Hoppa till innehÄll

Sökresultat Sökningen pÄgÄr Sökresultaten dyker upp hÀr efterhand. Du kan fortsÀtta skriva om du vill begrÀnsa sökningen.
Söker efter anvÀndare
Söker efter gallerier
Sök forumtrÄdar
StÀng

* Officiell trÄd - Roxcore EZ-Play HD *

567 svar till detta Àmne
  • VĂ€nligen logga in för att kunna svara
Roxcore EZ-Play HD (Mediaspelare) 1 5.363636 (10) Inga priser
2 relaterade trÄdar

Postad 02 November 2009 - 22:25

Unregisteredeae4ce85
  • Unregisteredeae4ce85
  • Wannabe

• 28 inlĂ€gg
  • 0

Butiken sa att det ska gÄ att köra trÄdlöst, men har inte fÄtt det att fungera.
NÄgon som vet om butiken sagt fel om det bara Àr SBS frÄn min sida?

Det fungerar nog inte vad jag kan lÀsa mig till pÄ http://www.kjell.com...00000,677500000 .
NÀtverksport Àr det men för trÄdbundet.

Postad 03 November 2009 - 16:55

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0

Det fungerar nog inte vad jag kan lÀsa mig till pÄ http://www.kjell.com...00000,677500000 .
NÀtverksport Àr det men för trÄdbundet.

Det skall fungerar att köra med trÄdbundet men endast med USB-stickor med Realtek RTL8187b chipset. Har dock inte testat sjÀlv.

Postad 03 November 2009 - 22:18

msandberg
  • msandberg
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
allt som ofta nÀr jag kör .mkv filer frÄn min hdd , sÄ hackar filem och sedan stannar den och byter till nÀsta film fil. jÀvlig jobbigt nÀr man kollar film. men kör jag filen över nÀtverket funkar filen kanon. NÄgon som har liknande problem?

Postad 07 November 2009 - 01:45

bob_jeko
  • bob_jeko
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Tja!

Kul och intressant lÀsning om roxcore ez-play hd.
Var faktiskt och införskaffade en sÄdan innan idag (fredag) och tÀnkte börja avnjuta hd film m.m. i helgen.
Men efter 2 timmars meckande gav jag upp.

Det jag inte kunde lösa:

-Varje gÄng jag kopplade in hdmi kabeln blev bilden "korrupt" (istÀllet för svart blev den lila och div. pixel fel)
Körde jag pÄ komponent eller komposit blev dÀr inget fel pÄ bilden. Testade olika hdmi ingÄngar pÄ stÀrkaren.

-Jag kunde varken starta eller hitta nÄgra .mkv eller .iso filer trotas att de ligger i samma katalog som andra divx och xvid filmer som Roxcore hittade och kan spela upp.

-Uppdateringen verkar inte gÄ via nÀtet, jag fick iaf inte den att försöka ens, men misstÀnker att det gÄr att uppdatera via usb med hjÀlp av dator.

Skall testa Roxcoren hos en polare imorgon och se om vi fÄr samma fel dÀr.

Testade med en ny hdmi kabel och stÀrkaren jag ÀnvÀnder Àr en DENON AVR-2308 (1080p, hdmi 1.3) tillsammans med en Infocus LP640 projektor. AnvÀnder och har anvÀnt bÄde xbox 360, dator och dvd utan problem tidigare.

Men trots priset mÄste jag sÀga att jag Àr vÀldigt besviken pÄ dokumentationen och kvaliten pÄ denna pryl!

Och om jag inte fÄr nÄgon rÀtsida pÄ den hÀr media spelaren kan jag verkligen inte rekommendera den till nÄgon annan heller, lÀgg dÄ till en tusenlapp och fÄ en rejÀl mediaspelare istÀllet!!

Mvh Robert

P.S. Men jag Àr inte heller den som ger upp bara sÄ dÀr, kommer skriva mer nÀr jag testat hos polaren för att utesluta att det Àr fel pÄ produkten. Och Àr det nÄgon som fÄtt igÄng .mkv eller .iso sÄ skriv och berÀtta!!

Postad 10 November 2009 - 08:31

rydberg666
  • rydberg666
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Spelar nÀstan uteslutande .mkv-filer, aldrig haft nÄgra problem med det.
De .isos jag har testat fungerar ocksÄ bra.

/Johan

Postad 10 November 2009 - 08:59

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Kanske frÄgan egentligen tillhör en annan trÄd, men nÀr vi ÀndÄ snackar om mediaspelare...

Har flertalet DVD-filmer/ -konserter i bokhyllan som jag vill lÀgga ned i mediaspelaren, men det ripperprogram jag har som plockar ned till AVI-format tar ca 6-9 timmar för HD-kvalité för varje DVD pÄ ca 2 timmar, trotts att det Àr en sprillans ny dator med AMD X2 DualCore 2.8-processor ... förmodar att det finns betydligt bÀttre val av program Àn det jag kör med, alternativt att jag kör med fel instÀllning, men det Àr inte sÄ mÄnga instÀllningar att vÀlja pÄ för HD-kvalité eller bÀttre.

Tacksam för förslag pÄ ett bra program, antingen freeware eller billigt betal som gör jobbet med lÀgst HD-kvalité och betydligt snabbare Àn 6-9 timmar ... eller Àr det tidsmÀssigt sÄ det ska vara?

Tack pÄ förhand.

Postad 10 November 2009 - 10:01

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
bob_jeko, fÄr du samma problem om du kopplar in den direkt till TV:n? Mer för felsökningens skull. Har sjÀlv EZ Play HD, och den fungerar ypperligt mot TV:n, har dock ingen surround-anlÀggning att testa pÄ. LÄter i sÄ fall mer som det Àr ett mÄndagsex du fÄtt tag pÄ, om den inte fungerar direkt mot TV:n, men givetvis ska det fungera andra vÀgen ocksÄ ... se till att dom byter ut den mot en ny annars ...

Kolla annars manualen frÄn Mvix USA, samma spelare i botten med lite extra funktioner, men Àven den Àr lika "tunn" i manualen, men med tanke pÄ hur enkel spelaren Àr att anvÀnda och hantera sÄ Àr jag i och för sig inte förvÄnad ... http://www.mvixusa.com/

Postad 10 November 2009 - 12:08

bob_jeko
  • bob_jeko
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
bengalen:
Tack för ditt svar! Men mÄste faktiskt erkÀnna att jag lÀmnade tillbaka Roxcore för en annan modell (se popcorn) innan jag kom pÄ mitt misstag.

För det första sÄ var jag ju tvungen att installera en "riktigt" mediaserver och inte anvÀnda microsofts egen.
Eftre att han installerat myIhome gick allt mkt bÀttre.

För det andra sÄ mÄste hdmi utgÄngen ha varit kass dÄ den nya NMT'n fungerade direkt.

Mvh Robert

Postad 12 November 2009 - 17:57

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Skaffade min Roxcore spelare för ett bra tag sen, mÄste erkÀnna att den kÀnns vÀldigt budget i bÄde utssende o i GUI:et.. men för 1500 pix kan man inte fÄ en bÀttre media spelare.

Ska ge er en liten guide hÀr hur ja löste sÄ spelaren funkar som jag vill.

Jag kör Win7 Ultimate pÄ en laptop.

Första ni bör göra nÀr ni packat upp er roxcore Àr att uppgradera firmwaret till Mvix.
SÄ jag börjar med en guide för att fixa till det :P

1. Ladda hem Mvix Ultio 1.3 Firmware
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=57

2. Fixa en USB-Sticka o formatera den som FAT32

3. Packa sedan upp zipfilen MvixUSA_Ultio_Firmware_V1.3.zip till Stickan
NI ska INTE ta med mappen utan nÀr ni öppnar stickan ska ni se dessa tvÄ file.r

logo_pal.bmp
install.img

4. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.
Setup
--System
----System Update
o vÀlj Update.

Klart.

Nu har ni öppnat en helt ny dörr för vad eran spelare klarar av.
Nu kommer en guide med lite smÄtt o gott B)

Fixa Bittorent samt Samba Client
För att detta ska funka MÅSTE ni ha en HDD i spelaren som Ă€r formaterad via spelaren EFTER uppdateringen
För att formatera disken gÄr ni till
Setup
--System
----HDD Format

Har ni redan gjort steg 1 samt 2 enligt nedan och har stickan i USB-Porten kommer ni bli frÄgade om ni vill installera filerna.

RÄkar ni missa den chansen sÄ fÄr ni köra vidare engligt nedan B)

1. Ladda ner Mvix Ultio Samba and Bit Torrent Modules 1.1
http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=58

2.Packa upp Mvix Ultio Widgets Pack_v1.1.zip pÄ USB-Stickan OBS glöm inte ta bort dom tvÄ filer sÄ redan ligger dÀr.
Nu ska ni alltsÄ ha dessa 4 filer pÄ stickan
btpd_0.0.1_mipsel.ipk
font-intl_0.0.1_mipsel.ipk
samba_3.0.23c_mipsel.ipk
unicgi_0.0.1_mipsel.ipk

3. Starta er Roxcore spelare tryck dit eran USB-Sticka i valfri USB-port gÄ sedan till.
Setup
--BT/Samba Info

Installera
btpd
samba
unicig
font-intl

Efter att ni gjort detta bör ni kunna logga in pÄ eran spelare via http-grÀnssnitt http://mediapspelarensipnr
Ni hittar eran spelare ip nummer genom att gÄ till
Setup
--Network

Ni bör Àven hitta eran spelare pÄ nÀtverket under namnet ULTIO
För att kunna flytta över filer via nÀtverket behöver ni göra följande
Setup
--System
----Login Control
VĂ€l off
Nu ska ni kunna radera, flytta, kopiera pÄ eran spelare.

Nu kommer en guide för att ni ska kunna stream ljud frÄn eran pc till medisapelaren ex om ni vill spela upp musiken frÄn spotify pÄ eran Spelare ;)

För att göra det finns det tydligen en shitloads of saker man kan göra.. men det ja fann snabbas o enklas o göra Àr det ja vÀljer o skriva om sÄklart :lol:

För att kunna stream till spelaren behöver ni en UPnP server installerad pÄ eran dator. Den bÀsta för just detta ÀndamÄlet Àr Jamcast enligt mitt tycke.. för man behöver inga andra program som man behöver i mÄnga av dom andra lösningarna.

Iaf hÀr kommer guiden

1.Ladda hem Jamcast
http://www.sdstechno...fDownloads.aspx (ni behöver fixa ett gratis medlemskap)

2. Installera Jamcast

3. Ändra eran inspelningsenhet frĂ„n tex mic till what you here/stereo mix.. detta Ă€r lite pilligt beronde pĂ„ OS och ljudkort.. Men jag ska ta det kortfattat hur man gör i Vista/Win7

Se till först o frÀmst att ni har dom senaste drivarna till erat ljudkort frÄn tillvÀrkaren och INTE windows egna.
Leta reda pÄ eran Ljudikon istartfÀltet högerklicka pÄ denna o vÀlj Recordning Devices
Nu fÄr ni upp en ny dialogruta, vissa ser bÄde Microphone samt Stereo Mix.
Ni som inte ser Stereo Mix högerklicka i rutan o bocka för "show disabled devices" nu borde det ploppa upp en Stereo Mix. Om inte fÄr ni googla runt lite i sök om hjÀlp..

Nu vÀljer ni Stereo Mix som Default Device genom att högerklicka pÄ den o vÀlj "Set as default device"

4.Öppna upp Jamcast, borde kommit dit en ny ikon brevid klockan som ni inte kĂ€nner igen sen tidigare.
Höger klicka o vÀl Server Manager.

Se till att eran roxcore spelare Àr igÄng och att den har fÄtt ett ip nummer och att ni hittar den pÄ nÀtverket.

Tbax till Jamcast, klicka pÄ fliken Devices DÀr borde ni hitta en "device" som kallas Default UPnP Device.. om inte
gÄ till eran roxcore spelare o gÄ till
UPnP

Klicka sedan pÄ Find i Jamcast.
Nu borde den dyka upp, högerklicka pÄ den o se till at DRM Permitted Àr ibockad.
VĂ€lj sedan Properties

Leta reda pÄ ForceMP3CaptureStream o sÀtt true pÄ denna
vÀlj Àven true pÄ ImpersonateWMC

Under fliken Netowork kan ni döpa om vad ni vill att Mediaspelaren ska hitta Jamcast under för namn.
Under fliken Share kan ni lÀgga till mappar dock ENDAST musik.. som ni vill dela ut till spelaren.

Nu om ni gÄr tillbaka till eran roxcore borde ni under UPnP hitta en folder med namnet ni skrev in under fliken network pÄ jamcast. Plus att det stÄr Windows Media Connect.
GÄ in dÀr
/My Music/
../Playlists/
..../Virtual Soundcard/
o sen Virtual Soundcard igen

Nu bör det om allt stÄr rÀtt till bli sÄ att tiden till höger börjar rulla pÄ.
Nu kan ni testa o dra igÄng t ex sportify pÄ eran dator.
OCH TADA Spotify via eran spelare ;)

Det kan dock förekomma lite delay men jag har inte varit med om lÀngre Àn 7 sec delay o det Àr efter x antal timmars spelande.

Hoppas ni har funnit eran spelare lite roligare nu.

Vill ni veta mera elelr har frĂ„gor sĂ„ PMa inte utan lĂ€gg till min MSN: [email protected]

Postad 16 November 2009 - 11:24

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er.

Jag funderar pÄ att köpa denna till kidsen i jul. Men den minste kan inte lÀsa Àn och dÀrför undrar jag om det finns möjlighet att lÀgga in tumnagelbilder pÄ filmerna. Min minste har inga problem att navigera med en fjÀrr efter en kort demonstration men han kan ju inte lÀra sig att lÀsa engelska titlar pÄ ett par hundra filmer i ett nafs.

den preview man ser pÄ nÄgot screenshot skulle vara kul att veta var den finns. Det verkar ju inte vara den första framen i filmen.

SÄ ni som har en sÄdan spelare hade gÀrna fÄtt testa och Äterkomma med svar.

HĂ€lsningar
Martin

Postad 17 November 2009 - 18:02

DeMeer
  • DeMeer
  • Wannabe

• 15 inlĂ€gg
  • 0
Hej!

NÄgon som testat Mvix firmware 2.1?

http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=60

UBFMrJiM: Magisk beskrivning!!! Tack!

/Niklas

Postad 18 November 2009 - 20:52

Heddan
  • Heddan
  • AnvĂ€ndare

• 134 inlĂ€gg
  • 0
Jag har aldrig varit med om enklare installation. 2 minuter efter att jag stoppat in strömmen för första gÄngen sÄ hade jag anslutit till min Win 2003 srv-server och börjat spela upp första DVD-ison. Det behövs dÄ absolut inget GÀst-konto för att fÄ det att fungera. Man fÄr ju upp en inloggningsruta dÀr man kan ange valfritt anvÀndarnamn och lösenord...
Har man bara konfigurerat DHCP-server och rÀttigheterna rÀtt pÄ nÀtverksresurserna sÄ Àr det absolut inga problem med Roxcore EZ-Play HD.

Jag kommer inte att installera nÄgon HD i min box finns det dÄ nÄgon anledning att flasha om till mvix firmwaren överhuvudtaget?

Postad 19 November 2009 - 11:57

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0

Jag har aldrig varit med om enklare installation. 2 minuter efter att jag stoppat in strömmen för första gÄngen sÄ hade jag anslutit till min Win 2003 srv-server och börjat spela upp första DVD-ison. Det behövs dÄ absolut inget GÀst-konto för att fÄ det att fungera. Man fÄr ju upp en inloggningsruta dÀr man kan ange valfritt anvÀndarnamn och lösenord...
Har man bara konfigurerat DHCP-server och rÀttigheterna rÀtt pÄ nÀtverksresurserna sÄ Àr det absolut inga problem med Roxcore EZ-Play HD.

Jag kommer inte att installera nÄgon HD i min box finns det dÄ nÄgon anledning att flasha om till mvix firmwaren överhuvudtaget?

Spelaren har problem med vista samt win7.. dÄ Àr Mvix firmwaren en ypperlig lösning pÄ dom problemen. Och om du vill kunna köra W-lan tror jag en uppgradering behövs annars om du fÄr det o flyta med din win 2k3 server o du bara ska streama till den sÄ ser jag inga anledningar till att du uppgraderar din roxcore..

Hej!

NÄgon som testat Mvix firmware 2.1?

http://www.mvixusa.c...wnloaditemid=60

UBFMrJiM: Magisk beskrivning!!! Tack!

/Niklas

Har inte testat den, men lÀser man lite sÄ

This firmware has multiple bug fixes:

- Fixes issues with Netflix and Hulu Playback via PlayOn. Do note that this requires the latest version of PlayOn.

- Fixes missing hard drive bug. There are some reports of drives still going missing, if this happens to you please open a support ticket.

- Improves mkv playback, for bug's reported by users

- Subtitle colors can now be changed by hitting the subtitle button.

- Fixed several bugs in relation to the upgrade/flashing process.

lÄter det som om jag ska testa det dÄ jag kommit hem..

Redigerat av UBFMrJiM, 19 November 2009 - 11:59.

Postad 19 November 2009 - 19:22

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
UBFMrJiM
Bra beskrivning, tackar! Valde dock att köra in 2.1 istÀllet :rolleyes:

TrÄdlöst
NÄgon som kört in Mvix-firmwaren och lyckats fÄ det trÄdlösa att fungera?
Har ett trÄdlöst stick, men i butiken sa dom att det skulle gÄ med vilket stick som helst, men kundtjÀnsten sa att dom framöver ska slÀppa ett stick till spelaren ...

NÄgon som fÄtt det trÄdlösa att fungera?
Förmodar dock att det Àr sticket som inte Àr kompatibelt dock, sÄvida det inte Àr jag som tÀnker uppÄt vÀggarna fel.

DeMeer
För övrigt sÄ har jag inte stött pÄ nÄgot problem med Mvix 2.1 ... Ànnu ... annat Àn det dÀr med trÄdlösa ...

(uppdat)
Heddan
HÄller med, insallationen bara gled pÄ ... bortsett frÄn ovan dÄ, förstÄss, men det Àr ju en annan femma ...

Redigerat av bengalen, 19 November 2009 - 19:25.

Postad 23 November 2009 - 12:13

Unregistered29c4003d
  • Unregistered29c4003d
  • Wannabe

• 10 inlĂ€gg
  • 0
Hej pÄ er!
Är det nĂ„gon som vet om man kan fĂ„ filmomslag att fungera pĂ„ EZ Play HD, eller om det bara Ă€r en "trĂ„kig" fillista som visas.

HÄkan

Redigerat av Unregistered29c4003d, 23 November 2009 - 14:03.

Postad 23 November 2009 - 13:11

Chromespiner
  • Chromespiner
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Ingen som har försökt fibbla ihop den med en NAS server?
Har en d-link 323 med ALLT matrial pÄ.
:-/

Postad 23 November 2009 - 14:00

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Har inte testat, men om har utdelning av NAS:en i nĂ€tet sĂ„ borde du komma Ă„t den. Är sjĂ€lv ocksĂ„ intresserad av att eventuellt köpa en NAS ocksĂ„, sĂ„ att man kan koppla bort den dĂ€r attans flĂ€kten som vĂ€snas sĂ„!

Postad 23 November 2009 - 14:21

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0

Hej pÄ er!
Är det nĂ„gon som vet om man kan fĂ„ filmomslag att fungera pĂ„ EZ Play HD, eller om det bara Ă€r en "trĂ„kig" fillista som visas.

HÄkan

ocksÄ intresserad av att veta... antingen med default firmware eller med mvix... spelar ingen roll

Postad 24 November 2009 - 17:45

Gnuttiz
  • Gnuttiz
  • Wannabe

• 16 inlĂ€gg
  • 0

allt som ofta nÀr jag kör .mkv filer frÄn min hdd , sÄ hackar filem och sedan stannar den och byter till nÀsta film fil. jÀvlig jobbigt nÀr man kollar film. men kör jag filen över nÀtverket funkar filen kanon. NÄgon som har liknande problem?

Jag har "samma" problem, för mig hÀnder det lite olika saker dock, Först nÀr jag startade en 12 gig .mkv fil sÄ kom bara ljudet oh det hackade till en bild dÄ och dÄ, sen bytte jag TV-system till 720 dÄ kom allt igÄng.
DÀrefter vÀxlade jag till 1080p igen oh det fungerade nu ( svÄrt att se om det verligen var 1080p dock)

Efter ett tag i 1080p ( nÄgra minuter) sÄ försvann bilden medans ljudet fortsatte ett tag, efter nÄgra gÄnger sÄ hoppade den tillbaka till filarkivet automatiskt.

Jag testade sen 1080i med liknande resultat, sedan Àven 720p med samma resultat, nu i skrivande stund hoppade den precis tillbaka till huvudmenyn och nÀr jag gÄr in i Local HDD sÄ syns inte lÀngre mina filer.
Jag har min WD Raptor disk i för tillfÀllet dÄ det tog sÄn j*vla yid att formatera 1TB vilket jag fÄr göra i datorn först.

NÀr jag har varit och trÀnat Àr förhoppningsvis den klar sÄ ska jag pröva den istÀllet samt eventuellt mvix software.

Som det ser ut nu blir inte denna lÄnglivad hemma hos mig dock vilket Àr trÄkigt dÄ den pÄ pappret uppfyllde mina krav galant, Äterkommer efter fler tester.
NÄgra fler som har liknande problem? Jag har inte ens testat köra via nÀtverk Ànnu dÄ jag har trÄdlöst hemma och routern Àr i helt fel vÀrldsdel, nÄgon som vet om man kan koppla direkt in i PC:n med twisted cable? ( eller rak för den delen )

*Edit*

Jag lÀt en fillm stÄ pÄ i 460p nÀr jag drog ut ett tag, innan jag gick ut stod den pÄ 30 min men nÀr jag kom hem efter totalt 1 timme 30 min var den i skÀrmslÀckarlÀge, filmen var över 2 timmar.
Jag drog ur spelaren och demonterade min Raptor disk, jag brÀnde mig pÄ fingrarna nÀr jag tog ut den och det luktade Àven brÀnnt, jag vet inte om disken tagit skada av detta Ànnu.

Hur som helst satte jag i min andra HD som jag köpt och nu var fÀrdigformaterad i min dator och testade med en annan HD-film, samma resultat. Uppdaterade fw.. samma resultat..BestÀllde en popcorn hour 200 frÄn komplett och lÀmnar tillbaka "skiten" snarast.
Landar pÄ 3 ggr sÄ mycket dineros men dÄ fÄr jag en blueray spelare inbyggd sÄ fÄr hoppas det Àr vÀrt det i lÀngden.

Jag kan ju ha haft otur med ett mÄndags ex. men jag kan deffinitivt inte rekommendera denna till nÄgon.

Redigerat av Gnuttiz, 25 November 2009 - 11:21.

Postad 29 November 2009 - 17:54

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Efter attt ha lÀst hela trÄden fÄr jag intrycket att detta ÀndÄ Àr en riktigt trevlig produkt för pengarna och med avseende pÄ det lilla formatet. NÄgra ytterligare funderingar:

1) Hur bra Àr bildvisning pÄ Roxcore? Vanliga jpg-foton via nÀtverket alt. frÄn hd?
2) Är det nĂ„n av er som har en jĂ€mförelse med Netgear EVA9150? (ja ja den Ă€r dyrare men Ă€ndĂ„, vilka Ă€r skillnaderna?)

Postad 29 November 2009 - 19:12

Unregistered4a29445d
  • Unregistered4a29445d
  • AnvĂ€ndare

• 209 inlĂ€gg
  • 0
Jag var sjÀlv inne pÄ denna frÄn början, men efter att ha lÀst dels denna trÄden samt trÄden om Brite-View Cinematube tror jag det blir en ViewSonic VMP72 (Samma som BV CT).
LÀs hÀr och jÀmför sjÀlva https://www.minhembi...howtopic=245070

Postad 02 December 2009 - 14:37

ZquiZ
  • ZquiZ
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Mycke bra spelare för den lilla summan...
Ànda nackdelen jag kommer pÄ Àr att det inte gÄr Ä köra dvd filmer med formatet .img ruskigt kasst det eftersom dom flesta filmerna Àr .img
man fÄr vÀl hoppas pÄ att dom kommer en fix till det.
funkar annars utmÀrkt och köra 1080p filmer genom usb-stickan, inge frame drops Àn va jag har mÀrkt av.

Postad 02 December 2009 - 16:07

Bozzes
  • Bozzes
  • Wannabe

• 37 inlĂ€gg
  • 0
ZquiZ
Byt filÀndelsen frÄn .img till .iso sÄ funkar det ;-)
mvh
Bozze

Postad 02 December 2009 - 16:13

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
NÄgon som kÀnner till följande problem?
Jag har 2 st NTFS-formaterade externa USB-hÄrddiskar.
1 Verbatim pÄ 500MB och 1 Samsung pÄ 640 MB.
Filmer och bilder pÄ bÄda, men Samsungen vill spelaren inte spela upp frÄn, fÄr meddelandet att det Àr fel format. Men frÄn Verbatim fungerar det som det ska.

Kopierar jag via Roxcore till den interna disken (frÄn Samsung) sÄ följer problemet med. Om jag dÀremot kopplar in Samsung och Roxcore till USBn pÄ datorn och överför den vÀgen istÀllet sÄ fungerar det.

Kjell & Co kÀnner inte till felet, och kan inte förklara.
NÄgon som vet?

Borde vÀl inte vara Roxcoren eftersom den fungerar med ena disken...

Postad 02 December 2009 - 16:25

ZquiZ
  • ZquiZ
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

ZquiZ
Byt filÀndelsen frÄn .img till .iso sÄ funkar det ;-)
mvh
Bozze

ohfan det va sÄ pass enkelt :) haha
man tackar dÄ =)

Postad 03 December 2009 - 11:37

UBFMrJiM
  • UBFMrJiM
  • Rookie

• 8 inlĂ€gg
  • 0
Lite svar pÄ "problem"

W-lans biten sÄ mÄste stickan ha ett kompatibelt chip med det nÀrverkschip som sitter i sperlaren dvs ett Realtek chip, det finns o köpa pÄ mvixusa men googlar man sÄ finner man det nog i en nÀrmre butik

Ang uppspelning av MKV filer sÄ har jag varit med om att spelaren stÀnger av o hoppar tillbaka till menyn EN gÄng o det va med en 1080p fil.. men den spökade Àven pÄ min dator.. sÄ ja tror felet ligger i hur dom komprimerat filerna in i conteinern MKV..

Har Àven upptÀckt att spelaren blir vÀldigt varm nÀr man har en hd inmonterad... jag har en 500gb disk som ja Àndast har inmonterad för o kunna ha bit torrent klienten samt samba clienten installerad o trots att den inte anvÀnds blir den vÀldigt varm.

För dom som vill komma nÀra priset av Roxcores media spelare kan ja rekomendera iobox Àven den har ett vÀl utökat filsupport o kostar runt 500 mer

Men ja vill pÄpeka att Mvix har nÄtt som ja inte tror nÄn konkurent har.. nÀmligen en opensource pÄ sina firmware, o dÄ dom kör linux pÄ deras spelare kommer nog dette med all sÀkerhet leda till att dom som har en Roxcore spelare kommer fÄ en rolig framtid framför sig ;)

Redigerat av UBFMrJiM, 03 December 2009 - 11:40.

Postad 03 December 2009 - 16:20

mattek
  • mattek
  • Veteran

• 1627 inlĂ€gg
  • 0
har förstÄtt att det inte Àr nÄgot problem att spela upp ISO filer men fÄr man upp hela startmenyn eller hoppar filmen igÄng pÄ en gÄng

Postad 05 December 2009 - 16:55

underlig
  • underlig
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0

Det fungerar fin-fint kan jag berÀtta.
uppgraderat den med Fun_plug, The Fonz fun plug. Det finns en inbyggd upnp-pryl som jag testade en kort stund, ffp har en "Mediatomb UPnP Media Server" jag inte testat Àn, igÄr la jag istÀllet in (en gammal version av) TwonkyMedia

Ang uppspelning av MKV filer sÄ har jag varit med om att spelaren stÀnger av o hoppar tillbaka till menyn EN gÄng o det va med en 1080p fil.. men den spökade Àven pÄ min dator.. sÄ ja tror felet ligger i hur dom komprimerat filerna in i conteinern MKV..

Min laggar var 2-3:e sekund nÀr jag försöker spela upp en 8.5gigs mkvi, men mindre funkar fint. Jag Àr helt rudis nÀr det gÀller högupplöst sÄ jag trodde det var spelaren, nu börjar jag snarare misstÀnka nÀtverket (trÄdbundet via gigabitswitch).

Postad 06 December 2009 - 17:33

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Dum frÄga kanske...
..men Àr Tvix 6600 och Roxcoren i helt olika divisioner? Mao, om man har rÄd Àr det dÄ inget snack om att man ska ta Tvixen? NÄn som kan förbarma sig och ge en snabb förklaring till skillnaderna pÄ dessa tvÄ. (hÄll ut jag kommer att lÀra mig...)

Postad 06 December 2009 - 19:20

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Dum frÄga kanske...
..men Àr Tvix 6600 och Roxcoren i helt olika divisioner? Mao, om man har rÄd Àr det dÄ inget snack om att man ska ta Tvixen? NÄn som kan förbarma sig och ge en snabb förklaring till skillnaderna pÄ dessa tvÄ. (hÄll ut jag kommer att lÀra mig...)

Om jag inte har helt fel för mig frÄn tidigare inlÀgg sÄ Àr det denna som Àr motsvarigheten:
http://www.mvixusa.c...theater-pc.html

Postad 06 December 2009 - 19:41

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Jo att mvix skulle vara samma har nog framgÄtt. Men steget upp (?) till Tvix 6600 var det jag undrade över.

Postad 06 December 2009 - 20:04

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0

Jo att mvix skulle vara samma har nog framgÄtt. Men steget upp (?) till Tvix 6600 var det jag undrade över.

Vad jag kan se sÄ Àr ju 6600 PVR-versionen, om jag inte missförstÄtt det helt.

(avseende firmwar sÄ tycker jag 760:s version Àr stabilare Àn ultio:ns)

Postad 06 December 2009 - 20:39

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
Mja, 6600 N Àr utan tuner. Man kan köpa till tunern T441 separat. Möjligen finns det nÄn 6600 variant som har tunern redan frÄn början.

Postad 06 December 2009 - 20:42

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
MÀrkligt ... stÄr PVR i beteckningen pÄ deras hemsida ...

Postad 07 December 2009 - 20:17

KfsK
  • KfsK
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
Har lÀst igenom trÄden och kÀnner att det finns en del ? kring Roxcore EZ HD.
Har kollat in den hos Kjell o co ett tag nu och var precis pÄ vÀg att slÄ till nÀr jag hittade den hÀr trÄden och blev lite tveksam.
Finns det nÄgon som har den hÀr mediespelaren som, nu med lite tid med produkten, kan ge ett omdöme? Jag söker inte en spelare för att spela musik utan jag vill enbart ha en apparat som spelar upp mina filmer enkelt och utan att hacka och frysa. Hade en KISS DP-600 tidigare och den var seg och hackig sÄ nu vill jag ha en som flyter pÄ smidigt vid uppspelning av frÀmst DivX, Xvid och liknande. Planerar inte att köra med en intern HD utan ska köra med nÀtverkets USB-disk.
Kan nÄgon med lite erfarenhet av Roxcoren ge lite info, tack!

Postad 07 December 2009 - 20:33

bengalen
  • bengalen
  • Wannabe

• 14 inlĂ€gg
  • 0
Har haft den ett tag nu, och Àr mycket nöjd. Har kört mpg, avi, wmv, mk4, iso och img (img-filer döps om till iso).

Har sett ett 50-tal filmer varav ca 2/3 gÄtt via interna disken, resten över nÀtverket eller mot extern hÄrddisk, allt utan att det hackar.

Lite osÀker pÄ det dÀr med flÀkten som nÀmnts i nÄgot inlÀgg, men förmodligen kan du koppla bort flÀkten om du inte tÀnker anvÀnda nÄgon intern hÄrddisk, och i sÄ fall blir den knÀpp tyst.

Det har dock börjat komma en hel del nya uppstickare som jag inte har koll pÄ ... var sjÀlv inne pÄ en PopCorn först, men jag Ängrar absolut inte köpet av Roxcore, och nog för att jag tycker man fÄr mycket för pengarna, och klarar man sig utan FullHD och ISO-stödet sÄ kan man ju faktiskt tassa ned en modell, om man ÀndÄ inte tÀnker sÀtta i nÄgon hÄrddisk ... ganska stor prisskillnad ...

Postad 08 December 2009 - 10:39

VoodooExtreme
  • VoodooExtreme
  • Amatör

• 59 inlĂ€gg
  • 0
Fick precis ett mail om produktuppdatering för EZ-Play HD frÄn Kjell & Co.
De har slÀppt en ny firmware + samba plugin.

http://www.kjell.com/?item=98509

Nu har firmware 2.11 slÀppts. Bland förbÀttringarna hittar du:
BĂ€ttre musikspelare
Stöd för Samba-server (plugin installeras separat)
BĂ€ttre hantering av undertexter
Formatering direkt i mediaspelaren

Postad 08 December 2009 - 13:49

KfsK
  • KfsK
  • Rookie

• 3 inlĂ€gg
  • 0
>>bengalen
Tack för ditt svar!
Är det nĂ„gon annan som har fĂ€rska synpunkter pĂ„ "Roxen" sĂ„ lĂ€gg gĂ€rna ett par rader.

Postad 20 December 2009 - 16:49

maccis_no1
  • maccis_no1
  • Wannabe

• 29 inlĂ€gg
  • 0
ingen som kan bekrÀfta eller dementera "omslag" pÄ filmer i roxcore.
alla lösningar om det finns nÄgra Àr intressanta.

Detta Àr det enda som gör att jag inte köper spelaren.

Behöver veta om det kanske kommit med mvixuppdatering eller sÄ...

Postad 26 December 2009 - 21:20

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Fick denna i julklapp. Kan bara sĂ€ga att jag Ă€r glatt överraskad. Nu har jag iof bara kört 720p/1080p mkv, dvd iso's och vanliga divx filmer genom nĂ€tverket. Men det Ă€r en alldeles förtrĂ€fflig liten apparat. Fick det tom att fungera med windows 7. Iso's fungerar precis som en vanlig dvd skiva, meny och allt. Kvaliten pĂ„ filmerna Ă€r kanon. Körde med Xbox 360 och Divx 7 för att streama mkv till 360'n. Det Ă€r inte ens i nĂ€rheten av samma kvalite pĂ„ 360'n. Sen Ă€r det helt underbart med DTS. Undertexter fungerar kanon det med. Ändrar storlek, position och fĂ€rg hur smidigt som helst i realtid. Resume Playback som kommer ihĂ„g var du stoppade filmen Ă€r med bra. GOTO funktionen Ă€r grym, vĂ€lj kaitel eller helt enkelt den tid du vill komma till i filmen. GĂ„r pĂ„ 1sek att hoppa dit. Enda lite störande Ă€r Movie Preview. Den visar filmen frĂ„n början till slut i en liten bild. Hade hellre sett att den tog kanske 30sek mitt i filmen, men det Ă€r bara jag :D

ÅterstĂ„r lite mer tester sĂ„ som musik, upnp och bildvisning.

Ger den 8 av 10 i betyg.

Postad 27 December 2009 - 21:37

Mnemon
  • Mnemon
  • Rookie

• 4 inlĂ€gg
  • 0
Jag har lagt mÀrke till en rÀtt irriterande grej.. jag har hela min tvbÀnk med alla prylar kopplade till en fjÀrrströmbrytare för att kunna klippa strömmen enkelt till allt som annars stÄr pÄ standby. Grejen Àr att Roxcoren fÄr för sig att starta sÄ fort den fÄr ström! En riktig designmiss imo..

Postad 28 December 2009 - 00:52

DarkJoJo
  • DarkJoJo
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag har sett att det förekommer en del problem nÀr det gÀller att spela upp via nÀtverket speciellt nÀr det gÀller HD material.

Det jag har konstaterat Àr att det Àr ganska svÄrt att spela upp material med en bitrate över 100mbit nÀr nÀtverkskortet i spelaren bara stöder 10/100mbit. :lol:

Jag skulle tro att i ett ”kliniskt rent” nĂ€tverk sĂ„ ligger grĂ€nsen troligen runt en max bitrate pĂ„ 90-96mbit.

Men efter som de flesta har Windows datorer pĂ„ nĂ€tverket och kör med ”biliga” switchar som inte prioriterar AV trafik sĂ„ Ă€r den verkliga tillgĂ€ngliga hastigheten lĂ€gre.

NĂ€r det gĂ€ller WiFi sĂ„ ska jag INTE pĂ„börja diskussionen med alla problem som det innebĂ€r
.

Dock sÄ kan man spela upp material med en högre bitrate om man anvÀnder komprimerade fil format. Men dÄ uppstÄr ett annat problem och det Àr den tillgÀngliga processorkraften i burkarna som ska delas mellan att dels ta i mot filen över nÀtverket, packa upp den samt att spela upp den.

Med en intern hÄrddisk Àr det lite detsamma dÄ det Àven dÀr finns en tillgÀnglig bandbred och att det krÀvs processorkraft för att hantera hÄrdisken.

SÄ det man kan konstatera Àr att man inte kan förvÀnta sig allt för mycket av media spelare i den hÀr prisklassen.

Media spelare____________NĂ€tverk
Roxcore EZ-Play HD_______10/100
Mvix Ultimo (MX-800HD)___10/100
Popcorn Hour A-110_______10/100
Popcorn Hour C-200_______10/100/1000
Tvix HD M-6500___________10/100
Tvix HD M-6600___________10/100
Tvix HD M-7000___________10/100
Tvix PVR M-6640N_________10/100

Postad 28 December 2009 - 14:50

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0
Av ren nyfikenhet mÄste jag frÄga. Vad Àr det man skall spela som har en bitrate över 100mbps ?
Jag menar tex BD har ju "BD Video movies have a maximum data transfer rate of 54 Mbit/s, a maximum AV bitrate of 48 Mbit/s (for both audio and video data), and a maximum video bitrate of 40 Mbit/s."

Jag bara undrar vad man tittar pÄ i över 100mbit :lol:

Postad 29 December 2009 - 11:09

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
I min anlÀggning genererar Roxcorren ett stort problem över HDMI, som gör att man undrar om den verkligen Àr HDMI 1.3 certifierad!

Mitt system bestÄr av Sony-prylar (ett Är: TV, förstÀrkare och BluRay) samt en CanalDigital HD-PVR. Alla kÀllor Àr kopplade till förstÀrkaren via HDMI. Problemet blir att ljudet försvinner frÄn samtliga kÀllor och knytningen mellan Sony-apparaterna försvinner dÄ Roxcorren Àr ansluten, Àven om den inte Àr pÄslagen. Det taskiga Àr att fenomenet kvarstÄr Àven dÄ man pluggar ur Roxcorrens HDMI. Det som ÄterstÀller lÀget Àr att göra hot-swap pÄ HDMI-kabeln i Roxcorren nÄgra gÄnger. SÄledes gÄr det inte ha Roxcorren permanent inkopplad till förstÀrkaren utan dÄ den ska köras sÄ fÄr man se till att ha samtliga andra prylar igÄng först och sedan göra en hot plug-in av Roxcorrens HDMI-kabel. Och likadant för att sÀkert stÀnga av, dra ut Roxcorrens HDMI-kabel först.

Skumt, nÄn som haft liknande HDMI-strul?

Postad 29 December 2009 - 11:34

anderswillhelmsson
  • anderswillhelmsson
  • MĂ€stare

• 3945 inlĂ€gg
  • 0
Uj uj uj vad mycket problem det tycks vara med den hÀr frÄn Kjell.

Tur man lÀste hÀr innan man köpte en, sÄ nu har man istÀllet en Xtreamer, som kan allt Roxcore kan, och MYCKET till!

https://www.minhembi...s...5111&st=270

Dessutom kostar den 109:- mindre, dvs bara 1.390:- pÄ Webhallen: http://www.webhallen...d.php?id=104477

Alla data hÀr:

http://www.xtreamer....skaper-HDMP.htm

Postad 04 January 2010 - 14:37

Trunken
  • Trunken
  • Rookie

• 1 inlĂ€gg
  • 0
Jag har Àven problem med USB:n. Vet inte hur den ska kopplas. Försöker föra över filer genom den, men det funkar inte alls. GÄr bara att föra över med nÀtverkskabel. Men det tar ju evigheter. Varje gÄng jag försöker koppla USB:n hÀnger sig fanskapet. Har Àven försök koppla in USB: frÄn datorn.
Vad göra?
Ska den kopplas genom min router? Har en D-link 655 med USB.

Redigerat av Trunken, 04 January 2010 - 14:38.

Postad 04 January 2010 - 23:43

Unregisteredffd24815
  • Unregisteredffd24815
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0

Fick denna i julklapp. Kan bara sĂ€ga att jag Ă€r glatt överraskad. Nu har jag iof bara kört 720p/1080p mkv, dvd iso's och vanliga divx filmer genom nĂ€tverket. Men det Ă€r en alldeles förtrĂ€fflig liten apparat. Fick det tom att fungera med windows 7. Iso's fungerar precis som en vanlig dvd skiva, meny och allt. Kvaliten pĂ„ filmerna Ă€r kanon. Körde med Xbox 360 och Divx 7 för att streama mkv till 360'n. Det Ă€r inte ens i nĂ€rheten av samma kvalite pĂ„ 360'n. Sen Ă€r det helt underbart med DTS. Undertexter fungerar kanon det med. Ändrar storlek, position och fĂ€rg hur smidigt som helst i realtid. Resume Playback som kommer ihĂ„g var du stoppade filmen Ă€r med bra. GOTO funktionen Ă€r grym, vĂ€lj kaitel eller helt enkelt den tid du vill komma till i filmen. GĂ„r pĂ„ 1sek att hoppa dit. Enda lite störande Ă€r Movie Preview. Den visar filmen frĂ„n början till slut i en liten bild. Hade hellre sett att den tog kanske 30sek mitt i filmen, men det Ă€r bara jag :o

ÅterstĂ„r lite mer tester sĂ„ som musik, upnp och bildvisning.

Ger den 8 av 10 i betyg.

Du skriver att du fÄtt igÄng den med windows 7. Skulle du vilja dela med dig av lite tips, för jag har testat snart sagt allt. FÄr bara upp en inloggningsruta, men oavsett vad jag skriver dÀr sÄ fÄr jag "login failed".
Förmodar att det Àr nÄn instÀllning i W7 men har inte hittat rÀtt..

Postad 05 January 2010 - 09:54

Liteman
  • Liteman
  • Rookie

• 5 inlĂ€gg
  • 0

Du skriver att du fÄtt igÄng den med windows 7. Skulle du vilja dela med dig av lite tips, för jag har testat snart sagt allt. FÄr bara upp en inloggningsruta, men oavsett vad jag skriver dÀr sÄ fÄr jag "login failed".
Förmodar att det Àr nÄn instÀllning i W7 men har inte hittat rÀtt..

Jag gjorde sÄ hÀr: http://www.mvixusa.c.....Premium?.html

Det funkade för mig. Skrev sedan in mitt admin kontos namn i roxcoren (nu har jag inget lösenord) och sen funkade det.

Postad 05 January 2010 - 12:54

Unregisteredffd24815
  • Unregisteredffd24815
  • Rookie

• 2 inlĂ€gg
  • 0
Hmm precis som jag trodde, inte helt sjÀlvklara instÀllningar...
Men nu funkar det klockrent.

Stort tack!

Postad 06 January 2010 - 17:25

vettebuff
  • vettebuff
  • Wannabe

• 19 inlĂ€gg
  • 0
HÄller med Liteman om att det Àr n trevlig maskin! För film funkar den bra, kör lÀtt 1080p filmer med sexkanaligt ljud varesig de ligger pÄ inbyggda HDn eller streamas via nÀtet.

Problemet i min anlÀggning med HDMI (se tidigare inlÀgg) vet jag inte om man kan skylla Roxcorren eller Sony för. Men lite studier pÄ hdmi.org gav kunskap om hdmi systemets pinkonfiguration. Lösningen för min del var att plocka bort stiftet CEC (consumer electronics control) pÄ HDMI-sladden till Roxcorren. DÄ syns den inte i SonyvÀrlden och allt blev frid och fröjd.

Det jag skulle önska Àr ett trevligare UI, sÄ som det Àr nu Àr det bara en filhanterare rakt upp och ner. T.ex skulle man vilja ha optionen att se tumnaglar vid bildvisning.

1 anvÀndare lÀser detta Àmne

0 medlemmar, 1 gÀster, 0 anonyma medlemmar

• XBox Halo Edition
    lod
    2026-07-29 08:14:23
  • VM på nya AppleTV
    Tobbeswim
    2026-07-05 23:35:21
  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Fler  |  Vilka bilder visas hĂ€r?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   VĂ„ra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-instĂ€llningar.