Limited Edition ser bökig ut. Är skadad av dvd-samlandet för ca 10 år sen så jag slipper helst ha ett sådant stort åbäke hemma hos mig. Bonus XP? Låter som multiplayer som jag aldrig lirar öht. Nog ska spelet gå att ha kul med utan att ha Limited EditionSer grym ut och rapporter att det inte ska skilja sig allt för mycket mellan Xbox och PS3 är också välkommen aspekt(Fallout 3 någon?)
Mmm, 360pix för ett nytt PS3-spel är mumma, hoppas du lyckades välja "Crysis 2 -Limited Edition"-versionen av spelet som man får "Bonus XP, Unique Platinum Dog Tag, Scar Weapon Attachment, Project a hologram of yourself used to decieve and confuse enemies" som ännu mer mumma![]()
Det finns inte en sida för den som det finns för icke-limiterade utgåvan(om man klickar på den kommer man bara till startsidan) men om man gör en sökning efter "Crysis 2" och väljer "Visa Alla" alt trycker "Enter" så kan man välja "Köp" och priset är satt till härliga 360pix![]()
Kanske för den inte har en enskild sida likt std-versionen så syns den inte i prisjakts sökning för den vid skrivande tillfälle, kanske när den offielt lanserats kanske?(Eller när Siba skapar en/lägger in den i indexering som prisjakt tar infot ifrån)
Konstiga nog är att den icke-limiterade PS3-versionen inte syns där...buggit men hoppas detta bara är i ordersystemet som inte reflekterar verkligheten...får väl se när varan inkommer men kommer ju självfallet anmärka om jag får en icke-beställd&fel version av spelet till dem.
Crysis 2 (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(4)
|
545:- | |
Crysis 2 - Limited Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Crysis 2 - Nano Edition (PS3)
(PlayStation 3-spel)
|
2
|
(0)
|
Inga priser |
PS3 3D-kompatibla spel (15 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 23 March 2011 - 21:57
Postad 23 March 2011 - 23:44
Lite skillnad på Limited och Nano-edition som står högst upp på lådan på bilden. Den är väl så stor pga den innehåller allt annat godis som väska o grejjer.Limited Edition ser bökig ut. Är skadad av dvd-samlandet för ca 10 år sen så jag slipper helst ha ett sådant stort åbäke hemma hos mig. Bonus XP? Låter som multiplayer som jag aldrig lirar öht. Nog ska spelet gå att ha kul med utan att ha Limited Edition
Neeh, bara lite mumma finns det i limited edt-versionen , finns en video som visar vad menas med "Limited Edition"-bonusen och ser ut att vara för multiplayer stort sett...
Såg en unboxning av 360-versionen av nån tysk nyss och den va som std-versionen med lite koder och par tillägg att markera att det är "limited edit"-versionen..
Postad 24 March 2011 - 00:04
Antagligen för att de gillar spelet?... Ganska onödigt inlägg.hur kan ni lägga så mycket pengar på detta skit spel?
Postad 24 March 2011 - 10:18
Postad 24 March 2011 - 13:15
IMAG0092.jpg 531.89K
0 Antal nerladdningarSkiter i spelet, fetast utgåva vinner
Postad 24 March 2011 - 13:52
17" laptop, en staty o lite annat lulllull. Sitter på jobbet igen så har inte öppnat den än.
Postad 24 March 2011 - 13:59
kampanjen verkar grymt skön, har dock inte hunnit spela så mkt än.
Däremot muliplayer.. fan så besviken än så länge. Siktet e knas o ingen känsla alls.
Aja, det blir nog roligare när man har låst upp lite coola saker till dräkten
Crysis 2 får hårt pisk av killzone 3 när det gäller multiplayer!
Postad 24 March 2011 - 14:01
Sjukt bra pris i januari så jag beställde och pröjsade ett av varje för att invänta uppgifter om vilken version som gjorde sig bäst =)
Blev 360 (svag om någon fördel grafiskt, handkontrollen samt fler vänner online till Xbox avgjorde)
Lla ut PS3 verren på tradera igår
Postad 24 March 2011 - 14:03
OkejFörhoppningsvis ett ex av spelet, sen äre en ryggsäck som verkar rätt seriös fakitskt med skyddsfack för
17" laptop, en staty o lite annat lulllull. Sitter på jobbet igen så har inte öppnat den än.
Postad 24 March 2011 - 19:16
Ska ploppa in min, och till min glädje så va det "limited Edition" jag fick. Jag va lite orolig att skulle få STD-versionen eftersom lyckades beställa Limited-versionen på Siba för jubeliumspriset 360kr på sätt som tror inte var meningen att skulle fåSitter och lirar på ps3 nu..
kampanjen verkar grymt skön, har dock inte hunnit spela så mkt än.
Däremot muliplayer.. fan så besviken än så länge. Siktet e knas o ingen känsla alls.
Aja, det blir nog roligare när man har låst upp lite coola saker till dräkten![]()
Crysis 2 får hårt pisk av killzone 3 när det gäller multiplayer!
Postad 24 March 2011 - 19:23
Grannen köpte 360-versionen idag. Han tog med sig den hem till mig och vi jämförde med att switcha mellan ingångarna och 360-versionen är otroligt mycket skarpare och har mycket bättre färgåtergivning.
Kommer åka å köpa 360-versionen imorrn.
Vafan kunde de göra ps3-versionen lika bra som 360-versionen?
Postad 24 March 2011 - 20:03
http://www.eurogamer...rysis2-face-off
Redigerat av MattEng76, 24 March 2011 - 20:03.
Postad 24 March 2011 - 20:11
Postad 24 March 2011 - 21:45
Postad 24 March 2011 - 21:58
Postad 24 March 2011 - 22:20
Ja det finns ju så extremt många sätt att koppla in påBättre färgåtergivning? Om du kollar de jämförelsevideor som länkas ovan så kan man ju undra om du har kopplat in din ps3 rätt...
Jag ville lika mycket som alla andra att ps3-versionen skulle vara lika bra. Men det var den inte. Det blir extremt tydligt när man har igång båda versioner på exakt samma plats(i spelet) och switchar mellan dem. Inte för att det är extremt fult på ps3, men det var faktiskt bättre på 360, tyvärr. Blir alltid annorlunda än sånna där jämförelsevideos när man kör hemma. Jag tror ps3an är sämre på att skala upp spel till 1080p. Brukar bli skarpare när man forcerar till 720p i inställningarna. Men så orkar man inte hålla på.
Detta var mer om info till er som har möjligheten att välja på 360-/ps3-versionen.
För att tillägga. Provade både på en 60lx900 med 3d på samt av och på en 1080p-projektor. Har inget med hårdvaran att göra. Däremot var 3d bättre på ps3.
Postad 24 March 2011 - 23:13
Ska ploppa in min, och till min glädje så va det "limited Edition" jag fick. Jag va lite orolig att skulle få STD-versionen eftersom lyckades beställa Limited-versionen på Siba för jubeliumspriset 360kr på sätt som tror inte var meningen att skulle få
...och när kollade i morse så gick den inte ens beställa längre, alls...men är lugn nu, va lite rädd att skulle behöva skicka tbx den...lite mumma för samma extrapris e skönt
Köpte också limited edition, 499 på onoff tyckte ja va riktigt bra pris
Postad 24 March 2011 - 23:54
Ingen otrolig skillnad men man ser snabbt att PS3 versionen är interpolerat, dvs den PS3ns bild försöker rita upp en högre upplösningen än dess ursprung är eller som ni alla vet det "i" står för i olika definitioner som 1080i osv.Enligt digital foundry (eurogamer.net) och deras ingående tekniska test så är det inte någon otrolig skillnad mellan konsolversionerna som du verkar påpeka, men deras tester kanske visar fel, vad vet jag.
http://www.eurogamer...rysis2-face-off
Men den är inte lika illa som det brukar vara(Fallout 3, Red dead redemption) utan mer likt Assassins creed-spelen och är inte illa men visst, den lilla extra som 360ns grafikhårdvara är designad har nyttjas väl i uppritandet, i fler spel än denna.
Men hoppas den mindre uppritningen ger snabbare framerate i utbyte, nyttigt vid hektiska situvation(MP, bossfighter osv osv)
Postad 25 March 2011 - 00:24
Postad 25 March 2011 - 01:55
Nej, knappast bättre framerate.Men hoppas den mindre uppritningen ger snabbare framerate i utbyte, nyttigt vid hektiska situvation(MP, bossfighter osv osv)
Har inte stött på något sådant. Spelar dock hela tiden som en "predator".men främst under vissa specifika avsnitt i spelet med fps på runt 15, som ofta tvingar spelaren till smygtaktik för att kunna överleva
Jag vidhåller att det utan tvekan är det snyggaste konsolspelet. En generation före mycket av det som spottas ut. Det finns några spel till framöver som licenserat motorn men jag hoppas och tror att fler tar efter.
Redigerat av Zoiler, 25 March 2011 - 01:55.
Postad 25 March 2011 - 09:35
Jag vidhåller att det utan tvekan är det snyggaste konsolspelet. En generation före mycket av det som spottas ut.
Instämmer till fullo. Jag trodde att toppen var nådd för 360 och PS3, då kommer Crytek med den här mysiga motorn!
Man går bara runt och myser av omgivningarna.
Postad 25 March 2011 - 09:48
Nej, knappast bättre framerate.
Har inte stött på något sådant. Spelar dock hela tiden som en "predator".
Jag vidhåller att det utan tvekan är det snyggaste konsolspelet. En generation före mycket av det som spottas ut. Det finns några spel till framöver som licenserat motorn men jag hoppas och tror att fler tar efter.
Snyggare än Uncharted 2?
Postad 25 March 2011 - 11:53
Att få högre framerate var kanske önsketänkande men inte konstig paralell vid tankte på att den interpolerar källan till högre upplösning istället för behöva rita upp allt i en högre upplösning..likt, men inte samma sätt som stänga av alla effekter som AA o annat på PC för få bättre (men fulare) flöde i spelet(kanske mindre texturer om detta skulle gå välja skulle vara bättre jämförelse).Nej, knappast bättre framerate.
Har inte stött på något sådant. Spelar dock hela tiden som en "predator".
En till, lite mindre uttömmande men jämförande av grafiken mellan PC, X360 coh PS3 från Gametrailers
Och håller med, snyggt spel, dock måste nog spela en stund på Uncharted 2(dock ska den inte få av min speltid närmaste dagarna dock
Redigerat av Dark_Vertigo, 25 March 2011 - 11:55.
Postad 25 March 2011 - 12:07
Att få högre framerate var kanske önsketänkande men inte konstig paralell vid tankte på att den interpolerar källan till högre upplösning istället för behöva rita upp allt i en högre upplösning..likt, men inte samma sätt som stänga av alla effekter som AA o annat på PC för få bättre (men fulare) flöde i spelet(kanske mindre texturer om detta skulle gå välja skulle vara bättre jämförelse).
En till, lite mindre uttömmande men jämförande av grafiken mellan PC, X360 coh PS3 från Gametrailers
Och håller med, snyggt spel, dock måste nog spela en stund på Uncharted 2(dock ska den inte få av min speltid närmaste dagarna dock)
Där kör dom nog PCn på ganska låg upplösning... har MYCKET skarpare och klarare när jag kör 1680*1050...
Postad 25 March 2011 - 13:17
Ja det är ju frågan. Svår jämförelse när det ena är i tredjeperson och har många fler milöjöer som är designade för att wowa en. Ser man enbart till techen så är Crysis bättre.Snyggare än Uncharted 2?
Postad 25 March 2011 - 15:53
Ja, enligt digitialFoundry, görs uppskalningen i det här fallet att ps3 version går från 1024x720 till 1280x720 medan 360-versionen från början ligger på det sistnämnda direkt. Dock är inget av spelet optimerade för 1080 (Kan ju förklara att LeftBehind ovan får lite sämre bildkvalite). När det gäller framerate så ska ju båda versionerna lida av relativt dålig sådan, men främst under vissa specifika avsnitt i spelet med fps på runt 15, som ofta tvingar spelaren till smygtaktik för att kunna överleva
Provade att jämföra på polarens 32" LCD och där var skillnaden knappt märkbar.
Tror det har att göra med att jag kör på 60" LED på 2.7 meters avstånd samt en 120" duk på ca 4.5 meters avstånd. I dessa storlekar blir diskrepansen väldigt tydlig.
Postad 25 March 2011 - 18:16
exakt samma settings, nämligen samma ingång i tv:n.Eller så är det ingångarna i tv/projje som har olika inställningar.
Postad 25 March 2011 - 22:29
Det är precis som Zolier säger. Det är som att jämföra äpplen med päron.Ja det är ju frågan. Svår jämförelse när det ena är i tredjeperson och har många fler milöjöer som är designade för att wowa en. Ser man enbart till techen så är Crysis bättre.
Uncharted-serien har sjukt bra grafik, man kan knappt hitta några fel alls. Finns nog fan ingenting att säga negativt om Uncharted-seriens grafik.
Men...... Crysis ser man ur förstapersonsperspektiv (är det verkligen ett ord
Men däremot tycker jag att Guerillas (killzone 3) "skitiga" skildring av krig är extremt mycket snyggare än Crysis grafik.
Postad 26 March 2011 - 12:29
Postad 28 March 2011 - 09:16
I sina bästa stunder ger det mig sköna Half Life-vibbar och det är aldrig fel. Grafiskt är det bitvis bländande vackert med riktigt läcker ljussättning och kontrollen är skön, hyffsat öppna miljöer där det i alla fall finns lite möjligheter till taktiska vägval är också välkommet.
Lasse
Postad 28 March 2011 - 14:41
Som taget ur min hjärna.Suddigt eller inte så är Crysis 2 en stor positiv överaskning för mig. Jag hade inga som helst förväntningar på det men blev som sagt mycket positivt överaskad. Har bara spelat kampanjen än så länge och det är osäkert om jag tänker lira någon mp men kampanjen är riktigt bra tycker jag.
I sina bästa stunder ger det mig sköna Half Life-vibbar och det är aldrig fel. Grafiskt är det bitvis bländande vackert med riktigt läcker ljussättning och kontrollen är skön, hyffsat öppna miljöer där det i alla fall finns lite möjligheter till taktiska vägval är också välkommet.
Postad 28 March 2011 - 16:47
Postad 29 March 2011 - 08:04
<Slut på sändning>
Redigerat av Unregistered50fe2819, 29 March 2011 - 08:05.
Postad 29 March 2011 - 10:07
Postad 31 March 2011 - 10:05
Hatar modtåndare med LMG, där snackar vi spray and pray.
Postad 31 March 2011 - 20:01
Lirade lite TDM med Distant igår. Fan va nice det spelet var. Sen blir man ju lite ställd när man spelar två matcher, får final killcam i båda o blir vald till viktigaste spelaren båda gångerna. Kul, fet grafik, feta vapen.
Hatar modtåndare med LMG, där snackar vi spray and pray.
Ja du blev helt klart årets nykomling! Lol!
Postad 31 March 2011 - 21:31
Postad 31 March 2011 - 22:11
Postad 31 March 2011 - 22:48
Ett givet köp sen när det ligger på 17£ på zavvi, men först ska man försöka påbörja/spela klart något av de 12 lir man har ospelade på hyllan, först ut bioshock 2.
säger det samma, man bara köper på sig utan att spela
Postad 02 April 2011 - 09:28
Postad 02 April 2011 - 16:18
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
PS3 3D-kompatibla spel
13 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna