Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ViasatplusHD Pace TDS850NV

483 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pace TDS850NV 250GB (Digitalboxar) 1 5,57 (13) Inga priser

Postad 28 augusti 2009 - 04:53

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Om jag skaffat erat viasat hd abbonemang med den PVR boxen, måste jag då byta huvudet på parabolen? Har en vanlig sån billig box nu med en mottagare. Så undrar hur det blir då. Får man isf sånt med dubbla huvuden med boxen eller är det något man måste köpa själv? Satt och tänkte beställa hd paketet nämligen. Undrar även om filmerna på TV1000HD är äkta hd eller något ni skalat upp bara, eller skruvat up bitraten på?

Ja, nytt huvud och alla tillbehör följer med.

Postad 28 augusti 2009 - 11:37

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Undrar även om den danska och norska versionen av tv3 går att få in på den här boxen? Och den där 3+ kanalen. Och om det blev sämre bildkvalitet med denna boxen jämfört med gamla då jag såg att dom körde någon splitter på kabeln inte något nytt parabolhuvud?

Postad 28 augusti 2009 - 12:02

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Undrar även om den danska och norska versionen av tv3 går att få in på den här boxen? Och den där 3+ kanalen. Och om det blev sämre bildkvalitet med denna boxen jämfört med gamla då jag såg att dom körde någon splitter på kabeln inte något nytt parabolhuvud?

Jag har för mig att jag såg en massa olika nordiska kanaler i kanallistan.
Bilden blir inte sämre bara för att man använder en splitter! Får du svag signal så beror det på för långa kablar, dålig kontakt eller felaktigt riktad antenn och inte på att du har några splittrar. Men visst ökar risken för dålig kontakt någonstans ju fler skarvar du har.

Postad 28 augusti 2009 - 12:07

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0
Tror jag har 70% i signalstyrka. Borde väl räcka? Dom där kanalerna brukade ligga i epg'n i min Strong box. Dock fungerar inte längre epg'n på den så måste köra kanallistan som är extremt störig.

Postad 30 augusti 2009 - 15:54

TheZmurf
  • TheZmurf
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Är inte det här feltänk så säg!

Har "Instant Rewind"-funktionen igång. Ska spela in Formel1 från Spa och startar inspelningen manuellt ca 10 i två. Resultatet blir att boxen spelar in hela prerace 13.30 till 14.00 plus någon extra minut och sedan stänger den av inspelningen. Hallå! Jag bestämde att starta 13:50 och jag vill bestämma när jag ska stänga av! Detta om jag inte använder epg:n för att styra inspelningen. Man ska väl för tusan kunna spela in även utan att använda epg:n om man vill???

Snälla Viasat: Gör om gör rätt! Boxen är ju riktigt bra i övrigt!

Postad 31 augusti 2009 - 12:53

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej

Det är inte ett feltänk en mycket bra funktion som även tar och spelar in buffern upp till 1 timme kan vara där

Snisse

Postad 01 september 2009 - 20:43

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Lite konstigt men jag flyttade ner hd boxen till gillestugan och där nere fungerade orginalfjärren mycket bättre än uppe i huset. Jag har inte provat min harmoney one där nere så det vet jag inte hur det är med den.

Postad 01 september 2009 - 21:48

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Lite konstigt men jag flyttade ner hd boxen till gillestugan och där nere fungerade orginalfjärren mycket bättre än uppe i huset. Jag har inte provat min harmoney one där nere så det vet jag inte hur det är med den.

Förmodligen för att du har mycket mindre med störande ströljus där nere.

Postad 02 september 2009 - 11:05

Unregisteredcab460d8
  • Unregisteredcab460d8
  • Forumräv

• 701 inlägg
  • 0
Hur mycket låter denna box? Snurrar hårddisken alltid, även i stand-by?

Postad 02 september 2009 - 12:24

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hur mycket låter denna box? Snurrar hårddisken alltid, även i stand-by?

Boxen är alltid igång och kyls således alltid av fläkten, så denna är igång i stand by men inte hårddisken, såvida du inte spelar in något. Det enda som händer om du stänger av den är att den slutar att ge bild, hårddisken stannar och det tänds en röd lampa. Detta för att få en sekundsnabb uppstart (till skillnad mot Sagem som gör en hel boot varje gång). För att få en hel omboot måste man dra ur sladden. (Jag lyckades få burken att hänga sig en gång och då var det sladden som gällde.)
Vid normalt titt-avstånd och burken i ett skåp med delvis fördragen glaslucka så kan jag inte höra den alls, ens om jag drar ner volymen. Låter gör den, men inte mer än tex en normal laptop.

Postad 03 september 2009 - 21:06

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0
Finns ny mjukvara ute nu

Postad 03 september 2009 - 21:36

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Finns ny mjukvara ute nu

Min burk sa inget. Hur installerar man den? Jag drog ur sladden och bootade om, men nu vill den inte starta utan står bara och surrar. :S

Edit:Den ville visst vila i en kvart med sladden urdragen innan den ville boota igen. Skumt. Men någon ny version fick jag inte, det står juli-09 på min. Men de brukar ju inte skicka ut till alla samtidigt ifall det skulle skita sig. Du får väl rapportera om du hittar några nyheter i din version.

Redigerat av agpath, 03 september 2009 - 22:18.

Postad 04 september 2009 - 12:00

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Det undrar jag också hur man ska göra för att hämta uppdateringen. Första gången jag körde igång sat mottagaren för några veckor sedan så hämtade den en uppdatering automatiskt utan att jag gjorde något, vad jag vet i alla fall.

Det skulle vara bra med lite info på viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man går tillväga för att få hem dom.

T

Postad 04 september 2009 - 12:09

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Det undrar jag också hur man ska göra för att hämta uppdateringen. Första gången jag körde igång sat mottagaren för några veckor sedan så hämtade den en uppdatering automatiskt utan att jag gjorde något, vad jag vet i alla fall.

Det skulle vara bra med lite info på viasats hemsida om eventuella uppdateringar och hur man går tillväga för att få hem dom.

T

Jag läste någonstans ett inlägg från Viasats support där de förklarar att de först installerar sina uppdateringar på ett fåtal boxar. Sen väntar de en tid och ser hur det funkar. Om ingen klagar så pumpas den ut till resten av boxarna. Detta ska göras helt automatiskt vid start av boxen och det finns inget man kan göra för att själv initera en uppdatering.

Postad 04 september 2009 - 15:36

Unregistered885c3748
  • Unregistered885c3748
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Finns ny mjukvara ute nu

Har du märkt några förändringar i den nya mjukvaran jämfört med den gamla?

Postad 04 september 2009 - 16:57

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Har du märkt några förändringar i den nya mjukvaran jämfört med den gamla?

Har själv ingen box men såg att de släppt ny mjukvara
skulle innerhålla bl.a 5.1 ljud via HDMI

Postad 05 september 2009 - 07:41

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Är det någon mer som tycker att boxen svarar bättre på fjärrkontrollen?

Snisse

Postad 05 september 2009 - 22:27

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Har spelat in ett program som en serieinspelning. När jag försöker ta bort programmet händer inget. Försöker bara ta bort det här programmet i serien, inte hela serien. Någon fler som råkat ut för det?

Postad 06 september 2009 - 09:41

higge64
  • higge64
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Jag plockade bort dom 2 första avsnitten av true blood som jag har som serieinspelning och det var inga problem.

T

Postad 06 september 2009 - 12:12

etton
  • etton
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Jag har plockat bort avsnitt förut från serieinspelningar och det har fungerat, men den jag försöker ta bort nu försvinner inte. Verkar vara någon bugg.

Postad 07 september 2009 - 08:20

joehe741
  • joehe741
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Detta är en riktig dålig box enligt mig.

Jag beställde Viasat HD i december ifjol. När jag fått boxen upptäckte jag direkt att fjärrkontrollen var kass. Jag var tvungen att byta kanal framme på boxen.

När jag kontaktade Viasats kundsupport så påstod de att det var min TV (Samsung LE46A866) som det var fel på, även fast det bara var digital boxen som krånglade. De sa även att problemet kunde försvinna om jag drog en tunn duk över digital boxen. Jag trodde att det var ett skämt. Efter att bytt ut fjärrkontrollen två gånger och digital boxen tre gången så reklamerade jag hela paketet.

Fjärrkontrollen är mycket känslig och störs ut extremt lätt. Tydligen är det TV:ns dynamiska kontrast som stör ut fjärrkontrollen. All annan utrustning i mitt vardagsrum fungerar perfekt. Det är bara Pace boxen som inte fungerar.

Helt värdelöst att inte HD-boxen fungerar med HD-TV apparater med dynamisk kontrast. Det känns som om det är en rätt så vanlig kombination.

Postad 07 september 2009 - 14:29

Supernisse
  • Supernisse
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Fick precis samma svar att det var Tv´n då en Sony Plasma
Jag köpte en ny full HD av fabrikat Philips det blev inte mycket bättre!
Sen skickade Viasat en ny fjärr det hjälpte naturligtvis inte!
Men jag tycker att det blivit bättre med nya 117 releasen

Är det någon annan som upplever samma sak?

Snisse

Postad 07 september 2009 - 15:18

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Någon som hört om nån uppföljare till denna box? Tänkte beställa hd paketet och vill ju inte få problem med fjärren eller något annat.

Tyvärr finns ju ingen statistik på hur många som är dåliga. Förmodligen har detta paket sålt som smör, så i % kanske det inte är så farligt?!

/Magnus

Postad 07 september 2009 - 16:04

joehe741
  • joehe741
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Min uppfattning är att alla boxar är dåliga. Det beror på vilken TV du har. Har du en ny LCD TV med hög dynamisk kontrast så kommer boxen inte att fungera.

Viasat var mycket fula när de försökte få mig att behålla boxen. Jag fick bråka en hel del med dem innan de tillät mig reklamera. En kund som inte har den tekniska kunskapen, och inte står på sig, får inte byta boxen. Viasat gör allt för att kunden ska behålla denna skit produkt.

Som tur är så är jag ganska insatt i dessa frågor och kunde mala sönder deras argument. Det värsta var när de föreslog att jag skulle dra en tunn duk över boxen för att få den att fungera. Det fick tankarna att gå till skämtet om att man skulle få färg TV om man drog en nylonstrumpa över sin svart-vita TV. Det var det mest patetiska argument jag hört, och jag lät dem också förstå det.

En person som inte är insatt blir överkörd av Viasats kundsupport. Det finns nog en hel del kunder som sitter med boxar som inte fungerar och tror att de är deras fel att den inte gör det.

/Joel

Postad 07 september 2009 - 20:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Min uppfattning är att alla boxar är dåliga. Det beror på vilken TV du har. Har du en ny LCD TV med hög dynamisk kontrast så kommer boxen inte att fungera.

Och varför kör du med hög dynamisk kontrast? Ditt vardagsrum är väl ingen utställningshall i en köplada!
För övrigt så är det precis samma problem med Canal Digitals box.

Postad 08 september 2009 - 07:26

joehe741
  • joehe741
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej,
Det blev bara marginellt bättre när jag sänkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det är som gör att dessa TV skärmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "läcker" i alla fall ljus i IR området och det stör ut fjärrkontrollen till digital boxen.

Det som stör mig är att alla andra fjärrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjärrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den måste vara felkonstruerad.

Postad 08 september 2009 - 08:05

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Hej,
Det blev bara marginellt bättre när jag sänkte dynamiska kontrasten. Den missade fortfarande 90% av alla knapptryckningar. Jag vet inte exakt vad det är som gör att dessa TV skärmar stör ut IR mottagningen hos digital boxen. TV:n "läcker" i alla fall ljus i IR området och det stör ut fjärrkontrollen till digital boxen.

Det som stör mig är att alla andra fjärrkontroller, till receivern, blueray, etc., fungerar perfekt. Det var bara fjärrkontrollen till digital boxen som stördes ut. Den måste vara felkonstruerad.

På något sätt blir det reflexer och/eller ströljus som stör och som sagt så har Sagem precis samma problem med sin box. Förmodligen är det fjärren som är kass i konstruktionen och inte boxen i sig, för det funkar mycket bättre med en Harmony.

Postad 11 september 2009 - 08:31

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Ni som har viasat hd...

Pratade med supporten och de sa att de fått in den nya 855 nv, men den skulle släppas först när de programmerat dem. Jag beställde häromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde så mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.

Ni som fått fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och så? Jag menar det kan ju ta ganska lång tid att installera snyggt.

/Mange

Postad 11 september 2009 - 15:03

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ni som har viasat hd...

Pratade med supporten och de sa att de fått in den nya 855 nv, men den skulle släppas först när de programmerat dem. Jag beställde häromveckan och fick "nöja" mig med 850nv, hoppas den duger. De sa att det inte skiljde så mycket, den nya hade 320 gb men annars typ samma.

Den duger utmärkt, men det skulle inte skada med ytterligare 70 Gb! Den skiljer lite i design också.

Postad 13 september 2009 - 19:20

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Även jag upplever fjärren som superseg... Det måste ju gå att fixa?!

Postad 13 september 2009 - 19:25

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Ni som har viasat hd...

Ni som fått fri standardinstallation...gjordes det snygg med kabeldragning och så? Jag menar det kan ju ta ganska lång tid att installera snyggt.

/Mange

Min kabeldragning gjordes väldigt fint och utan protester. Fick nämligen min parabol uppsatt precis under taknocken. Enligt viasat så är det endast 3 meter över marknivå som gäller.

Postad 14 september 2009 - 08:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Min kabeldragning gjordes väldigt fint och utan protester. Fick nämligen min parabol uppsatt precis under taknocken. Enligt viasat så är det endast 3 meter över marknivå som gäller.

Vad spelar marknivån för roll? Jag har satt upp den själv under nocken på garaget, är väl på gränsen till 3 m, men det viktiga måste ju vara fri sikt?

När jag tittar på inspelade filmer så hamnar texten ofta i osynk. Kommer flera sekunder i förväg. Trycker jag på paus/play så hamnar det i synk igen, men bara i några minuter.
Ni som fått ny mjukvara: Är detta fixat?

Postad 21 september 2009 - 12:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0
Jag har fortfarande inte fått den nya versionen som en del här har sagt att de fått! Vilken version har ni som fått den? Min version är daterad juli-09. Säkert att det inte är samma? Boxen uppdateras ju efter den första uppstarten eftersom den inte levereras med den senaste versionen.

Postad 21 september 2009 - 17:19

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1 853 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande inte fått den nya versionen som en del här har sagt att de fått! Vilken version har ni som fått den? Min version är daterad juli-09. Säkert att det inte är samma? Boxen uppdateras ju efter den första uppstarten eftersom den inte levereras med den senaste versionen.

Release nummer 117 ska det vara

Postad 21 september 2009 - 18:42

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Har haft denna box sedan i fredags och har hunnit testa en del. Det enda som hittills som varit negativt är att fjärrkontrollen måste vara den sämsta i världen. Får trycka 3-10 ggr för att få den att reagera med boxen. Vad är detta liksom??? Ok om man köpt en skitkontroll för 49:- någonstans. Men denna box kostar ju drygt 5000:- i handeln. Volymknapparna fungerar bra, men då är det ju tv:n den kommunicerar med. Är det boxen eller en sanslöst värdelös fjärrkontroll?

Har märkt att den fungerar bättre på dagtid, varför vet jag inte. Men när mörket kommer och man har dämpad belysning så blir den kass.

Ringde supporten och de frågade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??

En tekniker skulle ringa imorgon så jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjälpa. Funderar på om det är själva boxen som är dålig eftersom volymknapparna fungerar på tv:n.

Fortsättning följer...

Postad 21 september 2009 - 21:23

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Release nummer 117 ska det vara

Det är den versionen som jag har och som är daterad juli-09. Den installerades när jag satte på boxen första gången. Nu förstår jag inte vad som menas att det skulle finnas en "ny" release? Är den i så fall fortfarande under beta-test på ett begränsat antal boxar.

Postad 21 september 2009 - 21:28

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Har haft denna box sedan i fredags och har hunnit testa en del. Det enda som hittills som varit negativt är att fjärrkontrollen måste vara den sämsta i världen. Får trycka 3-10 ggr för att få den att reagera med boxen. Vad är detta liksom??? Ok om man köpt en skitkontroll för 49:- någonstans. Men denna box kostar ju drygt 5000:- i handeln. Volymknapparna fungerar bra, men då är det ju tv:n den kommunicerar med. Är det boxen eller en sanslöst värdelös fjärrkontroll?

Har märkt att den fungerar bättre på dagtid, varför vet jag inte. Men när mörket kommer och man har dämpad belysning så blir den kass.

Ringde supporten och de frågade om jag hade en tv med ambilight, vilket jag inte har. Har en vanlig 42" lcd. De pratade om "ir störningar". Ok men varför störs inga andra apparater av detta??

En tekniker skulle ringa imorgon så jag hoppas detta löser sig. Men enligt forumet verkar ny kontroll inte hjälpa. Funderar på om det är själva boxen som är dålig eftersom volymknapparna fungerar på tv:n.

Fortsättning följer...

Fjärren är en ergonomisk katastrof, men även med en Harmony är det inte helt lätt att få den att ta kommandon. Jag har tweakat min One, även med hjälp av Logitechs support, i veckor och är fortfarande inte helt nöjd. Troligen skulle en mjukvaruppdatering kunna få boxen att ta kommandon lättare. Det funkade skapligt för Sagem som hade liknande problem (den enda bugg som finns/fanns på båda boxarna...)

Postad 21 september 2009 - 21:36

Unregisteredb7bdb1f7
  • Unregisteredb7bdb1f7
  • Beroende

• 1 428 inlägg
  • 0

Fortsättning följer...

Fungerar bättre om du släcker ner mysbelysningen va? Har för mig att kontrollen störs ut av lampor. Kanske därför den fungerade bättre på dagen? Om du har lampor framme vid TV'n kan som sagt dom vara boven.

Postad 22 september 2009 - 19:02

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Ja men det är ju helt sjukt om man inte ska kunna ha lampor tända. Teknikern ringde inte på utsatt tid så jag får ringa tillbaka. Service kanske inte är viasats styrka, eller?

Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 någonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har släppts ännu?

/Magnus

Postad 23 september 2009 - 08:17

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Ja men det är ju helt sjukt om man inte ska kunna ha lampor tända. Teknikern ringde inte på utsatt tid så jag får ringa tillbaka. Service kanske inte är viasats styrka, eller?

Kollade vilken mjukvara jag hade. Det stod 117 någonstans, och en massa juli-datum för olika saker. Hörde om en uppdatering i september, men den kanske inte har släppts ännu?

/Magnus

Jag är inte så säker på att det är relevant att skylla på belysningen. Jag har bakgrundsbelysning (hemmagjord) bakom min plasma och det är ingen skillnad på (o)känsligheten om det är tänt eller släkt, dag eller natt när jag använder min Harmony One. Jag måste rikta den exakt rakt mot boxen för att det ska funka. Då är Harmonyn väldigt kraftfull och för de andra apparaterna kan jag rikta den i taket och det funkar. Det borde inte vara annat än att själva boxen i sig är kass på att ta emot kommandon och inte att det skulle vara fel på fjärren.

Edit: Jag har ju dock lite svårt att klaga på detta hos Viasat, eftersom jag inte använder orginalfjärr, så gissa vad de skulle skylla på? :S

Redigerat av agpath, 23 september 2009 - 08:19.

Postad 23 september 2009 - 11:24

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Det måste vara boxen... Detta med IR-brus är nog bara ett påhitt..

Jag provade (helt omedvetet) att starta om boxen... och riktade fjärren åt alla möjliga håll i rummet och boxen reagerar, dvs IR lampan lyser ilsket rött för varje kommando jag skickar. MEN så fort boxen har startat upp och visar bild så börjar eländet igen. Den reagerar bara på var 4-6 kommando vilket är helt åt ****.

Postad 23 september 2009 - 20:27

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Viasat skickar en ny fjärrkontroll, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det är mycket anmärkningsvärt att en så dyr produkt har så dåligt kontroll. Fungerar det inte med en ny kommer det kännas som ett dåligt skämt.

September mjukvaran, när kommer den? Kan den kanske lösa problemet?

Postad 23 september 2009 - 21:25

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Viasat skickar en ny fjärrkontroll, och jag hoppas verkligen det löser sig. Det är mycket anmärkningsvärt att en så dyr produkt har så dåligt kontroll. Fungerar det inte med en ny kommer det kännas som ett dåligt skämt.

Återkom direkt med resultat..... :P

Postad 24 september 2009 - 07:27

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

För det första så tror jag inte ett dugg på att byte av fjärr hjälper. Min är ju också kass, men klarar mig ok med en Harmony istället. För det andra undrar jag varifrån uppgifterna om ny mjukvara kommer? Kan någon bekräfta att ni har en nyare än juli-09?

Postad 24 september 2009 - 07:42

Unregistered8fda5b62
  • Unregistered8fda5b62
  • Beroende

• 1 120 inlägg
  • 0
Tja då har jag sagt upp CD och bytat till Viasat..

Blir lite orolig när jag läser denna tråd men åååå andra sidan har jag haft CD´s boxar och värre kan det väl inte bli :-)

Väntar bara på få hem kortet så får vi väl se hur det fungerar.

Jag kommer också använda mig av min Harmony fjärr så vi får väl se...

Postad 24 september 2009 - 09:50

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Tja då har jag sagt upp CD och bytat till Viasat..

Blir lite orolig när jag läser denna tråd men åååå andra sidan har jag haft CD´s boxar och värre kan det väl inte bli :-)

Väntar bara på få hem kortet så får vi väl se hur det fungerar.

Jag kommer också använda mig av min Harmony fjärr så vi får väl se...

Ja och trots en del trubbel med fjärren så har ju även CDs box liknande problem med den fjärren så det är ju i varje fall ingen försämring. För övrigt så fungerar ALLT mycket bätter än på Sagems box!

De 2 saker som jag irriterar mig liiite på är att vid uppspelning av program från disk så släpar textning några sekunder samt att vid stopp av uppspelningen så växlas till live-visning av TV istället för att ta mig tillbaka till listan, vilket jag anser vara fel. Efter uppspelning vill jag ju tillbaka till listan för att kunna radera det som jag har sett!

Postad 24 september 2009 - 20:28

magnus76
  • magnus76
  • Veteran

• 2 453 inlägg
  • 0
Dåså då kom den nya fjärrkontrollen. Man kan inte klaga på långa frakttider iaf. Ringde till dem tisdagkväll och den kom idag.

Kan säga att den nya kontrollen verkar fungera avsevärt mycket bättre. Men jag ska inte ropa hej än. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den håller sig som den är nu är jag hyffsat nöjd. Visst är de flesta andra kontroller bättre, men denna duger. Återkommer senare när det gått en tid.

En annan fundering jag har kring boxen är upplösningen. Man kan ju välja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av någon anledning utan det bara blev så under installationen. Men det är ju inte många kanaler i nuläget som har hd. Det som är hd är väl i 720p? Resten är väl 576? Man vill ju skala bilden så lite som möjligt. Vad är den teoretiska bästa inställningen?

/Magnus

Postad 24 september 2009 - 21:06

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Dåså då kom den nya fjärrkontrollen. Man kan inte klaga på långa frakttider iaf. Ringde till dem tisdagkväll och den kom idag.

Kan säga att den nya kontrollen verkar fungera avsevärt mycket bättre. Men jag ska inte ropa hej än. Har för mig att den första fungerade bra den första dagen. Men om den håller sig som den är nu är jag hyffsat nöjd. Visst är de flesta andra kontroller bättre, men denna duger. Återkommer senare när det gått en tid.

En annan fundering jag har kring boxen är upplösningen. Man kan ju välja 576p, 720 och 1080i. Har en full-hd tv och undrar vad man bör ha. Har valt 720p, inte av någon anledning utan det bara blev så under installationen. Men det är ju inte många kanaler i nuläget som har hd. Det som är hd är väl i 720p? Resten är väl 576? Man vill ju skala bilden så lite som möjligt. Vad är den teoretiska bästa inställningen?

/Magnus

SVT HD är 720p. Övriga HD-kanaler är 1080i. Växla mellan och jämför på samma kanal och se vilket som ger bäst bild. Det varierar säkert mellan olika TV-apparater.

Postad 25 september 2009 - 05:52

Unregistered885c3748
  • Unregistered885c3748
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0
Alla ni som inte fått uppdateringen ännu, man kan tydligen göra en manuel/forced download, se http://avforum.no/fo...283-post71.html (även lite annan bra info om reset etc.) Har ej själv testat detta.

Postad 25 september 2009 - 07:45

agpath
  • agpath
  • Mega-Guru

• 7 926 inlägg
  • 0

Alla ni som inte fått uppdateringen ännu, man kan tydligen göra en manuel/forced download, se http://avforum.no/fo...283-post71.html (även lite annan bra info om reset etc.) Har ej själv testat detta.

Ok, men då har jag ju den senaste versionen, 117. Konstigt då att det står juli-09 i min box när den kom sept-09. Men det är väl datum för något annat...??

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.