Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, måste erkänna att den känns väldigt budget i både utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte få en bättre media spelare.
Ska ge er en liten guide här hur ja löste så spelaren funkar som jag vill.
Jag kör Win7 Ultimate på en laptop.
Första ni bör göra när ni packat upp er roxcore är att uppgradera firmwaret till Mvix.
Så jag börjar med en guide för att fixa till det
1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmwarehttp://www.mvixusa.c...wnloaditemid=572. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT323. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan när ni öppnar stickan ska ni se dessa två file.rlogo_pal.bmp
install.img
4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.Setup
--System
----System Update
o välj Update.
Klart.
Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smått o gott

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka
MÅSTE ni ha en HDD i spelaren som är formaterad via spelaren
EFTER uppdateringen
För att formatera disken går ni till
Setup
--System
----HDD Format
Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frågade om ni vill installera filerna.
Råkar ni missa den chansen så får ni köra vidare engligt nedan
1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=582.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip på USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom två filer så redan ligger där.Nu ska ni alltså ha dessa 4 filer på stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk
3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gå sedan till.Setup
--BT/Samba Info
Installera
btpd
samba
unicig
font-intl
Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in på eran spelare via http-gränssnitt
http://mediapspelarensipnrNi hittar eran spelare ip nummer genom att gå till
Setup
--Network
Ni bör även hitta eran spelare på nätverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nätverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
Väl off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera på eran spelare.
Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud från eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken från spotify på eran Spelare

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra är det ja väljer o skriva om såklart

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad på eran dator. Den bästa för just detta ändamålet är Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i många av dom andra lösningarna.
Iaf här kommer guiden
1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)
2. Installera Jamcast
3. Ändra eran inspelningsenhet från tex mic till what you here/stereo mix.. detta är lite pilligt beronde på OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7
Se till
först o främst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort från tillvärkaren och
INTE windows egna.
Leta reda på eran Ljudikon istartfältet högerklicka på denna o välj Recordning Devices
Nu får ni upp en ny dialogruta, vissa ser både Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte får ni googla runt lite i sök om hjälp..
Nu väljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka på den o välj "Set as default device"
4.Öppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte känner igen sen tidigare.
Höger klicka o väl Server Manager.
Se till att eran roxcore spelare är igång och att den har fått ett ip nummer och att ni hittar den på nätverket.
Tbax till Jamcast, klicka på fliken Devices Där borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gå till eran roxcore spelare o gå till
UPnP
Klicka sedan på Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka på den o se till at DRM Permitted är ibockad.
Välj sedan Properties
Leta reda på
ForceMP3CaptureStream o sätt true på denna
välj även true på ImpersonateWMC
Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lägga till mappar dock
ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.
Nu om ni går tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network på jamcast. Plus att det står Windows Media Connect.
Gå in där
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen
Nu bör det om allt står rätt till bli så att tiden till höger börjar rulla på.
Nu kan ni testa o dra igång t ex sportify på eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om längre än 7 sec delay o det är efter x antal timmars spelande.
Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.
Vill ni veta mera elelr har frågor så PMa inte utan lägg till min MSN:
[email protected]