Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 8000-serien

134 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 September 2009 - 22:48

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0
liten fråga ang bläddra i datorn: När jag kollar på filmer (egeninspelade med digital kamera) på TVn från datorn så får jag bild över hela skärman

MEn kollar jag på bilder i 4272X2848 så minskas dom ner till 720X480 och blir fantastiskt små! Nu kör jag visserligen genom TVversity. Men kör jag genom NASen så blir dom ännu mindre. Och hittar ingenstan som man kan sörstora eller förmiska bilderna

Vad använder ni och vad får ni för storlek på bilderna?

Postad 22 September 2009 - 20:16

Tobbe_ny
  • Tobbe_ny
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Är det någon som har personliga inställningar att dela med sig. Jag ingen hajare på detta med att ställa in själv.

Postad 24 September 2009 - 11:22

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0
via nettv kan jag titta på youtube och det är väl? flash eller?

men går jag in på w_w.tv8.se/play så gnäller det om att jag inte har flash installerat
samma sak med tv3, ville ju gärna se på en 42"s anka

svar till föregående, tips på inställningar finns en bit upp

Postad 30 September 2009 - 16:16

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Philips har nu släppt version 000.026.058.005 av mjukvaran till 8000-serien - och nu ska tydligen infobanner vid kanalbyte vara tillbaka enl. rapporter på hifi-forum.de (men i samma version till 9000-serien så har den försvunnit istället).

Postad 30 September 2009 - 18:55

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

Philips har nu släppt version 000.026.058.005 av mjukvaran till 8000-serien - och nu ska tydligen infobanner vid kanalbyte vara tillbaka enl. rapporter på hifi-forum.de (men i samma version till 9000-serien så har den försvunnit istället).

Dessutom ska stödet för HDMI CEC vara förbättrat.

I menyn finns nu något som heter Scenea och har en fotoramsikon, har den funnits förut? När jag klickar den så visas en bild på en fjäril samt en text om att TV:n stängs av om 240 minuter. Är tanken att den ska fungera som fotoram, läser den då bilder från USB-minne?

EDiT:
Scenea is a new feature, which allows you to use your TV as a big photoframe. By selecting Scenea you will see a butterfly, this is the standard Scenea picture. You can load your personal picture by watching it in the content browser, pressing the options key, navigating down to "Set as Scenea ". Then your personal picture will get stored as the "Scenea picture", so from then onwards when choosing Scenea in the Home menu you will see your personal picture. In Scenea,any key press returns you to "Watch TV”. The maximum displaying time in Scenea is 240 minutes. A few minutes before the set switches of a message is displayed to warn the customer.

Synd att den inte fungerar som en fotoram och läser bilder från nätverk eller USB-minne, men alltid kul med nya funktioner.

Redigerat av Travolta, 30 September 2009 - 19:01.

Postad 30 September 2009 - 20:50

bobbobatar
  • bobbobatar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
VARNING för Philips och just pfl8404H serien!!!

Jag har köpt en 37pfl8404H tillsammans med en HTS6100 (Philips) då jag var i tron att de skulle fungera väl tillsammans (samma leverantör borde väl få det att fungera kan man tycka???).

Kan konstatera att TV'n som sådan kanske fungerar Ok att kolla på TV enbart men allt annat suger. Jag var intresserad av nätverksfunktioner men den fungerar antingen inte alls eller riktigt dåligt. Jag jobbar i IT branchen och kan felsöka rätt bra och får det inte att fungera. Phillips support är i stort sett okontaktbar så det kan du glömma. Jag har inte fått ett relevant svar på 30 dagar, katastrof.

Undvik Philips - andra märken verkar ha bättre support - har hört flera radiohandlare som väljer att representera andra märken just pga det.

Skall du bara ha en TV utan finesser och ändå vill ha en Philips - välj någon av de billigare modellerna för i 8000 eller 9000 serien betalar du bara för funktionallitet som ändå inte fungerar!

Häsar en som är besviken på TV 2.0!!! Fet-TV funkar bättre än Phillips :-((

Redigerat av bobbobatar, 30 September 2009 - 20:52.

Postad 30 September 2009 - 21:07

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Har kontaktat supporten några gånger via deras chat och det har fungerat bra. I alla butiker som har lite mer kunnande än elektronikkedjorna blev jag rekommenderad Philips före Samsung, Sony och de andra.

NetTV fungerar också bra även om det är lite segt att surfa med TV:n och navigera med fjärren. Filstödet vid filmuppspelning kunde också vara bättre.

Vad är det som inte fungerar för dig?

Redigerat av Travolta, 30 September 2009 - 21:10.

Postad 01 October 2009 - 07:34

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Jag har köpt en 37pfl8404H tillsammans med en HTS6100 (Philips) då jag var i tron att de skulle fungera väl tillsammans (samma leverantör borde väl få det att fungera kan man tycka???).

Kan konstatera att TV'n som sådan kanske fungerar Ok att kolla på TV enbart men allt annat suger. Jag var intresserad av nätverksfunktioner men den fungerar antingen inte alls eller riktigt dåligt. Jag jobbar i IT branchen och kan felsöka rätt bra och får det inte att fungera.

Du nämner aldrig vad det är som inte funkar, på vilket sätt funkar inte TV:n ihop med HTS6100? inte alls? inget ljud? ingen bild? dom passar inte ihop designmässigt?

Nätverksfunktionen säger du inte heller vad det är för fel på, "inte alls eller dåligt" säger ju inte så mycket om vad du har problem med.

Redigerat av SwiftingSpeed, 01 October 2009 - 07:35.

Postad 02 October 2009 - 11:53

wolfman74
  • wolfman74
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Uppgraderade mjukvaran i min 37PFL8404H/12 till 000.026.058.005 igår kväll.
Blev lite nervöst då man normalt får upp en meny där man ser hela uppdateringsprocessen,
men den här gång blev det bara helt svart på skärmen...efter 20 min så testade jag att
ta ur usb-minnet och stänga av den med fjärren - och det hade fungerat ändå, men man var ju lite orolig ett tag ;)

Förändringar jag hittils sett är:

* Infobanner vid kanalbyte är tillbaka.
* Menyerna fungerar bättre nu - mycket snabbare att gå runt i dom.
* Seneca funktionen (som Travolta skriver om ovan) har tillkommit
* Ambilight lyser ca 10 sekunder efter att man stängt av tv'n.
* Snabbare uppstart av tv'n

Redigerat av wolfman74, 02 October 2009 - 11:54.

Postad 03 October 2009 - 04:57

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0

Har kontaktat supporten några gånger via deras chat och det har fungerat bra. I alla butiker som har lite mer kunnande än elektronikkedjorna blev jag rekommenderad Philips före Samsung, Sony och de andra.

NetTV fungerar också bra även om det är lite segt att surfa med TV:n och navigera med fjärren. Filstödet vid filmuppspelning kunde också vara bättre.

Vilka sorters filer stöder Tvn genom usb? Jag är enbart intresserad av DivX (lr xvid) och x264

Postad 03 October 2009 - 06:05

bobbobatar
  • bobbobatar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Travolta & SwiftingSpeed:
TV'n skall ju vara DLNA 1.0 men den klarar inte av att upptäcka andra enhetr i nätverket. Jag har 1st PC som agerar Server för mediafiler där jag kör XBMC och 1st NAS med mediaserver samt en router med USB disk som som också fungerar som media server. På PC'n har jag bla även provat TVersity, MS Mediaplayer. Philips TVn klara aldrig av att upptäcka PCn och endast sporadiskt NAS enhet eller de övriga mediaservrarna. Jag har försökt med de mesta men kommer igen vart och supporten svarar bara att de 'escalerat'. Att notera aär att jag inte har något problem att accessa dessa mediaservrar från andra renderare i nätet, inte ens från den fysiska punkten där TVn är ansluten. NetTV funktionen fungerar 'felfritt' men är som någon annan sa onödigt seg. Skulle gärna se att de la in Opera löser så man kan surfa fritt och framförallt Play (tex SVTPlay). Vad jag förstår klarar den ju att spela Flash från youtube så Play borde vara lätt att fixa. Övriga applikationer på NetTV är sisådär, Vädret från tyskland/holland/belgien är rätt ointressant när man bor i göteborg. Likaså SL stockholmslokaltrafik. De har nog inte tänkt hela vägen när de la in de applikationerna.
TVn tar 15 sekunder på sig att starta - är inte direkt snabbt. Gamla trogna Fet TVn var up'n'running på goda 3-4. De system jag jobbar med professionellt skulle alldrig accepteras om det tog 15 sekunder innan ljud & bild visades. Helt enkelt för dåligt konstruerat & sannolikt för klen hårdvara.

HTS6100 - Två huvudsakliga problem 1. När jag spelar tex MP3 från USB envisas den att alltid slå på TV vid varje låtbyte. Om jag sitter, tex med vänner i oktobermörkret & lyssnar på en skön låt & dricker ett glas gott vin, så flashar TVn på med sin Philips-strålkastar-logga när nästa låt kommer. 2. Jag tycker att två apparater från samma tillverkare borde fungera smidigare ihop, tex om jag slår på en DVD så byter TV'n snyggt kanal & ljudkälla osv allt är synkat & bra, men om jag tex därifrån byter till en TV-kanal, måste jag manuellt byta ljudkälla på HTS6100'an. Så här är det i andra situationer också. Jag tycker helt enkelt att det är onödigt krångligt att jag måste ställa in TVn för sig och ljudet för sig. Ofta måste jag använda två fjärrkontroller för att göra enkla operationer. Jag kan förstå om det varit två olika märken men båda kommer ju från Philips :-(
Nu har jag investerat i en Harmony-fjärr för att försöka komma runt krånglet, men bara det är ju ett tydligt tecken på att Philips misslyckats - här lägger jag bort 2 nya fina fjärrkontroller och lägger extra pengar för att en leverantör inte har bra out-of-the-box funktion.

Supportchat & telefon har jag provat nu ganska många gånger - chaten funkar ju bra så tillvida att de finns där & svarar - men mina problem kan de inte lösa. När jag påminner/frågar vad som händer med mitt case så är det bara escalerat. Jämfört med andra supportavdelningar så brukar svaren komma tillbaka efter några dagar vid krångliga fall. I detta så pratar vi över en månad och 3 påminnelser. För mig innebär detta att ingen ens tittar på frågan.

@SwiftingSpeed: Designmässigt funkar de bra ihop ;-)

Redigerat av bobbobatar, 03 October 2009 - 06:19.

Postad 03 October 2009 - 09:15

stefan0290
  • stefan0290
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej

Precis köpt en 47 tums 8404. Retar mig lite på att den alltid startar i DVD spelar mod.
Någon som vet om man kan styra om så att den startar med TV.

stefan

Postad 03 October 2009 - 10:33

Mats F
  • Mats F
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Bortsätt från NET-TV, nätverk och annat tjafs, är det bra bild på 8000-serien? Jag kommer i första skedet mata den med analog signal från kabel-TV-nätet men om det inte funkar så blir det nog Telias bredbands-TV. Och så DVD förstås.

Postad 03 October 2009 - 20:11

matnur
  • matnur
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Travolta & SwiftingSpeed:
TV'n skall ju vara DLNA 1.0 men den klarar inte av att upptäcka andra enhetr i nätverket. Jag har 1st PC som agerar Server för mediafiler där jag kör XBMC och 1st NAS med mediaserver samt en router med USB disk som som också fungerar som media server. På PC'n har jag bla även provat TVersity, MS Mediaplayer. Philips TVn klara aldrig av att upptäcka PCn och endast sporadiskt NAS enhet eller de övriga mediaservrarna. Jag har försökt med de mesta men kommer igen vart och supporten svarar bara att de 'escalerat'. Att notera aär att jag inte har något problem att accessa dessa mediaservrar från andra renderare i nätet, inte ens från den fysiska punkten där TVn är ansluten.
@SwiftingSpeed: Designmässigt funkar de bra ihop ;-)

Jag har kört både TVersity och PS3 Media Server på PC'n för att använda DLNA funktionen på TV'n och det fungerar klockrent. TV'n hittar servern på nolltid, filmer, musik och bilder går hur bra som helst att spela upp. Däremot har jag inte fått alla mkv-filer att fungera men det lär vara någon codec som fattas på PC'n eller någon inställning som bör ändras. Men jag är oerhört nöjd med DLNA-funktionaliteten i TV'n.

Är det någon som fått mkv-filer att fungera via Tversity eller PS3 Media Server får ni gärna säga till..

Redigerat av matnur, 03 October 2009 - 20:13.

Postad 03 October 2009 - 20:41

karlnr9
  • karlnr9
  • Beroende

• 1249 inlägg
  • 0
Hej!

Om man strömmar (streamar) ner en film på datorn...kan man då få upp bilden på tv:n med hjälp av DLNA?

Det vore ju bra....

Postad 05 October 2009 - 12:01

Unregistered731b1cef
  • Unregistered731b1cef
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
NÅGON som kan svara på om TVn stöder format som Divx och h.264 (1080p filmer)? via USB

Postad 18 October 2009 - 00:59

Felixthecat
  • Felixthecat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hej.

Ny på forumet. Jag registrerade mig enbart för att kunna få utlopp för min besvikelse över Philips 37PFL8404H.
Jag har haft den sedan i onsdags och har bestämt mig för att utnyttja ångerrätten.

Först ska jag berätta att jag tittar på tv via parabol: Canal digital md HD-box och HD-kanaler.
I HD-sändningar är bilden jättebra - rakt framifrån. Flyttar jag mig två steg åt sidan så blir alla ansikten grisfärgade plus att bilden får ett vitt, blekt, mjölkaktigt utseende. Detta trots ihärdigt mecklande med inställningarna.
Jag har en gammal Sharp Aquos från 2007 som referens, och den är inte i närheten av att försämras så vid sidledsförflyttning. Enligt specifikationerna ska båda apparaterna ha 176 i betraktningsvinkel.

Ett annat sorgebarn är bilden när man tittar på vanlig utsändning. (SD)?
Det blir liksom en hinna över hela bilden vid rörelser, och det var det inte alls i samma utsträckning på den gamla Sharp-tv:n.
Jag har tröttnat.

Om det är någon här som har en patentlösning på hur man kommer till rätta med dessa problem så är ni mer än välkomna att höra av er. Jag kollar in här innan jag kör tillbaka med Philips-tv:n i veckan.
Tänkte annars prova en Samsung LE40B655 istället. Kanske inte ett dugg bättre, men knappast sämre...

Postad 21 October 2009 - 22:02

startop
  • startop
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Samma här jag lämnade tillbaka den 47PFL8404H somjag fick i utbyte mot en 47PFL9603H som Philips inte kunde reparera.
Mycket besviken på 8404an hade som en suddig hinna över bilden och den hann inte med att justera oskärpa på fina detaljer som typ hår och rynkor när personer rörde sig i bilden. Analogbilden var brusig ämfört med 9306an...men jag har ju ingen annan TV att jämföra med....förutom TVn som mina föräldrar köpte, en Samsung 535 modelll nyligen, men den är ju så långsam så man ser hackningar vid nästan varje rörelse.

Postad 24 October 2009 - 11:00

Felixthecat
  • Felixthecat
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Samma här jag lämnade tillbaka den 47PFL8404H somjag fick i utbyte mot en 47PFL9603H som Philips inte kunde reparera.
Mycket besviken på 8404an hade som en suddig hinna över bilden och den hann inte med att justera oskärpa på fina detaljer som typ hår och rynkor när personer rörde sig i bilden. Analogbilden var brusig ämfört med 9306an...men jag har ju ingen annan TV att jämföra med....förutom TVn som mina föräldrar köpte, en Samsung 535 modelll nyligen, men den är ju så långsam så man ser hackningar vid nästan varje rörelse.

Då är det inte jag som är konstig ... :)
Alla jag pratat med i butiker tycker det låter jättekonstigt eftersom 8404 "ska vara en sådan bra tv...".
Nu har jag beställt en Sharp LC-42DH77S efter att ha läst senaste M3.
Den gamla tv:n är ju en Sharp, och den är kanonbra trots att den saknar 100Hz.
Av den anledningen blir det en Sharp igen.
Jag återkommer med rapport.

Postad 28 October 2009 - 09:59

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Philips 42PFL8404H: Oslagbar detaljskärpa

http://www.smartson....04h.htm?ref=rss

Postad 28 October 2009 - 10:02

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Philips 42PFL8404H: Oslagbar detaljskärpa

http://www.smartson....04h.htm?ref=rss

kan inte mer än instämma!!! köp en, jag har en själv :)

Postad 28 October 2009 - 10:06

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0

kan inte mer än instämma!!! köp en, jag har en själv :)

Det har jag redan gjort, ville bara att övriga skulle få se Smartson-artikeln :lol:

En sak som jag dock stör mig lite på är att det ofta runt konturer (tex runt folks huvuden när de rör på sig) blir suddigt och visas störningar. Det blir likadant om jag tittar på Blue-ray. Ser att det varierar beroende på vilken förinställd bild-setup jag väljer (Personlig, Spel, Bio, Standard osv). Är det som de skriver i artikeln ovan Natural Motion som orsakar det eller vilken inställning ska jag justera för att minska det och vilka bieffekter får det?

Postad 28 October 2009 - 10:12

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Det har jag redan gjort, ville bara att övriga skulle få se Smartson-artikeln :)

En sak som jag dock stör mig lite på är att det ofta runt konturer (tex runt folks huvuden när de rör på sig) blir suddigt och visas störningar. Det blir likadant om jag tittar på Blue-ray. Ser att det varierar beroende på vilken förinställd bild-setup jag väljer (Personlig, Spel, Bio, Standard osv). Är det som de skriver i artikeln ovan Natural Motion som orsakar det eller vilken inställning ska jag justera för att minska det och vilka bieffekter får det?

Jag har bara märkt det när jag ser på uppskalad DVD.. men har lyckats komma bort från det genom att stänga av 100Hz (har jag för mig), ska dubbelkolla lite senare så jag inte ljuger :lol: Eller jag tror nog att jag kör på "spel" förinställningarna där dom stänger av 100Hz.. så är det nog

Edit: Men det är som sagt bara på uppskalade dvd, men ej efter att jag har valt spel (bland dom förinställda alternativen) :D

Redigerat av Majorglenn, 28 October 2009 - 10:16.

Postad 08 November 2009 - 13:10

enand
  • enand
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej, är ny på forumet och hade behövt lite input (helst snabbt) från er som också äger en Philips 42PFL8404H.
Har haft min i 5 dagar nu och är nöjd med bilden i stort förutom en rätt irriterande sak, min tycks lida av "backlight bleeding" i vänster hörn nere och höger hörn uppe, får alltså en ljusare nyans på dessa områden av tv:n, ingen extrem, men dock tydlig nyanskillnad vilket irriterar mig vid mörka scener eller filmer som har svarta bars uppe och nere.

Funderar på att lämna tillbaka den, alternativt byta till en ny av samma modell. Frågan lyder, har ni som äger denna tv upplevt detta problem?

Jag vet att det generellt sett är ett problem för LCD, men vill ändå veta om ni med samma modell upplever/upplevt samma problem.

Mvh, A

Postad 08 November 2009 - 13:15

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Hej, är ny på forumet och hade behövt lite input (helst snabbt) från er som också äger en Philips 42PFL8404H.
Har haft min i 5 dagar nu och är nöjd med bilden i stort förutom en rätt irriterande sak, min tycks lida av "backlight bleeding" i vänster hörn nere och höger hörn uppe, får alltså en ljusare nyans på dessa områden av tv:n, ingen extrem, men dock tydlig nyanskillnad vilket irriterar mig vid mörka scener eller filmer som har svarta bars uppe och nere.

Funderar på att lämna tillbaka den, alternativt byta till en ny av samma modell. Frågan lyder, har ni som äger denna tv upplevt detta problem?

Jag vet att det generellt sett är ett problem för LCD, men vill ändå veta om ni med samma modell upplever/upplevt samma problem.

Mvh, A

jag har inte märkt av detta problem alls, känns inte som att det ska vara så

Postad 08 November 2009 - 13:49

enand
  • enand
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

jag har inte märkt av detta problem alls, känns inte som att det ska vara så

Tack för snabbt svar. Det syns ju mest när man kollar i ett mörkt rum... men ändå, det sker ganska ofta för min del. Aja, bra att veta att du inte sett detta problemet... då jag funderar på att byta till en ny av samma modell.

Frågan är bara om kan trycka på att det är ett fel på tv:n, då jag hört att viss backlight bleeding enligt tillverkarna själva är enligt specifikation. Tänkte mer på att man kanske slipper betala fraktkostnaden tillbaka själv då.

Postad 13 November 2009 - 23:10

bobbobatar
  • bobbobatar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Fortfarande ingen fugerande DLNA (nätverksfunktionalitet).
Supporten är urlångsam. Ca 3 veckor mellan svaren och då är det blahablaha.
Någon här på forumet hävdar att det fungerar hos dem. Jag undrar hur. Jag försöker debugga bla med wireshark för att monitorera trafiken mellan PC & TV & uPnP-inspector, men ingen lösning i sikte. Se bla telia router med USB utdelning uPnP & Lacie MediaDisk med uPnP, men prestanda där är urusel. Loggar jag på pss med 3 andra datorer fungerar det, men via Philips TV NOT. Beware ifall du vill ha eternetfunktionallitet. Köp en annan Philips utan nätverk för det är något de inte kan.

Redigerat av bobbobatar, 13 November 2009 - 23:10.

Postad 22 November 2009 - 22:26

Unregistered934f9a06
  • Unregistered934f9a06
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Någon här på forumet hävdar att det fungerar hos dem. Jag undrar hur. Jag försöker debugga bla med wireshark för att monitorera trafiken mellan PC & TV & uPnP-inspector, men ingen lösning i sikte. Se bla telia router med USB utdelning uPnP & Lacie MediaDisk med uPnP, men prestanda där är urusel. Loggar jag på pss med 3 andra datorer fungerar det, men via Philips TV NOT. Beware ifall du vill ha eternetfunktionallitet. Köp en annan Philips utan nätverk för det är något de inte kan.

Funkar för mig.
Du gör något galet både med xp och windows 7.... mrn vissa filer laggar..

Postad 24 November 2009 - 09:41

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

min funkade direkt när jag kopplade in den i routern.. behövde inte göra nånting på datorn alls, eftersom jag redan delade ut allt till xboxen tidigare. så nog kan dom DLNA! B)

Postad 24 November 2009 - 19:21

mrharakiri
  • mrharakiri
  • Amatör

• 85 inlägg
  • 0
Nån som kan svara på hur ambilight fungerar när tvn står snett mot väggen?

Postad 25 November 2009 - 07:39

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Svarade det andra inlägget du skrivit, som sagt finns det balansinställning för ambilighten precis som för ljudet.

Postad 25 November 2009 - 15:55

HARDDA
  • HARDDA
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hejsan

Undrar om någon vänlig själ kan "fixa" en lika tydlig (och bra) inställningsschema som någon gjort på en annan Philipsmodell? Se exemplet nedan:

Smarta Inställningar> Personligt

Bild>
Kontrast: 70
Ljusstyrka: 54
Färg: 54
Skärpa: 0 (0-2 ser ingen skillnad i DVE, från 3 och upp ger skuggor)
Brusreduktion: Från
Färgton: Varm (finns säkert något att hämta i "Personlig" men jag fixar inte de 5 inställningarna för röd, grön, blå vitpunkt och röd, grön svartnivå)

>Perfect Pixel HD>
HD Natural Motion: Minimum
100Hz Clear LCD: Till
Avancerad Skärpa: Från
Dynamisk Kontrast: Från
Dynamisk Bakgrundsbelysning: Från
Minskad Angivelse MPEG: Från
Färgförbättring: Från

Active Control: Från
Ljussensor: Från

Ambilight>
Aktivt Läge: 67
Ljusstyrka: 5
Färg: Aktivt Läge (dock intressant att man kan ställa en fast färg i mängder med olika steg, passar alla tapeter!)
Åtskillnad: Minimum

mvh Nybörjarn på LCD

Postad 30 November 2009 - 19:06

Maikel
  • Maikel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tja min tv fick en ny update till firmwaren idag nån som vet vad som är nytt?

nån changelog eller liknande?

har försökt googla hittar inget

Postad 30 November 2009 - 21:31

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Tja min tv fick en ny update till firmwaren idag nån som vet vad som är nytt?

nån changelog eller liknande?

har försökt googla hittar inget

Tryck på homeknappen så ser du ett nytt val.. typ pausbild eller nåt.. sen finns det nån ny "se på film" grej på nettv. Det är det jag har hittat än

Här är uppdateringshistoria

Redigerat av Majorglenn, 30 November 2009 - 21:35.

Postad 03 December 2009 - 19:32

Travolta
  • Travolta
  • Forumräv

• 556 inlägg
  • 0
Jag har skaffat en baslåda som kopplas in med en 3.5 mmm-propp. Ha den mest för att få lite bättre bas när jag spelar.

Men jag blir inte klok på var jag ska koppla in den, jag vill att när den är inkopplad ska volymen på baslådan justeras när jag ändrar volymen på TVn. Sänker jag ljudet idag så försvinner tv-högtalarna men baslådan brölar på...

Några idéer?

Postad 06 December 2009 - 21:56

bobbobatar
  • bobbobatar
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Funkar för mig.
Du gör något galet både med xp och windows 7.... mrn vissa filer laggar..

Nej jag tror inte jag gör något galet - har haft en dialog med supporten (även om det är snigelfart deras svar) men nu har jag i alla fall fått en ny programvara....och vips så funkar i alla fall uPnP med MS Mediaplayer :)
Tilläggas bör att jag sniffat all IP-trafik i nätet hemma & hittar inget fel där. Dock nu har iaf supporten lyckat en bra bit på vägen. Jag vill i och för sig få XBMC eller TVersity att funka och den förstnämda gör det inte ännu. Skall kolla lite på det & se om det går och ordna. Tills vidare får jag köra Mediaplayer som MC, får duga.

Konstaterar nu när det funkar att Philips skulle kunna tjända poäng på att lägga till 1. En screensaver vid uppspelning av MP3 (alternativt iaf ngn form av Visualization) och 2. När man browsar bilder & kör forward/backwards kunde det vara just att slippa 'forward/backwar' ikonen över hela skärmen, jag vill ju bara se nästa bild :P Här kan ni bättra på till nästa release!!!

Postad 07 December 2009 - 21:35

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Jag var idag och kollade på en Philips 42PFL8404H.
Det jag spontant reagerade på var den överdrivna sharpness som gjorde att man såg så gott som alla pixlar.
Är detta enbart sharpness som var överdriven eller rör det sig någon pixelplus-funktion man kan stänga av?

Såg inte roligt ut alls. På vanlig digitaltv har jag nog inte sett sämre bild på mycket mycket längre. Såg iofs illa ut på de flesta apparaterna där, men det var lätt den värsta.

Det jag gillade var den oerhört minimalistiska ramen kring panelen.
Gillade dock inte tv från sidan. Såg grymt plastigt ut där ambilighten sitter.

Tyvärr var bilden under all kritik och inte fick man ändra inställningarna heller. Tack Siba! :)
Därför frågar jag Er som äger denna maskin.

Redigerat av twebbas, 08 December 2009 - 17:57.

Postad 09 December 2009 - 11:00

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Du har både skärpeinställningar och alla möjliga andra saker att ändra. Kan hålla med om att skärpan brukar vara lite överdriven, för att spel ska se bra ut måste man först välja spelläget och sen finjustera det och dra ner på bland annat just skärpan.

Postad 09 December 2009 - 11:47

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

Jag var idag och kollade på en Philips 42PFL8404H.
Det jag spontant reagerade på var den överdrivna sharpness som gjorde att man såg så gott som alla pixlar.
Är detta enbart sharpness som var överdriven eller rör det sig någon pixelplus-funktion man kan stänga av?

Såg inte roligt ut alls. På vanlig digitaltv har jag nog inte sett sämre bild på mycket mycket längre. Såg iofs illa ut på de flesta apparaterna där, men det var lätt den värsta.

Det jag gillade var den oerhört minimalistiska ramen kring panelen.
Gillade dock inte tv från sidan. Såg grymt plastigt ut där ambilighten sitter.

Tyvärr var bilden under all kritik och inte fick man ändra inställningarna heller. Tack Siba! :lol:
Därför frågar jag Er som äger denna maskin.

Det finns som sagt massor med inställningsmöjligheter, men vad jag märkt är att tvn blir bättre och bättre. Tycker det är bättre bil nu än när jag köpte den :P jag är grymt nöjd med tvn iaf

Postad 09 December 2009 - 16:33

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0
Funderar på denna eller Samsungs B655. Philipsen är onekligen snygg med sin tunna ram runt, det går inte att förneka.

Postad 09 December 2009 - 18:58

Seg snigel
  • Seg snigel
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Mvh, A

Lite sent att svara kanske..men jag upplever också att tv:n lider av "backligt bleeding i vänster hörn ner och höger hörn uppe.

Redigerat av Seg snigel, 09 December 2009 - 18:58.

Postad 10 December 2009 - 10:51

tolvman
  • tolvman
  • Lärjunge

• 340 inlägg
  • 0

...gsmöjligheter, men vad jag märkt är att tvn blir bättre och bättre. Tycker det är bättre bil(d) nu än när jag köpte den :unsure: jag är grymt nöjd med tvn iaf

tycker också det blivit bättre bild efterhand, men hur kan det förklaras tekniskt? jag har satt det på inbillningskontot tillsvidare

Postad 11 December 2009 - 14:48

sistabossen090
  • sistabossen090
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0

Ganska intressant, sitter med ett test från i vintras där 42PFL7403H för 15000:- fick bäst i test i tidningen bild och ljud. Denna borde ju inte vara sämre?

Edit såg att det priset bra gäller med comhem ! Annars ligger priset på 12 090:- hos netonnet :D

Jag köpte den, Är sjuukt nöjd, dock hittade jag den för under 10k.
Har sett Philips 8000-serie 42" då min syster har den. Tycker inte man kan se någon skillnad på 7403 och 8404.
Så 7403 modellen är riktigt prisvärd nu. 9 790:- på netonnet.

Postad 12 December 2009 - 11:16

pellepulare
  • pellepulare
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om tv'n klarar att läsa video ts mappar från usb?

Postad 12 December 2009 - 11:55

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
Nån som vet hur ofta Philips byter modeller? Hur länge kan man tänka sig att det är tills ersättaren till 8404 kommer?

Postad 12 December 2009 - 19:06

Kazutoyo
  • Kazutoyo
  • Forumräv

• 733 inlägg
  • 0

Nån som vet hur ofta Philips byter modeller? Hur länge kan man tänka sig att det är tills ersättaren till 8404 kommer?

8404 är årets modell som släpptes i butik här i slutet av april/början av maj. Så jag antar vi ser nästa års modell runt samma tid 2010.

Postad 13 December 2009 - 15:31

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0

8404 är årets modell som släpptes i butik här i slutet av april/början av maj. Så jag antar vi ser nästa års modell runt samma tid 2010.

Då blir det till att hålla utkik efter nån form av mellandagsreapriser på en 47PFL8404 eftersom den verkar spöa sina konkurrenter (Sony/Samsung/LG m.fl) :)

Postad 13 December 2009 - 20:32

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

tycker också det blivit bättre bild efterhand, men hur kan det förklaras tekniskt? jag har satt det på inbillningskontot tillsvidare

ja, det vore kul om nån kunde förklara eller som sagt man tycker det bara.. Kanske ögonen som vänjer sig eller nåt?! :)

Postad 14 December 2009 - 10:40

twebbas
  • twebbas
  • Veteran

• 1820 inlägg
  • 0

Då blir det till att hålla utkik efter nån form av mellandagsreapriser på en 47PFL8404 eftersom den verkar spöa sina konkurrenter (Sony/Samsung/LG m.fl) :wacko:

Vill gärna höra hur du resonerar då jag själv funderar på en Samsung B655 eller en sån här under mellandagarna. Sonyn har jag sållat bort pga deras problem med backlight-bleeding. =)

Postad 22 December 2009 - 17:11

LFN
  • LFN
  • Användare

• 202 inlägg
  • 0
12990:- på Netonnet nu! Låter som ett riktigt rövarpris eller kan man misstänka att mellandagsrean medför ännu lägre priser på 47PFL8404?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.