Comhem inför kortavgift!
334 svar till detta Àmne
Postad 14 januari 2009 - 21:11
Phunky
-
Phunky
-
ForumrÀv
-
-
675 inlÀgg
Precis som SL (storstockholms lokaltrafik) om tjuvÄkare sÄ lÀt det förmodligen sÄ hÀr dÄ piratkort var ett problem: Utan piratkort skulle digital-tv vara billigare.
NÀr de inte lÀngre gÄr "miste" om pengar pga pirat-tvkort Àr det bara att brassa pÄ med fantasiavgifter. Kortavgift Àr lika fantasifullt som alla elavgifter.
Mest irriterad Àr jag över att jag inte kan gÄ över till Comhems digital-tv utan att dessutom behöva betala 150:- i mÄnaden för det analoga utbudet. För att se pÄ digital-tv, den nya standarden via Comhem: betala för analogt abonnemang, digitalt abonnemang och nu Àven kortavgift. JÀttebilligt!
Vi kan ju hoppas att de slÀcker allt utom svt1, 2 och tv4 framöver som det ryktades i en annan trÄd sÄ blir nog sjÀlv grundavgiften för analoga utbudet i hyran eller pÄ sepparat faktura för folk i villa billigare. AlltsÄ liknande det tele2vision gjort. Dock mÄste man ju dÄ ha fler boxar med kort möjligen = ocksÄ dyrt.
Postad 15 januari 2009 - 00:09
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Nu fÄr man tÀnka till igen
Jag har ett abb jag tecknade för 22 mÄn sen, som det nu ÄterstÄr 2 mÄn av. Det Àr Medium och Canal+Total för 299:-/mÄn. Det var ju ett erbjudande de hade dÄ och frÄgan Àr vad som hÀnder nÀr bindningstiden löper ut. Som jag lÀst mig till sÄ löper det bara vidare med 3 mÄn uppsÀgningstid. Jag har inte lÀst nÄgot om att priser ska Àndras p.g.a. det eller liknande. Skulle man nyteckna dessa abbonnemang skulle det kosta 448:- (medium 199:-, Canal+Total 249:-). Det Àr alltsÄ ganska stor prisskillnad.
Sen kommer jag ju fÄ denna nya kortavgiften hur det Àn blir med mina abonnemang. Men jag kommer ha rÀtt att sÀga upp frÄn den dagen dÄ avgiften börjar gÀlla. DÄ slipper jag mina 3 mÄn uppsÀgningstid.
SÄ om nÄgon kunde reda ut hur det ligger till sÄ vore jag tacksam, för jag misstÀnker att Comhem kommer hÀvda att det billigare priset endast gÀller under bindingstiden eller nÄt, Àven om jag inte kan se nÄt sÄnt i villkoren.
Det skulle i sÄ fall bli intressant att teckna Small + Canal+Total för 288:- + lÀmpliga kanaler, istÀllet för 478:- (pris inkl. kortavgift).
Sen skulle jag gÀrna slippa binda upp mig nÄgot mer hos Comhem, dÄ jag tÀnker byta TV/Bredband/Tele-leverantör sÄ snart ett lÀmpligt alternativ dyker upp.
Postad 15 januari 2009 - 00:11
Latman
-
Latman
-
ForumrÀv
-
-
612 inlÀgg
SÄg just att Canal Digitals familjepaket har fÄtt tillökning med en HD-kanal, nÀmligen Animal Planet HD. För 11 dagar sedan hamnade BBC-HD i samma paket. Parabol samt tillhörande HD-mottagare finns redan i min Àgo sÄ ett abb för 265 kr/mÄn kÀnns mer och mer lockande, och avsluta samarbetet med Comhem. http://www.canaldigi...Familjepaketet/För 210 kr tillÀgg fÄs Familjepaketet med Canal+ Total http://www.canaldigi...analplus_Total/
Redigerat av Latman, 15 januari 2009 - 00:35.
Postad 15 januari 2009 - 00:38
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
Mest irriterad Àr jag över att jag inte kan gÄ över till Comhems digital-tv utan att dessutom behöva betala 150:- i mÄnaden för det analoga utbudet. För att se pÄ digital-tv, den nya standarden via Comhem: betala för analogt abonnemang, digitalt abonnemang och nu Àven kortavgift. JÀttebilligt!
Vill du ha motsvarande det analoga utbudet digitalt, ja dÄ tvingas du pröjsa för samma kanaler en gÄng till.
Fin fin affÀr anser Comhem
Jag har sjÀlv nÀmnt detta hÀr pÄ forumet tidigare och tycker att det Àr uselt, jag ringde t om till comhems kundtjÀnst och argumenterade för att de skulle slÀppa de kanaler som man ÀndÄ betalar för via basutbudet fria Àven digitalt, men det var som att snacka med en vÀgg. Jag vet inte vad de tror att de ska vinna med det, kanske Ànnu en missnöjd kund som försvinner sÄ fort det finns alternativ och tro mig det kommer alternativ sannolikt inom relativt kort tid ocksÄ och sedan kan de lÀgga ned det dÀr skitföretaget. Jag ville ha kanalerna digitalt eftersom jag bytt till en 40" LCD frÄn en 21" CRT och helt plötsligt mÀrkte en stor skillnad pÄ bildkvaliten mellan analog och digital, innan mÀrktes det just inte alls. Det slutade i alla fall med att jag bytte frÄn medium 8 favoriter till vanliga medium vilket i praktiken innebar att jag fick alla kanaler i basutbudet plus nÄgra till digitalt och i princip samma kanaler som jag valt i 8 favoriter dessutom och till i princip samma kostnad. sÄ de kan ju stÄ dÀr med sin lÄnga nÀsa om de trodde att jag skulle betala separat för att fÄ basutbudet digitalt. Det finns alltsÄ ingen affÀrsmÀssig potential i att erbjuda detta för de tror vÀl inte pÄ allvar att nÄgon skulle betala 29kr per kanal för att fÄ basutbudet digitalt vilket var vad de föreslog pÄ kundtjÀnst. SÄ varför gör de inte istÀllet sina kunder lite glada och skapar lite ovÀrdelig goodwill som de sannolikt desperat behöver vid det hÀr laget Àven om de sjÀlva inte har nÄgon koll pÄ vÀrlden i kring dem.
Postad 15 januari 2009 - 00:45
Unregistered2965a9a5
-
Unregistered2965a9a5
-
LĂ€rjunge
-
-
315 inlÀgg
Jag förstÄr inte varför comhem och alla andra distrubitörer tar ut en avgift varje mÄnad för man har ett plastkort med ett chip pÄ. Va jag vet sÄ betalar jag inget för mitt kort som sitter i mobiltelefonen, skillnaden pÄ uppbyggnaden Àr vÀl inte övervÀgande stor.
FörstÄr inte syftet med kortavgiften. Kan dom inte istÀllet sÀlja kortet och om dom tycker det Àr sÄ dyrt att administrera.
NÀe, riktigt illa..ska bli intressant och se om man fÄr mail eller blir informerad av comhem sjÀlva.
Postad 15 januari 2009 - 09:28
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
Om man har kabeltvn inbakad i hyran sÄ fÄr man mest troligt minst Small Ätminstone dÄ dom slÀcker ner analoga kanalerna och dÄ ingÄr kortavgiften i alla utbud eftersom man betalar det i hyran istÀllet för att betala för dom analoga kanalerna....
Tycker ÀndÄ inte kortavgiften Àr sÄ stort problem... mer problem att dom ska ha betalt för varje tv apparat i hemmet...
tÀnk om man var tvungen betala bredband för varje dator eller tv licens för varje tv apparat skulle vara precis lika idiotiskt som tvillingskortavgiften dÀr...
Postad 15 januari 2009 - 12:29
Unregistered64f891a5
-
Unregistered64f891a5
-
LĂ€rjunge
-
-
292 inlÀgg
Om man har kabeltvn inbakad i hyran sÄ fÄr man mest troligt minst Small Ätminstone dÄ dom slÀcker ner analoga kanalerna och dÄ ingÄr kortavgiften i alla utbud eftersom man betalar det i hyran istÀllet för att betala för dom analoga kanalerna.... Tycker ÀndÄ inte kortavgiften Àr sÄ stort problem... mer problem att dom ska ha betalt för varje tv apparat i hemmet... tÀnk om man var tvungen betala bredband för varje dator eller tv licens för varje tv apparat skulle vara precis lika idiotiskt som tvillingskortavgiften dÀr...
Inte för att vara petig men.... De tar ju INTE betalt för flera tv apparater, du kan ju via en förgrening köra ut hur mÄnga scart- eler hdmi-kablar som helst frÄn digigtalboxen till ett flertal tv apparater, utan det Àr vÀl snarare flera digitalboxar som avgiftrena gÀller. HÄller med om att det Àr ett otyg ur 2 helt olika sammanhang, dels att ta betalt för sjÀlva "syskonabonnemanget" och dels att man inte kan se tv1000 och/eller canal+ kanaler pÄ syskonabonnemanget.
Postad 15 januari 2009 - 13:20
DoggeG
-
DoggeG
-
Wannabe
-
-
10 inlÀgg
FörjÀkligt detta med avgiften, skrev till comhem sÄhÀr: Jag ser pÄ er hemsida att ni börjat med kortavgifter för TV, stÀmmer det? Hur blir det för mig som befintlig kund, dvs nÀr fÄr jag betala denna avgift? Hur kommer detta sig... förut hette det hos er: "Det bÀsta med tv frÄn Com Hem Inga startavgifter Inga kortavgifter, krypteringsavgifter eller andra dolda avgifter" Detta Àr taget frÄn ert eget material... Blir det sÀnkta avgifter pÄ mÄnadskostnaden för programpaketen dÄ? eller Àr det pengar rakt ner i er ficka? Andra företag effektiviserar och förbÀttrar och sÀnker eller bevarar priserna? Fick detta svar nu idag frÄn ComHem:Hej och tack för ditt e-postmeddelande! De nya avgifterna Àr för att tÀcka upp produktionen av korten, det administrativa kring detta, samt att finanskrisen drabbar alla företag. Vi Àr fortfarande billigast och snabbast, och tÄl att jÀmföras med. Kortavgiften Àr 180:-/halvÄret, vilket blir 360:- om Äret. Dessa avgifter Àr som sagt ingenting som gÄr rakt ner i fickan, utan tÀcker upp det administrativa samt tÀcker upp vad tillverkningen av dessa kort kostar. Alla andra operatörer anvÀnder sig av dessa Skillnaden Àr att vi hÄller lÀgst priset pÄ detta. Vi skickade ut information kring detta med din faktura. Du som befintlig kund har rÀtt att sÀga upp dig, Àven med bindningstid med dessa förÀndringar. Det faller ingen kortavgift pÄ ditt syskonabonnemang. Vidare information om hur detta kommer se ut, skickas ut med post mellan den 20-29/1. Med vÀnlig hÀlsning Com Hem AB, Kundservice
Postad 15 januari 2009 - 13:31
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
LĂ€rjunge
-
-
447 inlÀgg
Inte en rad om Small-abonnemanget? Likadant kort, samma kostnader för dom, men inga avgifter.
Det Àr ju sjÀlvklart egentligen att de inte kan dubbla kostnaden för Small men dom borde ÄtminstÄnde vara sÄ pass tydliga att dom sjÀlva gÄr ut med att de "bjuder" pÄ avgiften pÄ Small.
Intressant att man fÄr sÀga upp sitt abonnemang trots bindningstid. DÄ borde man ÄtminstÄnde kunna sÀgga upp abonnemanget och teckna nytt utan bindningstiden?
Jag köpte ju nya boxen förra mÄnaden och fick 2800kr i subventionering. Det lÄter lite för bra om jag fÄr sÀga upp allt och behÄlla boxen.
Samtidigt stod det vÀl lÀngre upp i trÄden ett mail med informationen att kortavgiften inte skulle lÀggas pÄ befintliga kunder förrÀn bindningstiden löpt ut?
Postad 15 januari 2009 - 13:35
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
LĂ€rjunge
-
-
447 inlÀgg
Skickade dessa frÄgor: GÀller kortavgiften Àven mig som har bindningstid frÄn 2008?
Och hÀr Àr svaret: Hej och tack för ditt e-postmeddelande! För kunder med bindningstid börjar kortavgiften nÀr bindningstiden upphör.
Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 15 januari 2009 - 13:43.
Postad 15 januari 2009 - 13:39
Chippe
-
Chippe
-
ForumrÀv
-
-
591 inlÀgg
FörjÀkligt detta med avgiften, skrev till comhem sÄhÀr: Jag ser pÄ er hemsida att ni börjat med kortavgifter för TV, stÀmmer det? Hur blir det för mig som befintlig kund, dvs nÀr fÄr jag betala denna avgift?
Hur kommer detta sig... förut hette det hos er: "Det bÀsta med tv frÄn Com Hem Inga startavgifter Inga kortavgifter, krypteringsavgifter eller andra dolda avgifter"
Detta Àr taget frÄn ert eget material...
Blir det sÀnkta avgifter pÄ mÄnadskostnaden för programpaketen dÄ? eller Àr det pengar rakt ner i er ficka?
Andra företag effektiviserar och förbÀttrar och sÀnker eller bevarar priserna?
Fick detta svar nu idag frÄn ComHem: Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
De nya avgifterna Àr för att tÀcka upp produktionen av korten, det administrativa kring detta, samt att finanskrisen drabbar alla företag.
Vi Àr fortfarande billigast och snabbast, och tÄl att jÀmföras med.
Kortavgiften Àr 180:-/halvÄret, vilket blir 360:- om Äret.
Dessa avgifter Àr som sagt ingenting som gÄr rakt ner i fickan, utan tÀcker upp det administrativa samt tÀcker upp vad tillverkningen av dessa kort kostar.
Alla andra operatörer anvÀnder sig av dessa Skillnaden Àr att vi hÄller lÀgst priset pÄ detta.
Vi skickade ut information kring detta med din faktura. Du som befintlig kund har rÀtt att sÀga upp dig, Àven med bindningstid med dessa förÀndringar. Det faller ingen kortavgift pÄ ditt syskonabonnemang.
Vidare information om hur detta kommer se ut, skickas ut med post mellan den 20-29/1. Med vÀnlig hÀlsning Com Hem AB, Kundservice
Dom har rÀtt i att andra har kortavgifter men detta Àr skitsnack. Kortavgift Àr till för vilseledande marknadsföring. Se billigare ut Àn vad man Àr och inget annat.
Postad 15 januari 2009 - 16:33
Trasan
-
Trasan
-
Veteran
-
-
2 068 inlÀgg
Antagligen sÄ fÄr Comhem betala för krypteringen/certifikat per abonent, enda anledningen jag kan se att man inte behöver betala ytterligare för syskonkort eller Small.
Möjligtvis har utfÀrdaren av dessa certifikat Àndrat modell/avtal med Comhem.
Alternativt sÄ betalar alla som inte har Small, Small-abonenternas kostnad.
Fast eftersom man tog bort denna avgift tidigare och höjde packetavgifterna istÀllet sÄ borde man dÄ ÄtergÄ till den modellen och inte lÀgga detta ovanpÄ.
Postad 15 januari 2009 - 18:27
Tumme
-
Tumme
-
LĂ€rjunge
-
-
279 inlÀgg
FörjÀkligt detta med avgiften, skrev till comhem sÄhÀr:
De nya avgifterna Àr för att tÀcka upp produktionen av korten, det administrativa kring detta, samt att finanskrisen drabbar alla företag.
Com Hem AB, Kundservice
Produktionen av korten borde vÀl bara vara en engÄngskostnad sÄ varför mÄste dom ta ut ny kortavgift varje halvÄr. Jag kommer att krÀva att dom skickar ett nytt kort varje gÄng dom tar ut avgiften
Postad 15 januari 2009 - 18:33
IPTV
-
IPTV
-
AnvÀndare
-
-
144 inlÀgg
Produktionen av korten borde vÀl bara vara en engÄngskostnad sÄ varför mÄste dom ta ut ny kortavgift varje halvÄr. Jag kommer att krÀva att dom skickar ett nytt kort varje gÄng dom tar ut avgiften 
###### grisar, skylla pÄ finanskrisen, har dom ingen bÀttre ursÀkt eller? Antagligen sÄ fÄr Comhem betala för krypteringen/certifikat per abonent, enda anledningen jag kan se att man inte behöver betala ytterligare för syskonkort eller Small. Möjligtvis har utfÀrdaren av dessa certifikat Àndrat modell/avtal med Comhem. Alternativt sÄ betalar alla som inte har Small, Small-abonenternas kostnad.
Fast eftersom man tog bort denna avgift tidigare och höjde packetavgifterna istÀllet sÄ borde man dÄ ÄtergÄ till den modellen och inte lÀgga detta ovanpÄ.
Jag kan ta ett exempel, innan jag flyttade hade jag parabol med ett Sky UK abonnemang genom min vÀn i England, jag behövde aldrig betala kortavgift till Sky, endast abonnemangsavgiften betalade jag varje mÄnad pÄ 32 euro för Entertainment package. Nu kan jag inte ha parabol i nya lÀgenheten för jag har ett hus ivÀgen Ät det hÄllet. I övrigt, nÄn som kan anmÀla CH till ARN och skicka Àrendet vidare till Sverker? Om CH har gÄtt ut hela hösten med att dom kör med öppna kort och inte tar extra betalt som alla andra sÄ ska dom inte fÄ göra pÄ detta sÀtt. Det Àr falsk marknadsföring, det Àr dags dom lÀr sig en lÀxa, sÄnt hÀr blir jag förbannad pÄ. Kolla vad CH har ökat omsÀttningen med det dubbla sen 2005 Ekonomi/Trend Period: 0701-0712 0603-0612 0507-0602 NettoomsÀttning (tkr): 2 726 330 1 988 741 1 348 339 AnstÀllda (st): 596 612 482 Kassalikviditet (%): 31 32 22
Redigerat av IPTV, 15 januari 2009 - 18:44.
Postad 15 januari 2009 - 18:40
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Ja, sÄ hÀr i finanskristider sÄ finns det ju mÄnga fler som vill betala mer för Comhems produkter Àn tidigare. Eller...inte...
Postad 15 januari 2009 - 18:45
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
Inte en rad om Small-abonnemanget? Likadant kort, samma kostnader för dom, men inga avgifter.
Det Àr ju sjÀlvklart egentligen att de inte kan dubbla kostnaden för Small men dom borde ÄtminstÄnde vara sÄ pass tydliga att dom sjÀlva gÄr ut med att de "bjuder" pÄ avgiften pÄ Small.
kortavgiften pÄ Small Àr egentligen 9:- dyrare/mÄn eftersom dom dÀr 39:- Àr kortavgift men dom kallar det Small... Finns ingen anledning till att ha SVT och TV4 kodade som Àr fria kanaler som man dessutom betalar licens för... Hos Tele2 t.ex har vi 10 fria kanaler som gÄr och ta in helt utan kort...
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2009 - 18:48.
Postad 15 januari 2009 - 18:45
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Tycker det hade kÀnts bÀttre om de fortsatt att ta ut kostnaden för korten inbakat i kanalpaketen och justerat priserna pÄ dem istÀllet. Hade varit enklare, Àrligare och mer konsekvent.
Verkar lite mÀrkligt att ta ut halva kortavgiften i kanalpaketet och resten halvÄrsvis.
Totalkostnaden Àr ju naturligtvis som alltid upp till konsumenten att ta stÀllning till vad det Àr vÀrt.
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 15 januari 2009 - 18:47.
Postad 15 januari 2009 - 18:56
Unregisteredcec18524
-
Unregisteredcec18524
-
Beroende
-
-
1 195 inlÀgg
Som nÀmnts ovan sÄ borde detta tas upp av Sverker (eller annan gnÀll-media typ Aftonbladet), att anmÀlla till ARN Àr meninglöst dÄ Com Hem inte bryter mot nÄgra lagar eller regler med sin kortavgift, eftersom Com Hem erbjuder abonenter att sÀga upp sina abonemang trots att bindningstid finns kvar.
Postad 15 januari 2009 - 19:22
IPTV
-
IPTV
-
AnvÀndare
-
-
144 inlÀgg
BÀsta vore vÀl om alla sa upp sina abonnemang sÄ fÄr vi se hur lÀnge CH orkar vara kvar pÄ marknaden.
Det gÄr ju köra gratis Boxer om man mÄste.
Postad 15 januari 2009 - 21:23
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
finns inget gratis boxer dÀremot gratiskanaler i marknÀtet... som iofs inte Àr gratis eftersom man betalar tvlicens...
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2009 - 21:24.
Postad 15 januari 2009 - 22:48
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Det var ju nÄn som sa att Comhem var pÄ vÀg att lÀgga ner de analoga sÀndningarna, vet inte var jag lÀste det men det var hÀr om dan. Kan det finnas ett samband mellan en sÄdan hÀr förÀndring och det? Eller förresten, i sÄ fall skulle de vÀl presentera en helhetsförÀndring?
Postad 15 januari 2009 - 23:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
Ja dom kommer lÀgga ner analoga sÀndningarna förutom SVT och TV4 som kommer fortsÀtta va analogt.... i LuleÄ har dom redan gjort det och dÀr fÄr dom Small + kortavgift i hyran istÀllet för betala för analoga kanaler.... övriga utbud fÄr man 39:- billigare t.ex medium för 160:-/mÄn och inga andra avgifter utöver det... http://www.lulebo.se...amp;Parameter=0
Redigerat av Leatherface, 15 januari 2009 - 23:14.
Postad 17 januari 2009 - 17:07
Neonknight
-
Neonknight
-
LĂ€rjunge
-
-
362 inlÀgg
FörjÀkligt detta med avgiften, skrev till comhem sÄhÀr: Jag ser pÄ er hemsida att ni börjat med kortavgifter för TV, stÀmmer det? Hur blir det för mig som befintlig kund, dvs nÀr fÄr jag betala denna avgift?
Hur kommer detta sig... förut hette det hos er: "Det bÀsta med tv frÄn Com Hem Inga startavgifter Inga kortavgifter, krypteringsavgifter eller andra dolda avgifter"
Detta Àr taget frÄn ert eget material...
Blir det sÀnkta avgifter pÄ mÄnadskostnaden för programpaketen dÄ? eller Àr det pengar rakt ner i er ficka?
Andra företag effektiviserar och förbÀttrar och sÀnker eller bevarar priserna?
Vi Àr fortfarande billigast och snabbast, och tÄl att jÀmföras med.
Kortavgiften Àr 180:-/halvÄret, vilket blir 360:- om Äret.
Dessa avgifter Àr som sagt ingenting som gÄr rakt ner i fickan, utan tÀcker upp det administrativa samt tÀcker upp vad tillverkningen av dessa kort kostar.
Alla andra operatörer anvÀnder sig av dessa Skillnaden Àr att vi hÄller lÀgst priset pÄ detta.
Vi skickade ut information kring detta med din faktura. Du som befintlig kund har rÀtt att sÀga upp dig, Àven med bindningstid med dessa förÀndringar. Det faller ingen kortavgift pÄ ditt syskonabonnemang.
Vidare information om hur detta kommer se ut, skickas ut med post mellan den 20-29/1. Med vÀnlig hÀlsning Com Hem AB, Kundservice
Vilket skitsnack de kör med, och att ta upp finanskrisen Ă€r Ă€nnu mer skrattretande, dĂ„ borde de snarast sĂ€nka priserna istĂ€llet sĂ„ att fler har rĂ„d att fortsĂ€tta vara kund eller bli kund. Jag har mycket svĂ„rt att tĂ€nka mig att de betalar mer Ă€n ett par tior för kortet som en engĂ„ngskostnad, skulle inte förvĂ„na mig om det var lĂ€gre. Att de hĂ€r inte Ă€r pengar som gĂ„r rakt ned i fickan Ă€r ocksĂ„ skrattretande eftersom de som sagt tar betalt för kortet tvĂ„ gĂ„nger dĂ„ de tidigare inkluderat kortkostnaden i abonnemangskostnaden och höjt priset motsvarande och nu helt plötsligt infört kortavgiften igen, nej det hĂ€r ĂR en ren prishöjning pĂ„ 360kr om Ă„ret. Sedan att snacka om att de Ă€r billigast Ă€r ju ytterligare skrattretande, kom igen nĂ€r ni kan erbjuda 100Mbit bredband inklusive telefon abonnemang för 275kr/mĂ„n , det har jag via BBB idag, comhem har ringt upp mig ett flertal gĂ„nger och velat sĂ€lja deras abonnemang, men de kommer ju inte i nĂ€rheten. Comhem tar 429kr ordinarie pris för 25-50Mbit utan telefoni, kampanjpris 399kr. Nej det hĂ€r med kortavgifter vore verkligen en frĂ„ga för Sverker att reda ut, vad Ă€r det egentligen vi betalar för, min uppfattning tills jag har hört nĂ„gon bra förklaring Ă€r i alla fall att vi betalar för "luft" dvs att det Ă€r en ren saltning av priset. Jag kan förstĂ„ att man betalar en kortavgift för ett Visa kort t ex, dĂ€r fĂ„r man ju en funktion för det, nĂ€r det gĂ€ller TV sĂ„ Ă€r funktionen sjĂ€lva abonnemanget sĂ„ jag har mycket svĂ„rt att se varför man skulle ha mer Ă€n en kostnad dvs abonnemanget.
Postad 17 januari 2009 - 17:13
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2 477 inlÀgg
De borde införa engÄngsavgift pÄ syskonkort eller minska avgiften för syskonabonnemang drastiskt med dessa sjuka kortavgifter.
Com Hem Àr ett genomruttet företag som Àgs av samma typ av kapitalistmaffia som orsakade just den hÀr finanskrisen.
Jag som har fiber i lÀgenheten kÀnner en djÀvligt stor lust att byta leverantör.
Postad 17 januari 2009 - 17:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
Ska inte vara nÄn avgift överhuvudtaget pÄ kanaler man redan betalat för 1 gÄng inte ens engÄngsavgift.... men det Àr ett problem hos alla operatörer...
Postad 17 januari 2009 - 21:13
Unregistered1505595a
-
Unregistered1505595a
-
Wannabe
-
-
31 inlÀgg
Ska inte vara nÄn avgift överhuvudtaget pÄ kanaler man redan betalat för 1 gÄng inte ens engÄngsavgift.... men det Àr ett problem hos alla operatörer...
Det Àr en avgift som ska tÀcka underhÄll, framtida investeringar och dylikt. Det tillÄter Radio- och tv-verket, vilket nÀmns i deras rapport pÄ sidan 28: http://www.rtvv.se/_...43235300761.pdf
Postad 17 januari 2009 - 22:36
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
den betalar man redan i grundavgiften för kabeltvn... finns ingen anledning att ha avgift för varje tv apparat... man betalar ju inte bredband för varje dator eller tv licens för varje tv utan man betalar för hushÄllet....
och det finns ingen anledning till att koda SVT som man betalar tvlicens för....
Redigerat av Leatherface, 17 januari 2009 - 22:37.
Postad 19 januari 2009 - 17:02
Stridis
-
Stridis
-
Wannabe
-
-
30 inlÀgg
Skickade detta precis till Comhem
Hej !
LÀste att ni skall införa en kortavgift pÄ 360:- om Äret, om detta Àr fallet sÄ kan ni rÀkna med att jag kommer att sÀga upp alla mina kanaler hos er som jag har idag.
Varför skall jag som redan har ett kort idag behöva betala varje Är för ett kort som bara tillverkas en gÄng.
Ni hade kortavgift innan och den tog ni bort och höjde kanalpaketen istÀllet, och nu har ni mage att införa kortavgift igen.
Bara sÄ ni vet det sÄ kommer ni förlora mer pÄ det Àn vad ni kommer att tjÀna.
Usch Comhem, sÀger bara Usch
Postad 19 januari 2009 - 17:38
Brando70
-
Brando70
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Comhem fÄr rÀkna med en hel del abbonemangsuppsÀgningar, OM de inför kortavgift igen!
Detta Àr inte klokt!!!
Viasat Sport paket bytte bara namn och logo för att sedan höja priset frÄn 59kr till 99 kr per mÄnad!
Canal+ bytte bara namn pÄ sina kanaler och höjde priserna frÄn 229 kr till 249 kr!
Comhem införde Medium HD 8 favoriter och höjde pris frÄn 159kr till 199kr!
ALL VILL BARA DRA IN PENGAR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
STOPPA PLUNDRANDE!!!!! SĂG UPP ABBONEMANG HOS COMHEM OM DE INFĂR KORTAVGIFT!!!!!!
Redigerat av Brando70, 19 januari 2009 - 17:39.
Postad 19 januari 2009 - 19:36
Ausgarius
-
Ausgarius
-
Rookie
-
9 inlÀgg
Comhem kommer att informera befintliga kunder om kortavgiften under 2009 Q2 samt införa avgiften 2009 Q3/Q4 enligt kundtjÀnst.
Postad 19 januari 2009 - 20:40
Unregistered8147b14e
-
Unregistered8147b14e
-
Veteran
-
-
2 473 inlÀgg
sÀg att hundra kunder sÀger upp sina abbonemang pÄ grund av detta, Comhem kommer i ett sÄnt scenario sÀkert tjÀna mycket mera ÀndÄ.
Tror inte att abbonemangsuppsÀgningsropen i trÄden kommer tillföra sÀrskilt mycket dock, vi bor ju ÀndÄ i sverige och vi gillar att knyta nÀven i fickan
TrÄkigt nog har jag inget alternativ dÀr jag bor... SÄ jag knyter nÀven i fickan och slantar upp istÀllet.
Postad 19 januari 2009 - 21:06
IPTV
-
IPTV
-
AnvÀndare
-
-
144 inlÀgg
Spelar ingen roll om det Àr Comhem eller nÄn annan, dom Àr lika fula allihopa och betala för att titta pÄ TV idag Àr bara slÀnga pengarna i sjön.
Kommer sjÀlv sÀga upp allt eftersom jag tankar filmer och dylikt istÀllet.
Postad 20 januari 2009 - 08:28
Unregisteredc2e5ee9c
-
Unregisteredc2e5ee9c
-
LĂ€rjunge
-
-
447 inlÀgg
Comhem kommer att informera befintliga kunder om kortavgiften under 2009 Q2 samt införa avgiften 2009 Q3/Q4 enligt kundtjÀnst.
Okej, sÄ vi har tre olika bud nu dÄ? 1. Kortavgift införs nu pÄ nya kunder och för de som har löpande abonnemang. Kunder med bindningstid kvar drabbas först nÀr deras bindningstid löpt ut. 2. Kortavgift införs hos alla kunder frÄn och med nÀsta faktura men alla har rÀtt att sÀga upp abonnemanget pga detta, Àven de som har bindningstid kvar. Fortfarande ingen info om hur en subventionerad box ska hanteras om abonnemanget sÀgs upp i förtid. 3. Avgiften införs Q3/Q4 2009
Postad 20 januari 2009 - 08:45
northspawn
-
northspawn
-
Amatör
-
-
73 inlÀgg
Fattar inte mitt svar i frÄn comhem.
min frÄga:
Hejsan,Àr kund hos er och har digtal tv.sÄg att ni har infört kortavgift.gÀller det all kunder eller bara nya ?
'mvh john
svaret blev:
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
BÀsta Kund, du har fortfarande bindningstid pÄ ditt nuvarande avtal pÄ digital-tv abonnemang för Medium 8 Favoriter med Com Hem fram tills 09/08/10. Det innebÀr att ditt avtal gÀller fortfarande, och avtalet avser ingen kortavgift, du inte kommer att fÄ avdrag för nÄgon kortavgift sÄ lÀnge ditt nuvarande/gamla avtal Àr giltigt.
Med vÀnlig hÀlsning
Com Hem AB
Kundservice
xxxxxxx
Ăr fan trög,fattar inte svaret.
nÄgon som kan förklara det logiskt för mig ?
Postad 20 januari 2009 - 09:17
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4 002 inlÀgg
Ăr fan trög,fattar inte svaret. nĂ„gon som kan förklara det logiskt för mig ?
Du kommer inte behöva betala ett öre i kortavgift innan ditt nuvarande avtal gÄr ut. Allt annat vore brott mot avtalet och ge dig rÀtt att bryta det. Nu kan du göra det valet nÀr avtalet gÄr ut, att dÄ inte förlÀnga det. Om du av nÄgon anledning förhandlar om ditt avtal med dem, förlÀnger det, sÄ kommer de troligen plocka ut kortavgift frÄn den dag det nya avtalet gÀller.
Postad 20 januari 2009 - 14:00
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Ăh, Comhem har bara lite svĂ„rtaligheter...
Postad 20 januari 2009 - 15:29
Janne.G
-
Janne.G
-
ForumrÀv
-
-
735 inlÀgg
Ăr det nĂ„gon leverantör som inte har bluffavgifter som kortavgift och krypteringsavgift?
Postad 20 januari 2009 - 16:56
Brando70
-
Brando70
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
Det Àr mycket dumt att införa kortavgift för ett kort som man fÄtt förlÀngesen!!!
Turligt nog sÄ har jag 8 mÄnader kvar av min Canal+Total abbonemang och 18 mÄnader kvar Medium 8 Fav HD!
Men, tÀnker definitivt sÀga upp mig om Comhem begÀr den Ärliga kortavgiften!
SjÀlv Àr jag kund hos Comhem sedan 2002. Betalar ocksÄ Radio-TV avgiften till drygt 2000kr per Är!
Comhem kör tydligen sina egna regler och tror att de kan manipulera sina kunder.
HELL NO!!!!!!!!!!!!!!
Postad 20 januari 2009 - 18:07
Gustavo
-
Gustavo
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Man blir bara förbannad av allt ###### skitsnack Com Hem kör med.
NÄgon som vet om man fÄr betala kortavgiften om man har Small och Canal+ total?
Postad 20 januari 2009 - 18:08
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7 299 inlÀgg
Ja de fÄr du... du fÄr betala 39:-/mÄn (Small Àr en kortavgift med annat namn) dÄ istÀllet för 30:-/mÄn som med dom andra paketen....
Redigerat av Leatherface, 20 januari 2009 - 18:09.
Postad 20 januari 2009 - 18:17
Eufemism
-
Eufemism
-
ForumrÀv
-
-
861 inlÀgg
Det Àr mycket dumt att införa kortavgift för ett kort som man fÄtt förlÀngesen!!!
Turligt nog sÄ har jag 8 mÄnader kvar av min Canal+Total abbonemang och 18 mÄnader kvar Medium 8 Fav HD!
Ni fÄr ursÀkta om det blir lite OT, men jag talade med comhem eftersom jag sitter i en liknande situation.. jag hade 12 mÄnaders bindningstid pÄ mitt Medium 8 Fav. och skrev upp mig pÄ 24 mÄnaders extra TV1000, och nu pÄstÄr de att genom att jag gjorde detta sÄ mÄste jag betala för TV1000 OCH Medium 8 Fav. Ànda tills bÄda abonnemangen Àr slut, vilket innebÀr en merkostnad pÄ 2628kr för mig.. du har inte hört att de tror att de kan göra detta? Skall ringa de nÀr mitt TV1000 Àr slut och ta ett snack med platschefen, det verkar vara de enda som hjÀlper. Hoppas de rÄkar fakturera mig för kortavgift sÄ jag slipper comhem.. jag har slösat pengar pÄ mycket skit, men comhem mÄste vara det sÀmsta av allt
Postad 20 januari 2009 - 19:32
Gustavo
-
Gustavo
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Finanskris Àr inte ett argument att höja priset snarare att sÀnka det.
Administrationskostnaderna har sannerligen inte ökat mÄnga kr frÄn förra Äret.
Kostar inte en spÀnn i tillverkning för ett kort som redan Àr ute hos kund.
Dom vill helt enkelt bara tjÀna 360 kr mer om Äret per kund och hittar dÀrför pÄ denna fina avgift.
Hos Canal Digital fÄr man hela analoga basutbudet digitalt för 35 kr i mÄnaden, vilket Àr kortavgiften.
Det kommer aldrig Com slem ha utan dom vill pressa ut var enda krona frÄn sina kunder.
Hade det funnits alternativ sÄ hade jag sagt upp mitt abonnemang pÄ en gÄng.
Postad 20 januari 2009 - 20:21
Brando70
-
Brando70
-
ForumrÀv
-
-
651 inlÀgg
@Eufemism
Det stÀmmer inte riktigt. Du behöver inte betala för Medium 8 fav lÀnge Àn de 12 mÄnaderna.
TV1000-abbonemang varar i 24 mÄnader, men Medium 8 fav betalar du sÄ lÄngt kontraktet löper, dvs bara 12 mÄnader. Vid slutet av den 11:e mÄnaden ringer du till Comhem och avbokar Medium 8 fav om du inte vill forsÀtta titta pÄ dessa kanaler. That's it man!
Mvh Brando
Postad 20 januari 2009 - 21:14
SPiRiTUZ
-
SPiRiTUZ
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Bau.!
AlltsĂ„, jag fattar inte. Ăr det ingen som kan förklara kortavgiften?
Off topic kanske men fan vad jag önskar att man hade makt nog att utmana alla stora företag. Vilka ska man byta till för att fÄ ett bolag utan skitavgifter? Börjar bli sÄ ******** less pÄ företag. TjÀnar Comhem m fl för dÄligt eller?
Alla som snackar om att sĂ€ga upp sitt Comhem.. Det lĂ„ter bra, men tyvĂ€rr finns inte nĂ„gon konsumentmakt lĂ€ngre. Företagen Ă€r för stora och de VET att vĂ„rt minne Ă€r kort. Alla företag apar efter varandra och tar alla chanser att tjĂ€na mer. Det Ă€r inte ens fult att vara falska och "halv-ljuga" nu för tiden! Ărligt talat, tror du verkligen Comhem bryr sig om du sĂ€ger upp ditt abb? Eller tror du banken, teleoperatören, elbolaget etc etc bryr sig om du byter p g a nĂ„gon diffus avgift? Du hade sĂ€kerligen bytt i alla fall, med eller utan avgift. Sen kan de alltid kĂ„ngla till det lite att byta ocksĂ„ sĂ„ du Ă€nnu hellre stannar kvar. Resonemangen Ă€r ocksĂ„ omvĂ€nda pĂ„ nĂ„got vis. Kunderna ska stĂ„ för kostnader medan aktieĂ€gare ska fĂ„ vinster. Vore det verkligen orimligt att vinster kommer kunder (speciellt trogna sĂ„dana) till nytta?
Det enda dom gör för att behÄlla/vinna lilla dig som kund Àr att följa sin standardmodell för rabatter som ekonomer, psykologer och strateger rÀknat fram. Rabatten Àr planerad i standardpriset. De som Àr dumma nog att betala fullpris fÄr "skylla sig sjÀlva" (jag Àr en av dom). Jag har t ex en bekant som fick 40%(!) rabatt hos tre pÄ sitt abb nÀr hon hotade att sÀga upp (fast pris abb). Det kan man kalla prutmÄn! Och hur fan ska man ha en uppfattning om hur mycket som Àr rimligt att pruta pÄ en sÄdan tjÀnst eller hur mycket andra prutat?
För mig verkar hur som helst kortavgiften vara en ny konkurrensfördel för Comhem eftersom du inom en snar framtid garanterat kommer kunna avtala bort den om du binder dig. DÄ ser det i alla fall ut som om du gjort ett kap. SnÀlla Comhem.
Om 6 mÄnader kommer ingen prata mer om just Comhems kortavgift eftersom de inte Àr nÄgot undantag. Och detta vet de naturligtvis om.
Ingen dÄlig timpeng förresten för deras administratörer. Hur mÄnga kort skulle du kunna knappa in pÄ en dator för att sedan lÀgga i ett kuvert? TandlÀkare my azz.. Comhemadministratör is the shit!
Redigerat av SPiRiTUZ, 20 januari 2009 - 23:15.
Postad 20 januari 2009 - 21:14
IPTV
-
IPTV
-
AnvÀndare
-
-
144 inlÀgg
Men, tÀnker definitivt sÀga upp mig om Comhem begÀr den Ärliga kortavgiften!
SjÀlv Àr jag kund hos Comhem sedan 2002. Betalar ocksÄ Radio-TV avgiften till drygt 2000kr per Är! Comhem kör tydligen sina egna regler och tror att de kan manipulera sina kunder.
HELL NO!!!!!!!!!!!!!! 
Vad hade du tÀnkt göra istÀllet dÄ? Canal Digital Àr Ànnu vÀrre, tar mer betalt, lurar kunder etc etc. Viasat likadana som ovan. Boxer har jag ingen erfarenhet av.
Postad 20 januari 2009 - 21:17
Snoooz
-
Snoooz
-
LĂ€rjunge
-
-
422 inlÀgg
Vi konsumenter fÄr organisera oss och sÀga ifrÄn!
Postad 20 januari 2009 - 23:25
Ludde76
-
Ludde76
-
AnvÀndare
-
-
145 inlÀgg
Fast pÄ ett sÀtt kan jag förstÄ att dom inför kortavgift igen, nÀr alla andra har det. Och nÀr folk jÀmför priser pÄ kanalpaket har dom oftast inte tÀnkt pÄ att dom andra har kortavgift, sÄ jÀmförelsen blir inte helt rÀttvis. Dessutom kan jag tÀnka mig att i kortavgiften ingÄr nÄn slags licens till conax? Hursomhelst sÄ vore det ju bÀst om alla slopade kortavgiften för enkelhetens skull.
Redigerat av Ludde76, 20 januari 2009 - 23:26.
Postad 20 januari 2009 - 23:28
Gustavo
-
Gustavo
-
Wannabe
-
-
14 inlÀgg
Inför dom kortavgift fÄr dom ju sÀnka kostnaden pÄ abonnemangen, det sÀger sig ju sjÀlvt.
Tror knappast att Canal digital tar mer betalt för sina abonnemang. Kollade pÄ deras sida senast idag.
Com hem Àr lÄngt ifrÄn billigast och sÀrskilt inte nu nÀr dom lÀgger pÄ ytterliggare Àn avgift.
Man kan jÀmföra exempelvis small (Com hem)l och baspaketet (Canal Digital).
I small fÄr man nÄgra trÄkiga kanaler som egentligen ska va fria men Com hem har mage att ta betalt för dom ÀndÄ.
Kollar man pÄ baspaketet hos Canal Digital sÄ fÄr man alla analoga kanalerna digitalt.
BÄda abonnemangen kostar under 40 kr, hur förklarar man detta?
Jo helt enkelt Com hem skiter fullstÀndigt i kunderna medan Canal Digital lyssnar iallafall lite pÄ kundernas önskemÄl.
För att inte snacka om supporten, dom Àr fullstÀndigt vÀrdelösa. Inte ska vÀl kunderna förklara för supporten hur saker och ting fungerar, men sÄ Àr ju trÄkigt nog fallet.
Redigerat av Gustavo, 20 januari 2009 - 23:30.
Postad 21 januari 2009 - 00:26
z0k4
-
z0k4
-
AnvÀndare
-
-
137 inlÀgg
De Àr ju Äxo lagom sköna med sina 35kr i faktureringsavgift per mÄnad, vet inte vad de andra tar men 35kr/mÄnad Àr ju rena rÄnet, nÀstan ett mÄste med autogiro dessvÀrre
Postad 21 januari 2009 - 02:47
IPTV
-
IPTV
-
AnvÀndare
-
-
144 inlÀgg
Kanske bÀttre ni jÀmför tex Canal Digital med Comhems priser istÀllet för att sÀga CD Àr sÄ mycket bÀttre vilket dom inte Àr.
Canal Digital:
Startavgift: 695 kr
Kortavgift: 169 kr/kvartal
Bindningstid: 24 mÄnader
Faktureringsavgift 35 kr/faktura (vid autogiro ingen avgift)
Comhem:
Startavgift: 0 kr
Kortavgift: 80 kr/kvartal
Bindningstid: 12 mÄnader
Faktureringsavgift 35 kr/faktura (vid autogiro eller e-faktura ingen avgift)
Ăvrigt:
Comhem har ett betydligt bredare kanalbutbud ocksÄ som Viasats alla kanaler tex.
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
TV-Program
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|