![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 02 augusti 2010 - 19:40
Det trista är gränssnittet som man skulle önska var betydligt bättre/roligare. Den senaste firmware betan gör det bättre men inte klockrent ändå...men då är ändå stödet kompletterat med YAMJ så det ser riktigt hyfsat ut faktiskt.
Fjärrkontrollen fungerar bra, men en lite skum placering av vissa knappar som åtminstone inte riktigt föll mig i smaken (men det gör inte PS3:ans fjärrkontroll heller). Det går dock att använda en Harmony fjärr om man vill, och då är ju det problemet ur världen. Ett ytterligare minus är avsaknaden av "topp meny knapp" för att ta sig tillbaka till DVD-menyn. Det hade varit bra om den möjligheten givits.
I mina försök har mitt material skalats upp till 1080P format, och ljudstödet optiskt till receivern har fungerat som tänkt/önskat.
Ja, har man samma önkskemål som jag att kunna streama filmmedia från en server så är den väl värd sitt pris.
Är man intresserad av att streama ljud/musik så är gränssnittet allt för yxigt än så länge. Där har den inte en chans mot Squeezeboxen, som jag fortfarande tycker äger.
Ett bättre GUI med lite fler finnesser med fast uppmappade genvägar och kanske möjlighet med olika skins så skulle denna mediaspelare vara den perfekta prylen alla kategorier.
/Manor
Postad 16 november 2010 - 21:53
Jag har numera ett system hemma som klarar av HD-ljuden och söker därför efter en mediaspelare som också klarar att förmedla dessa. Jag är också på jakt efter en som kan klara Blu-ray-ISO (behöver inte vara fulla menyer, men ett plus såklart).
Är det bara Dunes mediaspelare som finns kvar eller har det kommit något annat spännande alternativ?
Tacksam för svar

Postad 16 november 2010 - 22:02
De som klarar "Full-BD" dvs ISO o mapp med fulla menyer är: HDi Dune, Popcorn Hour C-200 (fulflashad A-200 oxå) samt Netgear NeoTV 550. Så lite har hänt, de flesta andra fixar BD-lite, dvs spelar filerna utan menyer, men med stöd för ljud/text byte.
Både HDi o Popcorn:en har ju funnits ett tag, medan Netgear:en är ny!!
Postad 18 november 2010 - 16:20
Silverrosa:
De som klarar "Full-BD" dvs ISO o mapp med fulla menyer är: HDi Dune, Popcorn Hour C-200 (fulflashad A-200 oxå) samt Netgear NeoTV 550. Så lite har hänt, de flesta andra fixar BD-lite, dvs spelar filerna utan menyer, men med stöd för ljud/text byte.
Både HDi o Popcorn:en har ju funnits ett tag, medan Netgear:en är ny!!
Tack så mycket för svaret!
Netgear NeoTV 550 verkar riktigt intressant. Den verkar inte bli så dyr heller och då tar den ändå HD-ljuden på köpet.
Postad 19 november 2010 - 19:54
Samtidigt skall den läsa musikfiler, .wav .flac och kunna spela dem via USB till en DAC...
Har alla mina filer samlade på en server och vill streama via nätverket som går via kabel.
Sen gör det inget om den har ett bra gränssnitt som dessutom ser bra ut.
Eller är det för mkt begärt 2010 ??
Postad 20 november 2010 - 22:39
Tack så mycket för svaret!
Netgear NeoTV 550 verkar riktigt intressant. Den verkar inte bli så dyr heller och då tar den ändå HD-ljuden på köpet.
TVIX S1 och TVIX N1 och TVIX6600(+), fixar BD ISO med HD ljud.
Meny i S1 och 6600, men endast "lite" version, där man kan byta ljud, subs, hoppa spår etc.
Postad 20 november 2010 - 22:45
Finns det någon mediaextender som läser de flesta filmformaten, .mkv .iso . img mfl...
Samtidigt skall den läsa musikfiler, .wav .flac och kunna spela dem via USB till en DAC...
Har alla mina filer samlade på en server och vill streama via nätverket som går via kabel.
Sen gör det inget om den har ett bra gränssnitt som dessutom ser bra ut.
Eller är det för mkt begärt 2010 ??
Via USB till en DAC ??
Om du samlat allt på en server, så förstår jag inte varför du vill att mediaextendern skall spela dem via USB....
Varför inte koppla upp spelaren mot servern via trådat/trådlöst, och köra ut ljudet från spelaren via HDMI eller optiskt ??
Postad 21 november 2010 - 16:50
Via USB till en DAC ??
Om du samlat allt på en server, så förstår jag inte varför du vill att mediaextendern skall spela dem via USB....
Varför inte koppla upp spelaren mot servern via trådat/trådlöst, och köra ut ljudet från spelaren via HDMI eller optiskt ??
Tack, du har så rätt.
Tänkte inte i den banan, var så låst i tanken på USB för så kör jag Spotify via datorn till DAC.
Postad 24 november 2010 - 11:12
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar