March 2009 - 17:26
metaxa
-
metaxa
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Hur står det till på bue ray-fronten? Några erbjudanden? Fick inget riktigt svar innan..
Postad 16 March 2009 - 04:29
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Därför jag bad de att ha rutin koll på sina avdelningar. Man hänger väl inte upp varor utan att kolla priset där de hänger de.
Vilka rutiner gäller för prissättningen på Media Markt? Går ni strikt på rekommenderat av generalagenten eller hur mycket kollar ni upp mot era konkurrenter? Reagerade när jag var på Media Markt Skövde under söndagen, en Dlink DIR-655 router kostar 2090 kr där, vilket är över 1000 kr dyrare mot den billigaste internetbutiken. Vet att ni inte kan konkurrera direkt mot sådana butiker, men Siba tar ca: 1190 för den. Det tråkiga blir om artikeln inte finns i lager hos Siba så kan jag inte utnyttja prisgarantin.....! Såg flera grejer som var bra mycket dyrare än normalt. Så eran slogan "Tokbilligt" stämmer väldigt sällan, det som dock är bra att utbudet är enormt och att man får pilla på grejerna innan köp. Jag vill sponsra lokalt men när det skiljer mellan 500-1000 kr på mindre data-artiklar får det tyvärr vara. På en tv skulle jag kunna acceptera en 1000-1500 kr skillnad mot internet. Eller är det jag som är för snål?
Postad 16 March 2009 - 10:56
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Vilka rutiner gäller för prissättningen på Media Markt? Går ni strikt på rekommenderat av generalagenten eller hur mycket kollar ni upp mot era konkurrenter?
Reagerade när jag var på Media Markt Skövde under söndagen, en Dlink DIR-655 router kostar 2090 kr där, vilket är över 1000 kr dyrare mot den billigaste internetbutiken. Vet att ni inte kan konkurrera direkt mot sådana butiker, men Siba tar ca: 1190 för den. Det tråkiga blir om artikeln inte finns i lager hos Siba så kan jag inte utnyttja prisgarantin.....! Såg flera grejer som var bra mycket dyrare än normalt.
Så eran slogan "Tokbilligt" stämmer väldigt sällan, det som dock är bra att utbudet är enormt och att man får pilla på grejerna innan köp. Jag vill sponsra lokalt men när det skiljer mellan 500-1000 kr på mindre data-artiklar får det tyvärr vara. På en tv skulle jag kunna acceptera en 1000-1500 kr skillnad mot internet. Eller är det jag som är för snål?
Hej Har nämt detta i en annan tråd tidigare. Men det är som så att alla varuhus gör sin egen priskoll. Vår ambition är att alltid vara billigare än dom fysiska butikerna runt om kring oss. Detta är ju såklar den männskliga faktorn som kan ha gjort fel också. Därför är det bra om ni som kunder kanske påpekar för oss att den finns billigare någon annan stanns. Så kommer vi såklart ändra priset. Det är såklart om produkten finns fysiskt i lager hos våra konkurrenter. Annars är det inte så svårt att sätta ett pris på en produkt om man inte har den hemma:) Mvh Andreas
Postad 16 March 2009 - 11:16
jokoloko
-
jokoloko
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Hejsan Andreas,
Först vill jag bara säga att det är otroligt positivt att du är härinne och svarar på kundernas frågor och funderingar, mega kudos till dig för det initiativet.
Jag var faktiskt på MediaMarkt malmö igår och köpte en Philips Wake Up light, till ett pris som ver mycket överkomligt om man kollade Prisjakt och jämförde!
Men, nu till min fråga, säljer ni Roomba hos er? Om ni gör det, hur mycket tar ni för 580 modellen?
/Jocke
Postad 17 March 2009 - 01:13
oscarstegland
-
oscarstegland
-
Användare
-
-
190 inlägg
Vilka rutiner gäller för prissättningen på Media Markt? Går ni strikt på rekommenderat av generalagenten eller hur mycket kollar ni upp mot era konkurrenter?
Reagerade när jag var på Media Markt Skövde under söndagen, en Dlink DIR-655 router kostar 2090 kr där, vilket är över 1000 kr dyrare mot den billigaste internetbutiken. Vet att ni inte kan konkurrera direkt mot sådana butiker, men Siba tar ca: 1190 för den. Det tråkiga blir om artikeln inte finns i lager hos Siba så kan jag inte utnyttja prisgarantin.....! Såg flera grejer som var bra mycket dyrare än normalt.
Så eran slogan "Tokbilligt" stämmer väldigt sällan, det som dock är bra att utbudet är enormt och att man får pilla på grejerna innan köp. Jag vill sponsra lokalt men när det skiljer mellan 500-1000 kr på mindre data-artiklar får det tyvärr vara. På en tv skulle jag kunna acceptera en 1000-1500 kr skillnad mot internet. Eller är det jag som är för snål?
Som Andreas nämnde så är det individuellt för varje varuhus. Det beror dessutom väldigt mycket på vad leverantörerna säger också. På vissa varor är det rikspriser som gäller och andra har vi fria händer med. Det är väldigt tråkigt att det nu skiljer så mycket på denna varan men det när det gäller prissättning så är det fysiska butiker i regionen (för det mesta) som vi matchar. Internetbutiker har lite fler möjligheter att vara extremt billiga på vissa produkter. Å andra sidan så sålde vi i Högsbo exempelvis Pioneer Kuro LX6090 för ca. 5000 under billigaste pris på internet innan den nya prissänkningen. Så det beror väldigt mycket på vilka produkter man kollar på. Vad det gäller fysiska butiker så försöker vi alltid hålla oss billigast, och i många fall (märkte detta främst efter att jag började jobba där) så är vi rent av mycket billigare än billigaste internetpriset. Anledningen till att vi inte matchar om varan inte finns i lager är att det tyvärr finns butiker som sänker priserna så fort de försvinner ur lager, så att konkurrenter skall tappa väldigt mycket pengar på prisgaranti. Hoppas det här hjälpte att klara upp saker och ting lite. MvH, Oscar
Redigerat av oscarstegland, 18 March 2009 - 01:10.
Postad 17 March 2009 - 01:29
Unregistered310a0e15
-
Unregistered310a0e15
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag tackar så mycket för svaret från både Oscar och Andreas.
Förstår dilemmat med prisgarantin, det jobbiga för min del är att Media Markts sortiment är så mycket större jämfört med de lokala Elgiganten, Siba och Onoff butikerna att det knappt går prismatcha. De sakerna ni har finns helt enkelt nästan aldrig i lager hos de andra!
Postad 19 March 2009 - 16:30
Unregistered08511788
-
Unregistered08511788
-
Användare
-
-
233 inlägg
Någon som får tag på Andreas på MM i Malmö, då han har gjort ett gruppköps erbjudande men efter när allt är klart så svara han inte, fick MM kalla fötter eller vad hände?
Postad 19 March 2009 - 17:08
comp1337
-
comp1337
-
Användare
-
-
230 inlägg
Han skulle bli pappa nu i dagarna har jag för mig, så jag tror hans tankar är på annat ställe
Postad 19 March 2009 - 18:58
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Andreas blev pappa häromdagen och är ledig i ett par dagar.
Eftersom han står som ansvarig för gruppköpet så ber jag er alla
att ha lite tålamod ett par dagar tills han tar tag i gruppköpet igen.
MVH, Niklas (Jobbar tillsammans med Andreas på HIFI @ MM Malmö)
Postad 22 March 2009 - 19:54
sockerdrickan
-
sockerdrickan
-
Rookie
-
1 inlägg
hehe,, min polare gav 1190 kr på mediamart i skövde för sin dir 655
Postad 22 March 2009 - 23:14
Unregistered90377d0b
-
Unregistered90377d0b
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Tyvärr är de ofta s-indyra  Synd man bommande 20% rabatt dagen på Hifi. Förutom den dagen är ju inte dras hifi-priser nåt att hurra för direkt. Men riktigt bra utbud har de. Gäller åtminstone Malmö-butiken. Vilka rutiner gäller för prissättningen på Media Markt? Går ni strikt på rekommenderat av generalagenten eller hur mycket kollar ni upp mot era konkurrenter?
Redigerat av Unregistered90377d0b, 22 March 2009 - 23:16.
Postad 05 April 2009 - 22:48
Acidburn
-
Acidburn
-
Rookie
-
8 inlägg
Tjena Andreas.
Hoppas allt har gått bra.
Bara undra om du skulle vilja kolla om ni kommer ta in LGs nya plasma TV
50ps3000, 50ps6000 och 50ps8000 och om du vet vad priset kommer hamna på?
MVH
Postad 13 April 2009 - 09:48
Media Markt Malmö
-
Media Markt Malmö
-
Användare
-
-
181 inlägg
Tjena Andreas. Hoppas allt har gått bra.
Bara undra om du skulle vilja kolla om ni kommer ta in LGs nya plasma TV 50ps3000, 50ps6000 och 50ps8000 och om du vet vad priset kommer hamna på?
MVH
Hej Jodå. här går det framåt med sömnlösa nätter och mycket påskmat i magen:) Självklart kommer vi ta in LG:s nya modeller. 50PS8000 har vi uppsatt i butiken för demo än så länge:) 50PS3000 kostar i nuläget 12990:- 50PS6000 kostar i nuläget 14990:- 50PS8000 kostar i nuläget 16990:- Mvh Andreas
Postad 13 April 2009 - 21:15
Acidburn
-
Acidburn
-
Rookie
-
8 inlägg
Skiljer det något mer på de än att internet samt bluetoothfunktionerna är strippade på 3000 och 6000?
Samma panel i samtliga TV apparater?
Finns det något annat än designen som skiljer för övrigt?
Tack för svaren!
MVH
Postad 22 April 2009 - 09:38
plb
-
plb
-
Amatör
-
-
86 inlägg
I morgon öppnar Media Markt i Umeå, ska bli riktigt kul...
Någon som hört vilken tid dom öppnar?
Mvh Peter
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Köp & Sälj
-
→
Butiker & Import
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|