Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, mÄste erkÀnna att den kÀnns vÀldigt budget i bÄde utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte fÄ en bÀttre media spelare.
Ska ge er en liten guide hÀr hur ja löste sÄ spelaren funkar som jag vill.
Jag kör Win7 Ultimate pÄ en laptop.
Första ni bör göra nÀr ni packat upp er roxcore Àr att uppgradera firmwaret till Mvix.
SÄ jag börjar med en guide för att fixa till det
1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmwarehttp://www.mvixusa.c...wnloaditemid=572. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT323. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan nÀr ni öppnar stickan ska ni se dessa tvÄ file.rlogo_pal.bmp
install.img
4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.Setup
--System
----System Update
o vÀlj Update.
Klart.
Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smÄtt o gott

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka
MĂ
STE ni ha en HDD i spelaren som Àr formaterad via spelaren
EFTER uppdateringen
För att formatera disken gÄr ni till
Setup
--System
----HDD Format
Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frÄgade om ni vill installera filerna.
RÄkar ni missa den chansen sÄ fÄr ni köra vidare engligt nedan
1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=582.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip pÄ USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom tvÄ filer sÄ redan ligger dÀr.Nu ska ni alltsÄ ha dessa 4 filer pÄ stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk
3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.Setup
--BT/Samba Info
Installera
btpd
samba
unicig
font-intl
Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in pÄ eran spelare via http-grÀnssnitt
http://mediapspelarensipnrNi hittar eran spelare ip nummer genom att gÄ till
Setup
--Network
Ni bör Àven hitta eran spelare pÄ nÀtverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nÀtverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
VĂ€l off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera pÄ eran spelare.
Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud frÄn eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken frÄn spotify pÄ eran Spelare

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra Àr det ja vÀljer o skriva om sÄklart

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad pÄ eran dator. Den bÀsta för just detta ÀndamÄlet Àr Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i mÄnga av dom andra lösningarna.
Iaf hÀr kommer guiden
1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)
2. Installera Jamcast
3. Ăndra eran inspelningsenhet frĂ„n tex mic till what you here/stereo mix.. detta Ă€r lite pilligt beronde pĂ„ OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7
Se till
först o frÀmst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort frÄn tillvÀrkaren och
INTE windows egna.
Leta reda pÄ eran Ljudikon istartfÀltet högerklicka pÄ denna o vÀlj Recordning Devices
Nu fÄr ni upp en ny dialogruta, vissa ser bÄde Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte fÄr ni googla runt lite i sök om hjÀlp..
Nu vÀljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka pÄ den o vÀlj "Set as default device"
4.Ăppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte kĂ€nner igen sen tidigare.
Höger klicka o vÀl Server Manager.
Se till att eran roxcore spelare Àr igÄng och att den har fÄtt ett ip nummer och att ni hittar den pÄ nÀtverket.
Tbax till Jamcast, klicka pÄ fliken Devices DÀr borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gÄ till eran roxcore spelare o gÄ till
UPnP
Klicka sedan pÄ Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka pÄ den o se till at DRM Permitted Àr ibockad.
VĂ€lj sedan Properties
Leta reda pÄ
ForceMP3CaptureStream o sÀtt true pÄ denna
vÀlj Àven true pÄ ImpersonateWMC
Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lÀgga till mappar dock
ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.
Nu om ni gÄr tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network pÄ jamcast. Plus att det stÄr Windows Media Connect.
GÄ in dÀr
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen
Nu bör det om allt stÄr rÀtt till bli sÄ att tiden till höger börjar rulla pÄ.
Nu kan ni testa o dra igÄng t ex sportify pÄ eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om lÀngre Àn 7 sec delay o det Àr efter x antal timmars spelande.
Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.
Vill ni veta mera elelr har frÄgor sÄ PMa inte utan lÀgg till min MSN:
[email protected]