Vet någon om Gladiator är på G till Blu-ray?
124 svar till detta ämne
Postad 21 augusti 2009 - 00:47
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Rättelse sen tidigare inlägg jag gjorde om Braveheart. AVS verkar ha flippat och påstod att DNR även använts där. Men icke, kolla in bilderna på denna recension så ser ni att allt grain och findetaljer finns kvar: http://www.dvdbeaver.../braveheart.htmOch till skillnad från Gladiator så använder Braveheart 45,9 gig av discen = fan så mycket bättre bitrate! Så HÄR borde även Gladiator ha behandlats på BD. Men, men, jag tar vad vi får då det lär dröja MÅNGA år innan en ny transfer skapas
Postad 21 augusti 2009 - 02:46
outdoor_miner
-
outdoor_miner
-
Beroende
-
-
1 470 inlägg
Men, men, jag tar vad vi får då det lär dröja MÅNGA år innan en ny transfer skapas 
fast filtreringen görs ju gärna hos encodarna - transfern i sig kan ju vara bra, och då kan man ju alltid hoppas på en fin japansk utgåva där de krämat på för fullt (typ SuperBDit) och även sparar in på dubbningar, menyer och elände, så kanske de vågar låta bli att pilla på bilden... hoppas kan man ju iaf. synd att de valde att ge sig på denna och lämna braveheart (som jag aldrig riktigt förstått storheten i) ifred - önskar de hade gjort tvärtom...
Postad 21 augusti 2009 - 10:51
Mums
-
Mums
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Och till skillnad från Gladiator så använder Braveheart 45,9 gig av discen = fan så mycket bättre bitrate!
Så HÄR borde även Gladiator ha behandlats på BD.
Men, men, jag tar vad vi får då det lär dröja MÅNGA år innan en ny transfer skapas 
Det är ju crap att de inte kan ordna en vettig bitrate när det finns utrymme för det på discen, riktigt dåligt! Särskilt med tanke på att det här är en premium titel och som borde ha behandlats på bästa sätt med ny transfer och maxad bitrate. Uppenbarligen inte och det stör mig som f-n när det gäller en av mina favvofilmer. Nåja, av bilderna att döma tycker jag i alla fall att det ser hyfsat ut så det blir ett köp ändå för mig men det är ju lite surt när man vet att det kunde ju ha varit ännu bättre
Redigerat av Mums, 21 augusti 2009 - 10:52.
Postad 21 augusti 2009 - 11:02
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Men det är ju iaf en Sapphire series.
Postad 21 augusti 2009 - 11:12
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Jag hade tänkt strunta i Braveheart och bara köpa Gladiator, fan vet hur jag gör nu, kanske gör tvärtom...
Vill visserligen ha theatrical cut av Gladiator då den saknas i samlingen men den finns väl på DVD för 59 kr...
Postad 21 augusti 2009 - 11:16
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Frågan är om alla utgåvor av Gladiator är identiska, jag tänker på tyska och UK utgåvorna och t om den svenska.
Postad 21 augusti 2009 - 11:38
hassesolo
-
hassesolo
-
Über-Guru
-
-
10 389 inlägg
Överdriver ni inte nu?
"Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. It is frequently dimensional as well."
Så illa kan det inte vara. Jag tror jag kommer att bli nöjd.
Postad 21 augusti 2009 - 11:43
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Hitta en rescension av den tyska, kom ihåg att Google translate är vår vän  verkar vara ung samma med EE osv som paramount encoden, men kan inte utläsa nåt om DNR av denna skitöversättningen. Skulle isf vara detta som låter lite skumt Däremot är några av de Extended Version integrerad utgår Scener, en betydligt högre detaljrikedom än huvuddelen av filmen.
"Gladiator" är fortfarande ett av högsta kvalitet filmer som någonsin har getts ut på DVD. Med en bra scaler kan beräknas från DVD ens få en kvalitet som nästan HDTV nivå. Medan Ridley Scott för Blu-ray Disc release av "Blade Runner" filmen efteråt alienerad vissa färger och har korrigerat, förefaller "Gladiator" på Blu-ray Disc i magnifika färger som du redan vet. Färgerna är klara, starka och mogna arbete, trots ett mycket naturligt ljus filtrering. Även kontrasten är mycket bra, även om bilden på vissa platser i inredningen skott lite för mörk effekt. Den utomhus scener är kontrasterna dock perfekt, utan bilden i ljusa scener überstrahlt. Det gör "Gladiator", särskilt i kampen sekvenser i arenan mycket livligt. Perfekt är befälhavaren inte  . En närmare inspektion visar en något oroliga läget bild och bilden skärpan är ibland mycket lättsinnig lite variation. The Blu-ray Disc vanligtvis mer övertygad av kanten som skärpa och detalj enskilda scener är lite mjuka på. Däremot är några av de Extended Version integrerad utgår Scener, en betydligt högre detaljrikedom än huvuddelen av filmen. Totalt sett har Blu-ray-skiva är i regel en hög kant skärpa, dock kan det också dubbelt så lätta konturer är synliga. Den detalj som är bra i många närbilder även mycket bra, men inte alltid fullt så bra och detaljerad som för andra populära titlar. Trots det Blu-ray-skivan på grund av skillnad i plast och mättade färger, i synnerhet i de scener i arenan är ofta en nästan tredimensionell ser bilden. Trots den långa (särskilt för Extended Version), komprimering i Blu-ray-skivan är mycket noga och kan inte upptäcka fel.
Postad 21 augusti 2009 - 11:53
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
på grund av skillnad i plast
Postad 21 augusti 2009 - 12:04
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Överdriver ni inte nu?
"Paramount's MPEG4 AVC transfer seems to have improved in every single facet of the visuals. It's tighter, brighter, superior contrast... it is extremely impressive looking and I hope the captures below support this because this is one of the best looking Blu-rays I've seen this year. It is frequently dimensional as well."
Så illa kan det inte vara. Jag tror jag kommer att bli nöjd.
Det handlar väl mer om att om det finns en chans att bilden ska kunna vara en 5 star presentation så ska den fanimej också vara det och inte en 4 el 4,5.a.. nöjd är man väl med det mesta man trycker i på HD.
Postad 21 augusti 2009 - 12:08
Unregisteredcc23e210
-
Unregisteredcc23e210
-
Veteran
-
-
1 766 inlägg
Gladiator finns nu också att förboka på Discshop! http://www.discshop....t.php...y&&ref=
Postad 21 augusti 2009 - 13:42
HD-Ready
-
HD-Ready
-
Forumräv
-
-
807 inlägg
Överdriver ni inte nu?
Beror på vad man har för krav och förväntningar. Jag jämför inte med DVD utan med vad Blu-ray kan, och i det här fallet ska prestera. Att den är bättre än DVD ser jag som en självklarhet och det ska inte ens behöva påpekas! Men Paramount har helt enkelt inte gett denna film den behandling den förtjänar. Hade sett fram emot att se den i HD men nu inte så mycket. Kanske köper den på rea någon gång men inte till fullpris.
Postad 21 augusti 2009 - 15:23
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jag är pissed off!!
Då jag inte ville chansa på denna utgåva så skummade jag igenom en "fuling" BD rip 1080p av just denna, och det ser fanimej inte bra ut. DNR är tyvärr inte det största problemet, det är just Edge Enhancement som är den största boven. I inlednings krigs scenen så ser det mer ut som Star Wars då soldaternas spjut m.m. har en glödande extra kant runt sig, och när Russel Crowe har samma glöd runt skallen så blev jag rent utav förbannad!!  Fanimej värre EE än på DVD i många fall!
Hur i **** kan dom släppa en storfilm som denna med en sån USEL bildkvalité??
Inte nog med de glödande kanterna, findetaljerna ser vi bara i de ljusa scenerna för i den mörkare så förvandlas det till glägg tack vare DNR.
Det skulle inte förvåna mig om detta är uppskalat från en 720p HDTV version.
Vanligtvis brukar sånt här se värre ut på screenshots än i rörelse, men här ser det om möjligt ännu värre ut i rörelse.
Hur DVDbeaver tyckte att detta var en ny referens får mig att undra på om han inte var hög och kollade på en 24 tummare
Universal får banne mig inte ett öre från mig förrän dom gör om och gör rätt!
Känns snart som att man får "ful" låna en sample och skumma igenom i fortsättningen innan man köper en katalog titel. För nu börjar det bli riktigt illa ibland!
Redigerat av Svante Skoog, 21 augusti 2009 - 15:26.
Postad 21 augusti 2009 - 15:27
-Palle-
-
-Palle-
-
Mästare
-
-
3 878 inlägg
Tack för det Svante, då avvaktar jag ett köp på denna tillsvidare... 
Det får bli Braveheart ist då.
Postad 21 augusti 2009 - 15:28
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Hur DVDbeaver tyckte att detta var en ny referens får mig att undra på om han inte var hög och kollade på en 24 tummare
DVD beaver ger ja inte mkt för ang Image omdömen på några rader som de brukar ha. De rescenserar en del Alliance och importer det är det de gör bra. De kallade väl detta nån ny form av Benchmark haha, ja eller hur. Tror han var överväldigad av utgåvan i sig med Sapphire och allt lull lull. Får vänta på nån Japansk super utgåva utan DNR
Postad 21 augusti 2009 - 15:29
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jepp Braveheart ser snuskigt bra ut och har inte ett spår av DNR vad jag kunde se, lot´s of nice grain 
DEN förtjänar verkligen sin plats i bokhyllan
Redigerat av Svante Skoog, 21 augusti 2009 - 15:29.
Postad 21 augusti 2009 - 15:33
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Då det är 10 års jubileum för filmen nästa år så borde dom banne mig ha väntat med att ge ut den, skapat en ny master och lagt ner ett rejält arbete på att den.
Men, men, så är det när hela världen tjatar om att en film ska släppas så fort som möjligt på BD, bolaget freakar och släpper den med den gamla master dom har för att få tyst på fansen
EN stor anledning till att det får ta sin tid innan vissa äldre titlar kommer
Jag är så trött på att köpa om katalog titlar som bara ser LITE bättre ut än DVD utgåvan.
HD Lite borde utgåvorna kallas
Kommer bara lägga pengar på katalog titlar som ser ut som Braveheart och nya titlar, resten skalar jag upp på DVD:n. Tänker inte kasta bort mer pengar i sjön på sånt här hafsverk.
Redigerat av Svante Skoog, 21 augusti 2009 - 15:36.
Postad 21 augusti 2009 - 15:38
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Är väl därför te x Spielberg och Lucas inte vill/tillåter släppa vilket havsverk som helst utan ska inför kommande släpp sitta med och kolla över minsta detalj, vilket gör att allt drar ut på tiden då de väl aldrig har tid.
Postad 21 augusti 2009 - 15:43
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Precis!
Jag väntar gärna 5 år till på Jaws och Star Wars då jag VET att vi kommer att få en höjdar utgåva i slutändan.
Samma sak med Alien och Aliens, där dom speciellt med den sistnämnda väntar på att James Cameron ska ha tid att granska mastern och godkänna den.
Hade Lionsgate väntat med nya versionen av T2 tills James Cameron hade tid, så hade vi säkert fått en topp utgåva istället för den DNR skiten vi fick nu
Får Jaws samma behandling som Gladiator så ska jag personligen åka ner till Universal huvudkontor i USA och ge dom en omgång
Redigerat av Svante Skoog, 21 augusti 2009 - 15:44.
Postad 21 augusti 2009 - 16:14
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Kolla in denna bilden: http://www.imagebam..../6fb1d546162346Detta är ett av deBÄTTRE momenten i filmen när det gäller bildkvallan. Ser rätt fint ut va? MEN, vart är findetaljerna? Kolla in rustningarna och ansiktena i publiken och sanden. vad som utan DNR hade varit skarpt och tydligt blir nu bara suddigt  Rekommenderar att ni zoomar bilden så ser ni vad jag menar  Slutbetyg av mig för Gladiator´s PQ är 3 av 5 möjliga. Det FINNS scener som nästan ser riktigt bra ut, men det mesta ser bara ut som hafsverk. Har ni redan filmen på DVD i extended så tycker jag att ni ska fortsätta att skala upp den, om ni INTE äger Gladiator på DVD så...tja...nöjer ni er med NÄSTAN HD så  Personligen skulle jag vänta tills den ramlar ner i REA lådorna. Om folk nöjer sig och köper dessa hafsverk så kommer bolagen ALDRIG att lära sig och fortsätter att blåsa oss på detta sätt.
Postad 21 augusti 2009 - 16:25
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Ser ut som en uppskalad DVD
Postad 21 augusti 2009 - 19:29
Mums
-
Mums
-
Amatör
-
-
55 inlägg
Argh!!!
Blir mer och mer förbannad desto fler bilder jag ser från filmen. Har typ varenda DVD utgåva som släpptes av denna filmen inkl. superbit och har sett fram emot att äntligen få se den högupplöst i Blu-Ray! Och så släpper de filmen med en gammal transfer kryddat med DNR+EE !!! Dumsnålt! Varenda kotte har ju denna på DVD och jag kan tänka mig att detta är en av få filmer som de flesta har tänkt att köpa på nytt i Blu-Ray och som förtjänar den bästa behandling som finns! Men det är väl det de räknar med, folk köper den ändå... Klar brist på respekt mot oss konsumenter!
Överväger starkt att inte köpa denna nu. Hyr den först  Nej förresten, tankar den först
Redigerat av Mums, 21 augusti 2009 - 19:40.
Postad 21 augusti 2009 - 19:39
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Har UK samma transfer som US?
Postad 21 augusti 2009 - 20:00
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Man blir mer o mer sur på de bilder man ser och hör här...
Jag som har väntat och väntat. Jag hade bestämt för mig själv ej köpa BD maskin före gladiator skulle släppas. Nu när äntligen är dags, så händer detta :/ . TRo ej den är värd investera en BD maskin . Men jag lär ej hålla mig mycket längre.
Postad 21 augusti 2009 - 20:07
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
inget köp för mig. De får ge ut den igen med perfekt bild utan DNR innan jag köper.
Postad 21 augusti 2009 - 20:11
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Kommer oxå bojkotta, börjar tröttna på sånt här och speciellt på en sån här höjdarrulle!!
Postad 21 augusti 2009 - 20:20
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Kanon henke! Hoppas att fler sluter upp. Kollade lite screens på Braveheart där verkar bliden vara på topp. Riktigt detaljrik, med en massa grain men det gör mig INGENTING då alla detaljer finns där. Grain för mig personligen är vackert, filmiskt och mysigt samtidigt som det kan vara as läckert att se en "grain-fri" bild sålänge som alla detaljer finns där.
Postad 21 augusti 2009 - 20:21
Jacobsson
-
Jacobsson
-
Lärjunge
-
-
483 inlägg
Är ni säkra på att den svenska releasen är samma som har släppts i UK el US ? då det gäller bild kvalite osv
Postad 21 augusti 2009 - 20:25
Unregisteredbdae541f
-
Unregisteredbdae541f
-
Lärjunge
-
-
415 inlägg
haha, reg2 såg verkligen riktigt kasst ut jämfört med paramounts version. Trist..
Postad 21 augusti 2009 - 20:57
Unregistereda398c9a6
-
Unregistereda398c9a6
-
Lärjunge
-
-
251 inlägg
Varför ej skriva en protest till paramount ? till Michael Corcoran [email protected] För mig är det gjort en röst kanske är inget, men många. Så sätt igång...
Redigerat av Unregistereda398c9a6, 21 augusti 2009 - 20:58.
Postad 21 augusti 2009 - 21:55
FiRREN
-
FiRREN
-
Lärjunge
-
-
444 inlägg
Postad 21 augusti 2009 - 21:59
PH2000
-
PH2000
-
Lärjunge
-
-
290 inlägg
Jag säger bara en sak:
- FAAAAAN!!!
====================
Här har man sett fram mot en höjdarrulle i toppkvalite, så snålas det och vi får en DVD-film i ett Bluray-fodral...
- FAAAAAN!!!
Postad 21 augusti 2009 - 22:28
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2 926 inlägg
Alltså det är faktiskt tråkigt att dom gör så här... Filmen är ju hur bra som helst och jag tänkte lyxa till det med att köpa en Steelbook, men jag har HD-TV och den kommer väl gå på TV4 HD någon gång... Varför kan den inte se ut som Braveheart? Den ser sinnessjukt bra ut.
Edit: Är UK-utgåvan bättre? Den har (iallafall på Braveheart) DTS HD-MA (enligt framsidan på omslaget) medan den amerikanska har Dolby TrueHD. Då kanske Gladiator (UK) är annorlunda från vad den amerikanska utgåvan är.
Redigerat av Kalekulan, 21 augusti 2009 - 22:36.
Postad 22 augusti 2009 - 00:13
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Varför kan den inte se ut som Braveheart? Den ser sinnessjukt bra ut.
Anledningen är att när Gladiator släpptes på DVD så gjorde dom mastern i HD (som för sin tid säkert såg bra ut) samma som dom återanvänt nu. När Braveheart kom ut på DVD så var det från en SD master, så där var dom ju tvugna att gå tillbaks att göra en NY master i HD, istället för att använda gammal skåpmat. Samma sak med Star Trek filmerna där tvåan ser bäst ut pga helt ny klippning av filmen, men då inga ändringar gjorts i övriga filmer i serien så använde dom sig även DÄR av gamla HD masters gjorda för HDTV, dränkta av DNR och EE  Så om en BD utgåva använder sig av en gammal master så ska man undvika som pesten.
Redigerat av Svante Skoog, 22 augusti 2009 - 00:17.
Postad 22 augusti 2009 - 06:51
Henkster
-
Henkster
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Man får väl helt enkelt hoppas att den svenska versionen använder sig av en annan master, de europeiska blu-ray:sen brukar ha annan/bättre bildkvalite än den amerikanska.
Postad 22 augusti 2009 - 08:56
Unregistered13588716
-
Unregistered13588716
-
Användare
-
-
218 inlägg
vad menas med DNR och EE?
Känner mig dum som måste fråga detta som verkar ganska självklart P
Postad 22 augusti 2009 - 09:47
Ghorun
-
Ghorun
-
Forumräv
-
-
686 inlägg
EE = Edge Enhancement. DNR = Digital Noise Reduction. Snabbt så är det artificiellt uppskruvad skärpa (EE) samt digital brusreducering som tar bort brus/gryn men också detaljer man vill ha kvar (DNR). Denna gamla länk brukar vara bra för att förklara EE. DNR är inte så bökigt, man tappar helt enkelt detaljer och bilden blir suddig/kladdig etc. Jag har också sett fram emot Gladiator på Blu-ray, men det här ser inte alls så bra ut som jag hoppats. Däremot Braveheart som jag inte är så intresserad av ser grymt bra ut, inte schysst.
Redigerat av Ghorun, 22 augusti 2009 - 09:50.
Postad 22 augusti 2009 - 10:33
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Här är skillnaden på hur stor skillnad det kan va mellan en snart 10 år gammal HDTV master (med DNR inbakad) och en färsk. Detta är från Braveheart: http://comparescreen...omparison/12123Speciellt bild 5 visar stor skillnad på findetaljerna i kläderna. Och bild nr 11 ser verkligen ut som en gammal DVD i jämförelse  Hyffsat stor skillnad va?  Otroligt deprimerande att dom skulle ha kunnat gett Gladiator samma lyft med en ny transfer....
Redigerat av Svante Skoog, 22 augusti 2009 - 10:37.
Postad 22 augusti 2009 - 11:31
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Vore intressant och se en jämförelse som ovan fast på gladiator blu-ray vs den gamla omtalade hdtv kappen som ser så bra ut. Har du nån sån svante?
Redigerat av wesslan, 22 augusti 2009 - 11:43.
Postad 22 augusti 2009 - 11:44
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Jag ska genast jaga rätt på en
Postad 22 augusti 2009 - 11:53
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Här har ni EN bild iallafall: http://comparescreen...mparison/12098/Det dom gjort är att dom "mattat" den gamla open matte transfern till 2.35:1 (original formatet), "fixat" konstrasten lite, använt sig DNR och sen lagt på EE för att få BD:n att se "skarpare" ut. Som ni ser så var inte den gamla HDTV master guld värd heller, men den ser mer naturlig ut. Tyvärr får EE BD versionen att se ännu mer ut som en uppskalad DVD tack vare luddigare konturer. Jag vill bara gråta
Postad 22 augusti 2009 - 11:55
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Jag är förvånad att inte fler ryter till i denna tråden, men det är väl så att den duger och är bättre än DVD
klyschan gäller för de flesta. Tänk om varenda potentiell köpare faktiskt hade skitit i att köpa ett ex då kanske de hade gjort om , gjort rätt lite som med fifth element te x.
EDIT: shit vilken kass kvalle på den senaste bilden, snacka om uppskalad DVD.
Väntar med spänning på rescensioner från de mer aktiva sidorna som HDD, DVDTOWN osv..
Redigerat av henke007, 22 augusti 2009 - 11:57.
Postad 22 augusti 2009 - 11:59
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Ja tyvärr räcker det om filmen ligger på en BD skiva för att folk ska uppgradera trots att "uppgraderingen" knappt är märkbar. Och då Gladiator är en så stor film så kommer den tyvärr att sälja som smör och bolaget skrattar hela vägen till banken medans dom utbrister "SUCKERS!!!"  Tyvärr kanske detta bara blir vanligare och vanligare ju mer mainstream formatet blir  Väntar med spänning på rescensioner från de mer aktiva sidorna som HDD, DVDTOWN osv..
Jepp, jag hoppas dom inte fegar ur utan nämner alla fel klart och tydligt.
Postad 22 augusti 2009 - 12:00
henke007
-
henke007
-
Guru
-
-
5 366 inlägg
Det är ju som på DVD med alla ny releaser och skit, men iom att folk suktar så mer efter titlar på BD så kan de tjäna snabba och grova pengar utan ansträngning. Man får lugnt vänta ut en bättre utgåva precis som man får ha tålamod med att priserna ska sjunka för katalogtitlar som man redan köpt om och om igen på VHS, DVD osv..
Postad 22 augusti 2009 - 13:27
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Fruktansvärt dåligt blir så besviken.  Tror ni det kommer någon annan bättre utgåva längre fram ?
Postad 22 augusti 2009 - 13:37
Unregistered89a7be48
-
Unregistered89a7be48
-
Veteran
-
-
2 082 inlägg
Typiskt,den här har man ju gått och längtat efter
/Mats
Postad 22 augusti 2009 - 14:06
wesslan
-
wesslan
-
Beroende
-
-
1 438 inlägg
Hittade denna på avsforum. 14 jämförelsebilder på gladiator. http://rapidshare.co...eichscreens.rar
Postad 22 augusti 2009 - 16:19
Svante Skoog
-
Svante Skoog
-
Guru
-
-
6 749 inlägg
Fruktansvärt dåligt blir så besviken. Tror ni det kommer någon annan bättre utgåva längre fram ?
Det gör det garanterat, men det lär ta några år tyvärr  Om nu inte bolaget får tillräckligt mycket skäll för denna usla utgåva att dom tvingas göra en ny, likt Sony gjorde med "Fifth Element". Önskar att Sony släppte alla katalog titlar, då dom levererar ruggigt bra sådana utan DNR, bl.a. Blue Thunder och Starman som ser löjligt bra ut
Postad 22 augusti 2009 - 16:55
jonasprivate
-
jonasprivate
-
Über-Guru
-
-
11 286 inlägg
Hoppas dom får mycket skitr för denna utgåvamså dom måste göra om den.
Kan tänka mig att det är många på AVS forumet som skriver och skriker på dom.
Postad 22 augusti 2009 - 17:18
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Vad besviken jag blir, Gladiator var verkligen en film jag sett fram emot på BD. Har den på DVD, o det är en riktigt hyfsad bild på den, så något köp av nya BD-utgåvan lär det inte bli. Hoppas fler följer mitt exempel.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
High Definition
-
→
Blu-ray
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|