Buzz! Quiz TV: Family Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz TV: Family Edition (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Buzz! Svenska Genier (inkl. Buzzers) (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(4)
|
Inga priser | |
Buzz! Quiz World (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(5)
|
Inga priser |
Buzz! - Quiz World (30 inlägg)
|
15 år sedan |
Recension: Buzz! Quiz World (13 inlägg)
|
16 år sedan |
Buzz! Quiz TV (388 inlägg)
|
16 år sedan |
Postad 26 October 2009 - 12:11
Postad 26 October 2009 - 17:33
Kan någon nämna några nya eller gamla frågor som är med i nya buzz? Sportfrågor,musik?????
Frågorna är uppdelade bättre. Till exempel kan kategorin "tv" nu vara något i stil med: 70tals-tv, 80tals-tv och 90tals-tv.
Det händer nästan aldrig att man får samma kategori två gånger på samma runda.
Redigerat av toirtap, 26 October 2009 - 17:35.
Postad 27 October 2009 - 08:02
Fasen vad irriterande det kan vara i SG när man tar TV och hoppas på Engelska deckare, så blir det Amerikanska ungdomssåpor istället
Får nog bli att investera i detta
Postad 27 October 2009 - 19:24
Postad 30 October 2009 - 22:08
Finns det inget paket med Buzz world och kontroller? Eller var kan man få tag i billiga lösa kontroller? Från england?
Funkar det med PS2 kontroller, för dessa går ju att hitta riktigt billigt? Fast då är det väl i så fall med sladd?
Redigerat av Alban, 30 October 2009 - 22:10.
Postad 30 October 2009 - 22:14
Jag har inte stött på billiga under mina efterforskningar i England heller
Dom trådade fungerar men är trådade
Redigerat av Benkke, 30 October 2009 - 22:15.
Postad 30 October 2009 - 22:21
För ungefär 30 pund hittade jag, men sen kommer säkert frakt och grejer på det. Så det ser ju ut att löna sig med ett färdigt paket.
Postad 01 November 2009 - 18:40
Postad 01 November 2009 - 19:36
Kan någon beskriva exakt hur man ska göra för att få troféen "Channel Hopper"?
När du spelar får du välja kategori innan spelet startar. Kör igenom spelet med varje kategori, en i taget.
Postad 01 November 2009 - 19:49
När du spelar får du välja kategori innan spelet startar. Kör igenom spelet med varje kategori, en i taget.
Tycker mig ha gjort det. Men får försöka igen. Har säkert missat någon då. Räknas Turchansen som en separat?
Postad 01 November 2009 - 21:06
Ni som inte har det - Köp! Så här borde de övriga Buzz-spelen till PS3 varit från början.
Även my-quiz-läget är förbättrat där man kan slumpa fram 4 olika quiz så att det blir som en riktig omgång.
Förbättringarna är helt klart positiva! Spring och köp!
Postad 02 November 2009 - 07:38
Jag inaktiverade alla utom en hela tiden, då funkade det.Kan någon beskriva exakt hur man ska göra för att få troféen "Channel Hopper"?
Postad 02 November 2009 - 14:28
Tack för svaret!
För ungefär 30 pund hittade jag, men sen kommer säkert frakt och grejer på det. Så det ser ju ut att löna sig med ett färdigt paket.
Var hittade du det någonstans? Har letat efter ett world paket med buzzers, och det verkar inte finnas i lager ännu i detta avlånga land.
Postad 03 November 2009 - 23:13
Ni som har "buzz - quiz world" får hemskt gärna adda min PSN: ToirTap
Redigerat av toirtap, 03 November 2009 - 23:14.
Postad 26 November 2009 - 23:26
Håller med. Det finns ingen anledning att köpa något annat Buzz än Quiz World, som är typ den definitiva versionen. Vilket ju är lite tacksamt med tanke på hur mycket en sån behövts bland alla myriader versioner. Fast de kan klå det till nästa version om de reder ut lite frågetecken.Måste bara skriva om nya Buzz - World quiz. Äntligen är online-läget så som jag alltid velat ha det. Nu kan man spela t.ex 3 hos sig själv mot 4 andra i en annan soffa. Alltså totalt 7 pers man mot man - Otroligt kul!
Ni som inte har det - Köp! Så här borde de övriga Buzz-spelen till PS3 varit från början.
Även my-quiz-läget är förbättrat där man kan slumpa fram 4 olika quiz så att det blir som en riktig omgång.
Förbättringarna är helt klart positiva! Spring och köp!
Recension här: https://www.minhembi...m/artiklar/2001
Bra julklapp
Postad 26 November 2009 - 23:33
Postad 27 November 2009 - 08:48
Vill spela lite mer online med Svenska genier, sen ska det bytas ut mot detta!
Postad 27 November 2009 - 09:31
Redigerat av stifflerman, 27 November 2009 - 09:32.
Postad 27 November 2009 - 17:21
Kameran kan ställas in så den tar kort på dem som spelar under "höjdpunkter" i speletÄntligen röstchatt! Tror även att man kan använda kameran på nåt vettigt sätt i detta.
Vill spela lite mer online med Svenska genier, sen ska det bytas ut mot detta!
stifflerman: Tja, det är ju inget enspelarspel, så är det bara. Enspelarlägena är ganska meningslösa. Det är så klart tävlingsmomentet man vill åt.
Postad 27 November 2009 - 18:18
Annars är det som de förra att det tar bilder då och då, men de ser man bara själv.
Redigerat av JockeJ, 27 November 2009 - 18:19.
Postad 27 November 2009 - 19:17
Kameran kan ställas in så den tar kort på dem som spelar under "höjdpunkter" i spelet
![]()
stifflerman: Tja, det är ju inget enspelarspel, så är det bara. Enspelarlägena är ganska meningslösa. Det är så klart tävlingsmomentet man vill åt.
Jo, men i Quiz TV kunde man iaf köra andras mybuzz-frågor vilket var skoj om man inte hittade nån att köra mot.
Visst är det kanon att dom förbättrat online-delen men det var roligare att köra själv i Quiz TV OM man nu skulle vilja göra det.
Postad 27 November 2009 - 20:56
Vet inte faktiskt, saknar kamera:Ser motspelarna bilderna då?
Annars är det som de förra att det tar bilder då och då, men de ser man bara själv.
PlayStation Eye functionality also returns in Quiz World. If you have the camera hooked up during a game, the Eye will snap photos when crazy stuff happens like the bomb exploding in Short Fuse and at the end of the game before saving the pics. You can view the snaps from the main menu, but you can also save them to your PS3's hard drive as well as upload them to MyBuzzQuiz.com for use as an avatar.
Verkar väl vara som tidigare då kanske. Är det typ LIVE Cam du söker
Postad 01 December 2009 - 07:22
Postad 01 December 2009 - 18:05
Postad 01 December 2009 - 19:02
[email protected]
[email protected]
[email protected]
[email protected]
Mitt brev:
Hej!
Jag köpte Buzz space quiz på PSN-store för 45kr att använda till mitt Buzz Svenska genier.
Tyvärr fungerar inte frågepaketet och jag vill ha mina pengar tillbaka.
Jag läste villkoren mycket noga för att vara säker på att det skulle fungera.
Det enda som behandlade ämnet var en mening som lyder ungefär:
"Space quiz only works if it is purchased from a playstation-store in the same region as the game was purchased".
Alltså, frågepaketet fungerar bara tillsammans med Buzz-spel inköpta i samma region som Playstation-store.
Inga problem tänkte jag, jag har ett Svenskt PSN-konto, jag handlar frågepaketet på den Svenska/EU Playstation-store och jag har ett Buzz Svenska genier köpt i Sverige.
Mycket otydliga villkor som inte talar riktigt sanning visade det sig.
Nu fungerar det alltså inte och jag vill ha mina 45kr insatta på mitt PSN-konto så jag kan köpa något annat.
Mitt PSN-id är JockeJ_1
Tack på förhand
Joakim Johansson
Svaret:
Hej Joakim,
Tack för ditt mail, vi har nu skickat ert ärende vidare till vår kontaktperson hos Sony Computer Entertainment.
Han kommer att titta på ditt konto så får du besked direkt från vår kontaktperson
Efter en månads väntan skrev jag:
Hej!
Jag har fortfarande inte fått något svar vilket jag tycker är dålig stil, det har gått för lång tid att hantera ett så här enkelt ärende.
Jag har en fråga:
Det nya frågepaketet till Buzz som handlar om Europeisk sport, är det på Svenska?
Med vänlig hälsning
Joakim
Det var två veckor sen, fortfarande inget svar....
Postad 07 December 2009 - 14:17
Jag köpte Buzz Rock Legends för 70kr i fredags kväll.
Tänkte spela det med mitt Buzz! Quizz World, men de funkar inte.
Testade o dra igång mitt gamla Buzz! TV quizz o skiten funkar inte där heller!
Så ###### irriterande!!
Postad 11 December 2009 - 10:55
Postad 11 December 2009 - 11:23
Går det att välja frågor på svenska om man importerar från England. såg att play.com hade bra pris.
alla europeiska versioner ska väl ha svenska som tillvalsspråk.. beror väl på vilket systemspråk smo är inställt.. Men det _borde_ funka
Postad 11 December 2009 - 19:24
Går det att välja frågor på svenska om man importerar från England. såg att play.com hade bra pris.
Jag köpte mitt från play.com men det är bara engelsk som språk.
*/Karl
Postad 11 December 2009 - 19:44
Även när du byter språk på konsolen?Jag köpte mitt från play.com men det är bara engelsk som språk.
*/Karl
Postad 12 December 2009 - 09:47
Däremot tröttnade jag/vi väldigt fort på det s.k spelupplägget. "Snabbast fingret", "Bomben", m.m.
När jag hade Buzz på Ps2, minns jag att de olika spelen hade förutom olika frågor, även olika spelmetoder.
Minns att det exempel förekom, där man skulle "gissa" en bild som kom fram sakta..
Fanns en rad tävlingar som inte finns med på Quiz TV, hörde med en kompis som har Svenska Genier, men han sa att även där är det samma som på Quiz TV med "Bomben", "snabbaste fingret" etc.
Finns det inget Buzz till PS3 som har lite varation i tävlingarna?
Postad 12 December 2009 - 10:50
Sen hur stor varation det är låter ja vara osagt.
Postad 12 December 2009 - 11:18
Quizz World är väl det som är störst variation på iaf utan tvekan till ps3
Sen hur stor varation det är låter ja vara osagt.
Det kan ju kanske vara något att ta en titt på! tackar för tipset!
Postad 12 December 2009 - 13:10
Postad 12 December 2009 - 16:00
Quiz World passar perfekt faktiskt. Och jag tycker det är klart bättre än de var på PS2 (inte för att jag spelat alla där).Köpte QUiz TV till Ps3, och tycker spelet i sig är väldigt roligt! Många frågor att välja bland.
Däremot tröttnade jag/vi väldigt fort på det s.k spelupplägget. "Snabbast fingret", "Bomben", m.m.
När jag hade Buzz på Ps2, minns jag att de olika spelen hade förutom olika frågor, även olika spelmetoder.
Minns att det exempel förekom, där man skulle "gissa" en bild som kom fram sakta..
Fanns en rad tävlingar som inte finns med på Quiz TV, hörde med en kompis som har Svenska Genier, men han sa att även där är det samma som på Quiz TV med "Bomben", "snabbaste fingret" etc.
Finns det inget Buzz till PS3 som har lite varation i tävlingarna?
Postad 28 March 2010 - 19:02
Om jag vill ha ett för att spela med familjen och även barnen funkar det med Svenska Genier då ?
Eller vilket är det jag ska ha. Ska ju helst vara på svenska för minstingens skull.
Finns det fler svenska varianter ?
Sen verkar det ju finnas en uppsjö av olika "buzzers" också. Funkar även dom från ps2 ?
Hur lång tråd är det på dom trådanslutna ? Eller finns det paket med både spel och buzzers?
Postad 28 March 2010 - 19:14
Jag rekommenderar det senaste Buzz Quiz World! Läs min recension här så får du se:Verkar finnas massor av olika Buzz.
Om jag vill ha ett för att spela med familjen och även barnen funkar det med Svenska Genier då ?
Eller vilket är det jag ska ha. Ska ju helst vara på svenska för minstingens skull.
Finns det fler svenska varianter ?
Sen verkar det ju finnas en uppsjö av olika "buzzers" också. Funkar även dom från ps2 ?
Hur lång tråd är det på dom trådanslutna ? Eller finns det paket med både spel och buzzers?
https://www.minhembi...m/artiklar/2001
Det är på svenska (om man vill), har mest frågor hittills, funkar med PS2-buzzers, går även att köpa med buzzers som medföljer om man så vill (trådlösa då), och de trådade är tillräckligt långa (flera meter sladd).
Sen är iofs frågan hur gamla barn du har, tänker på svårighetsgraden främst. Annars finns Buzz Jr spel också men de har jag inte testat och är till PS2.
Postad 29 March 2010 - 07:17
Jag rekommenderar det senaste Buzz Quiz World! Läs min recension här så får du se:
https://www.minhembi...m/artiklar/2001
Det är på svenska (om man vill), har mest frågor hittills, funkar med PS2-buzzers, går även att köpa med buzzers som medföljer om man så vill (trådlösa då), och de trådade är tillräckligt långa (flera meter sladd).
Sen är iofs frågan hur gamla barn du har, tänker på svårighetsgraden främst. Annars finns Buzz Jr spel också men de har jag inte testat och är till PS2.
Tack.
Vi får testa den. Den minsta är 7 år. Läsa funkar ju men inte när det blir engelska.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Buzz! - Quiz World
11 filmer
24 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?