Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Philips 40PFL9704 / 46PFL9704 / 52PFL9704 200Hz LED-LCD 2009-2010

178 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 01 November 2009 - 16:07

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Tack! (Fast jag har hängt här i flera år redan :))

Det är ju få (någon?) annan butik som har apparaten i lager så priset var lite oklart. Rekommenderat pris från Philips är i storleksordningen 40 000+, men där verkar den ju inte hamna.

All righty then B)

Själv skulle jag vilja byta nick men men.

Rekommenderat pris var väl runt 36000:- har jag för mig. Tur att den inte hamnar där.

Redigerat av _FredriK_, 01 November 2009 - 16:15.

Postad 01 November 2009 - 16:55

Unregistered7f050b09
  • Unregistered7f050b09
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

All righty then B)

?

Själv skulle jag vilja byta nick men men.

Jag med; skapade kontot för att kunna se gallerier eller bifogade filer eller något sådant utan tanke på att någonsin skriva något.

Rekommenderat pris var väl runt 36000:- har jag för mig. Tur att den inte hamnar där.

Nope, det lutar åt runt 30k just nu.

Redigerat av Unregistered7f050b09, 01 November 2009 - 16:56.

Postad 01 November 2009 - 17:40

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

?

Jag med; skapade kontot för att kunna se gallerier eller bifogade filer eller något sådant utan tanke på att någonsin skriva något.

Nope, det lutar åt runt 30k just nu.

Jo nej jag vet som tur är landar den där nere. Men som du skrev när den skulle ut var det mycket högre. Innan dom satte priserna. Men den verkar inte riktigt ha landat i pris än.

Postad 01 November 2009 - 19:16

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jo nej jag vet som tur är landar den där nere. Men som du skrev när den skulle ut var det mycket högre. Innan dom satte priserna. Men den verkar inte riktigt ha landat i pris än.

Undra när dom sänker priset på 21:9 modellen (56PFL9954H), tror den fortfarande går på runt 50k.
Lite erfarenheter av min 46PFL9704H så här långt:
Bildmässigt väldigt bra, har inte några problem att trimma bilden, inställningsmöjligheterna är stora.
Irritationsmoment:
Programguiden kan bara hålla information för max - 40 kanaler (kanske ett lyxproblem men jag har fler än så). När man vill ha detalj information om ett program i guiden så markerar man programmet och trycker på Info knappen varvid det verkar ske ett uppslag via internet för att hitta informationen och detta tar ofta Lååååång tid. Däremot om man tittar på en kanal och vill ha samma information så går det blixtsnabbt.
Första gången man går in i guiden är den tom och börjar sakta fyllas på. När man stänger av teven och sätter på den igen är återigen guiden tom. Det här borde dom kunna fixa till med en ny version av programvaran så att ett bakgrundsjobb springer iväg och uppdaterar guiden så fort man slår på teven.

Får inte EasyLink att fungera med min nya BDP7500 blu-ray spelare (se separat tråd).

När man trycker på OK får man upp kanallistan som i mitt fall är väldigt stor även om man kan ändra ordning så skulle jag vilja ha en möjlighet att bara visa radiokanaler eller bara teve kanaler. Detta kan jag göra via datorn och EyeTv programvaran. Dessutom vore det kul om man kunde ändra numret på kanalen till en Ikon i ställe vilket skulle göra det lättare att hitta.

Det skulle behövas en bättre detaljerad manual över alla saker man kan göra eftersom det verkar finnas massa saker som inte står beskrivet.

Hur som helst - Bildmässigt helt fantastisk, fast flera små detaljer som kan irritera.

//Lars

Postad 01 November 2009 - 19:42

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Hello
Ang tv tablån med info om filmer och program så är det faktiskt lika segt som du beskriver på min Sagem box från canal digital. B)
Vissa är segare än andra och tittar man på en kanal så går det fortare.

Postad 01 November 2009 - 20:33

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Okey,
Fast det här borde dom kunna fixa genom att så fort teven startar dra igång en bakgrundstråd som hämtar all information och då även detaljinformationen så att när man trycker på guide (kanske en timme senare) så finns all information tillgänglig direkt. Anledningen att det går fort med detaljinformationen när man tittar på en kanal är npg att denna information sänds direkt i programströmmen (inget behov av att söka via internet). I min EyeTv programvara går man ut en gång om dygnet och läser in programguiden för alla kanaler (nästan) via internet så jag kan alltid kolla vad det är för program ett par dagar i förväg. Hur som helst - en småsak som kan kännas lite irriterande.
//Lars

Postad 01 November 2009 - 20:38

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
Klart man vill att det ska funka bra. Dom borde kunna fixa det via uppdate på tv:n.

Kan ni inte posta era bild inställningar? Kan vara kul att leka lite sen när den kommer hem. Själv är jag lite kass på det där med rätt bild inställning.

Postad 04 November 2009 - 10:53

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Ingen som vet om det kommer bli nåt rea-pris på 52-tummarn till jul? ^^. Hade den sjunkit till runt 25k så hade jag nog slagit till på en!

Postad 04 November 2009 - 16:09

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Test av 46:an av www.flatpanels.dk

Postad 05 November 2009 - 22:03

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Test av 46:an av www.flatpanels.dk

Nu hatar jag danska :) Någon som kan snabb tolka det som står?
Är det en Kuro dödare? hehe

Tror inte den kommer hinna sjunka till 25före jul. Då den knappt kommit än, Väntar fortfarande på min.

Postad 06 November 2009 - 00:15

Unregistered0c0b3eec
  • Unregistered0c0b3eec
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
Nån som förresten vet hur bra 9704H är på SD-material?

Postad 06 November 2009 - 06:16

mr.arne
  • mr.arne
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Nu hatar jag danska :) Någon som kan snabb tolka det som står?
Är det en Kuro dödare? hehe

Som jag förstod det var den det när det gällde helsvarta bilder, dvs enbart svart färg. Men så fort det kom andra färger in i bilden så påverkades svärtan negativt. Så Kuro leder fortfarande i praktisk användning, men ej när det gäller teoretiska helsvarta bilder.

Redigerat av mr.arne, 06 November 2009 - 06:17.

Postad 06 November 2009 - 08:31

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Som jag förstod det var den det när det gällde helsvarta bilder, dvs enbart svart färg. Men så fort det kom andra färger in i bilden så påverkades svärtan negativt. Så Kuro leder fortfarande i praktisk användning, men ej när det gäller teoretiska helsvarta bilder.

Tack för svaret.

Här är inställningar från testet. Prova det gärna på era 46" och kom med utlåtande. :)
Flatpanels.dk: Testet på svenska

Efter kalibrering

Profil: Personlig
Kontrast: 50
Ljus: 60
Färg: 50
Skärpa: 0
Brusreducering: Från
Färgton: Varm
Perfect Natural Motion: Från / Till
200 Hz Clear LCD: Till / Från
Avancerad skärpa: Från
Dynamisk kontrast: Från
Dynamisk bakgrunsbelysning: Bästa bild
Minskad angivelse MPEG: Från
Färgförbättring: Från
Ljussensor: Från

Redigerat av _FredriK_, 06 November 2009 - 08:44.

Postad 06 November 2009 - 11:11

Gasco
  • Gasco
  • Användare

• 195 inlägg
  • 0

Tack för svaret.

Här är inställningar från testet. Prova det gärna på era 46" och kom med utlåtande. :blink:
Flatpanels.dk: Testet på svenska

Efter kalibrering

Profil: Personlig
Kontrast: 50
Ljus: 60
Färg: 50
Skärpa: 0
Brusreducering: Från
Färgton: Varm
Perfect Natural Motion: Från / Till
200 Hz Clear LCD: Till / Från
Avancerad skärpa: Från
Dynamisk kontrast: Från
Dynamisk bakgrunsbelysning: Bästa bild
Minskad angivelse MPEG: Från
Färgförbättring: Från
Ljussensor: Från

Inställningarna har inte fallit alla i smaken, det är framförallt det låga kontrastvärdet på 50 som t.ex här kritiseras

Postad 06 November 2009 - 13:11

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Det är väl den här som testas i senaste Hemmabiotidningen (i butik nästa vecka antar jag). Testas mot Sony Z5500.

Verkar ha en del bra grejjer för sig men totalt verkar denna tv vara helt kass baserat på den infon som kommit fram. Att ha sämre bild rakt framifrån än i 20 graders tittvinkel är totalt oacceptabelt och då har jag inte ens gått in på andra konstigheter Phillips kör med.

Philipsen fick trots allt en 8:a i total-betyg (Sony en 9:a) så är man inte kräsen när det gäller grundläggande bildåtergivnings-prestanda så kanske det kan vara nått, vad vet jag. Ja, den är ju bra på att visa svarta bilder iaf, jippie. :blink:

Postad 06 November 2009 - 13:46

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Det är väl den här som testas i senaste Hemmabiotidningen (i butik nästa vecka antar jag). Testas mot Sony Z5500.

Verkar ha en del bra grejjer för sig men totalt verkar denna tv vara helt kass baserat på den infon som kommit fram. Att ha sämre bild rakt framifrån än i 20 graders tittvinkel är totalt oacceptabelt och då har jag inte ens gått in på andra konstigheter Phillips kör med.

Philipsen fick trots allt en 8:a i total-betyg (Sony en 9:a) så är man inte kräsen när det gäller grundläggande bildåtergivnings-prestanda så kanske det kan vara nått, vad vet jag. Ja, den är ju bra på att visa svarta bilder iaf, jippie. :blink:

Ska bli kul att labba själv när den kommer hem så får man se om det är så illa som ni skriver.
Svårt att tro det då det verkar vara en grym tv.

Redigerat av _FredriK_, 06 November 2009 - 14:50.

Postad 06 November 2009 - 14:33

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Det som fick mig att välja just Philips var att den utsågs av EISA som bästa LCD 2009-2010. Jag är av den uppfattningen att 13 tidningar som använder samma kalibrering och bedömningsgrunder ger en mer rättvis bild av hur en teve presterar. En annan sak som slår mig är att det är ett otroligt fokus på parametrar hit, kontrastvärden dit....och allt däremellan medan det viktigaste av allt helt faller bort.
Det viktigaste för mig är att njuta av en film, skulle jag av någon anledning upptäcka en artefakt så beror det nog på att filmen är dålig och koncentrationen ligger någon annanstans. Ser man det krasst så presterar i stort sätt alla premium apparater jämförbara resultat. Hur som hest detta är mina högst personliga åsikter. //Lars

Postad 06 November 2009 - 15:27

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Infotizer>>

Svårt att tro det då det verkar vara en grym tv.

Det tror jag den är oxå. Delvis. Och det är delvis-biten jag hänger upp mig på. :)
Utan att ha sett den förstås, hoppas jag var tydlig med att det jag skrev var baserat på utmärkte Ytterbergs recension i Hemmabiotidningen (märk väl att den fick överlag god kritik, inte minst beroende på rejält kontrastdriv).

Känner igen några komemntarer från testet. Hade liknade problem med en numera lite äldre LCD polaren har. Var bara att svära, slänga fjärren och ge upp. :D Men den LCD:n är inte "premium 2009/2010". :P

Jag är av den uppfattningen att 13 tidningar som använder samma kalibrering och bedömningsgrunder...

Gör dem? Vore rätt bra iofs för det skulle kanske innebära att ett excel-dokument jag skapa används i 13 tidningar över europa... :blink: Har iaf svårt att tro det.

Personligen har jag som vägledning (endast, ej som grund för inköp) EN riktigt bra recension än 13 recensioner jag inte vet nått om.

Kollar folk efter EISA-loggor alltså...? Scary.

En annan sak som slår mig är att det är ett otroligt fokus på parametrar hit, kontrastvärden dit....och allt däremellan medan det viktigaste av allt helt faller bort.

I det här fallet var det ju iofs så att det var det sig ligger däremllan (dvs bilden) som föll bort... :D

Det viktigaste för mig är att njuta av en film, skulle jag av någon anledning upptäcka en artefakt så beror det nog på att filmen är dålig och koncentrationen ligger någon annanstans.

Anser iofs inte att man behöver slänga bort pengarna på en sk premium tv för att njuta av en film. Såg en riktigt bra rulle på svärsmors 28" tjockis med lätt fladdrande bild, gilla filmen skarpt ändå. Njuta av bildkvalité var det dock inte frågan om men det är ju egentligen två olika saker (med enda samröret att bildkvalité förstärker film-njutningen), känns som vi är inne i äpplen vs päron land nu.

Ser man det krasst så presterar i stort sätt alla premium apparater jämförbara resultat.

Ännu mer krasst så är alla moderna platt-tvs jämförbara. Iaf jag kan njuta av film på alla, eller hur var det nu. :blink:

Postad 10 November 2009 - 11:24

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Någon som vet om något tilltänkt datum för lansering av 52-tummaren här i Sverige?

Min gamla trotjänare LG-42PY10X börjar ge upp nu så det är dags att skaffa lite nytt :(

Postad 10 November 2009 - 11:47

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Någon som vet om något tilltänkt datum för lansering av 52-tummaren här i Sverige?

Min gamla trotjänare LG-42PY10X börjar ge upp nu så det är dags att skaffa lite nytt :(

Kvartal fyra. Min ska komma i mitten av Nov.

Redigerat av _FredriK_, 10 November 2009 - 11:47.

Postad 10 November 2009 - 12:24

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
var förbeställde du din någonstans?

EDIT: glöm det, såg det nu .. men 32k? verkar lite billigt om rekpris är 36 :(

MVH

Redigerat av mrchisholm, 10 November 2009 - 12:26.

Postad 10 November 2009 - 12:29

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

var förbeställde du din någonstans?

EDIT: glöm det, såg det nu .. men 32k? verkar lite billigt om rekpris är 36

MVH

Av min lokala tv-handlare. Som är med i digitalbutikerna
Dom la en förhandsbokning så man får väl hoppas att den kommer. Men man vet ju aldrig drar säkert ut på tiden.

Den kommer nog landa runt 30 till 32tusen. Mitt pris är redan slagit i kistan så jag hoppas det är ett hyfsat pris =)

Om dom tar 23000:- = 40" och 28000:- = 46" så borde den landa lite ovanför 30 strecket.

Redigerat av _FredriK_, 10 November 2009 - 12:35.

Postad 10 November 2009 - 12:39

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Man får hoppas på att den kommer lite snabbt, är trött på att vänta nu :( går den sen ner mot 30-32 vorde det kanon.

Postad 14 November 2009 - 12:25

hembiorookie
  • hembiorookie
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
på den här sidan finns det tycker jag en ganska bra video på bla net tv funktionen visserligen så är det 9604 modellen men jag misstänker det är samma på 9704 http://www.dingz.no/...fl9604h-nett-tv

Postad 14 November 2009 - 12:51

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0
ett annat test från samma sida som ovan.

Fast med rätt tv.

Philips 46PFL9704 testet

Värst vad dom små sänker priset på 46"an ;) får ju mail varje dag 20kr hit & 100kr dit.

Redigerat av _FredriK_, 15 November 2009 - 11:48.

Postad 15 November 2009 - 14:37

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
52PFL9704

En sån skulle nog inte vara helt fel ..

Synd bara att den lär kosta multum

Postad 16 November 2009 - 19:38

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Läser man på olika forum framträder ett mönster:
Philips 9704 serien är oerhört svår att kalibrera rätt! Vilket tydligen är ett måste om man ska
kunna njuta av en korrekt bild ( läs undvika gamma problem )

FullHD lär ha fått väldigt tillfredsställande resultat.

http://www.fullhd.gr...-46pfl9704.html

Finns även en hel del matnyttig info på tyska sidorna.

Postad 17 November 2009 - 08:44

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Något att se upp med?

" I have seen the 9704 once again today and i can't belive i can't get ride of the red/pink picture, it's really annoying. I disabled the Colour Enhancement and total changed the tint/colour temprature, but nothing it's always too red/pink. The problem is the Philips Tv's have no function to change colours, just the colour temprature and i really could not get ride of the pink with the colour temprature settings.
This isn't good news for me! I have long hated Samsung for the same pinky reds and here it is on the Philips. Surely with proper tweaking it must be possible to get the deep reds I like to see!

"I have not noticed any pink reds on my 9704, but i have noticed that the default colour setting i the best picture mode "Cinema" is set way to high, so i had to adjust that setting much lower."
................................................................................
..........................

Calibration from a German forum (9704 52"). He get perfect colours (6500k):
He has a 5090h, and he is very happy with the 9704

Since Monday evening, I have now had the Philips 52 "is in use. Last night I finally found the time to calibrate the device.

Calibration according to REC 709
White point at 6500 K
Brightness 120cd / m²

Settings BD / DVD:

Contrast 76
Brightness 50
Color 50
Sharp 0
Noise reduction OFF

Farbweiß PERSONALIZED
WP 114 red
WP Green 89
WP Blue 57
Red black level offset 8
Green black level offset 8

Perfect Pixel HD
PNM OFF
Advanced Sharpness OFF
Dynamic Contrast OFF
Dynamic Backlight OPTIMAL IMAGE
MPEG artefact reduction OFF
Color processing MINIMUM
Light sensor OFF

With these settings I get very useful results. What is missing is a Gamma setting. Possibly. is in the service menu to find something. I look at this again.
................................................................................
.................................................................

Var gör man denna inställning? Direkt i menyerna eller med hjälp av en kalibrerings DVD ?

Farbweiß PERSONALIZED
WP 114 red
WP Green 89
WP Blue 57
Red black level offset 8
Green black level offset 8

http://www.avforums....art-2-a-29.html

http://www.hifi-foru...52-5345-74.html

" Großes Kompliment, kalle1111, und vorallem besten Dank.
Unmittelbar nach Deinem Post hatte ich lediglich geschrieben, dass sich das erst einmal gut ansieht.
Am Abend habe ich nach diesen Werten meinen 46er Philips eingestellt und bin mehr als angetan.
Trotz der Reduzierung der Schärfe auf "0" ist das Bild - so absurd es klingen mag - jetzt insgesamt schärfer, detailreicher und auch plastischer. Dass die Bild-Einstellungen nur im Gesamtkontext funktionieren, hatte hier ja bereits MagentSpule geschrieben.

Besonders dankbar bin ich Dir für die Einstellungen des "Personalisierten Farbweiß". Hier hatte ich bereits anhand der Test-Blu-ray "DVE HD Basic" und dem beigelegten Farbfilter für Blau, Rot und Grün (D65, x=0,313, y=0,329, u'=0,198, v'=0,468) gemerkt, dass Philips beim 9704er wie sicher auch bei anderen Geräten einen Kompromiß zwischen den 3 Farbdecodernormen (NTSC, SD und HDTV) eingehen musste. Dabei stimmte zwar der blaue, jedoch nicht ganz exakt der rote und der grüne Farbkanal. Diese genaue Justierung hatte ich mir einmal für ein langes Wochenende vorgenommen.
Dank Deiner Empfehlung ging das am Abend sehr fix und hat mir sehr viel Arbeit erspart. Da ich eh nur HD schaue, habe ich das gleich einmal bei allen 5 belegten HDMI-Eingängen so eingestellt."

Besten Dank noch einmal!

Postad 18 November 2009 - 09:44

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
http://www.areadvd.d...46pfl9704.shtml

Postad 18 November 2009 - 10:34

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

http://www.areadvd.d...46pfl9704.shtml

Trevligt test av den.

Själv får jag vänta tre veckor till

Har du kollat med dom i arboga om får dom kunde få hem den fortare?

Redigerat av _FredriK_, 18 November 2009 - 10:40.

Postad 18 November 2009 - 12:05

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Nej, har inte gjort det. Tror inte att de kan matcha Elgigantens pris.

Kan vänta 2-3 veckor tills den dyker upp.

Postad 18 November 2009 - 12:07

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Nej, har inte gjort det. Tror inte att de kan matcha Elgigantens pris.

Kan vänta 2-3 veckor tills den dyker upp.

Prova kan man ju alltid göra :)

Postad 18 November 2009 - 22:13

Unregisteredc2ba912d
  • Unregisteredc2ba912d
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0
Är tittvinkel på 9704:an (Sharps ASV panel) så urusel som vissa påstår

Om man jämför med Philips 9664:an som använder en annan paneltyp, har den bättre tittvinklar

Postad 19 November 2009 - 12:27

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0

Trevligt test av den.

Själv får jag vänta tre veckor till

Har du kollat med dom i arboga om får dom kunde få hem den fortare?

Aha, du har fått datum på din?`

MVH

Postad 19 November 2009 - 13:17

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Aha, du har fått datum på din?`

MVH

:rolleyes: Nja dom sa bara 2-3 veckor till.

Postad 19 November 2009 - 16:09

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Angående betraktningsvinkel. Hittade följande info under:

http://www.hifi-foru...52-5345-86.html

Video Homevision påstår bl.a att Philips 52PFL9704 har en panel som Philips kallar "Advanced Super View"
Tydligen så sitter det endast på 52" 9704 modellen och innebär i praktiken betydligt bättre betraktningsvinkel samt bättre färgåtergivning kontra 46" 9704

Någon som vet om det stämmer? Dock så verkar det som om just ägare till nya 52" 9704 har drabbats av
några konstiga bildstörningar på sina TV app.

"Video Homevision schreibt bei seinen Testberichten zu den neuesten LCD - Fernsehern beim 52er-9704 Panel:

"Philips nennt es das "neue Advanced Super View" Panel und tatsächlich ist seine Lichteffizienz herausragend, die Farben phänomenal und der Blichwinkel deitlich besser als beim 46-Zöller."
Getestet wurden:

LG 42 SL9000
PHILIPS 52 PFL 9704 H
SAMSUNG UE 40 B 8090
SHARP LC-46 LE 700 E
TOSHIBA 46 SV 685 D

Der Philips wurde mit großem Abstand vorm Samsung Erster."

Postad 20 November 2009 - 08:11

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Sharp tillverkar alla skärmarna men jag kan inte hitta något om ASV, det enda jag kan få fram är displaytypen som är samma på alla, Transmissive (AV). Dom verkar inte ha gett oss tillgång till databladen över LED-skärmarna än så jag kan inte kolla upp det mer noggrant.

Har bara tillgång till modellbeteckningarna som är LK520D3LA73, LK460D3LA43 och LK400D3LA33 för 52", 46" och 40". Av modellnamnen kan man bara läsa ut lite information som att D:et står för full HD och 3:an i mitten innebär displaytypen Transmissive (AV).

Redigerat av SwiftingSpeed, 20 November 2009 - 08:15.

Postad 20 November 2009 - 14:44

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
Hittade även följande.

"I'm confused. Have the 52PFL9704 different panel to 40-46PFL9704???
Have the 52PFL9704 a SV2A panel ???

The Panel seems to be the brandnew UV2A-panel from Sharp. When I entered the Service-Menu, I found the information "Sharp d3la" in category "Panel"

I have no confirmed informations about different panels for different sizes .
Maybe some other guys take a look in the Service-Menu?

Ange i snabb följd: 062596 och tryck INFO knappen

Står under: Options/Display/Screen

För att gå ur Service-Mode stäng av TV:n

Redigerat av Unregistered5ccad315, 20 November 2009 - 14:48.

Postad 20 November 2009 - 15:06

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
All panels seems to be the newest Sharp generation. At AV i found a part list for all screen-sizes:

http://www.avforums....009_11_e_fv.pdf

There are differences between 40" and 46" at the end of the art-nr:

/H12
/60

AND in the list you can find different parts for the different models.
IMHO /H12 is for the european market.
52" seems to be only for this market.

Postad 20 November 2009 - 15:23

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
D3LA är precis det som står i modellbeteckningen, du kan inte få ut någon mer information i servicemenyn än modellen på skärmen.

Siffrorna efter snedstrecket i TV:ns modellbeteckning anger vilken marknad TV:n är till för,60 är Ryssland och /12 är resten av världen (mestadels Europa då Philips i princip bara finns där) modellerna som säljs i Sverige heter alla xxPFL9704H/12.

Redigerat av SwiftingSpeed, 20 November 2009 - 15:24.

Postad 20 November 2009 - 15:41

Unregistered5ccad315
  • Unregistered5ccad315
  • Lärjunge

• 398 inlägg
  • 0
SwiftingSpeed

Tack för info. Vet du vad 33, 43 resp 73 står för?

Är det samma panel i samtliga 9704:or så är det lite märkligt att 52" upplevs ha betydligt bättre betraktningsvinkel och bättre färgdjup än 46"

Men det kan ju vara en individuell iakttagelse, dock så är det flera personer som har noterat det.

Redigerat av Unregistered5ccad315, 20 November 2009 - 15:45.

Postad 23 November 2009 - 08:19

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Den första siffran har jag ingen information om men den sista (3) står för att panelen är tillverkad för Philips.
Kan dra dom två sista bokstäverna i D3LA med om det är av intresse :(
L står för LVDS som är den interna anslutningstypen och A står för att displayen är tillverkad för externt bruk och inte för Sharp själva.

Jag har själv bara sett 46:an i verkligheten så jag kan tyvärr inte uttala mig om det är någon skillnad.

Redigerat av SwiftingSpeed, 23 November 2009 - 08:23.

Postad 23 November 2009 - 10:06

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Den första siffran har jag ingen information om men den sista (3) står för att panelen är tillverkad för Philips.
Kan dra dom två sista bokstäverna i D3LA med om det är av intresse :(
L står för LVDS som är den interna anslutningstypen och A står för att displayen är tillverkad för externt bruk och inte för Sharp själva.

Jag har själv bara sett 46:an i verkligheten så jag kan tyvärr inte uttala mig om det är någon skillnad.

Jobbar du på Philips? ;)

Postad 23 November 2009 - 10:16

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0
Jag jobbar inte på själva Philips men reparerar deras TV-apparater. Det krävs med andra ord att folk med betydligt mer pengar än jag först köper TV-apparaterna och sen ska de dessutom gå sönder innan jag får tillgång till nya häftiga modeller :(

Redigerat av SwiftingSpeed, 23 November 2009 - 10:17.

Postad 23 November 2009 - 10:31

_FredriK_
  • _FredriK_
  • Beroende

• 1377 inlägg
  • 0

Jag jobbar inte på själva Philips men reparerar deras TV-apparater. Det krävs med andra ord att folk med betydligt mer pengar än jag först köper TV-apparaterna och sen ska de dessutom gå sönder innan jag får tillgång till nya häftiga modeller :(

okej

det är inte möjligtvis Powermill Service AB?

Redigerat av _FredriK_, 23 November 2009 - 11:17.

Postad 23 November 2009 - 12:19

mrchisholm
  • mrchisholm
  • Forumräv

• 859 inlägg
  • 0
Powermill lever inte längre, eller jo fast dom är uppköpta av Infocare (ja jag jobbar där, swift med kanske? :().

Postad 23 November 2009 - 12:22

Unregistered6957e6b5
  • Unregistered6957e6b5
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Så ni har redan haft inne en 46" för reparation?

Postad 23 November 2009 - 13:08

SwiftingSpeed
  • SwiftingSpeed
  • Beroende

• 1062 inlägg
  • 0

Så ni har redan haft inne en 46" för reparation?

Nån enstaka har jag fått in, den är ju förhållandevis dyr så den är inte direkt vanlig här. Vet inte om du menade att det var konstigt att vi skulle haft en sån inne? jag upplever att folk som köper dyra TV-apparater är mer känsliga och vill helst att TV:n gärna ska koka kaffe åt en med, det är inte direkt ovanligt att folk lämnar in apparater det inte är något fel på utan dom har bara missuppfattat en funktion.

InfoCare är det ja, är i princip bara vi som lagar Philips.

Redigerat av SwiftingSpeed, 23 November 2009 - 13:25.

Postad 24 November 2009 - 23:29

B4ms3
  • B4ms3
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Finns 52PFL9704 att beställa i någonstans i Sverige eller när kommer den hit? Vad kostar den/kommer den att kosta?

Ligger priserna generellt högre i tyska nätbutiker nuförtiden jämfört med svenska? (Har inte följt med i utvecklingen de senaste åren.)

Postad 03 December 2009 - 23:17

SlicRic
  • SlicRic
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
hej på er! ber om ursäkt i förhand ifall detta issue redan är diskuterat men hittade verkligen ingenting. (även gjort en separat tråd dock)
kopplat in min laptop till min nya 46pfl9704h via hdmi och det funkar bra förutom två saker.

det första är att jag inte får fullscreen med 1080p (max) inställt på datorn, får alltid en svart ram runt bilden. jag har testat både "unscaled" (då blir svarta ramarna ännu större) och Widescreen-läget på tvn.

det största (!!) problemet dock är att bilden slocknar med jämna mellanrum och upp dyker en kraftigt sephia-rosa och ljusblå bild som ibland håller i sig till dator-omstart eller blinkar tillbaks till normalt en stund. skriver detta med rosa bild och får gissa mej fram, så ursäktar för ev stavfel.

problem med grafikkortet månne???

mkt tacksam för svar, detta är en finne i röven på en annars utmärkt tv!

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.