Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Nya Panasonic plasman P42X10

64 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Panasonic Viera TX-P42X10E (TV) 2 7,75 (3) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 25 februari 2009 - 14:39

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0

@Chimen

Vilka HD-kanaler har Tele2? Snälla! Tele2 kan inte matcha Comhems HD-utbud.
Vet du hur många HD-kanaler har Comhem? Minst 10! Kolla vilka HD-kanaler levererar Comhem!

Suck. Jag är väl medveten om att Comhem har ett större HD-utbud. Jag har inte påstått någonting annat!
Ville bara klargöra att för några av oss så är Mpeg4 stödet för DVB-C användbart!

Postad 25 februari 2009 - 15:11

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Vi får hoppas att de nu som köper TX-P42X10 inte köper fel serie av denna modell eftersom det enligt
Panasonic Center -Stockholm finns två modellserier en som heter TX-P42X10E och en som heter
TX-P42X10Y.

Det beror väll helt på om man nyttjar något av detta. För mig själv har det absolut ingen betydelse....

Postad 25 februari 2009 - 17:00

nicjoh
  • nicjoh
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0
Går i planerna att köpa en 37PX80.
Vad tycker ni ska, jag avvakta och köpa den ny modellen 37X10 istället?
Någon som jämfört dem sida vid sida?
Är det någon märkbar skillnad?

/Niclas

Postad 25 februari 2009 - 19:20

pixelplus
  • pixelplus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Suck. Jag är väl medveten om att Comhem har ett större HD-utbud. Jag har inte påstått någonting annat!
Ville bara klargöra att för några av oss så är Mpeg4 stödet för DVB-C användbart!

Hej

Dock kan stödet för mpeg2 med comhem vara användbart för vissa. Den sämre modellen saknar helt stöd för dvb-c

för mig som har canal digitals kabeltv är detta nått som förhoppningsvis räddar mig ifrån att slippa ha extern box. Sen har du optisk ut på den bättre modellen också, det har inte den billigare.

Postad 26 februari 2009 - 12:07

Mercafreak
  • Mercafreak
  • Lärjunge

• 296 inlägg
  • 0

Går i planerna att köpa en 37PX80.
Vad tycker ni ska, jag avvakta och köpa den ny modellen 37X10 istället?
Någon som jämfört dem sida vid sida?
Är det någon märkbar skillnad?

/Niclas

Hej
som jag skrev i början så är det ganska stor skillnad på dessa modeller. X10 kommer säkert att kosta 1000-2000kr mer än X10 åxå. Men att X10 är en bättre tv bilmässigt råder det absolut inget tvivel om ..

Postad 28 februari 2009 - 15:23

b00sman
  • b00sman
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Nu står en ny uppackad X10:a i v-rummet och visar nordiskkombination?? (skid vm på svt). Det ser bra ut :D :P :P

/H

Postad 04 mars 2009 - 11:56

Trazze
  • Trazze
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har läst runt lite på nätet om denna nya plasma från Panasonic och blev oerhört glad att se att dom impleterat
en box som funkar med Comhem eftersom jag har ingen större lust att ha en ful låda brevid.

Vill inte ha något annat än den kvalite som enligt mig endast Panasonic kan erbjuda i denna prisklass. därför kom jag att hamna jag i ett tillstånd som kan liknas med eufori när jag fick reda på att Panasonic har satt in en box som stödjer comhems DVB-C sändningar.

Såg att Expert hade fått in dessa skärmar och glad i hågen beställde jag en TX-P42X10.
Men döm av min förvåning att närjag granskade deras specifikation så stog det ingenting om DVB-C mottagare.
Eftersom jag tidigare hade ringt Panasonics kundsupport och frågat om just DVB-C för comhem i deras nya skärmar så antog jag att Expert bara hade missat att skriva ut detta men oj vad fel jag hade.

Det jag har fått reda på nu i efterhand är att Expert har importerat denna modell från ett annat land där DVB-C mottagare saknas vilket gör att deras modell är helt värdelös för mitt syfte jag har nu avbeställt denna tv och tänker invänta tills någon seriösare handlare tar in den svenska modellen som faktiskt funkar med Comhem.

Postad 04 mars 2009 - 12:18

pixelplus
  • pixelplus
  • Användare

• 163 inlägg
  • 0

Har läst runt lite på nätet om denna nya plasma från Panasonic och blev oerhört glad att se att dom impleterat
en box som funkar med Comhem eftersom jag har ingen större lust att ha en ful låda brevid.

Vill inte ha något annat än den kvalite som enligt mig endast Panasonic kan erbjuda i denna prisklass. därför kom jag att hamna jag i ett tillstånd som kan liknas med eufori när jag fick reda på att Panasonic har satt in en box som stödjer comhems DVB-C sändningar.

Såg att Expert hade fått in dessa skärmar och glad i hågen beställde jag en TX-P42X10.
Men döm av min förvåning att närjag granskade deras specifikation så stog det ingenting om DVB-C mottagare.
Eftersom jag tidigare hade ringt Panasonics kundsupport och frågat om just DVB-C för comhem i deras nya skärmar så antog jag att Expert bara hade missat att skriva ut detta men oj vad fel jag hade.

Det jag har fått reda på nu i efterhand är att Expert har importerat denna modell från ett annat land där DVB-C mottagare saknas vilket gör att deras modell är helt värdelös för mitt syfte jag har nu avbeställt denna tv och tänker invänta tills någon seriösare handlare tar in den svenska modellen som faktiskt funkar med Comhem.

Helt korrekt. Den saknar även hd-mottagare för marknätet och optisk ljudutgång. Jag har försökt uppmärksamma detta i flera trådar här på forumet så att ingen skulle råka ut för det du har gjort. Det är synd att modellbetäckningarna inte skiljer sig avsevärt mycket mer så man slipper sådanna här missförstånd.

Räkna med ett par veckor till innan x10 dyker upp i övriga butiker. Dock tror jag Experts modell kommer vara snäppet billigare. Så för de som inte behöver de saker som saknas så är den lätt värd pengarna.

Postad 04 mars 2009 - 12:36

Chimen
  • Chimen
  • Lärjunge

• 329 inlägg
  • 0
Andra butiker har redan börjat annonsera för den bättre varianten. Sök här på prisjakt.
T.ex. BRL: http://www.brl.se/de...x?mc=308&p=6091

Postad 29 april 2009 - 17:19

DexterP
  • DexterP
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Bättre beror väl på har man t ex Canal digital är det väl bättre att köpa den billigare modellen.
Och vill man se Hd sändningar från Comhem så behöver man ändå deras HD-box.

Postad 20 juni 2009 - 09:10

AndyBell
  • AndyBell
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
Nån som har lirat wii på denna plasma? Har läst på avforums om vissa problem! Tack

Postad 06 oktober 2009 - 21:43

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0
Fick hem P50X10Y förra veckan och undrar om det är någon som vet var man kan hitta inställningar för bästa möjliga bild?

Edit: och när jag kollar på de analoga tv kanalerna så måste jag ändra aspect ratio/bildformat varje gång jag byter kanal, kan man inte låsa den på 16:9?

Redigerat av MORD, 06 oktober 2009 - 21:45.

Postad 07 oktober 2009 - 00:02

Hassezilla
  • Hassezilla
  • Lärjunge

• 260 inlägg
  • 0

Fick hem P50X10Y förra veckan och undrar om det är någon som vet var man kan hitta inställningar för bästa möjliga bild?

Edit: och när jag kollar på de analoga tv kanalerna så måste jag ändra aspect ratio/bildformat varje gång jag byter kanal, kan man inte låsa den på 16:9?

Riktigt nyfiken på denna tv:n, hur tycker du den är på analoga signaler, är det okej eller gräsligt?

Postad 07 oktober 2009 - 17:33

MORD
  • MORD
  • Forumräv

• 734 inlägg
  • 0

Riktigt nyfiken på denna tv:n, hur tycker du den är på analoga signaler, är det okej eller gräsligt?

Det är helt okej tycker jag, jag är nöjd men då kollar jag inte speciellt mycket på tv och bryr mig inte mycket om det, du kanske har högre krav

Postad 18 oktober 2009 - 22:49

offline_thk
  • offline_thk
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Har du ställt den på 16:9? Auto beskär fel på kanaler som Discovery och MTV då de har dumt "halv" 16:9 format..

Inställningar är ju olika för analog tv och andra källor men för analog skulle jag tippa på liknande inställningar som PX70: Visningsläge: Normal, Kontrast lägst några steg under hälften, ljus näst lägst ett par under hälften, Färgmättnad och skärpa hälften, Färgtemp: Kall, P-NR: Auto, 3D-Comb: På

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Vy från dörr med ny soffa
    DPC
    2025-05-07 10:19:58
  • Rad 1 och 2
    DPC
    2025-05-07 10:17:56
  • Soffa till salongens andra rad
    DPC
    2025-05-07 10:03:29
  • Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.