Logitech Squeezebox Boom
140 svar till detta ämne
Postad 18 maj 2009 - 11:07
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Jag har oxå råkat ut för detta. Den har fungerat kladerfritt i några veckor tills för några dagar sen då den blev tok seg och är sån hela tiden nu. Sega menyer, scrollningen hackar mm.. Nån som har botmedlet till problemet?
Kör du trådlöst? Prova att ansluta boomen med kabel till din router / switch. Mvh Hans
Postad 18 maj 2009 - 11:10
Seriefigur
-
Seriefigur
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kör du trådlöst? Prova att ansluta boomen med kabel till din router / switch.
Mvh Hans
Det känns inte så modernt att köra via kabel Har min bombox i köket, ingen tp sladd där. Ska testa att koppla in den med sladd när jag kommer hem och se om lagget släpper på den. Tack för tipset
Postad 18 maj 2009 - 11:16
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Det känns inte så modernt att köra via kabel Har min bombox i köket, ingen tp sladd där. Ska testa att koppla in den med sladd när jag kommer hem och se om lagget släpper på den.
Tack för tipset
Nej, visst det är inte så modernt. Tänkte inte att du skulle göra det för alltid.  Om det fungerar bra med sladd så är det nåt med det trådlösa nätverket. Kanske den trådlösa routern behöver startas om? /Hans
Postad 18 maj 2009 - 14:28
Seriefigur
-
Seriefigur
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Nej, visst det är inte så modernt. Tänkte inte att du skulle göra det för alltid.  Om det fungerar bra med sladd så är det nåt med det trådlösa nätverket. Kanske den trådlösa routern behöver startas om?
/Hans
Hmm... nu när du säger så var det nog någon månadsen jag startade om routern. Hur ofta gör man det egentligen
Postad 18 maj 2009 - 15:33
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Hmm... nu när du säger så var det nog någon månadsen jag startade om routern. Hur ofta gör man det egentligen 
Enkelt att testa :-) Kan vara så enkelt! 7H
Postad 19 maj 2009 - 07:54
Seriefigur
-
Seriefigur
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Enkelt att testa :-) Kan vara så enkelt!
7H
Valde det lättaste sättet och startade om routern. Nu funkar Boomen hur bra som helst igen. Tack för tipset.
Postad 19 maj 2009 - 11:49
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Valde det lättaste sättet och startade om routern. Nu funkar Boomen hur bra som helst igen.
Tack för tipset.
Va bra att det löste sig för dig. Varsågod.  Nu kan du njuta av denna fantastiska apparat igen :-) /Hans
Postad 25 maj 2009 - 06:57
killshot
-
killshot
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej,
Jag köpte min boom i helgen och är grymt nöjd.
kan verkligen rekommendera den, köpte den från Kjell för 2000:-
/Killshot
Postad 25 maj 2009 - 18:07
robertk
-
robertk
-
Amatör
-
-
84 inlägg
Tack för en upplysande tråd! Mitt köp (av Boom, sen squeezebox) inträffar dag #1 Spotify-stöd införs  .
mvh, Robert
Postad 25 maj 2009 - 19:46
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Hej, Jag köpte min boom i helgen och är grymt nöjd. kan verkligen rekommendera den, köpte den från Kjell för 2000:-
/Killshot
Såg att Kjell.co hade en kampanj på den 1999 kr (för att vara exakt) själv utnyttjade jag prisgarantin på ELGIGANTEN (köpte den för 2490 där) fick tillbaka 500 kr (säljaren avrundade uppåt tydligen) Elgiganten håller vad de lovar! :-D /H
Redigerat av DiSNEY, 16 juni 2009 - 21:34.
Postad 25 maj 2009 - 20:45
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Såg att Kjell.co hade en kampanj på den 1999 kr (för att vara exakt) själv utnyttjade jag prisgarantin på mediamarkt (köpte den för 2490 där) fick tillbaka 500 kr (säljaren avrundade uppåt tydligen)
Elgiganten håller vad de lovar! :-D
/H
Det blev otydligt det där sista med Elgiganten. Köpte du den där? Själv var jag inne i helgen på Kjell&CO men den var slut. Åkte till Mediamarkt, fanns inte där. Åkte till Elgiganten, de visste inte vad det var för nåt. Åkte till OnOff, men eftersom den var slut på Kjell (de surfade till kjell.com och kollade på lagerstatus i samma stad) så fick jag ingen prisgaranti. 2695, men de kunde gå ner till 2350. No deal för min del. Dock blev jag erbjuden en harmony 555 och en boom för 2695. Försökte pruta på teknikmagasinet, men skillnaden var för stor tyckte de (ordinarie pris 3000). På kvällen beställde jag på kjell.com, postförskott och gratis frakt. Ligger på posten redan idag (Beställde lördags natt).
Postad 25 maj 2009 - 20:50
toppy.se
-
toppy.se
-
Amatör
-
-
96 inlägg
Tack för en upplysande tråd! Mitt köp (av Boom, sen squeezebox) inträffar dag #1 Spotify-stöd införs .
mvh, Robert
Det ska gå. http://forums.slimde...ghlight=spotify
Postad 03 juni 2009 - 09:29
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Ansluter mig till Boom-klubben ;]
Packade upp och installerade i söndags, tog runt 5 minuter innan internetradion var i full gång i köket. En härlig upplevelse att kunna lyssna på radiostationer utöver de lokala. Jag har egentligen ingenting negativt att säga om enheten. Den ser fantastisk ut och den låter fantastiskt för sin storlek. En sak (som många påpekat) är att det kan ta sin tid att bläddra genom ett stort bibliotek av artister. En lösning på detta kan tänkas vara en iPhone eller iPod Touch med iPEng. Inget som stör mig dock.
Som jag tidigare nämnt i tråden var jag lite orolig att placera Boom i köket då det är en rejäl betongvägg mellan routern och Boom men det har fungerat helt klockrent, vare sig det är stream av mp3 eller flac via Squeezecenter eller internetradio via Squeezecenter/Squeezenetwork.
Min nuvarande setup är en trådlös router i form av WRT54GL (med DD-WRT), en NAS i form av QNAP TS-119 som kör SqueezeCenter 7.3.2. Har även en Duet i vardagsrummet som kör mot samma NAS/Squeezecenter.
Det känns som att Boom har en stabilare trådlös sändare gentemot SBR, den ansluter snabbare (för mig iaf) till Squeezecenter och har överlag en snabbare respons när man byter källa eller spår. Detta trots att SBR bara är 3 meter ifrån min router (och en gipsvägg i vägen) medan Boom är 7 meter ifrån (med en betongvägg i vägen).
All in all, hatten av till Slim Devices/Logitech för en kanonprodukt.
Postad 03 juni 2009 - 20:38
Unregistered660dd59f
-
Unregistered660dd59f
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Hej!
Nu har jag letat i tre timmar och hittar inget som hjälper tyvärr! AAAAAAArrrrghhhhH!!!
Försöker installera WeatherTime eller SuperDateTime som plug-in på min Boom men det går minst sagt inte bra...
Hoppas nu på hjälp från er där ute för det här sabbade verkligen min dag totalt. Hur svårt kan det vara?
Kan någon vänlig själ där ute hjälpa mig från början i hur jag ska lyckas få igång väder och tid i min Boom-display? Har laddat ner plugins till båda ovan nämnda program och lagt dem i mappen för Squeezecenter-Server-Plugins. Där ligger de uppzippade och klara men jag kommer inte längre.
Jag har stängt av Squeezecenter och startat upp flera gånger utan att hitta några nya plugins. Ska man inte hitta de i Squeezecenter under Plug-ins eller är jag helt dum i hela huvudet. (Förmodligen...)
Mer än tacksam för svar,
Mattimannen
PS. Förklara gärna så en tvååring förstår, det är ungefär den nivån jag verkar ligga på...
Postad 03 juni 2009 - 20:52
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Hej!
Nu har jag letat i tre timmar och hittar inget som hjälper tyvärr! AAAAAAArrrrghhhhH!!!
Försöker installera WeatherTime eller SuperDateTime som plug-in på min Boom men det går minst sagt inte bra...
Hoppas nu på hjälp från er där ute för det här sabbade verkligen min dag totalt. Hur svårt kan det vara?
Kan någon vänlig själ där ute hjälpa mig från början i hur jag ska lyckas få igång väder och tid i min Boom-display? Har laddat ner plugins till båda ovan nämnda program och lagt dem i mappen för Squeezecenter-Server-Plugins. Där ligger de uppzippade och klara men jag kommer inte längre. Jag har stängt av Squeezecenter och startat upp flera gånger utan att hitta några nya plugins. Ska man inte hitta de i Squeezecenter under Plug-ins eller är jag helt dum i hela huvudet. (Förmodligen...)
Mer än tacksam för svar,
Mattimannen
PS. Förklara gärna så en tvååring förstår, det är ungefär den nivån jag verkar ligga på...
Du skall bara använda SuperDateTime! Såhär installerar du den... 1. Unzip downloaded zip file appropriate directory (SC7). Folder names are case sensitive. Windows: SqueezeCenter\server\Plugins\ NOT SqueezeCenter\server\Slim\Plugin <--- VIKTIGT Linux: /var/lib/squeezecenter/Plugins/ Soft Link: /usr/share/squeezecenter/Plugins/ OS X Single User: ~/Users/yourusername/Library/PreferencePanes/SqueezeCenter.prefpane/Contents/server/Plugins OS X Multi User: ~/Library/PreferencePanes/SqueezeCenter.prefpane/Contents/server/Plugins 2. Restart SlimServer. 3. Ensure the plugin is enabled from Server Settings / Plugins web page. 4. Configure custom plugin settings (city, teams, etc.) from Server Setttings / Plugins web page. 5. Enable screensaver for when a player is turned off from Player Settings web page. Följ instruktionerna här.. http://forums.slimde...t=SuperDateTimeOm du inte lyckas med hjälp av den så säg till så får jag visa dig handgripligen.. /Hans
Redigerat av DiSNEY, 03 juni 2009 - 20:54.
Postad 16 juni 2009 - 19:30
bjorwen
-
bjorwen
-
Rookie
-
2 inlägg
Såg att Kjell.co hade en kampanj på den 1999 kr (för att vara exakt) själv utnyttjade jag prisgarantin på mediamarkt (köpte den för 2490 där) fick tillbaka 500 kr (säljaren avrundade uppåt tydligen)
Elgiganten håller vad de lovar! :-D
/H
Du utnyttjande prisgarantin på mediamarkt och Elgiganten håller vad dom lovar... Intressant!!
Postad 16 juni 2009 - 22:46
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Du utnyttjande prisgarantin på mediamarkt och Elgiganten håller vad dom lovar... Intressant!!
Ja okej, jag skrev fel. det skall vara ELGIGANTEN och inte Mediamarkt. Jag köpte den på ELGIGANTEN och Kjell.co hade den billigare, därför utnyttjade jag lägstaprisgarantin hos ELGIGANTEN vilket fungerade utan problem. Får be om ursäkt för att jag skrev fel. /H
Postad 28 juni 2009 - 21:18
jmolofsson
-
jmolofsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Den intresserade kan ju kritisera mig för mitt lämnade omdöme. Ungefär såhär skrev jag (smärre ändringar, främst språkliga, är gjorda):Det finns mycket positivt att säga om denna webbradio, men för att balansera bilden finns det två brister, där reklamen och entusiasmen för lådan visat sig överdriven. 1/ serverprogrammet är skrivet i Perl, vilket gör det rätt segt [om man har ett stort musikbibliotek, och förbättrar ID3-taggarna då och då...] 2/ att installera server-programmet på en QNAP-119 visade sig så svårt att jag, som fuskat en hel del med Perl-programmering, efter att ha laddat ner och installerat och avinstallerat ett halvdussin versioner av de olika programmen till QNAP:en, sköt upp det projektet till en längre helg 3/ så jag försökte istället köra servern på en knädator med WindowsXP som operativsystem. Det gick utmärkt att installera programmet, men Squeezeboxen envisades med att inte få kontakt. Således fungerade Squeezeboxen som en förträfflig webbradiomottagare. Precis som alla andra är jag väldigt nöjd med det intuitiva användar-gränssnittet och med ljudet som kommer ur högtalarna, och med hur enkelt uppkoppling på ett lokalt nät fungerar. 4/ Jag prövade även att ansluta Squeezeboxen direkt med en medföljande kabel till hörlursuttaget på en dator. Då visade det sig att ljudet som kom den vägen blev rätt så blygsamt. Man fick skruva upp volymen mot max för att få någorlunda mycket ljud ur den. Slår man sedan över till webbradioläge så blev ljudet plötsligt VÄLDIGT mycket för högt. Senare upptäckte jag att det fanns en inställningsmöjlighet för detta, men defaultinställningen verkar inte vara helt genomtänkt, om man säger så. Och grannarna och vi hade redan fått ett bestående intryck. Vårt syfte med köpet var dock att få en trådlös högtalare med bättre ljud än våra knädatorer. Efter 36 timmars pillande stod det klart att det sannolikt är Windows-brandväggen, och dessutom kanske en extra brandvägg som Lenovo har lagt in i Thinkpad, som gjorde att kontakt med server på trådlöst anslutna datorer inte kunde upprättas ens inom vårt LAN. DET HÄR hade jag inte förstått innan jag köpte burken. Information om det finns säkert nånstans där jag ännu inte tittat. Alltså tycker jag att informationen om vad som är möjligt att göra är... vad ska vi kalla det? optimistisk?, överdriven?, hajpad?, ...att det behövs inte så lite vana vid Unix/Linux-miljö och erfarenhet av nätverksfelsökning för att göra det möjliga, om det mumlas det såklart i skägget. När jag så installerade servern på en dator som har ethernetkabel till routern så fungerar allt som en dans. På mindre än tio minuter fick vi sedan en fungerande trådlös stereohögtalare. (...och subwoofer kan anslutas.)
Redigerat av jmolofsson, 28 juni 2009 - 22:53.
Postad 29 juni 2009 - 00:41
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Den intresserade kan ju kritisera mig för mitt lämnade omdöme.
Ungefär såhär skrev jag (smärre ändringar, främst språkliga, är gjorda):
Det finns mycket positivt att säga om denna webbradio, men för att balansera bilden finns det två brister, där reklamen och entusiasmen för lådan visat sig överdriven.
1/ serverprogrammet är skrivet i Perl, vilket gör det rätt segt [om man har ett stort musikbibliotek, och förbättrar ID3-taggarna då och då...]
2/ att installera server-programmet på en QNAP-119 visade sig så svårt att jag, som fuskat en hel del med Perl-programmering, efter att ha laddat ner och installerat och avinstallerat ett halvdussin versioner av de olika programmen till QNAP:en, sköt upp det projektet till en längre helg
3/ så jag försökte istället köra servern på en knädator med WindowsXP som operativsystem. Det gick utmärkt att installera programmet, men Squeezeboxen envisades med att inte få kontakt.
Således fungerade Squeezeboxen som en förträfflig webbradiomottagare. Precis som alla andra är jag väldigt nöjd med det intuitiva användar-gränssnittet och med ljudet som kommer ur högtalarna, och med hur enkelt uppkoppling på ett lokalt nät fungerar.
4/ Jag prövade även att ansluta Squeezeboxen direkt med en medföljande kabel till hörlursuttaget på en dator. Då visade det sig att ljudet som kom den vägen blev rätt så blygsamt. Man fick skruva upp volymen mot max för att få någorlunda mycket ljud ur den. Slår man sedan över till webbradioläge så blev ljudet plötsligt VÄLDIGT mycket för högt. Senare upptäckte jag att det fanns en inställningsmöjlighet för detta, men defaultinställningen verkar inte vara helt genomtänkt, om man säger så. Och grannarna och vi hade redan fått ett bestående intryck.
Vårt syfte med köpet var dock att få en trådlös högtalare med bättre ljud än våra knädatorer.
Efter 36 timmars pillande stod det klart att det sannolikt är Windows-brandväggen, och dessutom kanske en extra brandvägg som Lenovo har lagt in i Thinkpad, som gjorde att kontakt med server på trådlöst anslutna datorer inte kunde upprättas ens inom vårt LAN.
DET HÄR hade jag inte förstått innan jag köpte burken. Information om det finns säkert nånstans där jag ännu inte tittat. Alltså tycker jag att informationen om vad som är möjligt att göra är... vad ska vi kalla det? optimistisk?, överdriven?, hajpad?, ...att det behövs inte så lite vana vid Unix/Linux-miljö och erfarenhet av nätverksfelsökning för att göra det möjliga, om det mumlas det såklart i skägget.
När jag så installerade servern på en dator som har ethernetkabel till routern så fungerar allt som en dans. På mindre än tio minuter fick vi sedan en fungerande trådlös stereohögtalare. (...och subwoofer kan anslutas.)
1. Ja, det är skrivet i Perl och fungerar såldes på en större mängd plattformar, som Unix, Linux, Mac OS, Windows det flyter på rätt bra här iaf. Men visst. Allt kan bli bättre. 2. Har inte några erfarenheter av Q-nap men jag har inte hört så många klaga på att det inte skall fungera. Jag föreslår att du konsulterar Q-naps forum http://forum.qnap.com/ så du slipper uppfinna hjulet två gånger 3. Det fungerar utmärkt. Inga problem här heller. Möjligtvis kan det handla om att du har dubbla brandväggar (det är ju dumt..) men det kan du ju knappast skylla på Squeezeboxen eller dess mjukvara? 4. Finns en inställning för det där. Settings -> Audio -> Line In Level (som du redan upptäckt ja) det är väl så att de flesta ansluter mp3-spelare som inte ger ut lika mycket kräm som din dator. Det är alltid en svår övervägning. Har du fortsatta problem så rekommenderar jag dig att höra av dig till Logitechs support på svenska som hjälper dig mer än gärna. 08 501 632 83. och du. Squeezeboxen är mycket mycket mycket mer än en trådlös högtalare. Det är bara att du inte upptäckt det ännu, p.ga dina startproblem. När du får ordning på ditt nätverk/qnap så kommer du förstå oss andra som är nöjda. Mvh Hans
Postad 29 juni 2009 - 09:33
Callekl
-
Callekl
-
Användare
-
-
221 inlägg
Ungefär såhär skrev jag (smärre ändringar, främst språkliga, är gjorda):
Det finns mycket positivt att säga om denna webbradio, men för att balansera bilden finns det två brister, där reklamen och entusiasmen för lådan visat sig överdriven.
1/ serverprogrammet är skrivet i Perl, vilket gör det rätt segt [om man har ett stort musikbibliotek, och förbättrar ID3-taggarna då och då...]
2/ att installera server-programmet på en QNAP-119 visade sig så svårt att jag, som fuskat en hel del med Perl-programmering, efter att ha laddat ner och installerat och avinstallerat ett halvdussin versioner av de olika programmen till QNAP:en, sköt upp det projektet till en längre helg
3/ så jag försökte istället köra servern på en knädator med WindowsXP som operativsystem. Det gick utmärkt att installera programmet, men Squeezeboxen envisades med att inte få kontakt.
Således fungerade Squeezeboxen som en förträfflig webbradiomottagare. Precis som alla andra är jag väldigt nöjd med det intuitiva användar-gränssnittet och med ljudet som kommer ur högtalarna, och med hur enkelt uppkoppling på ett lokalt nät fungerar.
4/ Jag prövade även att ansluta Squeezeboxen direkt med en medföljande kabel till hörlursuttaget på en dator. Då visade det sig att ljudet som kom den vägen blev rätt så blygsamt. Man fick skruva upp volymen mot max för att få någorlunda mycket ljud ur den. Slår man sedan över till webbradioläge så blev ljudet plötsligt VÄLDIGT mycket för högt. Senare upptäckte jag att det fanns en inställningsmöjlighet för detta, men defaultinställningen verkar inte vara helt genomtänkt, om man säger så. Och grannarna och vi hade redan fått ett bestående intryck.
Vårt syfte med köpet var dock att få en trådlös högtalare med bättre ljud än våra knädatorer.
Efter 36 timmars pillande stod det klart att det sannolikt är Windows-brandväggen, och dessutom kanske en extra brandvägg som Lenovo har lagt in i Thinkpad, som gjorde att kontakt med server på trådlöst anslutna datorer inte kunde upprättas ens inom vårt LAN.
DET HÄR hade jag inte förstått innan jag köpte burken. Information om det finns säkert nånstans där jag ännu inte tittat. Alltså tycker jag att informationen om vad som är möjligt att göra är... vad ska vi kalla det? optimistisk?, överdriven?, hajpad?, ...att det behövs inte så lite vana vid Unix/Linux-miljö och erfarenhet av nätverksfelsökning för att göra det möjliga, om det mumlas det såklart i skägget.
När jag så installerade servern på en dator som har ethernetkabel till routern så fungerar allt som en dans. På mindre än tio minuter fick vi sedan en fungerande trådlös stereohögtalare. (...och subwoofer kan anslutas.)
Följ instruktionerna i den här länken: http://oinkzwurgl.org/ssods_tsFick fart på det hela på 10min på min TS-219 i helgen. OBS det står fel filnamn i instruktionen, 3.08 skall vara 3.18 har jag för mig, men det ser du.
Postad 08 juli 2009 - 10:34
jmolofsson
-
jmolofsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Efter ytterligare en hel del pillande, och en ominstallation av Windows XP ("för säkerhets skull"), visade det sig att dessutom routern från Huawei defaultar till att begränsa/förhindra kommunikationen mellan trådlösa enheter i lokala nätverket. När den begränsningen upphävts, och Thinkpadens Access Connections och själva Windowsbrandväggen modifierats/kontrollerats, så hittade Squeezeboxen snabbt datorns Squeezecenter. Felmeddelandet i Squeezeboxen "att det inte går att ansluta till Squeezecenter" var ju helt sanningsenligt, men det var av begränsad nytta för användaren.
Postad 14 juli 2009 - 17:49
Unregisteredc2e15e02
-
Unregisteredc2e15e02
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
om man kör in plug-in för att kunna få vädret i displayen är det stöd för svenska städer då oxå? annars är det ju inte så kul..
Postad 14 juli 2009 - 19:38
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
om man kör in plug-in för att kunna få vädret i displayen är det stöd för svenska städer då oxå? annars är det ju inte så kul.. 
Självklart!!
Postad 17 juli 2009 - 08:25
BqNk
-
BqNk
-
Rookie
-
5 inlägg
Var hittar man alla plug-ins?
Postad 17 juli 2009 - 08:57
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Postad 18 juli 2009 - 10:17
Unregistered7ff3cfb6
-
Unregistered7ff3cfb6
-
Lärjunge
-
-
342 inlägg
Fick min för 1790:- på elgiganten. Sa bara att onoff körde den för 1990:--
Så det fanns utrymme för en ny blixt också :-)
Postad 23 juli 2009 - 06:09
heliac
-
heliac
-
Lärjunge
-
-
271 inlägg
Har använt Squeezebox ett tag nu och är helnöjd. Jag såg att det diskuterades prestanda och kan tillägga att jag också haft en del strul. Jag och tjejen har varsin laptop så jag installerade squeezecenter på bägge. Det underliga är att när jag kör mot hennes laptop är squeezeboxen hur snabb som helst, börjar i princip spela upp direkt när man trycker på play. Sökande och bläddrande går skitsnabbt. Men mot min laptop som har bättre prestanda går det mycket segare. ?!?
Idag fick jag en Squeezbox Boom i 35-årspresent  och blev tvungen att uppgradera squeezecenter för att den skulle funka. Men då försvann Shoutcastradion, den är det jag använder mest ju. Varför detta???
EDIT: Gjorde en omstart av både dator och Boomen sen fanns shoutcast igen...
Redigerat av heliac, 23 juli 2009 - 06:26.
Postad 24 juli 2009 - 22:59
BqNk
-
BqNk
-
Rookie
-
5 inlägg
Har dom fixat support för Spotify än? Har precis skaffat spotify å det skulle ju va super å kunna lyssna på boxen... Har googlat lite men man får ju fan inte fram några ordentliga svar
Postad 24 juli 2009 - 23:08
what17ever
-
what17ever
-
Veteran
-
-
2 416 inlägg
Har dom fixat support för Spotify än? Har precis skaffat spotify å det skulle ju va super å kunna lyssna på boxen... Har googlat lite men man får ju fan inte fram några ordentliga svar
Nej, inget stöd för Spotify i Squeezeboxen ännu, tyvärr. Det finns ett bökigt sätt att få det att funka, googla (....) på squeezebox pluginen "waveinput" , men det kräver att du har datorn med spotify påslaget hela tiden, sunkigt.
Postad 25 juli 2009 - 10:56
BqNk
-
BqNk
-
Rookie
-
5 inlägg
Nej, inget stöd för Spotify i Squeezeboxen ännu, tyvärr. Det finns ett bökigt sätt att få det att funka, googla (....) på squeezebox pluginen "waveinput" , men det kräver att du har datorn med spotify påslaget hela tiden, sunkigt.
Jo jag läste om det men det kändes ej okej! Blir till å vänta helt enkelt
Postad 26 juli 2009 - 17:34
kott
-
kott
-
Användare
-
-
243 inlägg
Annars finns ju http://forums.slimde...ead.php?t=64590 , även om även den inte är lika smidig som att undvika SqueezeCenter.
Postad 28 juli 2009 - 08:19
robzin
-
robzin
-
Rookie
-
6 inlägg
Nån som kan tipsa om en enkel nas till mitt hemmanätverk? För backup o gemensamma filer, men framförallt till min planerade Squeezebox.
Hänvisa mig gärna till passande tråd(har själv inte hittat någon).
Postad 28 juli 2009 - 08:38
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Nån som kan tipsa om en enkel nas till mitt hemmanätverk? För backup o gemensamma filer, men framförallt till min planerade Squeezebox.
Hänvisa mig gärna till passande tråd(har själv inte hittat någon).
Mitt tips: https://www.prisjakt...kt.php?p=412886Q-nap 219 Instruktion hur du får in Squeezecenter: http://www.qnap.com/...on.asp?ap_id=71/Hans
Postad 29 juli 2009 - 07:01
robzin
-
robzin
-
Rookie
-
6 inlägg
Mitt tips: https://www.prisjakt...kt.php?p=412886
Q-nap 219
Instruktion hur du får in Squeezecenter:
http://www.qnap.com/...on.asp?ap_id=71
/Hans
Tack för svaret! Har faktiskt kollat på den Q-napen tidigare. Tänkte att jag skulle börja med att inhandla en squeezebox boom och se hur mycket nytta jag kommer ha av den.. Hur är erfarenheterna av att streama direkt från pc via wifi?
Postad 29 juli 2009 - 07:22
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Tack för svaret! Har faktiskt kollat på den Q-napen tidigare. Tänkte att jag skulle börja med att inhandla en squeezebox boom och se hur mycket nytta jag kommer ha av den..
Hur är erfarenheterna av att streama direkt från pc via wifi?
Du kommer ääääääääääääääääälska Boomen. Jag kör allt trådlöst hemma och det fungerar utan problem!! /Hans
Postad 29 juli 2009 - 12:10
jmolofsson
-
jmolofsson
-
Rookie
-
7 inlägg
Även om jag ännu inte haft tid att installera squeezecenter på QNAP så beställde jag alldeles nyss familjens andra Squeezebox Boom. Det kanske sätter mitt något syrliga betyg i sitt rätta sammanhang. Man kanske borde försöka modifiera innehållet i det där omdömet?
Postad 30 juli 2009 - 13:54
robzin
-
robzin
-
Rookie
-
6 inlägg
Kunde inte vänta så jag la en beställning på pc-city med en gång;)
Postad 17 augusti 2009 - 17:45
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
PC-city har den för 1890:- inkl frakt denna veckan, något som tydligen inte syns på prisjakt.
Lite oväntad bonus som iaf fick mig att slå till på Boom #2
Postad 17 augusti 2009 - 18:25
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
PC-city har den för 1890:- inkl frakt denna veckan, något som tydligen inte syns på prisjakt. Lite oväntad bonus som iaf fick mig att slå till på Boom #2
Får man vara nyfiken och fråga vart de är placerade? Så man blir lite inspererad? :-)
Postad 18 augusti 2009 - 15:59
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jag bor ju i en 'trea' på tre våningar så en stereo räcker inte.
En finns i köket, den andra hamnar i källaren vid datorn och skaffar
jag en hemmabio där nere så kan man alltid flytta den till sovrummet eller
tvättstugan dvs. överallt där man har sega uppgifter som att vika tvätt,
laga mat, stryka eller sortera räkningar...
Väntar spänt på att se hur sync-funktionen funkar sedan lär det bli en
squeezebox i vardagsrummet så att man kan fixa ljud i hela huset.
Blir ju annars att man sätter på en skiva och sedan kommer på att man
måste gå och laga mat
Postad 27 augusti 2009 - 16:33
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
Synkroniserar bra, stod just i köket och tryckte igång barnkanalen till ungarna i källaren...
Ett problem bara nu när jag börjat med Squeezecenter;
varför måste man gå in i Squeezenetwork för att få fram radiostationer eller sina favoriter därifrån,
någon som kommit på ett sätt att sync'a - jag får inte ens in P1's URL i squeezecenter från squeezenetwork...
Lösning:
I SqueezeNetwork hittade jag länken "Öppna dina favoritströmmar i OPML-format."
Kopiera länken (inte innehåller) och redigera favoriter i Squeezecenter, välj importera och klistra in länken.
Det är möjligt att länken uppdateras så att du bara behöver utföra steg 2 om något ändras, dock ej automatisk sync.
Redigerat av paccc, 18 september 2009 - 08:56.
Postad 19 september 2009 - 11:18
hanscb
-
hanscb
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Synkroniserar bra, stod just i köket och tryckte igång barnkanalen till ungarna i källaren...
Ett problem bara nu när jag börjat med Squeezecenter; varför måste man gå in i Squeezenetwork för att få fram radiostationer eller sina favoriter därifrån, någon som kommit på ett sätt att sync'a - jag får inte ens in P1's URL i squeezecenter från squeezenetwork...
Lösning: I SqueezeNetwork hittade jag länken "Öppna dina favoritströmmar i OPML-format." Kopiera länken (inte innehåller) och redigera favoriter i Squeezecenter, välj importera och klistra in länken. Det är möjligt att länken uppdateras så att du bara behöver utföra steg 2 om något ändras, dock ej automatisk sync.
Fast eftersom den inte verkar synka automatiskt utan man får dubbletter om man importerar en gång till pga att man ändrat favoriter i SqueezeNetwork kom jag på att det är smartare att klistra in länken som en favorit. Då får man sina Squeezenetworkfavoriter i en mapp i SqueezeCenter och om man vill uppdatera är det bara att ta bort Squeezenetworkfavoriten och sedan lägga dit den igen.
Postad 22 september 2009 - 17:43
Agent Cooper
-
Agent Cooper
-
Rookie
-
9 inlägg
Intrycket man får när man läser recensioner samt användaromdömen är att ljudet är riktigt bra. Är det såpass bra att jag kan byta ut min Onkyo CS-515 i sovrummet? Hade lyssnat och bildat mig en egen uppfattning om jag hade haft en återförsäljare i min närhet som saluförde modellen.
Postad 24 september 2009 - 11:19
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ska du ersätta ett microsystem med separata högtalare beror det helt på hur de är placerade och hur du lyssnar,
stereo från en integrerad enhet kan aldrig få samma kanalseparation, men står Onkyon i bokhyllan i hörnet kvittar det ju eller om du kan placera boomen perfekt centrerad vid fotändan av sängarna t.ex.
Boomen har en DSP som optimerar ljudet för de integrerade högtalarna, dvs vid låg volym kan man få ut större omfång och mer bas än förväntat, och i sovrummet kanske det passar dina behov (speciellt boom'ens alarm och läckra snooze-funktion - användarbetygen kommer nog mycket av features och inte bara ljud)
Du har ju alltid alternativet att köpa en boom och använda Onkyo'ns högtalare, kan du dra sladdar kan du eventuellt driva både de interna och externa i olika rum för framtida projekt. Squeezebox classic har ju inte egna högtalare för samma pris och den nya radio kan inte driva internt och externt samtidigt, fast den kanske får mer features efterhand.
hanscb: Ska testa ditt upplägg, favorit 1-6 är ju bra i Squeezenetwork - men i squeezecenter hoppas
jag att man kan använda knapparna till något intressantare, t.ex sex olika playlists/databaser varav en borde kunna vara radio stationer. Jag hoppas att det inte finns någon teknisk begränsning där, systemet med plugins som inte finns via squeezenetwork är lite kluddigt.
Redigerat av paccc, 24 september 2009 - 12:10.
Postad 30 september 2009 - 19:10
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Halloj!
Har köpt en boom till min sambo som fyller på fredag, hon är inte hemma ikväll så jag tänkte fixa inställningar osv och packa ner den igen men såfort jag drar ur sladden så tappar den ju nätverksinställningarna! nyckeln är ju skitlång och det börjar bli lite påfrestande nu då jag inte hittar hur man sparar inställningarna!
Snälla hjälp mig, säkert ett lätt problem men jag är total nybörjare när det gäller denna produktfamiljen!
Postad 30 september 2009 - 19:30
paccc
-
paccc
-
Användare
-
-
196 inlägg
Tyvärr, det finns nog inte mer än en kondensator så att du kan
flytta från rum till rum eller klara ett kortare strömavbrott.
Mer avancerade inställningar ställs in i mysqueezebox.com
eller din squeezecenter-server och inte i boxen själv.
Att snabbt komma igång och hitta en radiostation är däremot en av styrkorna...
Postad 30 september 2009 - 19:33
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Tyvärr, det finns nog inte mer än en kondensator så att du kan flytta från rum till rum eller klara ett kortare strömavbrott.
Mer avancerade inställningar ställs in i mysqueezebox.com eller din squeezecenter-server och inte i boxen själv.
Att snabbt komma igång och hitta en radiostation är däremot en av styrkorna...
Upplevs det som ett problem för någon annan att den inte minns nätverks inställningarna? Gäller det alla squeezebox produkter?
Postad 30 september 2009 - 19:41
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Upplevs det som ett problem för någon annan att den inte minns nätverks inställningarna? Gäller det alla squeezebox produkter?
Den skall komma ihåg det. Om den inte gör det då är det nåt fel på din apparat.
Postad 30 september 2009 - 19:53
akterspegel
-
akterspegel
-
Beroende
-
-
1 309 inlägg
Den skall komma ihåg det. Om den inte gör det då är det nåt fel på din apparat.
Nu visade sig att jag antagligen förhastat mig.... ryckte sladden och stoppade i den igen och det började spela där den var före "strömavbrottet" Sorry för att jag rör till det för er! Tack för hjälpwn ändå! Verkar vara en väldigt bra pryl annars! bra ljud också!! Hoppas hon blir glad nu..
Postad 20 december 2009 - 11:31
Matthew
-
Matthew
-
Rookie
-
9 inlägg
Hej. Jag har en fråga angående Squeezebox Receiver (1099 på onoff). Jag hade tänkt att köra spotify på min bärbara och sedan streama ljudet till förstärkaren via squeezeboxen. Jag har läst hela forumtråden men inte riktigt kommit fram till om det fungerar.
Är det isåfall med pluginprogrammet? ( http://wiki.slimdevi...aveInput_plugin)
Tacksam för svar!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|