Har läst runt lite på nätet om denna nya plasma från Panasonic och blev oerhört glad att se att dom impleterat
en box som funkar med Comhem eftersom jag har ingen större lust att ha en ful låda brevid.
Vill inte ha något annat än den kvalite som enligt mig endast Panasonic kan erbjuda i denna prisklass. därför kom jag att hamna jag i ett tillstånd som kan liknas med eufori när jag fick reda på att Panasonic har satt in en box som stödjer comhems DVB-C sändningar.
Såg att Expert hade fått in dessa skärmar och glad i hågen beställde jag en TX-P42X10.
Men döm av min förvåning att närjag granskade deras specifikation så stog det ingenting om DVB-C mottagare.
Eftersom jag tidigare hade ringt Panasonics kundsupport och frågat om just DVB-C för comhem i deras nya skärmar så antog jag att Expert bara hade missat att skriva ut detta men oj vad fel jag hade.
Det jag har fått reda på nu i efterhand är att Expert har importerat denna modell från ett annat land där DVB-C mottagare saknas vilket gör att deras modell är helt värdelös för mitt syfte jag har nu avbeställt denna tv och tänker invänta tills någon seriösare handlare tar in den svenska modellen som faktiskt funkar med Comhem.