Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Spotify via Squeezebox

265 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 June 2010 - 12:02

wader
  • wader
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
Såja nu närmar det sig. Får upp spotify i listan under acancerat och klickar mig vidare. Kommer till dit man ska fylla i lite spotify uppgifter men när jag trycker på verkställ så visar text not logged in, library too old. Vad är det för fel ?

Helper App: Running
Not logged in to Spotify
Login Error: Library too old
Last Error: No error

Statistics
Tracks Played: 0
Coverart: 0
Searches: 3
Top 100 Searches: 4
Browse Playlists: 1
Browse Artists: 0
Browse Albums: 0
Browse Tracks: 0

Jag ser iconen för spotify u webcontroller men förösker jag trycka nått kommer bara

Ett fel uppstod när fjärrflödet för lästes in: (Timed out waiting for data)

Redigerat av wader, 22 June 2010 - 12:35.

Postad 22 June 2010 - 15:32

Unregistered9d9405bb
  • Unregistered9d9405bb
  • Forumräv

• 663 inlägg
  • 0

Det brukar finnas lösa fjärrar (Controller) på blocket.
Det beror nog på att man kan köpa en Ipod touch + IPeng att använda i stället.

Men måste man inte ha en controller för att ställa in den första gången? Har för mig jag har läst det...

Postad 22 June 2010 - 18:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Men måste man inte ha en controller för att ställa in den första gången? Har för mig jag har läst det...

Nja, det finns alternativ även om de tydligen är lite knepigare än med Controllern. Googla på net::udap

Postad 26 June 2010 - 09:34

wader
  • wader
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0
En annan noobfråga men nog så viktig. Hur tusan får man in passordet för vårat trådlösa närverk i spelaren så den kan komma in på nätverket? Kör öppet nät nu men det känns inget vidare.

Postad 26 June 2010 - 18:29

Unregisteredfa9fa904
  • Unregisteredfa9fa904
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

En annan noobfråga men nog så viktig. Hur tusan får man in passordet för vårat trådlösa närverk i spelaren så den kan komma in på nätverket? Kör öppet nät nu men det känns inget vidare.

Controllern känner av om det är ett låst eller olåst trådlöst nätverk och ber dig skriva in det med hjälp av hjulet på kontrollern när den behöver det.

Postad 26 June 2010 - 18:47

wader
  • wader
  • Användare

• 215 inlägg
  • 0

Controllern känner av om det är ett låst eller olåst trådlöst nätverk och ber dig skriva in det med hjälp av hjulet på kontrollern när den behöver det.

Ok, fungerar det också om man har en fjärr utan diplay som jag har ? FInns det någon möjlighet att göra det via webgränssnittet ?

Postad 28 June 2010 - 08:55

alfista
  • alfista
  • Veteran

• 2230 inlägg
  • 0

Ok, fungerar det också om man har en fjärr utan diplay som jag har ? FInns det någon möjlighet att göra det via webgränssnittet ?

Jag förstår det som att du har en Classic och då sköter du inmatning av nyckeln via spelarens display med hjälp av fjärrkontrollen. Har det inte i huvudet men jag tror du måste gå ut i spelarens grundmeny (håll vänsterpil på fjärren intryckt i ca 5 s) och göra om nätverksinställningarna. Slå på krypteringen i nätverket innan du gör detta.

Postad 04 July 2010 - 19:48

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Om det är en INTEL baserad NAS så är svaret Ja, dom flesta bygger dock på ARM arkitektur och då fungerar det inte.

Vad tror ni? Kommer det någon lösning för att kunna köra genom NAS? Det borde väl vara en hel del "folk" som kör squeezebox server på NAS!?

Postad 05 July 2010 - 07:38

Callekl
  • Callekl
  • Användare

• 221 inlägg
  • 0

Vad tror ni? Kommer det någon lösning för att kunna köra genom NAS? Det borde väl vara en hel del "folk" som kör squeezebox server på NAS!?

Om Spotify väljer att släppa sin stängda programvara för ARM-plattformen kommer det att kunna fungera. Om de inte gör det måste "någon" koda ihop en tredjeparts klient i t ex java eller dyl.

Så det ser inte så ljust ut i dagsläget.

Postad 05 July 2010 - 13:58

softishman
  • softishman
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Jag har efter mycket om och men lyckas få ljudet till squeezeboxen, MEN det spelas upp för snabbt så den får buffra om hela tiden, vad är fel?! Nån som kan får gärna ringa mig på0730656255 eller messa så kan jag ringa upp!
JAG VILL HA HJÄLP!!!!!!

Postad 05 July 2010 - 22:56

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Om Spotify väljer att släppa sin stängda programvara för ARM-plattformen kommer det att kunna fungera. Om de inte gör det måste "någon" koda ihop en tredjeparts klient i t ex java eller dyl.

Så det ser inte så ljust ut i dagsläget.

Då är det bara att vänta & se...
Försökte att ha 2 server adresser i squeezeboxen så att man lätt kan växla mellan NAS & PC men det funkar inte för mig? Kan ju skapa en ny & använda den men så fort jag vill välja en annan så måste jag radera den gamla. Dessutom så vill squeezen göra uppdatering av prg.varan så snart jag väljer någon server & på det viset går det ju inte speciellt snabbt att växla mellan olika serveradresser. PC´n vill göra en uppdatering & verkar som NASEN nedgraderar...är i alla fall 2 olika uppdateringar. PC versionen verkar vara en senare?

Någon som har lösning på detta eller är det inte möjligt att ha flera olika serveradresser sparade i squeezen? Såg att det fanns ett ställe att lägga in "webproxy-adress" , är det bara för att koppla upp sig på något utanför sitt eget nätverk eller hur funkar det?

Tack så länge...!!!

Postad 14 July 2010 - 12:52

Unregisteredd4f89b64
  • Unregisteredd4f89b64
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0
Hej hej!

Jag har några frågor som jag verkligen skulle vilja få svar på! Har inte fått hem Squeezebox duet än så jag tänkte fråga här innan :)

Kan man bara spela upp färdiga playlist i Spotify, eller kan man söka efter låtar som man vill med controllern (den som tillhör duet)?

Om jag använder en 5.1 receiver, kan jag då få 2.1 ljud från Squeezebox?
Alltså, jag kopplar squeezeboxen till receivern genom RCA. Sen väljer jag 5.1 ljud på receivern. Då borde det bli stereo + sub som jag har inkopplad, eller tänker jag fel?

Tack på förhand.

Postad 14 July 2010 - 12:55

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Hej hej!

Jag har några frågor som jag verkligen skulle vilja få svar på! Har inte fått hem Squeezebox duet än så jag tänkte fråga här innan :)

Kan man bara spela upp färdiga playlist i Spotify, eller kan man söka efter låtar som man vill med controllern (den som tillhör duet)?

Om jag använder en 5.1 receiver, kan jag då få 2.1 ljud från Squeezebox?
Alltså, jag kopplar squeezeboxen till receivern genom RCA. Sen väljer jag 5.1 ljud på receivern. Då borde det bli stereo + sub som jag har inkopplad, eller tänker jag fel?

Tack på förhand.

Jag kör Spotify på min Duet, och jag kan köra både färdiga playlists och söka låtar mha Duet remote.
Angående stereo eller 5.1 så är det väl upp till din receiver vad du ställer in den på, eller ?
(Kanske missförstår din fråga....)

Redigerat av what17ever, 14 July 2010 - 12:55.

Postad 14 July 2010 - 18:24

Unregisteredd4f89b64
  • Unregisteredd4f89b64
  • Användare

• 140 inlägg
  • 0

Jag kör Spotify på min Duet, och jag kan köra både färdiga playlists och söka låtar mha Duet remote.
Angående stereo eller 5.1 så är det väl upp till din receiver vad du ställer in den på, eller ?
(Kanske missförstår din fråga....)

Tack för snabbt svar! Det uppskattas.

Grymt att det går att både söka och lyssna på färdig playlist i Spotify, det var det man hade hoppats på!
Måste Squeezecenter stå igång då på datorn hela tiden när man lyssnar på Spotify eller Itunes genom Duet, eller kan man stänga av programmet?

Angående receiver-frågan om 5.1 så tänkte jag inte till riktigt. Jag antar att det bara är att ställa in 5.1 och få stereoljud + sub. Det är ganska få receivers som har 2.1-inställning, då det bör vara onödigt. 5.1 utan stativare och center blir ju 2.1 och allt ljud kommer nog ut som det ska :)

Postad 15 July 2010 - 07:47

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Måste Squeezecenter stå igång då på datorn hela tiden när man lyssnar på Spotify eller Itunes genom Duet, eller kan man stänga av programmet?

Antar att det måste vara på, jag kör Squuezecenter på min Windows Home Server och den står alltid på....

Postad 15 July 2010 - 21:22

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0
Detta är tamigtusan det bästa som har hänt i teknikväg det senaste året.

Fungerar helt perfekt med Squeezebox server 7.60 betan.
Sökningarna är riktigt snabba och ljudet väldigt bra!
Spotify har en till Premiumkund här!

Märkligt att inte de eller någon annan kommit med detta tidigare.

Det här gör ju verkligen att Squeezeboxarna blir dubbelt så bra!

Har testat på Duet, Classic och Boom.
Kör med synkad uppspelning och det lirar perfekt!
Styr allt med iPeng och det fungerar verkligen suveränt!

//BC

Postad 16 July 2010 - 07:14

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2416 inlägg
  • 0

Detta är tamigtusan det bästa som har hänt i teknikväg det senaste året.

Fungerar helt perfekt med Squeezebox server 7.60 betan.
Sökningarna är riktigt snabba och ljudet väldigt bra!
Spotify har en till Premiumkund här!

Märkligt att inte de eller någon annan kommit med detta tidigare.

Det här gör ju verkligen att Squeezeboxarna blir dubbelt så bra!

Har testat på Duet, Classic och Boom.
Kör med synkad uppspelning och det lirar perfekt!
Styr allt med iPeng och det fungerar verkligen suveränt!

//BC

Jag håller med, och jag gör vågen på jobbet, jag uppmanar er att göra det oxså !¨
~~~~~~~~~~~~~~

Redigerat av what17ever, 16 July 2010 - 07:36.

Postad 16 July 2010 - 07:34

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Jag håller med, och jag gör vågen på jobbet, jag uppmanar er att göra det oxså !

Kan bara instämma, funkar klockrent.
För er nya "tittare" är det alltså http://forums.slimde...ad.php?p=555020 som gäller.

Redigerat av BrittBastard, 16 July 2010 - 07:37.

Postad 16 July 2010 - 16:00

Unregistered1014
  • Unregistered1014
  • Forumräv

• 530 inlägg
  • 0
Jag har installerat allt och är logged in, kan söka och allt och den "börjar" spela upp men jag får inget ljud!?!?

Någon som stött på detta problem? Självklart fungerar övriga biblioteket men inte Spotify!

EDIT : Hmmm... Logen säger "main:570 bad player: unable to play on this player: -4". Kör på en Squeezebox Classic och Squeezebox Server 64-bits 7.5.1 (Mac, men det skall ju fungera)

EDIT 2 : Bah... Verkar som många med OS X 10.6.4 inte får det att fungera, samma fel som mig. Nåja, det löser sig säker. Har man nu väntat så här länge kan man vänta lite till :)

Redigerat av Unregistered1014, 16 July 2010 - 16:05.

Postad 24 July 2010 - 11:33

Unregistered7c6d5f6b
  • Unregistered7c6d5f6b
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Spotify via squeezeboxen har slutat fungera. Jag har använt DS bridge, den blå/gröna ikonen är borta ur fältet nere till höger.

Är det något lås spotify alt. squeezeboxen lagt till på senaste? Använder den fria spotify´n.

Någon som har svar på denna frågan.
Jag har samma problem och får det inte till att funka igen.

Postad 24 July 2010 - 13:51

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Om jag förstår saken rätt behöver man väl ha ett premiumkonto.
Hos mig funkar det både med dsbridge metoden och den senste beta varianten direkt i Squeezeboxen.
Mvh, Lennart

Postad 24 July 2010 - 14:26

FrankTheTank
  • FrankTheTank
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Spotify via squeezeboxen har slutat fungera. Jag har använt DS bridge, den blå/gröna ikonen är borta ur fältet nere till höger.

Är det något lås spotify alt. squeezeboxen lagt till på senaste? Använder den fria spotify´n.

Prova att avinstallera Adobe Flash Player och se om det funkar. Funkar det för dig så installera en äldre version av Flash.. Detta hjälpte för mig.

Postad 29 July 2010 - 13:42

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
argh! Nu har även spotify för mig lagt av genom squeezebox :)

Ett fel uppstod när fjärrflödet för lästes in: (Connect timed out: Bad file descriptor)

:/

Postad 29 July 2010 - 13:49

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

argh! Nu har även spotify för mig lagt av genom squeezebox :)

Ett fel uppstod när fjärrflödet för lästes in: (Connect timed out: Bad file descriptor)

:/

Samma här :D

Postad 29 July 2010 - 15:17

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1742 inlägg
  • 0
Startat om Squeezecenter? Har märkt att det inte vill vara med ibland och då hjälper en omstart.

Postad 29 July 2010 - 16:22

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
yepp, både en och 3 gånger. Samma sak varje gång...

Postad 29 July 2010 - 17:36

theblinding
  • theblinding
  • Wannabe

• 40 inlägg
  • 0
Prova ändra till 160 kbit/s och sedan ändra tillbaka till 320 kbit/s. Hade liknande problem, först fungerade det inte för mig, men fungerade efter jag gjorde sådär.

Postad 29 July 2010 - 17:48

pki
  • pki
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Nu kan jag iaf söka efter musik som det verkar. Däremot får jag inte upp mina spellistor.
Minns inte exakt hur det såg ut tidigare heller, men nu får jag bara upp Starred Tracks och Others Playlist.
Men när jag trycker på Starred tracks, så får jag fortfarande upp felmeddelandet... hmm? :/

Edit: med 160 kbit/s fungerar allt som det ska tydligen. Men inte med 320 kbit/s :)
Så fort jag väljer det, så får jag felmeddelandet :@

Redigerat av pki, 29 July 2010 - 17:53.

Postad 31 July 2010 - 08:05

L8L
  • L8L
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Nu kan jag iaf söka efter musik som det verkar. Däremot får jag inte upp mina spellistor.
Minns inte exakt hur det såg ut tidigare heller, men nu får jag bara upp Starred Tracks och Others Playlist.
Men när jag trycker på Starred tracks, så får jag fortfarande upp felmeddelandet... hmm? :/

Edit: med 160 kbit/s fungerar allt som det ska tydligen. Men inte med 320 kbit/s :)
Så fort jag väljer det, så får jag felmeddelandet :@

Perfekt detta hjälpte mig med.

Postad 31 July 2010 - 14:33

Ecis
  • Ecis
  • Lärjunge

• 453 inlägg
  • 0
Har en squeezebox duett och köpte en iphone 4. Skaffade appen ipeng och plötsligt har jag större färgskärm, hela musikbiblioteket, radio och spotify som styrs via telefonen. Mycket smidigare än med den vanliga controlern. Fungerar hur bra som helst.

Postad 10 August 2010 - 14:52

Unregistered106e586d
  • Unregistered106e586d
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0
En kort fråga, kan man styra även Spotify i Squeezeboxen från iPeng appen?

Postad 10 August 2010 - 15:30

Darkie
  • Darkie
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Japp funkar utmärkt.

Postad 13 August 2010 - 15:49

TonyL
  • TonyL
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Detta är ju fantastiskt :-)

Plötsligt känns både införskaffandet av Squeezeboxen och Premiumkontot mer värt pengarna!
Fattas bara att det kommer en spotifyklient till själva spelaren, så att man inte är beroende av att ha datorn igång hela tiden. (Även om min dator står på för det mesta ändå iofs ^^) Önsketänkande kanske?

Redigerat av TonyL, 13 August 2010 - 15:49.

Postad 14 August 2010 - 00:34

Biggard
  • Biggard
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

man ska kanske inte märka på ord men,

Appen styr inte Squeezeboxen utan den styr Squeezebox Server. Tredjepartsappen till Squeezebox Server (Triode, Spotify V1.0rc1) skapar en funktion under Webradio som man kan använda för att koppla upp till sitt premiumkonto på Spotify. Ipeng styr sedan Squeezebox Server till att spela vanlig webradio eller musik som man har i sitt hemmanätverk eller Spotify. Uppkopplingen sker alltså med Wifi mot i Squeezebox Server på din PC eller MAC.
:)

Uppkoppling mot Spotify utan server kommer att fordra annan programvara än Ipeng och tredjepartsappen av triode, tyvärr.

Redigerat av Biggard, 14 August 2010 - 00:41.

Postad 14 August 2010 - 14:29

TonyL
  • TonyL
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
För de som har en Android-lur kan jag rekommendera Squeeze Commander, den verkar klara av styra Spotify-pluggen i Squeeze-servern fullt ut, till skillnad från andra jag testat.

SqueezeControl: Går att spela, pausa, skippa framåt och bakåt, men inte välja en playlist eller låt från sökning eller via browse.
SqueezeDroid: Klarar inte webradio-pluggar överhuvudtaget
SqueezeRemote: Kan jag inte ens använda, den får ingen kontakt med min spelare.

Har någon annan kommit till nåt annat resultat med dessa appar?

Kan också nämna att det faktiskt går att köra Squeeze Commander i Sverige, men man får köpa det via SlideME istället för på Market. Kostar 60 36 spänn med dagens kurs, tycker jag lätt att det är värt.

Edit: Kostade ju inte 60 spänn :-)

Redigerat av TonyL, 15 August 2010 - 11:50.

Postad 15 August 2010 - 08:43

Unregistereddc27f70e
  • Unregistereddc27f70e
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

För de som har en Android-lur kan jag rekommendera Squeeze Commander, den verkar klara av styra Spotify-pluggen i Squeeze-servern fullt ut, till skillnad från andra jag testat.

SqueezeControl: Går att spela, pausa, skippa framåt och bakåt, men inte välja en playlist eller låt från sökning eller via browse.

Kan också nämna att det faktiskt går att köra Squeeze Commander i Sverige, men man får köpa det via SlideME istället för på Market. Kostar 60 spänn med dagens kurs, tycker jag lätt att det är värt.

Tankade ner Squeeze Commander via SlideME igår och är helnöjd! Klockrent!
(36:- med dagens kurs...)

Mvh Samuel

Postad 18 August 2010 - 10:37

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0
Jag har lite DSBridge-problem..

Dels står det "could not bind port to 8124" samt att dsbridge inte verkar starta ö.h.t med spotify, men med foobar startar det. Samma två filer i båda mappar.

Problemet med porten antar jag sitter i brandväggen i windows eller routern. Jag har öppnat porten i Windowsbrandväggen men vet inte riktigt hur jag gör det i routern, vad brukar inställingarna för detta kallas där? Port forwarding/trigging?

Postad 18 August 2010 - 23:01

TonyL
  • TonyL
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Problemet med porten antar jag sitter i brandväggen i windows eller routern. Jag har öppnat porten i Windowsbrandväggen men vet inte riktigt hur jag gör det i routern, vad brukar inställingarna för detta kallas där? Port forwarding/trigging?

Osannolikt att routern har nåt med det hela att göra så länge både dator och receiver sitter på samma sida av routern (LAN alltså). Gör de inte det, så är det port forwarding som gäller.

Redigerat av TonyL, 18 August 2010 - 23:02.

Postad 20 August 2010 - 08:16

Unregisteredc986506e
  • Unregisteredc986506e
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Jag har lite DSBridge-problem..

Dels står det "could not bind port to 8124" samt att dsbridge inte verkar starta ö.h.t med spotify, men med foobar startar det. Samma två filer i båda mappar.

Jag har samma "problem", ska lägga lite mer tid på det när jag hinner...

Postad 20 August 2010 - 08:31

Tresor
  • Tresor
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
För att få DSBridge att funka med spotify måste jag numera avinstallera Flash :)
Misstänker att Flash gör precis samma sak som DSBridge och försöker hooka sig på DirectSound strömmen så det blir lite kajko. Observera att det kan finnas fler program som försöker göra samma roliga sak så det kanske inte hjälper att med att bara avinstallera Flash, jag fick till exempel avinstallera PPLive också .

//Tresor

Redigerat av Tresor, 20 August 2010 - 08:32.

Postad 20 August 2010 - 11:54

spuj
  • spuj
  • Forumräv

• 547 inlägg
  • 0

Plötsligt känns både införskaffandet av Squeezeboxen och Premiumkontot mer värt pengarna!
Fattas bara att det kommer en spotifyklient till själva spelaren, så att man inte är beroende av att ha datorn igång hela tiden. (Även om min dator står på för det mesta ändå iofs ^^) Önsketänkande kanske?

Men det är ju precis det som nyss har kommit :).

I Squeezecenter kan man under recommended third party plugins hitta spotify. Det är bara att installera och tuta och köra, funkar kanon här :D.

Edit: Men du kanske syftar på att servern måste vara igång..

Redigerat av spuj, 20 August 2010 - 13:09.

Postad 20 August 2010 - 20:23

mikael_in_action
  • mikael_in_action
  • Amatör

• 54 inlägg
  • 0

Kan också nämna att det faktiskt går att köra Squeeze Commander i Sverige, men man får köpa det via SlideME istället för på Market. Kostar 60 36 spänn med dagens kurs, tycker jag lätt att det är värt.

Edit: Kostade ju inte 60 spänn :-)

Jag tankade också ned Squeezecommander och är helnöjd, frånsett en liten detalj. Jag kan söka och hitta artister, låtar, spellistor osv i Spotify mha min Android-lur. Men när jag skall spela får luren inte kontakt på nåt sätt. Den försöker koppla upp, väntar länge och sen kommer nån slags could not connect-felmeddelande. Lustigt nog så funkar det om jag kör igång Spotify-musik via min SB classic. Då kan jag se spellistan i luren och även hoppa mellan låtar osv. Från min SB classic funkar allt klockrent (sökning, spellistor osv).

Nån som har en aning om vad som är fel? Jag har en Samsung Galaxy Spica.

I vilket fall som helst: tack för tipset! SB+Spotify+Android äger!

Postad 23 August 2010 - 09:23

Stork
  • Stork
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

I Squeezecenter kan man under recommended third party plugins hitta spotify. Det är bara att installera och tuta och köra, funkar kanon här :).

Detta plugin hittar jag inte i min lista - måste man uppdatera versionen av Squeezecenter?

Edit; hittade pluginet nu...

Redigerat av Stork, 23 August 2010 - 09:25.

Postad 23 August 2010 - 20:18

Unregistered26979672
  • Unregistered26979672
  • Lärjunge

• 338 inlägg
  • 0
Nämen dra mig baklänges....

Har premium, och testade att få till det här, helt underbart!
Skivomslag och allt visas i min lilla radio.

Nu ska jag bara försöka få till ett snabbval så man hittar dit lätt!

Postad 23 August 2010 - 20:35

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
detta gäller alltså bara squeezebox calssic och inte touchen? ,för att få skivomslag att visas.Med touchen måste man fortfarande mata in ipnummer varje dag för att dator och touchen ska hitta varanndra?

Postad 24 August 2010 - 08:04

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

detta gäller alltså bara squeezebox calssic och inte touchen? ,för att få skivomslag att visas.Med touchen måste man fortfarande mata in ipnummer varje dag för att dator och touchen ska hitta varanndra?

Vad är frågan egentligen? Det var inte helt glasklart, och eftersom citat saknas så är det svårt att se vad du hänvisar till.

Jag kör iallafall en SqueezeBox Touch mot SqueezeCenter med Spotifyplugin och allt fungerar strålande. Spotify fungerar, albumomslag visas, vanlig musik i SqueezeCenter fungerar.

Jag behöver inte heller mata in något ip-nummer varje dag trots att både SqueezeBox och SqueezeCenter stängs av varje natt. Kör för närvarande mot en NAS med SqueezeCenter (en Intelbaserad QNAP) men har tidigare även kört mot SqueezeCenter med Spotifyplugin på min stationära Windowsdator med framgång.

/Martin

Postad 24 August 2010 - 15:57

MattiasEngberg
  • MattiasEngberg
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
tack ,Martin.
Det var väl såhära i efterhand just det som var frågan,det du just beskrev.
För mig visar inga skivomslag eller låttitlar med spotify via squeezeboxen,kör endas via datorn och trådlösa nätverket med att mata in ip-nummer till boxen från datorn.
SÅ jag ska alltså ladda ner ett annat plugin än ds-brige som jaghar via idag.

Löst.Efter lite ######r-i-namma så fixade det sig.
Jäkla vilken grej!

Redigerat av MattiasEngberg, 24 August 2010 - 16:35.

Postad 24 August 2010 - 20:50

masaba
  • masaba
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Löst.Efter lite ######r-i-namma så fixade det sig.
Jäkla vilken grej!

Kul att det löste sig. Spotify i lyfter nyttan och nöjet med en SqueezeBox ganska rejält i min mening.

Om någon missat det kan man väl kanske åter nämna att Spotify i SqueezeBox kan lösas två sätt:

* Det ena sättet är genom DSBridge som är ett plugin till det vanliga Spotifyprogrammet. DSBridge fångar ljudet som Spotifyprogrammet spelar upp och musiken kan sedan hämtas av SqueezeBox som en webbradiokanal. Man väljer då musik via Spotifyprogrammet på datorn.

* Det andra alternativet är att köra en plugin i SqueezeBoxens serverprogramvara. Man bläddrar då musik direkt på sin SqueezeBox och slipper gå till datorn för att byta låt. Man behöver inte heller ha Spotifyprogrammet igång på datorn, och kan då istället direkt via SqueezeBoxen visa albumomslag, söka artister, visa ny musik, etc.

/Martin

Postad 24 August 2010 - 21:44

David2
  • David2
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
När jag kör spotify genom Squeezeboxen så hittar den inte lika mycket musik som på datorn?
Den hittar heller ingenting under top 100, är det någon annan som har samma fenomen?
Mvh, Lennart

Postad 31 August 2010 - 13:05

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

I Squeezecenter kan man under recommended third party plugins hitta spotify. Det är bara att installera och tuta och köra, funkar kanon här ;).

Edit: Men du kanske syftar på att servern måste vara igång..

Ok, förklara för mig som om jag vore fem år :P . Kan man lyssna på Spotify i sin musikanläggning, med hjälp av en Squeezebox eller på annat sätt, utan att ha sin dator påslagen? Någon "server" har jag inte, väl...

Alltså, jag har en bärbar dator och ett Spotifykonto. Jag kan naturligtvis koppla datorn rent fysiskt till min förstärkare, och har även förstått att det är möjligt att streama trådlöst från datorn. Vilket dock kräver en del andra mojjänger.

Men det skulle vara fantastiskt om jag kunde lyssna på musik via Spotify utan att dra kablar genom hela lägenheten och ännu bättre om det inte ens är ett krav att datorn är påslagen. Det behöver inte ske trådlöst, så länge den apparat (en Squeezebox eller vad det nu kan vara) som ska kopplas till förstärkaren är liten och oansenlig. Är det möjligt?

Redigerat av Dunbar, 31 August 2010 - 13:07.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.