Nope. HEAT hade betydligt bättre refräng tycker jag.
Instämmer helt.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 21 February 2009 - 20:44
Kollar på Melodifestivalen nu på SVT HD, kör med HUMAX CXHD1000C kopplat med HDMI till tvn och optisk kabel till recievern. basen är helt obefintlig fortfarande, trodde först det var min reciever som höll på att muppa sig, började sedan flippa i inställningarna i boxen. När jag ändrade ljudet från DD till PCM så kom basen tillbaka... bra jobbat SVT... min sketna reciever för 3k klarar av att göra om 2-kanals stereosignaler till DD 5.1 och dom lär väl ha större budget än så i sitt ljud?
Postad 21 February 2009 - 21:08
Kollar idag för första gången på Melodifestivalen i SVT HD i min HTPC. Bilden är klart bättre än SVT1 och det trots att jag har en lågupplöst CRT-TV. Men ljudet är inte i synk hela tiden. Det blev bättre och bättre fram tills att alla hade sjungit klart men nu är det i osynk igen. Nu skulle det i och för sig kunna vara min utrustning som inte fungerar som den skall. Eller är det någon mer med samma problem?
Sen har jag en annan skum sak om nog skulle kunna bero på min dator och det är att det är ett svart band överst i bilden, dvs bilden är inte full 16:9-bild. Förra veckan kollade jag inte på direktsändningen utan i efterhand på en inspelning på min Dreambox. Då hade jag först problem med att 5.1-ljudet inte var i synk men när jag spolade fram och tillbaka så blev ljudet i synk. Funderar på om det kan vara på liknande sätt idag. Skall kolla det senare. Edit: Kunde inte hålla mig utan kollade en del på det jag spelat in på både HTPC:n (SVT HD) och på Dreamboxen (SVT 1). Vad jag kunnat se/höra hittills är det inga problem med att ljudet är i osynk på det jag spelat in. Himla skumt det här, men det får väl bli till att köra "time-chasing" uppspelning på Melodifestivalen framöver. Kul att Molly Sandén gick till final, hon var helt klart bäst idag! Cirkus Redigerat av Cirkus, 21 February 2009 - 21:31. Postad 21 February 2009 - 21:58
Så snälla, snälla, snälla varför åker alltid velvet ut direkt?!
Kunde låt nr 2 och 7 varit sämre. Redigerat av henke007, 21 February 2009 - 21:59. Postad 21 February 2009 - 22:05
Håller faktiskt med om Velvet, Åker alltid ur. Förutom första året hon var med då hon kom till andra chansen om jag inte minns fel.
Postad 22 February 2009 - 01:28
skönt att köra vanlig tv hemma..inga beskymmer alls...ljud via recivern lät oK.men det var allt.. Micke rickfors var bäst tycker jag..bra tugg i den låten resten skit.
//CG-47 Postad 22 February 2009 - 19:21
Håller med om att Velvets låt hade bäst drag igår! Det var den enda som i sin genre inte var amatörmässig. EMD's show innehöll enbart osynkat grymtande. För ingen kan påstå att de kan sjunga. Molly kan visserligen sjunga, men låten är fruktansvärt tråkig. Den vinner aldrig något. Nej, då var Sannas låt mycket bättre förra året! Måste dessutom tillägga att låt nummer 2 var näst bäst igår. Han har härlig röst, och med en bättre refräng hade den kunnat nå höjder. Men som alla andra år blir det inte värt att engagera sig i allas våran melodifiaskoval. Postad 22 February 2009 - 20:30
Jag tycker faktiskt att Danny som solo artist är riktigt bra och är den enda som kan sjunga av dom tre. Han Mattias ska vi inte tala om, sämre får man ju leta efter. Redigerat av Unregistereda8d246d3, 22 February 2009 - 20:30. Postad 24 February 2009 - 22:16
Håller Absolut med. Måste säga att jag i övrigt är mycket imponerad av SVT HD:s bildkvalitet (kanske inte just på Melodifestivalen tyvärr, men ok) ..med tanke på bildkvalitet och att njuta av fin stor bild från projektor så är det ju en stor besvikelse att ljudet inte kan låta bra (speciellt när det faktiskt är ett musikprogram) ..och nej, det är inget fel på min utrustning, ljudet kan låta rent fantastiskt vid andra sändingar eller media. Hoppas på bättring.. Postad 25 February 2009 - 03:11
Blev det nå bättre? Jag tyckte inte det, jag gör som förra året, skippar Dolby spåret och kör med Logic Music- inställningarna i min HK-reciever, ljudet blir grymt mycket fylligare... Postad 28 February 2009 - 20:22
Det sänds inte i HD. Man fortfarande dåligt ljud tycker jag. Det är tunnt och nästan ingen bas. Byter jag kanal så får jag bra ljud så det kan inte vara fel på mina grejor tycker jag.
Postad 28 February 2009 - 20:26
Verkar så, det står inte med i tablån. Sanslöst dåligt, illa nog att man inte ens kan sända ett så stort evenemang i HD, nu kör de det inte ens uppskalat i HD-kanalen vilket ju åtminstone gav en märkbar förbättring mot SVT1 tidigare veckor. Skäms SVT!
Hos mig tycker jag ljudet låter rätt ok iaf. Jag kör iofs med en 5.0-setup, men tycker det kommer skapligt med bas till frontarna hursomhelst. Postad 28 February 2009 - 20:27
Jo vet att det inte sänds i HD men dom brukar ju iaf köra uppskalat som sagt men inte idag tyvär
Jepp tycker med det är riktigt illa att dom inte sänder detta stora evenemang i HD ! Edit. Jag får sätta subben på plus i min stärkare för att få bas. Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 February 2009 - 20:27. Postad 28 February 2009 - 21:48
Jag tyckte 5.1-ljudet var helt ok idag. Inga problem med basen och i stort sett inga synkproblem.
Ni som har problem med basen och har små sidohögtalare, har ni verkligen ställt in att basen från sidokanalerna skall skickas till subben även vid 5.1-mottagning? Cirkus Postad 28 February 2009 - 21:53
För att inte behöva starta en helt ny tråd ställer jag min fråga här, eftersom den har något med både ljud och melodifestivalen att göra.
Låten som dem spelar väldigt ofta, precis när programmet börjar, efter att Petra skriker " Är vi i [stad] eller är vi i [stad]?", vilken låt är det? För att anknyta lite mera till själva diskussionen i tråden så låter det grymt bra ur mitt 5.1 system när dem drar igång den här låten. Postad 28 February 2009 - 22:00
Jag kör ett Dynavoice defeninition 5.1 system och har satteliterna på small och frontarna på large, ställer jag frontarna på small får jag samma bas som om jag ställer subben på plus. Postad 28 February 2009 - 22:14
Nu är jag inte helt säker på om den spelas just när hon skriker det, men jag gissar att du syftar på själva signaturen som också brukar köras i slutet. Det är The Attic som gjort den och låten heter "The Festival Theme". Finns att få tag i bl.a. på Beatport.com. Postad 28 February 2009 - 22:32
Nja, trodde först det var rätt men nu har jag lyssnat på hela och det är delvis rätt iaf. Det börjar med detta och sen "drar den igång". Den låten jag är ute efter finns här, och där den "drar igång" är runt 8.20. Redigerat av namn_efternamn, 28 February 2009 - 22:51. Postad 28 February 2009 - 23:31
Jo, men det där är allt The Attics låt som håller på hela tiden mellan ca 7:30 och 9:30 i det där klippet. Dock så är nog den versionen på Beatport lite annorlunda mixad, har dock inte sett fler versioner släppta kommersiellt så jag vet inte riktigt hur man får tag i "TV-versionen" tyvärr. Postad 01 March 2009 - 13:34
Tack för svar. Skall maila SVT och fråga vad det är för någon version dem har fått tag i. Kanske är något dem mixat själva. Postad 14 March 2009 - 22:18
Kul att den klart bästa låten vann iaf! Tyckte det var den enda som uppvisade minsta försök till originalitet. Tycker om sångarinnans stil, bra scenshow, hyfsad musik.
Postad 14 March 2009 - 22:22
Dock helt oväntat, jag hade räknat med att EMD, Måns eller Alcazar skulle ta hem det
Postad 14 March 2009 - 22:52
Jag kan inte förstå varför dem inte sände melodifestivalen i HD format.
Dem sänder diverse skitprogram som "På spåret" i HD format, men inte melodifestivalen som är minst 500 gånger större än "På spåret". Jag kan helt enkelt inte BEGRIPA hur dem tänker. Postad 14 March 2009 - 22:57
Jag var rätt säker på att det var en transa till hon tog de höga tonerna mot slutet. Armarna och händerna var typiskt transiga... Lite paranoid kanske. Postad 14 March 2009 - 23:12
Märks ju att Fredrik Kempe varit med o skrivit låten.. HALVA låten är ju rippad rakt av från hans "Vincero"... ha ha ha, vilken kopia............
Postad 14 March 2009 - 23:16 Dom kanske inte har tillräckligt många HD-kameror helt enkelt? Postad 14 March 2009 - 23:27
Japp. Tänkte precis samma sak. Men Fredrik Kempe hade väl bara ca 10 st bidrag att välja i finalen. Postad 14 March 2009 - 23:33 haha, jaha =P Det tänkte jag väl inte på direkt. Hon såg lite smått galen ut ibland men på nåt sätt kändes det ändå roligt och originellt. Lite annorlunda; sånt tycker vi om =) Och visst var det en spännande omröstning för en gångs skull.. EDIT: det enda jag riktigt saknar var svensk text. Redigerat av Se_BBB_e, 14 March 2009 - 23:33. Postad 14 March 2009 - 23:45
Malena är helt enkelt superwoman. Tränar visst en hel del, det är visst ganska ansträngande att som dom gör ska sjunga flera timmar i sträck på operan. gäller att vara vältränad. Skulle garanterat sänka er allihopa utan problem. Hon är het. Postad 14 March 2009 - 23:50 Så är det! Helt klart! /Mats Postad 15 March 2009 - 00:03
Ha, ha. Nitad av en operaprimadonna. Det skulle inte se bra ut.
Postad 15 March 2009 - 00:07
Jag tyckte det var helt ok för att vara en TV sändning. Postad 15 March 2009 - 00:18
Låter lovande. Fick en chock vid första deltävlingen, hade just köpt mitt första surroundsystem & trodde det var nåt fel på det!
Veckan efter så lät det dock klart bättre... Postad 28 March 2009 - 22:25
Har inte läst vad ni andra skrivit, men jag tycker att ljudet varit katastrof och helt fel mixat
Nu är skiten änligen över, men det är andra året i rad som ljudet felat Mav Postad 29 March 2009 - 00:42
Jo skönt att det är över,och frågan är om dom kommer lyckas få till ljudet nån gång.
Postad 09 June 2010 - 22:56
Jag också, även fast jag spelade på ett par Von Schweikert
Redigerat av Unregistered2141, 09 June 2010 - 22:57. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |