Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Erfarenheter av Behringer feedback destroyer FBQ2496?

103 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 08 April 2009 - 14:17

DVD-ai
  • DVD-ai
  • Über-Guru

• 10338 inlägg
  • 0
Nördar e vi allihoppa allihoppa allihoppa, jo se nördar e vi allihoppa allihoppa..... ! ;)

Postad 08 April 2009 - 14:25

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Jag fick rådet att köra på tele till rca, iom att jag inte har balancerat ut ifrån lfe utgången, kan det vara det som spökar tror du?

Tror jag inte. Skulle ha skickat tillbaka den och få en ny och testa.

Postad 08 April 2009 - 14:30

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Tror jag inte. Skulle ha skickat tillbaka den och få en ny och testa.

Okej då blir det en kepeer då ;) Fast en ny behringer, tänker inte gå med på att dom skall försöka fixa den. Betalar jag för en produkt då skall den vara hel när den kommer till mig, annars får köpet gå tillbaka.

så då är det bara till att spara ihop till mätprylar i nästa steg. tack för alla svar

Postad 08 April 2009 - 14:35

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0

Okej då blir det en kepeer då ;) Fast en ny behringer, tänker inte gå med på att dom skall försöka fixa den. Betalar jag för en produkt då skall den vara hel när den kommer till mig, annars får köpet gå tillbaka.

så då är det bara till att spara ihop till mätprylar i nästa steg. tack för alla svar

Lycka till med mätningarna då. Vill ju se graferna sen också. Behöver du någon hjälp, är det bara att PM'a vettú :P

Postad 08 April 2009 - 15:18

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Lycka till med mätningarna då. Vill ju se graferna sen också. Behöver du någon hjälp, är det bara att PM'a vettú ;)

Det kommer allt dröja ett tag tills det kommer mätprylar, min andra hälft är ju tyvärr inte lika intresserad av att lägga pengar på detta som jag är :P
Men lovar att visa mätningar när det kommer, tack för erbjudandet om hjälp, sånt är guld värt när man är ute på djupt vatten som jag är just nu känner jag

Postad 08 April 2009 - 17:14

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Okej då blir det en kepeer då :) Fast en ny behringer, tänker inte gå med på att dom skall försöka fixa den. Betalar jag för en produkt då skall den vara hel när den kommer till mig, annars får köpet gå tillbaka.

en db mätare med utgång för ljud kostar runt 350 på kjell &company sen några stumpar med rca kabel till datorn och eq wizard så blir det biligare än ???

Postad 08 April 2009 - 17:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

en db mätare med utgång för ljud kostar runt 350 på kjell &company sen några stumpar med rca kabel till datorn och eq wizard så blir det biligare än ???

jag gör en citering på heron

"Gällande justering av ljudet så är det värdelöst om du frågar mig att spela upp testtoner i olika frekvenser och läsa av ljudnivån på respektive frekvens med en dB-mätare. Jag gjorde det en gång i tiden och för det första så tar det lång tid och sedan ser man inte totalresultatet på samma sätt efter en justering. Skaffa en dB-mätare/mic som går att koppla in till datorn. "

Tänkte att då är det lika bra att skaffa riktiga saker så man får en fin kurva på datorn istället för att snåla.

Postad 08 April 2009 - 17:42

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Hur pass linjär är en sån där kjell&Co db-mätare?
Det är kanon om det funkar med en sån men om den inte är linjär och det inte finns nån kompensationstabell så är mätningarna inte så mycket att ha. Till ECM8000 finns det iaf kompensationstabell och den är ändå skapligt linjär.

Den är säkert bättre än ingen mätutrustning alls men hur bra är den?

Postad 08 April 2009 - 17:45

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

"Gällande justering av ljudet så är det värdelöst om du frågar mig att spela upp testtoner i olika frekvenser och läsa av ljudnivån på respektive frekvens med en dB-mätare. Jag gjorde det en gång i tiden och för det första så tar det lång tid och sedan ser man inte totalresultatet på samma sätt efter en justering. Skaffa en dB-mätare/mic som går att koppla in till datorn. "

Tänkte att då är det lika bra att skaffa riktiga saker så man får en fin kurva på datorn istället för att snåla.

db-mätaren som x-12 menar har utgång så att du kan koppla den till datorn och få in dina mätningar i tex room eq wizard. Däremot är jag tveksam till den med tanke på det som jag skrev i mitt förra inlägg.

Postad 08 April 2009 - 17:53

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

db-mätaren som x-12 menar har utgång så att du kan koppla den till datorn och få in dina mätningar i tex room eq wizard. Däremot är jag tveksam till den med tanke på det som jag skrev i mitt förra inlägg.

det finns en kompiserings fil till den mätaren från kjell och det är en kopia av radio shacks analoga mätare

Postad 08 April 2009 - 17:54

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
ok, jag har inte en susning om hur bra dom är heller.

Postad 08 April 2009 - 18:21

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0

x-12 och jag menar exakt samma sak fast vi förklarar kanske det på olika sätt.

Postad 08 April 2009 - 18:22

Unregisterede8beb553
  • Unregisterede8beb553
  • Lärjunge

• 294 inlägg
  • 0
Det är en sån jag använder och det funkar skitbra. Man laddar en kompensationstabell i REW som man tankar ner ifrån http://www.hometheatershack.com/

Postad 08 April 2009 - 18:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
jaha, okej. Då skall det inte dröja sålänge innan jag kan göra lite mera mätningar. Men mäter den bara subben eller mäter den för även hela registret?

Jag ser ingen db mätare ifrån kjell med ljudutgång.

Redigerat av Evil Homer, 08 April 2009 - 18:38.

Postad 08 April 2009 - 18:39

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

jaha, okej. Då skall det inte dröja sålänge innan jag kan göra lite mera mätningar. Men mäter den bara subben eller mäter den för även hela registret?

det är ställbart i programet på eq wizard

Postad 08 April 2009 - 19:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Trådskaparen kanske tycker det blir OT att ta detta med Db mätare här. Men dom hör ju nästintill ihop. säg till isf så tar jag den diskutionen i en annan tråd

Postad 08 April 2009 - 19:33

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

det är ställbart i programet på eq wizard

Då blir det nog en sådan, om den ändå gör samma sak som xtz´s som jag har vart insnöad på

Postad 09 April 2009 - 06:52

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Trådskaparen kanske tycker det blir OT att ta detta med Db mätare här. Men dom hör ju nästintill ihop. säg till isf så tar jag den diskutionen i en annan tråd

Ingen fara jag har fått mina synpunkter på feedback destroyern så jag är nöjd. Som du skriver så passar det rätt bra i tråden så kör på.

Om det finns kompensationstabell för Kjell&Co mätaren så tycker jag du ska slå till på en sån, då får du en billig lösning.

Postad 09 April 2009 - 08:31

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ingen fara jag har fått mina synpunkter på feedback destroyern så jag är nöjd. Som du skriver så passar det rätt bra i tråden så kör på.

Om det finns kompensationstabell för Kjell&Co mätaren så tycker jag du ska slå till på en sån, då får du en billig lösning.

Ok bra att veta, får nog bli en sådan mätare. har fått kompensations filen och programmet av x-12 redan, så nu är det bara lite sladdar och mätaren från kjell så är man klar att mäta

Redigerat av Evil Homer, 09 April 2009 - 13:21.

Postad 09 April 2009 - 14:13

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Ok bra att veta, får nog bli en sådan mätare. har fått kompensations filen och programmet av x-12 redan, så nu är det bara lite sladdar och mätaren från kjell så är man klar att mäta

bra då kom den fram hoppas att du förstog fil ändelsen att den skall ändras till exe efter 4.11.

Postad 09 April 2009 - 14:32

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

bra då kom den fram hoppas att du förstog fil ändelsen att den skall ändras till exe efter 4.11.

Jodå det är fixat, tack än engång. skall bli skoj att göra sina första mätningar och se hur djupa dalar och höga berg man har egentligen

Redigerat av Evil Homer, 09 April 2009 - 18:55.

Postad 09 April 2009 - 15:03

Rilly89
  • Rilly89
  • Forumräv

• 785 inlägg
  • 0
Är det kompensationsfilen för Radio Shack-mätaren som gäller för mätaren från Kjell alltså?

Postad 09 April 2009 - 19:47

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Jodå det är fixat, tack än engång. skall bli skoj att göra sina första mätningar och se hur djupa dalar och höga berg man har egentligen

så länge du har höga berg så är det inte något problem men har du många dalar då är det problem.

Är det kompensationsfilen för Radio Shack-mätaren som gäller för mätaren från Kjell alltså?

skall fungera men det måste vara den första analoga mätaren.

Postad 09 April 2009 - 20:34

ssoep
  • ssoep
  • Lärjunge

• 284 inlägg
  • 0
När ni mäter mäter ni bara i lysningspositionen?
Jag har bara mätt en gång och provade då på lysningspositionen, en meter framför och en till höger.
Jag testade med en tongenerator och en dB mätare.
Det diffar 10dB om man flyttar micken en meter, med tanke på det ser kurvan bra ut för TS.

Bifogad fil(er)

Postad 11 April 2009 - 21:15

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Vet att det inte är "rätt" men gjorde en höjning på 1 db på frekvenserna, 20/21/22/23/24/25 Hz. Dra på trissor vilket mera Ompf det blir i filmerna!!

Trodde inte att en ynka db kunde göra sån skillnad, men det gör det verkligen. Nu väntar jag bara på att TS skall skänka sina dubbla SVS till mig :P

Postad 11 April 2009 - 21:59

Unregistered1022
  • Unregistered1022
  • Guru

• 5433 inlägg
  • 0

Vet att det inte är "rätt" men gjorde en höjning på 1 db på frekvenserna, 20/21/22/23/24/25 Hz. Dra på trissor vilket mera Ompf det blir i filmerna!!

Trodde inte att en ynka db kunde göra sån skillnad, men det gör det verkligen. Nu väntar jag bara på att TS skall skänka sina dubbla SVS till mig :P

du kan få låna mina burkar då behöver du inga svs burkar

Postad 12 April 2009 - 07:27

Patrik_F
  • Patrik_F
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Om man använder såpass brant filtrering som FBQ2496 är kapabel till uppstår en liten bieffekt som jag inte har sett nämnas här. Den kallas ringning. Hur det låter kan man få reda på om man spelar en sinuston i samma frekvens som en vald centerfrekvens i en kompensation man har valt med FBQ2496. Eftersom ringningarna har högre frekvens bör man försöka ha EQn inkopplad FÖRE lågpassdelningen som då filtrerar bort oljudet.

Postad 12 April 2009 - 14:18

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
Hej Patrik,

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du vidareutveckla detta med ringningar.
Jag måste bara testa detta även fast jag har ett lågpassfilter efter FBQ'n. Det är inte så brant delning på mina subbars filter vilket borde ha en betydelse.

/Heron

Postad 12 April 2009 - 15:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

du kan få låna mina burkar då behöver du inga svs burkar

Bara att skicka på, tror frakten på dina dunderburkar blir rejält saftig bara :P

Om man använder såpass brant filtrering som FBQ2496 är kapabel till uppstår en liten bieffekt som jag inte har sett nämnas här. Den kallas ringning. Hur det låter kan man få reda på om man spelar en sinuston i samma frekvens som en vald centerfrekvens i en kompensation man har valt med FBQ2496. Eftersom ringningarna har högre frekvens bör man försöka ha EQn inkopplad FÖRE lågpassdelningen som då filtrerar bort oljudet.

Är det kanske detta jag har varit med om? jag har förklarat mitt problem tidigare i tråden. Du kan även kika in på mina videoklipp så ser du vad som händer om jag inte maxar bandwidth

Postad 17 April 2009 - 23:25

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Gör en bump på min fråga, vore ju trist om det händer samma sak igen med den nya behringern som ljudia skall skicka.

Måste ge dom ordentligt med credd föresten, så otroligt trevliga att snacka med. önskar att alla va lika service minded som dom.

Postad 26 April 2009 - 09:16

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Killen jag snackade med på ljudia sa att " Det här är behringer, tror faktikst inte det blir bättre än såhär" påpekade då att det är ett antal som kör med den här på forumet och ingen av er har några problem. Dom skickar en ny till mig men han va skeptisk till att det skulle vara skillnad på den som kommer, då åker den med tillbaka så köper jag roliga saker till bilen istället.

Edit, gjorde en avbeställning på den efter det han ifrån ljudia sa, nu blir det bilen som prioriteras ett tag. blir så otroligt mycket pengar som skall ut i nästa uppgradering, och iom att man fick gå ifrån saab nu så får det bli som det blir

Redigerat av Evil Homer, 28 April 2009 - 15:13.

Postad 28 April 2009 - 16:26

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Min "Destroyer" ska iaf ha skickats från Ljudia idag ;)

Postad 28 April 2009 - 20:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Ok, du kan väl berätta hur din beter sig när du har kopplat in den och gjort en sänkning alt höjning.

Postad 03 May 2009 - 21:36

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Nu har en till sållat sig till skaran med krånglande behringer denna gången en "eq 8024" det låter som om han hade precis samma fel som mig. kika in i mitt album så får ni se vad han säger istället för att jag citerar här.

Postad 04 May 2009 - 05:43

dac83
  • dac83
  • Forumräv

• 797 inlägg
  • 0
jo de va jag som också haft lustiga fenomen med min behringer eq 8024, använder den inte nu för att så fort man sänke en frekvens något för mycket så uppstog konstiga dubbel toner och efter släpande toner efter det att tonen slutat...
Även konstiga kon flader & "fluff". hade även problem när man förstärkte en frekvens då så gick det inte vrida på fult ut för att då vart det för mycket för procesorn och det blinkade rött!
och dom använder samma processor i alla deras digitala eq produkter och ger samma bi effekt!

Postad 04 May 2009 - 18:07

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Min "Destroyer" ska iaf ha skickats från Ljudia idag :)

Nu skall den allt vara hos dig, hur funkar det för dig? hoppas på bättre än mig och dac83

Redigerat av Evil Homer, 04 May 2009 - 18:08.

Postad 05 May 2009 - 20:55

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Nu skall den allt vara hos dig, hur funkar det för dig? hoppas på bättre än mig och dac83

Den har INTE dykt upp ännu. Den skickades förra tisdagen men har sen dess åkt bla till fel utlämningsställe, blivit omsorterad och är nu förhoppningsvis påväg till rätt ställe...så jag hoppas att den dyker upp imorgon.

Ska göra ett snabbtest men kommer inte att ha tid att kalibrera in och göra nåt seriöst på en gång. Är för många andra projekt som löper också som har högre prio just nu.

Men nåt ska jag skriva här iaf :)

Postad 06 May 2009 - 14:09

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Fy fan va jobbigt sånt är, såna dagar är ju lika jobbiga som dagen innan julafton när man va liten grabb ;)

Postad 06 May 2009 - 21:25

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Nu har jag den hemma men har faktiskt inte hunnit mer än koppla in den i eluttaget för att se att den funkar. Återkommer såfort jag är igång med den!

Redigerat av cbjorkman, 06 May 2009 - 21:26.

Postad 11 May 2009 - 20:02

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
detta är ju nästan på gränsen till skandal :) har du fortfarnade inte kopplat in den? vill ju höra om du med hade samma problem eller om du hade tur

Postad 14 May 2009 - 12:54

cbjorkman
  • cbjorkman
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Haha, ja lite dåligt är det iaf :P

Hursom så har det varit väldigt begränsat med min tid. Det är massa utomhusjobb på tomten som tar min tid just nu (stenläggning mm).

Jag har dock inte lyckats få min att spåra ur på nåt sätt. Jag tycker den verkar enkel och smidig att använda också det lilla jag hunnit pilla med den. Mätte och snabbjusterade lite grann och jag får rätt lätt lika bra resultat som jag hade innan men har egentligen inte lyckats förbättra det så mycket mer än så heller. Så nu ska jag försöka få tid till en session ytterligare innan jag uttalar mig mer.

För att summera det såhär långt så tycker jag det verkar vara en kanonpryl för lite pengar men jag är tveksam om den kommer att ge mig nån fördel över enbands PEQ:arna som redan sitter på subbarna och jag använt hittils.

Postad 18 May 2009 - 19:55

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Än mer konstigt att det krånglar hos vissa men inte alls hos andra. man funderar ju heltklart på vad det är som ställer till såna problem som var hos mig,

Postad 10 June 2009 - 22:09

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Jag har försökt läsa mej fram till hur den här apparaten den här tråden handlar om fungerar ? Har både läst igenom hela tråden, och alla försäljningsställens texter, men blev inget klokare för det..
Kan någon förklara i väldigt korta drag....?

Postad 15 June 2009 - 15:44

MGW
  • MGW
  • Forumräv

• 621 inlägg
  • 0

Jag har försökt läsa mej fram till hur den här apparaten den här tråden handlar om fungerar ? Har både läst igenom hela tråden, och alla försäljningsställens texter, men blev inget klokare för det..
Kan någon förklara i väldigt korta drag....?

Den funktion man är ute efter i Beheringer FBQ2496 är dess PEQ funktion (parametrisk equalizer).
Kort och gott så är det så att ALLA rum påverkar ljudet i någon mån och toner under 250hz i ett normalstort rum är de mest utsatta då rummet tenderar att renonera (spela med) i dessa toner.
Det som händer är då att man få en ojäm frekvenskruva (man strävar efter en rak sådan med kanske en liten lätt avrullning i toppen (beror på lyssnaren).
Genom att man möblerar ett vanligt rum och tweaker med inställningarna av fasen, lyssningpostionen samt placeringen av högtalarna (inte nödvändigtvis i den ordningen) kan man jämna till denna kruva någorlunda men ju lägre ner i register man få problem destor jobbigare att lösa men fysika löningar (så som basfällor, placering m.m).
Här kommer PEQ:n in. Med PEQ:n kan man på elektronisk väg se till att ta bort jobbiga rumsresonanser och därmed få en jämnare basrespons i rummet.
Om man som i mitt fall ha en jobbig topp i rummet på ca 6db över i 31hz så kan denna hänga kvar i rummet under tex en explotion i en film och därmed överskugga resten av basregister vilket gör att man upplever basen som monoton, slö, brumlig, detaljlös u name it. Om jag då tar och sänker 31hz med 6db så den ligger underfär i samma DB som resten av frekvenserna så kan man hindra denna rumsresonans från att komma och resten av basregister visar sig (mycket enkelt förklarat då det sen tillkommer q värd m.m. i inmatningen men ett bra mätprogram för rummet låter dig veta detta).
Men kom ihåg att man vill inte höja en dip med en PEQ då detta blir Extremt jobbigt för förstärkaren utan man vill klippa ner topparna till dalarna istället.

Redigerat av MGW, 15 June 2009 - 15:44.

Postad 15 June 2009 - 21:04

Heron
  • Heron
  • Veteran

• 1800 inlägg
  • 0
MGW, mycket bra svar på bakerman22's fråga.

Jag vill bara också repetera att det nästan omöjligt att justera baskurvan med bra resultat utan hjälp av ljudnivåmätare och mätprogram till datorn, typ tombstone.

/Heron

Postad 15 June 2009 - 21:07

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0
Tack för ett mycket bra svar. Jag inhandlade en Behringer Ultra-Curve Pro 8024 digital 24bit dual DSP‏ http://www.behringer...ts/DSP8024.aspx för en liten peng. Den kan kanske komma till användning allså?
Ett rent chans-köp.. Lät bra när jag läste på Behringers hemsida...
Det verkar ju vara något åt hållet ? Ska ju bygga en bas till som bara spelar under ca 30 hz. Då kanske den här kan vara bra till alla mina subbar sen....?

Redigerat av Bakerman, 15 June 2009 - 21:07.

Postad 15 June 2009 - 21:12

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0

Ska ju bygga en bas till som bara spelar under ca 30 hz. Då kanske den här kan vara bra till alla mina subbar sen....?

Detta bygge vill jag se, hoppas på spec som visar spikrakt ner till 14hz med. glöm inte att skicka ett PM när byggtråden kör igång!

Postad 15 June 2009 - 21:38

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Detta bygge vill jag se, hoppas på spec som visar spikrakt ner till 14hz med. glöm inte att skicka ett PM när byggtråden kör igång!

Det ska du få. Men elementen kommer inte till Svea rike förrän någon gång i mitten av juli.. :D

Postad 15 June 2009 - 21:40

Evil Homer
  • Evil Homer
  • Guru

• 4127 inlägg
  • 0
Tycker du skall starta en tråd redan nu, så man har något skoj att läsa. tycke det har vart lite dött på den fronten ett tag nu, sorry för OT. Räknar kallt med att se en trådstart inom 10 min nu :D

Postad 15 June 2009 - 21:45

Bakerman
  • Bakerman
  • Mega-Guru

• 9561 inlägg
  • 0

Tycker du skall starta en tråd redan nu, så man har något skoj att läsa. tycke det har vart lite dött på den fronten ett tag nu, sorry för OT. Räknar kallt med att se en trådstart inom 10 min nu :D

Och skriva vadå ? "Om en månad börjar jag bygga sub, bilder kommer då"....? :D

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.